• zaskar ex

    Zdar cyklisti…cyklistky, vybírám si kolo na běžné ježdění, ročně cca 5,6 i 7 tis km, neberu v potaz gramy, chci si prostě a jednoduše užívát cyklistiku již jako nezávoďák..kopce, hory, sem tam kilo i víc, v průměru počítám 70…80 na jeden zátah.

    Mám nějaké typy a rád bych, kdyby jste mi, prosím pomohli s výběrem…

    http://www.wiggle.com/…ay-zener-d3/

    http://www.mojekolo.cz/…eride-300-4/

    http://www.sterba-kola.cz/…ni-kola-2016#…

    Cenové rozmezí je asi dané…cca do 30 tis.

    Děkuji za případné rady a doporučení.

    A.

    0 0
    • Orbicek  

      Bral bych Eastwaye z Wigglu, je to přece jen karbon:) Nová Tiagra je velice solidní sada. Jen u kotoučů je třeba počítat s tím, že jsou mechanické, nikoliv hydraulika.

      Co se týče wigglu samotného tak doporučuju – rychlý shipping, dobrý customer service

      0 0
    • tromboonen  

      Já osobně bych doporučil rozmyslet si druh/kategorii kola, možná materiál rámu a druh brzd a pak porovnával porovnatelné.. nevybírat jen podle ceny a sady..

      1. asi na pohodu a ne hajtra = endurance/vyšší hlava?, možnost širších plášťů kolem 28, ty tři to více méně jsou
      2. hliník, karbonu moc nebude, i když dal by se, viz to wiggle, nebo jiný kolem 30k
      3. při relativně kratších vyjížďkách asi nebudeš často jezdit ve sračkách (ledaže bys plánoval denní dojíždění po celý rok, to by pak byla jiná)… podle mě při variantě a) nejsou kotoučovky potřeba, ale pokud je máš jako bajker rád, proč ne, pak bych ale porovnával rovnou s ostatníma kotoučema, kolem 30k jsou např různé CX stroje, které na silničních pláštích budou podobné jako tohle.

      Pokud bys chtěl další tip tak dobrej základ směrem rífkové, tak za 20k je http://www.decathlon.cz/…o-cerne.html?…

      .. jeho nevýhoda = váha 9,5 Tě prej netrápí… ten kotoučovej wiggle ani ty další na tom líp nebudou

      nebo kolem 30k by snad mohly být jiné „noname“ karbony z těch britských obchodů na ráfkovejch? PlanetX tuším?

      Nebo kolem 34k značkovej Willier na Tiagře 4700, v obou případech lehčí a svižnější, uvidíš, že nakonec za to budeš rád..

      .. nenutím Tě jít tímto směrem, spíš servíruju různé varianty, kotouče jsou oblíbené, proč ne, ale na decentní ježdění za dobrého počasí nutné nejsou a ta kola pak mohou vypadat trochu jinak, to je ale na Tobě.

      Jinak jako vždy měřit, kalkulátor, geometrie, posed než vůbec budeš vybírat aby to bylo ve správné velikosti.

      0 0
      • zaskar ex  

        Ahoj, děkuji za Tvůj příspěvek.. musím uznat, že ten Wilier je nádherné kolo.. celý den jsem z něj nespustil oči :)

        Přesně to, co hledám..

        A.

        0 0
        • tromboonen  

          Ajaj… až se tohle dozví MIKU, to bude oheň na střeše :)

          Hele ten Wilík má svoje mouchy, je myslím malinko těžší, než by karbon moh bejt, esteticky pro mě není úplně Top kvůli moc nápisům, ale je to slušnej karbon od dobré značky. i když základní model, Tiagra 4700 naprosto v poho..

          Chceš pohodlnější kolo, to by měl splňovat.. měl by taky být vyváženější než nějaký úplně noname z Anglie.. ale kritérií je spousta samozřejmě.. ten SuperSix za podobnou cenu je paráda, jenže je to spíš pro chrty, hlavně posedem – no máš nad čím přemýšlet, hlavně se neukvapovat, dokud se rozhoduješ, je všechno fajn, jak koupíš něco, co se pak ukáže že nechceš, nebo nedej bože špatně zvolenou velikost nebo geošku, tak sranda přestává, na ty geo a velikosti se určitě mrkni podrobně, je tu toho spousta.

