• rx113

    Mám dotaz na zkušenější bajkery něž jsem já. Chystám se na koupi nových plášťů a zaujaly mě tyto Schwalbe :

    https://www.kupkolo.cz/…aci_z117459/

    Mám v plánu vydat se na delší bikepackingovou cestu. Hlavně po asfaltu (i horší kvality) a sem tam polní/lesní cesta.

    Doteď jsem vozil WTB Venture 700×40 a byl jsem spokojený. Chci ale zkusit něco jiného.

    Co si myslíte o mnou vybraných pláštích a co byste mi doporučili za šířku? 40 nebo 45? A proč.

    Děkuji předem za odpovědi a případné připomínky.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kandik psi zub  

      Nic pod 1.5palc bych si na kolo obecne, a na bikepacking obzvlast, nedal

      0 0
    • wego1991  

      Vzal bych osvědčené Tufo Spedero 40mm. Jsou taky dost hladké jako ty Schwalbe a jedou parádně.

      2 0
      • Melvin  

        Vozím je od vánoc (36 mm) a zatím spokojenost. Jsou pohodlné a zároveň dobře jedou.

        0 0
    • Jáchym 1  

      Vnitřní šířka ráfků?

      Pozor,aby se Ti příliš široký plášť nežvejkal.

      0 0
      • rx113  

        23mm

        0 0
      • kubad  

        Ale no tak i kdyby tam měl 19mm tak 45mm není problém

        2 0
        • LM  

          S nízkým tlakem je 23 mm ráfek (nebo širší) lepší :-)

          0 0
          • Singlespeed  

            Při použití úzkých ráfků se širší plášť při nízkém tlaku žmoulá a je větší pravděpodobnost defektu (pokud má člověk duše). Při použití širokých ráfků je možno foukat méně i s dušemi, širší ráfek lépe rozloží hmotnost na plášť a nehrozí procvaknutí duše tak jak při použití úzkých ráfků.

            1 0
          • kubad  

            nepíšu že to není lepší, je to každopádně bez problémů použitelné, ale otázka o kolik je kdo to vůbec pozná :D

            0 0
    • rx113  

      OK, takže byste šli radši do 45 mm širokých plášťů kvůli pohodlí na dlouhých trasách?

      0 0
      • FOSA  

        Pokud jsi vozil 40mm a chceš zkusit něco jiného, tak to prostě zkus. Ja začínal na 35, pak 40, pak i 45, ale vracím se k 40mm. Ale zkoušel jsem rád a zase zkoušet budu. Jezdil jsem tufa ve 700×44c, stejně tak pirellky 700×45 a pohoda. Záleží kde jezdíš, kolik máš dalších kol a jakých, takže pokud víš co chceš, nikdo jiný ti stejně líp neporadí.

        0 0
        • kubad  

          A pak to ještě můžeš kombinovat, širší ve předu a užší vzadu :D

          1 0
        • jIrI___  

          Mám to stejně – 32, 35, 40, 45 a příští sezónu bude návrat na 40 mm :)

          0 0
          • skytr  

            Návrat na 40 kvůli rychlosti? Mě subjektivně 45 nepřišlo o moc pomalejší (i když možná jsem si spíš zvyknul), pohodlí na 45 je znát, ale zase mi vadí, že je to už hodně na těsno s blatníky… takže možná taky vrátím 40ky.

            0 0
            • jIrI___  

              To postupné zvětšování šířky je zrádné. Člověk si řekne, že ten rozměr o číslo větší není o moc pomalejší než ten předchozí. Jenže pak jednou přehodí ze 45 mm na 32 mm… :). Já spíše nejezdím tak velký terén, abych plně využil výhody 45 mm pláště, už i ten 40 mm je pro mě dostatečně pohodlný.

