krásný moc
pravda,nicméně letošní rám se mi líbí přecijenom víc.
souhlas
ještě Stumpy 29" www.cyclingnews.com/tech.php?…
tak ten mě vzal u srdce
rád bych pochválil tvoje stránky. zavítam na ně teda tak jednou měsíčně, ale vždycky mě tam něco zaujme. díkes
Jojo dobrý stránky :-)
Rám moc pěkný. Akorát se mi nelíbí, že všude cpou ten jejich brain, teď už i do vidlice. No ale asi to dost lidem vyhovuje, když to dělaj…
…ted nevim, jak to myslis. jestli chces, aby tam nebylo vubec nic, a nebo chces, aby tam byl klasicky PP v podobe RP23.
RP23 by nevyhovovala soucasny politice spolecnosti a varianta „nic“ by nevyhovovala snad nikomu, protoze FSR (jako ostatne cokoli jinyho) je bez nejaky formy PP dobry tak k houpani malejch deti.
Tak ideálně bych tam chtěl RP23, ale dokážu si představit i tlumič bez jakéhokoliv omezování. Jezdím 95% času s vypnutým propedalem a kdybych ho neměl, tak bych to taky přežil, rozhodně raději než tam mít brain. Já problémy s houpáním nemám a to je Cube AMS 125ka s FSR/horstlinků spíše houpavější (stejně jako letošní Stump.). Ale ani tak se nepohupuje moc, jen velmi decentně. Asi ostatní neumí šlapat :-)
*z FSR/horstlinků
A těch 5% jsou u mě nutné asfaltové přejezdy.
aby Ti malý dítě nedalo po kokose:-P všechny tyhle antihoupací systémy akorát narušují citlivost…
Na prvni pohled nic extra, ale ty detaily a provedeni, to je parada…
Mně zaujala hlavně ta věta-Jelikož je v českých podmínkách SC nomád k ničemu-tak by mne zajímalo jaké musí být podmínky,aby byl k něčemu,abych tedy věděl kde se vlastně používá:-)
njn..měl napsat že nomád je lidem co umí jen šlapat k ničemu..protože když umíš jen čumět a šlapat tak ho opravdu nemáš šanci využít…ale k tomu se nikdo nechce přiznat a pro tuto skupinu je fakt naprd…já zase neumím skoro šlapat, takže.....
Jo tomu jsem se taky smal nahlas, kdyz jsem to cetl :o)
rikam, ze Nomad je v CESKYCH podminkach kolo k nicemu. asi jako kun, ktery cely zivot taha drevo z lesu v krkonosich, na pardubickem zavodisti…
Mel jsem moznost videt, k cemu je to kolo urceno, pro jaky teren, jak se na nem jezdi, co to kolo dokaze. Byly to hlavne mista jako Saint George, Deer Valley, Moab nebo Fruita. V Cechach, bohuzel, takove podminky nejsou. Obecne je to tu placka a singletracku je tu minimum, dobrej singletrack v podstate neni, stejne jako technicke traily.
Neni ani moc lidi, kteri maj na to tohle kolo jezdit (nemluvim o financich). Nohy silnicare, technika freeridisty – tyhle 2 vlastnosti vetsinou nejdou dohromady. Malokdo ma na to, aby vyuzil plny potencial Nomada. Pokud to nekdo nahoru taha lanovkou…je to z puli nevyuzite kolo (moh si koupit levnejsi, tezsi kolo). Pokud nekdo nahoru slape a dolu hopsa pulmetrovy kaminky, je to opet kolo vyuzite jen z puli – moh si koupit lehci kolo.
Obecne, Nomad je uzasne kolo se strasne omezenym urcenim (paradoxne, marketing je zalozen na tom, ze je to kolo pro vsechno). Diky vyuziti soucasne Allmountain/Enduro mody a skvelemu marketingu Santa Cruz je z toho hit, ktery kazdy musi mit. Malokdo se ale pta, zda je to kolo pro nej.
