Mám poslední tři roky Schwalbe Ultremo a jsem s nima max spokojený.
Nicméně mám teď více favoritů, ale docela mě zaujaly pláště Hutchinson jenže nevím co od nich čekat… Jsou za super cenu.
Proto se ptám – někdo, nějaké zkušenosti ?
Mám poslední tři roky Schwalbe Ultremo a jsem s nima max spokojený.
Nicméně mám teď více favoritů, ale docela mě zaujaly pláště Hutchinson jenže nevím co od nich čekat… Jsou za super cenu.
Proto se ptám – někdo, nějaké zkušenosti ?
Anketa: Které ? Kdyžtak do komentů které a proč :-)
nevymýšlej už vymyšlené :)
Continental GP 4000 S je nejprodávanější plášť nejvyšší třídy na světě
dá se sehnat kolem 750–800 a ty peníze za to stojí
specifikace v EN: http://www.excelsports.com/main.asp…
+1. Nic lepšie asi nie je.
Má někdo zkušenost s continental ultra sport II
http://www.kolokram.cz/…-kevlar.html#…
Už se asi nedělají, jsou ve výprodeji za dobrou cenu 379 Kč (skládané).
Než jsem zakotvil u GP4000, taky jsem vyzkoušel ULTRA/SUPER SPORT a věz, že jsou to vyhozené prachy.
GP: Grip / Výdrž / Odolnost defektům / Odolnost proříznutí.
US: Cena
Přezouval jsem 2–3 ročně, GP vydrží 2 sezóny, tak nakonec i ta cena / výkon vychází celkem jednoznačně..
KTX@
Mám Ultrasporty už potřetí a vydžel mě předek cca 8 tis, zadek 6 tis…za tu dobu 3 defekty a žádné problémy s gripem.
Za mě super za ty peníze.
Co člověk to názor. Zdá se, že většina je s Ultrasporty celkem spokojena. Půjdu do nich a vyzkouším něco jiného. Dosud jsem jezdil Vittoria Rubino Slick III 23–622 drát..
http://www.primesport.cz/…590030241501#…
Snad ten Ultrasport nebude horší.
Kupoval jsem je na kupkole za 300, ale už nejsou.
Třeba toto:
Také řešení, tyhle plášťovky jsem nandal na kolo parťačce, protože nevozí pumpu a náhradní duši, tak jsem teď klidnější a snad dojede domů i s defektem. To samé platí pro časovky, kdy ji nemohu dělat domestika a případný defekt opravit nebo jí dát své kolo na dojetí.
No na závody možná dobré, ale já už éru galusek mám za sebou. Pláště jsou pro mě použitelnější.
Ty asi nemas co delat tak vymejslis hovadiny jako je toto.Proc resis neco co funguje a je bez problemu?Si udelej deti a budes mit furt co resit.
bagr: :-) Děti taky budou, to pak budu vzpomínat na tyhle chvíle klidu.
Tak to teda vypadá na ty Contíky, budou asi vážně dobrý…
Ja ted špekulují nad plaštovkami TUFO mate sníma někdo zkušeností v historii jsem se toho moc nedočet hlavně mne zajíma životnost a defekty nechci otvírat další vlakno dík.
Tak jsem dal na rady a poridily ty Contiky 4000S.
Dnes mi prisly akorat sem na obou plastich nasel docela nepekne vady – diry. Vypada to uz z vyroby. Jako nejaka beckova kvalita…
Co rikate vy – je to normalni, nebo je mam vratit. Koupeno v Kolokram.cz.
děláš si srandu? :-)
Pročpak to tam asi je…? Na to bys mohl přijít aji sám ;-)
To je normalni – kdyz nesedi katalogova vaha, vyvrtaj tam par direk, dokud se to nevleze do tolerance. Vetsinou to vychazi na dve za kus.
Nevím… Zatím sm se s tím ještě nesetkal. Ani u galusek Continental to nebylo :-) Tak o co jde ?
asi bych to reklamoval nebo aspon chtel slevu, takovyho chybejiciho materialu, to neni normalni
No taK ???
ahoj nechci zbytečně zakládat nový téma snad si to ješte toto někdo přečte :
po dlouhé době jsem vytáhl ze sklepa mé staré dobré silniční kolo a teď hledám do čeho ho obout
ročně mam v planu najet tak max 1500km (silnice, cyklo stezky), většinou sucho, ale když zaprší nechci padat, cena max 500kč
má váha jest 103kg, na kole mám nyní Rubena 115 PSI – 800Kpa 23×622 (700×23C ) / Shimano 105 / velikost rámu 59cm ( Colnago CrMo )
tak před 7 lety jsem na tom kole jezdil dost aktivně, rychlá jízda úseky 40 – 60 km nic hrozného, pak jsem zlenivěl a přestal jezdit. Konečně jsem se rozhoupal a chtěl bych pomalu zase něco najet :-)
pročetl jsem zdejší diskuzi a nakonec jsem si vybral defakto dva kousky, co říkáte?
