• assassin

    milan1: upravy: no myslim ze kolo kterymu padne 180mm vidle uz moc do kopce nepojede, takze to snizeni zdvihu, ale jo mohlo by se hodit, ale uz bych ho asi nepredelaval na vic poloh atd, za prve uz by byl moc vratkej uhel hlavy a myslim ze FR rideri by to neocenili, lock mi taky prijde zbytecnej, bracha ho ma na totemu a v podstate se nepouziva…

    spis teda ten tlumic dostat do stadia jako mas ten v epiconu na svem kole a zacnu uvazovat o te variante co si naznacil, zbavit se 66ky a vzit tohle, preci jen funkcni tlumic, 10mm zdvihu navic, a jestli sem dobre pochopil ze to ma kolem 2,5kila tak i vic jak pul kila dolu, to uz jsou silne argumenty:)

    jo jeste jsem se chtel zeptat jak je tam resena ta pruzina? je v jedny noze vzduchova komora – pozitivni i negativni a v druhe tlumic? nebo je tam kvuli tomu snizovani zdvihu i nejaka vinuta pruzina?

    0 0
    • milan1  

      V jedné noze je samotná jednotka tlumiče a ve druhé je systém TAD, který je již známý ze všech předchozích verzí, je to obdoba infinite trawel od manitou a vzduch se přepouští z pozitivky do negativky. Takhle šlo dřív nastavit zdvih ve velikém rozsahu, mělo to jednu vadu, nikdy jsi neměl pozice a tak bylo na okamžiku pouštění tlačítka na řídítkách, co vlastně vyšlo. Současný systém je vylepšen o pružinu uvnitř vzduché patrony, ktrerá ale slouží hlavně k nastavení pevné polohy. Jakmile dosedne pohyblivý píst na pružinu a na ní upevněnou zátku uazavře se přepouštění, vidlice dál normálně propruží ale v tomto přesném momentu je vystaven stop pro přepouštění a tady je nastavena ta přesná pozice, kterou nepřekročíš. Polohy mezi můžeš kdykoliv ovlivňovat a já bych se možná přikláněl k většímu rozsahu, než 40 mm. V tomto rozsahu si můžeš ty citem kdykoliv nastavitz i mezipolohu. Za touto přesně ohraničenou oblastí se tedy nedostaneš. Tohle bude chtít praxi a vyzkoušet si možnosti, zatím se budu držet rozsahu max 50 mm, (půjde to nastavit dle příní jezdce) ale jak píšu, žádné přípravy uvnitř tam nejsou. Takže přestavba jen individuálně, v současné době je na trhu běžně jenom typ 180–140. Tlumič má dofukování tlaku a celkově jde označit jako mírná hranka o velikosti zhruba 5 kg navíc. Supercitlivost to v této podobě samozřejmě není.To „nastavování“ tlakem vzduchu se mi zatím zdá jako marketingová funkce, moc předností v tom nevidím. High speed expanze tomu rozhodně prospěje a to jsou ty detaily, které bych tam v budoucnu rád dodal. Zatím je vše jenom v popsaném stavu. Prostá citlivost, jak je to zvykem a nastavení zdvihu, to je zatím to, co mohu zaručit a potvrdit jako již hotové. další vývoj a nabídka bude samozřejmě následovat a ty zrovna myslím oceníš to pokročilejší. Změny zdvihu a možnosti na biku vidím jinak než ty, vzhledem k váze si myslím, že taková náhrada za Pike je možná a zrovna tak zvládne i náhrady tvé 66. Každou z vidlic nahradí jiným způsobem. Osobně vidím velice široké možnosti nasazení a řekl bych docela start nové kategorie. Přdstav si jenom takové srovnání Pike na ocelové pružině s tímhle. High speed expanzi Pike také nemá, vzduch v téhle kategorii předvede už opravdu hodně a snižování použitelné za jízdy, jaké to má srovnání s U TURN snižováním? Právě zamykání, které nepoužíváš je výhoda Pike. Takhle vidím možnosti a zdají se mi prostě moc dobré. Bike s Pikem je přesně ta kategorie, kdy se ještě jezdí i do kopce.

      0 0
      • assassin  

        chapu, ale preci jen 180mm uz je hodne, kolo s ramem na kterem pujde jezdit pri pouziti vidlice s takhle velkym zdvihem uz bude striktne FR nebo DH ram… tam uz to fakt o nakem vetsim jezdeni do kopce nebude… taky jestli to ma offset aby to na tech 180ti jeste nejak slusne zatacelo tak pri snizeni o vic jak tech 40 uz bych se bal dost zkracene stopy a vratkosti pri rizeni… ale to uz jsou jen domenky…to bude chtit vyzkouset:)

        0 0
        • Lišák  

          Ty chceš dát na to AC 180mm vidlu? Toho Duroluxe jsem měl u Milana v ruce, vypadá parádně, ale pro moje potřeby už je mimo. Jezím i do kopce a ne jen vyjímečně.

          0 0
          • assassin  

            jj, tak ja ted vozim 170mm na 66ce… a vyhovuje mi to… nasel jsem spoustu ac s 66kou a tovarni tym jezdil DH s ACteam i na 888…

            ja mam AC postaveny jen na jizdu z kopce, do kopce uz to vubec nejede, tezky, mam malej 17palcovej ram, DH kola…

            tech 10mm zdvihu navic by nevadilo, navic tim ze je to vzduch neni problem nafoukat to na vetsi SAG .. a pouzivat tudiz treba jen 160mm…

            0 0
        • milan1  

          A co takhle jak jsem uváděl – spojení s pohybem i vzadu. Přestavění oka tlumiče je jedna možnost a variabilní zdvih jednotky tlumiče by bala další varianta. Chameleon s velkým rozsahem není zase tak nereálná představa. To jenom k těm novým možnostem. Nepřesvědčuju ale takhle to vidím.

          0 0
          • assassin  

            to je jiste reseni pro vice enduro jezdce, ale jak pisou vejs pro moje stavajici kolo a jezdeni to neni potreba… malej ram, tezky kolo… dostat se na pekne enduro by vyzadovalo vymenit skoro vse.. a to radsi nastrim na uplne jine kolo..

            jako urcite by to byl zajimavej technickej pocin, jestli dobre chapu tak mas na mysli neco ala BIONICON…

            jen kdybych mel vic casu v tomto smeru badat… ja se do silny dostanu o vikendech, je pred sezonou tak na me kleci kamosi od motorek s dilama na zavodaky… takze na neco „pro sebe“ vubec neni cas:(((

            0 0
            • milan1  

              Právě kromě Bioniconu by tam byla ještě jiná alternativa. jezdit na 140 vpředu vzadu ( třeba) tohle Bionocon neumožní. No a když by se ti zachtělo, tak z takvého Chameleona uděláš 180/180, nebo colokiv v tomto rozsahu. Nezávislost předek zadek, potom můžeš klasicky využívat jako Bionicon, tedy přesněji, jenom ke snižování předku. Právě v tomhle naznačuju, že možnosti nové kategorie se právě otevírají. Váhově by mohlo být tohle vše akceptovatelné a v tom je pointa.

