Tu máte :-)
Tu máte :-)
SRAM XX rear derailleur 181g US$265
SRAM XX front derailleur 118g US$106–119
SRAM XX trigger shifters (pair) 183g (low mount) US$276
SRAM XX cassette 208g (11–36T); 185g (11–32T) US$328
Truvativ XX crankset 754g (GXP); 694g (BB30) US$430 (GXP); US$470 (BB30)
Truvativ XX bottom bracket US$195–205
SRAM PC-1090R chain 255g US$84
Avid XX brake (w/ rotor) 288g US$373–377 (per wheel)
Avid MatchMaker X (pair) US$45
RockShox SID XX World Cup 1436g US$1120
RockShox SID XX 1546g US$789
RockShox Reba XX 1651g (9mm); 1781g (20mm) US$724–754
RockShox Revelation XX 1695g (9mm); 1825g (20mm) US$724–741
Tu taky + nějaké ofiko ceny :-(
nemáš někde i OEM ceny ? ;O]
Myslím, že zrovna tyhle hračky budou OEM dostupný jen dost blbě… Nebo v to spíš doufám :-)
Možná ze začátku to bude horší ale řek bych že časem toho zas bude plnej net…
Tak kdy bude u Kubadů na kole…???? :-)
je to sice zajímavé, ale při těch cenách nereálné, uvidí se až se to dostane na trh ale neplánuju
mám z toho XX smíšené pocity.
přehazka se mi nelíbí vzhledově – zmizela elegance a lehkost „klecového“ CNC vzhledu X.0/X.9 a vrací se to vzhledově zas o 7 let zpět, kdy byly přehazky vymáčknuté z plného plechu.
brzda se mi opět nelíbí stejně jako Avidy doposud – ale to je jen subjektivní estetická záležitost.
Co je ale nehezké je, že zhusta používají torxy/hvězdičky místo standardních imbusů – doteď jsem byl schopen se sadou imbusů opravit celé kolo – tyhle výmysly to IMHO úplně zbytečně komplikují. Půl kola na imbusech půl na torxech, zbytečné řešení jaké nářadí na cestu a pod. Navíc třeba ten torx na hlavním úchytu přehazky do rámu je zapuštěný, což u torxků, které se dělají obvykle ve formě různých bitů stavěných na různé nářadí bude možná problém, protože ne každý tam asi půjde :-/
Jediná doposud kompatabilní část – shimano/sram – přesmykač je pryč – ostatně tady je kompatabilita úplně pryč u všeho – s tím by se člověk musel smířit – kliky mají zase jiný průměr osy, jiné domečky, jiná ložiska než doposud Truvativy, …
Je to zajímavé a po technické stránce snad to bude i funkční – ale nějak mi u toho chybí vtipnost řešení - prostě si to vymysleli z gruntu na zelené louce, jak by se jim to líbilo nejvíc – s nějakými výhodami, ale i hromadou nevýhod.
hodně prodává i to, že to člověk vnímá jako „úplně jiný“ :)
pro nas konzervativce stale drtici vzadu 8micku je XX tak trochu mimo zorne pole, ale za torxy bych tez strilel…
k těm Torxům, třeba se pletu, ale měl jsem za to, že Inbus je více rozšířen po evropě a Torx v USA (jakožto americkej technickej výmysl) a jelikož Sram jsou amíci, viděl bych příčinu zde… takže mě to tak moc nepřekvapuje, ale souhlasím, že většina je na inbus a nářadíčka taky jsou na inbus a je to nepraktické:-(
hodne off.. me treba rozciluji torxy u sroubu v prevodnicich, u predstavcu, rohu atd… prijde mi to naprosto zbytecne, kdyz do ted tam imbusy odvadely doboru praci
presne tak… :-/
Není nic jednoduššího než je vyměnit za šrouby s imbusem. Ve většině pčípadů by neměl být žádný problém :)
nejlíp za titanové a ubrat pár gramů;-) nebo alu s eloxem a ubrat gramy a přidat design;-)
Aaa, taky čet gramařskou Bibli :-))
Amen.
A socka verze je klasická pozinkovaná ocel :-))
Taky to nemam rad, za chvili to bude na vsem :-/
Akorat nechapu, proc na prevodnikach nechali klasicke srouby na inbusy, kdyz uz vsude narvali ty skurveny hvezdicky..
U amerických výrobků (nejen na kolo) mě štvou mimo další zhůvěřilosti : witworth závity a palcové rozměry klíčů včetně imbusů, měření tlaku v PSI, objem (např. lednice) v kubických stopách, letecké výškoměry ve feetech atd. Kdo to má pořád přepočítávat ????
