Na gravelu jezdím v podstatě jen asfalt, tak přemýšlím že bych dal čistě silniční pláště. Máte s tím někdo zkušenosti, jak moc je to znát na rychlosti? Mám Schwalbe g one all-round 38 a přemýšlím o Conti GP 5000 28. Díky.
Na gravelu jezdím v podstatě jen asfalt, tak přemýšlím že bych dal čistě silniční pláště. Máte s tím někdo zkušenosti, jak moc je to znát na rychlosti? Mám Schwalbe g one all-round 38 a přemýšlím o Conti GP 5000 28. Díky.
Na gravelu prehazuju dvoje kola, gravelovy 45 a silnicni 28, oboji na karbonovych rafcich a je to hodne znat.
Máš to nějak změřený? Že třeba stejný segment jedeš pro srovnatelném výkonu nebo tepech o X km/h rychleji něco tak něco?
Segmenty nejezdim, wattak nemam. Ale na takovy rozdil tohle fakt netreba. Prumerum, ktere dosahuju na silnicnich zapletech, se na tech gravelovych ani nepriblizim. Ale zase, gravel kola mam nafoukany tak, aby to bylo pohodlny v terenu, pred silnicnim usekem je neboucham na sutr.
tak ja watak mam a po rovine mi konkretne rozdil u mych plastu dela cca 3Km/h 38 vs 26 mm real sire, tlaky doporucene dle kalkulatoru
Tak to je hustý, žil jsem v tom že 3km/h je rozdíl mezi silnicí a bajkem, to se tu aspoň kdysi tradovalo. No Conti jsou na cestě, uvidím co z nich dostanu já, ale už se těším na záplavu PR na Stravě.
Za me rozdil je fakt znat, a to jsem menil 32 gravel (ale lowcost z decathlonu) za 32 silnici (conti supersport, tj taky nic extra). Rozdil mezi hrubou opravdovou gravel gumou a GP 5000 musi byt jeste podstatne znatelnejsi…
Proč ne, ale klidně dej ty Contiky širší 32mm pojede to stejně dobře
Rozdil bude znat, ale udela ho konstrukce a vzorek, ne sire. Jinymi slovy, klidne 32 mm plaste, neni ceho se bat, 28mm nejspise pojede kousek hure (nejlepe nemeritelne stejne) a bude rozhodne mene pohodlne.
Mam na CruXu GP ale 32 a dobry :-)
Jj. Taky prohazuju grevl 42mm a gp5000 32mm. Drive jsem dojizdel 28mm. Rozdil ve odporu ucitis v ruchlostech nad 20kmh :-)
Rozdil 32vs28mm poznas jen ve vyssim komfortu 32 vy vykonu ne. Verim GCN :-)
Je skoda hoblovat grevl plaste na asfaltu
Navzdory názorům některých místních ultras, že širší a méně nahuštěný plášť jede na silnici lépe, mám zkušenosti přesně opačné. Střídal jsem rychlý 40 mm a obyčejný 25 mm plášť a rozdíl v rychlosti ve prospěch 25 mm je velice citelný.
Wattmeter byl? Plast to byl stejny, jen jina sire? Tlaky jake? Vsechno hraje roli, a pokud neporovnavas stejny plast, jen jine sire, neni tohle relevantni vubec pro nic…
Ne, ne, 3 bar vs. 6 bar, výsledky možná nerelevantní, ale pro mě plně dostatečný.
výsledky možná nerelevantní, ale pro mě plně dostatečný
#babypavroch #NEBUDUTOMENIT #plneVYHOVUJEtecka :)
40 a 25 mm je velky rozdil. Mozna kdybys zkusil 32 mm, tak zjistis, ze jede podobne jako 25, ale je daleko pohodlnejsi.
