• Trog

    Dobrý na tom je ,že nebude potřeba přesmykáč s levým řazením(konečně nebude ve sjezdech mlátit řetěz o přesmykáč :) )

    Blby je že užšší řetěz zase méně vydrží.

    Jestli vůbec kazeta bude pasovat na klasiku ořech,nebo bude muset být njákej širší…

    Co vy na to?

    http://mtbs.cz/…ie/tech-news?…

    PS:(Campagnolo dělá 11-ku už dlouho ,na silnici je to normálka…)

    0 0
    • Flegmatik  

      Proč to konečně neoznačí „XXX“ a jen vymýšlí, jak se tomu vyhnout… :-)

      Jinak řetez nevypadá z fotky nějak výrazně užší, já bych se toho nebál. Hned jak to vyleze do prodeje, kupuju tři sady.

      0 0
    • Bysto  

      sa práve obávam, že to bude mlátiť ešte znateľne viac a to kvôli tomu, že reťaz bude musieť byť sakra dlhá, aby pojala ten rozsah kazety 10–40/42. Teraz mám 22/36+11–32+ napinák z flašky a reťaz si necinkne vôbec, takže v 1×11 nevidím absolútne zmysel, to sa oplatí tak možno na pevňáka, kde sa nejazdia extra kopce a nebolo by treba zas tak veľký rozsah kazety

      0 0
      • pee.tr  

        10 zubů? podle mýho je už 11 hrana a 10 to je už jak na rychlý ničení jak toho pastorku, tak řetězu. Dobrý tak pro závodníky jako jednorázovka, pro běžnýho smrtelníka akorát vyhazování peněz (je fakt, že je to dneska trend – kup, rychle vyhoď, kup nový).

        0 0
        • lidumil  

          ale vovovo tom to přece je.

          0 0
          • Lišák  

            A přesně tento styl už mně pěkně leze krkem.

            0 0
            • lidumil  

              No jo, jenže nás firmy donutily přejít ze 7 na 8 na 9 a teď nás bohužel nutí i na 10:-( Přemýšlím, že koupím do foroty ještě řazení a šaltr na 9, dokud je to volně k mání.

              0 0
              • Lišák  

                Tak mě zatím nedonutily. A doufám, že nějakou dobu ještě XT 8sp kazetu a řetěz Sram 850 koupím. S řazením už je to horší. Dosluhuje…

                Na silničku jsem koupil novou kazetu Sunrace 8sp, a páky RX 100 snad nějaký pátek taky ještě vydrží.

                Devítku jezdím z nouze jen na kole do sraček, protože se doma válelo jedno 9sp řazení :-/

                Ale mluvím obecně. Ne jen o kolech. Prostě mám rád věci, které vydrží a mají nadčasový design.

                0 0
              • Kubiczech  

                Taky jsem si říkal…pak jsem přišel na to, kolik stojí XT9 řazení v porovnání s desítkou.

                0 0
                • lidumil  

                  No jo, jenže to je navíc kazeta, řetěz a je otázka, zdy ty moje XTR kliky budou fungovat na 10 sp.

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    Nedávno jsem řešil, jestli s novou přehazovačkou a řazením zůstat u devítky nebo jít na desítku. Cenová politika zvítězila nad přesvědčením a mám desítku, s kazetou i řetězem vyšla o 600,– dráž než samotná devítková hazka s řazením.

                    0 0
                    • lidumil  

                      10 sp kazeta na 9 nábu jde, ale jak jsem psal – co kliky? Mám XTR 960???

                      0 0
                      • JakeF  

                        Funguje to, vozil jsem chvilku 9sp XT kliky s 10sp Shimano systémem a řetězem a žádný problém… Teď jsem zase na 10sp Sramu vozil 9sp řetěz Shimano (nic jinýho jsem zrovna doma neměl) a taky s tím nebyl nejmenší problém.

