Ahoj,
zajímá mě jestli funguje SRAM GX AXS na Shimano XT kazetě a s Shimano XT řetězem? Na internetu jsem našel rozporuplné názory. Máte s tím někdo reálnou zkušenost?
Předem díky
Ahoj,
zajímá mě jestli funguje SRAM GX AXS na Shimano XT kazetě a s Shimano XT řetězem? Na internetu jsem našel rozporuplné názory. Máte s tím někdo reálnou zkušenost?
Předem díky
Je tu samostatne vlakno k AXS a tam odpoved je.
Ja to takhle vozim a za mne pecka a asi nejlepsi kombinace. Na htcku mam taky axs, ale na sram kazete a jsem nazoru, ze na xt s xt retezem je prechod mezi pastorky zvukove prijemnejsi :-). Je to kvuli nabehum zubu, kdy shimano to ma dle meho nazoru lepe udelame. Jinak funkcne jsou oba pecka, axs je fakt dobra vec a funguje na vsech kazetach i s garbarukem.
Funguje to bez problému, nejspíš i líp než čistej Sram vzhledem k tomu, že 12 spd Shimano kazety a řetězy „řadí líp“, maj výraznější líp udělaný náběhy.
Presne tak, pod to se podepisuji. Realne jezdim obe varianty a shimano kazeta ma lepsi zuby proto je ten prechod mezi rychlostmi zvukove prijemnejsi nez u sram kazet.
V tom případě bych se chtěl připojit s dotazem.
Ramínko AXS hazky v případě kombinace s XT kazetou jste nastavili na největší pastorek tím plastovým bazmekem od Sramu? Protože Shimano hazka má na zadní straně ramínka rysku, která má kopírovat zuby pastorku. A pokud jste použili ten plastový bazmek, funguje to, nebo bylo třeba hazku ještě ladit „ručně“? Díky za odpověď. Nad kombinací AXS a XT taky uvažuju.
ne, ten bazmek na nastavení horní kladky od Sramu je ti u Shimano kazet k ničemu jelikož sram má odstuňování posledních dvou 42–52 a Shimano 45–51. Nastavíš si to prostě sám, tak abys horní kladkou nenarazil při podřazování. neboj, není to nic složitého a zde zase Shimano má lepší i to, že ten skok 45–51 není tak na h.vno, jako u sramu, kde to ladíš víc, ikdyž máš tu jejich plastovou blbost na nastavení. Takže u Shimano kazet se toho bát nemusíš a sám si to nastavíš.
Je to stejné i u shimano kazet 10–45 ?
jak to může chodit, když SH kazeta má jiné rozestupy a celkovou šířku
zkoušel jsem to s shimano páčkou ano, ale se sram eagle páčkou to nechodí, tak jak může s axs.. nechápu
Má rozestupy úplně stejné a šířku přes pastorky taky stejnou. Šířka na ořechu je samozřejmě jiná ale na tom nesejde.
Já provozuju kombinaci XT páčka + kazeta, nějaký 12spd shimano řetěz a GX Lunar přehazka a šlape to výborně. AXS upgrade jsem na zbytek Shimano x krat montoval a funguje to líp než s GX kazetou.
a funguje to i líp, než s x01 kazetou :-D. Mne to až s.re, že jsem si na HT pořídil x01, tedy XD ořech a nešel zase do Shimana, tedy microspline, ale tak nějak jsem čekal, že čistý sram bude lepší a ono prd. Ikdyž jako kvalita a rychlost a přesnost řazení je stejná, ale jak oba víme, ten zvuk při přeřazení má sram prostě horší, ale to je těma jejich zubama na kazetách, kde to Shimano má lepší no. Já pak asi přeběhnu zpátky ke Garbaruku, ten to má cajk jako Shimano.
no nevím
Tak kdyz ti tady vsichni, co to realne vozime na shimano kazete vcetne mne, ktery to vozi i na sram kazete a rikame, ze to funguje dokonale, za mne i lip na shimanu kvuli jejich zubum… tak uz nevim, co vic rict. Asi si vymyslime a kecame no.
Mel bys to merit stred prvniho az stred posledniho pastorku, takhle to nedava moc smysl.
Ale jak pise Lachtis, to ze to funguje dobre je dostatecny dukaz, ze s tim neni problem. Taky jsem bez problemu s razenim XT a kazetou GX.
napíšu to pod sebe…
mě to kluci nefungovalo a to jsem zkoušel několikrát, vše nové sady bez vůlí! včetně vyjížděk! můžete se tu dušovat jak chcete, já žádné důkazy nepotřebuju, mám i změřeno, proč to nefunguje
nějak to řadilo, ale o čistotě se naprosto nedalo mluvit, samozřejmě jsem to centroval na prostředek kazety
fungoval mi docela bastl sh kazeta sh páčka a sram hazka, ale opět celá origo x01 sada řadí líp…
proto jsem sem vznesl dotaz, jestli axs na tomto bastlu nějak mění situaci
leda že by tam vyly větší vůle, což si nemyslím
AXS máme doma 3 sady, brzy se donutím nahodit tam XT kazetu a dám si test znova, pak sem napíšu, nebojte
V tom pripade v tom musel byt nejaky dalsi vliv, jaky? Neumim rict, obcas se deji veci mezi nebem a zemi, ktere mi nepochopime :-). Ale verim Ti, zes s tim mel problem, ale evidentne to je vec individualni, nebot nam by to pak taky nechodilo.