Hlavně to PSI je lahůdka – libra síly na čtverečný palec :-))
ja teda sram tiez moc nemusim, nemam od nich nic ani neplanujem(tada vlastne uz mam, rebu…) ale toto sa mi ako idea celkom paci. esteticku stranku neriesim vobec, nie som chrt ale kludne si viem predstavit jazdit vpredu 28–42, vzadu 11–36 a mas celkovo asi rovnake moznosti ako pri 3×9 klasike. a to integrovane riesenie brzdy saltra a locku ma tiez nieco do seba. v kompatibilite bych problem nevidel, co uz je dnes kompatibilne…inac tie troxy ma seru tiez, skutocne nechapem naco to tam pchaju ked je to primarne urcene na utahovenie extra velkymi krutiacimi momentami (obzvlast napadite mi to pripada napr. v mobiloch, )
btw nedavno som zistil ze autobateria v sluzobnej octavii je chytena polydrivom(na prvy pohlad vyzera jak torx), tiez velmi vtipne.
Srovnatelné ty převody nebudou. Nejtěžší převod se bude lišit, ale ještě to nebude o tolik, 44/11 × 42/11 není až takový rozdíl. Nejlehčí převod bude ale o dost těžší:
- 28/36=0,78
- 22/28=0,79 Tedy oproti klasice 22/32/44, tak ti s kazetou 11/32 přijdou o jeden celý nejlehčí převod, ti s 11/34 přijdou o 1,5 převodu.
Někomu to vadit nebude, někomu hodně.
Mně by vadilo spíš těch 42z :)
Tam to je ale aspoň jen cca půl převodu (tedy cca jako vzadu kdybys měl 11,5 pastorek místo 11).
ok, jasne ze je to chrtarina, ved som napisal ze „asi rovnake“. inac som vychadzal z toho ze 34 som nikdy nemal ani to ako potrebu nejak nepocitujem, 32 mam a pouzivam – no v domacom terene velmi malo, na strednej vobec nie, na malej obcas vo vacsich kopcoch ale dokazem si predstavit ze bych to prezil aj bez. hlavne z toho pohladu ze na prvom biku pred x rokmi som mal 3×8 (shimano 300 ??) s maximom tusimze 24–24, neskor 24–28 a jazdil som +/- to iste co teraz. (je fakt ze som mal o 10kg a 15rokov menej a hooooodne viac sa hybal). ale jak pises, je to o tom jak to komu sadne.
Pozor tu netreba zabudat na rozne kombinacie prevodnikov a to:
22 / 34 ma prevodovy pomer 0.647
26/39T a prevodovy pomer s 36 vzadu je: 0.72
28/42T a prevodovy pomer s 36 vzadu je: 0.78
30/45T a prevodovy pomer s 36 vzadu je: 0.83
Pre ilustraciu na 22/34 prejdem na jedno tocenie pedalov (obvod kolesa cca 2050mm)
zhruba 1326mm a na 26/36 to cini 1476mm.
Rozdiel je teda 150mm alebo 7.3 percenta.
Je otazne ci tento rozdiel bude citelny pri tej uzasne nizkej hmotnosti :-)
Pro ty ostastní kombinace převodníků to bude jinak, to je jasné, ale když se to zlepší na jedné straně (lehké převody), tak se to o to zhorší na straně druhé a obráceně.
A to srovnání se stávajícími převody, to si každý rovnou může dobře přestavit, že by jezdil např. bez nejlehčího převodu, to přepočtení na těch 7,3% už se představuje hůře.
Pro tu variantu 26/39 převodníky je to oproti 11/34 kazetě s klasikou (22/32/44) pořád ztráta celého jednoho převodu pro nejlehčí převody a už to současně bude výrazně znatelné i u těžkých převodů, kde to bude v tu chvíli už také celý převod.
Ale jak už jsem psal, tak někomu to vadit nebude. Dnes už také někteří jezdí dvojplacky a stačí jim to, ti si tím řešením nepatrně pomohou zvětšením rozsahu.
no právě že já normálně SRAM můžu a musím, ale tohle mi nějak nesedí k tomu, proč mám sram rád. Mimochodem čím víc koukám na ty šroubym, tím víc kroutím hlavou. Buď náhodně losovgali, kam přijde torx a kam imbus, nebo to vymejšlel nějakej pošahanec největší. Chápal bych (i když nesouhlasil), kdyby se nějak snažili oddělit „uživatelské“ šrouby od těch určených pro odborníky (servis). Takhle se někdy torxy používaly a používají třeba na těch mobilech – kde je torx tam obvykle výrobce nechtěl, aby se mu běžný uživatels nožíkem uživatel hrabal :-). Ale tady je to na palici – část šroubů v převodnících je torx, část imbus, hlavní šroub držící kliky, kde je potřeba největší krouťák je ale imbus – na řazení zase úchyt je na torx, ale uchycení úchytu na těle řazení je imbus. Dorazy na přehazce a smyku – uživatelsky nejčastěji obsluhovaná část je už zase torx. To mi přijde jako slušné lety mimo, když to srovnám s X.0, které obsloužím odzhora dolů se dvěma - třema imbusama a ještě se mi nestalo, že bych někdy strhnul imbus v hlavičce a pod.