                        0 0
              • petrun  

                U starého SRAMU stačí koupit pouze řazení! Nahrabal jsem do zásoby 2 Gripshifty X.0 + 2 XT kazety a desítka mi ještě dlouho hrozit nebude. S novými dynasysovými šaltry Shimano to totiž fachá naprosto dokonale :-)

                0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • baboon  

      Sice nebude třeba smyk, ale zase se budou vymýšlet nějaká vodítka, aby to nepadalo..:/

      0 0
      • Bysto  

        však treba na niečom zarobiť :D, budú predávať špeci vodítko, bez ktorého to „nepôjde“ za 100USD, rpesne ako syntace ten ich napinák na LV, síce krásny a asi aj funkčný ale nezmyseľne dr­ahý

        0 0
      • Jenda  

        no kdyz jsem videl jak vypada ten prevodnik tak si myslim ze by to padat nemuselo, vzdyt ty zuby couhaj skoro skrz retez :-) hlavne je peklo jak jsou jiny zuby na vnitrni a jiny na vnejsi clanky retezu.

        0 0
    • Necris  

      No třeba se ukáže že to fungovat bude, ale bez řazení vpředu je to už nuda, ne ? ;)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • vasek80  

      Mě se to také líbí, jen ten 42 pastorek je šílenej.

      Osobně by se mi více zamlouval ke kazetě 10–42 tak 36. K té 10–38 by ten 32 mohl být dobrej. Spíše by mě zajímalo co bude dělat silové šlapání na tom 10 převodníku s řetězem.

      0 0
    • siafu  

      pro sebe v tom budoucnost nevidím, pokud přechod, tak nejpravděpodobněji z 3×9 na 3×10

      0 0
    •  

      10z pastorek? saxofon zaloboval :D

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Mr.Dawe  

      Mě se to líbí. Rozhodně bych to rád vyzkoušel a třeba v budoucnu i něco takového jezdil.

      0 0
    • miloso  

      Ja uznávam len 12° ;-)

      0 0
      • Trog  

        A já zas uznávám single speed(liberta ideál :) ).

        Příští rok to odzkouším na test festu(určitě už to budou na kolech mít) a uvídíme…

        Každopádně jezdím stále 3×9 nikdy jsem hned nekupoval to co vyšlo a ani ted nebudu.

        Letos mám cca 7 závodů(z toho 5× silové cross-country) za sebou a ještě jsem neshodil na převodník 22 z všechny kopce jezdím na 32/32 i ty nejprudší(ze sedla + zamklá vidle)

        převodník 22 z je pro mě zbytečnej.

        Na cross country by mi bohatě stačil jeden převodník ve předu 36 z a kazetu 12–34.Na maraton už asi nee

        0 0
    • Kosta  

      Já nevím, to skončí snad u singla.. Někteří lidi si tu stěžovali, že 3×9 je málo, 3×10 pojede líp, a ono je tu 1×11. Vozím 3×8, oproti 3×9 žádná škoda (vyjma nižších cen komponent, a vyšší spolehlivosti), a využívám celý rozsah, do kopce na začátku ježdění klidně na 1×1, po rovině při návratu z lesa 3×8. 1×11 bude buď rychlé v lese, nebo na cestě, ale ne tam, kde já si představuju XC :) Nicméně myšlenka zjednodušení se mně líbí, což bude ovšem vyváženo přehnanou cenou komponent, takže já pevně doufám, že se nepřestanou dělat 8mičkové komponenty…

      0 0
    • Vegan  

      Ja se na 1×11 tesim ubyde mi prace. Nyni mam tri nejcastejsi zasahy na kole 1) mazani vidlice 2) rovnani patky 3) rovnani klece smyku

      0 0
    • cabbage  

      jestli je kazeta širší než 9°, tak to bude omezovat tuhost výpletu – byhc radši třeba 5–6kazetu a 4rychlostní hammeschmidt či jak se tomu nadává.

      0 0
    • Nismooo  

      3×9, 2×10, 1×11 – casom sa snad dockame aj 0×12 a –1×13 :)

      0 0
      • Bysto  

        radšej by sa mali zamerať na odľahčovanie prevodoviek do nábojov, to je budúcnosť a nie tieto šlialenosti typu 1×11

        0 0
        • ememem1  

          jak sa to vezme, je to stale relativne tazke co sa snad volako vyriesi ale jaksi z podstaty su tam velke straty a s tym asi nic moc urobit nepojde.