          0 0
          • zaskar ex  

            Jsem ex zavodak, najeto asi 70 tis.. ale je to dávno, tehdejší stroje byly úplně jiné kafe.. Dnes hledám pohodlí a zároveň i rychlost, nedokážu jen tak v poklidu jezdit a kochat se krajinou.. Jasně, že koukám, ale prece jen mám v krvi naučený jiný styl.. aktivni. Každou vyjížďku beru pořád jako trénink..

            0 0
            • tromboonen  

              No tak to pak mrkni i na toho Sixe, pro mě je out stejně jako cokoli jinýho s nízkou hlavou kvůli krátkýmu vršku a dlouhejm nohám, ale pokud by Ti sedla geo, je to určitě slušný, širší pláště tam jdou myslím taky a pohodlí co se týče vibrací by mělo být podobné..

              0 0
              • MI.KU  

                Hele a jel jsi ho vůbec?

                SuperSix je sice čistě závodní geo ale kolo je zároveň pohodlné a tlumí velmi dobře.

                Pláště jdou 28 v pohodě a prošlo by i víc jenže tam limitují už brzdové čelisti.

                Nízká hlava? Hm nejsem chrt – 186/85 – budu měnit ,,koncovku,, hlavového složení aby šel představec až na rám – mám 56 a 115 s –6° – půjde 130 s –10° plus sedlovka bez offsetu.

                Za tu cenu bych neváhal.

                0 0
                • tromboonen  

                  Ne, Sixe jsem nejel (BTW jsem rád, že projednou diskutujem k věci)… za prvý jsem hledal v kategorii endurance (takže u Cdale jsem měl kandidáta Synapsi, a to dost horkýho, jenže samotnej rám za rozumný peníze nebyl a není), za druhý i kdybych chtěl (jakože pohodlí věřím že při slušnejch pláštích zvládne i Six), tak ta geometrie pro mě není (extrém dlouhý nohy krátký vrch), 185 a jezdím 54, ideálně 53 ef dýlka a i u Rubáše s jeho „strašně“ vysokou hlavou jsem zvohlej… právě proto nabádám zaskara, aby to prozkoumal, plus cokoli jinýho, ten Six za rtu cenu je super, pokud se na něj člověk poskládá a pokud mu budou vyhovovat jeho jízdní vlastnostě, některý tyhle chrti nemusí bejt pro každýho, ale zaskar jako ex závoďák by s tím problémy mít nemusel, pokud se poskládá, to už je na něm :)

                  0 0
                • maajkee  

                  Jestli projdou 28mm pláště a i víc, tak je něco špatně a není to závoďák. To musí mit pak rozvor a délku zadní stavby jak prase.

                  Co jsem měl RB RR, to byl zavodak, už 24mm plast byl vzadu na knop. 25mm už dřely o stavbu. :)

                  0 0
                  • MI.KU  

                    Jestli to nebude tvou neznalostí.

                    Každej moderní rám dnes pojme 28. Asi budeš překvapen ale i na TdF se běžně jezdí kolem 25 – na časovku kolem 21–23 a na kostky 27–30 – překvapení že ;)

                    Možná bys měl staré RB vyměnit za něco z tohoto století – jezdí se to již pár let.

                    0 0
                    • maajkee  

                      Nejezdím na RB. Samozřejmě na kostky vím že dost jezdcu bere jina kola typu S Roubaix.

                      Mimochodem RB byla asi nejrychlejsi a nejtuzsi silnice co jsem jezdil. (Mel jsem Felty, Wiliera, Trek, starej CAAD. Hlína i Carbon)

                      0 0
                    • Breakpain  

                      .

                      0 0
                  • tromboonen  

                    Ta krátká zadní stavba je takovej trochu zvyk z minulosti, u ocele se to dělalo aby to bylo co nejtužší, pak jsme všichni zkracovali fáva aby to „vypadalo jako závoďák“.. dneska už jsou technologie trochu jinde a v karbonu není důvod to cpát hned za sedlovou trubku… nejen kvůli průchodnosti, delší zadní stavba a delší rozvor (včetně předkopnutí vidle) = mnohem lepší chování ve zjezdech… jako jo, někdo preferuje a možná potřebuje (na nějaký extrémní krit závody) neklidný kolo, co točí na pětníku, ale na českejch zvlněnejch/roz­bitejch silnicích a s českýma řidičema za zády jsem za každý zklidnění/lepší držení stopy z kopce rád..