Schwalbe Lugano KevlarGuard
nebo
MAXXIS DETONATOR drát
Mrkni na kupkolo a na akci Continental Ultra Sport Kevlar, ja su s nima spokojenej.
Na ten nájezd to stačit bude. To nesjede. Druhou sezonu zas dá nový. Za ty peníze a k tomu učelu proč kupovat něco extra.
ahoj nechci zbytečně zakládat nový téma…
Ale nakoniec si založil :D
Máte někdo zkušenosti s pláštěm Specialized TURBO PRO? Nebo celkově se silničními plášti Specialized?
Nemám s těmito plášti zatím žádné extra zkušenosti, ale vzhledem k tomu, že vůbec nikdo nereagoval, tak si dovolím…
Na své jedničce mám právě tyto pláště (Specialized Turbo Pro – koupil jsem jí s nimi). Mám na nich zatím najeto pouze cca 1 000 km, vesměs na suchu a za tepla (+5 a více). Takže zkušenosti zatím velmi omezené. Na zadním plášti je už viditelná znatelná ploška. Pláště na suchém asfaltu sedí dobře. Takže zatím nemůžu říct nic špatnýho ale ani extra je vychválit. Otázka je, zda v daný cenový hladině (cca 1 000Kč) není něco lepšího – to ať eventuálně posoudí jiní.
Ahoj, kolik na těch Contících 4000S přibližně najedete? :-)
Podle mě je sjíždění jejich silná stránka, moje mají momentálně 7000km a žádný zásadní problém. Přední – vypadá, že vydrží ještě hodně dlouho, zadní – znatelná ploška ale ještě úplně nezmizely kontrolní důlky, během jara ale už asi půjde preventivně vyměnit, nebo prohodím přední x zadní.
Někdo tady naposled psal, že by se to němělo prohazovat. Že ta ploška je špatná při zatáčení.
Lepsi je zadni sjety vyhodit, na predek dat novy plast a dozadu ten predni.
Tak tak ;)
No tak to je paráda za plášť za líťo :-) Úplně jiná liga než co mám zkušenost s pláštěm za 500, kterej vydržel 1700km + 600km na válcích :D
jednou zkusíš a nechceš jinak :-)
co to bylo zač?
Přítelkyně z domu smutku, tuším
vydrzi dlouho, ovsem pokud je neriznes z boku, coz je zase jejich slaba stranka. Loni jsem vyhodil dva, to uz trochu leze do penez, takze jsem se presunul na 4season a ted koupil jeden Challenge Strada open na vyzkouseni
ja dokazes silnicni plast riznout z boku? Kde s tim jezdis?
Běžná věc. Na vedlejších silnicích se spoustou děr a kamenů to není problém.
Praha vychod, praha sever, silnice nijak nevybiram, kam me to zanese a obcas jsou ty stredocesky silnice brutus. Mozna to byla smula, mozna lonska trochu vyssi vaha, tezko rict, klasicky defekt zadny.
Tys nikdy neriznul silnicni plast? Kde s tim jezdis?
Na behounu ano, bok ne.
BTW nemate zkusenosti s temi tlustsima 25-kama ? musim ted nakoupit a rikam si, zda by to nebylo na ceske silnice lepsi :-)
Tak jak mistře ladíš formu na jarní Zlatý kolo?
Zatim jen teoretizuju na internetu ;-)
To ale vůbec neděláš dobře :-)
Jo, vozím skoro rok a už nic jiného nechci. Nesrovnatelné pohodlí, víc si dovolím v zatáčkách, cítím se jistější, lepší grip. Ani to nemusíš foukat do šílených tlaků, 7 barů stačí bohatě.
Vozím Continental GP 4000 II
Souhlas.
Šířku 25C jezdím už cca od roku 2006 a zpátky na užší bych už nešel ani za zlaté prase:)
díky za tip!
Odkud jsi je bral?
Od známého.
Mam ted na kole, Specialized Turbo, a neni to spatne.
dik za reakce, zkusim ty 25ky taky.
