Kolo moc pekny test vysel taky fajn ale tahle fotka me celkem prekvapila… co na to rikate? To sio clovek ale slusne rozbije drzku ne?
Zdroj zde:
Kolo moc pekny test vysel taky fajn ale tahle fotka me celkem prekvapila… co na to rikate? To sio clovek ale slusne rozbije drzku ne?
Zdroj zde:
proč by sis měl rozbít držku?
(:
Kliky budeš mít snad vodorovně ne?
Drzku si rozbije kvuli tem pedalum, mival jsem je …
Sakraa… S-works, 150mm full a 29er, na tom bych byl na Modřanský cyklostezce král.
V terénu se na 29ce stejně nedá jezdit, tak o co jde…
Konečně začínáš psát rozumně :)
Oni dělaj kola čím dál hnusnější, to snad neni možný :-)
viděl jsi někdy fulla?
naprosto s tebou souhlasím, na 29er enduru si člověk fakt musí zákonitě rozbít držku…
No ja si hlavne myslim, ze by si to mel prifouknout ;-)
Jeste ze nejezdi na sjezdaku,
taky pekna prace:)) Coece to uz je ale o fous:)
Muhaha. To mi něco připomíná :)
Tady mu pekne naklada Keene http://www.pinkbike.com/…eo-2013.html
Fejk, na 29eru se v terénu nedá jezdit.
Takze profi rider vypada, ze netrpi zadnym deficitem s ovladatelnosti a hravosti, chtelo by to zkusenosti z realniho sveta lama jezdcu :-).
Zeptej se Gwina. :-D
Par dojmu k jednomu dni na Enduru. Bohuzel počasí není optimální, kolo jsem zkusil jen zlehka. Vsude to hodne klouze :-(
Kolo vypada hezky, skoro bych řekl temer nenapadne a obycejne, toto umocnuje obvzlast jednoprevodnik vepredu a matna barva. Zatím jsem s nikym na vyjizdce nebyl, tudiz cizi postrehy neznam. Trochu nechapu proc není i zadek kola z karbonu při te cene …
Osazeni je paradni na enduro, 11speed, pike, teleskopka. Co vic si prat (nu něco by se naslo ;-) )
Komponenty:
11 speed je v kombinaci s předním 32 prevodnikem. Mel jsem na zacatku obavy, ale i přes svou velmi chabou fyzicku nemam problem, ale nekde v rychlebech při nejstrmejsich vyjezdech bych uz nejspíš plakal. Odstupnovani mezi jednotlivymi prevody mi maximálně vyhovuje. Zatím jsem se nedostal do situace kdy bych nemohl najit prevod. Chodi moc prijemne, bral bych ho hned. Retez drzi, nespadl :-D
Tlumeni:
Kolo je osazeno novou vidlici pike RC a tlumicem fox ctd. Jako majitel pružinového SX jsem byl zvedavy co vzduch svede. Bohuzel, moc jsme ho zatím neotestoval. Nicmene uz ted vim ze citlivost pruziny nedosahuje, kolo není tak vlacne, je porad utlumene.
Pike nijak extra citlivy není. Oproti pruziniovemu lyriku/Marune 55 je citit rozdil, na mensi nerovnosti nereaguje, ale není to nijak spatne, bezproblemu pouzitelne, ale 55 je jinde … Vysku drzi a nepropada se! Sag okolo 20–30%. Zítra si vemu pumpu a trochu si s tlakem pohraji (ufouknu).
Fox CTD si k DhX ani necuchne, obvzvlast to je citit po mirne hrbolatem/kamenitem terenu, kde si SX trosku pohupuje a do zadku nepousti zadne ostre razy, to CTD trochu natrast necha. Sag dle jejich Autosagu.
Brzdy:
Avid trail, nejsou tak ostre jako xt, je potreba za ne vic tahat (az se ze zvyku na xt bojim, ze se mi zasekne kolo), vykon mají dobry.
Teleskopka
Je to nekvalitni kram :-D, ma trochu vakl. Zasunuje se ale hladce, nevysunuje se skoro vůbec, musim ji pomahat rukou. Zjisteni: teleskopka na packu pod sedlem je pekne na prd, nekupovat!
Enduro 29
Ted jak to vsechno jede.
Oproti originalu jsem si na kolo dal svůj 50mm predstavec. Kolo je hodne lehke – 13kg, a tato vlastnost dominuje celemu pocitu z jizdy. Není problem udelat bunny, na hupiku si trosku poskočit, zadek si vystrčit do boku. Ram je prijemne nizky a poskytuje dostatek prostroru pro pritahnouti k telu při skakani. Trosku mi zavazelo sedlo, teleskopka ma jen 125mm, po ručním snizeni „co to jde“ je mista plno a není problem si kolo pod sebou ruzne zkroutit, bohužel ja to moc neumim, ale i tak se mi na kole skakalo vyborne. Trosku me zklamala, jezditelnost kola, necitim, ze by jelo vyrazne lepe nez Sx trail. Nezminil jsem se jak se projevuji 29 kola, no nijak moc :-)
Kolo prejede přes sutry o něco lip, ale není to nijak extremne vyrazne. S SX projedu to same akorat si musim davat o trosku vetsi pozor abych se nezasekl o dva sutry vytvarejici „dolicek“. Vzhledem k tomu, ze rozdil není tak vyrazny, kladu si otazku jaky muze byt mezi 26 a 27,5? Kolo stoupe do kopce lip a zveda se min nez SX, tady pruzina prohrava na plne care.
Zatím jsem na kole neabsolvoval zadnou rychlou rozbitou pasaz, spis jen pomale „trialovejsi“ a trosku skakani. Jezditelnost mi také prijde zvlastni, ale dnes jsem mel pocit, ze mi neustale fouka do xichtu.
Celkove je kolo hravejsi asi o milion procent nez kamarádovo enduro 26 v XL, ma blizko k SX a lehkosti ho i překonavá. Zatím jen vim, ze pristi kolo musim mit pod 13 kg :-)
Pekna recenzicka, jsem zvedavej az potestujes trochu vic.
K te jezdivosti – nekdy dela pocitove velkej rozdil pozice sedla vuci klikam, pak samozrejme taky gumy.
Trochu me zarazila ta necitlivost pika,ale pak sem si uvedomil ze srovnavas s pruzinama :)
Jinak zajimavy je, ze co jsem cet recenze ruzne po netu, tak lidem se vic libil stump evo 29 nez enduro 29 celkove.
A nakonec me desi to jak pises ze je hravejsi o milion procent nez 26tka enduro (bt v XLku), coz vzhledem k tvym preferencim pro me znamena, ze bych to vnimal jak nervni mrchu :)
Nebyl ten test cesky? Nejaky test jsem cetl a mel stejny vysledek. Mam dve teorie, prvni je CCDB, ktery urcite dokaze kolo povznest, ale take i nespravnym nastavenim zabit (typek si stezoval, ze ho kolo vystrelovalo na dopadech) a taky tomu, ze stumpa mel v S a enduro v M. Enduro ma vazne vysoko predek, nedokazu si ho predstavim ve velikosti M jak nekomu sedi (M je jen o 1 cm nizsi), ja mam ted riditka na L skoro nejniz jak to jde (jeste bych mohl 50mm predstavec obratit do negativu), vys bych je urcite nechtel. On dlouhy predstavec kolu taky neprida, zkouset ho se 75 a riditkama vysoko, moc nadseny bych nebyl, ale takto je to velmi blizko SX. Hlavni je ta lehkost, ta me kdykoliv kdy kolo odlepim od zeme fascinuje, ale tohle by platilo u kazdeho 13kg endura. Za lehkost, bych citlivost pruzin obetoval :-)
Taky se mi libi jak jde kolo do vzduchu:) http://leteckaposta.cz/318198541
Super, to uz bych se musel dlouho rozmyslet :-). Zatim z toho mam uplne opacny pocity nez jsem cekal. Skutecnost: „dobra skace – prumerne jede“ misto ocekavani: „super jede – divne skace“. I kdyz me napadlo zda tam nemam DH duse protoze ma na vaze 13.04 Kg a tvoje je vetsi, mas tezsi pedaly a pritom vazi min.
Vazil jsem to v ruce s park tool vahou, mozna, ze to ma 13, ale na to vubec nehraju, ja to mam bez dusi tak tezko rict, ale to udela par g. Jinak ja mam jen 1 kolo jezdim s tim vse, od kazdodenni jizda do prace a z prace, skoky a trate tady kolem parky :) zatim hodne dobry univerzal a asi 1. kolo, ktere nechci dlouho menit.
no hlavne ty bezduse podle me udelaji rozdil v tom jak to kolo jede… ja mam obuto do 2.4 NN SS vzadu a 2.35 HD SS vpredu bez duse a ted to beru obrazne, ze na 180/160 enduro to kolo leti uplne stejne jako muj Litespeed… proste me stale udivuje s jakou lehkosti je kolo na takovyhle zdvihach schopne jet… ale je jasne ze tou prispiva tupej Talas a DW link asi taky hodne s propedalem na RP23
jaké tam máš na rp23 interní nastavení?
btw bacha, zahráváš si s RBultras :-D
Vim ja??? ja sem odpruzenim nepoliben :-) posledni 2 sezony jsem hrkal silnici a litespeeda :-) takze sem nemel potrebu se vrtat v tlumicich vic nez orientacne :-)
Tak ono to stačí z toho tlumiče přečíst :-)
no když tam sou custom polepy tak to asi nepude :D
jinak je to origo nastavení od Ibisu takže asi pude na nettu dohledat
BV 200psi, velocity L a rebound L
vidis a to mi nic nerika :-).. ale vim ze pocitove mam nafoukano 235PSI (podle RS pumpicky)a jsem kousek za 30% sagu.. jeste bzch asi prifouknul…
tak mještě aby to nejelo dobře :D s DW linkem
vyšší tlak a VT L – to udělá to jde za pedálem – chápu to dobře že joo :)
tak mojo není zas nějaký chrt který by šel za pedálem, i když nějakým extrémním nastavením a znecitlivěním tlumiče by to asi šlo :-)
s tim nemuzu souhlasit, protoze na 160zdvih a zadniho NN to jde za pedalem jak pichla svina! :-)
to je o motoru woe :-D
Ne tak docela.
