• Koobeek

    Ahoj cyklisti,

    vím, že je tady takových dotazů více. Ale potřeboval bych asi osobitý přístup. :) Rád bych si vybral moje první kolo – silničku.

    Moje požadavky a vstupní informace:

    • rád bych najezdil na kole min 6000 km – prostě na zvýšení kondice (hodně běhám)
    • 185–6 cm a 79 kg
    • cena kolem 20 000 korun (klidně i více, pokud budou rozumné důvody :) )

    Nedávno jsem byl v obchodě, kde mi byl doporučen Specialized Diverge, který lze použít i do lehkého terénu a použít i pneu s drsnějším vzorkem. Docela se mi tento koncept zalíbil, protože si dovedu představit situaci, kdy si najdu trasu a realita bude trochu jiná. Nevím jak moc lze klasickou silnici použít na prašné cestě.

    Nové – ojeté? Značka? Materiál? Komponenty? Velikost?

    Jsem cyklistikou nepolíben. Vždy jsem měl pouze „horáče“ a najezděno kolem 4000 za rok (i s cestami do práce). Takže zatím koukám pouze po značkách, které vidím na TdF, třeba jako Specialized – Diverge nebo Allez.

    Co jsem koukal na cyklobazar.cz lze koupit tyto kola za někdy i poloviční ceny. Nebylo by to pro mě výhodnější? Nabídek je na internetu v mé cenové relaci mnoho.

    Kabron – hliník? Lze pořídit ojeté kolo které bude mít rám z karbonu? Je to parametr, který je důležitý pro v podstatě hobby cyklistu? Pokud nové kolo, tak bych se v karbonu asi do cca 25 000 nedostal. Naopak v bazaru ano. Shimano Tiagra – hodně skloňované slovo zde na fóru. Je to minimum co bych měl mít na kole?

    Mám 186 cm – velikost 58? Předpokládám, že lepší vyzkoušet. :)

    Díky moc alespoň za nějaké názory a odpovědi na otázky. Snad to pro Vás nebude otravné. :)

    Hezký den, Koobeek.

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Jak hodně běháš? Proč k tomu chceš ještě hodně jezdit? Kolo a běh jdou docela výkonnostně proti sobě.

      Jestli si horáka necháváš a má to k něčemu být, tak si nekupuj krávokoně (Diverge), ale čistokrevnou silničku, můžeš si vybrat, jestli víc endurance nebo vysloveně závodní geometrie, Tiagra stačí. Velikost 58 může a nemusí být správná, to podle geometrie a Tvých proporcí. Vyzkoušením vůbec nic nezjistíš, protože nic nepoznáš, nemáš s čím srovnávat a nemáš ustálený a zažitý posed ani úchop; většinou ani prodavač nic nepozná, přestože se tváří, že ano.

      Nějaké další dotazy?

      0 0
        Výběr z produktů
        BMC 257 AL FOUR ST 28 kolo, šedé Skladem 1 kus

        Výprodej -6% BMC 257 AL FOUR ST 28 kolo, šedé

        25 199 Kč -6% MOC 30 599 Kč

        Isaac Vitron 105 kolo, galaxy blue Skladem 2 ks

        Isaac Vitron 105 kolo, galaxy blue

        od 61 199 Kč MOC 76 499 Kč

        Kellys ARC 50 kolo, modré Skladem 2 ks

        Výprodej -28% Kellys ARC 50 kolo, modré

        od 25 299 Kč -28% MOC 34 999 Kč

        Přejít do shopu (Kola)
      • Koobeek  

        Nejsem žádný atlet, ale sem tam si dám lehké ultra – 50–90 km někde v kopcích. Rád zjišťuji, co moje tělo dokáže. A to samé bych si chtěl zkusit i na kole. Nebo si zkusit Iromnana.

        To je blbé zjištění, že vlastně nemá cenu zkoušet. :) Přesto si to asi nejdříve zkusím v obchodě.

        Ještě tedy zda by jsi kupoval někde ojetinu nebo nové kolo.

        Díky

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Na IM bych hledal velmi dobře padnoucí závodní ojetinu.

          0 0
        • novas752  

          V obchode vyzkousis kulovy. :) Vyzkouset znamena jet na tom minimalne hodinu, spis 2–3.