                    Tu máš něco o vlivu geo na chování http://calfeedesign.com/…ke-handling/

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Víš co? Nepiš o něčem, o čem nic nevíš. Resp. jak rychle a kde jezdíš sjezdy v serpentinách? Dokud se jede pomalu a ještě jde kolo ovládat točením řídítek, tak je samozřejmě dlouhé kolo pro lamy lepší. Jakmile se rychlost přehoupne a kolo jde ovládat v podstatě už jen náklony, tak se věci jeví úplně jinak. A silničku snad každý normální člověk umí naklápět i v malých rychlostech. I krátká a nízká silnička je v rychlosti velmi klidná a z kopce dostatečně stabilizuje gyroskopický efekt otáčejících se kol.

                      Takže to není o extrémních závodech, ale o rychlosti a způsobu ovládání. Zejména na našich tankodromech jsem velmi rád za co nejlépe ovladatelné kolo.

                      0 0
                      • kokoska.rokoska  

                        Jako vždy +1!

                        0 0
                      • tromboonen  

                        Hele kluci, já vím, že jsem Vás nasral těmi amatérskými dotazy a názory na lyže, ale za tímhle bych si docela stál, není to z mé hlavy, vyčet jsem to všechno od chytřejších a zkušenějších když jsem vybíral kolo.. teda možná to neformuluju úplně nejjasnějc, a s těma krit závodama nevím, já nic takového nikdy nejel, ale přesně to jsem čet u hodnocení závodní krátká vs. endurance delší rozvor, představuju si, že u těch městskejch okruhů ce sasto točí vratky, zpomaluje, atd., tak je tam důležitý i poloměr otáčení rámu jako takovýho, podobně jako na CX.

                        Co se týče dlouhýho rozvoru, fakt se to chová klidnějc, jezdil jsem na krátké zadní stavbě, s vidlou co byla rovně dolů od hlavovky, to kolo bylo hrozně neklidný, moc jsem si netroufal jezdit bez držení a při sjezdech to bylo takový, no strašidelný občas, když se to rozeskákalo na zvlněným asfaltu nebo na dírách… možná jsem lama, ale zas ne úplná.

                        Je mi jasný, že se nezatáčí otáčením rodlama, ale ten rozdíl v geometrii fakt funguje, viz ten článek nebo recenze na jednotlivý kategorie kol, srovnání mezi Tarmacem a Roubaix např., to taky mám někde uložený. Kolo s delším rozvorem je prostě klidnější a nerozhodí jej tak moc nějaké nerovnosti.. v závodě kde maj profíci pro sebe celej asfalt je to jedna věc, když se držim metr od kraje, všechno je to rozbitý a kolem mě trouběj nervózové a míjej mě na 10 cm, je mi to takhle příjemnější.

                        A to, že extrémně krátká zadní stavba je historickej přístup z doby, kdy to bylo hlavně kvůli nedostatkům materiálu a konstrukce je taky pravda, u custom rámů volí majitelé a stavitelé taky často o kousek delší zadní stavbu a není to jen o průchodnosti.

                        0 0
                        • kokoska.rokoska  

                          Zkrátím to: Uvědom si, že „klidnější“ je eufemizmus pro „jede jen rovně“. Platí pro kola, auta, kde-co. Takže chceš-li jezdit klidně, dobrá volba. Chceš-li jezdit svižně, nedejbože s kopce a ještě k tomu zatáčet, nevybrals' dobře.

                          0 0
                          • tromboonen  

                            Tak asi se dohodnem, že jsme se nedohodli, resp. že moje ježdění „rovně“ není ježdění rovně, ale zároveň asi ne Tvý „zatáčení“ :) (Zajímavý, že na lyžích jsi pro „stabilitu“ obřaček, na kole chceš „slalomky“, jestli tomu dobře rozumím?). Teda já si silnici nevybíral podle toho, jak jezdí z kopce, ale Rubáše bych přirovnal tak k obřačkám :)

                            Hele mě to funguje, nejezdím závody, z kopce nejedu úplně na hraně, člověk nikdy neví a kromě hlavy potřebuju k práci i ruce… věřím, že na nějakou super agresivní jízdu od krajnice ke krajnici může být lepší něco jinýho, na ne úplně rovně, ale zároveň na sračkovým asfaltu, vlnkách, kde klolem tebe jezdí auta.. mě to furt zatáčí jak potřebuju, akorát je to předvídatelnější a rodla mi nevyskakujou z ruky.