Taky řeším nové pláště. Měl jsem představu právě na GP4000sII, ale někde jsem se dočetl, že vydrží tak cca 4,5tis, jiný píše 7tis km, ale nikde jsem se nedočetl, jak je to opravdu s tím watovým výkonem, zda jsou tyhle pláště opravdu rychlejší, když je všude vychvalují a zda jsou opravdu odolné vůči defektům. Aktuálně vozím z výroby nasazené ultrasporty, zatím najeto pět tis km, bez jediného defektu a to někdy vemu i přes šotolinu, zadní má již sjetou plošku, ale dle ukazatelů nejmíň dva až tři tisíce ještě zadek dá, předek by se dal prodat stále jako nový :-). Takže mi vrtá červík v hlavě, protože ty ultrasporty jsou s cenou na třetině oproti GP, drátová verze ultrasport za nějakých 240Kč, což vzhledem k nájezdu a odolnosti vůči defektu je zadara.
Na tem watovem vykone neco bude, mam to otestovane na trenazery ktery mera waty, teraz si to uz presne nepametam ale bol som lepsi ale o cca 25 w. Inak som sa zlepsoval len o par watu, mam aj tepovku kde bol priemer rovnaky takze nebolo to tym ze by som sa viacej snazil, ale nasadil som aj latexove duse, ci aj tie pomohli neviem.
Hele uz jen kdyz das misto butyl dusi latexky tak to jede poznatelne lip, neveril jsem tomu, tak jsem to pseudo empiricky vyzkousel
http://www.bike-forum.cz/…bezduse.html#…
na valcich je to trochu vic poznat nez v reale, ale i v reale to poznas… a kdyz pak nasadis vyrazne lepsi plaste, je to zhruba podobny efekt.. ja sel do extremu, 25 mm kaucukove nevulkanizovane plaste s 300 TPI, ale cokoli s co nejvyssim TPI je lepsi, ma to vetsinou mekci gumu, tolik to nevydrzi, ale za ten pocit to stoji = nejen ze to lip odvaluje, ale mnohem lip to drzi v zatackach i na rozbitem/zvlnenem terenu, plus uveze to nizsi tlaky pri stejnem valivem odporu, plus na pohodli a prilnavost..
Vydrz ma cenu resit na nejakem kazdodennim dojizdecim kole, ale i tam muze extremni vydz znamenat horsi prilnavost, je to vzdycky kompromis, na jednici a svatecni kola bych dal neco super, na druha kola neco co vydrzi a zaroven ma slusne vlastnosti re defekty a chovani v mokru atd..
a měl jsi to na oba pokusy kalibrovaný?
Jo, kalibroval mi to docent Chocholousek
stačilo napsat, že jsi si to vymyslel…
Kde je problém? Pro tebe je vypovídající pouze příspěvek podložený přesným laboratorním měřením?
to ne, ale vím jaký je rozdíl v kalibrovaném a nekalibrovaném nastavení trenažeru co počítá waty. Pokud se srovnávají pláště které nejsou na setinku stejně vysoké a stejně nafoukané, hází to i o víc než 25wattů. Aby se zajistilo přesné srovnání musíš mít nakalibrováno na jeden plášť (výplet) a ten před každým pokusem foukat na -+1–2PSI shodně, když už teda nechce dělat ten opruz a kalibrovat to před každou ´jízdou´.
Pokud by se jednalo o test pro nějaký magazín, nebo prezentace pro výrobce výrobce, tak souhlasím, je potřeba přesné měření. Ale pro naše BF ježdění, je test který dělal bily celkem dostatečný, stejně i jak to měřil tromb…
Nepíšeš do Vela?
dostatečný v tom směru, že to vyhodilo nějaký rozdíly. Pokud to ale bylo změnou nastavení systému, čert to vem, jde o to, že jsou jiný čísla ;)
se změnou výšky, šířky, tlaku, duše se mění deformace pláště na přítlačný válec brzdící jednotky. Pokud to nepřekalibruješ, tak to moc nedává smysl měřit. V reálu se ti to nakalibruje samo – tvoji váhou proti podložce, ale v tom trenažeru to nastavuje uživatel…
Ja nemel co kalibrovat – valce mam bez brzdy, srovnani butyl duse vs. latex duse bylo se stejnym plastem, stejnymi koly a stejnymi tlaky… stejne stabilni tepy po dobu pet minut a na ktery prevod jedu… delal jsem to jen pro zabavu, ale ten rozdil byl fakt patrny, v reale pak pocitove urcite (zvlast po prezuti plastu) a i nejake ty kopce co jezdim casto jsem vyjel o pastorek niz..