Buď vymyslí nějakou evropskou verzi s imbusama, nebo alespoň tenhle trend nerozšíří na X.0, kterou bych rád měl i na dalším kole.
někde jsem četl, že ty torxy tam byly zařazeny hlavně kvůli úspoře hmotnosti
to musel bejt snad vtip ne ? – nepřijde mi, že by se na torxu nějaký materiál spořil – třeba proti imbusu co ušetřím na potenciálně/možná slabší stěne hlavy nebo její výšce, to tam přibude na těch zoubcích – ne tohle se mi nezdá. A i kdyby ano, kolik tak se dá ušetřit na hlavičce imbusu velikosti 2–3, nebo hlavičce na tox vs. hlavičce na křižák, které jsou standardně na seřizování dorazů? Pokud se bavíme o 0,05g tak je to hodně – na všech šroubech na celém řazení a hazkách dohromady by byla úspora kolik? 1g? 2g?
To vše za cenu toho, že s sebou bude běžněj zodpovědnej jezdec muset tahat o několik klíčů navíc (na těch bude jistě víc materiálu než toho, co uspořili. Pokud by tam i nakrásně nějaká úspora pár gramů byla a někdo ji považoval za zajímavou – byla by to výhoda jen pro závodníky, kteří jedou bez nářadí stylem, když se neco poďásne, tak končím – ale 99% uživatelů, co si vezou nářadí by naopak ve finále kvůli nářadí táhlo pár gramů navrch.
to musel bejt fór nebo někomu hráblo :-)
No tak uplne mimo to neni, ale jde o to, ze vaha se setri tim, ze vetsina sroubku je z AL slitin a torx je daleko mene nahcylny na strzeni a omackani oproti klasickemu imbusu. I proto se pouziva treba v tech mobilech na malinke sroubky.
i torx jde strhnout :-)
Nepsal jsem, ze nejde strhnout, ale ze je proti tomu odolnejsi nez imbus. Zejmena u mensich rozmeru a mekcich materialu je u vnitrniho sestihranu, pro zamezeni strhnuti, treba mit presne vyrobeny klic i sestihran v hlave. Torx nemusi byt zdaleka tak presne vyrobeny. U nej totiz nedochazi k prenosu sily pres hranu, ale pres vice malych plosek.
jasně… výhody to určitě má.. ale když už tak všechny šrouby na kole v torxu… at je v tom poradek :-)
Souhlas s přesností imbusů, bacha na to, existují imbusy v palcových rozměrech !!!! Použitím nekompatibilního klíče je stržení velice pravděpodobné.
áno :)
No mam sece jen prumernou meridu, ale vsiml sem si, že pokud je tam sroub, kterym se da neco nastavit (poloha trmenu brzdy, potrebna sila k vycvaknuti se z pedalu) tak tam je imbus, no a pokud je tam sroub, na kterej se nema sahat tak je tam torx(prichyceny kotouce) ale to mozna plati jen na mym kole :)
Jde asi o to ze torx sroub ma vetsi stycnou plochu s torx klicem, oproti normal imbusaku, cili by mel vydrzet dyl i pri hrubsim utahovani, proste ho nestrhnes…coz u takhle luxusnich komponentu vitam, kdyz top tak top, me osobne by nevadilo kdybych mel torxy na celem kole, pac neni sance ho strhnout
„neni sance ho strhnou“
S tím nemohu souhlasit :)
Ty kombinace barev atd. :-( Asi je to otázkou zvyku, ale design je jak z motorek. Víc mi padl do oka černý design Avid Ultimate v kombinaci s X.O komponenty.
Ty hmotnosti/pokuď jsou skutečné/ tak myslím že XTR půjde do kytek. Vypadá to opradu zajímavě a SRAM ukázal že narozdíl od Shimana se nebojí dělat radikální změny- Např 10stupňů a 2 tácy v předu. Moc se mi líbí , až na cenu.