                            Je jasný, že u mě osobně je ten rozdíl mezi bývalým a současným kolem částečně i záležitost hlína vs. karbon, plus jiný obutí (i když chvilku jsem novou jednici jel i na starým obutí)… prostě jen IMHO není nutný říkat, že jak neškrtá zadní plášť o sedlovou trubku, tak to není silnička a nejede to :)

                            0 0
                            • jecnak  

                              No jo, jenze oni ti panove nad tebou maji pravdu. Ve vyssich rychlostech se moc riditky nezataci. Na druhou stranu delka zadni stavby taky neni vse. Paradoxne se do toho pocitu a schopnosti hodne promita i tuhost hlavovky a vidlice a to i do schopnosti vykrouzit oblouk bez zataceni ci korekce riditky, pripadne v kombinaci.

                              0 0
                              • tromboonen  

                                Tak pánům ani Tobě to samozřejmě neberu… jedno jsou rodla/rake, druhý zadní stavba… já jen říkám, že mě jako, no řekněme ne úplně nejodvážnějšímu a nejrychlejšímu (= s pudem sebezáchovy) sjezdaři, to funguje s obojím o malinko delším/větším, plus schopností pohltit nějaký ty nerovnostě, plus jak říkáš kombinace, kdyby se to vepředu nebo jinde kroutilo, asi to nebude ono.

                                Ale jak někdo někde psal, málokdo si kolo (teda silničku) vybírá jenom podle chování ve sjezdu, že? Zas ty kombinace:)

                                0 0
                                • jecnak  

                                  Podle me porad nevis, na co Krab narazi. Popsal to ale docela pochopitelne nize v pasazi o prenaseni teziste.

                                  0 0
                                  • tromboonen  

                                    OK, zkusim priste vic prenaset teziste, ale nevim, jestl moje teziste pozna rozdil 9 mm a jestli 9 mm na zadni stavbe v kombinaci s mym tezistem bude mit tak katastroficky impact, jak Krab naznacil :)

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Pokud to zkusíš pořádně, tak je úplně jasný, jakej to bude mít dopad… Zadkem na asfalt :). Většina bajků má zadní stavbu ještě o kus delší a do manuálu se staví v pohodě.

                                      0 0
                                      • tromboonen  

                                        No moje těžiště neradno podceňovat, ale zatím jsem přepadal jenom v nějakým mega ultra stoupání po pruhovaným betonu někde na pravým břehu Gardy.. na tom MTB bych řek, že jsou oučinky těch sil trochu jinde, tam jsem zvedal předek dost často, ale to byla 26", tak to se nepočítá :)

                                        0 0
                            • ˘Ö˘ Krab  

                              Možná by bylo dobře vědět, co si Kokoska představuje a dokáže na GS, naprostá většina populace nikdy v životě tak krátké oblouky na slalomkách po hraně nezajela. Stabilita obřaček se projevuje hlavně v tom, že i na extrémně tvrdé pistě máš ve střední rychlosti šanci udržet lyže trvale pod kontrolou, když to umíš, a to v každém okamžiku a každé fázi oblouku, zároveň se s tím při chybě dá (většinou) něco udělat. Slalomky jsou pro sportovce ryzí gymnastické náčiní, na kterém se dá leda tak za dopoledne ukličkovat k smrti, na obřačkách se dá i lyžovat.

                              Zpátky ke kolům. Samozřejmě, krom délky zadní stavby hraje roli při posuzování ovladatelnosti ještě velké množství dalších faktorů. Dlouhá zadní stavba je opravdu požehnáním třeba na expedičních a trekových kolech, kdy balastní neaktivní zátěž v podobě brašen vykazuje značné momenty setrvačnosti v nejméně vhodných chvílích a dlouhá stavba jednak pomáhá vliv těchto momentů eliminovat a jednak umožňuje udržet těžiště soustavy ještě v rozumných místech. Pokud je takovou neaktivní zátěží i jezdec, pak mu dlouhá stavba patří.