Za mne axs funguje na mych kolech skvele na vsech kazetach, co jsem vozil/vozim, tedy xt, x01 a garbaruk. V cem je u mne rozdil, tak ze sram kazeta ma hur delame zuby a proto pri prechodu mezi pastorky ma horsi zvuk, nez na kazetach shimano/garbaruk.
Asi to nefunguje, máte rechta :
Tak 0,6 mm, nebo 1,1 mm?
Pohoda
AXS upgrade sady se, jak vidím, prodávají jako rohlíky :-) .
tak v DE seženeš celou novou sadu za cca 10,2 tkč, což už jde a je to fakt fajn věc. Ono lanko funguje taky parádně, ale už jen to pouhé cvakání u AXS je strašně příjemné. Zrovna minulý týden jsem jel závod ve s.ačkách, dešti a zimě a tahat páčku s lankem už by se mi nechtělo. Kor jak máš ztuhlé prsty apod. Tady prostě jen ťukneš a je to tam.
No já už koupil v DE dvě X01, prostě jako rohlíky :-) . Ačkoliv motorky v přehazkách nemusím, tak mi to přijde jako smysluplný, praktický a hlavně montážně neobyčejně jednoduchý upgrade.
Nejvetsi bonus je stejne to razeni v bordelu. U asx je jedno jestli chcije, je blato, pisek, prach nebo nic. Stejne jako prechodem z rafkovych na kotouce jsem pri zavode prestal resit brzdy, tak u asx neresim razeni. Uz jen cekam na gumy co nejdou zdefektit ;)
Problem je narok pozadavku na gumu. Drevo nechyta defekt.
Doporučuju, dal jsem je na obě svoje kola a zpátky k lanku bych se už nerad vracel.
Vzhledem k tomu, že jedu na shimanu, tak také pokukuji po AXS. Co se týče výměny přehazky, tak by mne zajímalo, jestli to jako laik zvládnu nebo je třeba s výměnou a nastavením navštívit servis? Díky.
zvládneš to nastavit během pár minut, fakt na tom nic není.
Ok, děkuji.
Pokud nejsi absolutně levý tak úplně v klidu. Je to práce pod 5 minut pro zkušeného a max 15 pro laika co se podíval na sram video.
YouTube pomůže, tam je kopec videí
Stačí kouknout na to oficiální.
spíše :
Taky mě to čím dál tím více hlodá pořídit AXS sadu, i když jsem zapřisáhlý antiSRAM :)
S tímhle prostě Shimano zaspalo a paskvil jménem Di2 fakt nee.
Neboj, ja jsem taky zasadni Shimanista :-). A na dvou kolech mam AXS. Takze bud v klidu. Ono zase za mne je Shimano porad lepsi v brzdach, kazetach, a u lanek ma za mne taky lepsi nizsi sady, nez treba sram sx, nx ci gx.
Ale s bezdratem shimano zaspalo, to souhlas.
Musím, bohužel, konstatovat, že lanka jsou v dnešní době ve stadiu klinické smrti.
Od Sramu nejspis uz nebude zadna nove verze XX1 ani X01 na lankach, GX asi bude pokracovat, od Shimana v budoucnosti asi taky nebude XTR, ale to neznamena, ze soucasne modely nebudou fungovat jeste spousty let.
Lanka fungují dobře. Ale první, co mě napadlo při výměně superintegrovaného řadicího lanka v rámu byl přechod na AXS :-) .
Jsem na tom jako ty. Dlouho hlodalo :-) Po čtení tohohle vlákna dnes objednáno;-) Tak jsem zvědav..
Caudys, když už jsme u tohoto tématu tak se optám ,v hlavě už mám brouka, že to překopu na bezdrát, mám momentálně XTR sadu až na XT kazetu(chci se zbavit jednoho lanka před řídítky je to hrozná diskotéka a to nemám teleskop)
Do budoucna chci nejspíš XTR nebo Garbaruk kazetu a můj dotaz zde je na uživatele má smysl kupovat X01 ?
Je tam váhový rozdíl to vím, ale je tam i nějaký funknčí rozdíl ?například v životnosti a přesnosti řažení atp?
Popřipadě zda by jste vůbec šli do „upgradu“ z XTR na GX(X01) ?
Díkec
Údajně je rozdíl jen ve vodítku. Pokud ti nevadí hmotnostní rozdíl, bral bych GX, stejně ten šaltr člověk někde opře a ohobluje, dřív nebo později, v tlačítkách je rozdíl jen v barvě.
Další věc je, že pokud máš na kole UDH patku, neinvestoval bych do elektriky víc než musíš. To co přijde asi už příští rok (nová kazeta a šaltr „bez patky“) je podle mě fakt krok správným směrem, jen to bude asi zase drahý jak pes.
Nemohu reálně posoudit protože jezdim relativně krátce. Na Silverbacku mám X01 hazku na BMC GX hazku. Rozdíl ve váze je asi 80g s tím, že váhu dělá ramínko. Pak i vím o tom, že se někomu občas povoloval u GX hazky šroub ohledně nastavení vzdálenosti kladek… já zatím nic takového nepozoruji.
Kazetu bych klidně nechal, nebo šel do XTR, Garbaruk jsem taky jezdil s AXS a funguje taky suprově, ale kdybych měl volit mezi XTR a Garbarukem, tak jdu do XTR, ale to je spíš můj subjektivní pohled, oba fungují suprově s AXS.
No a ohledně GX/X01 AXS? To je těžký, jestli na to ty peníze máš, tak bych asi řekl X01, ale nemohu říct nějaký objektivní důvod kromě těch pár gramů. Funkčně mi oba, tedy GX i X01 chodí naprosto stejně, tedy precizně. Co naopak bych nikdy nedoporučil je Sram kazeta a to vozím X01. Sram má blbě ty jejich zuby a kazety Shimano či Garbaruk mají lepší zvukový chod při přeřazování.