BV 200psi, tam ano, to už to docela omezuje (jak pohupování, tak citlivost).
VT L znamená low, je to nejmenší omezení. VT má ale vliv na citlivost a pohupování menší než tlak BV. U VT je omezování citlivosti a pohupování jen vedlejší efekt, ne hlavní cíl jako u BV.
VT F (firm) by ale už bylo i na citlivosti znát poměrně dost (šla by ještě hodně dolu).
Vliv nastavení VT je pak více závislý na přepákovacím poměru rámu. Čím menší přepákoraví poměr, tím se více projeví.
kdyz tam nemas nic nalepeno tak ne :-).. btw tocitka i packy jsou preeloxovany :-D
nejde o točítka, ale o tyhle nálepky viz foto :D
joo to ja vim.. to tam davno neni :-) ja myslel to cerny kolecko s pismenkama.. to mam zaeloxovany
Já bych chtěl zaeloxovat tu modrou páčku a to červený kolečko, jenže jsem se tady dočetl, že se to celé může vysypat, tak se toho bojím :-)
Ja se chystam na elox botom outu a propedal packy uz druhym rokem a zase jsem se k tomu nedokopal… Mozna pres zimu… :o)))
někdo tu psal, že u RP je právě problém vyndat červené kolečko, resp. jak se vyndá ven, je průšvih dostat ho zpět :-))
Ta červená (spíš debilní vyšisovaná červená) mě dost irituje…
Vy dva jste teda samponi … :-)
No u DHX to prakticky nejde, pokud bych nechtel vybrakovat cely tlumic, tak jsem se na to vybodnul. Nastesti tam moc videt nejde, ale to velke kolecko bottomoutu mi k nicemu na kole nejde a bije do oci jak fras :-)
V historii se to tu rozebíralo podrobně, i jsem tam psal, jak jsem ho kdysi dávno vyndal. A nebyl to dobrý nápad :-)
Tlumič šel na kompletní rozborku tlumící části, aby se to dalo dohromady.
Po nějakém čase sem někdo dával fintu s kancelářskou sponkou, která se prostrčí vyšroubovaným červíkem a pak je teoreticky možné to tam vrátit i bez kompletní rozborky. I to bude ale pakárna a bude chtít šikovné ruce.
Problém je v tom, že abys tam červené kolečko vrátil, tak v tu chvíli musí být zatlačené táhlo do tlumiče. Zatlačit ho není žádný problém, ale v tu chvíli když ho držíš, tak tam zase nemůžeš cpát červené kolečko. A když tam cpeš červené kolečko, tak zase nemáš jak držet to táhlo :-)
Tedy až na fintu s kancelářskou sponkou.
jo, to je přesně ono, co jsem četl :-)
Někde jsem tady dával návod na ten svůj,jak jsem to udělal. Nicméně kolečko bottom outu je přece to nejmenší, stejně jako propedal (DHX AIr 5). Na kolečko odskoku sem raději ani nesahal, na to už jsem si moc nevěřil, ale někde bych našel i návod na odvzdušnění, pokud by byl zájem :)
(Jinak by měl být na Dolekopu mezi články)
Samozrejme, ze to neni sebemensi problem demontovat. Jenom se proste odhodlat to nekde poslat na elox :-)
vrsek jde resp. tocitko propedalu + packa… spodek asi ne pac ten mi taky zustal cervenej… vrsek je jen na cervikach
no mě jde právě hlavně o červený točítko odskoku. Nechápu kdo tuhle barvu (spíš to vypadá jak když nevyjde elox) navrhoval :-)
pokud rozeberes. elox neni problem :-)
tak jako rozeberu, ale kdo to složí :-)
napis Zdynovi :-) kdyz vidim tu jeho hodinarskou praci s razenim tak myslim ze to dokupy da :-D … nebo s tim zajed na slozeni k tomu borcovi za Bedrichov co dela vidle :-)
Červené točítko nastavení odskoku jde vyndat zcela snadno. Zatáhneš (po povolení všech červíků a vyndání páčky propedalu) a je venku. Ale pak ho tam zkus vrátit :-)
Já bych si enduro s float tlumičem nekoupil. když jsem ho zkoušel na jaře tak jsem byl dost zklamaný a tak jsem to risknul a rovnou jsem si objednal i CCDB a nastesti ten tlumic ten ram pozvedl na uplne jinou uroven.
On na hlinikovem modelu je ale trosku horsi tlumak jak na tom expertu. Asi ten cane creek bude nekde jinde, me ale nastesti staci fox a jeho 3plohy uplne bohate dalsi nastaveni je pro me zbytecne.
Pokud si dobre pamatuji tak psal, ze mel testovacku carbon u ktere ten tlumic uchazel …
Zde chce typek vymenit(s doplatkem) CCDB za Foxe
To jsem neměl vidět…
Jednoho nepouzityho floata na enduro mam doma taky :)
Nebyl test cesky? Nejaky test jsem cetl a mel stejny vysledek. Mam dve teorie, prvni je CCDB, ktery urcite dokaze kolo povznest, ale take i nespravnym nastavenim zabit (typek si stezoval, ze ho kolo vystrelovalo na dopadech) a taky tomu, ze stumpa mel v S a enduro v M. Enduro ma vazne vysoko predek, nedokazu si ho predstavim ve velikosti M jak nekomu sedi (M je jen o 1 cm nizsi), ja mam ted riditka na L skoro nejniz jak to jde (jeste bych mohl 50mm predstavec obratit do negativu), vys bych je urcite nechtel. On dlouhy predstavec kolu taky neprida, zkouset ho se 75 a riditkama vysoko, moc nadseny bych nebyl, ale takto je to velmi blizko SX. Hlavni je ta lehkost, ta me kdykoliv kdy kolo odlepim od zeme fascinuje, ale tohle by platilo u kazdeho 13kg endura. Za lehkost, bych citlivost pruzin obetoval :-). Obavam se, ze v lete zalozim vlakno „Hledam enduro pod 13kg :-D“
Prave ze sem to necet jen na jednom miste ale i na nakych zahranicnich forech.
Dyz budu mit naladu tak to schvalne nekde zkusim, pac ja mam riditka relativne vysoko, mam kratke ruce.
Ja jsem to zkousel jen chvilku, ale hbitost me fakt prekvapila. To kolo je opravdu dobry. Kdybys na tom mel bezdusaky tak to je jeste jinde. Ty kola co jsou v serii by mely byt docela lehky a duse to zbytecne zabiji. Co se tyka velikosti kol, tak to je trosku zvlastni. Ja v rock garden projedu s 27´5 o poznani rychleji nez na 26, resp. mozna ne vzdy rychleji, ale urcite s vetsim prehledem a bezpecneji. Na 29eru to je jeste o neco lepsi, ale je velka nevyhoda v zavrenych trailech. Po kratke zkusenosti si ale myslim, ze by se s tim dalo nejak szit. :-))
Dnes jsem kolo jiz pustil po nejakem tom korinku a 29 opravdu poznat je. Maly monster-truck jako prirovnani sedi :-). Dobre drzi rychlost pres zvlneny teren, nezpomaluje tolik jako 26. Kolo zataci prijemne/spatne zalezi na predchozim kole. S SX je to srovnatelne, clovek navykli na XC asi chrochtat nebude, rozvor si vybira svou dan.
Pike funguje fajn, kapku jsem upustil, ke konci je progresivnejsi, bude se hodit do bikeparku. Tuhost mi prijde stejna jako u Lyrika/Marusky 55. Citlivost je OK, existuji citlivejsi, ale zde je daleko pred tim kdy bych musel resit tupost. Na tu vahu je super. 15mm osa mi vubec nevadi.
Vsiml jsem si drhnuti kotouce o desky (asi jsou nove), doufam, ze to je duvod nic moc jezdivosti, po asfaltu jede snad hur nez SX :-(. Jeste muze byt na vine zadni guma ground control a naopak super jezdivost ardentu?
Kolo je prijemne hrave, ve sjezdu fajn, ale jezdivost …
Ground control je svizna guma, v zakladu byva purgatory, takze to maj kluci ve speslu zmenene.
Kolik mas tlak v gumach? Nekoukal jsi kam az jde zasunout sedlovka? Zajima me zda tam vleze 200mm teleskopka, ma ve vysunutem stavu delku 551mm, ale spis ne.
Nekoukal jsemm, dneska jsem mel bajkove volno :D tlak vozim tak 1,7.
Ok, me prekvapilo, ze ve predu mam 1.0 a nijak se to nezvyka, ani na dotyk mi to neprijde extremne mekky. A to vazim 90Kg …
Kdyz mam 1 tak uz obcas v prudke zatacke zvykam gumu a bojim se, ze se mi to vyzuje, jezdit se tak da, ale uz jsem si takovy nejisty s dusi je to mozna jinak.
Spíš bych se bál, že okoušeš ráfky… Ty Rovaly jsou sice dost lehký, ale odolnost tomu odpovídá.
Ten traverse je nejpevnejsi rafek co na 29er maji. O ten se vubec nebojim.:)
Já bych se bál… Myslel jsem, že to je výsada XC modelů, ale když jsem tak koukal na kola, tak u enduro ráfků to taky není zrovna výjimečný… Já pořád nevím jestli zkusit ty nový WTB Kom i23, ta šířka a váha lákaj :).
Tak nevim co a jak jezdis, ale skacu s tim docela dost a jeste jsem necentroval.
Logoman: Ta sedlovka jde zasunout 22cm
Já zrušil akorát jedny XCčkový, Enduro ještě nemám… A na Compu je budu měnit každopádně, ty co tam jsou, budou počítám hodně těžký… A ráfkům mi přijde, že nedá zabrat tolik skákání, jako spíš nízkej tlak a trefení šutru. Ale na to holt trpí všechny ráfky s vyššíma patkama, proto se taky trochu bojím těch WTBček. Jenže ZTRka nedělaj žádný 23mm a už vůbec ne lehký :(.
