Co si myslíte o tomto kole? Je ta cena solidní. Měl bych ho jako doplněk k 29 er, abych horáka lehce pošetřil. Díky za názory.
Co si myslíte o tomto kole? Je ta cena solidní. Měl bych ho jako doplněk k 29 er, abych horáka lehce pošetřil. Díky za názory.
Dost záleží co to kolo má za sebou. On ten xenon moc nevydrží a možná by tě mohly zbytečně brzo čekat investice. Ale na druhou stranu nové ty řadící páčky stojí cca 2000. Pokud na tom najedeš cca do 5 tkm ročně, tak ti to 4 roky vydrží, než se to pokazí (řazení, myšleno od novoty)
Dělám něco špatně, když mám Xenon řazení a šaltr od roku 2005 a z toho 5 let na zimáku ve sračkách a řadí to furt fajn.
Taky bych řekl, Xenon si svoje odpracuje zcela v pohodě, jestli je to kolo udržované, tak proč ne.
Stejně je to se Shimano Sora. Je to taky plastová základní sada a já ji proháním od roku 2008 bez problémů…Takže v Xenonu nevidím vůbec problém
Bratranec dostal nabídku na kolo na fotce. Cena 9.500,– Kč, najeto údajně 6000km, nový řetěz, kazeta. Bližší info nevím.
Byla by to jeho první silnička brát a nebo ne?
Děkuji za info. Jinak bratranec měří cca 173 – 175cm. Velikost kola nevím.
Tak at se bratranec zepta na velikost kola, plus si podle modelu dohleda na netu geometrii, pripadne at mu majitel zmeri delku horni ramove trubky..
Pak at se zmeri a spocita to tady:
http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp
.. a jestli mu podle vysledku ta horni trouba vyjde ± 1,5 cm tak klidne, co je na tom kole jen z fotky nepoznam a v jakem je to stavu taky ne, ale vypada to, ze na tom moc nejezdil a silnicka se nenici tak rychle jako horak, pokud neni vytahany retez a tim znicena kazeta/prevodniky, bude to za tu cenu v pohode, nejdulezitejsi je aby mu to sedelo..
Řetěz nový, kazeta nová. Nabízí mu to rodinný přítel, údajně puntičkář, najeto snad kolem 6000km. Změřím ho a spočítáme.
Tak pak uz je to jenom o tom aby to sedlo, sam jsem koupil par silnicek na bazaru od neznamych lidi a vzdycky v pohode, staci si promluvit s majitelem a poznas jestli je to prase co nici nebo slusnak co se stara a o kole neco vi.. pak klidne koupim i kolo z druheho konce aniz bych se na nej jel podivat a zatim to bylo vzdycky OK..
Jasně, i já mám kola z bazaru. Spíše mi šlo o to, že je to né moc často viděné kolo, záplety, které vypadají, že mají 2,5kg, no name sedlovka, představec – pro začátečníka nevyhovující hluboké rodla a asi i dlouhý představec (majitel je vyšší než bratranec).
Tak, aby za 9.500,– Kč nekoupil kolo a pak měnil rodla, představec, kola … a je na 15t, tak jestli rovnou nehledat něco jiného.
No tak kdyz mu sedne ram tak rodla za 600 prezije, sedlovku prezije, ten zbytek za 9k myslim ujde, vcetne 2,5 kg zapletu, kdyz ho to zacne bavit da lepsi.. co to je, Tiagra? 9 nebo 10 sp??
Ja sveho casu koupil neco podobneho na 10 sp 105tce s tykadlama za 13k, takze tohle bych videl jako slusnou cenu, pokud to sedne rozmerove..
prijde mi, ze je na tom ultegra 10sp, za tu cenu to neni spatne, sedlovku by to teda chtelo karbonovou, kdyby ukecal nejakou slevu, tak ji muze vymenit
podle špičatých vrchů pák mi to přijde jako 9sp
Na tom minikole jezdil chlap???
Kolik myslíte, že je prodejná cena mého biku? Najeto cca 8000 km
Tipuju 10–12?
Porovnávám s tím že jsem teď prodal celokarbon na Ultegře a Ksyriích za 18tis
Díky za názor, přesně jsem to taky tak tipoval :-)
Vidím, že ceny spadly zase o dost dolů. Přítelkyně před rokem a půl prodala přes CB Keldu celokarbon na Ultegře se záplety Ritchey Pro, 3 roky nezávodně jetý (40 000 km) za 25.