              0 0
      • fluider  

        Milan, a čo verzia 120–160mm napr. tu www.bikestuff.cz/…rolux-20-ts/ ? Použitie AM až ľahké EN.

        0 0
        • milan1  

          Tak si zkus u nich objednat 120 – 160 :-) Já přeci píšu, že ti nastavím cokoliv a v jakémkoliv rozsahu, co si nadiktuješ. Tam, kam dáváš odkaz je prostě opsán prospekt. Ověř si dotazem u nich dostupnost té verze 160, co vím, já, tak tu jsou verze 180mm.

          0 0
          • fluider  

            To som nemyslel tak. Z tvojho popisu som nepochopil, že tie 2 verzie sú v podstate 1 vidlica. Ale je mi to už jasné. Díky.

            0 0
            • milan1  

              Samozřejmě je to jedna vidlice, v tom není problém ale všimni se že píšu, že s jednoduchým přestavěním uvnitř není moc počítáno. Omluva, tohle jsem psal v předchozím threadu, takže doplňěk. Jednoduché přestavění nějakým přehozením podložek, na tohle není verze 180 mm připravena.

              0 0
              • fluider  

                Aha, ok. No ja by som proste mal zrejme záujem o tú verziu 120–160mm, samozrejme upravenú, ale veľmi ma zaujíma jej odtrh (po úprave).

                0 0
                • milan1  

                  Pokud bys chtěl srovnávat s Epiconem, tak tam malý propad přeci jenom bude. Je to naprosto stejná záležitost, jako s Talasem. Snižování zdvihu vyžaduje další těsnění a to je opět odpor navíc, takže stejně jako U talasu, když už budeme hrát opravdu o ty nejnepatrnější stupínky, tak malý rozdíl tam zůstane. To se ale pořád bavíme o naprosté špici v citlivostech, na hranici 5 kg to samozřejmě bude.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Nebude tam ještě nepatrný nárůst pasivních odporů za 35mm nohy? Nebo je tohle zanedbatelný rozdíl?

                    0 0
                    • milan1  

                      To by nemělo být tak dramatické, poznal například někdo rozdíl 30 a 32 nohou?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Právě neměl jsem nikdy v ruce současně dvě upravené vidlice, jednu s 30 a druhou s 32mm. Je jasné, že rozdíl bude malý a tedy bez takového přímého srovnání se nedá poznat nic, proto se ptám.

                        0 0
                        • assassin  

                          hele brachovo totem soloair ma 40ky nohy a ta vidle fakt odtrhne jenom na ni polozis ruku, sice kdyz ji davas pomalu do zdvihu tak to neni tak plynuly jako 32ka foxa, mensi jakoby skoky, ale odtrh sme fakt namerili okolo 4kilo… takze „tlustejch“ nohou bych se nebal…

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Já se ho nebojím, jen se ptám, jak to v reálu je poznatelné.

                            Teoreticky rozdíl nemůže být příliš velký, určitě ne větší než poměr třecích ploch a ten je v tomto případě stejný jako poměr průměrů. A ten se liší jen o 10%. Tedy o 10% maximálně se může lišit velikost jedné části pasivních odporů.

                            0 0
                            • milan1  

                              Tady je hlavní rozdíl, že z nějšku se jedná o nízkotlakou část. Rozdíly uvnitř jsou na části vysokotlaké a tak každé těsnění v této části má větší přítlak a vliv na chod. Když to probíráme takhle do detailů. Později dám k dispozici graf, jak to vychází v reálném měření, takhle je to dohadování a já opravdu ještě zatím nemám konečné údaje.

                              0 0
    • milan1  

      Zde jsou slíbené výsledky které platí pro laděnou verzi Duroluxu. Zdvih je v tomto případě nastaven na 160 mm, snížit jde až na hodnotu 110 mm. Tato hodnota je nastavena uvnitř a běžným ovládáním nejde překročit a je to takové zpřesnění a omezení, které na starších verzích TAD nebylo. Jakákoliv hodnota mezi jde samozřejmě nastavit, páčkou za jízdy, pro mezipolohy je vhodné prakticky nacvičit, dostat vidlici zpět na původních maximálních 160 mm vyžaduje naprosté odlehčení. Protože k němu asi zcela nedojde, jsou brána měření (označovaná jako 160 mm) na zdvihu cca 155 mm. Takovéto hodnoty jdou v jízdě jistě běžně dosáhnout a tak verze 160 mm bude takto vypadat v praxi. Odlehčení na nulové zatížení je dosažitelné zvednutím kola od země a to nedokážě jistě každý. Tohle chování je stále stejné a kýmkoliv ověřitelné na Infinite trawel a nebo předchozích verzích TAD, uvádím vše jenom pro upřesnění. Tlumič, byl samozřejmě stejně jako vidlice vyladěn na maximální citlivost. V současné době disponuje pouze v malé míře měnitelnou hodnotou kompresního útlumu, natlakováním tlumiče jde přidat malá hranka, bez tlaku je pak výsledek, který ukazují křivky. rozdíly nejsou extrémě velké. Expanzní útlum je seřiditelný z vnějšku a je to normální omezení průtoku, zatím nebude k dispozici proměnlivý útlum high speed.

      První grafy tedy ukáží jak se chová vidlice na maximálním a minimálním zdvihu. Tlak je zvolen přibližně ten nejnižší, který ještě zaručuje, že vidlice nepůjde ani v extrému na doraz. Je vhodné si všimnout, že snížením, jako vždy u systému TAD ještě narůstá citlivost na počátku zdvihu. Hodnoty do 1000N jsou prakticky změženy, vyšší jsou dokresleny jako odhad, který není daleko od reality ale změřen nebyl.

      0 0
      • milan1  

        Na tomto dalším obrázku jsou změřené hodnoty na maximálním zdvihu s různými tlaky, je vidět, jak s rostoucím tlakem stoupá strmost křivky.

        0 0
        • milan1  

          Protože nárůst tlaku a tvary křivek nemusí vypovídat hned zcela jasně, je vhodné dát nějaké srovnání. Na nejvyšším tlaku 110 PSI je vhodným typem na srovnání graf vidlice Pike s ocelovou pružinou střední tvrdosti. Zdvih je 140 mm u Pike, proti 160 mm Duroluxe.

          0 0
          • milan1  

            Na nejnižší hodnotě tlaku se zase hodí jiné srovnání a tím je Marzocchi 66 na zdvihu 180 mm.

