Co na to říkáte ?
http://esmtb.com/16220/sram-xx1/
Za mne 11 ne, ale šaltr je to pěkný. :)
Sakra, nechtíc jsem to odklikla.
http://www.bikeradar.com/…to-11–34098/
Možná jsem se probudila trochu pozdě co ? :))
Aha, díky, já moc České stránky nepročítám, pokud si je nevygoogluji, článek jsem si načetla na Španělských esmtb.com, které teď bohužel nechodí. :(
To je už koleso jak do kombajnu..
Pamatuji si časy malých kazet, kdy každý přechod na vyšší počet pastorků byl pro oči ranou. Jestli se tomuto dá říci pokrok, osobně bych to nazvala marketingovou hrou pro MTB.
Akceptuji 2×10 naprosto maximálně, asi jsem konzerva.
Je to dobry, ale jsem zvedavy na to jak to dobre pujde seridit a nebude to moc citlive na rozladeni. Bylo by lepsi kdyby SRAM udelal neprustrelnou 1,2×10. Jsem z nej trosku zklamany, mel jsem moznost jezdit chvili s X.9 Type II a to vypada dobre.
Já jen doufám, že nikdy nezačnou chrlit 5 a více typových verzí v ročníku jako shitmano.
Dneska jsem o tom na vyjížďce celkem přemýšlel, jestli se mi ten systém vlastně líbí nebo ne… Samozřejmě v základu je to paráda, zvlášť, pokud budou dobře fungovat ty převodníky a nebude z nich padat řetěz, pak by to bylo i značný ušetření váhy. Problém vidím v tom, jak je odstupňovaná kazeta… 10–12 a 36–42 mi přijdou hodně velký skoky a ta plynulost tam bude chybět. Viděl bych cestu v odstupňování tak 10–39 a k tomu mít doma 38z a 34z převodníky, který by se měnily podle trasy, pokud to půjde tak jednoduše, jak slibujou.
tak velke skosky na mtb bych videl ako uplne v poriadku. na silnicke kde je zmena terenu viac menej plynula ma jemne odstupnovanie vyznam kvoli kadencii. ale na mtb kde kde ides casto z mierneho stupania do stojky a vzapati dole a pod. mi pravdu povediac jemne odstupnovanie lezie na nervy lebo dost casto radim o dva obcas aj o tri. takze potialto by to bolo ok aj ked to samotne odstupnovanie je v tomto priapde imho trocha divne. horsie to asi bude s tym padanim retaze, zjavne sa to snazia zachranit mega velkymi zubami ale neviem, ruku do ohna bych za to nedal.
Tak ale silniční kazety maj 11–23 nebo 11–25, takže to jemnější odstupňování tam je celkem výrazně proti 10–42 :). Osobně beru za nejlepší odstupňování 9sp 11–32 resp. 10sp Sram 11–36 (začátek 11–12–14). Ty větší skoky už jsou kompromis kvůli zvětšení rozsahu (případně blbost u 11–36z Shimana), ale samozřejmě počítám s tím, že se na to dá zvyknout a u někoho, kdo jezdí s většími převodníky a 11z pastorek má spíš „do zálohy“, tak mu to nemusí vadit vůbec. Což mi mimochodem přijde o to větší nedomyšlenost u Shimana, protože při jejich snížení rozsahu klik, se to řazení z 13z na 11z musí logicky používat častějš.
me se to nelibi, mit na riditkach nesymetricky jenom jedno razeni je proste proti prirode…
i kdyz koukam na FR/DH kola s jednopilou a jednim razenim, tak je to proste divny, si nemuzu pomoct…
Me to prave naopak prijde skvely.:-) Kdyz to muzes strilet jen pravou, kazdopadne hledam vhodne reseni na pristi rok, aby to bylo spolehlive reseni na 100 procent i v rozbitem terenu a asi to vypada na jednoprevodnik 34 zubu+napinak s voditkem a X.9 Type2. Snad to bude ok.
Taky mi koncept jedny pily vpredu prijde super. Ted vozim vepredu 22–34, vzadu 11–32. Dovedu si predstavit, ze na bezny jezdeni ma nekdo jen 34 vpredu a 11–36 vzadu a v pohode si to dava. Me na to chybi fyzicka :)
Nicmene razeni vpredu povazuju za jednu z nejotravnejsich veci na mtb :D
Presne tak, asi to tak udelam. 34 a 36–11 mi prijde ideal. Jediny problem jsem zaznamenal, ze pri vetsim krizeni na jednoprevodniku padal retez ze spodni kladky a brousil klec.
FUJ
:) takto krátký příspěvek jsem od Tebe ještě nikdy nečetla.. :)) A doufám, že v tom jako znalec SRAMu nebudeš pokračovat.
no promiň no – jen se mě z toho obrátil kufr. jednopřevodník je fakt fuj. Od maxima do minima klasika 3×9 zhruha rozsah 6×. To pokrývá opravdu veškeré jízdní situace, s nimiž se lze setkat. Chápu, že s omezením na rozsah výrazně nižší (kolem 3) se lze ve specielních případech smířit ( DH, silnice, FR). Ale jako obecný trend mě to připadá jako krok zpět. Prostě to ubírá variabilitu a to nelze popřít.
Za mě proto FUJ TAJBL.
Radši bych viděl bytelný model hazky i smyku, který něco vydrží. A především setrvalou podporu 3×9 a ne že pro klasiku budou jen výběhovky.
10–42 kazeta není rozsha kolem 3×, ale 4,2×. Pro mě tedy stejně nepoužitelné, i 4,2× je děsně málo…
Odstupňování té kazety hrozné i pro bike, 10–12 skok je peklo a navíc u nejtěžších převodů, kde to vadí nejvíce.
Dobrej blesk.
já bych to bral hned,mám 2×10–26,42 a 11–36 a 26 převodník použiju jen velmi výjmečně
Pří představě že s 42 převodníkem vyjíždím nějaký prudší kopec, tak už se vidím sesedat.
Njn, sesedneš a na stojáka to vydrtíš až nahoru, s tím se asi počítá. ;)
bud jsi desne nabusenej nebo jezdis v polabi ne? :)
ne, odjel jsem na to okoloolomouce ,okolovarů a naposledy krkonošák – tam jsem dal tu 26 ,když se mi cca.na 75km postavila do cesty stráň a já byl prošitej tak jsem to už morálně nedal
jsem z podkrkonší a nabušenej nejsem :)