Na gravelu jezdím v podstatě jen asfalt, tak přemýšlím že bych dal čistě silniční pláště. Máte s tím někdo zkušenosti, jak moc je to znát na rychlosti? Mám Schwalbe g one all-round 38 a přemýšlím o Conti GP 5000 28. Díky.
Na gravelu jezdím v podstatě jen asfalt, tak přemýšlím že bych dal čistě silniční pláště. Máte s tím někdo zkušenosti, jak moc je to znát na rychlosti? Mám Schwalbe g one all-round 38 a přemýšlím o Conti GP 5000 28. Díky.
Na gravelu prehazuju dvoje kola, gravelovy 45 a silnicni 28, oboji na karbonovych rafcich a je to hodne znat.
Máš to nějak změřený? Že třeba stejný segment jedeš pro srovnatelném výkonu nebo tepech o X km/h rychleji něco tak něco?
Segmenty nejezdim, wattak nemam. Ale na takovy rozdil tohle fakt netreba. Prumerum, ktere dosahuju na silnicnich zapletech, se na tech gravelovych ani nepriblizim. Ale zase, gravel kola mam nafoukany tak, aby to bylo pohodlny v terenu, pred silnicnim usekem je neboucham na sutr.
tak ja watak mam a po rovine mi konkretne rozdil u mych plastu dela cca 3Km/h 38 vs 26 mm real sire, tlaky doporucene dle kalkulatoru
Tak to je hustý, žil jsem v tom že 3km/h je rozdíl mezi silnicí a bajkem, to se tu aspoň kdysi tradovalo. No Conti jsou na cestě, uvidím co z nich dostanu já, ale už se těším na záplavu PR na Stravě.
Za me rozdil je fakt znat, a to jsem menil 32 gravel (ale lowcost z decathlonu) za 32 silnici (conti supersport, tj taky nic extra). Rozdil mezi hrubou opravdovou gravel gumou a GP 5000 musi byt jeste podstatne znatelnejsi…
Proč ne, ale klidně dej ty Contiky širší 32mm pojede to stejně dobře
Rozdil bude znat, ale udela ho konstrukce a vzorek, ne sire. Jinymi slovy, klidne 32 mm plaste, neni ceho se bat, 28mm nejspise pojede kousek hure (nejlepe nemeritelne stejne) a bude rozhodne mene pohodlne.
Mam na CruXu GP ale 32 a dobry :-)
Jj. Taky prohazuju grevl 42mm a gp5000 32mm. Drive jsem dojizdel 28mm. Rozdil ve odporu ucitis v ruchlostech nad 20kmh :-)
Rozdil 32vs28mm poznas jen ve vyssim komfortu 32 vy vykonu ne. Verim GCN :-)
Je skoda hoblovat grevl plaste na asfaltu
Navzdory názorům některých místních ultras, že širší a méně nahuštěný plášť jede na silnici lépe, mám zkušenosti přesně opačné. Střídal jsem rychlý 40 mm a obyčejný 25 mm plášť a rozdíl v rychlosti ve prospěch 25 mm je velice citelný.
Wattmeter byl? Plast to byl stejny, jen jina sire? Tlaky jake? Vsechno hraje roli, a pokud neporovnavas stejny plast, jen jine sire, neni tohle relevantni vubec pro nic…
Ne, ne, 3 bar vs. 6 bar, výsledky možná nerelevantní, ale pro mě plně dostatečný.
výsledky možná nerelevantní, ale pro mě plně dostatečný
#babypavroch #NEBUDUTOMENIT #plneVYHOVUJEtecka :)
40 a 25 mm je velky rozdil. Mozna kdybys zkusil 32 mm, tak zjistis, ze jede podobne jako 25, ale je daleko pohodlnejsi.
Jo tahle teorie neplatí donekonečna a v určitý fázi se to láme. Širší pláště sou těžší, žvejkaj se při silovým šlapání, maj horší aero a zpravidla směsí, vzorkem, konstrukcí se u širokých plášťů na rychlost moc nemyslí. Pokud chci rychlost, je třeba vybírat z ryze silničních plášťů, se kterýma výrobci obvykle končí u šířky 32 mm. Kdyby dělali Corsy v rozměru 35, tak třeba rychlejší v některých podmínkách budou, ale to se nedozvíme protože neexistujou a porovnávat to s nějakým hladkým gravel pláštěm je nesmysl.
hlavne to bude uplne jinak u predniho a u zadniho kola. u predniho bude hrat zasadni roli aerodynamika. Nejen kvili velke sirce jako takove, ale i proto, ze 32 mm bude mnohem vic nez vnejsi sirka rafku.