Nevím jak u XTR přehazek, těch je zatraceně málo, ale všechny ostatní Shimana minimálně při trail/enduro použití dost brzy (100–250h) začnou mít fakt velkej vakl v čepech paralelogramu aniž by to člověk lehnul. Navíc dochází k zareznutí čepu otáčení ramínka skrz neutěsněnej domeček zkrutný pružiny, Opět, nevím jak u XTR. U ostatních řad mohu upgrade přehazky na GX a vyšší nebo jakoukoliv AXS doporučit. Teďka mám na vyzkoušení připravenou mechanickou GX s kladkama z XT přehazky, uvidim jak to bude šlapat až mi přijde rám (mají menší vakl než GX kladky, tak proto, že je spodní menší vím).
Není vakl na sramu feature a né chyba? :)
Třeba X01 a XX1 kladky maj vakl menší než GX, takže to feature asi neni.
teď jsem měl oboje nové kladky jak x01 tak nové gx venku a vedle sebe zkoumal rozdíl a nenašel ho
resp. jiná barva krytky ložiska, vakl téměř nebyl
Díky všem za pomoc. Včera jsem to nainstaloval na Shimano XT kazetu 10–45 s Shimano řetězem a vše funguje naprosto perfektně.
Mně leží XX1 AXS kit v DHL boxu a taky půjde na XT základ, tak se těším. Prosím tě, jak jsi instaloval Rocker? Podle YT jde instalovat na brzdovou páku na EV systém, ale Sram objímka je prý ergonomicky lepší. Jak to máš ty?
Mimochodem – objednal jsem to i ženě na kolo, která to neví. Nainstaluju jí to a nic jí neřeknu. Jsem zvědavej na její reakci. Není úplně technický typ…
Dobře ty :)
:-D zena za tebou prijde s tim, ze je prehazovacka asi rozbita, nebot pri razeni nejak divne bzuci :-D
nepozná to vůbec, moje zkušenost :-)
Ale bude moct jrást nabitý baterky. :-)
Vzal jsem rovnou dvě navíc jako náhradní. 48€ za kus.
Daval jsem taky na extra objimku, co je v baleni u packy. Na brzdovy pace mi to natoceni nevyhovovalo.
Za mně rozhodně na zvláštní objímku.
Tak já objímku zvlášť zkoušel.. Pak jsem dal na radu Kouby_2005 a pořídil adaptér BikeYoke a naprostá spokojenost. Na objímce brzdy XTR je rozsah nastavení super ;-)
Instaloval jsem na separátní páčku co je přiložená v GX AXS upgrade kitu. Jen jsem teď objednal i rocker paddle upgrade. Ta stávající páčka mi moc nevyhovuje.
měls jí dát chvilku šanci, taky mi to ze začátku přišlo divné a hodně lidí mi psalo, ať ji vyměním no a… vozím ji na obou kolech a ta kolébka je super a nic měnit nebudu.
Já také dneska první projížďka – kazeta XT 10–51, řetěz XT a vše bez problémů ;-)
Já to poprvé zkoušel včera. Stejnej setup jako ty a chod pohonu super. Zkoušel jsem řadit i v nástupech ze sedla při zátěži a taky super.
Jediný, co mě sere, je ergonomie řazení. Rocker jsem dal na tu debilní samostatnou objímku a není to ono. Na „tlačítka“ jsem si zvyknul hodně rychle. Problém mi nedělá ani „který kam řadí“, to všechno je OK. V tomhle případě bych klidně řadit ukazovákem a pak bych potřeboval ten Rocker otočit, ale nejde to, už jsem na to koukal. Přemýšlel jsem, že bych si nechal ideální tvar vytisknout na 3D tiskárně.
Fotku jsem dal do vedlejšího vlákna. Ta objímka mi taky nevyhovovala. Takhle se to dá nastavit jak potřebuju..
Koukal jsem. Ty máš ale jinou „páčku“, já mám Rocker a ten je ergonomicky úplně jinak.
Máš jen jiná tlačítka. Ten BikeYoke adaptér bude ok..
Jo, když někdo jezdil celý léta Shimano, tak mu pak chybí to řazení ukazovákem. Občas se mi stane, že kliknu naopak místo těžšího na lehčí.
Tak včera delší projížďka trochu cvakání na nejlehčí převod. Jedním kliknutím na mikro doladění vyřešeno. Pak ale později to samé na asi pátém nejmenším – kliknutí to ale potřebovalo zase zpět.. Doma na stojanu potom to samé. Prostě buď to je bez cvrlikání nahoře nebo dole – jako kdyby byla rozteč kazety moc velká.. Jinak to řadí perfektně..
Srovenj si patku, tohle je první náznak lehce ohlé patky ;-)
Patka…. Mel jsem to na jednom biku stejne. Po malem srovnani cajk. U fullu jsem to mel hned ok.
Ok zkusím
Tak opravdu patka. Není to dlouho co jsem jí rovnal. Myslel jsem, že bude dobrá – vůbec si nejsem vědom, že bych někde brnknul o hazku. Asi už to chtělo novou – tak jsem jí tam dal a dobrý. Kolikrát tak rovnáte patku než jí vyhodíte?
To hrozně záleží na matroši z kterýho je. Někdy ani moc srovnat njde protože je křehká, někdy je to jak žvejkačka ale zase hodně měkká…
tak vidíš, tohle je prostě většinou ta patka no. budeš spokojený s shimano kazetou to funguje líp, než se sram.
