• Rest

    Zdravím,

    potřeboval bych poradit s výběrem silničního kola do 35 000,–. Měřím 182cm, vážím 75kg. Chtěl bych ho i využívat na krátké triatlony.

    Samozřejmě, že než něco koupím, tak to vyzkouším. Ale kdybyste mi tu nahodili pár odkazů s koly, s kterýma máte výborné zkušenosti, tak bych byl rád.

    Děkuji.

    0 0
    • RomanKa  

      A nějaké vlastní návrhy k posouzení nemáš?

      Co Merida Reacto 400, je to navíc aero, takže na triatlon výhoda.

      0 0
    • Cavendish  

      https://www.canyon.com/…-al-7-0.html S dopravou 38 tisíc, ale je to komplet Ultegra. Kola pro začátek stačí a pláště dobrý. Jinak je tam za 30 ještě to samé, jen se Shimano 105

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Na triatlon endurace…?

        0 0
      • tomas.nov8  

        Sice za tu cenu super, ale na triatlon to není zrovna nejlepší volba

        0 0
        • Cavendish  

          A proč by ne? Na triatlon o distanci 1.5/40/10 opravdu nepotřebuje aero raketu, za kterou bude zbytečně připlácet. Tam žádný významný náskok neudělá. Postoval jsem toho Canyona kvůli poměru cenu/výkon a taky kvůli universalitě.

          0 0
          • kokoska.rokoska  

            Proč by ne? Protože „závod“. Aero raketu sice nepotřebuje, i když může být výhodou, ale turistický model na závody vezme jen masochista. Balík jede 40+, pokud nejsi super plavec tak ho musíš nejdřív doskočit (a násedně uviset), jinak pro tebe závod skončil. A samozřejmě nesmíš se úplně popravit, abys aspoň trochu běžel.

            Takže se potřebuješ dostat dostatečně dolu rukama a na to dle mého mínění není endurance zrovna ideální.

            0 0
            • Cavendish  

              No já nevím, ale nám teda na triatlonu jízdu v balíku zakazovali a na klasický etapě to v pohodě uvisi i s tímhle. S Reactem bude určitě rychlejší,ale taky ho ten rám slušně naklepe. Moc pohodlný to není. Ano,na závodech nejde o pohodlí ale na pohodový vyjížďce mu bude scházet.

              0 0
              • kokoska.rokoska  

                Je mi líto, ale pleteš jablka a hrušky. Olympijský triatlon, který jsi zmiňoval, je hákový. Nakonec, právě proto byl před těmi pár lety „vynalezen“ – dostatečně krátký závod pro kamery na Olympiádě, kde nebude nutné závodníky „z rozvojových zemí“ trestat za (třeba i hromadné) nedodržování pravidel…

                A „v pohodě uvisí“ asi jak kdo. Profesionální triatlonisti ano, ale ti sem nechodí pro rady. Já třeba jako hobík to v pohodě neuvisím – v neděli jsem jel s kolegama na švih na silničce s asi tak o 20 cm nižší hlavou než má ten Canyon, zatímco oni jeli na kozách. Okolo Plaňan když se jelo padesátkou+ jsem málem zemřel zašitej na konci skupiny s předloktíma na řídítkách…

                0 0
                • Cavendish  

                  Problém bude asi te , že se každý bavíme o závodech jiné úrovně.Zatim co já jedu na závod okresní úrovně,tak ty objizdis větší a náročnější závody. Takže odtud asi pramení jiné poznatky ze závodů. Ještě mě napadl tenhle Focus https://www.kupkolo.cz/…odra_z98174/

                  0 0
    • Ondrej1.1  

      Před rokem a půl jsem řešil podobný problém tady, a kolegyně to řešila aktuálně teď. Za 35 000 Kč se dá koupit buď ultimátní hliník, jak navrhují nade mnou, nebo s trochou štěstí loňský model karbonu na 105. Já osobně mám předchůdce tohoto, kolegyni se podařilo za tyhle prachy sehnat loňský Spešl Tarmac. Za sebe bych na základě vlastních zkušeností hlasoval pro karbon, kde sice budou kompromisy (kola, pláště), ale do budoucna upgradovatelné.

