…je třeba koupit nový špalky, mám koupit přímo od nich? Nebo existuje lepší varianta? ps; lóve neřešim, diky za rady (záplety jsou equinox).
…je třeba koupit nový špalky, mám koupit přímo od nich? Nebo existuje lepší varianta? ps; lóve neřešim, diky za rady (záplety jsou equinox).
kup špalky co výrobce doporučuje nebo nabízí
Prachy neřeš, řeš doporučení od výrobce a tím se řiď…
pouzivam shimana
https://www.koloshop.cz/…gra-105.html
vydrzej dlouho, ja na nich zatim najel cca 6k, trochu piskaj, ale to je u karbonu asi normalni
Díky chlapi, budu kupovat poprvý, takže každá rada dobrá. Sice jsem dostal ke kolu nový náhradní, nějaký bledě modrý, ale ty moc nebrzděj. Náhodou univerzální neexistujou? Prohazuju záplety Aksia hliník s Equator karbon, tak abych nemusel pokaždý měnit i špalky?
podle me univerzalni nejsou zadny, protoze ty co ti fungujou na hlinik, by ti ten karbon poskodily.. muzes pouzit ty ‚karbonovy‘ spalky na hlinikovy kola, ale nebudou tak ucinny jako ty spravny ‚hlinikovy‘.. pak ale bych se bal je zpatky pouzit na ty karbonovy rafky, aby v nich nezustal kousek hliniku, kterej by ti ty kola zase pekne zkurvil ;)
Univerzální jsou blbost, jak píše petr_bd. Každopádně pokud nevyhovují ty, které jsou dodávané výrobcem, doporučím opravdu vyzkoušet různé značky. Začít se dá třeba u SwissStop Black Prince.
jsem si to tak nějak myslel, špony z hliníku a tak…Kolo jsem kupoval bazarový, takže nevím co doporučuje výrobce. Byly tam ty černý Carbstop (BBB?), docela fajn. Ty modrý jsem dostal k tomu a brzdí to jak mejdlo, takže bych radši něco lepšího, v sezóně mam kolem 84kg. Swiss stop zněj dobře.
Hlavně si nech od výrobce kol kvůli záruce potvrdit – písemně že můžeš ty špalky použít.
Jinak by ses mohl v případě problémů s brzdnou plochou ráfku při reklamaci divit.
No oni je na stránkách maj, ale nikde není odklik objednávky. Jenom tel. Ho tady zkontaktuju chlapíka z Equatoru, dobrej nápad, někde tu je, musím najít.
Normálně jim napiš. Prodají bez problémů. To co tam máš určitě není origo equator.
Špalkama na karbon je možné brázdit na hliníku, ale pak je nutné je vyčistit před opakovaným použitím na karbonu. Obráceně to nejde.
Aha, díky, ale to je stejně musím vyndat, takže budu prohazovat obé ;-D
Navíc pokud jsou jiné šířky tak i povolit botky. Je to využitelné jen při nouzové výměně kola např. na závodech z auta. Nebo když rozštípeš kolo a půjčíš si ho od jiného člena rodiny, abys dojel pro auto. Určitě to není na běžný provoz.
Ano, začni, jak píše nooski, s Black Prince, a u Black Prince také skonči :-) U Campa kol evidentně brát i Campa špalky, mají se mezi sebou evidentně rády…
To jsou oni?
Jop, vyhni se celožlutým, které by se někde ještě mohly válet, barví ráfky.
OK, dík. To jde i cenově.
Celožuté byly yellow king a nejsou špatné jen brzdí tak nějak digitálně.
Jakože 110100110001101010011110 ?
Jakože naplno nebo vůbec.
chápu, takže 1 nebo 0.
YK jezdím několik let a bez problému. To barvení to ano (tam kde je nějaké hrana), ale jinak no problemo. Tedy kromě ceny.
Black prince mi přijdou lepší.
Pokud máš Equatory tak používej jedině jejich špalky. Mají tam navíc akci 3+1 zdarma tak není co řešit. Brzdí krásně a nemusíš se bát o záruku.
No, ze své zkušenosti musím říct, že si krásu brždění představuju jinak :-) Prince brzdí slušně i v mokru a hlavně nežere ráfky. Ale když tak se postupně proequatoruje k Black Prince…
No právě že Equator špalky jsou strašně měkké, rychleji se sjedou – méně ničí ráfek, kdežto swisstopy jsou o něco tvrdší. V mokru asi brzdí líp co jsem tak slyšel.
jen pro info a radu; jsem nakonec pořídil nějaký Shimano Dura/Ultegra carbon za cca 150 kus a brzděj parádně akorát vepředu. Vzadu se to nechce chytit?! Čím to je? ráfky totožný, akorát zadní brzda aero dole :-( může to bejt tim? najeto cca 200km
Je to tím že je brzda dole, aero. Sám to tak mám také. Je to o zvyku. Kdo brzdí prohrává. ????
Možná to za skoro dva roky vyřešil ;)
Máte někdo srovnání špalků Swiss Stop Black Prince a špalků dodávaných výrobcem k ráfkům Eie? Mám ty druhé. Přijde mi, že při intenzivnějším brždění nebo dobržďování mají trochu kousavý chod, ale třeba se tak chovají všechny špalky používané s karbonovými koly (s drážkovanými ráfky)? Nemám zatím srovnání.
Zkusenost nemam s konkretnim pripadem. Ale pouzivam Swiss Stop Blacke Prince na klasickych karbonech bez drazek a chovaji se vyborne. Tedy brzdi paradne! Ubyvaji sice trochu rychleji, ale chod za me dost dobry a ucinek taky.
Nad tema rafkama co mas uvazuji jako o druhych kolech, tak by me taky zajimalo jak se na nich brzdi.
Nebrzdí to zle, ale třeba když dobržďuju na semaforu, tak je to taková lehká cukatura. Nevím přesně, v čem je problém. Žít se s tím samozřejmě dá.
Nic takového nepozoruji
A co máš za kombinaci?
Vše EIE
Mám black prince a drazkovane nextie a nic necuka ;)
Mám Black Prince a když přibržďuju, tak je to plynulé, ale jak píšeš, když dobržďuji na křižovatce tak to občas trochu „cuká“.
Aha, takže je to asi vlastnost těch ráfků.
To je vlastnost všech karbon rafků, Ale nesmí to být moc, taky je to otázka zajetí, nevím kolik máš na nich najeto
Relativně málo, tak 250 km
Měl jsem kola Easton EC90, cukala při použití jak yellouw king, tak Black prince. S king trochu víc.Teď mám Zipp, s blackprince necukaji, jen je brutálně žerou. Takže to bude vlastnost ráfků, kde špalky nohou trochu pomoci.
Cim cistite karbonovou brzdnou plochu?
Vodou. Nebo vodou s nějakým saponátem. Důležitější je kontrolovat špalky a čistit žlábky v nich.
Chlapi, loni jsem vozil na karbonech (Roval CLX Rapide 50) žluté Swisstopy. Přední OK, zadní po zahřátí enormně ztrácely brzdný účinek, šíleně pískaly až hučely a celkově kolo brnělo.
Zkoušel jsem čistit jak mezi žlábky, tak odmaštovadlem špalky.. Krátkodobě vždy pomohlo pouze odbroušení povrchu..
Polohu špalků jsem pak řešil v servisu, upravovala se. Je fakt, že už byly brzdy z poloviny odjeté.
Pro sezonu 2023 jsem koupil Black Prince, jsem zvědav.
Má smysl řešit i brzdnou plochu ráfků ? Já to čistil celkem často vodou s jarem