• daymaker

    Hoj všem,

    hledal jsem ve vláknech, ale takhle konkrétně jsem to nenašel. Jestli má někdo zkušenosti, hlavně co se týká výdrže atd. Mám starší BBB a neustále se mi povolují šroubky, leze mi to na mozek. Rozdíl v ceně u těchto dvou SH je cca 300 kč, je i takový rozdíl v kvalitě? Díky moc. Sry za nové vlákno… Jaké klišé… =)

    0 0
    • karliner  

      mě rozdíl v ceně přijde jako jediný rozpoznatelný rozdíl (asi je i zanedbatelný rozdíl ve váze)

      0 0
    • Hynas  

      Nazdar, tři roky jsem vozil M520…neskutečně odolné, v současné době bez vaklu, najeto cca 20000 na silnici i MTB (přehazoval jsem to). Nicméně oproti jiné konkurenci měly velkou nadváhu a horší schopnost naš­lápnout v bahně. M540 jsou na tom konstrukčně podobně, váhově rozdílné minimálně. Před 2 měsíci jsem koupil Exustary PM-25 a spokojenost po všech stránkách (výdrž teprve zjistím po pár měsících). Cenově taky OK.

      0 0
    • Darius  

      Zasadni rozdil je v matici, kterou musis povolit, pokud se rozhodnes pedaly mazat/stelovat. 520ky tam maji cosi plastoveho na spec. klic (sikovkama se da, ale hrozi prasknuti), 540ky maji tuto matici standardni, kovovou… osobne bych sel do M540

      0 0
      • karliner  

        na jednom kole mám 520 (4 roky), na druhém 540 (5 let), oboje jsem nikdy neměl potřebu rozebírat ani štelovat maticí, o které píšeš

         
        0 0
    • Darkson  

      řešil jsem to samé a jdu do M540. funkčně budou stejné, ale 540 vypadají elegantněji, protože nejsou tak masivní a těch ušetřených asi 30 g za 300,– neni špatných:-)

      0 0
    • daymaker  

      Dík moc všem… Přece jenom těch 30g na mém 12kg fullu to moc nevytrhne, takže půjdu asi do 520. Uvidíme… =) Bajku zdar…

      0 0
      • Rychlej turista  

        Pokud někdo kolo teprve staví a gramaří, tak 15 Kč/g je dobrá cena. Pokud už pedály máš a v dohledné době víš, že bys ty staré jinde nepoužil, tak u 12 kg kola to opravdu význam měnit nemá.

        0 0
        • jonti  

          12kg full je celkom lahky, ja by som tam dal urcite 540, preco pridavat vahu bez prinosu vo funkcnosti a je to takmer zadarmo.

          0 0
          • Zerocool  

            dobře díš! to je potom 30 tam 40 tam a za chvíli z toho bude mít 13-ti kilového fulla:)

            0 0
            • daymaker  

              To pak budu muset kilo shodit… :-)

              0 0
              • Pebe  

                to je jenom taková pověra, hmotnst kola a jezdce nelze jednoduše sečíst a zabývat se až výslednou hmotností…

                0 0
                • mr.antik  

                  třicet gramu uděláš celkem v pohodě třeba na botách

                  0 0
                  • jonti  

                    Prave, ale napr. boty si clovek vyberie takmer vzdy podla toho ako sedia a vaha nie je na prvom mieste, u pedalov ak mas rovnaku funkciu, upinaci mechanizmus u 520 a 540 je totozny, tak nevidim zmysel brat to tazsie.

                    Tych 30 gramov mozes usetrit aj inde, ale preco neusetrit na oboch miestach?

                     
                    0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Podle mě děláš dobře. 520 ti vydrží věky a navíc cena pod 500Kč – není co řešit :)

        0 0
    • Daf  

      Funkcne jsou na tom uplne stejne. 540 se daji velmi snadno rozebrat a doladit vuli protoze jsou na obyc stranovy klic. A taky jsou podle me hezci :)

      0 0
    • Bohumyl  

      Tehdá jsem koupil dva páry M520. Nevím jak jsou na tom M540, ale u M520 se mi povolovaly konusy, takže tak 2×do roka rozborka a štelování. No a u čtvrté rozborky jsem strhnul závit. Takže …, příště radši zkusím něco jiného. B

      0 0
      • v POHODÌ klokan  

        To jsi asi vyjímka. Podle vlastních zkušeností (i ohlasů mnoha bikefóristů) se na ně nemusí většinou několik let (nebo pár tisíc km) šáhnout…