            0 0
            • milan1  

              Jako poslední srovnání nebudeme porovnávat nízký a vysoký tlak ale stejný tlak Duroluxe, tedy nejnižší 70 PSi ale vždy na extrému zdvihu 110 a 160 mm a jako srovnatelnou vidlici přiložíme Fox Talas 32 na zdvihu 140 mm. Předložené údaje jsou vhodné pro každého, kdo se v tom chce sám zorientovat a nebo upřasnit si detaily, co se děje při snižování a nebo změnách tlaku.

              0 0
              • milan1  

                Nakonec ještě jedno srovnání jenom pro zajímavost co se také dosahuje. Graf srovnává výsledek, který dosahuje Durolux s nejnižším tlakem a nejnižším zdvihem (110 mm) v porovnání s tím, jak může vypadat křivka Duroluxu na maximálním zdvihu s velkým tlakem 110 PSI. Je vidět, že křivka v obou případech strmě stoupá výsledky jsou si velice podobné. Tohle je už jenom jako zajímavost není to žádná specialita této vidlice, to jenom když proběhlo více měření, tak předkládám další hodnoty pro ty, koho zajímá více detailů. křivka nižšího zdvihu prostě musí vždy strměji stoupat aby nebylo dosaženo snadno dorazu a stejně tak strměji stoupají křivky tvrdších pružin určených pro těžší jezdce.

                0 0
                • fluider  

                  Takže citlivosť zrovnateľná s Talasom a priebeh by mi vyhovoval zrejme tiež, super! Ešte si to porovnám s tlmičom na Mlokovom Stereu.

                  0 0
            • fousek  

              U ty 66 je na zacatku ten prubeh dost divnej (0–20kg)

              0 0
              • assassin  

                to bude jen preklep pri tvorbe grafu… myslim ze u 66 se nepodari „odtrh“ 0kg… spis to melo na nekejch 17ti kg odtrhnout (ikdyz to uz se mi zda i na 66 dost)

                0 0
                • milan1  

                  Dobrý postřeh, ten graf je jako jediný přebrán z měření bike magazínu a použil jsem ho hlavně proto, že byl do vyšších hodnot, já tam mám pouhé odhady nad 1000N, tohle je skutečně změřené a odtrh na počátku, to je důsledek použití tlaku vzduchu. Jak na tom byla ta konkrétní vidlice nevím ale můžu doplnit o něco, co mám změřené a co má tady konkrétní jméno. Večer přidám Blackbikerovu All moutain ETA, a to na samotné pružině a s malým přidáním tlaku.

                  0 0
                  • assassin  

                    teda jestli sem to pochopil tak tech skoro 20kg odtrh sedi… a je to pruzinova verze a ma trochu fouknuto jako predpeti? ono taky jestli se jim do testu dostala nova tak se nedivim.. moje jako nova nebyla nic moc a po roce pouzivani uz ma citlivost peknou.. to si ostatne videl…

                    az se na to dostanu tak ji schvalne zkusim zmerit, pro porovnani bez a trochu prifouklou… jak velkej rozdil to dela:)

                    0 0
      • MlokCZ  

        Vypadá to moc pěkně. Nechat Duroloxe na 160mm + s takovým Fritzem dohromady by to bylo jen cca o 1kg těžší než Stereo, takže nějakých 13,5kg. O takovém kole by se dalo uvažovat stále ještě na pohodové ježdění do XC. A je to zatím asi jediná vidlice, která by se mi na moje ježdění kolem 160mm zdvihu líbila. Lyrik 2-step má jen jeden velký skok změny zdvihu a nemá high speed expanzi. Talas 36 není žádná žehlička (i když třeba by upravit šel taky, ale pak ta jeho cena oproti Duroloxu…).

        Tedy už jen dodělat časem tu high speed expanzi a bude to přesně ono.

        0 0
        • Karlos009  

          V čem je výhoda seřizování HS expanze proti HS a LS kompresi? To není útok, to se fakt ptám. :-)

          0 0
          • assassin  

            no ono nejde ani tak o jeji serizovani… ale vubec o jeji existenci… vetsina vidlic highspeed expanzi vubec nema, takze si tu low speed /ktera je vetsinou nastavitelna/ stelujes na nakej kompromis… kdy se vidlice jeste dostatecne rychle vraci, ale nekope… kdyz mas high speed expanzi tak si muzes low speed pritahnout, takze na dlouhejch tahlejch nerovnostech je „prijemnejsi pocit“ ale na „hrbolech“ se diky high speed presto vraci rychle…

            0 0
        • goofy  

          Pokud se nepletu, tak Durolux taky zatim high speed expanzi nema, ale pracuje se na ni :o)

          Jinak vypada to opravdu na zajimavou vidli. Otazka je, jakou bude mit cenu. Nastavovani zdvihu bych ozelil, zajima me hlavne citlivost a tlumic :o)

          0 0
          • MlokCZ  

            Taky píšu na koneci, že už jen dodělat časem high speed expanzi… Bez snižování zdvihu bych nikdy o vyšším zdvihu než mám teď ani neuvažoval, takhle třeba jednou časem (zatim jsem spokojený s tím co mám)…

            0 0
            • goofy  

              Jasne. Pro tvuj styl chapu. Ja stejne nejake vetsi stojky radeji vyslapu nez vyjedu, takze me je to jedno. Momentalne stale vede Van RC2 z ebaye, ale kdo vi jak to bude, az bude cas na porizeni kola. Durolux bude vyladen, nabidka Vanu nemusi byt…

              btw: nevite jak je s citlivosti ten Fox 36 Van? Nemate nekdo zmereny odtrh?

              0 0
              • Misiak  

                bude, 2008 R je uz na ceste ;)

                (otazkou uz len ostava kde zozeniem vahu…)

                0 0
                • MlokCZ  

                  A až bude, tak sem prostím také hoď, jestli highi speed expanzi má nebo nemá. U 32jek jsou Rkové verze ošizené a ať je to tedy jasné i u 36tek.

                  0 0
                • assassin  

                  tak tak ta hi speed expanze by me zajimala taky…

                  pokud nevis ,tak bys to mel poznat tak ze nadoraz pritahnes odskok… vidle by po zmacknuti mela lizt nahoru celkem vyrazne pomalu… a pak ji zmacknes do zdvihu a rychle zvednes nahoru… kdyz se vidle roztahne stejne rychle jak ty kolo nadzvedavas tak je tam hi speed expanze, pokud budes mit kolo ve vzduchu a vidle se bude roztahovat porad stejne pomalu tak s nejvetsi pravdepodobnos­ti ne…

                  0 0
                  • Misiak  

                    ok, pohram sa s tym. dorazit by mohla asi pozajtra, nadrzany som poriadne.

                    inak odkial mas info ze 08 by mala mat hi-speed expanziu?