      Jo a ještě důležité upozornění, budou-li to oficiální triatlony (čti – podle oficiálních pravidel triatlonu), tak pro letošek máme na hákových (typicky kratších) triatlonech zákaz diskových brzd, viz změny v pravidlech triatlonu pro rok 2017 třetí bod od konce.

      0 0
    • Rest  

      Já jsem dvě silnice, které mě vcelku zaujaly.

      Jedná se o http://www.mojekolo.cz/…0-m-l-54-cm/

      a http://www.mojekolo.cz/…uliet-44-cm/.

      0 0
      • oberleutnant Weiss  

        To druhý je dámskej model…

        0 0
        • Lada,s  

          Liší akorát v kratším představci a v tom že je dělají jen do vel. 54.

          Jinak je rám a geo by měla být stejná – aspoň u staré Scultury to tak bylo

          0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Ride je model s vyšší hlavovkou a má horizontálně zploštělé řetězové vzpěry, aby lépe pružily na nerovnostech. Scultura je cca geometrie Tarmac, hlavovku nemá úplně nízkou, ale řetězové vzpěry má zploštělé vertikálně, aby přenášely maximum síly záběru (i tak v karbonu rám při opravdu razantním záběru pod mými 90 kg zapruží), rám je (mám 905) velmi komfortní.

        Pokud nemáš atypickou postavu, tak se na Sculturu poskládáš, jen pozor, hlídej si délku rámu, nikoliv zavádějící číslování. Velikost 54 (M) je tak na lidi ~185+ cm, resp. pro závodní použití je pod tuto výšku vždy lepší zvětšit si vel. 52 (S/M). [Se skoro 185 cm se vozím právě na S/M vel. 52 + představec 120 mm, sedlovka 400 mm off-set 25 mm, Ultegra 6700.]

        Ride je výborným řešením pro hodně atypické postavy s extrémně dlouhými končetinami a málo ohebnou páteří. Pro některé jedince je to vlastně jediný silniční rám, na který se uspokojivě a funkčně poskládají.

        Druhá věc: na obou kolech by stálo za to vyměnit kliky RS500 za kliky řadové s tužšími převodníky, vlastně jakékoliv vč. Tiagry (4500/4600/4700), 105–5700/5800 nebo Ultegry – dají se koupit nejeté nebo málo jeté bazarově, na jízdě je to poznat.

        0 0
        • Rest  

          Děkuji za názor.

          Můžu se ještě zeptat, co by mohlo být nejlepší v poměru cena x výkon?

          http://www.prodejkol.cz/…ura-500-2015

          https://www.cyklopoint.cz/…lver-12530d/#…|color=white

          Případně řadu ride..

          http://www.mojekolo.cz/…0-m-l-54-cm/

          0 0
          • Radovan84  

            Ta Ride je za supr kačky.Kdyby vyhovovala geo tak bych asi moc neváhal.

            Mě podobně osazené kolo stálo skoro o pade víc :-)

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Ride je celkem vysoké, aero závodní posed na něm moc nevyrobíš, Scultura bude v tomto ohledu rychlejší. Ultegra je sice super, ale i 105 bohatě stačí (máme doma oboje). Jediné výhrady mám, jak jsem již psal, k převodníkům/kli­kám (ale to se nemusí u konkrétního uživatele potvrdit, zvl., pokud nebude mít srovnání) a možná k brzdám, ty jsou takové obyčejné, kdyby byly setové 105/5800, tak ty jsou na poměry dost neobyčejné.

              Za mě Scultura 4000, pak Ride, nakonec Scultura 500 (protože hliníková).

              0 0
              • RomanKa  

                Co Reacto 4000? Stojí jen o 3 litry víc než Scultura 4000 a na závody, kor triatlonové ideální, ne?

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Dívám se, dívám, je to 39.000 v akci (tedy jen 4.000 přes limit :-)) dokonce i brzdy 105, kliky FSA, takže osazení dobré, hmotnost 9 kg se u tohoto typu kola za tak málo peněz asi také přežije, hodně z ní dělají záplety. Za tyhle peníze už stojí za to nad kolem vážně uvažovat.

                  Zkusím pouvažovat, k čemu Ti to kolo bude, jak je budeš používat?