Tenhle tvůj přístup nikdy nepochopím. Proč by si někdo takové kolo nemohl skvěle užít i když úplně nevyužije jeho možnosti? Když bych tutéž logiku použil i na jiná kola, tak by vlastně 99% lidí mělo úplně špatný kolo, protože na něj nemají fyzičku, nemají na něj dostatečnou techniku, mají zbytečně dobré komponenty, …
Vezmu to na svém příkladu, jezdím čistý XC, nějaké ty techničtější sjezdíky dám, ale jen co moje mizerná technika dovolí a vím, že by spousta lépe technicky vybavených jezdců to samé zvládala i na HT. Na tyhle terény by podle tvojí logiky bylo kolo vhodné tak s maximálně 100/100mm, jinak bude nevyužité a tedy kolo s vyšším zdvihem k ničemu. Od té doby, co mám 140/125mm jsem na druhého fulla se 115/100 sednul jen 3×, když bylo hodně bahno a já jel více po silnici. V terénu, i když není příliš těžký mě to v porovnání s tím vyšším zdvihem nebaví. A mám vyzkoušeno, že na 140/140 mě to baví taky parádně a budu takové kolo pořizovat. Taky zdaleka nevyužiju jeho potenciál, úplně stejně jako někteří s Nomadem, ale kolo si maximálně užiju a vím naprosto jistě, že je to přesně kolo jaké chci (a vůbec nejde o nějaký marketing prodejců, už jsem těch fullu vyzkoušel v poslední době opravdu hodně a to i ještě vyšší zdvihy a vím, že na 140/140 si užiju nejvíc a k tomu zvihu se postupně propracoval a naopak lituju, že jsem na počátku koupil jen 115/100, ten krok jsem si mohl ušetřit).
Úplně stejně si dokážu představit, že někdo, kdo dává o něco těžší sjezdy a trošku víc skáče než já (a to je spousta lidí) si Nomada i u nás skvěle vychutná.
Kolo si nekupuju od toho, abych musel využít na maximum jeho schopnosti, ale od toho, aby mě přineslo maximum radosti. A nikdy bych si nedovolil tvrdit, že je nějaké kolo u nás k ničemu, zvlášť když většina lidí má prachy jen na jedno skvělé kolo. A když pak někdo si občas jde zajezdit sjezdy s tím, že nahoru jezdí lanovkou, tak sice může pořídit těžší levnější kolo jak píšeš, jenže co pak bude dělat když zase jindy chce dát celou delší vyjížďku i s výjezdy?
A pak je tu ještě jeden faktor, když někdo nemá extra techniku jízdy, tak si právě na kole typu Nomad naopak sjezdy i ne nikterak těžšký užije skvěle, protože v těch lehčích sjezdech to za něj vyřeší vše kolo. A právě špatnou technikou jízdy může kolu dát pokouřit mnohem více (a to klidně v těch lehčích sjezdech), než co jsi viděl u jezdců s výbornou technikou v místech co popisuješ.
A ještě jeden konkrétní příklad. Kamarád má Norco Shore One 06. To je určitě kolo zaměřený více ke sjezdu než Nomad, jezdí s ním poměrně často na někam sjezdovat na lanovku a nebo jen tady blbnou v Plzni většinou na Krkavci. Ale na druhou stranu občas s náma jezdí klasický XC vyjížďky, kde pak většinu výjezdů chodí pěšky, ale i tak ho to na tom kole baví. Takže akce s lanovkou jsou u něj určitě zastoupeny o malinko méně, protože nemůže každý den někam jezdit. Tzn. musí i poměrně často do kopce. Třeba pro něj Nomad skoro ideální, pokud by teda neříkal, že mu je z kopce málo. Prostě si myslim, že je i u nás spousta lidí, pro který bude Nomad vhodný kolo a užijou si ho.
uplně mi mluvíš z duše…ještě bych ale dodal že i když tu nemáme moab atp tak znám tereny kde rozhodně nomada využiješ na 100%, je tu spousta „lighht“ dh závodů (wbc serial, některé 3dhcup závody a spousta volných) na který je dh kolo zbytečné, navíc sou často bez vývozů takže tam nomád taky najde využití.