Jo tahle teorie neplatí donekonečna a v určitý fázi se to láme. Širší pláště sou těžší, žvejkaj se při silovým šlapání, maj horší aero a zpravidla směsí, vzorkem, konstrukcí se u širokých plášťů na rychlost moc nemyslí. Pokud chci rychlost, je třeba vybírat z ryze silničních plášťů, se kterýma výrobci obvykle končí u šířky 32 mm. Kdyby dělali Corsy v rozměru 35, tak třeba rychlejší v některých podmínkách budou, ale to se nedozvíme protože neexistujou a porovnávat to s nějakým hladkým gravel pláštěm je nesmysl.
hlavne to bude uplne jinak u predniho a u zadniho kola. u predniho bude hrat zasadni roli aerodynamika. Nejen kvili velke sirce jako takove, ale i proto, ze 32 mm bude mnohem vic nez vnejsi sirka rafku.
Proto se dává širší rafek..aby to bylo opět aero
https://www.3t.bike/…-40-732.html
To mají 40/45 rafky pro 35/40 pneu
jenze to nikdy nebude tak aero, jako uzsi plaste. Ja chapu, ze to ma kazdej jinak, ale ja ocenim vice pohodli pod prdeli, vpredu mi bohate staci 25 mm plast.
jasné a proto na TDF měla většin a 28/30/32mm pláště :D
28 byl nejužívanější plášť na Tour a to na širokých ráfcích. Byly vyjímky s 25 nebo 26 mm na předku.
O použití 30 nebo 32 mm jsem nic nezaregistroval.
Pogačar si vybral bezdušové Continental TT TR v rozměru 28 mm, ale jejich skutečná šířka je přes 31 mm
Skutečná (měřená) šířka se liší podle vnitřní šířky ráfku. Proto jsem psal, že se pro 28 používaly široké ráfky. To pak udělá šířku nad 30 mm. Pořád to ale je plášt´ 28 mm a ne 30 nebo víc.
Každopádně 25mm dnes moc smysl nedává sem chtěl dokázat :D
Na tour co vím tak žádné 30–32 nikdo neměl.
32mm byly hojně akorát na rubé (poslední dva ročníky vítěz vezl 32mm) a ten závod je 95% na silnici, po rovině s průměrem 45 km/h tak to s tou aero ztrátou nebude tak strašné.
kubad má taky pravdu není 28 jako 28 :)
a jezdil na nich vsude? I v kopcich? Ja nevim jak ty, ale ja zadnej doprovod s nahradnimi koly nemam. Navic Pogacar byl jen druhej… Na cem jezdil vitez?
Určitě šel pěšky, jako Froome :)
Máš potřebu si obhajovat 25mm tvoje věc. Jezdí si na čem chceš, tvůj boj, osobně mám kolo s 26mm s 32mm a dokážu posoudit
koukni o par odstavcu vys, tam jasne pisu, ze kazdej to ma jinak a je to individualni. A o 25 mm pisu taky jasne, ze vpredu vic nepotrebuju. Obhajuju to jen pro sebe. Pripoustim, ze tvuj nazor je vetsinovej, ale neplati to pro vsechny. To ty pises naprosto kategoricky, ze 25 mm nedava smysl.
OK
Ale stejně nechápu , proč kupovat nové 25mm kdž tam vezou 28
vleze se tam cokoliv, ale i kdybych chtel, vzhledem k sirce mych rafku, nebudou 28 vhodny kvuli aerodynamice. Ale 23/25/28 jsem mel moznost porovnat na zadnim kole. Ten rozdil 23/25 se pri prechodu 25/28 zdaleka neopakoval. Ale je to subjektivni.
Proto má spešl na rovalech ráfek 35mm široký :). Hodně záleží na té kombinaci plášťů a ráfku, ale ten rozdíl mezi např 32 a 28 není tak veliký jak se zdá.
Tak jako jestli jezdis prumerky 40, tak jo. Casovkari taky vozi 25.
Na to my pizlani s 32mm rozdil poznam. Ale v pohodli na sirsim.