Ty co chlastas ze tak trepes? Fukam vzdy aj pred svihem aj ked lezu na trenazer, mam latexove duse tak musim, mnel by sis ich kupit a vyskust, teoria meni vsetko
Ty jsi na tom jel 7×+3× – já mám trenažer s wattmetrem 7 let ;)
25w zmenou plasta? to si tam co mal predtym?
Mnel sem tam plaste mavic, proste jede to lepsi aj v reale ale na tem trenazery sa mi to aj realne potvrdilo bolo to porovnannie za poslednych desat razou na starych a tri krat na continetaloch, vzdy ten rozdiel tam bol mozno to realne nebolo 25, mohol som sa mozno viacej snazit ale nemyslim si ze by to znicoho nic tak skocilo a tepovka a nepusti. Nechcem tu nikoho presviedcat, nejsem ani vyrobca ani predajca, len tu pisem muj postreh a ci ho zobere niekto na vedomi je mi jedno
nějakej test časopisu Tour:
by to chtělo zopakovat. přeci jen za 7–8 let už je to trochu dál. Minimálně ProRace4, The One a pláště od Specialized by nebylo špatný mít změřený
tady najdes odkaz na spreadsheeet s prubezne updatovanymi merenimi odporu plastu.
díky
k tve poznamce nahore, meril opakovatelnost vysledku pro 4000S a docela mu to vychazi.
uz sme sa tu o tom raz bavili – nechapem tie hodnoty valiveho odporu u galusiek, podla tohoto nic horsie neexistuje.
Odolnost vuci defektum je vyborna a co se tyce vydrze, ruzne cisla jsou i kvuli ruznym vaham jezdcu. 10kg udela klidne 30–50% rozdil ve vydrzi. A taky co je pro jednoho uz sjetej plast, je pro druheho uplne v pohode
lepší je na to moc nekoukat, čim víc člověk na plášti vidí šrámů, tim je z toho nervóznější – alespoň já to tak mám… :-)
Nejen vaha jezdce, ale i silnice, kde jezdi, profil terenu a jizdni styl. Bohuzel se najezd blbe srovnava, tak se da spolehat spis na nejblizsi okoli, kde clovek vi, jak kdo jezdi a kolik mu co vydrzi.
tak já vážím okolo 70kg, možná proto ty ultrasporty tak drží. Na druhou stranu zase nechci pláště, které nic nevydrží, protože je nechci každý měsíc měnit. Najedu okolo 1500–2000 měs, takže i výdrž je pro mě priorita a to ultrasport splňuje, v zatáčkách sedí taky dobře, až se divím a ani na mokru jsem ještě nelehnul. Na druhou stranu jsem ještě nic jiného nepoznal :-) Co se týká toho výkonu, tak v testech si ty GP velice vychvalovali, jenže odpor měřili na stolici, může to být znát i na trenažeru, ale především mě zajímá rozdíl v reálu na silnici, ve stoupání, zda je opravdu znatelný a zda má cenu za tu cenu do toho jít. Mám v merku i plášťovky, prý taky dobře jedou, jsou sice váhově zhruba stejně jako plášť plus duše, někdo ještě používá preventivně lepící sračku, což hmotnost ještě navýší, ale v případě většího defektu je člověk lidově řečeno v prdeli, duše se do toho strčit nedá a když je člověk sto kiláků od domu, tak to není žádná sranda :-)
Mam 75kg a zadni 4000SII ma momentalne 8200km a rozhodne neplanuji vymenu. Jezdim v okoli Brna, takze silnice spis prumer. Co se tyce defektu tak za mne super, minuly rok jesli jednou, max. dvakrat sem cvaknul.
GP4000sII nijak extra odolne nie su, aspon moje neboli, skor taky bezny standart.
Chlapi a co Challenge Strada, máte někdo zkušenost? Kolik vydrží?
Chlape, guma je to mekka, coz prinasi same socialni a jine vyhody, naznacovalo by to, ze moc nevydrzi, ale na druhou stranu je ji tam moc a jak je mekka tak tak nejak kopiruje prekazky, kaminky, skla, trny, proste chova se jinak..
Ja nemam uplne dokonaly prehled, kolik toho na cem najedu, ale na Stradach 25 mm mam cca 700 km, vetsinou po velmi spatnem asfaltu (podBrdy) az sotoline, zbytku asfaltu a obcas lesni nebo polni ceste a na zadnim kdyz jsem na jare prezouval bylo (ve srovnani s prednim) malinko videt, ze ten rybinovej vzorek je trochu jetej – ale vzhledem k tomu, ze vystupuje tak o 0,1 mm to neni spatny..