Asi jsi moc strelec:D ja mensi tlak jak 1,5 vozit nemuzu.
párkrát skočíš nějaký transfer do zatáčky, žvýkne se ti to a zjistíš, že zas tak malý tlak jako na xc vozit nemůžeš :) já už takhle teda vyzul…
O tom žádná… Jenom když pak vezmeš nějakej dopad do šutrů, tak to stejně není problém do ráfku vzít, takže je každopádně lepší mít ráfek, co nějakou tu ránu přežít zvládne…
Dik, to je hodne malo, cekal jsem alespon 25cm :-(
Stejne, je to zvlastni. Pri mereni na M mi prislo ze jde zasunout zhruba az po modrou caru. To by bylo vic nez 22cm.
Jaká 200mm teleskopka?
Vecnum?
ja na ni koukal a premyslim do jakyho ramu to pujde narvat.. s takhle dlouhym vedenim to jen tak do vseho nepujde ne?
jo ta 200 ma celkovoz delku 551 mm, z toho 268 musi trcet nad objimku. Do sx by vlezla, u endura zalezi jak hluboko lze zasunout ale spis ne. na strankach maji nakres.
vecnum moveloc. jeste maji 170 a 140 verzi. cena je ale trochu brutalni …
Predpokladam ze ji jeste nemas ,ale planujes jeji nakup. Nebo uz jsi ji nekde sehnal?
ee jeste nejsou
dostupnost koncem 2013
cena ca. 360 €
a u té 200mm verze ti nebude odstupňování snižování?
0/100/160/200mm
těch 100mm první kro by mě teda vadilo fest
Zalezi jak berou, jestli je to hodnota vysunuti ,tak je dobre.
ne, asi by mi stacila i jen jedna poloha. tech 10cm se muze hodit mozna na wales. prebytecnq mi prijde 160 poloha. hlavne at funguje …
Jezdivost nemuze bejt tak hrozna…gumama to bejt samozrejme muze, jestli vozis ardenty 2.35 tak ty maj nizkej vzorek se stredovym pasem to jede slusne.
U me je taky obrovskej rozdil kdyz mam vzadu HD a kdyz XR2 :)
Na asfaltu jsem s tím teda nejel, ale do kopce mi přišlo, že to jede líp, než bych od 160mm fulla s 29 kolama čekal… Zkoušel jsi porovnat průměrný rychlosti? Když jsem na XCčku přešel na 29ku, tak mi taky přišlo, že to jede hůř, ale průměrný rychlosti prakticky stejný. Jestli ty velký kola při jízdě trochu neklamou…
Rozvor se moc neliší oproti jiným kolům, už jsem to někam psal. Canyon Torgue je o 5mm kratší a Agang Patriot ve 27,5 o 3mm delší.
důležité je si zdůvodnit, proč do toho jít :D
Já už mám jasno dlouho, chvíli jsem přemýšlel nad Stumpem Expert Evo, pak se rozhodl pro Enduro a už jen špekuloval nad velikostí, no a teď už jen čekám na peníze.
ne tak zrovna u tebe nepochybuju o tom, že bys nevěděl do čeho deš. akorát potom už nikam s váma nepojedu, protože budu jedinný bez S ka. Si musím u toma koupit aspoň triko a že jsem váš fanoušek :)
Matěj nemá S, hrká na prasklém GT a Lukáš zatím nemá prachy ani na M…BMW si říká o opravy.
Proto mam auto levnejsi jak kolo. :D
Kolo jsem dnes vratil :-(. Je fajn, krasne ovladatelny, pekne zataci, skace, zadna vyrazna penalizace oproti 26 neni. Docela bych ho i koupil, nicmene 135k se mi zda trochu moc. Za tolik penez uz neni problem poskladat LVL, Ibise apod. s 11 speed, teleskopekm, pikem. Od seriovky ocekavam i vyhodnejsi cenu oproti skladani kompletu z MOC cen. Toto se nepovedlo.
Dale se taky nepovedly veci od sramu. Miniaturni mezeru vzadu kdy dre vyrazne kotouc dokazu odpustit, nekdo si nedal praci s nastavenim. To krupani od stredu pri silovejsim slapani se mi uz moc nelibilo a dost solidni vakl na piku u noh uz vubec. Pri zkouseni se zabrzdenou brzdou jsem myslel, ze mam povoleny kotouc, ten byl utazeny, hlavko take. Po prilozeni prstu na nohy byl vynik znam … Nevim co to zpusobilo, zda 29 nohy a 160mm (vidle se takto normalne neprodava, pouze pro spesl). Zda za to muze tezky zivot testovacky (jak muze byt kolo stare, 1 max 2 mesice?). Dale uchazejici command post take zadna hitparada, vyjel asi o 3 cm, zbytek rucne.
Kola asi take dostavaji na zadek, tady na hane tomu imho moc nenandam, presto mi jedna spice praskla (na predchozich kolech pouze jednou v bikeparku) a rozhodne tam uz jedna byla menena (jeden nipl stribrny misto cerne). Kola jsou hodne lehka 1840g, ekvivalent v 26 1680g. Nevim zda by prezila vikend v bikeparku.
Doufam, ze vetsina potizi prameni z tezekoho zivota testovacek. Kolo se mi jinak moc libilo a bral bych ho za rozumnejsi cenu. Par fotek
Předpokládám, že tohle je jedno z kol, které bylo na předváděčce v Koutech…dva týdny v bikeparku, hodně lidí včetně mě ho vytáhlo na sjezdovou trať. Jo testovačka těžký život má…
Nemeli tam S-workse s karbon rafky aby prave kola vydrzela? :-D
Měli tam i Experta, právě na něm jsem jezdil, S-WORKS jsem z důvodu ceny těžce mimo moje možnosti ani nezkoušel.
Super, tim lip.
S tím Pikem se mi to teda vůbec nelíbí… Funkčně to je kolo, co se v bikeparku rozhodně neztratí, Špičák mám kousek a skoky s oblibou nedolítávám :D. Na druhou stranu nejsem moc těžkej a dám tam dopředu 180ku kotouč, tak to snad nebude tak kritický…
Vakl je u rockshoxu skoro bych rekl takova klasika…
Jinak dik za maly review :) Jen me to jeste vic ponouka k tomu nekupovat bezhlave pajka a zkusit vykunit lyrika.
A když se člověk chce vaklu zbavit, tak se musí měnit co všechno? Nebo se s tím dá normálně jezdit?
Dyz neni velkej a nezvetsuje se tak se s tim da normalne jezdit. Jinak to chce nekoho kdo tomu venuje peci, ma pripravek a doladi futra (coz ti bezne v servisu asi zpravidla neudelaj, tam maximalne vymeni kus za kus)
A kolik se s tím tak normálně najede, než to začne bejt problém? Jsem se s tímhle právě ještě nesetkal a trochu mě to vyděsilo, bral jsem to tak, že Enduro nebude mít s bikeparkem nebo nějakým lehčím DHčkem problém…
Jenze ono je to spis o tom jak trefi v RS tolerance a vaklik je na ty vidli vicemene od vyroby, resp objevi se klidne hned jak se vidle zajede a uvolni se.
Enduro s parkem nebude mit imho problem pokud pojedes relativne ciste, jinak mi to kolo prijde celkove dost lehke a na naky zahazovani do sutru a prasacky doskoky bych to radsi moc nevidel :)
He, v Koutech odhoz do šutrů přežilo:-) Já si na něm troufnul více než na Cynyonu Torque…
Protoze nebylo tvoje? ;)
Ne, protože jsem se na tom cítil daleko lépe než na svojem, svoje do šutrů hážu taky:-))
Ja to myslel trochu jinak, svyho torqua bych do sutru hodil carbonovy 13kg 29tkovy enduro asi ne :)
Hodil jsem tam oboje, o cizí Enduro jsem se bál víc.
Zajímavé, u nás 3 x totem, 2× pike, 1× RVL a všechny bez vaklu. To do toho musíte nalít olej, ten vytěsňuje vůli.
To je spis na vazelinu :-D
asi na tom lítáte hrozný pekla:) Můj totem jezdí od června 2011 a není tam vakl ani trochu. Pika mám už jetého rok na tom skáču dirt a minulou zimu jsem na něm projezdil v lese a nic. Kámoš má pika na pitchy asi 3–4 roky bez vaklu(DH traťě no probléma). 2–3× ročně stáhnu nohy dám tam nový olej a jezdím.
Kdyby sis to tu misto prudeni precet poradne tak bys vedel ze ten vakl na vidlich je vicemene z vyroby a objevi se po zajeti vidle, samozsejne ne na vsech ale to ze ty a lidi kolem tebe mate stesti nez namena ze i ostatni.
Vakl z výroby na vidlicích je protože v nich není olej. Pokud s tím jezdíš na sucho – ok nedivím se, že se tam vakl udělá na stálo.
jinak těch vidlic už jsem zaservisoval dost a pepicony na to trpí, foxy taky žádná sláva.
Na todle me nedostanes todle moc dobre vim a dle toho bylo o vidle postarano.
Dělal jsem 4× reba, 2× sid, 4× totem (jeden z nich 3 roky jetý měl vakl),3 x domain(jeden z nich 3 roky jetý ve uvnitř bahno vakl), boxxer 2× nový wc, 2 krát starý 32 nohy, 1× judy,2× pike, 1× argyle, 2× RVL(jeden měl vakl, po doplnění bez vaklu). Tohle podle mě není špatný průměr a plus ty co neservisuji (tomínos 2× totem a nevím co komu ještě dělá)
To se tu muzeme dohadovat donekonecnaa psat si tu vypisy vidlic s vaklem a bez vaklu. Z toho co ja vim tak trpi nejvic nove rvl a lyriky. Nicmene uz sme se vzdalili od puvodni myskenky a to ze me vakl na novem pajku neudivuje
Mě taky ne pokud ho někdo nerozdělal a nenalil tam olej:) prostě těch vidlí už jsem pár dělal a že by RS trpěli přehnaným vaklováním jak tvrdíš se mi opravdu nezdá. Bohužel lyrika jsem jel jen jednou jedinkrát a nikdy do něj nelezl. RVL tady taky moc nejezdí a když jo tak XC což neberu jako nějakou velkou zátěž.