          0 0
      • Alojs01  

        Opravdu myslíš, že na roční nájezd 6000km na silničním kole Tiagra stačí?

        Já bych spíš doporučoval 105/Veloce.

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Ačkoliv může být Tiagra o něco malinko těžší (tuším že 200g za celou sadu), funkčně je v podstatě shodná se 105, s tím rozdílem že 105 je 11sp a Tiagra 10sp. Tiagra má o něco horší brzdy, ale ne tak, bych groupset odepisoval pro náročnější ježdění.

          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          A kolik si myslíš, že taková Tiagra má asi výdrž?

          Mám celkem dost reálnou představu, že mnoho desítek tisíc km. I kdyby koupil pěknou jetou bazarovku, tak mu nejspíš >5 let vydrží, stačí jen mazat, měnit řetězy, lanka a možná střed.

          0 0
          • puka  

            Do 20k určitě sežene bazarovou 105, al + krabon vidlice. Jen problém by byly tlustější pláště.

            0 0
          • Alojs01  

            To nevím jakou má výdrž, vždycky jsem měl minimálně 105.

            Ale zkušenost cca 10 let stará, kdy kamarád, co jsme spolu jezdili, tu Tiagru měl a po třech letech a najezděných 15tis kilometrech bylo to řazení takový „jalový“, ne moc přesný a šaltr měl vakl… Určitě se technika za těch 10 let změnila a pokud s lepší funkčností se prodloužila i výdrž, tak jedině dobře.

            Přesto já bych volil alespoň tu 105.

            0 0
            • milan.v  

              Podobně jsem nakoupil já při pořizování silničky, bylo mi řečeno, že 105ka je jistota s výdrží a kvalitou, Tiagra také poslouží, ale pokud je možnost, 105ka je jasná volba.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Ve skutečnosti bych to v tomto případě moc neřešil. Důležité je soustředit se na rám, co na něm bude, je skoro vedlejší, po případném spotřebování nahradí rovnou Ultegrou. Nebo ho IM pohltí a koupí ještě kozu, takže toto kolo bude „děvka pro všechno“ a Tiagra bude stačit na věky věkův.

                0 0
              • bezdratova.sprcha  

                Na prvním kole bych to fakt neřešil. Řešil bych to jedině na kole, které vím, že si budu delší dobu nechávat a budu ho chtít vylepšit, protože ze 105 můžeš postupně a pozvolna upgradovat na vyšší komponenty, kdežto s Tiagrou budeš muset kupovat skoro celý set kvůli kompatibilitě.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Při cenách komponent a nabídce dílů odstrojených z nových kol nemá smysl vylepšovat postupně. Nejdražší jsou beztak páky, takže jestli k nim koupí novou přehazovačku, je už úplně jedno.

                  0 0
                  • puka  

                    Záleží, jestli ta 105 bude 11s nebo 10s. To by jsi pak mohl použít staré páky, ne?

                    0 0
                  • bezdratova.sprcha  

                    Otázka taky je, jestli za super cenu seženeš všechny díly najednou.

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Zpravidla ano. Když někdo sundává z kola, tak všechno. Případně koupí sundané páky a k nim novou přehazku nebo najde páky v akci. Fakt řešíte/me nesmysly. Za mě raději Tiagru 4600 než starou 105, zase Ultegra 6600 chodí krásně hladce a s malým odporem. U 11sp (a Tiagry 4700) je to jedno.

                      0 0
                      • Koobeek  

                        Tak asi Ultegra není za takovou cenu s kolem za 20 000, ne?

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          6600 je starší a ještě opraťová a možná by se občas potkala. Ale fakt to tolik neřeš, cokoliv funkčního 10sp: 4600, 4700, 5700, 6600, 6700. Nejdůle­žitější je správně vybrat rám, ostatní je řešitelné.

                          0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                      • bezdratova.sprcha  

                        Tak lidi i sundávají kliky kvůli jiné délce, dualy a brzdy kvůli upgradu na hydrauliku, atp. A navíc ne každý trvá na prodeji komplet celé sady, takže mu z toho setu časem stejně už někdo něco vykoupí.

                        0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Velikost by tak plus mínus měla sedět. Záleží ale také na kole a tvých proporcích.