Proto se dává širší rafek..aby to bylo opět aero
https://www.3t.bike/…-40-732.html
To mají 40/45 rafky pro 35/40 pneu
jenze to nikdy nebude tak aero, jako uzsi plaste. Ja chapu, ze to ma kazdej jinak, ale ja ocenim vice pohodli pod prdeli, vpredu mi bohate staci 25 mm plast.
jasné a proto na TDF měla většin a 28/30/32mm pláště :D
28 byl nejužívanější plášť na Tour a to na širokých ráfcích. Byly vyjímky s 25 nebo 26 mm na předku.
O použití 30 nebo 32 mm jsem nic nezaregistroval.
Pogačar si vybral bezdušové Continental TT TR v rozměru 28 mm, ale jejich skutečná šířka je přes 31 mm
Skutečná (měřená) šířka se liší podle vnitřní šířky ráfku. Proto jsem psal, že se pro 28 používaly široké ráfky. To pak udělá šířku nad 30 mm. Pořád to ale je plášt´ 28 mm a ne 30 nebo víc.
Každopádně 25mm dnes moc smysl nedává sem chtěl dokázat :D
Na tour co vím tak žádné 30–32 nikdo neměl.
32mm byly hojně akorát na rubé (poslední dva ročníky vítěz vezl 32mm) a ten závod je 95% na silnici, po rovině s průměrem 45 km/h tak to s tou aero ztrátou nebude tak strašné.
kubad má taky pravdu není 28 jako 28 :)
a jezdil na nich vsude? I v kopcich? Ja nevim jak ty, ale ja zadnej doprovod s nahradnimi koly nemam. Navic Pogacar byl jen druhej… Na cem jezdil vitez?
Určitě šel pěšky, jako Froome :)
Máš potřebu si obhajovat 25mm tvoje věc. Jezdí si na čem chceš, tvůj boj, osobně mám kolo s 26mm s 32mm a dokážu posoudit
koukni o par odstavcu vys, tam jasne pisu, ze kazdej to ma jinak a je to individualni. A o 25 mm pisu taky jasne, ze vpredu vic nepotrebuju. Obhajuju to jen pro sebe. Pripoustim, ze tvuj nazor je vetsinovej, ale neplati to pro vsechny. To ty pises naprosto kategoricky, ze 25 mm nedava smysl.
OK
Ale stejně nechápu , proč kupovat nové 25mm kdž tam vezou 28
vleze se tam cokoliv, ale i kdybych chtel, vzhledem k sirce mych rafku, nebudou 28 vhodny kvuli aerodynamice. Ale 23/25/28 jsem mel moznost porovnat na zadnim kole. Ten rozdil 23/25 se pri prechodu 25/28 zdaleka neopakoval. Ale je to subjektivni.
Proto má spešl na rovalech ráfek 35mm široký :). Hodně záleží na té kombinaci plášťů a ráfku, ale ten rozdíl mezi např 32 a 28 není tak veliký jak se zdá.
Tak jako jestli jezdis prumerky 40, tak jo. Casovkari taky vozi 25.
Na to my pizlani s 32mm rozdil poznam. Ale v pohodli na sirsim.
Bingo!! Tak proto se mi povedlo v neděli objet Tour de Bechyně průměrem 40 – vytáhl jsem zase po čase na světlo boží Ksyria na 23mm Calibrách! A já pořád kde se to ve mně vzalo…:-D
To jsi hakoval za nejakou z vlakna “divky kola”? :)
Ne. Pred tema se prave predvadel ;-)
Přééésně…;-)
Mám GravelKing SS 38mm a jedou dobře. Jezdím ale 95% silnice různých kvalit a občas nějakou spojovačku po šotolině nebo polňačce.
Přemýšlím, jestli, až dojedu tyhle, jít do podobných hladkých gravel plášťů nebo vzít čistokrevné silniční 32mm. A furt váhám a neumím se rozhodnout :)
Je to na tobe…ale jestli jezdis na te 38 tlaky 3 bary plus a podobny, tak jsou ti k nicemu a je to jen vaha navic..potom klidne vem 32
:)
Výrobci už se začínají celkem chytat, nové Pirelli P ZERO Race jsou nabízeny i ve 35mm šířce, taky nové GP5000 AS TR mají taky ve 35. Oboje celkem top pláště z pohledu valivého odporu a ty ASTR by měly být i o něco odolnější, tak to může být celkem dobrá volba.