Zas je otazkou, ze kdyz si kupuji novou vidli, tak abych o ni vedel, ze ji musim hned rozebrat a doplnit provozni kapaliny… Je to takove minimalne zvlastni, no ne? :-) Samozrejme, ze my tady na b-f to vime, ale kolik lidi dal to vi? V tomhle to RS docela solidne ojebuje a to je treba priznat.
To vím a taky se mi to moc nelíbí, bohužel to tak je. Když někdo nedá vidli, kolo na servisku, nebo má na ***** servisáka tak je *******. Nic méně už jsem viděl i pár dost vydřených foxů a některé vypadali jako nové obzvlášť XC.
No Fox mel problem u starych rocniku, kde sli hodne po citlivosti a pak brzo odesly stiraky, a kdyz pak nekdo sral na servis, ktery stal ranec, tak pak brecel. Ale je mozne, ze i ted zas maji nejake ulety. Minimalne spolehlivost CTD jim moc nevysla :-)
Mě třeba dostalo, že nexie udělala vakl na Fox 32 150mm během dne v geissu na DH z nuly na nepojízdnou vildi. A to ta holka nejezdí vůbec špatně(líp než kdejaký chlap z BF)
To je prave pruser, ze jezdi dobre, protoze ji moc nalozila :-) 150mm Foxky na 32 nohach jsou co se tyce tuhosti dost na hrane a mozna spis za. To je vidle tak na vyleteni a ne jak si nam snazi vyrobci vsugerovat, ze to zvladne cokoliv. Ale taky to mohl byt nejaky vadny kousek…
a to se jak chova vidle, ktera ma takovy vakl ze je nepojizdna? Nedovedu si to nejak predstavit, bo jsem to jeste nemel v ruce :) ze se vymackaj futra pochopim, ale ze by to udelalo takovy vakl, ze to je nepojizdne? Jinak nejakou vuli musi mit kazda vidle…
Tak, že pokud jsi zmáčkl přední brzdu při jízdě, tak se vidlice rozvibrovala, tak že to bylo neunosné na ní jet. Je jasné že nějaká vůle tam je, ale pokud strčíš prst mezi šavle a monoblok a nic necítíš při zabrzděném kole pohybu řidítek tak tam znatelná vůle není.
áha, no tak to je docela drsný :)
Taky mi zacal lisak vaklit. Treba jit poradne na brzdu, at se netrepe :-) Akorat u mne ty futra uz maji nejakych 5 let. Po sezone pujde ke Svecovi. V srpnu mi rikali, ze cekacka az 3 tydny, tak to nemelo smysl resit.
já se teda o vidle starám a první lyrik měl solidní vakl po pár měsích, dostal v reklamaci nový nohy a po víkendu vakl znovu. Pak komplet nová vidle a už přes 2 roky pohoda.
vnější nohy nebo vnitřní? Ty vnitřní s vaklem vzásadě neudělaj nic :)
vnější…
Dost záleží na ročníku. Prvně jsem to zaznamenal u těch novějších RVL. Pár vyjížděk, dvě endura a vakl je tam.
no to si fakt poslechnu, jak olej asi může vytěsnit vůli. Vůle na RS vidlicích je v pouzdrech, tedy mezi kluzákem (jeho spodní části) a kluzným pouzdrem. Mazací olej opravdu nemůže nijak vytěsnit vůli, to je přece úplnej nesmysl.
Je to o výrobní toleranci, některé ročníky vůle nemají, jiné naopak ano. Také je to o hmotnosti jezdce, síle brzdy a počtu hodin provozu v náročném terénu. Osobně vímo člověku co má pika air z roku snad 2004, skáče na tom po předním kole a dělá všechno možný a vakl to nemá. Naopak můj totem ho asi po roce měl, ale ne velkej. Lyriky co jsem měl doma a nebo mám ho nemají, boxxer taky ne. Ale to s olejem, to je fakt dobrý:DDD
Citují fox manuál 2013:Vidlice při testování vůle kluzných pouzder na sucho to znamená ne za jízdy musí vždy vykazovat malou vůli,jelikož se v tuto chvíli nenachází mezi pouzdry a vnitřníma nohama olej.
jasně, takže v RS vidli 15ml oleje nalitýho ve vnitřních nohou na dně při jízdě vytěsní vůli tím, že do kopce nateče mezi pouzdra a nohy.. Tomu se opravdu velmi těžko věří…
Ať tak či onak, vůli můj totem (předtím Psylo apod.) měl nezávisle na množství oleje, respektive jsem ho do vidlice vždy dolil hned po koupení.
Já se s tebou nepřu,ale sám si to chtěl slyšet,tak to tu máš z oficiálního zdroje :-)
no jo, nějak ty shity, co fox vypouští poslední dobu, okecat musí, že…:)
Další opomíjená funkce oleje je těsnící funkce. K tomuto je přímo úměrná vlastnost a to je viskozita. Olej by měl sám sobě zabraňovat úniku mikropóry a póry mezi materiály (těsnění x kov, kov x kov) a zároveň také vymezovat vůle mezi materiály v rozmezí různých teplot. Správná volba viskozity je opět řazena mezi nejdůležitější parametry oleje.
By me akorat zajimalo porovnani s adekvatni 26… SX trail je precejenom krapet jiny tank. Ale s tou cenou souhlasim.
klidne s 26tkovym Endurkem, to by asi bylo zajimave
29 je vetsi tank, mene citis nerovnosti, je klidnejsi ve vyjezdu i stabilnejsi ve sjezdu, 26tka je hravejsi dava se lepe na zadni kolo lepe se zlomi do zatacky zalezi co clovek vyhledava.
tak to je obecne co bych odhadoval 29 vs 26, zvlastni je ze zrovna 26tkovy enduro mi nejak extra hravy neprijde (celkem stabilni masina a to se mi libi) ale nejak si to nedokazu predstavit, ze by nekdo rikal, ze 29tkovy enduro je hravy a pritom je min hravy nez 26 tkovy :)
Tak treba je vsecko hravy :-D, chtelo by to testovacku liteville :-D
no, to je prave to, ze kazdej si pod tim predstavuje neco jine :D
u LV mas oproti hotovym kolum problem ten, ze co LV to original (i kdyz to nevypada). Fakt na kazdym co sme te meli na vysocine se jezdi uplne, ale uplne jinak :)
Je to výrazně hravější, než sjezdovej Agang, i na zadní to jde líp… A v kamenitejch pasážích je výhoda 29ky znát, navíc ve všech situacích lepší trakce. Za mě samý pozitiva a sociální jistoty, jen ta cena je trochu jinde :D.
jasne, tak ve srovnani se sjezdakem jsem ani nedoufal, kolik ma tena gang hlavovej uhel? 64? A rozvor bude taky vetsi. Spis jsem myslel srovnani prave s 26 tkovym endurem a podobnou tridou bajku.
26"enduro je hodně blízko k sx trailu. Jen na rámuje rozdíl 600g a míň se houpe při jízdě ze sedla. Při použití 180mm vidlice je i podobný úhel hlavy.
Prave, proto mi prijde divne mluvit o Enduru 29 jako o hravem kole a pak rikat ze je min hrave nez enduro 26.
Takhle jsem to nejak cekal… Takze proste takovy tank na buseni do pedalu, ale nedejboze, kdyz se trail zacne tocit… :-) (samozrejme prehanim, aby se toho zas nekdo nechytil)
Takhle bych přesně popsal SJ FSR 29, Enduro 29 ne… Ale třeba Prokop si ho vzal na enduro v Mostě radši, než Enduro. A přitom to tam byla fakt hodně točivá trať, na druhou stranu 160mm full tam byl víceméně zbytečnej a šlapavý to místama bylo dost. Takže asi závěr žádnej :D. Je to o pilotovi…
Tak on si ho vzal dobrovolne, pac ho nafasoval od Speslu, at se s nim ukazuje, ze jo… Nebo si snad myslis, ze si v tomhle mohl vybirat :-)
Právěže moh, on má Enduro 29 i SJ FSR 29.
Ale enduro je horka novinka.
Minimálně na Špičáku ho podle fotek už měl a Most se jel až potom…
Ach jo… Ale byla to horka produkcni novinka, ktera se pomalu zacinala prodavat. Treba ji prezentovat masam, jak uzasne jezdi. Stumpjumper uz byl v tomhle ohledu dedek.
Tím spíš, proč by ho teda sponzor tlačil, aby si na enduro v Mostě nevzal tu horkou novinku, ale dědka SJ FSR? Ale tohle je dost zbytečná diskuze…
No tak to uz jsem asi nepochopil, kde na cem jel :-) Je to jedno. Ale prvni zavody bylo podle me nepredstavitelne, aby jel na necem jinem nez Enduru, i kdyby to byl XC zavod. Za tim si stojim. Byla to horka novinka co vyjela z fabriky a po svete toho jezdilo par kousku. Ted uz toho jsou „masy“, probehly testovacky a uz si to clovek muze i koupit.
Právě, na Mostě si na hodně točivou trať vzal starší SJ FSR 29, který minimálně mně subjektivně přišlo točivý výrazně míň. Na druhou stranu jak jsem psal, trať na 160mm zdvihu to taky nebyla.
Na tohle ma vliv rozvor, 29 ho ma stejny jako 26 tudiz to zataci stejne blbe/dobre.
Tak jenom o rozvoru to rozhodne neni…
Jak to myslis? Jiny tank ani ne, ono to ma precijen 160mm a obrovska kola, nebude s tim problem pro dobreho jezdce nahanet DH kola. Potom hodis xc plaste a muzes na hobby zavod. 13kg skyta mnoho moznosti. Asi to i za tu cenu prodaji, neco jsem nabidl, odezva veskrze zadna :-D. Jinak ale pristup super, muzu pochvalit.
asi myslel tank co do odolnosti + pruziny
http://www.bezvakolo.cz/…uper-hpc-slt#… zajimalo by me co vydrzi :-) 11 kg je „nechutnych“ cena stejna jako enduro, vybava znacne lepsi (fox s kashimou urcite bude drazsi nez 3/4 pike rc) + ozdubky jako riditka od syntace apod.
Ram pod 2kila bez tlumice ve me nebudi duveru, tuhost v testech taky nic moc, meli 200g prihodit na spravnych mistech a bylo by to super. A zehlicka to prej taku zrovna neni.