                    0 0
                    • assassin  

                      no ja spis mel za to ze i nizsi verze foxu maj stejne vyspelej tlumic jako vyssi, jen s tim ze je v nich vse na pevno, ty lepsi to maji stelovaci…

                      brachovo float32 R mi tohle ale tak trosku zmenil, tak by me zajimalo jestli je i Rko u vysokozdvihove 36 take obrane o high speed expanzi…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        U 32mm to tak bylo do modelu 04 (že jen bylo vše napevno), pak si řekli, že by asi mohli ušetřit a už to tak není.

                        0 0
                  • Misiak  

                    tak prave mi dosla. k dizajnu asi tolko: slint :D co ma zaujalo na prvy pohlad oproti 2007: qr 20mm osa (kvoli tomu som ju kupoval). co ma zaujalo na druhy pohlad: pm uchyt, ina korunka-zda sa mi masivnejsia. a teraz k tej hi-speed expanzii: zatial som ju skusal stlacat len samotnu na mieste (na bike sa dostane v najblizsich dnoch) a zda sa mi ze tu vysokorychlostnu expanziu nema. alebo to len neviem poriadne rozoznat. totiz pri maximalne utiahnutej expanzii lezie von celkom rychlo (resp inak povedane-dost pomaly na to, aby mi to bohate stacilo) a pri maximalne povolenej to lezie von bleskovo. skusim to este raz s nasadenym kolesom, myslim ze tam by to mohlo byt markantnejsie, pretoze sledovat cierne klzaky navyse v pritmi kanclu mi vela sanci nedava…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To je poznat na první pohled a je to i slyšet. Jakmile se ke slovu dostane high speed expanze, tak to má takový typický zvuk úplně jiný než když to leze pomalu jen přes low speed expanzi.

                      Mě při plně utažené low speed expanzi se už nechce high speed otvírat při testu na místě, takže videtelný test je nejlépe někde na 1–2 kliknutích od maximálního přitažení low speed kompr a pak srovnání s úplným povolením. V obou případech při trošku větším stlačení a rychlém puštení vyletí bleskově, jen posledních pár mm je krásně vidět jak na konci velmi spomalí při přitažené low speed a při povolené ne.

                      Pokud tu vidlici ale nepustíš rychle a lehounce přibržťuješ rukama, tak se high speed epxnanze neotevře a pak je rozdíl v rychlosti vracení zcela zásadní pro ty dvě krajní nastavení a při maximálně přitažené low se bude vracet hodně pomalu (taková rychlost by byla při jediné expanzi zcela nepoužitelná, to by se nikdy nestihla vrátit zpět).

                      Odhaduju, že ji tedy nemá, že bys to hned poznal. Můžeš pak případně na kole ještě testnout jednou.

                      0 0
                      • Misiak  

                        taková rychlost by byla při jediné expanzi zcela nepoužitelná, to by se nikdy nestihla vrátit zpět.

                        prave to mi vrta v hlave-preco by niekto daval do vidlice tak pomalu expanziu ked by nasledne nebola poriadne vyuzitelna. lenze ako vravim-pri maximalne utiahnutej expanzii lezie von stale relativne dost rychlo, takze je mozne ze pri tej rychlosti by hi-speed expanziu este v istych pripadoch nebolo treba. trebars mierumilovne jazdenie po krajine. samozrejme ze pri vyssej rychlosti a na viacerych prekazkach za sebou by uz nestihala… este sa s tym urcite pohram ked ju nasadim na bike. zatial by som moj zaver ze tu rychlu expanziu nema nebral velmi vazne-nie som si tym zatial isty…

                        kazdopadne-ta vidlica potrebuje par km na aky-taky zabeh-pri prvom stlaceni bolo treba prekonat pociatocny odpor, ktory robil dost vyraznu hranu. to iste sa opakuje aj ked som ju chvilu nechal na pokoji a zase zacal stlacat. takto sa zabehnuta vidlica urcite neprejavuje. v podstate to tak bolo aj pri predchadzajucej vidlici van 2007-po par desiatkach km si vsetko poriadne sadlo a ja som bol vysmiaty :)

                        0 0
                        • Lišák  

                          " hi-speed expanziu este v istych pripadoch nebolo treba. trebars mierumilovne jazdenie po krajine. "

                          Měl jsem možnost testnout Epicona s HS expanzí a bez ni na testu s cihlou. Poznat to je! Při HS expanzi to sihlu nádherně zažehlí, bez ní je cítit zhoupnutí.

                          0 0
                          • milan1  

                            Doplním. Lišák tady jako jeden z mála měl možnost otestovat přítomnost a nepřítomnost high speed expanze na jedné a té samé vidlici se stejným nastavením pružiny a stejnými odpory. Mlok má podobnou zkušenost a to s Rebou a následně s FOXem, kdy Reba tuto expanzi nemá a FOX ano.Další zkušený tady bude Soptík, který toto právě zkouší. Teprve takováhle zkušenost dokáže odlišit význam high speed expanze. Dohadování a slovní vysvětlování či zprostředkované popisy jsou velmi těžko použitelné. Kdo by chtěl srovnávat a posuzovat musí mít takovéto zkušenost. Na tvém příkladu ještě naznačím obtíže. Doma máš hig speed expanzi na druhé vidlici manitou R 7, srovnání a posouzení významu ovšem v tomhle případě půjde velmi špatně, protože vidlice tvé manželky má zcale jiné parametry než tvá se kterou bys srovnával. Význam high speed expanze není nepodstatný ale posuzování, co že dělá který systém a co konkrétně přinesl je obtížnější a tak by bylo dobré respektovat ty zkušenější, kteří takto přesněji otestovali. Testy jízdou v terénu ukáží své přednosti a je teřba se zaměřit především na větší překážky, přínos pro nejmenší překážky to nepřináší.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Ještě bych dodal, že sice nevim na jakém zdvihu má tu R7, ale třeba na Skarebu už přínos high speed expanze moc nepoznám, protože těch 80mm je prostě hrozně málo a tam se to moc neprojeví.

                              0 0
                          • Misiak  

                            o tom nemam najmensie pochybnosti ze by nebolo hi-speed expanziu treba. z mojho pohladu mi pride riesenie hi-speed expanzie viac potrebne ako zaoberanie sa kompresiou.

                            ja som spominal len tolko, ze pri nenarocnych terenoch a nevelkych rychlostiach (napriklad prave pri spominanom turizme po nejakej mierne zvlnenej lesnej cesticke bez vacsich prekazok) sa tento druh expanzie prilis neuplatni a clovek si tam bohate vystaci aj s viac pritiahnutou low-speed expanziou-pocit z jazdy (aspon u mna) je v takom pripade ako keby bike pokludne a spojite plaval bez nejakych trhavych pohybov pri expanzii. naopak, pri narocnom terene a velkej rychlosti by tento „spojitostny“ pocit mala zaistit prave ta hi-speed expanzia. vyznam ma teda urcite velky.