Vzdálenost kazety od horní kladky jsi ladil na stojanu nebo v SAGu?
Mně to dělalo něco podobného, když jsem měl nastavenou vzdálenost 40mm od středu horní klady ke kazetě na stojanu. Jakmile jsem to nastavil v sagu, tak je po problému.
Jj zkoušel jsem obojí. Odpoledne mrknu na tu patku..
A kolik máš vzdálenost teď?
V sagu těch 40mm a na stojanu cca 45mm
Já také tak
Kluci, jen tak v rychlosti. Když budu mít šaltr AXS, kazetu GX, tak jakej řetěz + převodník je nejlepší když kliky mám shimanacky XT co byly puvodne z dvoutacu.
Dik.
Pokud ti vyjde délka, tak bych dal řetěz Rival Flatop od Sramu. Je zase o kousek dále než ostatní 12-speed řetězy. Dávám ho už automaticky na všechno včetně 10 a 11 speed systémů.
Dík za tip, ten řetěz vypadá zajímavě (horní rovná hrana) a je i za dobrou cenu. A co se týče převodníku tak je to jedno jestli to má zuby shimano nebo sram?
Tak v tomto ti neporadím. 12-speed převodník Shimano jsem ještě v ruce neměl.
Zuby Shimano 12s… sundával jsem a měnil za Absolute..... kamarád zkoušel na Shimanu převodníku jezdit řetěz Sram a vrátil se k Shimanu… prý to nějak zlobilo.
No ale já mám problém, že nechci kupovat kliky sram (a kvůli tomu možná i měnit střed).
Ale chci zachovat kliky shimano (původně dvojtác 26–36) a na to dat nějakej převodník kterej bude dobře fachat s kazetou sram. To mám daný. Řetěz je mi jedno jakej koupím.
Já používal (cca 1000 km) převodník Deckas z Ali a fungovalo to bez problémů (GX řetěz a NX kazeta)
Já stále nedostávám ale odpověď, jestli na kazetu sram, řetěz sram a kliky shimano, je lepší dát sramáckej převodník, nebo shimaňáckej. Jestli mezi nima je vůbec nějaký rozdíl nebo je to jedno. Potažmo jestli na shimaňácký kliky vůbec můžu dát sramáckej převodník.
Nechal bych Shimano převodník a zkoušel řetězy…
https://www.bike-forum.cz/…ano-sram-12s
Tohle si četl?
Na kliky Shimano nedáš Sram převodník (teda já o žádném nevím). Já měl kliky Shimano, převodník Deckas a řetěz Sram
S kazetou Sram bude fungovat řetěz Sram, převodníku je jedno, jakou máš kazetu. Kup si třeba Garbaruk, ten mi fungoval i se Sram i s Shimano řetězem bezproblému.
Na gravela jsem si dal Cooper XX1 kvůli vzhledu. No blbost to byla, na elektrickém FORCE řadí daleko lépe ten FlatTop. A je tišší.
Jezdím převodník race face pro Shimano, řetěz Shimano SLX, kazetu GX 10–50, řazení GX AXS a funguje to parádně.
To je zajímavé že funguje shimaňácký řetěz na sram kazetě. Vesměs tu lidi říkali, že na sram kazetu je potřeba sram řetěz.
Jeden člověk tu taky doporučoval řetěz Sram Rival D1 Flattop, že je dobrý, nemáte sním někdo zkušenosti? U moc lidí jsem ho neviděl.
Ačkoliv jsem ti kousek výše doporučoval Flattop, který se mi shodou okolností velmi osvědčil, tak jsem akorát dočetl článek v časopise Velo, kde před použitím Flatopu na jiných sadách než silničních a gravelových 1×12 od Sramu varovali kvůli jinému rozměru válečků. Nelenil jsem a válečky změřil a skutečně jsou cca o 0,15–0,2 mm větší. To nemusí vadit např. u částečně opotřebené kazety, ale může to vadit u zcela nové kazety určené pro standardní rozměr válečků. Člověk se prostě pořád učí.
A svagr ho na 12s Sramu na elektrokole ma z fabriky. To jsou mi novoty.
Tak to tu bude veselo, až to někdo začne měřit šuplerou a bude se divit, že je to nový jako z půlky jetý nebo že mu ještě OK řetěz odrovnal kazetu :-)
Což už se pár lidem stalo… Vrtalo mě hlavou proč a teď už je mi to jasné. Klasická měrka je v tomoto případě k ničemu.
na nové sram eagle sadě je taky flattop, ale prý je už přepracovaný
Ahoj, jak funguje retez SRAM na 12sp XT kazete Shimano? Mam doma par novych retezu SRAM GX a X01 a ted nevim co s nimi :-) Řešim upgrade, cilovy stav je XT kazeta + AXS GX prehazka + prevodnik SRAM? nebo RaceFace? a k tomu stejne kliky. RaceFace funguje dobre s Shimano retezy, ale radsi bych SRAM kliky… Soucasne XT kliky musi pryc :-)
Fungovat to bude v pohodě, ale Shimano řetězy by řadily trochu líp.
Já nesouhlasim… kamarád to zkoušel na sadě XT a musel to shodit..... prý to dělalo neplechu a vrátil Shimano řetěz.
No to je prave to, nekomu to funguje a nekomu ne, dokud to clovek nevyzkousi… Shimano 12s retez by mel mit uzsi vnitrni clanky a jiny tvar clanku optimalizovany na nabehy pro Shimano kazetu.
