Zdravím. Mám na kole Suntour a uvažují výměnu za Rebu. Obě stejný zdvih. Má to smysl? Jaký je v nich rozdíl krom ceny?
Zdravím. Mám na kole Suntour a uvažují výměnu za Rebu. Obě stejný zdvih. Má to smysl? Jaký je v nich rozdíl krom ceny?
Pokud ti nevadí cenový rozdíl, má cenu měnit.
Rozdíl by měl být podstatný ve váze a funkčnosti.
Rozdil bude dost znatelny. Sice nepises na jake kolo a co jezdis, ale Reba je mnohem tuzsi, lepsi chod a moznosti nastaveni, vcetne moznosti upravy progresivity pomoci tokenu. Jak bylo psano, je znetelne lehci. Ale i cena tomu odpovida.
Servis lze provadet svepomoci, dily jsou bezne dostupne a navody taky.
Horsi to nyni bude s dostupnosti samotne vidle.
No, nedá mi nereagovat.
Reba je co se chodu a tlumení určite daleko dál než XCR air, nciméně tužší rozhodně není, Reba je naopak jedna z těch měkčích vidlic, úpravy progresivity samozřejmě umožňuje pomocí tokenů stejně tak XCR jako Reba.
XCR má nerozebiratelnou, poměrně banální tlumící patronu, kde nejse nastavit nic, zrovna tak nejde servisovat, to je asi ta nevjětší nevýhoda. XCr má oproti Rebě míst vzduchu v negatovní komoře, pružinu, takže na rozdílné hmotnosti jezdce kvůli ideálnímu chodu je potřeba rozdáílná pružina. U reby je to díky vzduchové negativce jedno. U Suntouru například pokud ho vozí jezdec 60kg, tak při správném tlaku přichází o část zdivhu.
Reba je o dost lehčí vidlice, to je taky velký plus.
Mínus u Reby, pokud se chce měnit zdivh, že je potřeba koupit odpovídající airshaft. XCR jde nastavit v rozmezí 80–120mm jen pomocí spaceru.
Takže především záleží na jaké kolo má vidlice přijít, co se na tom kole má jezdit, kolik to kolo stálo a pak má teprve cenu radit jestli má Reba místo současného XCR cenu.
On píše, že má XCR-RL, což je pružinovka a ty popisuješ vzduchovou verzi XCR air.
To je uplně jedno. Jediný rozdíl je pružina místo vzduchové komory.
A tokeny dáš kam?
Vždyť píšu, že je to to samý kromě ty vzduchový komory. tak logicky asi tokeny do pružiny dávat nebudu :)
Pořádně se hoši pohádejte a ještě mi řekněte, jestli je ta XCR Air taková bolístka. Dojde mi to na kole pro přítelkyni. Rekreační ježdění, 50kg. Mám rovnou přemýšlet nad upgradem, nebo to bude jakože ok… ?
na 50kg budeš mít ze 100mm tak 80mm. Takže ideálně donést hned někam do servisu, ať ti upraví negativní pružinu. Něco tam třeba vyštrachají.
Nebo ještě nejetou vidlici sundej, prodej a kup něco lepšího.
Bolístka to není, chodí celkem dobře, jen je těžší. Uvidíš jak půjde nastavit na 50kg – možná budeš muset měnit negativku, nebo aspoň nastavit zdvih na max a foukat na cca 40–50psi – negativní pružina přetlačí vzduch a trochu to stáhne dolů.
Reba je mílovými kroky jinde, jak píšou kluci nahoře. Ostatně cena tomu napovídá.
Takže smysl to určitě má. Pokud na kole nejezdíš jen do obchodu, to si tam klidně můžeš nechat XCR :D