Vybava je ultimatni, 2014 foxku 34ku jsem nejel, 2013tky mi moc nesedi.
Od kolika je spatna tuhost? Presne cislo :-D
http://www.mountainbike-magazin.de/…nblatt.2.htm je tohle se 62 pouzitelne? Mne se to moc libi za 3k ecek carbon ram, pike a teleskopka, jen pockat na x9 11 speed a budu mozna pod 13kg :-)
Chce to brat dycky ve srovnani k necemu, kdyz se podivas na toho voteca coz je poctivej kus ALU, nebo i ten rose, coz je taky hlinikac, tak vsechny ty carbony co tam jsou vychazej celkem mizerne co do tuhosti hlavy.
Namerili tomu 70Nm na hlave, pro srovnani 301 ma 88Nm a to jsou i tuzsi bajky, z hlavy pamatuju treba predchozi Rocky Mountain slayer byl na tom lepe jeste nez 301.
Tudiz v pomeru ke konkurenci to beru jako nic moc, zvlas kdyz mohli par gramu prihodit aby to vylepsili.
Ti nevím… Jestli ti stojí povrchová úprava a lepší řidítka za ztrátu všech výhod větších kol? Navíc zadní stavba 441,5, i přestože tam jsou jenom 27,5ky kola…
No radsi budu mit lehke kolo napr 13 kg nez 29. 29 kola pro me nejsou nijak stezejni duvod pro koupi endura 29, to ta vaha ho delala kouzelnym :-). Popravde o compu by me nenapadlo ani uvazovat.
Comp taky nebude těžkej… A vrazit do něj dalších 60 tisíc, tak jsi na tom dost možná líp, než s tím Expertem :D.
Teď jsem našel, hliníkovej SJ FSR Evo Comp 29 s víceméně stejným osazením a teleskopem 13,5kg bez pedálů a asi v L-ku… Takže Enduro Comp 29 na bezduších, jednoplacce, s lehčíma kolama atd, by nemuselo být problém výrazně pod 14kg…
No nevim, tady maji comp v M a vazi 14 kg, nema teleskopku ~300g, pedaly ~300–400g. velikost L taky nejaky gram prida.
Lehci kola, nevim nevim po zkusenosti s koly na expertu. Co tam planujes dat?
Tak ale na Compu ty kola budou mít nejspíš hodně přes 2kg… Plus na ISGS jenom vodítko s chráničem, lehčí kliky s jednoplackou, lehčí sedlo, pěnový gripy a může to bejt dolů kolik? Tak kilo, klidně víc…
Kola jsem uvažoval Hope Pro2 nebo podobný a ráfky ty nový WTB Kom i23, s něma by se mělo dát kolem 1700g. Ale to jsem myslel spíš na EN závodění, do parku by to samozřejmě chtělo spíš Flow EX. Plus předělání na bezduše a může to jít dalších cca 500g.
Pak jiný brzdy, zatím to vidím na XTčka + kotouče ICE Tech 180mm, takže tam váhově ± nastejno.
Da se relativne cajk, kdybych mel plnohodnotnou X1 sadu a na klikach mist original pavouka a prevodniku treba wolftooth tak jsem s aktual setupem na nekde 12.9kg … a slo by i kousek lehceji… neni tam zadna gramarina a myslim ze postaveny to je hodne bytelne…
ten jednoprevodnik vpredu je fakt docela vyrazna uspora :) (samozrejme se vsim vsudy,razeni atd)
Jednopřevodník je jasná volba… Akorát bych nejradši 11–40 kazetu, ideálně normálně na unašečích třeba XTčko :D.
No pro nekoho jasna volba neni, treba pro toho kdo se s tim nemuze poskladat na rozsah co ma ted a nechce slevit :)
Vidíš, na kazetu jsem ještě zapomněl, ta je na Compu taky nějaký těžítko, tuším 1030ka, to bude přes 400g…
Ten tvůj je postavenej pěkně… Akorát já právě bych dal asi taky X01 kliky, ale i tak bych tam radši měl vodítko a hlavně chránič dolů na zuby. A na druhou stranu tam máš těžký kola, Flow EX mi přijdou jasná volba do bikeparku, ale na enduro ježdění (a hlavně závodění) mi přijdou pekelně těžký…
Tak u rafku zalezi kolik vazis a kolik jsi ochoten se s jizdou srat nebo nesrat :) Kdyz clovek vazi v plne polni 90+, tak je to neco jineho.
Tam jde o to, že enduro závodění je fakt hodně o zrychlení, dokonce víc než XC, takže tam Flow EX moc v úvahu nepřichází… Ale zase do bikeparku mi přijdou 426g 29" ráfky jako celkem důvod k obavám :D. Ideál by bylo mít druhý kola, no…
no jak myslíš, je potřeba si ujasnit kolik těch závodů v poměru k běžnému ježdění bude
Právěže celkem dost a doufám, že i s nějakýma ambicema na umístění… Dvoje kola by asi byly nejlepší řešení, ale to už bude na zvážení finanční. Postavit to na závody bude priorita.
Jasne, jenze jsme opet u toho, ze ty to stavis jako zavodni nacini. Pokud beres pod pojmem enduro jen zavody pak ok, pokud jezdeni obdobneho stylu pro zabavu, pak si myslim ze ty Flow EX jsou tak akorat pro lidi co to proste nekde semtam oprasi a nemaji zrovna musi vahu.
Jasný, o tom se vůbec nehádám. Kdybych to nechtěl na závodění, tak Flow EX by byla jasná volba i s mejma lehce přes 70kg.
nedorozumeni vzniklo jen kvuli tydle vete:
„A na druhou stranu tam máš těžký kola, Flow EX mi přijdou jasná volba do bikeparku, ale na enduro ježdění (a hlavně závodění) mi přijdou pekelně těžký…“
Takze ke konci melo bejt asi napsany jen enduro zavodeni a ne enduro jezdeni protoze na to mi fakt EXka neprijdou tezky a uz vubec ne pekelne.
párkrát ty lehké ráfky štípne a pochopí to :D
tak pokavad je to na zavodni nacini, musi se k tomu tak pristupovat, tzn ztraty jsou povolene…
kdo chce opici, musi mit na banany..
tak tak
Jojo, jsem to myslel ze svýho pohledu, co uvažuju dát na Enduro, ne obecně…
no na vahu budes muset nasadit idealne x1 kliky ale ne s origo unasecem a padtorkem ale ten wolftooth primo na osu, voditko fakt netreba protoze s origo setupem nebo aspon type2 hazkou to proste nespadne… obereno uz i na skocich a hodne rozbityvh pasazich. Kazetu budes muset dat X1 alespon jinak je tam vzdyck strasne vahy nahoru, s lehkym pedalem a zbytkem a lehcima plastema by to melo pod 13 vyjit uplne v pohode… jinak uz tu bylo napsano ohledne kol dost, rafek budto odolnej co neco vydrzi nebo proste neco lehkyho co poleti ale bude tam velka sance ze s blbe trefenym sutrem pujde do kopru… to uz si musis zvolit sam
Nehodlám jít nějakou ultragramařinu… 13kg na hlínu 160mm a 29" je hodně luxusní váha, původně jsem bral jako úspěch, pokud se vejdu do 14kg :). Ale tak to se hlavně uvidí, kolik to vůbec bude v základu…
Co se klik týče, tak já tomu věřím, na X01 jsem jel, ale trochu se bojím, až se převodník trochu sjede a stejně bych kvůli ochraně spodku chtěl rockring, takže Wolftooth apod nemůžu. A když už, tak to rovnou můžu dát bez rockringu a na ISCG spodní chránič s vodítkem, těch pár gramů mi za tu jistotu už stojí.
Já si myslim, že když nejseš kouzelník jak JF tak zrovna ráfky bych moc neodlehčoval, protože chtě nechtě při tom závodě to občas musíš nějakým bordelem prohnat (i kdyby to byl třeba stometrový úsek)
Já vím, no… Taky mi to přijde hodně málo. Možná si to ještě rozmyslím, ale v tuhle chvíli je pro mě představa takhle lehkejch 23mm ráfků natolik lákavá, že si k tomu budu asi muset dojít sám, až to někde rozstřelím :).
Me se strasne libi, jak se tady ohanis porad zavodenim a nutnosti dobre akcelerace, ale chces 29… To si tak nejak furt protirecis se mi zda.
Ultra lehke kola, slupky gumy? No „reseni“ to je, ale na jak dlouho. Budes mit na to casteji menit matros? Co dojizdeni zavodu? Enduro se podle me nejezdi po cyklostezkach, tak kdyz tam jebnes rafek nebo riznes ty slupky, tak co? Neni lepsi, kdyz uz potrebujes mit nejaky ten moderni rozmer, dvacetsedumapulku? Ja jen, ze tady jsi pomerne dost pouzival slovo zrychleni, ale pak trvas na kolech, ktere jsou v tomhle ohledu uplne nahouby :-)
Protože 29ka má zase výhody v jinejch ohledech a z kol, co můžu mít, mi vyšlo Enduro 29 jako nejlepší volba, o 27,5" jsem taky uvažoval… A ve zrychlení bych v tom byl podobně, ráfky bych měl úplně stejný dilema a gumy bych tam dával třeba Schwalbe a to je HDčko stejně 800g ve 27,5×2,3". Takže to už ani moc neřeší…
Ráfky nekupuju na život a když se to blbě trefí, tak se dá zničit cokoliv. Jsem smířenej s tím, že u lehkejch ráfků je riziko větší. A pláště do extrému hnát nehodlám, tam je potřeba grip a to už se stejně lehký verze moc nedělaj.
Trosku jsem to zas nepobral. Asi je cas jit spat. Kazdopadne je to tvuj boj a snad si dobre vyberes :-)
Tak zrychlení zas o moc horší není, ale ve šlapavých úsecích víceméně po rovině (třeba v Rychlebkách jich nebylo málo)je výhoda 29 jasná, v rozbitém terénu taky, daň za to je menší zrychlení na několika místech. Pro mě taky jasná volba 29. Enduro na Špičáku jsem jel na 29 Stumpu Evo a oproti 26 na které jsem jezdil den předem jsem si pomalejší nepřipadal…
Njn… My co preferujeme hrave a zabavne kolo, tak prujezd rozbitejsiho terenu radeji dozenu technikou :-)
Tak začneš jezdit těžší věci, kde to zase zábava bude… Samý pozitiva :).