Přesně, řetěz má ty náběhy úplně jinak. Naopak Shimano řetěz na Snam NX kazetě mi funguje krásně
Mě Shimano kazeta se Sram řetězem nefungovala, špatně to řadilo.
kazeta Shimano XT,řetěz Sram X01,řadí krásně,jen na největším pastorku to má tendenci přeskočit. Po povolení dorazu se přehazovačka už neposune. Když to seřídím jen na řazení,tak aby to na nejlehčím sedělo,tak pak to kravne zase na třetím nebo čtvrtém nejlehčím převodu..
Zatím jsem nepřišel na to co s tím.
V první řadě bych začal kontrolou a srovnáním patky.
Patka je nová
I tak bych začal kontrolou a srovnáním patky.
I novou je často třeba srovnat.
Kolikrát, kolikrát ještě proběhne podobná diskuze. Pak následuje: „tak jsem jí srovnal a stále to neřadí.“
A pak následuje:
kolikrát, kolikrát ještě se tu u bezdrátového řazení bude doporučovat vyměnit lanko a bowden? :-D
Ono uz pokusovat kde usetrit mixem sh a sram je usmevny u elektriky ;)
Někomu to funguje údajně výborně, někomu zas bídně, tak nevím :-) U Sram kazety jsem si musel zvyknout jen na ty zvukový projevy při řazení dolů na těžší, jinak to šlape na jedničku a se Shimanem bych i přes cenu Sram kazety nelaboroval ani náhodou.
Dobre serizene asx na komplet sramu prerazuje pohon do kategorie “nemusim nic resit´, max teda nabijet baterku a menit 2032 v pacce.
Prestane to fungovat az kdyz se clovek nekde rozseka a urve to nebo ohne patku.
To jo, ale když máš reálně oboje, a přesedláš z AXS na kazetě Shimano a pak na kazetě Sram, tak slyšíš rozdíly v tom přeřazení a i ten debilní skok 42/52 (50) oproti Shimanu je taky znát.
Když ovšem jezdíš jen na jednom, tak nemáš důvod si stěžovat, páč AXS chodí na sramu precizně, nebavíme se totiž o přesnosti řazení, ale o výše popsaném rozdílu.
Vím, že se tady řeší primárně GX… nicméně nemáš poznatky/zkušenosti se silničním bezdrátem? Celkem po něm pošilhávám, Shimano mám rád, měl jsem a budu mít na novém stroji. Ty kabely u Di2 mne vyloženě odrazují u případného upgradu…
Zatim z vetsiho provozu ne, dvakrat jsem jel vyjizdku na testaku (force asx 2×12). Svoje budu mit az pristi rok na jare. Nicmene kdokoli to z kamaradu ma, tak si to pochvaluje. Osobne bych do shimana nesel ani kdyz to stalo rozumny penize. Dneska uz to nedava smysl vubec, z meho pohledu teda.
Rozumím, díky za shrnutí. Já si bud muset taky něco půjčit, na novém kole do budoucna určitě chci elektrické řazení. Popravdě jediná věc, která mne brání uvažovat pouze o Sramu je DOTka v brzdách – jsem vybaven na Shimano servis.
je fakt že na bajka dávám vždycky shimano brzdy. Mě nevyhovuje chod sramu, co se týče servisu tam mi to nevadí. Jeslti dám 1 za rok do servisu kolo na sramu nebo sh je cenově stejný :). Na silnici ten chod brzd sramu je ok, není potřeba tak razantní nástup.
Já se silničními kotouči nemám žádnou větší zkušenost, teď jsem měl 11sp mechanickou Ultegru. Tak jsem zvědavý.
Shimano je proti Sramu na silnici jinde. Navíc nové 12sp jsou ještě dál než 11sp. Rok jsem jezdil Force AXS a nic horšího jsem na kole ještě neměl. Naopak Shimamo (i přes kabely) nebo možná právě proto, je funkčně o parník jinde. Hlavně přesmyk, to je taková loterie, jestli ti to spadne a nebo ne:(
To samé tvrdí i kamarád. Přesmyk pro mne není zásadní, ale byl bych rád aby to fungovalo.
Ale přijde mi, že to je stejně o osobních preferencích.
Já mám momentálně Rival AXS a jsem z toho trochu rozčarovanej.Hlavně přesmykač je pomalej.
Zlatá mechanická Ultegra.
Řadící pádla jsou sice super,hlavně v rukavicích a nepřítomnost drátu také dobrý,ale to je vše.Snad ještě povrchová úprava kazety s řetězu.
Na příští rok mám objednaný kolo s Ultegrou Di2.Tak se těším.
super prispevek ale o tom proc timto nevyhovuje ani slovo = hodnota informace polovicni ;)
co ti na tom vadi?
Zmínil jsem rychlost přesmykače.
A pak mě vadí,že řazení současně na přesmykači a přehazce jako na mechanice prostě nejde.Dám příklad- chci odřadit v velké placky a zároveň zařadit těžší vzadu.
U Sramu musím nejdřív zmáčknout pádla na obou pákách a pak znovu zmáčknou pádlo pro šaltr(buďto přerušovaně a nebo držet dle počtu kvaltů,o kvaltů chci odřadit)Trvá to dlouho.
U Sh.to mohu udělat hned současně.Moje mech.Ultegra 8000 chodila tak lehce,že to byla Nirvána s ní řadit.
Tak snad jsem to popsal srozumitelně.
jop chapu a dava to smysl, na druhou stranu to pro nekoho nemusi byt rozhodujici kriterium.