Podle me spatny cas na prodej. Za dva mesice to zas povyleze.
supr, takže já mám ideální čas na nákup :)
to bylo ale dost jetý nebo jsi na to spěchal ne?
Rok jetý takový kola se klidně prodaj za 35 se solidní kokpitem. dvouletý 30 pak už to padá podle stavu víc.
tohle, rám 2010
http://www.bike-forum.cz/…l-46259.html,
myslím že cena byla odpovídající a hlavně jsem nechtěl prodávat půl roku, takhle jsem prodal cca do měsíce, což je v tuhle dobu docela úspěch :)
Přesně tak. Otázka je spíš, za kolik, aby to šlo rychle z domu.
Zimáka jsem expedoval po dvou týdnech :)
Tož, to byl dědeček, ale docela pěknej.
nechceš mi ocenit toho šírera? :-))
u toho si nedokážu tipovat. kokpit alu+carbon moc lidí neláká. Rám jsou štafle pro 190cm člověka, navíc těžký a ne vždy to je bez problémů v tom spojení. Khamsin ok, Campa v nižších řadách je zbytečně drahý proti SH a funguje stejně
tebe jsem se měl ptát, když jsem si to kolo kupoval :-)
Shimano mi připadá takové choulostivější. U řazení se mi alespoň jednou za rok (hovořím o poslední 10 speed Ultegře a před tím 105) roztřepí lanko v páce, vydřené bovdeny mu taky moc nesvědčí. Campa je materiál do nepohody. Má delší chod lanka, lanko se v páce netřepí, vydřené bovdeny jí nevadí. Campagnoláckou kazetu jsem sjel cca za tři roky, Shimano měním de facto každý rok.
Třepení u modelů bez opratí na 10s uznávám je někdy problém. Nové 11s už to prý nedělají, osobně nevím, zatím doma nemáme – až na jaře.
U kazet, já mám srovnání jen shimano a sram a ty vydrží ± stejně. Když jezdíš někde campa a někde SH – používáš je stejně? jen aby jsi neměl na závodním sh a na tréninkovým campu, to pak je jasný že vydrží víc :)
Ale je mi to divný, protože s campa řetězy mi odcházel pohod (MTB) vzdycky rychleji, byt na řetěz jsem najel víc než se vytahal.
Třepení lanek jsem vyřešil pořízením Di2 tak uvidíme jak se osvědčí :-) ale mám jen „starou“ desítkovou 6770
Co tak můžu srovnat, tak Campa Veloce řadí v záběru výrazně lépe než jakékoliv SH, co jsem na kolech měl (sora, 105, ultegra).
Ahoj,
kamarád měří 195 cm a chtěl by si koupit bazarovou silnici v ceně 10 –12 t. Kč. Našel jsem nějaké odkazy, ale jelikož se v silničkách vůbec nevyznám, prosím o vaše rady.
http://www.cyklobazar.cz/…ocus-culebro
http://www.cyklobazar.cz/…buenos-aires
http://www.cyklobazar.cz/…author-a7703
http://www.cyklobazar.cz/…ilnicni-kolo
http://www.cyklobazar.cz/…-race-880-16
http://www.cyklobazar.cz/…ni-kolo-fort
At se napred zmeri na http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp
Pouzije eddie fit a vyleze mu geometrie kola, at se zameri na efektivni delku horni trubky (ETT) a u kazdeho kola, co by chtel koupit si bud zjisti odpovidajici rozmer z geometrie vyrobce na webu, nebo u tehle starsich kousku dotazem na majitele at mu to zmeri..
Jinak nektere jsou slusne herky.. za 12k se tam v posledni dobe objevuji veci o tridu lepsi, uz jsem to sem daval.. http://www.cyklobazar.cz/…ocus-variado
http://www.cyklobazar.cz/…ocus-variado
U obou narostla cena o dva tisice, puvodne byly za 10,5 a 12,5… asi to tu nekdo cte.. prvni bude asi male, druhe otazka, viz mereni… ale dival bych se po necem takovem..
2×9, idealne 2×10 (105tka) i kdyby starsi s opratema
hlina plus karbon vidlice
2×8, 3×8 atd bych bral jen v nejvyssi nouzi..