CHALLENGE PLÁŠŤ STRADA BIANCA TLR PRO 700X36
jj je jich víc a víc
Vittoria Corsa N.EXT G 2.0 v 35 mm šířce. Ale je to původem silniční plášť, takže tenké boky a nemá vzorek. Na druhou stranu fakt jede.
Akorát koukám, že třeba Challenge Strada Bianca, Schwalbe PRO ONE a CONTINENTAL Grand Prix 5000 All Season TR se ž dělají v rozměru 34–35mm.Bohužel to jsou top pláště za docela ranec peněz :-D
Tak ty GravelKing SS taky nejsou zrovna levné, ale jo no, za rychlé pláště se holt platí.
Chvilku jsem SS vozil a proc ten plast existuje nechapu :-). Kdyz chci rychlost, tak uz radsi slick, kdyz chci aby to trosku drzelo, tak SK. SS je necitelnej, tezkej jak SK, ale bez gripu, jako slick nejede.
Došel jsem ke stejnému závěru.
No na mých 115kg foukám cca 3,5/3,7 baru podle kalkulačky sramu. Když tam mám kolem 3barů, tak mám pocit, že je to prostě měkké :)
tolik nemam :)
ale protoze vazim taky dost, tak jsem sel opacnou cestou..abych mohl mit tlak dostatecne nizkej pro jizdu po horsim povrchu (myslim i rozbitej asfalt sotky atd) tak jsem objem pridal (47) a diky tomu jsem nemusel jit takhle vysoko a jezdilo se mi lepe nez na 38..
A s tim co musis do te 38 foukat, tak stejne potom jezdit mimo hladke silnice nějak rozumně nejde..takze bych klidne rovnou vzal cokoliv co je nejvíc efektivní pro jízdu čistě na silnici
S tímhle máš asi pravdu. Na silnici to nějak jede ale terén musím nějak přežít :)
Mám 105kg, a 3.2/3.4, což je podobné. Žádne překvápko.
Tohle jsem řešil na jaře. Nakonec jsem pořídil karbony z Alíku, lehký žlutý duše Pirreli a 32mm Contíky 5000. A rozdíl na silnici je od hliníkových kol na 35mm pláštích opravdu markantní. Jak rychlostně tak jistotou v zatáčkách.
To poznáš neco z toho na elektrokole?Ja myslel ze je to tam jedno…neznám to
Jezdím stejnou trasou, pripomoc zapínám ve stejných místech. Po výměně kol někde nemusím zapínat vůbec. Celé kolo lépe jede. Menší spotřeba.
No to je uzasne :-O
Máte někdo zkušenosti s GP5000 AS TR 35mm? Přemýšlím, jestli na silniční sadu na gravel osadit AS TR 35, nebo S TR 32. Případně jakou reálnou šířku má některý ze zmíněných na ráfku cca i24? Předpokládám že S TR bude trochu rychlejší (i dle BRR) ale nevím, jestli těch pár W mám vůbec šanci poznat… spíš asi ne :)
Záleží co od toho kola očekáváš. Ten rozdíl ve valivém odporu je něco kolem 2.2W na kolo tak 4.4W což je třeba pro závodáka dost velký rozdíl zase pokud jezdíš jen pro radost tak jak říkáš to zřejmě nemáš šanci poznat.
Pokud to máš na závody tak ber podle mě rozhodně STR32, pokud jen na pohodu na vyjížďky bral bych přidané pohodlí a odolnost ASTR 35, ASTR by taky měli vydržet o něco více najetých kilometrů než se sjedou, tak by si je nemusel tak často měnit.