                              Bylo by totiž potřeba zmínit (a to je další paralela s lyžováním) nezanedbatelný efekt spoluovládání silničního kola v zatáčkách předozadním posunováním těžiště jezdce a změnou rozložení zatížení mezi přední a zadní kolo. Což se u rozcáplé geometrie samozřejmě vůbec nedá, do nestabilních poloh se totiž nemáš šanci dostat.

                              S tím jde ruku v ruce očekávaný posed, čím vzpřímenější, tím menší má krátká geometrie smysl – a naopak. Paní radová má totiž těžiště trvale vzadu, takže aby byla soustava vyvážená, je potřeba zadní kolo posunout o parník za ni.

                              Neříkám, že má třiadvacítkový plášť škrtat o sedlovou trubku, dneska je 28 mm celkem norma, takže stavby tomu odpovídají, ale není potřeba ani o milimetr víc. Samozřejmě záleží i na konkrétní velikosti rámu a úhlu sedlovky, taktéž typu a určení kola, jak jinak.

                              0 0
                              • JakeF  

                                Já ti nevím… Na bajku mám výrazně delší zadní stavbu než na silničce a nemám problém s tím zcela běžně točit takový zatáčky, který na silnici prostě nepotkáš, protože jsou utaženější, než klasická dvousměrná silnice na šířku :). Některý i než jednosměrná… Zároveň na zadní to v pohodě zvednu jen pohybem těžiště, což na silnici taky moc často nepotřebuju… Takže si myslím, že prostoru pro stabilnější geometrii by na silnici bylo pořád dost, aniž by silniční použití nějak utrpělo.

                                Osobně si myslím, že zvlášť pro lehčí jezdce by nebyla o trochu stabilnější silnička vůbec na škodu. Na těžkejch hliníkách jsem to nevnímal, ale na lehkejch karbonech už je gyroskopickej efekt menší a je to znát, že na blbým asfaltu nebo v bočním větru to kolo mění směr až moc ochotně.

                                0 0
                                • jecnak  

                                  Bavime se ale o uplne jinem zpusobu zataceni – naklonem kola, pripadne posunem teziste, aniz bys daval impulz riditkum.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Což bajk neumí? Ono tam hlavně bude daleko víc faktorů, než jenom délka zadní stavby… Geometrii u silniček moc nesleduju a neřeším, takže se nemůžu pouštět do nějaký detailní diskuze. Jen se přidávám k názoru, že stabilnější silnička by nemusel bejt pro některý lidi špatnej nápad. A to zas nemám žádný extrém kola, 30 mm ráfky odhadem tak kolem 450 g. Hodit tam 50 mm Lightweighty, tak ve včerejším větru bych těch peněz asi hodně litoval :).

                                    0 0
                                    • jecnak  

                                      Umi, ale ma jaksi o dost vetsi radius plastu, tak krouha oblouky snaz. Jinak mas samozrejme pravdu, ovlivnuje to asi milion dalsich faktoru, ale proste se tu resi zrovna tohle.

                                      30mm je uplne normalni rafek. Navic dneska s U ci toroidnim profilem se chova dost poslusne i 50 a vic. Lightweighty jsou na vitr hodne neprijemne, stejne jako jina kola s V profilem rafku. Da se s tim ale celkem v pohode existovat.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Jsou to U-čka a stejně… Předtím kolo s těžkejma hliníkama bylo výrazně stabilnější. Takže kdyby verze s karbon kolama měla trochu „stabilnější“ geo, aby se to vyrovnalo, tak bych si ani nestěžoval… Člověk si zvykne na leccos, to je jasný, ale nevidím v tom výhodu, aby silnice byla až takhle „živá“. Na druhou stranu asi je možný, že vyšší ráfky by to naopak uklidnily ve všech situacích kromě bočního větru…

                                        0 0
                                        • ˘Ö˘ Krab  

                                          Mám návrh. Zkus nějakou 180° málo klopenou zatáčku na asfaltu projet ve sjezdu na jakémkoliv kole čistě bajkovým způsobem. Zapomínáš na propastný rozdíl v přilnavosti a velikosti kontaktních ploch.