        0 0
        • pepek  

          Mně se taky pravej povolil-i když matka byla zakontrovaná na fest. Asi na to šlapu moc šejdrem

          0 0
        • Pebe  

          mě se taky povolily, ale nechtěl jsem vám tu idylku tady ničit :-)

          povolily se mi obě dvě, po půl roce opět rozborka a potom šly

          0 0
    • Majkrosoft  

      já jsem od přítelkyně dostal na vánoce 520ky a hotovka, žádné dlouhé rozhodování :)

      0 0
    • sps-punker  

      ve čtvrtek jsem objednal m540 se spešlama comp a myslim, že sem udělal dobře. zatím  pořádné zkušenosti nemám

      0 0
    • daymaker  

      Kua chlapi, tak já si to ještě nechám projít hlavou… :-) A nevíte něco o 525? Jsou vůbec takové? Mám pocit, že jsem o nich slyšel a dost chválu… ???

      0 0
    • Bafoon  

      měl jsem ze začátku 520 po asi 500–700km se mi na obou osách udělala vůle, dotáhnout kleštěma přes hadr to nejde sehnat klíč se mi nepodařilo, vadilo mi to tak jsem koupil 540 kde není žádný plastový tentononc a ted je mám nevim asi km tak stejně a je klik :-)

      0 0
    • smith22  

      Já bych doporučil jednoznačně 540tky.Já už jezdím druhým rokem 520tky a co se týka fukčnosti tak na ně nemůžu říct jediný křivý slovo.Zacvakl a vycvakl sem v jakým koliv bahně.Jediný co mě na 520tkách vadí je ta plastová matka.Když sem si je koupil tak se mě tam po pár jízdách udělala vůle na ložisku.Tak sem je chtěl rozdělat a dotáhnout ale zaboha sem nemohl sehnat ten speciální klíč na ten plast jak už tady někdo zmiňoval.A to sem ho zháněl po všech čertech.Nakonec mě nezbylo nic jinýho než vzít sikovky a povolit to s nima,tím se ale poškodí ty zoubky na tom plastu což mě štvalo.Povolil sem to, seřídil vůli na ložisku,složil pedál zpět do kupy a od té doby sem na pedály nesáhl(šlapou jak hodinky,a nemají žádný vůle).Todle je jediný co mě na 520tkách štvalo.Když to celkově shrnu tak funkčně sou 520tky a 540tky naprosto stejny,jako plus u 540cítek vidím bezproblémové rozebrání pro případnou údržbu a o něco málo menší vahu,jako jediný mínus je o něco vyšší cena.Tomu kdo nemá problem přidat si nějakou stovku bych doporučil určitě 540tky.

      0 0
      • misak.kadlec  

        u 540 mi zas přijde dost blbý že nemaj drážku pro 15-ku klíč. Ale pokud je už neplánuje měnit je to skoro jedno. Přijde že klíčem se to i líp utahuje.

        0 0
        • smith22  

          No toto bych viděl jako velmi malinkatou nevýhodu,nebo ono se tomu ani nevýhoda říct nedá,jen prostě jinej systém dotáhnuti pedálu.Myslim, že pokud před montáží namázne závit vazelínou tak nemá nejmenší problém.A pokud je tam namontujou někomu už v servise jako na nový kolo tak bych po dovezení kola dom ty pedály povolil(dokud nejsou ježděný,zakousnutý) a zkontroloval jestli sou namazaný závity.

          0 0
          • jIrI___  

            Jednou jsem na nových pedálech zapomněl dát na závit vazelínu. Odnesla to roztžená ruka o velkou pilu. Od té doby jsem na vazelínu ještě nezapomněl :-))

            0 0
          • mr.antik  

            já teda měnim pedály často (někdy skoro každou vyjížďku) a ten imbus prostě neni moc pohodlný na povolování, pořád něco překáží (přesmyk, čepy zadní stavby, pily), pro mě to docela důležitý je.

            Ale kdybych víc jezdil na XC (kde používám jen nášlapy), tak bych tam asi koupil ty 540, protože budu mít jistotu, že tam vydržej do důchodu a nějakých ušetřených pár stovek mě tam trápit nebude.

            0 0
            • JSt  

              pro me presne naopak. pro castejsi meneni je vyhodnejsi/rychlej­si imbus. ale placaty pedaly jsou vetsinou (ne-li vzdy) stranovy klic only.

              0 0
              • mr.antik  

                to je pravda, mám nějaký levný wellgo platformy na placatej klíč

                0 0
      • Jarry  

        Klíč, když jsem ho potřeboval tak jsem ho nemohl sehnat.