No zabúdaš že aktuálna sada XTR je tu od 2007 a na budúci rok tu máme fungl nové XTR. Shimano v novom XTR nepôjde cestou 10speed.
ale pojde . vyzera ze si na to pomaly budeme musiet zvyknut, za dva tri roky bude devina rovnaky exot ako dnes osmicka. leda ze by niekto dovtedy vymyslel nejaky pouzitelny(t.j. nie 3 kilovy) „hub“, sak by uz aj bolo nacase.
Mne sa to paci aj nepaci, velke plus su kluky s 2 prevodnikom a kazeta 11–36 so super hmotnostou.
Nepaci sa mi 10speed.
Ceny SRAMu su tradicne vyssie nez shimano, napriklad staci porovnat Red a Dura ace. Ja si napriklad stale radsej kupm bezne veci od shimana, na SRAM nemam..
já se zamiloval do kazety…vypadá hodně luxusně
za ty prachy jeste aby ne :-D
Na www.cyclingnews.com už je i test…
XX gripshift ???
Hm :-/
Je to jen pro 2 skupiny lidí – XC chrty a parkové snoby – těm 2pila vadit nebude nikdy;)
Líbí se mi jen Revelation na 150mm jen by se mohle jmenovat Pike – zní to líp;) a pak Brzdy – zbytek je nekompatibilní a pro mne naprosto na nic…
Mě se to celkem líbí
Na trojtácu taky není použitelných celých 27 převodů – jen je pravda, že zrovna ten nejlehčí a ten nejtěžší jsou dost důležitý – i pro zaryté závodníky.
Prave pro mne je ten nejlehsi a nejtezsi nejmin potrebny, nevozim je temer vubec. Treba je takovych jako ja vic.
Mozna je to tim ze v Praze nemate kopce :D.
Když se jedu projet za barák do krušnejch hor, tak nejlehčí převod šlapu lesem do kopce několik kilometrů (kolikrát si ale říkám, že pěšky bych byl stejně rychlej:)
odvážné tvrzení, zjevně jsi tu s kolem ještě nebyl :-P
Jezdim v Praze 3 roky a souhlasim s Davem :) Žádnej pořádnej kopec tady neni.
no tak jo, asi toho znáš tady víc než třeba já ;-)
Asi si pod tim představujeme každej něco jinýho. Určitě se v Praze najde pár nejetelnejch stojek, ale že bych tady jel někdy do kopce víc než 20 minut, to si nepamatuju. A nemyslim to teď jako machrování, žádnej nabušenec rozhodně nejsem.
Jazdil som v Prahe len 2× počas leta, no poriadne kopce nebol problém nájsť. Len treba opustiť asfalt a široké lesné cesty. ;o)
Další způsob jak vytahat z hloupých lidí ještě o trochu víc peněz…
asi nema cenu to az zas tak moc resit. primarni urceni bych videl pro zavodni nasazeni a za tu cenu to vubec zadna masovka nebude. jinak ohledne tech torxu. ja jsem nikdy v terenu saltr nebo razeni nerozebiral, natozpak sundavat prevodniky nebo kliky. sem zvedavej s cim prijde XTR 2010
no masovka :-) to nebude ale podivej kolik lidi ma na kole X0 a XTR a ofiko ceny zase tak vzdalene nejsou
cena XTR mi vuci cene X0 prijde docela „prizniva“. mluvim o cenach co znam z CZ obchodu. XTR bude jezdit asi vic…
jenže sem nemůžeš plést OEM ceny, protože nikdo neví za co pude XX sehnat.
ofiko doporučené ceny jsou srovnatelné!!!
noo pokud vim tak
XTR (95×) bylo 09,00,01 a 02
XTR (96×) bylo 2003–04,05,06
tzn tohle XTR (97×) bude 07,08,09 a 10
takze nove XTR bude podle meho az koncem roku 2010
nicmene tim 95× si nejsem uplne jistej protoze nejak v roce 1999 se menily XTR kliky ze 4hranu na oktalink a pritom XTR saltr 1998 vypadal stejne jak 09. Nicmene Kubad mi to urcite objasni:))
asi sem divnej,ale me se tam nelibi nic:D
Podivné… Taký „matchmaker X“ je v pohode :o)
tak tohle se mě líbí: brzda, páka, lockout dohromady
jinak na mtbs je fotek víc
„A jak to bude s cenou? Za kompletní sadu a to včetně vidlice Rock Shox SID XX World Cup dá zákazník v kamenném obchodě přibližně 75 tisíc Kč.“
Trošku málo no… uvidíme jak se to nakonec vyklube
to je jako že vidle za 30, kliky za 15, brzdy za 12 atd atd…
určitě to půjde levnějc
(i když pro mě to stejně nebude – to by mě žena nikdy nepovolila :)
Kromě toho kotouče, děkuji......ale nechci :-)