          0 0
        • Georrge  

          možná se dočkáme nějakýho řemenovýho hebla s plynule proměnlivým kuželovým převodem. Nebo náby s něčím takovým, prostě plynule nastavitelný převod :)

          0 0
        • kubad  

          převodovka v náboji je nesmysl, převodovka v rámu je řešení, tam až tolik ta váha nebude vadit.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Georrge  

            a co jejich kombinace?:) par prevodu vepredu, par vzadu, a jejich kombinaci ziskach mrte prevodu :)

            0 0
            • MlokCZ  

              A taky nejtěžší možné řešení.

              0 0
              • Georrge  

                ani ne, stačí 3 převody vepředu, 5 vzadu a máš větší rozsah než rohlík, přitom stačí pár koleček a s vhodnou implantací do rámu a náboje to nemusí být hmotnostně nijak hrozný… chce to ale vývoj vývoj vývoj

                0 0
                • pepek  

                  To jo: sečteš 2× váhu ale za to budeš mít 2× vetší ztráty, jak s jedním rohlíkem. Avotomtoje.

                  0 0
                  • Georrge  

                    hovadina, aby to vážilo 2× tolik jako rohlík a mělo 2× větší ztráty než rohlík tak by tam musely být dva rohlíky a to máš 196 možných převodů, nepřijde ti to trochu složitější než to co myslím já?

                    0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Vilém  

                  Jo pokud tam budou obrovsky skoky, tak mas jiste vetsi rozsah jak na rohliku. Jinak vsak ne.

                  0 0
    • JFtryall  

      Me se to libi velmi, ale uvital bych vymakanejsi 1×10. Myslim ze to staci…predek 32 a vzadu 38–10. Staci kdyz se spolehlive vychyta plandani retezu a spolehlive razeni v celem spektru. Vetsi skoky na kazete mi nevadi a maraton by se dal zvladnout bez problemu.

      0 0
    • vasek80  

      Po olympiádě řešíme 26 vs. 27.5 vs 29, ale mě překvapil nástup XX1.

      Celkem by mě zajímalo jakou kazetu a převodník jezdili na 29 a myslím, že na XC okruh to bude zajímavé. Na maratony, případně vyjížďky kdy se jede po silnici na 26" si myslím, že příkladnej převod 36/10 bude tak na hraně. Ale jinak si dovedu představit jezdit s 36 a kazetou 36/10 nebo skoro extrémní 38/10.

      0 0
      • JakeF  

        Kulhec měl údajně 38z převodník… Jinak třeba Gorgov závodil na 36z + 11–36 na 29eru i na celkem těžkejch závodech a nedopadal vůbec špatně :). Na běžný nezávodní ježdění asi jednoplacka moc vhodná nebude, to leda na hodně specifický ježdění skoro pořád v terénu a mimo hodně prudký výjezdy.

        0 0
        • TJK  

          s tim muzu souhlasit jen na pul, ten teren jasne protoze ti nebudou chybet relativne tezky prevody jako na zavodech kde potrebujes minimalne 42/11 treba v cistejch sjezdech nebo po rovinkach, ale do kopce je to uplne cajk, navic lidi co maji asi tak 1000× vic natrenovano musej zvladat tezky prevody v kopcich mnohem lip nez treba ja a nemam problem se svym setupem 32 prevodnik a 12–36 9sp kazeta jet tam kde jiny davaj kaspara 22–32 a navic sem diky tomu prevodu o dost rychlejsi, nehlede na to ze je to jen o zub tezsi prevod nez 27–32 co se dost pouziva pro system 2×9 nebo 2×10… pro me konkretne je to ideal, ja nepotrebuju resit vyssi rychlost pri silnicnich prejezdech protoze s normalnima lidma vklidu udrzim tempo i na tech 32–12 a vic jezdim v terenu kde jsem driv jezdil nejlehci 32–32 (jen sundana mala pila), potom 2placku 29/42 na 11–32 s tune klikama, pak 27/40 na 11–32 s RF a ted jsem dosel k 1placce nejdriv na testovani a kdyz jsem zjistil že mě to baví tak jsem si jí nechal, ale je pravda že je to dost specifickej setup a člověk musí vědět co s tím chce a bude jezdit a pro každého to fakt není..