                            0 0
                            • milan1  

                              Ono to právě funguje a je to znát i při menších rychlostech. Popisuješ přesně jakési táhlé vlny, tak právě tyhle vlny to dokáže zarovnávat a zplošťovat. Zase jenom slova. Význam má, vždy všude a hlavně na větších nerovnostech, i táhlých. Táhlou nerovnost přejetou v malé rychlosti možná stále zachová jako vlnu ale třeba tu stejnou ve velké rychlosti dokáže podat jako přímku. Tohle jsou ty významy, ketré prostá low speed expanze těžko dosáhne.

                              0 0
                              • Misiak  

                                nejak tak ako si to popisal-zrovnavanie tiahlych vln, som si predstavoval funkcnost pri nizkej rychlosti-v zmysle vytvorenia pocitu ze idem po rovnej ceste, kedze stihne zarovnat aj tu malu nerovnost dost rychlo na to, aby som si uvedomil nejake zhupnutie vidlice. samozrejme ze ma vyznam aj tam, ale presne ako tvrdis (a ja tiez o prispevok vyssie)-vyznam ma hlavne pri vacsich nerovnostiach, kde by low-speed expanzia pri vacsom utlme proste nestihala vidlicu vracat (v pripade ze ich je viac v kratkom case za sebou, co by sa dalo tiez chapat aj ako synonymum vyssej rychlosti) a pri rychlejsom by uz zas mohla kopat. v podstate si mi potvrdil moje dojmy. kazdopadne zatial som nemal cest previezt sa na vidlici s hi-speed expanziou, takze do toho mozem len z opodial teoreticky kafrat :) ale aspon si clovek uvedomi teoreticke vazby a moze to zacat uplatnovat v praxi…

                                uz sa tesim jak sa povozim na novej 36tke. skusim tieto veci odsledovat a pripadne sa s dojmami podelit. slubeny graf sem hodim ked sa dostanem k vahe.

                                0 0
                        • MlokCZ  

                          K tomu rozsahu v případě jediné expanze. Je lepší když výrobce udělá větší, aby to s dostatečnou rezervou pokrylu všechny požadavky různých jezdců. Ono je také potřeba jiné nastavení pro jiné tlaky/pružinu.

                          0 0
                    • assassin  

                      no poznat to pujde pri te max utazene… zmacknes co nejvic do zdvihu a pak rychle odlehcis… jestli to vyleze po odlehceni rychleji nez kdyz to neodlehcis… ale to nastaveni muze byt takove ze to stopro poznat nemusis…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Já myslim, že to poznat u expanze musí zcela jasně a okamžitě, tam to bude vždy hodně výrazné, aby to mělo smysl tam tu high speed vůbec dávat. U Talasu je ten rozdíl při téměř přitažené low speed pokud se otevře high speed nebo pokud se neotevře strašně velký. Při přitažené low a otevření high se vrátí okamžitě (až na těch posledních pár mm, kde se ventil high zase zavře a přitlumí to low) a při neotevření high speed bych to mohl měřit pomalu kolik to bude sekund než se vrátí ze zdvihu.

                        Jasně a okamžitě pozorovatelný rozdíl už je když je low speed tak na středním nastavení, tam už je to také jasně znát jestli se otevře high nebo ne.

                        A pak ten charakteristický zvuk, když se high speed otevře a když ne. Poznám ten zvuk i v terénu, kde jsou další rušivé zvuky, takže takhle vždy vim kdy se high otevřela a kdy ne, aniž bych pozoroval vidlici a soustředil se na ní.

                        0 0
                        • Misiak  

                          mno, co sa tyka vidlic, tak zatial som sa, co sa techniky tyka, dostal k max rozobratiu a vymene oleja, takze vec ktora je tebe na prvy pohlad/pocutie jasna, mne este nemusi byt. podla toho by som bral aj moje zavery. kazdopadne je to celkom zaujimava problematika…

                          0 0
          • mar_tin1  

            cenu má milan na webe (9500 resp 9900 za verziu s 1.5 krkom)

            0 0
            • goofy  

              Jo dik. Nejak jsem ty stranky uz dlouho nekontroloval a ted jsem se nemohl dostat pred uvodni strnku, pac to tam porad haze nejakou chybu…

              0 0
            • Dijck  

              Vidlicka to moze byt dobra, ale ako snob by som si za 9500 stale radsej kupil van. Tam uz nieje co dorabat, prerabat…je fajn out of box. IMHO ta cena je na suntour dost vysoka..

              0 0
              • Lišák  

                Hoď sem, prosím, odkaz, kde mají Fox VAN za 9.500,– Dík.

                0 0
              • fluider  

                Prečo by bola dosť vysoká? Tá vidlica má 35mm nohy, použiteľné znižovanie zdvihu, pevnú os, citlivosť na úrovni TALAS 32. TALAS32 nemá pevnú os ale je ľahší asi o 500g. TALAS36 síce má pekný priebeh aj pevnú os, ale dosť vysoký odtrh. A pritom obidva TALASy sú 2× drahšie ako ten Durolux.

                0 0
                • fluider  

                  Aha, a tomu Van36 chýba znižovanie zdvihu, čo je pre istú skupinu bikerov asi dosť užitočná vec. Zrejme každý by mal vedieť, čo požaduje a koľko je za to ochotný zaplatiť.

                  0 0
                • assassin  

                  no v cechach stoji ten fox opravdu 2× tolik.. ale v zahranici se prodava jen o neco malo draz… viz vyse a cena zminena tam plati za verzi RC2..to jest plne nastavitelnej tlumic.. tzn trosku jina liga nez ma ten SR v serii, VAN R, nebo talas R bude jeste levnejsi… tzn v podstate na urovni toho SR…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ale jaký by byl důvod pro Rkovou verzi 36tek? Vždyť budou v něčem horší a lepší v ničem (tedy možná Van. pokud by se také nechala upravit)… Pokud bude u Duroloxe dodělána high speed epxpanze, tak už opět nevidím jediný důvod proč jít do RC2 verze. Jedině pro někoho, kdo nechce snižování zdvihu a chce průběh pružiny, pak chápu, že by vzal Van. RC2.

                    K nákupu z US je připočíst, že nemáš záruku (posílat na reklamaci ji tam asi nebudeš). Samozřejmě neříkám, že je to stěžejní problém a že bych kvůli tomu vidlici nevzal, ale je to také třeba připočíst a třeba já si za tohle počítám k ceně 20% navíc (jsem ochotný připlatit 20% za to, že záruku mít budu bezproblémovou).