              1 0
              • FOSA  

                Stejně je to více o tlacich než o rozměru. 45mm na 3 bary bude méně komfortní než 40mm na 2 bary. A pak nikdy neuzaviraji se smyčka – pokud potřebuješ 45mm a jezdíš na gravelu terén, není lepší HT? :-D

                Proto gravel za mě ideál do 40mm (paradoxně dojíždím tufa 44), kde je ještě hbity, tomu adekvátní terén, sterkove cesty, hezké lesní pesinky, sem tam kořen jsou naprosto v pohodě. Pro větší akce pak, mám MTB. I když každý to můžu mít malinko jinak…

                0 0
      • detoxy  

        Hodně ještě záleží na hmotnosti. Já dlouho jezdil 35 a teď jezdím 40. Za mě obojí je pro mé použití v pohodě a víc už nechci. Ale jezdím nalehko a mám 75kg. Pokud bych měl někde 90 až 100, tak už si myslím, že těch 40 by bylo málo.

        0 0
      • Alojs01  

        Nikde nepises, nebo jsem to prehledl, jestli jezdis bezduse, nebo s dusema. Pokud bezduse a budes jezdit prevazne asfalt a zpevnene cesty, neni duvod vozit sirsi nez 40 a pravdepodobne by ti stacily i 36.

        2 1
        • jmaselnik  

          Chtěl jsem napsat to samé. Jedině jestli máš metrák a naložíš to kolo řádně, má smysl uvažovat nad 45mm.

          0 0
          • Jeza  

            Mám metrák a jezdil jsem na minulém kole Sup X road gr v hliníku Thundera 40mm. Teď mám Ican x-gravel (Carbon) s Wtb riddler 45mm a přijde mi, že to jede stejně, ale pohodlnost je někde jinde.(mám cca. stejnou rychlost v průměru) Nevím za kolik může rám , ale připsal bych to spíš plášťům.

            0 0
            • TK75  

              Davno jsem prisel na to ze zalezi jakou ma pneu smes a dezen…objem je jedine plus (umožňuje jezdit rychleji )

              Vyberu rychlou zadní pneu a rozmer max co ram umoznuje

              1 0
              • VojtaXY  

                Krome sirky plaste je dulezita i sirka rafku. Pokud je sirsi rafek tak i uzsi plast muze byt pohodlnejsi.

                1 0
                • TK75  

                  Jasně…ten objem se nazene větším prostorem v rafku.To je taky chytrá finta :)

                  0 0
    • rx113  

      Jezdím bezduše.

      85 kg a vybavení co nejvíce na lehko.

      Ok, děkuji všem za rady.

      0 0
    • Hator  

      Zbyly mi doma rafky s vnitrni sirkou 19 mm . Rikam si, ze bych je pouzil nez koupim nekde ve sleve karbony s dostacujici sirkou.

      Zatim bych je vozil s tpu dusi. Jakou bezpecnou sirku tam muzu dat? Vyber padl na Tufa 40mm? Diky

      0 0
      • LM  

        Tufa 40 mm by měli být na 19 mm ráfku v pohodě. Podle WTB je tahle vnitřní šířka použitelná od 28–52 mm pláštů :-)

        1 0
      • jIrI___  

        Není to tak dávno, co se na 19 mm ráfcích spokojeně vozily 2,2" pláště. Jinými slovy není to dle aktuálních trendů, ale vůbec bych se toho nebal.

        4 0
        • LM  

          Ale ty 2,2'' pláště se rozhodně nevozili jako bezduše s nízkým tlakem :-)

          1 0
          • kubad  

            a teď tu o Karkulce

            2004 Mavic Crossmax SL 19mm a na na tom bezdušové Schwalbe 2,25"

            celý seriál Kola pro život :D

            0 0
            • LM  

              No já asi nejsem „běžný uživatel“ a mám tu na MTB starý ráfky s 21 mm vnitřkem a na tom se jako bezduš dá vozit jenom Maxxis EXO nebo tvrdší bočnice (a i tak musím mít tlak výš než bych chtěl)…

              PS: jezdím na tom enduro ilegály když je blátivo :-)

              0 0
            • kubad  

              a že bych je bouchal naplno to fakt ne :D

              0 0
            • Singlespeed  

              Ty SL byly jenom 17 mm, co si vzpomínám. Jezdila je manželka a při nízkém tlaku se to žmoulalo jak se sluší a patří a v technickém sjezdu sem tam ufouklo :-) .