Krásným příkladem že nomád je i v čechách super kolo je vlastně spešl enduro(ne sl). Je to uplně stejná kategorie kola s tím rozdílem že nomád jde líp za pedálem, je tužší a žravější. Naprostá většina lidí co enduro jezdí/jezdila řekla že je to naprosto špičkový kolo a že by neměnila, leda za nomada nebo 6,6. Stejný je to všude..s autama atd..nevidím důvod proč by si nomada nemohl koupit člověk co třeba nechce zvedat prdel na obrubníky…proste jen kuli tomu že mu to ten nomad sežere…pro něj to bude kolopřesně jaký potřeboval a chtěl.
Prsne tak. Od te doby, co jsem se svezl i na SX Trailu a zjistil, ze i zdvih 170mm a FSR se daji bez problemu jezdit, tak me dalsi kolo urcite bude zdvihama 160+, no a kdyz da buh(nebo kdokoliv jiny), tak to bude zrovna Nomad. Proste to kolo vyuziju jak na celodennich vyjizdkach (stejne tedkom muj manik vazi stejne), tak i na Javoru… Asi ten zdvih vzdycky plne nevyuziju, ale tohle je bezpredmetne, hlavne ze clovek si to kolo uzije.
Ani nemluve o tom, ze pak na takovem kole si clovek vic uzije i sjezdik na hrebeni s vysunutou sedlovkou, pac mu kolo vic dovoli.
nemáš ani trochu pravdu…ty prostě jen nechápeš lidi co maj jinej přístup ke kolu než ty. Proč by si kupoval těžký kolo který bude hůř ovladatelný, proč by si nekoupil nomáda jen kuli tomu že se mu líbí nebo z milionu jiných pro někoho směšných důvodů. jak píše níže mlok tak právě člověku bez techniky todle kolo umožní jezdit věci o kterých se mu nesnilo, že musíš mít nohy jak silničář…to si vyčetl kde, nikde nikdo nepsal že musíš bejt na nomadovi stejně rychlej jak na epikovi, práve o tom je enduro..že se budeš celej den brouzdat a i klidně tlačit venku…navíc nomád jde za pedálem mnohem líp jak kde co jiné..zde na bf opěvovaný endurosl který je dle všech tuhý a super mě osobně přišlo teda hodně přecenovaný a ve všech opěvovaných vlastnostech bylo rozhodně horší jak blur lt nebo 5,5tka…nepočítám s tím že teda stumpjumper bude tuhej alespon přibližně jako nomád takže když si vyskládam nomada komponentama jak na sj dostanu stejně, neli rychlejší kolo se stejnou váhou a mnohem větším potencialem…takže vlastně sj je v našich podmínkách ještě víc naprd jak nomad…a když se kouknu na ceny rámů od spešlu tak vlastně nechápu že si někdo vůbec ten rám od spešlu koupí.
Jejda,teď jsem prozřel,vlastně jsem oběť marketingu,teda vlastně ani nevím co to je,jednou takhle v podvečer studuji leták z Makra,to je něco jako u vás walmark a co nevidím takový pěkný kolo se slušnou výbavou a nápisem svatý kříž,tak si říkám,není už ti 20 chlape poslední šance jít do toho a teď se dozvím že to byla chyba od někoho,kdo podlehl americkému trendu všem do všeho kafrat,možná při pohledu do tvého profilu jsem to trochu pochopil,my tady u nás chceme na kole jezdit a né ho nosit na zádech!