                    0 0
                    • assassin  

                      no co sem tak pochopil tak Rkova 36 by nemusela bejt tak okuchana o hi speed expanzi atd jako treba Rkovy 32ky (jistej si tim nejsem) a jsou lidi kteri si vezmou Rko, ktery uz je nejak „nastaveny“ z tovarny… protoze neradi neco nastavuji a treba to ani neumi… pak je lepsi z tovarny vyladene Rko.. nez uzivatelem total rozstelovane RC2…

                      no ne ze bych neveril suntouru… ale pokud budu mit oboje za plus minu stejnou cenu tak asi jeste stale vezmu foxe.. ono teda az bude mit milan vylepsenej tlumic tak ta cena SR asi taky jeste naroste…

                      u tech foxu ta zaruka… to fakt leda kdyby byla naka vyrobni vada.. vse ostatni se asi odstarnuje v ramci servisnich prohlidek za penizky… a myslim ze by to slo vyresit i tady…

                      treba me Bartonicek psal ze pokud mam doklady k te 66 koupene ve statech tak tady neni problem se zarukou…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Pokud Rkové 36tky nejsou očesané, tak je to pro ně už lepší. Cena u Duroluxu s high speed expanzí bude o něco větší, ale kdyby to bylo třeba 1000 navíc, tak to pořád jde.

                        Kdyby oboje bylo za ± stejnou cenu a se stejnou funkcí, tak proč ne, to bych možná vzal také Foxku.

                        Já bych si u Foxe nevybral, u Van. není snižování zdvihu + nechci průběh pružiny. A Talas 36 a citlivost… A pořád to předpokládá, že Rková verze není očesaná.

                        S tím vyřešením tady v záruce bych nebyl u Foxe moc optimistický.

                        0 0
                        • Dijck  

                          Ak by si si mal vybrat medzi vychytanou vidlou vyrabanou od R 2005 a uplne novym modelom od Suntouru, co by si si vybral? Ja tej znacke este stale nedoverujem..pred­sudky..

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            S tím vychytáním bych u Foxu byl sakra opatrný. Třeba Van. 36 jsem nikdy nesledoval podrobně, takže nevím jak se postupně měnila, takže tu hodnotit nebudu.

                            Ale když vezmu Talase 32 ročníky 06,07,08. Každé je to o o dost jiná vidlice, o vychytávání nemůže být ani řeč, protože musím řešit úpravou to co u 08 oproti 07 zprominutím „zkurvili“. 06 je zase šíleně progresivní. Takže já když to vezmu z pohledu Talase 32, tak žádné vychytané modely nevidím, jen jeden ojedinělý model 07, který nepobřeboval žádnou zásadní změnu. Tím neříkám, že nejsem spokojený, 07 model je velmi povedený a mě se fakt líbí a s 08 spokojený maximálně po úpravě také snad budu, ale žádné vychytávání nevidím.

                            U Suntouru vím, že po úpravě splní přesně co chci, u Talase to ještě nedávno nebylo jasné, jestli to půjde upravit tak jak to chci mít.

                            Samozřejmě kdybych neměl info zde od Milana a nevěděl, jak bude upravený Durolox vypadat, tak bych se jen tak pro otestování jaká vlastně bude do něj také jen tak nepouštěl. Naopak oproti tomu u Foxu není vidlice, která by vůbec u zdvihů 160mm splnila co chci (Van. nemá snížení zdvihu, Talas nežehlí a není jisté jestli by vůbec šel upravit do požadovaného stavu).

                            Já jsem nikdy předsudky k žádné značce neměl. Vždy posuzuju konkrétní vidlici a v konkrétním stavu (tedy tady Durolox po úpravě).

                            Kdybych třeba kupoval vidlici samotnou, tak pravděpodobně nevezmu Talase 32, ale Epicona TAD s dodělanou high speed expanzí. Stejně i Talas musím dát upravit, aby byl srovnatelný funčkně s upraveným Epiconem TAD.

                            Jediná výhoda těch Foxek je tak, že některé z nich jsou na tom velmi slušně i v originálním stavu (ale i tak jak píšu Talas 08 potřeboval upravit nutně kvůli snížení high speed komprese a oba Talasi se úpravou dostali také na malinko lepší citlivost, takže i tady úprava byla třeba – i když Talas 07 v originále bych snesl, asi jediná vidlice se kterou bych byl vcelku spokojený v originálním stavu).

                            Protože jsem ale kupoval vidlice v celku s kolem, tak cena byla úplně někde jinde a ani by to jednoduše nešlo s jinou vidlicí koupit.

                            U Suntouru prostě existovaly modely, které stáli totálně za prd (ale taky kolik stály…) a některé, kde ani úprava to nezachránila, ale vždy se vědělo jak to s kterou konkrétní vidlicí je.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Já vždy vidlice vybírám podle toho, aby co nejlépe splnili moje požadavky. Neexistuje vidlice, která by je splnila 100%, ale je tu pár vidlic, které se jim nejvíce blíží. U 140mm jsou to jediné dvě a to upravený Talas a upravený Epicon TAD (s dodělanou high speed expanzí). Kdybych šel do vyššího zdvihu, tak je to právě asi jedině Durolox a jiná vidlice se nenajde (ještě by se blížil upravený Lyrik 2-step s dodělanou high speed expanzí a pak možná Talas 36 pokud by úpravou šlo dosáhnout odtrhu aspoň pod 10kg).

                              0 0
                              • assassin  

                                ty mas vysoce specificke pozadavky… hlavne na funkcnost… a v bikovem svete charisma znacky a vubec vsechny marketingove figle delaj ten spravnej kseft…

                                staci se informativne podivat na dolekop.com … na komentare k fotkam tykajicim se techniky a budes vedet jak o technice premysli bajkova „vetsina“ :) pila pila pila

                                0 0
                                • goofy  

                                  Mas tam nejak malo pil :o)

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  Jasně, to vůbec nepopírám, že marketing prodává a prodá velmi často horší výrobek klidně i za ještě dražší cenu.

                                  Párkrát jsem se tam díval, takže představu mám.