Strašně složité cvak oběma, a pak cvak cvak jednou
Zase nemusí člověk nahmatávat které tlačítko je na co u Di2
Ano SRAM AXS je trochu pomalejší, než DI2 ale jde s tím žít a už se vracet nebudu :D
Oboje je dost rychle. Tam a zpatky na pilach zaradis se sramem v plnym tahu rychleji nez na mechanice. Jestli to na shimanu je o par setin rychlejsi je fuk.
Když teda nečekáš jestli to na AXS přejede převodník až na kliku. Na Madoně naprosto nevyzpytatelné. Třeba týden to řadilo bez zaváhání a pak to spadlo dvakrát za jeden švih. Hlučnost celku neskutečná. Namažeš, ujedeš 200km a můžeš si dát špunty do uší. Po půl roce to začalo dělat kraviny i na kazetě. AXS hrozná jebka,co mi na silniční kolo už nikdy nepůjde. Nová 12sp Ultegra je neprosto někde jinde i když má celé dva kablíky, co jsou mezi šaltrem, přesmykem a baterií. Páky u Sramu také slušné zlo:(
To padani se vyskytovalo, ale prijde mi, ze ted uz to, navzdory vetsimu rozsireni, tolik nehrozi.
No mně to ladili v Kolofixu asi 2 týdny a stejně to občas spadne na kliku…
Bohužel se s tím nic dělat nedá. Je to vlastnost a teda hodně debil.ní:(
Nejde o složitost, ale ten voser. Je jasné, že to je o zvyku. Nicméně tohle je konkrétní věc, proč bych o AXS neuvažoval ani ve snu.
U Di2 počítej s horší ovladatelností teď v zimě v rukavicích, překlepy nejsou nic neobvyklého, u mě i deset za vyjížďku :-) .
Já vím,na Di2 jsem jezdil,ale já to nový kolo budu mít jako opravdovýho letňáka.
Na zimu(rukavice) mám blatníkáče s Tiagrou.
Ale dík :-)
Díky, že nejsem sám, komu tento způsob řazení přijde divný.
Přesně, zvukový doprovod je u Sramu děsný.
Mně teda na Shimano kazetě AXS sedí líp. Preciznost řazení je na obou stejná, ale zvuk a hlavně skoky jednoznačně hraje pro Shimano kazetu. Já vždy když z fullu, kde mám AXS na Shimanu a pak přesednu na HT, kde mám komplet Sram, tak si na tu kazetu a zvuky sram zanadávám.
Není to o tom kde ušetřit, ale o tom co lépe funguje. Na komplet sram abych jezdil se sluchátkama.
To je obecný modelový případ. Řeší se to tady furt a snad vždy byla chyba na straně servisáka.
Patka, patka a patka. Ikdyž je nová, srovnat, zkontrolovat. Pak dorazy, s XT kazetou je ti ten sram tool k ničemu, takže to musíš nastavit ideálně, buď si poradíš sám nebo na youtube máš videa, kde jsou tuším i vzdálenosti, jak by cca měla být kladka daleko. No a zásadní je pak i kolikrát délka řetězu. Metoda sram mi se sram kazetou nikdy neseděla. U SHimano kazety jsem to dělal dle Shimano metody a tam OK.
Osobní reálná zkušenost je ta, neb jezdím oboje, že AXS chodí líp na Shimano kazetě, oproti 10–52z Sram kazetě kde je mega skok 42–52.
Takže vyluč vše nahoře uvedené a uvidíš, že vše bude chodit OK a budeš si chrochtat.
Mě s touto kombinací laborovali v Kolofixu, nakonec jsem tam dal SRAM kazetu a šlape to jak víno. Jen je to trochu dražší řešení :(
Patku jsem srovnal,o málo se to zlepšilo,ale dělalo to furt,nakonec jsem zjistil,že to dělá jeden zub ač je to nová kazeta,takže jsem ho přihnul a je po problému.
Stejně jsem tom musel vyřešit i já – dva zuby vedle sebe trochu přihnout a je klid.
Na jaře du do AXS s GX kazetou. Sem zvědav jestli mi to bude trhat uši.
úplně ohluchneš, nedá se na tom jezdit, je to hrůza
Ok, budu tedy jezdit se špuntama do uší.
To je málo, buď se naučíš řadit, nebo musíš dát přes špunty ještě traktoristické sluchátka, nebo ti to ustřelí hlavu
vůbec bych s tím vlastně nejezdil a vyhodil bych to
Pokud predtim nepojedes s shimano kazetou tak ne a budes to vychvalovat do nebes. Pokud to vyzkousis s shimano ci garbarukem, tak spunty must have! :-)
Shimano kazetu mám na svém dosavadním 26–36 / 40. Bych si bejval tu shimano kazetu poridil, ona je i levnejsi (2500 Kč oproti 4000 sram), ale můj náboj umoznuje na 12 jen sram
Ahoj můžu se zeptat, zda s tou SRAM hazkou nemlátí vodítko při zařazených malých pastorkách ve sjezdech? Resp. má SRAM řešeno nějak házení vodítka, jako má Shimano tu svoji brzdu???
Nemlátí, prý je SRAM tužší.
Když zapneš brzdu u Shimana tak je tužší než Sram. A zdá se mi že u GX Lunar je řetěz krapet víc napnutý než u AXS. Pokud se pletu, budu rád za upomínku
Ono taky zalezi jak je ta shimano brzda nastavena.
… a o jakou typovou řadu se jedná.
Myslíš tím, že XT a XTR mají tu brzdu řešenou rozdílně?