        0 0
        • smith22  

          hmm já tky ne :-)).....teď už mě je na nic když už mám poškozený ty zoubky.Ale hlavně od té doby co sem seřídil tu vůli na ložisku což je už  2 roky sem je nerozdělal a ani rozdělávat pravděpodobně nebudu(jen kdyby se mě tam udělala vůle).Navíc při pádu to několikrát schytaly pořádně i ty pedály a pořád drží,žádná vůle nic.To jak tu někdo psal že je nerodělaval co je má (5 let)to je protože měl asi štěstí na kus a ložiska byla tak dobře dotažená z výroby že se mu nepovolila a neudělala se mut am vůle.Třeba tam kousek na demnou myslim že Bafoon taky psal že se mu po pár km udělala vůle na osce.To je jen málo dotažený z výroby.Já když sem to rodělal tak ty ložiska nebyly skoro vůbec zakontrovany.Tak sem seřídil vůli,zakontro­val,složil pedály a od té doby drží jak čert :-))

          0 0
          • Jarry  

            Já už nemám najednom pedálu co rozšroubovávat, protože jsem ten plast při sundávání z kliky urval – smeknul se mi klíč :-( Ale svoje si odsloužily, jednou jsem seřizoval vůli a fachaly perfektně. Teď mám Crankbrothers Candy C(měl jsem je doma), pořád se mi povolovala matka, která je drží pohromadě, zjistil jsem, že nemá skoro žádný závit. Dal jsem novou a OK.

            0 0
      • JSt  

        mam dvoje 520. ani na jedny jsem nemusel sahnout. tuk tuk ;-). jestli blickama poskaces tu plastovou matku, tak je to tva nesikovnost. mel jsem nämlich to stejny na wellgo pedalech a pres hadru jsem to povolil a utahl aniz by bylo cokoliv patrny.

        0 0
        • smith22  

          bych chtěl vidět teda tu tvoji šikovnost na těch mojich pedálech.Jak myslíš asi že sem to povoloval?jasně že přes hadru.já sem tu plastovou matku měl tak dorvanou že to přes tu hadru ani sikovkama povolit nešlo.Musel sem to pořádně prostříkat WDčkem a prodloužit páku abych to povolil.

          0 0
          • JSt  

            sikovnost spociva v tom, ze se ti to nesmi protocit, abys to nevorval ;-).

            0 0
            • smith22  

              tak to je snad samozřejmost.­......já sem tím chtěl říct že neznamena že když tobě šli povolit tak že tak stejně poujdou i druhým.kus od kusu je jinej.A nechci se ani nijak obhajovat(to nemám za potřebí) ani nijak chválit ale myslim že nešikovnej člověk zrovna nejsu.ale to bysme takhle mohli diskutovat do nekonečna.

              0 0
              • smith22  

                navíc je nemám nějak znatelně domačkaný,psal sem že je mám poškozený ale já su na tyto věci strašnej detailista takže mě tam vadi jakýkoliv i mírný poškození.Nemám to ohlodaný jak od myši :-) ale štve mě že se to nikde nedalo sehnat ten plastovej bazmek když to člověk potřeboval.

                0 0
                • pepek  

                  Když to nejde sikovkama, tak plastovej bazmek nemá naději to povolit, aniž by praskl

                  0 0
    • R4YNE8  

      Uz jsem se rozhodl pro M520.

      Budu je objednavat s kupkolo.cz a rad bych vedel, jestli obsahuji plastove nastavce pro klasicke pedaly.

      Nekdo trvrdi, ze ano a nekdo, ze ne.V obchode jsem je videl na kole i s nastavci, jenze byt v baleni pry nemusi.

      Docela bych to potreboval vedet. Diky za odpovedi.

      0 0
      • =WiSh=  

        bral jsem je tam taky nedávno a tušil jsem, že za tu cenu mít ještě ty nástavce, byl by to extrasuprčuprkauf, takže jsem je tam přihodil a dobře jsem udělal, nebyly tam:) Jasně, jinak by to bylo v popisu. Btw: jak jsou 520 výhodné, tak 2 kilča za ty dva kousky plastu s odrazkama, to je marast..

        0 0
    • ekib  

      Mám na jednom kole 520 a na druhém 540.

      520 mě už na kolo nesmějí. Koupil jsem si je na základě diskuzí, že jsou dostatečně kvalitní, no nevím. Po cca 100 km z to teče nějaký olej, proti 540 vypadají hodně lacině. A abych je někde ve stoupání urval a naratil si ko.le, za to mě těch pár stovek nestojí.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.