Copak si Kefalin predstavujete pod pojmem tezsi veci? :-) Netvrdim, ze jsem na tom technicky tak dobre jak ty, ale sjedu myslim vsechno a zatim jsem nenasel teren, kde by mi mela 29 pomoci k me technice.
Pořád nacházím nějaký nový věci. Neříkám, že bych většinu na 26" nedal, ale na 29ce jedu rychlejš a/nebo s větší jistotou. To je jako říct, že radši budeš jezdit nižší zdvih a horší gumy, jen aby ten terén byl větší výzva :). Ale tak jasný, že pokud člověku nesedne geo a na chování 29ky si nezvykne, tak to pro něj není…
Zajimavou alternativou asi muze byt 27,5… Teda po momentalni davove psychoze vsech vyrobcu mi stejne asi jina volba nezbude, az se rozhodnu pro nove kolo.
největší výhodu jsem viděl v prudkém kořenovém a šutrovitém výjezdu, kde jsem si musel na 26 šlápnout. Jinak mi to je fuk, hlavně že to má dvě kola a jede to :)
Tak technicky na tom myslím zas tak marně nejsem, ale třeba v Rychlebkách na Tajemném jsem se na drncající 26 tak tak držel 29…oni se jen vezli a já furt musel přišlapávat.
:-) A tohle me treba vubec netrapi… Asi nastesti jak to tak pozoruju
Tak vzhledem k tomu, že příští rok chci objet celou českou enduro sérii a nějaké polské závody (vše bez ambicí na umístění, prostě mě to baví a mám se na závody s kým svézt), tak mě sere, že už třeba v tomhle zbytečně na 26 ztrácím. Navíc si 29 Enduro dokážu představit jako jediné kolo i na normální vyjížďky bez zbytečného trápení se do kopců.
v 29 maji 448g to je v poho o 4 g vic nez enve 29 AM ;-). Zase kdyz vazis jen 70kg …
Nojo, na stránkách maj jiný údaje, než v tom představení… Já se až tak nebojím celkový odolnosti, jako spíš ohejbání patek, tam mám výborný zkušenosti se ZTR, ty nízký patky prostě drží. Jenže zase jsou 21mm a těžší… A navíc Hnoj není moc nadšenej, když se na Arch EX skáče, úplně nevím proč…
Ja bych se Archu na Enduro nebal vubec. Musis mit proste normalni gumy co maji trosku objem. To dela hodne. Malokdy se stane ze bys dal takovou ranu ze ho proste ohnes atd. to je spis smula a me se to nestalo uz strasne dlouho. Spis ho seknes o hranu, ale to zalezi na tom jak jedes no.:-) je to zradny. Ja jsem jednoznacne za lehky rafky a dobry odolny gumy. Treba Pavel Vesely jel na Canonu a mel tam Cresty a Hanse. :-D ale to je porad lepsi kombinace nez Flow+Ralph, resp. kdyz se uz stane prusvih tak to ma podobnou sanci na preziti.
Tak já stejně nějaký kola budu muset nechat udělat… A Archy si klidně můžu nechat na XCčko a na enduro nechat udělat ty WTB Kom i23, k čemu se aktuálně přikláním nejvíc.
Jestli do toho chces nacpat 60k pak se k podobne vaze dostanes, ale porad bude pul kila nebo o kolik je lehci karbonovy ram chybet ;-) Expert uz moc stahnout nepujde. Par g na sedle + carbon riditkach + g bezduse a konec. 1700g se mi zda docela optimisticke. Nejak podobne vazi u sworkse karbonova kola 1640
expert kola 1860
comp kola:
Vorderrad gesamt 2187g
=Laufrad vorn 993g
Hinterrad gesamt 2685g
=Laufrad hinten 1201g
Summe Laufräder 2194g
Toto mohou byt zajimava kola http://bikemagic.com/…-review.html 26 maji vsude perfektni recenze, navic nemaji dratky jako kola od speslu :-)
Na ty jsem slyšel v 26" hodně pěkný reference… Ale do tý ceny už se dá vejít s pěknejma custom zápletama a navíc 21,5mm ráfek, takže v zásadě kola, jak mám já na pevňáku, ZTR Arch EX + CX Ray + Hope.
Takovy Barell, Clementz nestradaji na 19mm zadnim rafku. Stejne se mi nezdalo, ze by enduro jelo nejak extra, vaha byla citit pri skakani. Jak kolo jede ovlivnuji hlavne gumy. Zaplety o 250g lehci, ale gumy vyrazne tezsi nez ardenty na SX … To je docela nevyhoda 29.
tak Clementz nebo graves drtej zbytek pole na 26kolech, ze a taky to neznamena ze maj lepsi grip…
Clementz ma hlavne asi tak 10× vetsi fyzicku jak my vsici. :D
tak todle byla reakce na ten 19mm rafek…
proste ho sponzoruje mavic, tak vozi jejich aktualni model.. kdo vy jestli by nebyl rychlejsi na sirsim rafku? Jinych pneu?, 650b? nebo snad 29?
Vzhledem k tomu, ze vozi 26 (nekde rikal ze ma k dispozici i 27,5) asi muze vozit i sirsi crossmaxy sx a stejne je nevozi. Sponzor chce aby vyhraval na jeho produktech, to na cem z modelove rady jede uz asi tak podstatny nebude.
tak todle si nemyslim, zlutaky jsou novinka, system kompletni sady kol vc pneu, relativne revoluce, mavic bude chtit aby bylo videt prave toto
Pred tim vozil ST, sirku asi moc neresi … Neverim tomu, ze by neco vozil z donuceni pokud by mu to nevyhovovalo.
Kvuli vaze nebo ja nevim :-D ono mavic stejne nic siroky nema v rozumny vaze.
http://www.actionsports.de/…::23271.html neznas tyhle naby?
Moc toho nemohu najit, udajne jsou stejny jako od notubes, ale od koho je ma notubes?
Kdo umí, umí… Já to musím dohnat co nejvíc kolem :).
Gumy jsou otázka, ty Spešly by se měly pohybovat kolem 700g, což už celkem jde, odolnost se uvidí. Ale je jasný, že tam 29ka tu nevýhodu má, podle mě to za tu lepší trakci stojí, i když jasný, nemusí každýmu. Ono kdyby chtěl člověk stejnou trakci, tak na 26ce stejně potřebuje o třídu hrubější pláště a ten průměr bude v rozbitým terénu stejně chybět.
predni 850g, zadni 790g …
Tak to je horší… Já vycházel z toho, co psal tady. Na druhou stranu tím spíš mi přijde váha Compu celkem pohodová, nepůjde už nahoru, když se tam daj pořádný gumy :). Pokud by Spešly nevyhovovaly…
Expert je hodně hezky postavenej, o tom žádná… Ale finančně je pro mě mimo realitu. S Compem to půjde celkem rozumně. Navíc co jsem tak různě viděl lehčí Rovaly u lidí na endurech a co jsem zrušil XCčkový celkem jednoduše, tak bych ty na Expertu měnil taky.
A 1700g by to mělo v sestavě Hope Pro2 + WTB Kom i23 + Sapim CX Ray těsně atakovat, pokud sedí papírový váhy… A lehčí náby by už nebyl problém, ale to nemá smysl, jak to není váha na obvodu.
Ja myslim, ze rafek jsi zrusil, protoze neumis nafoukat kolo, neverim, ze ten wtb je nejak vyrazne pevnejsi nez ten traverse ja bych osobne menil max naby u toho compu.
Ty ráfky jsou na svojí váhu prostě neodolný, za tím si stojím. Přední kolo jsem dvakrát ohnul že málem neprošlo rámem, to první byl takovej nenápadnej zásek mezi šutrama v téměř nulový rychlosti a let přes rodla, druhý bylo dokonce bez pádu, ale to beru že to už bylo z toho prvního ten ráfek v háji, i když jsem to srovnal. A zadní jsem na několika místech ohnul patku, což předtím lehčí ZTR Alpine dostaly ran daleko víc a ani se nehly, stejně tak teď Arch EX, i když teď už foukám o trochu víc. Takže stojím si za tím, že Rovaly nebyly odolný, ty vysoký patky se prostě ohnou snadno a u toho předního prostě není možný zaplýst takovýhle drátky na 29ce z půlky radiálně, což na Traversech sice není, ale prostě jim stejně nevěřím, i co jsem viděl okousaný Rovaly různě na testovačkách a u lidí v Rychlebech.
Jinak ale s těma WTB mám právě stejný obavy, ta patka mi přijde taky dost vysoká, navíc v kombinaci s tak nízkou váhou… Ale je to lehkej 23mm ráfek a WTB slibujou hodně :D.
Vidis ja mam ten traverse dokonce ma z 1 strany radialni vyplet jak rikas, sice nemam testovacku, ale nalitane mam na tom letos asi 1500, predtim jsem mel taky traverse rafky na sj evo, jen obyc naby a za cely rok jezdeni asi 7000km jsem s nima nikdy nemel zadny problem.
Co se tyce zaseku mezi sutrama kolo se mohlo pokrivit a ty jsi treba celou vahou na nej mohl lehnout, takhle se docela casto zkrouti rafek, kazdopadne na sj ht jsou rafky control a ty jsou uzsi.
Nojo, Expert má, Comp má kříženou klasiku… Já prostě za sebe už lehkejm Rovalům nevěřím. Váha to je pěkná, ale holt fyziku člověk neobejde… A hlavně u mě je to jedno, na Compu je budu měnit především kvůli váze, pokud to bude podobnej rozdíl jak u XCčkovejch Controlů, tak by se i s Flow EX daly postavit o dost lehčí kola :D.