nezlob se na me ale tohle je dost blbost.Nevim proc by si biker nemohl doprat slusnou ovladatelnost v kombinaci s vydrzi.Pro normalniho bikera s lepsi technikou nabizi tahle kategorie kol slusnou vydrz narozdil trailbiku.Dalsi vec je,ze je podle meho daleko lepsi mit bike na kterej technicky uzivatel nema nez se porad omezovat.Krom toho jsou biky ktery maj 160mm zdvihu a nejedou o moc hure nez nektery se 120mm.Proste je to jen kompromis a neni mozny mluvit o vyuziti ale spis o radosti a pojeti jizdy.Pokud me bude bavit skakat „pulmetrovy kaminky“ tak nevim proc bych na to nemohl mit kolo tipu nomad.Treba na stumjumperu to jde taky,ale prostor pro chybu jezdce zadnej,zabava zadna a hlavne po 60km v sedle se na to vykaslu protoze je to namahavy zatimco na poradnym enduru si to v klidu dam.
Zvláštní je ta hlava resp. vidlice. Nahoře klasika 1 a 1/8" a dole pak 1 a 1/2" (jako Canon). Nevím proč to pak není celý 1 a 1/2", když by to asi bylo malinko tužší. Asi by měli problémy sehnat představce, ale když už dělají „Spešl“ vidle tak proč né i představce?
mi se toprostě nelíbí… myslím, že letošní stumpy je hezčí!!! Ani letošnímu Enduru jsem nepřišel na chuť:o/
Specialized cim dal tim vic stava takovym „black box“, vsechno proprietary, nic ciziho na kolo nesmi…
V roce 2006 vsichni modely (za vyjimkou Epica mozno) meli standartni velikosti tlumicu.
V roce 2007 Spesl se vydal cestou nekonvencnich velikosti (OEM only) tlumicu, ktere se v obchode proste ne sezenes. Model Enduro dokonce ma navic vlastni vidlice a presmyk.
Zeptaval jsem v 69-ce, jak se budou resit problemy se Specialized tlumici – odpoved byla, ze „mame nahradni tlumice skladem, hned to vymenime za funkcni“. Tesi me takovy pristup, ale dokazou to zvladnout?
Co kdyz se posere tlumic, a posledni nahradni uz vyzvednul zakaznik pred 15 minutami? Cekat pulroka na novy?
Tento Stumpjumper 2008 vypada moc krasne, ale nelibi se me, ze skoro nic na kole nemuzu zmenit.
No, co se da delat, svet se meni… na stesti jeste zustavaji „garazovki“, ktere delaji pekny biky :)
pro me je tenhle Stumpy jen Enduro se snizenym zdvihem, tudiz zadna bomba, temer totozny design, body dolu
přesně!!!
by me zajimalo jak nacenej model Pitch. jako levnejsi varianta nevypada po prvnim pohledu spatne.
levnejsi varianta endura…
Uvazoval som ze buduci rok pojdem do Stumpjumpera (elite) ale tento dizajn sa mi nezda moc vydareny. Na pohlad. Myslite ze je funkcnejsi a bude mat lepsie vlastnosti ako 2007?
me se to designove moc libi, ale stve me, ze na ty kola cpou svoje tlumice a vidle…zvlast, pokud maj nestandartni rozmery, jak se pise vyse. Ted je to treba exkluzivita, ale casem se to okouka a spoustu lidi to odradi, protoze si nebudou moct potavit svoje „originalni“ kolo.
tak ako producent nadhernych bikov tymto u mna specialized konci :(( …krasa zostala u stareho stumpa a endura 06 – jeden z najkrajsich ramov co som kedy videl (a skoro mal) toto je proste hnusne…
jediny co me oslovuje je ten pitch.Jinak pro me spesl uz loni prohral.25mm osa,naprosto atipicka hlava,vlastni vidle-nevim proc tohle predvadej u tydle cenovy kategorie kol,kde si dost zajemcu chce poskladat kolo sam…