Bingo!! Tak proto se mi povedlo v neděli objet Tour de Bechyně průměrem 40 – vytáhl jsem zase po čase na světlo boží Ksyria na 23mm Calibrách! A já pořád kde se to ve mně vzalo…:-D
To jsi hakoval za nejakou z vlakna “divky kola”? :)
Ne. Pred tema se prave predvadel ;-)
Přééésně…;-)
Mám GravelKing SS 38mm a jedou dobře. Jezdím ale 95% silnice různých kvalit a občas nějakou spojovačku po šotolině nebo polňačce.
Přemýšlím, jestli, až dojedu tyhle, jít do podobných hladkých gravel plášťů nebo vzít čistokrevné silniční 32mm. A furt váhám a neumím se rozhodnout :)
Je to na tobe…ale jestli jezdis na te 38 tlaky 3 bary plus a podobny, tak jsou ti k nicemu a je to jen vaha navic..potom klidne vem 32
:)
Výrobci už se začínají celkem chytat, nové Pirelli P ZERO Race jsou nabízeny i ve 35mm šířce, taky nové GP5000 AS TR mají taky ve 35. Oboje celkem top pláště z pohledu valivého odporu a ty ASTR by měly být i o něco odolnější, tak to může být celkem dobrá volba.
CHALLENGE PLÁŠŤ STRADA BIANCA TLR PRO 700X36
jj je jich víc a víc
Vittoria Corsa N.EXT G 2.0 v 35 mm šířce. Ale je to původem silniční plášť, takže tenké boky a nemá vzorek. Na druhou stranu fakt jede.
Akorát koukám, že třeba Challenge Strada Bianca, Schwalbe PRO ONE a CONTINENTAL Grand Prix 5000 All Season TR se ž dělají v rozměru 34–35mm.Bohužel to jsou top pláště za docela ranec peněz :-D
Tak ty GravelKing SS taky nejsou zrovna levné, ale jo no, za rychlé pláště se holt platí.
Chvilku jsem SS vozil a proc ten plast existuje nechapu :-). Kdyz chci rychlost, tak uz radsi slick, kdyz chci aby to trosku drzelo, tak SK. SS je necitelnej, tezkej jak SK, ale bez gripu, jako slick nejede.
Došel jsem ke stejnému závěru.
No na mých 115kg foukám cca 3,5/3,7 baru podle kalkulačky sramu. Když tam mám kolem 3barů, tak mám pocit, že je to prostě měkké :)
tolik nemam :)
ale protoze vazim taky dost, tak jsem sel opacnou cestou..abych mohl mit tlak dostatecne nizkej pro jizdu po horsim povrchu (myslim i rozbitej asfalt sotky atd) tak jsem objem pridal (47) a diky tomu jsem nemusel jit takhle vysoko a jezdilo se mi lepe nez na 38..
A s tim co musis do te 38 foukat, tak stejne potom jezdit mimo hladke silnice nějak rozumně nejde..takze bych klidne rovnou vzal cokoliv co je nejvíc efektivní pro jízdu čistě na silnici
S tímhle máš asi pravdu. Na silnici to nějak jede ale terén musím nějak přežít :)
Mám 105kg, a 3.2/3.4, což je podobné. Žádne překvápko.
Tohle jsem řešil na jaře. Nakonec jsem pořídil karbony z Alíku, lehký žlutý duše Pirreli a 32mm Contíky 5000. A rozdíl na silnici je od hliníkových kol na 35mm pláštích opravdu markantní. Jak rychlostně tak jistotou v zatáčkách.
To poznáš neco z toho na elektrokole?Ja myslel ze je to tam jedno…neznám to
Jezdím stejnou trasou, pripomoc zapínám ve stejných místech. Po výměně kol někde nemusím zapínat vůbec. Celé kolo lépe jede. Menší spotřeba.
No to je uzasne :-O