          0 0
      • Tina  

        XX1 má kazetu 10–42zubov

        0 0
        • Lada,s  

          42? To už je dobrá pila :)

          0 0
          • Tina  

            jj, to je už asi väčšie ako 160mm brzdový kotúč ;)

            XX1

            0 0
            • vasek80  

              Tak to potom klidně i ten 38 převodník. 38/10 už je i na 26" s 2,2 pláštěma pro mě plně dostačující převod (asi bych snesl i 36). Kazeta mile překvapuje s 260g. Mě se to moc líbí. Ještě by mě zajímalo jak bude držet řetěz a hlavně cena. Ta bude asi krutá.

              0 0
              • bluma  

                Evropská MOC je 1299 eur za sadu.

                0 0
                • Lišák  

                  Pěkná cena. Za to lze pořídit FS Canyon na SLX 3×10 :-) Ale samozřejmě-svoje zákazníky si tato novinka jistě najde. A to nemluvím o závodnících.

                  0 0
                  • bluma  

                    Tak SLX 3×10 tam sice nevidím, ale samozřejmě cena není malá. Na druhou stranu je to TOP sada a někdo musí zaplatit ty chlapíky, co si na tom nějakej pátek lámali hlavu, jak to poladit aby to fungovalo, novou technologii výroby a mimo jiné sportovce, kteří tomu udělali a ještě udělají pořádnou reklamu.

                    0 0
                    • Lišák  

                      Řazení+smyk=SLX, šaltr=XT. Jen kliky a kazeta jsou Deore. Na funkci minimální vliv.

                      0 0
                      • bluma  

                        Nevim no, přece jen kliky Deore s Octalinkem vs. SLX s HTII… Cenový rozdíl min. 1500,– a hmotnostní tak 300g.

                        0 0
            • goofy  

              Nejen ze je to na hovno, navic to vypada desne :o)))

              0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • vasek80  

      http://www.youtube.com/watch…

      Pěkné PR video

      0 0
      • Barberry.pha  

        Na tom videu je pekne videt jak chodi ta prehazka a ze na nejvetsim a nejmensim pastorku ja skoro ve stejne vysce ;)

        0 0
      • JakeF  

        Ten pohyb přehazky vypadá fakt parádně, nad tímhle fakt přemýšleli hlavou… A vyřešili i to debilní uchycení lanka… A ještě navíc nemusej dělat přesmyk, který jim ale vůbec nejdou, takže by to fakt mohla bejt první opravdu domyšlená sada od Sramu :). Teď ještě ten krok k 12 speed, kde už půjde tu kazetu i rozumně odstupňovat :).

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • ememem1  

          aj napriek extra velkym zubom na pile si myslim ze to pri vacsich natriasackach bude padat. uvidime.

          0 0
          • TJK  

            nebude, najel jsem s tim v terenu kolem 300km bez voditka a nespadlo to ani jednou, a mam klasickej singlespeed prevodnik se sirokejma zubama bez nabehu takze neco takovyho jako je ten sram.

            0 0
      •  

        To teda, souhlas s JakeF, že ten pohyb hazky je fakt chytře udělanej :) Celej ten systém se mi moc líbí, mám ale pocit, že bych to se svojí výkonností moc nedával :D

        0 0
    • goofy  

      11° nebrat… Pod dvanastku pivo nepiju pokud mam moznost si vybrat

      0 0
      • mirabike  

        Svijany…:)

        0 0
      • pitos  

        Však počkej až tě někdy chytím pít v Severce Ryzáka:)

        Jinak já bych jim tu 11ku testnul hned, mě se to líbí.

        0 0
    • Aspean  

      Tak XX1 sada je jiz par dnu v prodeji u nas (napr. kupkolo)

      Nasel se uz nejakej bohatej odvazlivec kdo to pujde montovat na kolo?

      0 0
    • kralovek  

      Pro me to bohuzel neni.

      Abych „uhajil“ soucasny lehky prevod musel bych vozit placku T26 (ta se navic na XX1 nedela .. nejmensi je 28)

      Tezke prevody nejezdim moc casto, ale 26/10 by bylo preci jen na rovine dost slaby.