Cekal bych vydrz radove nizsi nez Conti 4k, ale kdo vi, treba ta mekka guma v kombinaci s jeji tloustkou a cekovou jemnosti (nedovolim si citovat udaj o TPI dokud to neojedu a nedam Hrochovi na pitvu) prece jen neco ujede..
Kazdopadne neni to primarne o vydrzi (podle me), je to o pocitu uplne jinem nez jine vulkanizovane plaste, jestli to vydrzi o 1000 km mene muze byt faktor, ale za ten pocit to IMHO stoji..
No tak jsem je nakonec koupil, sám jsem na ně zvědavý :-) Dnes mi přišly, prodával je kluk na cyklobazaru za 950kč dva pláště + 4 duše ritchey i s poštou. Vypadají fakt dobře.
Tak já dnes další defekt na Vittoria Open Corsa Evo CX III. Respektive ani nevím co se stalo…, ale jedu z kopce cca 60 – 65km/hod a cítím takové to drncání, jako když máte něco nalepeno na plášti. Měl jsem z toho trochu divný pocit, tak pod kopcem zastavím a najednou rána jako z děla a plášť vyletěl z ráfku zadního kola. Doma jsem vlastně nepřišel na příčinu. V plášti malinká dírka, ale nevím zda tam již nebyla. Duše samo roztržená v délce cca 40cm. Jinak ty Vittorky nemají najeto sna ani 2000km. Vážím 71kg a cesty slušné. Nechápu proč plášť vystřelil z ráfku ven. Nahuštěno na 8Bar.
Jak jsem psal ve vedlejším vlákně zklamaly mě i hmotností 218g.
Tak zvažuji zda nezkusit Tufo Calibra plus 180g (údajně garantovaných). Bohužel nikde jsem nenašel žádnou recenzi či ještě lépe osobní zkušenosti.
GP 4000S II mám na zimáku (dvojce)a zatím super.
No to by mě taky zajímalo. A co jsi tam měl za pláště? Normál Butylky? Taky jsem přemýšlel i Corsach, ale nakonec jsem objednal Challenge Open Critterium. Tak jsem na ně zvědavej. Jinak Ty dvě silničky moc pěkný, ty Corsy s tim červenym proužkem bomba. Taky jsem přemýšlel o této barvě, ale nakonec jsem vzal jen černý.
Vystřelila ta Corsa s červeným proužkem co se ti tak líbí. Jinak ses asi ptal na duše, na né pláště. Měl jsem tam Kendu Ultralite 66g, které pužívám všude a bez problému.
JJ Duše, promiň, myslel jsem na duše, ale psal pláště :) A normálně vyletěla patka z ráfku jo? Přemýšlim, čím by to mohlo být.
Byl jsem tak nas…, že jsem to ani nevyfotil. Ano vystřelila patka z ráfku, až jsem zastavil, což bylo vlastně štěstí, možná už bych byl jinak v nemocnici.
Tjn, to jsi měl štěstí. Mě napadlo, jak se tady už na foru psalo. Jestli třeba jsi při nasazování neskřipnul kus duše do patky. A jak bylo teplo a zahřála se duše a roztáhla se, že to vyhodilo tu patku z ráfku. Ale jen můj názor, jak se to mohlo stát.
Nechapu, co s temi plasti provadis. Jestli si dobre pamatuji, tak ti strilely z rafku Alpha 340.
Tome, máš pravdu ZTR Alpha byly kola manželky a bohužel si vůbec nerozuměly s plášti Ultremo ZX, které střílely ven z ráfku. Naštěstí většinou doma, jen jednou za jízdy bez následků. Kola jsem v záruce vrátil, uznána reklamace. Manželce jsem dal svoje DT Swiss Mon Chasseral a je klid.
K současným Rovalům mohu říct jen to, že jsem na nich byl teprve potřetí, cca 250km. Pláště mi nasazoval vynikající mechanik, já jsem se jich nedotknul. Z toho vyplývá, že já s plášti neprovádím nic :)
Známému ze stejných ráfků vystřelil i Continental GP 4000S II. Další známý se stejnými koly a GP 4000 S II bez problému. Dalšímu kamarádovi vystřelil z AL ráfku, při jízdě na Pustevny, plášť Specialized Turbo.
Dnes vyměněna duše a 100km bez problému, ale pocity při jízdě okolo 70km/hod zvláštní. Zkusím je ještě pojezdit, ale v šuplíku bych měl rád připravenou náhradu.