      Pokud cyklistikou ještě nejsi políben, kup něco základního (tj. ne karbon), protože skoro určitě budeš časem chtít něco lepšího nebo něco úplně jiného. Bazar by dost možná byl nejvhodnější, ale tam je dobré když to někdo technicky zdatný omrkne a schválí. Karbonu (nepočítám vidlici) bych se na prvním kole vyhnul protože karbon z bazaru je sportka a první sportovní kolo je často pouze sondou do cyklistiky, kterou buďto necháš ležet, a nebo se jí časem zbavíš a pořídíš lepší, více vyhovující.

      Jinak já silničku pořídil letos jako druhé kolo k horákovi, ovšem brzo jsem zjistil, že čistě silniční ježdění pro mě není – vždycky mám chuť to pak střihnout po polňačce nebo se podívat do nějakého lesíka a pak mě to mrzí. Silničku teď dávám pryč a příští rok budu brát gravel bike.

      0 0
      • Koobeek  

        Ahoj,

        sportka myslíš ve smyslu, že by mohl být rám nějak poškozen (ťuknutý)? Mám stejný názor. Pokud bych cyklistice úplně nepropadl, tak je lepší nechat ležet levnější kolo z druhé ruky, než nové.

        Děkuji za názor.

        0 0
    • milan.v  

      Pokud od S, tak dle mého budeš u Specialized hraniční mezi 56 a 58, těžko ovšem takto radit. Pokud S a potvrdí se to – raději bych vzal 56 být tebou, začneš se silnicí, nemáš zažitý úchop, byl jsem v podobné situaci.

      0 0
      • kotew CZE JIHLAVA  

        určitě 56. větší ne e u Spešlu

        0 0
        • Koobeek  

          Už v obchodě mi bylo zděleno, že mám velikost mezi 56–58 s tím, že by se spíše přikláněl k 58. S pánem jsem mluvil pouze telefonicky. :)

          0 0
          • jardalee  

            no ja bych se 58 nebal bude to o 1.5centimetru delsi ,to ani nepoznas :) ale bude to mit o 3cm vys riditka a to je u hodne lidi vyhoda ,ale zase hromada lidi je chce mit dole :) jinak pokud mas opravdu kvalitni silnice okolo a chystas se na triatlon/ironmana tak samozrejme radsi cistou silnicku :) kamarad jezdi triatlon/ironmana a ma teda casovkovej special za 100tisic no :) no a zajimavy je ze ho jizda na kole ani moc nebavi ale ma to proste jako trening na ten triatlon a ten ho bavi takze proste tech 100km denne obcas najede ,ale pres zimu jenom beha :)

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              No, já bych se 58 bál hodně. Už proto, že bude mít pp. vysoko řídítka, za což Ti Koobeek po protrpěném IM závodě poděkuje. O potřebě jet na koze netřeba diskutovat, ale na trénink (a příp. i závod) každopádně hodně závodně střiženou pravou silničku s rámem přesným nebo o kousek menším.

              A jako 100 km na silničce je takový rodinný výlet před nedělním obědem, kilometry naskakují strašně rychle, když tam nejsou hory nebo intervaly.

              0 0
              • jardalee  

                to je prave tezky radit zase hromada lidi si prave na gravel da kominek aby to meli jako na MTB :) a proste jezdi si v pohode stezky les silnicu ,pokud chce jezdit zavodne tak samozrejme silnicku a tam bude mit na velikosti 58 krk ne 20cm ale 15cm :)

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  I na MTB mám představec bez podložek a v negativu. Není to o pohodě, jako o pohodlnosti naposilovat břišní svaly a vybrat správně rám. A trochu umět šlapat a jezdit na kole (což jde s komínem a řídítky pod bradou fakt blbě).

                  0 0
          • kotew CZE JIHLAVA  

            Já mám 195 cm a mám 58. a jsem velmi spokojen správná velikost je alfa omega.

            V tvým případě mít 58. a potom zkracovat představec by mě jeblo.