Schválně jsem kouknul, co jsme řešili XCčkový kola a tam ta verze na SJ HT Comp měla 2097g bez pásek a upínáků. A to byl 19mm ráfek, tohle je 23mm :D. Což by taky dost vysvětlovalo, proč to lidem přijde jako hodně líný kolo, zatímco mně Expert ani nepřišel…
Neuvedomujes si vubec jednu vec – ne pro kazdyho rychlejsi bike = lepsi bike.
Sice jsem zrovna 29tkovy enduro nezkousel, ale 29tka se proste ridi jinak, pocit je z toho jinej a ac ocenuju plne vyhody 29tky u kol s mensim zdvihem (nebo tim spis zadnym), tak si nejsem uplne jistej, jestli by mi tendle jizdni projev sedel i u kola ktery by bylo protivahou k my 301. (cimz nerikam ze 29tka nebude ve vetsine pripadu rychlejsi, ale ja mam naky casy uprdele a jde mi ciste jen po pocit, pac jezdim pro radost)
Schválně ho zkus, jestli budeš mít někdy možnost… Souhlasím s tím, že projev je jinej, ale Enduro 29 je fakt obratný hodně slušně a do manuálu jde líp, než můj pevňák. A trakci má ta 29ka opravdu o dost lepší, na to se zvyká rychle.
O trakci vim, to jsem mel moznost si dostatecne vyzkouset na XC pri porovnani s 26tkou se stejnyma pneu. Ze je to obratne verim taky, co by mi chybelo je podseklejsi hlavovka. A kdyby podseklejsi byla, tak uz by ta 29tka asi ani nezatocila :)
Nastesti podsekla neni :-)
Proto se to pak chova „jinak“ :)
Jak jinak?
proste kolo s polozenou hlavou se pekne zakousne do zatacky
a navic mi osobne treba prijde (mozna je to muj pocit, mozna to nekdo potvrdi) ze se to lip ovlada pri ztrate adheze (alespon jsem to pozoroval pri prechpodu z vicemene stejnyho ramu, akorat Mk9 na Mk10 a polozenejsi hlavy diky lyrikovi)
Upřímně, na tu hlavovku nějak citlivej nejsem… Přesednul jsem ze svýho pevňáku s nějakýma 71° na sjezďáka a během pár jízd jsem si na to jiný zatáčení zvyknul. Jak jde kolo do manuálu vnímám daleko víc, sjezďáka jsem pořád z dropů posílal moc na čumák…
Ja sem si taky rychle zvyknul na polozenejsi, ale zpet je to horsi. Ono stejne clovek musi najit nakej kompromis toho, co mu sedi a sam si nejak ohodnotit jednotlivy aspekty, jak jsou pro nej dulezity.
tohle kolo je dobra silenost jak vahou, tak osazenim i vzhledem, bral bych to hned :)
Myslel jsem porovnani dvou stejnych kol, kor kdyz to u Endura ted neni vubec problem. SX Trail je pojetim precejenom jiny bike a i celkovou stavbou nejde srovnavat s timhle Endurem.
To sx co mam je jen enduro na pruzinach s trochu nizsim ramem, jinak moc rozdil neni, geo to ma vicemene stejnou (i prave s tou 29, proto mi hned sedla). 26 bych taky zkusil, ta bude jeste lehci :-)
Ale to je prave ten zasadni rozdil. Tezsi ram, pruzinovy tlumak, tezsi kola… Kdybys sedl oproti SX Trailu na klasicke enduro, tak to podle me musi byt uz totalni raketa :-)
Tak tohle nijak lip nez sx s ardenty nejelo (tezky gumy v 29) to 26 usetri tak 400g se stejnym obutim. Ta by snad mohla opravdu letet.
Tak ono hlavne Ardenty jsou fakt rakety v mem meritku gum. Pokud mas jeste kevlary, tak to vazi snad 650g… :-)
A pointa vlákna je jako v čem? Vypustili tlumič a vidlici a zatlačili na kolo. Vysvětlí mi zakladatel vlákna, co je na tom zajímavého?
to musím někdy se svým fullem zkusit, pocit z tak nízkého těžiště musí být parádní :) jen člověk nesmí moc šlapat
K debatám výše:
Když se tu tolik řeší hmotnost, tak proč nejít do nižší zdvihové kategorie s přijatelnou geometrii? Na tratích jako byla v Koutech nebo na Špičáku by dobrý pilot ztrácet nemusel, a na tratích typu Zadov a Most si bude vyloženě chrochtat. Je ale otázka, jak se budou enduro závody dále vyvíjet. Kdybych se měl držet Spešlu, tak bych hodně uvažoval o SJ EVO 29, a to přesto, že ten skok už není tolik dramatický.
Jel jsi na obou těch kolech? Jsou to úplně jiný kola, co se týče geometrie…
Nikde netvrdím, že mají geometrie stejné, ostatně ani to nebylo smyslem mého příspěvku. Vím, že si potrpíš na délku zadní stavby, já tolik ne, ale jinak se ty geometrie příliš neliší.
Jel jsem na obou, dokonce na stejných tratích v Koutech. Na SJ Evo toho mám odjeto o něco víc včetně závodu, to je fakt. Enduro mi sedělo víc, ale ani SJ Evo není vůbec špatný, a vůbec si nemyslím, že bych byl na Enduru nějak podstatně rychlejší. Enduro je sice hravější, ale ani na Evu jsem v tomhle směru problémy neměl. A když si vezmu, jak je dnešní série postavená, a to, že tu jde přeci hlavně o gramy…
Mně SJ FSR Evo vyhovovalo spíš v míň náročnejch pasážích, kde se moc nezatáčelo. V těžším terénu byl víc ten 29kovej pocit, že to je tank. Určitě to bude dost o zvyku a reálnej rozdíl nebude velkej, ale subjektivním pocitem mi to přišly úplně jiný kola.
Souhlas. Já mám pocit tanku z obou, ale to je jen a pouze kvůli velkým kolům. Enduro je o píď ovladatelnější tank, to je fakt. Kdybych chtěl kolo stoprocentně ovládat na každém centimetru trati, vzal bych rozhodně šestadvácu. Jenže já jsem od přírody líný, takže se milerád jen tak vozím a neřeším, a na to jsou ta velká kola dobrá. (:
Co se tratí týče, vyloženě hravé kolo bych ocenil v Mostě, kde zase bylo šestnáct čísel zdvihu na velké vidlici úplně k ničemu. V Koutech ani na Zadově bych se za delší zadní stavbu/rozvor vůbec nehněval, neb tam nic moc točivého nebylo.
Pořád jsem tak nějak přesvědčený, že na české poměry by postačilo zhruba 130–140 mm, pro tebe s kratším zadkem, a výsledná hmotnost by mohla být zase někde jinde. Možná bych se proto mrknul jinam, ale nevím, jaké máš možnosti…
A další věc ty bikeparky, jak píše jeniiiik. Záleží jak moc tomu chceš nakládat.
Jojo, mít takový Enduro 29 se 140mm zdvihu, to bych taky viděl jako ideál…
Co se parků týče, tak znám zatím akorát Špičák a tam bych chtěl, aby si kolo s těma skokama poradilo a to už by SJ FSR asi nebyl ideální i zdvihem… Nemůžu najít žádný fotky, kde to je rozumně vidět, ale tak ty dropy pod lanovkou bych chtěl, aby to zvládlo všechny bez nějakýho rizika, že se to rozsype.
Myslis jako treba diamondback? :-) 140mm 66,5 hlava, 433 CS.
fujtajxl…
Ale, ale, i tohle by mohlo jet lepe, ale cena pekna nebude :-) http://www.bmc-racing.com/…1_trailcrew/ CS 435. Zvlastni, ze pri mereni mi 435 vyslo i na enduru, pritom moje sx ma opravdu 419 :-)
To už je lepší, viděl jsem BMC v těchto barvách – 26 model 2013, vypadalo fajnově.
To už je lepší, viděl jsem BMC v těchto barvách – 26 model 2013, vypadalo fajnově.
Tak zrovna na Špičáku jsou všechny ty dropy pěkně udělaný, že ti stačí odolné HT. Víc dostává kolo stejně nažrat v šutrech ve speedu.
Zrovna u tohodle bych si ten dopad dokázal představit i prudší… Ale tak jasný, když to člověk umí, tak stačí HT na neskutečný věci.
Po pravdě bych chtěl na všem prudší dopady, ale to v bikeparku nejde, páč když člověk dopadá do prudšího dopadu, tak už s kolem musí umět trochu pracovat. Což se bije s tím, že bikepark je pro masy a stačí ti strčit prdel za sedlo a dáš tam všechno s prstem v nose.
Tohle třeba aby to zvládlo bez problémů… Není to až tak vysoký, ale do dopadu to celkem rána je, jak to není prudký.
Tak zrovna ty dropy skákal kámoš co jsem ti už o něm někam psal na hliníkovém Stumpu 29 EVO:-)) Já podobné kdysi dával na RB MONSTER HT…
Že to skočit jde, o tom nemám pochyb, ale když by měl na výběr mezi SJ FSR a Endurem 29, tak si myslím, že Enduro je vhodnější…
Já taky, jen jsem psal že to jde…
Pro mě je důležitý to, že to pro Enduro nebude nějak destruktivní… Takže když to jde na SJ FSR, tak by to Enduro mělo přežít i z dlouhodobějšího hlediska.
mělo…taky s tím tak nějak počítám:-))
Cerveny zatim vydrzelo vse co mu prislo do cesty.
A že už mu tam něco padlo:) Ale je to hlavně o stylu jízdy, blbec rozláme vše na 1m dropu, někdo může lítat pekla na XC HT
Já už se to začínám učit i na tom pevňáku :) Na sjezďáku jsem si zase trochu ozkoušel, jaký to je skákat v rychlosti a teď už bych ty míň rozbitý věci asi klidně pokusil i na pevňáku… Čekal jsem to horší, pár měsíců zpátky jsem se bál to odlepit i na hodně malý věci…
Se pak musíme domluvit. Teď musím pár dní žrát antibiotika a mít klidový režim, tak až se dám do kupy napíšu mail.