                                          Nakonec si myslím, že živost/mrtvolnost projevu běžných silničních kol s normální geometrií (v rozsahu Tarmac → Roubaix) nejvíc ovlivní posed, pilotáž, nastavení kokpitu (zejm. délka a sklon představce, tvar oblouků, úchop) a rychlost jízdy; mimo vítr se vliv zápletů běžné hmotnosti a výšky ráfku (cca 1750 – 1500 g/do 40 mm) asi tolik projevovat nebude.

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Já nad tím nehodlám nějak teoretizovat,jak už jsem psal, silniček nemám ozkoušeno tolik a geo tam moc neřeším, takže takhle od stolu toho moc neposoudím. Ale prostě když na svý silničce jedu, tak jsou situace, kdy bych stabilnější kolo ocenil… Souhlas v tom, že těch faktorů je víc a leccos se dá doladit nastavením, taky si s tím teď hraju…

                                            0 0
                              • tromboonen  

                                Zas ty lyže :) Nevim jak Kokoska a Ty, ale koukali jsme minulej tejden v Ladurnsu z lanovky na 10–13 školáky co po škole postavěj s koučem brány a na těch obřačkách, snad delších než oni, včetně holek, řežou občas i SL oblouky… poučné, ale já bych to asi nedal (slalomky ale nemám).

                                No tak jo, přesvědčili jste mě, ale zas ten Rubáš není nějaká mega dlouhá rikša, to jsem netvrdil, musel bych se podívat, ale 28 už bude taky relativně blízko (ne úplně na) sedlové trubce… spíš je to o tom, že je to celý takový vyvážený. Tu krátkou hajtru bych už nechtěl, Tarmac asi bude sofistikovanější a poslední generace i pohodlí OK, ale já bych na něm měl drop jako prase a Rub (mě) rozhodně nezpomaluje.

                                0 0
                                • ˘Ö˘ Krab  

                                  Takže řečí čísel (vel. 54, SL4): Tarmac 406/978 vs. Roubaix 415/1000, jak sám píšeš, žádná trága. Obě kola jsou vyvážená, každé pro něco lehce jiného. To máš jako s těmi obřačkami: i FISky (třeba podle staré normy >21m) jsou lyžovatelné, ale jsou zároveň něco na míle vzdáleného (a čím dál vzdálenějšího) komerční produkci, přesto na obou se nějak dolů k bufetu dostaneš.

                                  Jsou rámy závodní, sportovní, kochací až zevlounské, někdy je to geometrií, někdy víc materiálem, na všech se nějak dá jezdit, na čem by se jeden cítil nesvůj, bere druhý jako normu, co si jeden chválí, druhého by unudilo.

                                  A vo tom to je.

                                  0 0
                                  • tromboonen  

                                    OK, obřačkám nerozumím, musel jsem na nich jezdit dost rychle (a to nebyly závodní) aby mě to bavilo.. takže back to step one, souhlas, že když někdo napíše, že když cokoli většího než 23 mm (plášť na kole) neškrtá o sedlovou troubu tak nejsi na silničce, tak je to trochu přitažený za lanko od řazení?

                                    0 0
              • zaskar ex  

                Six se mě moc nelibi.. Právě endurance typ je ok.. Kolik je ta vaha wiliera, nejak to neuvádí..

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • MI.KU  

                  Wilier GTR na 105 byl v 56 na cca 8,6 – 8,7 základ s Tiagrou bude kol 9kg

                  Ten SuperSix na 105 je ve velikosti 56 na 8,2kg

                  0 0
    • janovec8  

      To už bych šel do San Remo je lehčí a má už alespoň Fulcrumy. A do 30 bys mohl sehnat i něco loňskýho snad od všech značek cca stejně osazené. Ono to bude dost podobné, nebál bych se ani tolik vybírat podle vzhledu, většina hlín jsou spíš endurace než nějaký tvrdý kozy. Já mám Lapierre Audacio 300 2016 s dv­ojtácem, kdybys uvažoval o bazaru, chtěl bych nějakej karbon pořídit :D

      0 0
      • zaskar ex  

        Barva? Velikost?

        0 0
        • janovec8  

          Je to Lko 55cm a barva černo modrá. Ale nech to plavat, doma jsem se o tom lehce zmínil a nové kolo by už asi neprošlo :D . Takže spokojeně budu jezdit dál a za rok koupím něco nového, přeci jen jsem pořizoval na podzim celopéro a v zimě cyklokrosku, už takhle žena nadává.