                  Zaprvé: krátké davové triatlony jsou spíš většinou hákové (dav by se bezhákově na omezenou trať s požadovanými rozestupy a odstupy vůbec nevešel), tj. jede se šrot v balících nebo štrůdlu, kde se ještě nastupuje a mění rychlost, nejede se po rovině ani rovně. Takže rozhodně podobnější kritériu, než individuální časovce, příležitost pro standardní silniční závodní kolo.

                  Zadruhé: jak pojedeš rychle? Pokud udržíš souvisle pár kilometrů po rovině rychlost alespoň 35 km/hod, tak už se na úspoře sil aerodynamika trošku projeví, nesmí tam být ale kopce a moc prudkých zatáček s opakovanými rozjezdy, to začne aerodynamika prohrávat s hmotností zápletů a celku.

                  Zatřetí: tuhost a pohodlí. Nevím, jak moc na tom zapracovali, ale aero-rámy v minulosti občas bojovaly s tuhostí při záběru a nedostatkem pohodlí. Tuhost už bude nejspíš bezproblémová, pohodlí bych si nedovolil tvrdit. Asi na tom kole hodláš najíždět i tréninkové objemy, takže by bylo dobré zvážit kvalitu asfaltů ve Tvém okolí a přizpůsobit tomu volbu kola a obutí.

                  Začtvrté: opět pozor na velikost ránu, nekup si kolo moc velké. Ideální, aby tím, kdo Ti kolo bude prodávat, byl závodník, má na to jiný pohled. Počítej s možností většího dropu třeba jen kvůli krátkým nástavcům, které bývají povolené (pokud nesahají před páky) i na hákových závodech.

                  Jako etalon beru kokosku s jeho volbou RB RR a zápletů s bezdušáky (krom toho má karbonovou kozu na bezhákovky). RR je do záběru ultimátně tuhý hliníkový rám, nejčastěji nasazené Shamaly (přestože má i vysoké karbony) jsou záplety lehké, velmi tuhé a díky bezduším a nízkým tlakům ve výsledku i pohodlné. Cílem je jedoucí kolo výborné na trénink a dobře použitelné i na krátké závody.

                  0 0
                  • kokoska.rokoska  

                    Když už mě zmiňuješ, Krabe: na Reactu s Durou Di2 jsem něco málo v únoru/březnu najel a štvaly mě jen záplety (karbonem oplášťovaný hliník, Fulcrum Red Wind), které důmyslně skloubily nevýhody hliníku i karbonu v jeden celek. Jinak super kolo, které bych klidně všem na Sprint a Olympijský triatlon doporučil.

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      V tom případě je to asi horký kandidát na vítěze výběru.

                      0 0
                      • kokoska.rokoska  

                        Pro jistotu, jel jsem na tomhle a dobrý. Jen teda pohodlí = 0, ale na to jsem zvyklý, do závodu je to jedno a proti koze je to furt pohoda.

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Proto si myslím, že Scultura je dobrá volba, protože je velmi pohodlná. Měl jsi velikost 52, 54 nebo dokonce 56?

                          0 0
                          • kokoska.rokoska  

                            Nevím :-) Kolegy kolo – jsme podobně velcí s podobně dlouhými končetinami (jen teda kolega vůbec nežere a tak váží polovinu), tak jsem to nezkoumal a jezdil.

                            0 0
                            • ˘Ö˘ Krab  

                              Jenže: Ty jsi zvyklý na kombinaci RB (kolo na výkon, ne na pohodlí) a kozu (kolo na extrémní výkon a extrémní nepohodlí). Po těch letech a kilometrech už, předpokládám, nejspíš tušíš, jak na kole sedět, šlapat, manévrovat a i všechno kolem.

                              Posaď na nepohodlné kolo silničního začátečníka a dojede pár kilometrů nebo právě do první ostřejší zatáčky. Natož, aby na něm s úsměvem najížděl objemy.

                              Chtělo by to vyzkoušet.

                              0 0
        • krabica  

          Ride je konečně silnice, která mi vyhovuje geometrií, ale kotoučová varianta už není taková fajná. :-/

          0 0
      • lunochod  

        V těhle Meridách chrastí bovden v horní trubce, tak si to ohlídej.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.