Já zase na Špičáku rozlámal hazku a patku, takže jsem stejně bez kola…
Tak kup nějaký EN bike na 26–27,5 ať můžu zase zkusit něco nového:) 29 ne, né že by to bylo špatný, ale nějak mě tam chybí ta zábavnost a já jezdím jen pro radost a né na čas, takže kolo musí mít hlavně funn efekt:)
Ono jak se to vezme, mně se původně hodně líbily nový Treky 27,5" – Remedy 140mm nebo Slash 160mm, jenže pak jsem trochu něco zjistil o geo a přišel na to, že i se 27,5" a 140mm má delší zadní stavbu, než Enduro 29 a hodně položený vidle, takže to asi moc obratný nebude, což mi tu pak i někdo na BF potvrdil.
U Giantu a Cannondalu mě taky nic moc nezaujalo, takže už mi zbyl jen Agang Patriot nebo Enduro 29. Toho Endura jsem se celkem bál, co jsem zkoušel SJ FSR 29 Evo, tak mě právě moc nebavilo a to má nižší zdvih… No a pak jsem si v Mostě Enduro 29 půjčil a ono to je celkem živý kolo, na zadní to jde v pohodě, do zatáček taky a pořád to jede líp, než bych kdy od 160mm a 29" čekal. Takže teď už jen prodat silnici :).
Jo a ještě se mi hodně líbily ty nový Kony 27,5, jenže tam to bude asi bude hodně brutální cenově, to by jinak bylo hodně složitý rozhodování.
Jo tak ten spešl má krátkou zadní stavbu na všem. Mě geo jakéhokoliv spešlu vždycky hned sedla(na 29 jsem od nich nejel) a když napsal kome, že ten houbovitý projev jde zlepšit tlumičem, tak se mi to i líbí, ale cena 204tis:)
Tak já jenom do hlíny a bude se ladit :).
Kdyby někdo začal vyrábět hravý nízko-zdvihový FR bike, tak bych o něm taky přemýšlel. Něco jako byl monster AM. 120–140mm hlava 66,5–67 a hodně progresivní. Takhle bohužel nemám moc nad čím přemýšlet. To bych musel prodat dragstera – koupit místo toho pure DH a pak bych užil něco jak jsem psal výše na to naše blbnutí.
http://bansheebikes.com/spitfire
co todle? Malo odolne? Jinak totiz splnuje.
Spešl rozhodně nemá krátkou zadní stavbu na všem. Enduro a Stump HT jsou naopak spíše výjimkou.
Sx, SX trail, pitch, P3, 419–426 to mi dlouhé nepřijde XC kola nejezdím, takže nevím
Myslel jsem samozřejmě současnou produkci.
Soucasna produkce v 26 je vzadu porad kratka. Stale kola delaji okolo dlouheho predku.
Dobře. Upřesním ještě jednou, když už se o tom celý den mele. Myslel jsem současné devětadvacítky. O Demu, Statusu a skákačkách jsem tu nešpekuloval.
Zajimavy, ja mel za to ze „spesl nebrat“ jestli ti sedi 26, sedla by ti i ta 29. Houba je SX, enduro s floatem ctd je mnohem tuzsi.
Zas to tak s tou zadni stavbou nehrot… :-) To bych podle toho to svoje na zadni vubec nezvednul. Je to o celkove geometrii a nejde se divat jenom na jeden udaj ;-)
Super, si zaslouzi pochvalu :-) Nechapu jak to davas se sedlem nahore a nenapichnes se na nej.
Už mám teleskop ;). Se sedlem nahoře by to bylo o žebra :D.
přesně, kolo může být v podstatě jakýkoliv (když se nerozpadne), ale sedlo aspoň 10 cm dolu.
Haha, na tvůj blog jsem koukal a přesně jsem si říkal, že když Enduro přežije tobě, tak to moje plácání musí zvládat v pohodě :D.
Na tohle už bych taky radši pořídil to Enduro, to je fakt. Na takovéhle kravení plus nějaký ten enduro závod asi ideál. Kdybych přemýšlel o umístění v sérii, šel bych asi jinam.
Stumpy ma podle me i nemalou vyhodu pro mensi lidi. Pri 160mm vidli na 29 je uz minimalni vyska riditek dosti vysoko, coz u M-ka uz muze byt trochu problem (kor pri dnesni mode riditka cim nejniz). U XL-ka to samozrejme bude jedno…
Jo no, přesně takhle jsem taky přemýšlel… Ale kvůli blbnutí v bikeparcích a na skocích nakonec zvítězilo Enduro.
Hehe kdo nema na original muze koupit fake :-D
Tohle je ale jednočep…
A kdo to pozna az nasadis kliky…teda zpraveho pohledu…?!
No jo no, proste s-works za par kacek, treba bude jeste lepe fachat, to by byl goool.
Proč bys to nepoznal až nasadíš kliky? Jde o ten čep vzadu…
Jasně, je to S-Works za třetinu, jen s horší výstupní kontrolou :). Teda jestli ono to dokonce není lepší, u Spešlu tam nechali zadní stavbu hliníkovou…
Jako ze se treba jeden cep schova za prevodniky…nebo i cele vahadlo…:)
Aha… Co to rovnou celý oblepit kobercovkou, pak si nikdo třeba ani nevšimne, že to je čína… Btw, celkem by mě zajímalo, jak to má dlouhou zadní stavbu, jednočep s tímhle zdvihem by při 430mm už snad šel do sedlový trubky i samotným ráfkem bez pláště :D.
No, to mas asi pravdu, fakt nesnasim tyhle zasrany fejky :-)
Tohle hlavně není ani fejk, jak ti celou dobu píšu, akorát tak maximálně volně inspirovaný… Je to od základu úplně jinej systém pružení.
To si me uklidnil. I kdyz, pokud je to lepsi nez spesl, coz asi je, tak proc ne. Ja osobne bych radsi chodil pesky.
Tak to jsi fakt drsňák, všem uživatelům Spešlu jsi právě otevřel oči a hned ty mrdky zahazujem.
Neber si to osobne ty fanatickej 29 spesl enduro protagonisto.
Já ti děkuju, že jsi mi otevřel oči, hned jdu shánět Liteville.
Kubade, utek ti nějakej pacient.
:-)))
(:
Honem utikej za maminkou at te ukonejsi a koupi aspon dvoje nahradni zaplety na tvoje ultrapeklozavodni nasazeni (i kdyz to bude jen asi na vikend 100km)
Speslu…jen nejsem zaslepen PR kecy, i kdyz vzhledem k tvemu veku, je vse jasne…ty krutoprisnej zavodniku.
Bohuzel te asi zklamu, ale utocis do vlastnich/speslich rad.
Hele, mně je celkem u ******, na čem jezdíš…
To prave, ze asi neni, jinak bys tu nevytahoval LV, o kterem do te doby nepadlo ani jedno slovo…
Ty jsi přišel trollit, to já poznám.
Aspon ste tu dva :)
No výborně, za chvíli tu máme celej gang.
Prisel jsem se na tebe podivat :D
Trola jsi ze sebe udelal akorat tak ty…zbytecne :-(
Hele, jak si troufá, když si přived posilu :D.
Na tebe a tve frackovstvi budu stacit vzdy sam.
Stop flame a OT, nazdar…kloučku
Tak to jo. Vyhrál jsi… Fakt.
Co by to nebyl fake. System pruzeni je nepodstatny, mnohem dulezitejsi je tvar. Ten kdo by tohle koupil beztak nejaky 1 nebo 4 cep neresi. Beztak to ma tak 100mm zdvih :-)))
funkce jak IQ 6, akorat je to hezci a o kilo lehci – jasnej win ne :)
co to ma co spolecneho s klikama? rozdil je preci vzadu ;)
Uz shanim s-works nalepky
Proč kupovat čínskou mrdku, když za 57000,– ho můžeš mít odtud . :D :-)
ale todle je nadrazacka verze… ma i bydleni pro posunovace :D
Jo tomu odpovídá ta modrá barva:-)
Asi nakonec zadna slava, kdyz to lidi ve velkem prodavaji… :-)))
Čekala jsem, kdo to vytáhne :)) Taky jsem si všimla, asi chtějí nové 27,5 enduro.
Nechtějí, jen brzy bude model 2015. Já prodávám a u 29 Endura zůstávám, hctr taky…
jj je to jak rikate. Ted to taky trapim a zatim prevlada nadseni z funkcnosti toho kola. Ne uz tak z nekterych komponentu a zpracovani, ale bike paradni univerzal.
Jo, taky myslim, ze to je fajn. Pravdepodobne jediny plnohodnotny enduro kolo bez kompromisu v ovladatelnosti mezi 29. Minimalne to plati u karbonove verze.
Btw ja myslel, ze se za nej stydis, dle mailu :-D
Mno:))) Ja bych to snad ani lip nenapsal:)…
Na ohlinsu, komplet v kartonu, dobry :-)
uz je to trapny jak furt omylam moji antipatii ke speslu.. ale jako jo… tomuhle nic neni! na tom bych klidopido jezdil! parada
Hezký, ani to nevypadá jako devětadvacítka.
To je jako tvoje kolo?:) Neverim:)
Nn, mam reigna v IKEA designu a tak to i dlouho zustane :-) Na 29 je min dilu a jsou prilis tezky.
Nahodou jsem narazil na tohle, tak kdyz by nekdo chtel udelat mensi refresh jejich 29 endura.
http://wheelsizeagnostic.com/…etter-beast/
http://forums.mtbr.com/…-963521.html
uhel je pak 66,5° a stred 338mm
Hm, to zní docela zajímavě… Se schválně zkusím zeptat, jestli jde sehnat jako náhradní díl. Nebo kde to ty lidi scháněj?
Jo primo v obchode, nebo http://bikeyoke.mysimplestore.com/…0b-2015-2016 a pak muzes pouzit jakykoliv tlumic. Ale v tom obchode by to melo stat tak 30–60 usd co jsem postrehl.
Tlumič novej nechci, to už na tu mojí rozsekanou mrchu nemá smysl… Ale 30–60 USD bych za tu srandu ještě byl ochotnej investovat, zkusím hodit dotaz.
Mno me nesere az tak uhel jako ten zasranej presfit:( Taky to jde resit ale to musis vymenit i kliky:(
Naštěstí u nového modelu už je zase závit. Já mam vložky na závit a Saint kliky ,takže to celkem funguje.