      Musim pockat az vymyslej 12tku kazetu s pastorkem 50 zubu :o))))

      0 0
    • Tina  

      Čiste hypoteticky pre miestnych „strojárov“. Myslíte, že by fungovala XX1 sada s dvojplackou 40/27z? To by bol rozsah podobný ako na 3trojprevodníku 44/32/22 s kazetou 11–34z. Reťaz XX1 je vraj rovnako široká ako klasická 10speed reťaz. Kazeta XX1 má rovnaké zuby ako štandardná kazeta. Jediná otázka je asi či by to zvládla XX1 prehadzovačka.

      0 0
      • JakeF  

        Podle mě by to neměl být problém, pokud nastavíš řetěz dýlkou, aby zvládnul velká/velká, tak hrozí akorát to, že na malý placce se v kombinaci s malýma pastorkama prověsí řetěz. Což je stejně převod k ničemu a navíc ani to by ničemu nemělo ublížit.

        0 0
      • TJK  

        nevidím důvod proč by to nemělo fungovat… a zkusit by to neměl být problém :-)

        0 0
        • mr.antik  

          a není ta kazeta širší? aby šly krajní převody bez drhnutí o přesmyk

          0 0
        • Kubiczech  

          Na fóru Weightweenies jsem o tom dnes něco zahlédl, takže to pravděpodobně funguje.

          0 0
      • ememem1  

        a zmysel by mal byt akoze co? za kazdu cenu jazdit dvojplacku a nie trojplacku a zaroven nahradit nedostatocny rozsah 2*10?

        imho to za prve bude kua drahe a za druhe docela pochybujem za sa vobec nejake gramy usetria. to co ziskas na klukach bohate stratis na kazete navyse rotacna hmotnost a zadnom kolese k tomu…presmyk, packy, bowdeny zostavaju… docela o efekte pochybujem.

        0 0
        • kubad  

          +1 taky nechápu smysl, navíc to podle mě nemá hazka šanci všechno pobrat

          0 0
        • Tina  

          Opäť chytrý ako rádio a príspevok úplne OT. Nenapísal si ani slovo na otázku čo som sa pýtala. Skús si ešte raz prečítať prvú vetu môjho príspevku a potom si ho prečítaj ešte raz celý.

          0 0
          • Singlespeed  

            Ale dyť má pravdu! :-)

            0 0
          • Georrge  

            že zrovna ty se navážíš do někoho že nečte to co má a reaguje něčím jiným :)

            navíc má pravdu…

            jinak k problému – fungovat to bude, ale omezeně, páč podle mě ramínko přehazky nepojme rozsah kazety (na který je dělaná) a ještě k tomu na různé převodníky (na které dělaná není) takže některé převody nebudou řaditelné, páč bude padat řetěz, a nebo v opačném případě bude hrozit utržení přehazovačky. Takže nebudeš moct používat celý rozsah kazety na jednom z převodníků, čímž to nějak postrádá smysl…

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Zlatka  

        Nevidím v tom velký problém, asi jen takový, který popisuje Jakef a pak jediné co vidím zcela zřetelně je, že 44ku pilu těžko 40tkou nahradíš do rychla. Nyní jsem také musela vyměnit 42 za 44 u XTR, protože jsem zvyklá tahat těžký převod na nízké kadenci, nemůžu se to odnaučit.

        0 0
        • kubad  

          neni nahodou 44/11 totez jak 40/10 ?

          jo a kdyz si das poradne kola bude stacit i 40 :-)

          0 0
          • Zlatka  

            No to spíš, když budu jezdit více terén a dokopce, namísto silnic a cest. ;)

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • trembi  

      Smyslem XX1 bylo zjednodušit řazení, tak proč by se měl zase přidávat jeden převodník. A kdo chce tak se dělá i desítková kazeta s velkým rozsahem:

      http://www.leowheels.it/…9-d-34–40-d/

      0 0
    • Thefeeling  

      A to počkejte na úžasnou novinku, kterou si určitě připraví Shimano… držte se… 2X11 :-D

      0 0
      • kubad  

        a proc ne 3× ?