                                  0 0
                                • milan1  

                                  Mlok a ty a spousta dalších si shání informace, sám porovnává a dělá si praktický obrázek, co je důležité pro něho a to stojí samozřejmě úsilí a nese to zkušenosti. Naproti tomu snob nemusí řešit nic, vybere katalogově nejdražší výrobek, na netu sežene ve výprodeji cokoliv, co se vzdáleně podobá názvem a má vyřešeno. Proč by se zabýval detaily, které tady řeší jiní třeba o nějakých odlišnostech ročníků. Jaké jsou skutečné odlišnosti a jak se liší podání výrobce tady zkusím uvést na prektickém příkladu. Bude to samozřejmě Talas a jeho nové provedení seřizovatelné komprese v letošním roce. Spolu s Mlokovou vidlicí 2007 i 2008 tady mám ještě jednoho Talase a ten je 2007. Majitelem je Z.Jaroš (jeho nick tady neznám) S ním jsme probírali jak se to má s těmi kompresemi a musím říct, že se musíme asi opravit. Tyhle komprese už byly na ročnících 2007. Přesto nás firemní marketink přesvědčuje o přítomnosti této komprese až pro rok 2008. A ještě k tvrzení výrobce. Seřizuje se prý low speed komprese, kdepak, je to zajímavě řešené a seřizuje se tam hodnota high speed komprese. Existuje jedno firemní nastavení ale i to by šlo pro zájemce změnit. V rámci tohoto nastavení se potom seřizuje v určitém rozsahu. Mlok si tohle jistě vyzkouší a potom nadiktuje svůj požadavek dle praxe. Mohlo by to být řešeno i společným testováním, to bude asi nejvhodnější. A teď k funkci. Planžetka kryje otvory, které jsou v různých úrovních od středu. Jsou tam vlastně dvě pozice kryté stejnou planžetkou a jedna z pozic, ta blíže k obvodu tak u té se přivírat kolečkem na vidlici průtok. Ten je sice omezen průměrem ale ten průměr určuje, jestli se otevře planžetka méně předepnutá (na okraji) a nebo blíže středu a tedy vyžadující větší sílu na otevření. Předpokládám, že popis je srozumitelný pro Mloka a spol, kteří se v tomhle se zájmem pohybují. Detaily by bylo lepší vykládat prakticky a taky prakticky zkoušet, jak vyhoví které nastavení. Samozřejmě jako každé hrátky s kompresí si vždy vyžádají menší citlivost zvláště na počátku a v drobných rázech.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Tak to je velice zajímavá informace. A jak jsem měl už Talase 07 upraveného, když jsem srovnával s Talasem 08, tak jsem část rozdílu v citlivosti přisuzoval té kompresi a ono to tak vlastně vůbec nemuselo být. K tomu je tu pro porovnání komplikace, že ten muj Talas 07 je jen RL, tedy bez nastavování průtoku té pozice blíže k obvodu. A tedy ještě není jasné, jaké přesně nastavení u RLC odpovídá RL verzi.

                                    A v jakém poměru jsou zhruba průměry těch dvou pozic (dejme tomu pro plně otevřené nastavení průtoku té pozice blíže k obvodu)?

                                    0 0
                                    • milan1  

                                      Zkusím porovnat co stihnu. dnes bych ti to ale měl odesílat a tak čas určí, co vyjde. Tlak v 08 je předpokládám vyšší, i v tom je vidět jiné nastavení, pokud potvrdíš,( já už jsem přestavěl i tlaky), tak nevím přesně co jsi jezdil. Pokud i tohle bude pravda, tak se změnilo i natavení komor. Tohle právě jsou detaily, které se mění rok od roku. A i když název zůstane, tak se jedná vždy o malinko jiné provedení.

                                      0 0
                                    • milan1  

                                      Tak tady máš první předběžné výsledky, měřeno a kontrolováno na více vidlicích, takže jenom přibližně. Tovární nastavení disponuje rozsahem 5 – 15 kg, které se tak přidávají k bodu odtržení, samozřejmě tohle pracuje v potom celém rozsahu. Protože vím, co je tvojí prioritou, posílám ti vidlici sa nastavením 0 – 5 kg. Hodnoty samozřejmě nejsou tolerancí ale rozsah nastavení daný ovládáním na korunce.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Díky za informaci a samozřejmě jsi přesně určil, jak si nastavení představuju. Ještě pak budu muset otestovat, jestli plně otevřené nastavení na korunce (tedy v tuto chvíli 0kg přidáno k odtrhu) bude ideální pro většinové moje použití nebo by mírné přitlumení k těm 5kg by bylo k něčemu lepší a stálo by mě za mírné snížení citlivosti. Ten test myslím kvůli druhému Talasu 07, který je jen RL, kde to tedy nastavovat externě nemohu a kde tedy budu muset určit nějaké konkrétní nastavení napevno (tedy pokud i tam to půjde nastavovat uvnitř vidlice stejně).

                                        0 0
                                        • milan1  

                                          Ještě doplněk. RLC je nastavování jenom dole na noze a to slouží jedině Locku a při zavření páčky Locku. Jinak jsou to stále stejné kompresní okruhy a když funguje ten slabší, tak samozřejmě silnější část locku zůstává v klidu. RLC, nastavení přichází do funkce teprve zavřením locku a to provede prostě odpojení té slabší high speed části a olej si razí cestu, přes daleko tvrději nastavený Lock. Výklad také viz Vanila RLC.

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            To s nastavením dole na noze a že to přijde do hry pouze při zavřené páčce locku, která uzavře ten kompresní okruh se slabší pružinkou je jasné.

                                            Ale na RL nechybí jen nastavení (na spodní noze vidlice) odporu planžetky pro kompresní okruh locku, ale také to spodní kolečko na korunce, které nastavuje tu sílu odporu 5–15kg v originálním stavu vidlice (a po úpravě těch 0–5kg).

                                            Tedy pokud u Talasu RL 07 jsou ty kompresní okruhy stejné, tak na RL verzi bude uvnitř vidlice napevno nastavená i ta slabší pružinka (nejen ta silnější toho druhého kompresního okruhu locku). Teď je samozřejmě otázka na jaké hodnotě bude v originálním stavu nastavená.

                                            0 0
                                      • assassin  

                                        zajimave.. a ma to i nakej otovor nekrytej nicim jako low speed kompresi? tzn tomu nastaveni 0kg co pise u te vidle pro mloka to znamena ze ta planzeta co kryje ten otvor s promenym prurezem je tak „slaba“ ze se otevre v podstate i s velmi malym tlakem?

                                        0 0
                                        • milan1  

                                          Větší výklad jsem dal do sekce vanila RLC. Ty koprese jsou opravdu zajímavé a promakané nastavení Foxu ještě zajímavější.

                                          0 0
                                  • Misiak  

                                    len poznamka na okraj-u fox 36 bola zmienka o FIT cartridgi uz pri modeloch 2007. takze je mozne ze zaroven inovovali aj radu 32. kazdopadne 32 sa nejak dostala mimo mojho zaujmu, velmi som to nesledoval…

                                    0 0
                                  • Sidney  

                                    Majitel toho FOXe 2007 jsem já :-)…jen pro upřesnění, je to F100RLC 2007, ale technika je uvnitř stejná

                                    0 0
          • pitos  

            Taky začínám vážně zvažovat možnost osadit tímto Six.

            0 0
        • kesu  

          ja ti rikal at si koupis rovnou 160/160

          0 0
          • MlokCZ  

            To ne, já zatím ten vyšší zdvih fakt nechci a jsem teď maximálně spokojený a pár let teď určitě budu. Ale teď je tu aspoň vidlice s vyšším zdvihem o které bych vůbec začal uvažovat.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ono ten vyšší zdvih mi už nic zásadního nepřinese, ale samozřejmě špatný by nebyl. Takže pokud bych na něj někdy přešel, tak nesmím současně o nic přijít. Tedy chci kolo stejně těžké, maximálně o pár gramů těžší, tedy u mě limit nějakých 13kg, musí pořád výborně jet a být výborné ve výjezdech. Můj styl ježdění bude pořád XC bez větších skoků.