2×8 nebo 3×8 bych jako startovací silničku vůbec nezavrhoval. Je to naprosto bezporuchový a bezúdržbový systém (tedy myslím Shimano, s jinými zkušenost nemám).
Nerikam ze by to bylo poruchovy, ale ze to muze brzo prestat stacit a pak je to „k nicemu“ .. a jestli se za podobny prachy da kopit neco s 5700, nebo i 5600. tak bych sel radsi do toho.. teda pokud to najde ve vhodne velikosti, coz ale na 195 nemusi butne byt takovy stafle jaky tam obcas mel..
Silnička za 10–12 kKč přestane brzo stačit každýmu, takže je podle mne úplně jedno co je na ní pověšený. A pokud ji vyvětrá párkrát za rok, bude mu asi taktéž jedno, jestli tam má 2×8, 2×9 nebo 2×10, rozdíl pozná jedině v cenách za servis a díly…
Ale jo porad.. za 12k pouzita se jak vidno da koupit malinko lepsi kolo i s necim malinko lepsim, klidne jen tykadlovou 105tkou.. ta bud vydrzi, nebo zatouzi po necem lepsim a pak mu zbude na zimaka a koupi neco lepsiho s vyssi 10sp sadou a furt bude mit vsechno compatible, tak jsem to myslel.. plus vetsina z tech veci byly dost osklivky stary..
Ze by treba 5600 nebo 5700 byly nejak tragicky narocny na udrzbu nebo dily kdyz to obcas clovek promaze a seridi..
Ale bude to hlavne o velikosti, to je pravda, furt lepsi 2*8 ve spravny velikosti nez 2*10 co je uplne mimo, a zatim evidentne vybirali jen podle „velikosti“ uvedenych na cyklobazaru..
BTW, fakt Ti nic neni – uz nekolikaty vecny prispevek?! :)
jestli on včera nedorazil zbytek Dictadora 12Y, jsem se zdejchnul jen lehce po pulnoci, takže prostor byl. Mohl se propít do netrolící nálady :)
Je jaro vole. Musíme na sebe bejt hodní.
Abych to doplnil – jednu silničku už měl (starého Peugeota), ale minulý týden ji rozsekal o auto. Velikost potřebuje minimálně 58, radši větší. Nemá žádné velké ambice a jediné co by jako chtěl je řazení na rodlech (Peugeot měl ještě na rámu). Spíše jde tedy o to, aby to bylo bezproblémově osazené a o velikost (tu samozřejmě před koupí ještě odzkouší).
Z těch odkazů, které jsem dal, není nic zajímavé ?
Koukal jsem třeba na toho Artura (3. odkaz), ale nevím, jestli nebyly nějaké problémy s tou karbonovou zadní stavbou.
Tak kdyz si nedate rict tak snad ten prvni Focus vypada, ze by nemel bejt tak starej, ten zbytek je fakt dost tragedie.. ale stejne bych se podival poradnejc a eventuelne cca 2k prihodil za neco podobnyho jako jsem odkazoval, to se myslim vyplati..
„Velikost 58“ je siroky pojem, zvlaste u tehle starsich ramu, na vysce tolik nezalezi, na delce zalezi dost hodne, a kazdy vyrobce to oznacuje jinak, viz odkaz a navod vyse, at se podiva do sekce silnicni, tam je o tom spousta vlaken, rychle odzkouseni bez zkusenosti vetsinou nepomuze..
Polovina z nich jsou ruzne prehistoricke 10 a vic let stare kusy. Stejne jako u stareho auta, muze tam byt spousta problemu, ktere na tebe budou zahy po koupi vyskakovat (konusy v nabe, hlave, stredu, ozvejkany 4hran, zarezle misky atd.). Mozna by stalo za to pouvazovat i o novem low-end kole treba z Decathlonu. Minimalne mas na nej zaruku a je jista pravdepodobnost, ze na nej nekolik tisic km nebude treba sahnout. Osazeny Microshift chodi docela slusne – srovnatelne se Sorou.
podepisuju v plném rozsahu. Než vraždu, kde se budeš klepat, že ulítne 10 let stará vidle, praskne ráfek, nebo už nevyměníš zarostlý střed, dáš v Dekáči desítku a frčíš. Navíc novější kolo bude mít i lidskou geometrii.
Souhlas.