U mechaniky je to v pohodě, u AXS mlátí hlavně GX, které má těžké vodítko, a tak to lítá, plus má krapet hůř řešený čep než XX a XO
Kterej čep? Pokud myšleno ten šroub co přitahuje přehazku k rámu, tak ten je stejnej u GX AXS (a podle mě i Lunar GX) stejně jako AXS X01/XX. Je to v ruce rozebíratelné s o-kroužky. Otáčí se to hodně volně a hlavní problém je váha přehazovačky a jeji distribuce (plus tam není bowden který by na hazku tlačil aby se neotáčela kolem toho čepu. A to je podle mě problém všech řad AXS. Pomůže výměna o-kroužku na tom čepu za tlustší, pak se to prakticky ani nehne (skoro ala Trasmission ;) Viz vlákno o AXS, kde popisuju jak na to…
Myšleno určitě ten druhý, když je tu řeč o brzdě. Ten horní čep ať si lítá jak chce, má to tak být. Šaltr drží na místě tah napínací pružina vodítka jak napíná řetěz.
Zase mechaniku drží ještě bowden a lanko…
S tím se v reálu přeci vůbec nepočítá. Každý rám má vedení bovdenu jiné a nešlo by to spočítat. Kdyby ano, byla by na to norma a každý výrobce by ji musel splňovat, aby to bylo funkční řešení. To předpětí je jen na pružině vodítka. Při mlácení řetezu se nepohybuje celý šaltr, ale pouze vodítko v čepu s brzdou.
Zabrzdit ten horní čep je podle mě dost užitečný. TRP hazky mají brzdu I tam a já bych to hodně chtěl zkusit. Na DH mi to nejvíc mlátí právě tam,chci zkusit upravit Saint aby se tam nehýbal.
Tak pak písni poznatky. Je pravda, že při DH dostává všechno hroznou rychtu. I když si myslím, že to velký efekt mít nebude. To už by Sram i Shimano mělo nějaký spešl sjezdový šaltr na trhu právě s brzdou i tam.
Jak to lidi vnimate :). Ja jak nasadim helmu, tak defakto slysim velky kulovy pres integralku, defakto ohluchnu a mam krasny klid :D
Myslel jsem čep na patce. GX Lunar to má úplně jinak. GX AXS už podobně jako AXS XX, ale chybí tam jeden o kroužek, možná proto pomůže ten tlustej :)
Ale hlavní je to ramínko. Nicméně na ali se dá koupit karbon ramínko nebo garbaruk do tisícovky.
Můžeš prosím dát odkaz na ramínko na GX na Ali? Díky
Koukal jsem, že dá koupit vnitřní část ramínka X01/XX i na TSbohemia za pár šlupek. Ta vnější část se taky dá vyměnit?
Jop
Hledej rear derailleur cage
Garbaruk – prijde to i v jejich balení, nevim jestli cena je zrovna ta nejlepší. Kupoval bych to bez kladek, nepřijdou mi hliníkové moc dobré.
https://m.vi.aliexpress.com/…8358437.html?…
Karbon, ale koukni, jestli to funguje na AXS
Mně X01 nemlátí, a kámošům na GX taky ne.
Že by špatná délka řetězu?
Mám doma Shimano 7100 a 8100 + Sram gx Lunar a AXS xx1. Kamarád namontoval GX AXS. A zdá se mi že to GX AXS napíná řetěz nejhůře. XX1 AXS napíná líp, ale má ho zase dcera na dětskokole 27,5. Takže kratší stavba. Pak bych řekl že je GX Lunar a nejlíp jsou na tom Shimana se zaplou brzdou.
Syn má GX lunar a když se podívám na zpomalený záběr nějakého většího skoku, tak mi nepřijde, že by řetěz nějak lítal. Vodítko nepoužíváme.
Ahojte,
objevil se mi problém s Eagle GX AXS sadou, tak sonduju, jestli to zažil ještě někdo jiný. Zničehonic (po tom, co jsem předchozí den na vyjížďce zmokl) přestala fungovat. Jedu, cvaknu a nepřehodí se. Světýlko na řadicí páčce zasvítí zeleně, na přehazce taky, ale nepřeřadí se. Nahoru ani dolů. Baterky dle appky nabitý. Zkoušel jsem je i tak samozřejmě vyměnit, ale bez efektu. Zkoušel jsem i znovu spárovat, ale taky bez efektu. Občas se probere a začne řadit (někdy na jedno zařazení a pak zas dead, někdy řadí třeba 5 min a pak zas přestane). Kontakty u baterky hazky se zdají naprosto čistý (ostatně signál přijímá, protože vždy zasvítí zeleně). Ale prostě ten motorek neřadí.
Mám sadu asi měsíc, najel jsem na ní cca 20 hod. a začlo to poprvé dělat poté, co jsem zmokl. Tak si říkám, že jestli prostě nebyla někde utěsněná špatně a nenateklo dovnitř na kontakty k tomu motorku.
Koupeno na bike-discount.de, takže jim to tam budu posílat na reklamačku a uvidím.
Zažil někdo z Vás něco podobnýho?
Martin
Zkusils restart, a znovu napárovat? Třeba blbne BT propojení.
Já myju kolo normálně wapkou, takže by to mělo five utěsněné…
Zkusil jsem znovu napárovat. Co myslíš „restartem“?
Odinstalovat apku v mobilu, vyndat obě baterky a znovu to zkusit. Třeba to pomůže, nevím no.
Mělo by to vydržet 1m pod vodou, wapka má ovšem tlak mnohem větší. Spíš to zkusit aspoň částečně rozebrat a nechat pořádně uschnout. Pár utopených mobilů jsem takto probral zase k životu.