Hodně uvažuji o těch Tufo Calibra Plus 180g a nebo osvědčené GP 4000S II?
Ja jen ze Alpha 340 vozim s ruznymi plasti zcela bez problemu.
Co na to říct? Prostě tak to bylo a nikdo to tehdy nevyřešil.
Chcu se zeptat, má někdo zkušenost s Hutchinsonama Reflex Gold (700×20)? H. Reflex Gold Nevěřim sice že by ta sleva tam byla reálná ale za tu současnou cenu se mi to zdá přijatelny.
Rek bych, ze cena odpovida tomu, ze rozmer 20mm dneska uz moc lidi nejezdi.. 20 mm, 60TPI + ceske silnice = vytresena prdel, samej defekt, obcas rozbita huba kdyz to odskoci ve sjezdu.. a nepojede to
Ale pokud jezdis casovky rovne po nejake nove dalnici, tak pak jo (ale i ty se jezdi na sirsich gumach)
Dik za názor, časovky/závody nejezdim, jenom pro vlastní potěchu..... Celou dobu jezdim „klasiku“ 23mm a přemyšlel sem jesi ty 3mm by byl citelnej rozdil. Možna by vzhledem k té kvalitě silnic nebylo od věci se vydat opačnym směrem a alespoň na zadek hodit 25-ky
presne tak, 25 nebo v mem pripade realnych 27 jede o poznani lepe, a to i co se tyce valiveho odporu a uveze nizsi tlaky, ale melo by to byt neco kvalitnejsiho (vysoke TPI, mekka smes).. ve srovnani s low end 23jkama nebe a dudy
Presel jsem z 23 na 25 a ty 2mm jsou zatracene velkej rozdil. Zpratky uz nepoujdu.
Dvacítku vozím vpředu a spokojenost, když seženu dám zase, jezdil jsem i šestadvacítky. Nebyla tam taková odezva na šlápnutí, ať si každý jezdí na čem chce.
kilový výplety a dvacítka galda na 200PSI ;)
Nejsem gramař, pro mě je důležitý si kolo užít, ozval jsem se protože si myslím, že není správný ta uniforma, že když je něco vědecký podložený nebo napsaný, že to tak nutně musí být. Nemám nic proti pokroku a technickým inovacím, způsobů může být víc a je dobrý, když si člověk může sám vybrat.
já to nemyslel zle, naopak. Doporučil bych místním milovníkům tlustých gum na malým tlaku zkusit jak může silnice jet se závodními koly na galdách. Pak by se názor na to, že 27 a podobný hadice jedou změnil.
Ono asi záleží taky na tom, kudy člověk jezdí. Po rovině zabudovaný ve skupině mi širší a pohodlnější pláště nevadí, ale jakmile se začně prestižit třeba na Hostýn, tak rychlost, kterou jedu běžně na 21 mm nabušených Tufech je na 28 mm Contících GP4000 s 5 bary najednou jen z říše snů :-).
Akcelerace na měkkých gumách je taky o ničem.
pižlat se to dá na různým materiálu, ale jet objektivní pilu jen na něčem :)
Tak tak. kazdy si musi rozmyslet jakym zpusobem jezdi a jaky plast je pro nej vhodny. Jsou situce, kdy kvalitni hladky 35mm plast jede podstatne lip nez 23mm plast stejne kvality a naopak.
Jestli na me, tak ja na uzkych zavodnich galdach a kolech nejel a asi ani nepojedu, pro hobika na brdskych okreskach by to nemelo cenu… ja myslel/cetl, ze i profici jezdi na 25tkach galdach a na relativne nizkem tlaku (6–8 bar podle pocasi, povrchu a profilu)… tak to asi k necemu bude, ne?
jak na který etapy. Na rovinky rozhodně ne. Pokud jsou v plánu kopce s tech sjezdy a horším povrchem pak ano. Kostky jsou jasný
Jo, v pohodě :-) jezdil jsem dlouho na čtyřech barech, teď kontroluju aby tam bylo sedm, je to jiný pocit…nechci dělat flejm :-D
Taky vozim 20 mm galusku, ale jen na předním kole na karbonech. Na zadním 23 a pokud nasazuji eurusy mam 23 mm pláště na obou kolech.
Sleva realna je, ale takhle stary plast (cca 5 let) bych nebral ani za tu cenu. Guma na kolo starne stejne jako guma na auto.
DURO Primera 700×23C ma nekdo osobni zkusenost?
Jak jsou na tom ty nové Mavic Yksion Pro GripLink/PowerLink 25mm – teoreticky? Myslím v porovnání s jinejma současnýma pláštěma.