              A Durolox je takový první krok u těch vyšších zdvihů, který k tomu směřuje (a to kombinací rychlého použitelného snižování zdvihu, výborné citlivosti a přitom rozumné váhy).

              0 0
            • assassin  

              no 9a pul uz je na me asi prilis… je teda fakt ze je to 180mm, ale kdyz se da ze statu starsi modely 36tek za neco malo pres deset… citlivost 36ky bude snad srovnatelna a tlumic uz je tam hotovej… takze na 160ti bych uz o nem neuvazoval… pokud bych ale preci jen zustaval vice u FR tak zase tech 180 a 9apul uz je OK…

              jo ja zapomel ze ty chces to snizovani.. a talas 36 uz asi co se tyce citlivosti a tak nejak ta vzduchova pruzina vubec…neni prej nic extra (tech je taky na ebayi na prodej spousta:) )

              0 0
              • milan1  

                To tě ještě nikdo před 36 talas nevaroval? tahle vidlice měla vysoký bod odtrhu a dost lidí to tady moc dobře zná. Zkusím ukázat a taky několik úskalí z přebíraných materiálů. Věřím jenom tomu, co si mohu sám potvrdit. tady jsou grafy 36 ky provedení 2006 – 2007 měření magazínů jsou potvrzena i tím, co jsem si měl možnost ověřit a vychází to srovnatelně. Když odmyslíme rozdíly na počátku, tak zbývající průběh je shodný s Duroluxem, jenom ta citlivost z počátku chybí.

                Provedení 2008 ukazuje ale dost odlišný výsledek, ten jsem zatím něměl možnost si potvrdit. Podle grafu byla částečně snížena necitlivost na počátku a křivka se uakzuje ajko výrazně plošší, než vše ostatní. Tohle by musel potvrdit jedině nějaký čerstvý majitel. Dále budu pokračovat s dalšími příklady, které se pokusí ukázat, jak je třeba opatrně přistupovat k předloženým výsledkům, měl by při nich být i údaj, jak byla vidlice nastavena. Největších rozdílů se dá dosahovat u marzocchi s různými tvrdostmi pružin a tlakem vzduchu.

                0 0
                • milan1  

                  A tady je Blackbikerova Allmoutain Marzocchi. Je zcela bez tlaku, jenom na ocelové pružině a je krásně vidět, co se stane, když se tlak přidá. pro porovnání je přidán opět Durolux.

                  0 0
                  • milan1  

                    A tady jsou ještě příklady marzocchi 66 z různých zdrojů s komentářem, co je asi uvnitř a jaké to má nastavení.

                    0 0
                • assassin  

                  pred talasem 36 uz sem byl varovan… samozrejme kdyby nahodou doslo na vymenu tak pruzinovej VAN je muj favorit, snizovani nepouzivam a vzduchu neverim… holt ta motorkarska minulost… byly a jsou ruzny pokusy se vzduchem i na motorkach… ale chodi to naprd.. treba nove BMW HP2 (ostre enduro se zakladem v „kacerovy“) ma zadni tlumic vzduchovej a odchazi to, i bmw tam dava klasickej ohlins /v priplatkove vybave/ … u aut nove Discovery… taky tam odchazi vzduchove odpruzeni, starej byl neznicitelnej…

                  vim ze srovnani auto/kolo nema vyznam… je to proste jen moje „zaujatost“ ale to casem asi vyprcha, bracha ma zas vsechno vzduchovy a jak se zda funguje to pekne…

                  0 0
                  • fousek  

                    Vsechno ne, bohuzel:-)

                    0 0
                  • milan1  

                    Tady jsi připoměl něco, co bude brzy aktuální. Na HP 2 je systém tuším Continentalu, který je opravdu vzduchový ale on nedělá problém tak vzduch v odpružení ale to, že má i tlumič vzduchový ! Tady bude problém, který odhalil dosud každý z odborných moto časopisů. A právě tímhle systémem nás brzy ohromí DT Swiss, protože přesně jeho obdobu nabídne nově pro biky.

                    0 0
                    • fousek  

                      To ma vzduchovej tlumic? no neuveritelny, to melo moje stary RST ktery se vyrabelo nekdy v roce 98, no ale snad to u BMW meli vymysleny jinak

                      0 0
                    • assassin  

                      no ja to moc nestudoval… jdu zkusit zjistit jak to maj udelany…

                      kazdopadne je to podle me zbytecne slozitejsi reseni… to ze na „zavodni“ hp2 montuje bmw klasiku od ohlinse o tom svedci…

                      0 0
                • assassin  

                  ty mereni bike magazinu jsou pro me uplne na prd, tvar a sklon krivky pro me neni tak dulezitej (napriklad van 36 jde mnohem snaz do plneho zdvihu nez moje 66, presto pri jizde to tak neni diky funkcnimu tlumici fox… takze jen z krivky pruziny stejne nedokazu moc odhadnout jak se vidle celkove chova)

                  a ten zacatek tam svihnou od nuly… to je teda „graf“:)

                  0 0
                  • milan1  

                    Abys z těch měření něco opravdu dostal, tak to chce opravdu filtrovat a ty jejich počátky od nuly nebývají pravidlem, tady jsem zase vložil výsledky z roku 2006 a tam je verze Van 36, která mý zase vysoký odtrh. (Jinak právě to, že zcela opmíjejí citlivost měřenou na počátku o nich taky cosi vypovídá.) Teď třeba sypou stejné křivky ke každé testované vidlici už jenom podle názvu, kdyby zkusili opravdu v reálu měřit konkrétní kousky na konkrétních kolech, třeba by zjistili i odlišné citlivosti a vlastně rozptyl parametrů daných tolerancemi ve výrobě. Ale zpět k přiloženému obrázku. Tvar je dost podobný u obou (horní je Van 36) a když si ho posuneme, bude se téměř krýt s Marocchi 66, kterou jsem měřil já , ta spodní křivka. Verze s ocelovou pružinou bývá samozřejmě vždy závislá na tom, jaká je pružina uvnitř. Vzduch má své meze a když rozumíš priincipům, tak víš a znáš moc dobře hranice, které daný systém asi nabízí. Jaké jsou dodávány ocelové pružiny, to by ctělo měřit a znát více detailů. Kdo by to ale dělal, že? Co jsi konkrétně zkoušel, to neposoudím ale tady vypadá výsledek velice podobný. V jízdě potom může přispívat i nastavení komresí ale vše by mělo vést k lepší funkci a komfortu, nikoliv k tomu aby to bránilo chodit do zdvihu. To už se dostáváme ale do daleko složitějších souvislostí s laděním vidlic.

                    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.