Wapka z dálky nemá takový tlak, nemyslel jsem mytí z 5 centimetrů :). Ale možná fakt pomůže to nechat vyschnout
Mě po dešti přestala fungovat GX AXS páčka, reklamoval jsem taky u bike-discount.de a poslali novou. Trvalo to asi 14 dní od doručení k nim + doprava.
Ahoj, tak jak to dopadlo??
vyreklamovali, poslali novou hazku, která zatím funguje (ale byl jsem tak na 2 vyjižďkách)
už to schne týden a nefunguje :-D rozebrat sem to ale nerozebíral, zas do toho nechci vrtat, když je to v záruce
rozebirat nedopurucuji, ono totiz nejde rozebrat jen tak, aby ses dostal k elektrice je to na kompletni rozborku a to zase takova prace neni, ale stale je potreba vylisovat cepy atd… co je ale problem a velkej, je vratit to zpatky… tady neni vinuta pruzinka co se zahakne za protazenou osicku. tady je ocelova hranata peuzina co se sklada predpruzena o 180st – musi se to slozit napul sestaveny a cept se do toho da strcit az potom… takze good luck… prvni prizinu sem do toho strkal asi 5 hodin ;)
ale tobě to tvl fungovalo :-D
Tahle ne… tady jsem myslim opravoval kontakty na prehazce.
Bude v pohodě fungovat Sram GX AXS na kazetě 11–50 Sram NX?
Bude, mel jsem to tak zezacatku, nez jsem vymenil za XX1.
ano
Ahoj, pokud by to někoho zajímalo, v neděli jsem zprovoznil SRAM GX AXS v kombinaci s Garbaruk kazetou (Shimano ekvivalent na micro spline ořechu) na Cannodale Scalpel II (2021). Funguje to náramně a jeví se mi to jako skvělá kombinace jak kompenzovat nárůst hmotnosti přehazovačky odlehčením kazety. Doladění hazky byl malinko kompromis mezi nastavení podle přípravku SRAMu a tím co udává Garbaruk na svém webu – šlapání dozadu není ideální na druhém největším pastorku (44z), ale to je jen velmi drobná vada, na jinak fungujícím setu. Dal jsem tomu docela pokouřit v terénu, bylo i bláto, vše ok.
Jen ze zvedavosti… jaky pouzivas retez? Sram ci shimano?
Tady mas odkaz na odlehceni hazky, kdy se dostanes na cca vahu xx1. Vozim to na dvou bajcich pres rok a pohoda, viz foto.
US $22.36 16% Off | Mtb Road Rear Derailleur Cage Pulley Wheels for SRAM 11/12 speed Derailleur Oversized Bearing For NX GX X01 XX1 EAGLE AXS
Dik za tip na raminko. Jak dobre to jde vymenit? Jak tam naklikam, ze chci cerny raminko a stribrny kladky? :-) Na mobilu to nejak nevidim.
Vozim taky Garbaruk kazetu, X01 hazku, Rival paky, GRX kliky s Garbaruk prevodnikem a Shimano XTR retez.
Raminko i kladky tam primo naklikas a pak do poznamky v objednavce primo napises, jakou barvu ceho chces. Napr. cerne raminko a cervene kladky. Samosebou v AJ.
Je to asi original garbaruk, asi to kradou nekde :-). Prijde to i v original garbaruk obalu. Viz muj prispevek, kdy jsem poprve objednal.
https://www.bike-forum.cz/…aruk-z-alika
Vymena je celkem jednoducha a ja to mel za chvili vse hotove. Na youtube jsou ukazkova videa, takze idealne nasledovat a delat dle nich.
Diky za info k retezu. Ja prave az sjedu shimano kazetu, tak bych na fatbike taky nahodil garbaruk kazetu MS 10–52 a chci prave xtr retez, tak super, ze vim, ze s xtr retezem funguje ok.
Řetěz Shimano a hodlám u něj zůstat
Ramínko prostuduji, dík
Vyzkouším díky za tip. 80g dole „jen“ za 500 je super deal :D
Mno nevím ty kladky nevypadají na dlouhou životnost osobně jsem bral kladky od Leonardi které mají větší ložiska než originál aby to mělo alespoň nějaké plus k funkčnosti.
Teoreticky kladky brat nemusis a vezmes jen raminko. Ta vaha je stejne primarne v raminku.
Ale moje osobni a realna zkusenost pri provozu na dvou kolech a po roce je zatim naprosto fajn. Toci se hladce a po roce se jen trochu odloupala barva u nekterych zoubku kvuli kontaktu s retezem. Jinak jsou naprosto cajk. Tiche a jsou moc hezky zpracovane. Cili ja zatim nemohu rict kriveho slova na ne.
Co se kladek týká, já preferuji plný materiál, nemám rád, když tělo klady má v sobě díry pro použití na mtb. Důvod je čistě praktický – chytá se do toho snadno binec větve, tráva. Za mě nejlepší alternativní kladky děla BBB – plast vyztužený skelnými vlákny, nyní už je nabízejí i na keramických ložiskách.
Rozumim, ale v praxi se mi zatim nic takoveho nestalo. Jen ze zoubku kladek ocistuji bahno, ale to je klasika vsech kladek.
Tak bacha, až pojedeš v létě přes posekanou louku :)
Jak už jsem psal na letošek jsem dával kladky leonardi racing s většími ložisky předpokládám že funkčně by to mohlo vydržet o něco víc než originály :)
To jsou poradny loziska, super! Barevny nemaji? :-)
Barvičky mají jen jsem nechtěl dělat z kola cirkus :)
Na zdi je to jedno :-D