Zdálo se mi, že se zadek (powerlink) docela rychle sjel.
To může být. Zdálo se mi že na omak je to měkká směs. Jde mi spíš o odvalování a jak drží na mokru. Zatím jsem je jel dvakrát tak neposoudím, zajímal by mne názor po delší době.
Má zkušenost po delší době je, neboť zadek je už delší dobu po smrti :-). Jezdila ho přítelkyně nezávodně (závodně Tufo Calibra – odolnější=spolehlivější). Prý dobrý, ale zas ne tak, aby si ho (Powerlinka) koupila znovu. Předek (Griplink) putoval na zimáka a je tam dodnes.
Mohl bys mi jeste napsat cca kolik tisic km dal?
To netuším. Vydržel tak půlku sezóny, možná 5 tisíc km.
A tak to je v pohode – běžná vydrž.
Tak pardon – nemel jsem kolo u sebe takže je to trochu jinak nejsou tam ty pláště co jsem psal (myslel jsem že jo), ale Yksion Elite Guard 2016
máte někdo zkušenost s těmito plášti? http://www.kupkolo.cz/…drat_z97445/
Taky bývá důležité, aby ta směs hlavně běhounu, ale i jiné „gumy“ v celé konstrukci nebyly „stářím“ trochu tvrdší atd. podobné jako u aut, ale tady to navíc kazí pohodlí nebo grip, nebo přidává „záporné“ watty, člověk sám někdy nepozná, placebo a tak… jen tak mimochodem, jinak tyhle conti co tak sleduju dobrý oboje, dal bych pozor jen na datum výroby, eshopům moc nevěřit a vyžádat si znění toho kódu ve kterém je ukryt rok výroby pro konkrétní pláště, co si když tak koupíš…
Zakládat nové téma se mi nechce, tak se trochu přiživím. Rád bych si koupil nové pláště. Na kole mám momentálně:
na doporučení kamaráda bych si měl koupit Schwalbe One nebo Vittoria Corsa, které mají kvality jako galusky. Co doporučejete?
Vítěze hlasování Contintal GP 4000 (5000), Vittoria Corsa nebo Schwalbe?
Díky
To máš celkem jedno. Mají stejný valivý odpor, všechny jsou velmi odolné proti defektu. Osobně bych vzal GP4000. Ale čistě ze sympatie ke značce Continental, která mě nikdy nezradila.
Vzal bych GP4000, vozim je letos a zatím super
Ahoj, nevozí už někdo tyto pláště? V ČR je zatím nikdo neprodává…
Michelin Pro Race
Vzhledem k tomu, ze uz je vloni nahradila serie Power, tak asi nebudou z nejcertvejsich. Dava to stejny smysl, jako kupovat stare pneu na auto.
dostanu rozměr 700×28c 700×30c do klasických brzd nebo ne…
Pokud tim myslíš nějaké novější silniční, tak obvykle ano (mám 700/30c Schwalbe S-One na 19mm ráfku v 105 5800 brzdách). A to je tak hrana a když vyndavám kola, tak musím buď hodně silou přes brzdové botky nebo lehce ufouknout. Ale místo při provozu tam je.
Spíš si pořádně zkontroluj, zda budeš mít dost prostoru ve vidlici a zadní stavbě, zda se ti kolo nebude dotýkat sedlovky nebo nebude vadit vršek přesmyku. Tam je víc možnejch pastí, než v brzdách. A při měření nezapomeň, že obvykle objemnější plášť je nejen širší do boků, ale i do výšky.
Ultegra 6800 jsou na max 25mm ( ale speslacky 28c plaste mi projdou), 105ka 5800 je na 28mm. Novejsi ultegra a 105 uz jsou taky na 28mm. Zalezi ale taky na ramu. A na gume – treba takovej Challenge 27c ma na 19c rafku 29.5mm a tomuz mi na 6800 skrtalo o trmen po stranach.
to zalezi taky na ramu ,ta brzda ma rozsah a pokud mas botky jakoby dole nebo uplne dole tak das sirsi plast ,pokud je mas nahore tak ne no :) ale to poznas i ted kolik mas mista k brzde ,k tomu mustku
Vzhledem k tomu, kolik „pastí“ tam právě může nastat (na konkrétním rámu, brzdách, kolech atd.), je ideální si tady hodit poptávku ve správném topicu, že za pivko poptává 700/30c plášť (už odjetej, řízlej, prostě reálně na vyhazov) a pak to na živo vyzkoušet na něj přezout a vyzkoušet. I když je každej plášť ač stejného značení trochu jinak na ráfku reálně širokej a vysokej, celkem rychle to ukáže, zda je všude, kde jsou ty „hrany“ dostatečná rezerva (alespoň několik milimetrů).