Měl jsem GP5000 32mm na ráfku i25mm a ten plášť měřil ve skutečnosti 33.1mm
Díky za info o šířce. No, jezdím na pohodu, závodím jenom sám se sebou :D. Představa je, abych nahodil něco, co pojede po silnicích líp než 45c Pathfinder a zároveň aby to bylo v rámci možností co nejvíce pohodlné :) Takže spíš AS TR, škoda že nemají Transparent verzi :D
Taky by mě zajímaly, jezdím na grevlu v podstatě jen asfalt různé kvality a sem tam jemná šotka, takže tyto conti AS TR 35 nebo G-one speed 40 jsou kandidátem na příští obutí. Jen jsou teda pěkně mastné:-)
Zajímala by mě odolnost a pohodlí na bezduších. Že je o 2.2W pomalejší než závodní silniční šlupka mi přijde irelevantní vzhledem k tomu, že bude o parník rychlejší než jakékoliv gravelové obutí :D
Na CruXu jezdim GP5000 32 dušové. Na 17mm ráfku. Valí to slušně. Jen tomu nechutná z podstaty věci bláto :-)
Bude to trošku noob otázka, ale jezdim jen na gravel kole „gravelový“ tubeless pláště, neměl jsem nikdy silnici ani jiný kolo. Zajímalo by mě když s těma top silničníma gumama pojedete např po štěrku nebo v lese po kamenech (pomalej krátkej přejezd) jak je to s defektama oproti gumám který jezdim teď..
Jezdil jsem 40 speedero, 40 thundero, teď gravelking sk 43 tak si říkám že bych zkusil něco z opačnýho spektra → 35 silniční plášť, jestli by mi ta rychlost stála za to menší pohodlí. Stejně jezdím vesměs většinou asfalt různý (ne)kvality a sem tam nějaký štěrk lesní polní cesta..
Uvažuju podobně. Doteď jsem jezdil jen Thundero 40, na jaře bych chtěl zkusit něco jiného, asi GK SS. Nechci se zbavit pohodlí, takže bych asi vzal 40, ta nepojede o moc hůř než 35.
Ač je to divný, podle RR má bejt thundero rychlejší než gravelking SS
SS je divna guma. Mam ji vzadu, dopredu bych si ji netroufl dat. Prijde mne necitelna. To uz radsi gk slick v odolnejsi verzi. Ty mam doma v 40mm verzi, ale jeste jsem je nejel.
Na tuhle stránku chodím pravidelně a ze všech mnou vybraných plášťů má Thundero skoro nejnižší RR. Říkám si, jaké je to v reálných podmínkách, když Strada Bianca Race má u nich v laboratoři vyšší RR, přitom podle vzhledu a hmotnosti by to mělo být naopak.
na 28mm swabech Pro One pokud jsem hodne prositej nebo linej jezdim cca 500m usek po polni ceste, kterej mam po ceste domu
Já kousky šotek nebo polních a lesních cest za sucha jezdím s 28 mm plášťema s dušema furt a dobrý. Jen je potřeba jet pomaleji a volit vhodnou stopu.
Přechod ze 40 na 43 tě zpomalil?
To těžko, ale přechod z pláště se vzorkem 40–43 na hladké 35 je cítit hodně. Jak pozitivně na asfaltu/hladké cestě, tak negativně mimo něj. Ale od toho se kupují, aby dobře jely po dobrém povrchu;)
Jako jo, poznal jsem to, ale po pár jízdách už mi to neprišlo.. Bylo to ale dáné spíš přechodem z thundero/speedero na gravelking sk než šířkou..
Mělo to zas jiné benefity, vetší pohodlí, vetší jistota v terénu, menší úbytek tlaku, zatím bez defektu
Nevýhody jsou trochu pomalejší a táhnou do stran pří nerovnostech typu kostky, vyfrézovaná silnice..
Standardně jezdím 40–42 mm pláště (zkoušel jsem i 45 mm a to už pro mě nedává smysl) a na poddzim přehazuju na 35 mm, protože se kvůli bahnu vyhýbám jízdě v terénu. Aktuálně mám nasazený Gravelking 35 na zadku a Gravelking SS 35 na předku. V porovnání s předchozím Pirelli Gravel H 40 není největší rozdíl šířka, ale objem. Je potřeba zvýšit obvykle ježděné tlaky, protože s tím lehce užším pláštěm jdeš výrazně dříve na ráfek. A samozřejmě lehké zvýšení tlaků = výrazné snížení pohodlí mimo asfalt.
Čím užší plášť, tím víc je potřeba zapojit mozek při jízdě v terénu. Defekty nehrozí, pokud člověk to toho štěrku nevlítne jak na 40mm pláštích se vzorkem. Ta guma je výrazně nižší, tudíž se mnohem snáz cvakne o ráfek, takže je třeba se vyhýbat větším kamenům nebo kořenům a přizpůsobit tomu rychlost. Na jemným štěrku je to fuk.