            0 0
            • jardalee  

              tezko rict jestli ta geometrie na internetu je spravna ale ta 58 ma delku jenom 57.5cm coz je hodne kratky , to celkem nechapu jak se na to poskladas :) chapu ze mas asi sedlo zarazeny nadoraz dozadu ,protoze jinak by ti asi zase nevysla pozice kolene ale aji tak je to hodne kratky

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Protože ani netušíš, jak a podle čeho se nastavuje na silnici posed a nikdy jsi to nedělal, tedy evidentně ne alespoň přibližně správně, tak raději mlč.

                0 0
                • jardalee  

                  no to je gravel a ne silnicka ale uz mlcim :D no a kdyz vidim kamosa jak dal balik za nastaveni posedu na tom casovkovym kole a pak stejne sedi o 4cm dopredu na spicce sedla tak si myslim svoje :D

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Až na pár milimetrů mám sedla na všech kolech vůči středu stejně. Jaksi mi ke každému kolu nenaroste jiný pár nohou. Jak jinak bys na koze chtěl sedět?

                    0 0
                    • jardalee  

                      no de o to ze von pri tom zavode sedi uplne na spiscce sedla a slape celej zavod silove ,skoro se da rict ve stoje ,ale co sem pochopil tak mu tu geometrii merili kdyz sedel normalne ,ale jezdi tak vsichni takze je to asi spravne .jinak von tech 100km a vic jezdi trochu jinak ,prave protoze proste nemusi naky vylety tak si proste vyhlidne rovny misto s malym previsenim a dobrym asfaltem a jezdi porad sem a tam nez najede ty kilometry a samozrejme to vali naplno co nejvetsi prumernou rychlosti ,proste ciste trening

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Prosím, další rady ohledně SILNIČNÍCH kol začni poskytovat, až budeš mít najeto na SILNIČNÍM kole tak 5–10 tisíc km, takže bude jistota, že jsi na tom kole alespoň chvilku poseděl. Když si trochu mákneš, tak si koncem příštího srpna rád přečtu Tvé zkušenosti a názory na SILNIČNÍ posed, geometrie, techniku jízdy a tak vůbec.

                        0 0
                        • bezdratova.sprcha  

                          Nechápu že na silničce řešíte posed. Při šlapání se má stát.

                          0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Ležet. Zkušené šlapky při šlapání zásadně leží.

                            0 0
                            • bezdratova.sprcha  

                              Hele, bacha ať sem nevlítne někdo s lehokolem a neudělá nám detailní výčet důvodů proč je lehokolo lepší než zábradlí.

                              0 0
                        • jardalee  

                          No na silničním ,mám najeto víc jak 50tisic ale bohužel to byla doba kdy sem nějakou geometrii moc neřešil a prostě jezdil :) a na výšku 187 sem mel 58cm 57,5 délka ale ht byla teda 15.5 ,pak me to kvůli autům přestalo bavit

                          0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Vidíš, mohlo to být správně nebo také vůbec nemuselo. A najíždět kilometry na IM se špatnou geometrií, to také může znamenat nedojet nebo nedoběhnout. Proč riskovat, když se tomu dá předejít.

                            0 0
                            • jardalee  

                              No jediný co si pamatují ze silničky ,ze me porad bolelo za krkem :) právě když přišli první MTB a já si mohl nastavit vzprimenejsi posed tak me to vrátilo ke kolu :) proto bych dneska bral gravel na rekreační ježdění s vyšší hlavou trubkou

                              0 0
                              • ˘Ö˘ Krab  

                                Kdybys býval místo bezduchého ježdění trochu poladil posed, tak by Tě za krkem nebolelo.

                                0 0
                                • jardalee  

                                  Tak nejsem blbej abych nezkousel zvednout nebo zkrátit predstavec ,jenže me to tak nastavili v TJ favorit Brno :) bohužel to bylo starší bianchi s řazením dole takže při řazení člověk musel koukat ještě na cestu ,no a v te chvily sem ten krk mel zalomenej fest :D

                                  0 0
                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                    Tak když to bylo nastaveno přímo z Favoritu, tak to muselo být správně! Určitě, na mou duši, na psí uši.

                                    0 0
                                  • MiKED  

                                    Češtinu taky nastavovali v TJ Favorit? Lidi, zkuste psát tak, aby se to dalo číst.