Já když jsem nedávno přehazoval osazení z hodně starého na trošku novější rám, tak jsem se na internetech dočetl, že tam dostanu maximálně 25mm gumu. Když už jsem měl přestrojeno, už jsem automaticky šel do garáže pro 25mm gumy, že to přezuju a pak jsem to pro jistotu zkusil – všude, kde je potřeba, mám mezeru cca. 5 a více milimetrů. Takže ani info z internetu nemusí být vždy relevantní, když se věci sejdou jinak :)
Mohl bych ti poskytnout (prodat) testovací plášť schwalbe g-oné speed 700×30c. Mám dva ks, najeto 500 km, jeden OK, druhý má špatnou patku (na 5 cm). Jdyžtak napiš SZ.
nejlepší je si od někoho půjčit zadní/přední kolo komplet obuté a strčit do rámu, je to bez práce s přezouváním :-) Obvykle je pro 28 nutné aby špalky byly tak v dolní třetině drážek, jinak se tam nevejdou ani na výšku. Občas může 28 škrtat i o objímku smyku nebo zadní šavli, případně i v přední vidlici. Opravdu to chce zkusit a 1mm místa je sice OK, ale nesmíš projet bahnem nebo se rozcentrovat výplet, na to je třeba taky myslet!
A nekdy se to ve stojanu toci OK a kdyz na to sednes, nebo zaberes ze sedla a propruzi zadni stavba nebo vyplet, tak muze byt problem.
Tak nesmis jezdit ramovku/zaplety z blata :) ale jinak mas pravdu je potreba to projet idealne do nejake stojky ze sedla
Pod myma 93kg se krouti vsechno ;)
Tvl, tak trošku zhubni aspoň na 80 kg :D se ti bude jezdit líp, to ti manželka tak dobře vyvařuje, asijo asijo
Zdravím, jaké byste mi prosím doporučili pláště na silničku v rozměru 700×25C ? Doposavaď jezdím na Contících Grand Sport Race Kevlar, ale začínají nějak čeřet po dvou letech ježdění a zvyšuje se mi i počet defektů, což mě začíná štvát. Se silničními plášti nemám zkušenosti, kromě těch na kterých jsem dosud jezdil, takže pokud možno, aby byly nějak podobně jezdivé :-)
https://www.kupkolo.cz/…ady_z106021/
Jezdí to fakt dobře ,dělají se i dušové ale přešel jsem na bezduše kvůli cvakání duše:)
Řeším teď to samé a asi půjdu do lokálních Tufo Calibra Plus nebo jiného modelu Tufo. Dají se sehnat za plus mínus 600 kč a všichni je chválí.
Všichni z Tufa? Tady jsem žádné pochvalné ódy nezachytil…
Poslední léta už jezdím na silnici jen Tufo Status EST. Naprosto bezproblémový a superspolehlivý materiál za pár korun, navíc se to opravdu vyrábí nedaleko mého bydliště, žádná obrandovaná China, Indonesia, Bangladesh, Malaysia ani Taiwan.
Díky za reakce pánové. Zkusím pláště od Tufa Calibra plus. Za ty Grand Prix Contíky se mi nechce dávat taková rána.
To přeci není o financích, esli dáš 700 nebo 1000 za plášť na 2 roky tak je fuk, ale s Tufo nešlápneš vedle dle mojí zkušenosti. nevim jak v dešti, to sedim v hospodě
My máme Tufo v celé rodině (stejně jako jsme měli „kultovní“ GP4000s) a fakt jenom dobré zkušenosti. Pláště Calibra a Calibra Plus, galdy HiCC 25 a S33 Pro 24– perfektně rovný, pláště fakt odolný, nepamatuju defekt, galdy asi víc drncavý, oproti latexu, ale odolný a lehký a tak. S Contíkama byly trable, hlavně řezance z boku.
Me too, C+ a S 33, Schwalbe už nechci, Contiky 4k asi casem zkusím, vsichni chvalej…
Chvilku jsem je jezdil a velká spokojenost, nic moc teda za mokra, ale jinak super.
No, fanklub tu asi není, ale když jsem si konkrétní model vyhledával tady a jinde na netu, tak jsem žádné negativní reakce nenašel. Spíš naopak. Všechny pláště od Tufa jsem nestudoval.