          0 0
    • MI.KU  

      Tady mas toho Sixe co nakousnul tromboonen.

      https://www.bike24.com/p2140176.html

      0 0
    • šimlos  

      Ten Super Six jak postnul MI.KU vypadá dobře, jeho koupí rozhodně neuděláš chybu.. Karbonový rám, 105 sada, solidní kola. Jinak rám je velmi pohodlný, i když geo vypadá jako kostitřas ze starý školy. Dřív jsem měl endurance silničku od Focuse – Cayo Evo, teď Cannona Super Six Evo a je to paradoxně mnohem pohodlnější kolo.

      0 0
    • RUSH  

      Na Krabovu radu jsem si kupoval endurace silničku (vyšší hlava) – Merida Ride Lite, já mám konkrétně model Ride 400 Lampre. Geometrie je hodně pohodlná, mám to jako doplněk k biku. Jinak Merida Ride 400 je AL/105 a 500 je karbon/105. Kola Fulcrum. Nižší geometrie jsou Merida Scultura. Nějaká kola ještě jsou, ale nevím jakou uvažuješ velikost.

      0 0
      • zaskar ex  

        Mám 181…takže L

        0 0
        • RomanF  

          Jsi s tim rychle hotovy. Nechces se zmerit? Mam 182 a velikost M a kolega tromboonen je jeste trosku vyssi a ma taky M. Sice docela vysoko sedlovka ale o to je to pohodlnejsi ( na max neni). S delsim predstavcem na kratsim ramu se jezdi dobre.

          0 0
          • tromboonen  

            +1, třikrát měř a vůbec neřež, jenom reš jestli zvolená geo sedne a v které velikosti líp vč rozsahu možného nastavení kontaktních bodů.

            0 0
      • marwin  

        Karbonove Ride maji oznaceni x000. Ride 500 je AL ram na Ultegre. To jen na doplneni.

        0 0
    • Breakpain  

      Jedna poznámka …

      Kotouče – mechnika, na dojížděcí kolo do práce atd … dobré.

      Na kole pro tréninky bych chtěl už aktuálně kotouče – hydru ALE !!!

      Můžu srovnat TRP Spyre na CX kole a Ultegru čelisti 6800 na silničce. Paradoxně na asfaltu se mi lépe brzdí s Ultegrou (pokud nejde o delší sjezd), v terénu mají kotouče samozřejmě i ty mechanické navrch …

      Nicméně, jel jsem i Shimano hydrauliku a to je velký rozdíl.

      Jinými slovy bych to řadil asi takhle – mechanické kotouče → dobré silniční → hydraulické kotouče … Samozřejmě hodnotím to vzhledem ke svým potřebám a tomu, jak to využívám … Každopádně, pokud kotouče, chtěl bych být Tebou už jen a pouze hydrauliku … (dávkovatelnost, síla na páku …)

      0 0
      • tromboonen  

        A ráfkový jsou pro tebe století páry? :)

        0 0
        • Breakpain  

          Ráfkové = silniční ;-) … neříkám, že to je století páry … vždyť je jezdím, ale až bude nové kolo, tak si vezmu kotouče. Jde o to, co od toho kola čekáš – já to mám primárně jako tréninkový stroj, který by měl jezdit za každého počasí a prostě mi ty kotouče sedly ;-) … to je celé. Já nezávodím …

          Takže od toho kola nečekám, že bude jako pírko, ale jezdím tam například na vaše poměry těžké záplety s 32 dráty, na které ale nemusím sahat, vymetám s tím díru za dírou a defakto netřeba centrovat … Prostě to jen vezmu, odjedu trénink a „odhodím“ do kouta, další den zase … ideální, bezúdržbový stroj :), přesně proto jsem chtěl silničku ;) …

          A psal jsem mu „pokud ktouče, tak hydru“ :-) … mechanika sucks …

          0 0
      • JakeF  

        Vidím to podobně, TRP Spyre nejsou extra dobrý brzdy… Proti ráfkovejm míň starostí se servisem a lepší ve zhoršenejch podmínkách, za ideálních podmínek ale dobrý ráfkový brzdí podobně. Hydrauliky už jsou jinej svět ve všech ohledech.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.