              0 0
        • VojtaXY  

          Dneska se ani na silnickach nevozi 19 mm. Uz 21 mm se bere jako uzsi a typicke jsou 23–25 mm

          1 0
          • kubad  

            jasně a kolik běžných uživatelů to pozná?

            3 1
            • Singlespeed  

              Já to poznal hned a od té doby už úzké ráfky na silnici nechci :-). Prostě není třeba tolik foukat, plášť se při jízdě ze sedla nežmoulá a nízký tlak jde ruku v ruce s pohodlím.

              2 0
              • kubad  

                dobře píšu si, a kolik běžných uživatelů to pozná?

                0 0
                • zirecek  

                  Z nás zde asi nikdo není v kategorii „běžný“ uživatel.

                  2 0
            • MichalOld  

              Tak nevím, co je běžný uživatel (já 7,5–10 tisíc ročně), ale když jeden den jedeš 25, a druhej den 28, tak pro mě je to rozdíl v pohodlí naprosto zřetelnej, a nebojím se použít výraz významnej :)

              0 0
              • kubad  

                souhlas, ale tady se bavíme o šířce ráfku, ne o šířce pneu

                0 0
                • MichalOld  

                  Jo tak to sorry. Vidím vlákno šířka pláště a nevidím, neslyším :)

                  0 0
          • Atilla  

            A na svěťáku v DH se stále vozí 25mm s 2,5 plášti. Ale tam jezdí tužku:)

            1 0
            • Singlespeed  

              Sjezdaři jsou divní patroni. Úzké ráfky, malá kola, hlavně, že pořád ladí odpružení :-) .

              0 0
              • Atilla  

                Kdo z nich má malá kola? 29" minimálně na předku mají všichni.

                0 0
                • Singlespeed  

                  Ale trvalo jim to. Teď ještě ty širší ráfky, to zase bude slávy až na to přijdou :-) .

                  1 0
            • embi  

              vozi imho o dost vyssi tlaky vuci objemu plaste nez gravel / xc

              0 0
            • filipes  

              Schválně jsem se snažil dohledat pro 2024 a co jsem našel mají všichni 30–32 internal. Ono by to s Maxxis Wide Ride jinak už ani moc nešlo dohromady…

              0 0
    • tomasz70  

      Pohodlí se rovná šířka pláště. Pokud se k tomu přidá širší ráfek a rozumný tlak tak rozdíl i ten nejméně citlivý jezdec. Já na 40mm Tufo Thundero na 24mm vnitřní hodnotě ráfků jezdím nejraději kolem 1,8baru. To jede pořád svižně a v terénu to sakra poznám. Občas mám tendenci hodit jakoby větší tlak což u mě znamená 2bary a výše ale nikdy více než 2,2 bary a hned mě to vyléčí. Ano na asfaltu se to cítí více prilepene v zatáčce, ale tím to končí a už začínají jen alespoň pro mě negativa. Jakákoliv nerovnost totální diskomfort, drncami, no prostě nemůžu uhnout ani do lehkého terénu. Jako můžu ale pohodlí v hajzlu. A stačí ubrat tak málo a kolo je jako vyměněné. Možná se mnou někdo nebude souhlasit ale myslím, že kdo jezdí na gravelu a nejezdí pouze po krásném hladkém asfaltu mi dá za pravdu. Pro mě je gravel co se týče univerzálnosti top kolo. Ano jedu pomaleji než čistá Silnice, ale uhnu tam kde silnice nemuze a pořád si to relativně užiju. Kdyby byly cesty prvotřídní asfalt, což nejsou tak by byla volba jasná, ale nejsou a tady nastupuje gravel. Konec hlášení

      4 0
      • Atilla  

        Kolik vážíš? Pro mě jsou tvoje tlaky skoro nejetelné. 1.8 jezdím na horském. Na gravelu thundero 44mm 2,5bar na zadku 2,8bar a v terénu jezdím dost. Ráfek 22,5mm

        0 1
      • jIrI___  

        Tak jsme si zapřeháněli a můžeme pokračovat :)

        4 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.