                                    0 0
    • lunochod  

      Hlavně bych řešil jestli s tou silničkou budeš mít kde jezdit vzhledem k extrémně díratýmu stavu našich cest.

      0 0
      • Singlespeed  

        Tady na střední Moravě jsou podmínky pro silniční cyklistiku vynikající, parádní koberce se pokládají i na účelové lesní a polní cesty.

        0 0
      • Koobeek  

        Bydlím blízko hranic a do Rakouska to nemám daleko. Už takhle jezdím hodně do Alp, tak bych rád sebou tahal i kolo. :). Navíc si projíždím okolí mého bydliště a vytvářím si mapu, kde si značím poměr kvalita silnice/provoz. :)

        0 0
        • hájus  

          Mám Tiagru 4700 i s opra­tema,najeto 25tisic a jedinej jalovej,jsem já. Karbon nějakej lehce jetej s tiagrou bo 105kou a jezdit ;-)

          0 0
          • doubeq  

            Hele, asi máš 4600, ta má ještě opratě, 4700 vozím mimo jiné proto, že nemá opratě ;-)

            0 0
    • Koobeek  

      Koukal jsem dnes na cyklobazar a zaujalo mě toto kolo. Co myslíte?

      https://www.cyklobazar.cz/…i-kolo-ghost

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Myslím, že cena dobrá, stav dobrý, ale možná až moc endurance – příliš dlouhá hlavová trubka na závodění, ani bez podložek se nedostaneš do dostatečné aeropozice. To si musíš zvážit, jestli Ti to vadí nebo nevadí.

        0 0
        • Koobeek  

          To je problém, protože jsem nikdy na silničce neseděl a nejel. Každopádně díky za názor, protože podle mého je ta trubka stejná jako desítky ostatních. :)

          0 0
        • Koobeek  

          Podle kterých rozměrů se mám řídit, když se říká délka rámu? Je to v tomto případě 565mm nebo 577mm? Cm není moc, ale přece.. :)

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Je to TTh (top-tube horizontal), tedy 565. Ten údaj 577 je stack, tedy svislá výška konce hlavové trubky nad středem. Zajímá Tě ještě (pro závodní účely) HT (head tube), v tomto případě 180 mm, což je hodně.

            0 0
      • Pán z Dubu  

        Jestli velikostně sedí, klidně do toho jdi. Nějaké změny (např.: délka představce, sedlo) třeba ještě proběhnou. To jestli se nákup „vyplatí“ nejvíc záleží, jestli na něm jezdit budeš, nebo bude jen lapat prach. Do Alp větší rozsah trojplacky aspoň nemusí být nahrazován kazetou s nadměrnými rozestupy počtu zubů.

        0 0
        • Koobeek  

          Děkuji za názor. Jen bych Tě poprosil o vysvětlení poslední věty. Můžeš mi jí trochu vysvětlit nebo se rozepsat? Omlouvám se, ale jsem opravdu lajk. :)

          0 0
          • Pán z Dubu  

            Kliky s dvoupřevodníkem obvykle na nezávodních kolech mají převodníky 50 a 34 zubů. Pokud k tomu je kazeta 12–28z a potřeboval bys lehčí převod, dala by se použít biková kazeta např. 11–32. Rozestupy v počtu zubů sousedních pastorků jsou větší – do terénu OK, ale na silniční cyklistiku to jsou velké skoky. Pocitově chybí převod mezi.

            0 0
    • romachain  

      Zdarec, přifařím se s dotazem, už jsem siničku kdysi měl, dokonce dvě různý. Jednu mi ukradli, tu druhou jsem pak pro nevyužití poslal do světa. Nicméně mi to zas leží v hlavě něco pořídit a narazil jsem na tuto: https://www.cyklobazar.cz/…ndale-caad-9

      Asi to bylo původně s trojpřevodníkem a nevím, jestli jsou vyměněný celý kliky, nebo jen ty převodníky, každopádně přesmykač a šaltr je pro trojkový převodníky, není to prasopes co bude potřeba překopat aby to nějak slušně fungovalo? Velikost by na mých 193 cm měla být OK. Co cena? Jo a mám už poctivých skoro 110 kg, ale snad mě to uveze :-) Jakej nejširší plášť se dá běžně na takovou silnici nahodit aby se vešel?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.