        :-)

        0 0
        • black.horse  

          já osobně bych chtěl 11×1… na přesmykači se mi řadí líp, pravej palec mám otlačenej, tak budu chvíli víc používat levej

          0 0
      • bimjeam  

        Bohato mi stačí, ak spravia desaťrýchlostnú 11–40z kazetu a prehadzovač

        0 0
        • Vilém  

          A hlavne orech, kterej to vydrzi. Uz na 36z ma shimano spesl orechy, ktere jsou schopne to vydrzet. Treba u nejakeho duraloveho bych se bal i tech 36z.

          0 0
          • TJK  

            kup si kinga s alu orechem a vydrzi i 36z :-)

            0 0
    • kralovek  

      Stejne brzo prijde doba, kdy nebudem menit prevody, ale jen odpor slapani … a prevody se budou menit sami a navic plynule a ne skokove :o)

      0 0
      • pepek  

        ty o něčem víš? povídej. . .

        0 0
        • Zlatka  

          NuVinci

          0 0
          • pepek  

            aha, tak zase nic.

            0 0
              • JakeF  

                Hromada neodpružený hmoty navíc, ještě znásobená gyroskopickým efektem…

                0 0
              • pepek  

                no dyť to řikám: zase nic

                0 0
              • scret  

                nesmysl, u biku se zatim nekdy moc dlouho nechytla prevodovka…

                0 0
                • Zlatka  

                  Nechytla díky vyšší váze, to ale neznamená, že se to nezmění a vývoj nepůjde tímto směrem.

                  0 0
                  • scret  

                    vaha, cena, slozitost… to jsou velky argumenty…

                    0 0
                    • Zlatka  

                      Vzhledem k cenám dnešních 11..

                      Vývoj tímto směrem je nezastavitelný, snad se toho dožiji, kdy bude něco jako planetová převodovka bez ozubení a špalák bude jen součástí variátoru.

                      0 0
                      • scret  

                        tak ceny dnesnich 11tek, to je ulet a nesmysl… kdo si to koupi? Tak jako tak budou muset jit dolu…

                        Podivej se, kolik stoji „rohlik“ a jak je „nedokonaly“ pro normalni biking… Prevodovka bude milionkrat drazsi a nesmyslne slozita… ztrata energie bude taky velka, takze na kolo, ktery ma jezdit do kopce taky zadna hitparada…

                        Zatim tam je 99% nevyhod a jen jedna vyhoda…

                        0 0
                        • Zlatka  

                          Ježiš vždyť je to dávno vymyšlené. A co bude milionkrát dražší? Jen to trošičku poupravit a a ajeto. :)

                          http://youtu.be/dcDs27QWrRQ

                          0 0
                          • scret  

                            ja netvrdim, ze to neni vymyslene, ja tvrdim to, ze to v dohledne dobe tezko pujde do vyroby, kdyz to zatim skoro jen sama negativa… Podivej se jak skoncila Honda s jejim prototypem, RB atd. Sice to fungovalo, ale stalo to balik a nikdo si nedokazal predstavit mit to jinym kole nez DH nebo FR…

                            0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                  • pepek  

                    účínnost: 85% by ti vyhovovala?

                    0 0
                    • Zlatka  

                      Když mi vcelku vyhovoval i Rohloff, pokud se s ním nezávodí..

                      0 0
                      • pepek  

                        Toto bude už od pohledu mnohem horší. Že ty jsi nedávala pozor ve škole, že?

                        0 0
                        • Zlatka  

                          Ano, nikdy jsem nedávala pozor, škola byla jen tehdejší nutná mučidla na mozek, kdyby tomu tak nebylo, jsem dnes někde jinde. Třeba také ne.. :) Tak jaký je Tvůj názor, jak se to bude vyvíjet, napíšeš jen 1×12?

                          0 0
                          • pepek  

                            Jako už 100 let, bude furt jen řetěz, bo pohon je stále příliš slabý na taková řešení.

                            0 0
                • kralovek  

                  smysl

                  kdyz brachove wrightove jenom „skakali“ po poli „letadlem“ taky kolem nich bylo spousta takovych co rikali ze to k nicemu nejni, pac to stejne nic neunese a nedoleti to ani do sousedni vesnice

                  … a hle … stoleti se se stoletim seslo … :o))

                  0 0
                  • pepek  

                    No právě: za 50 let to šlo od Wrigtů k SR71 a Saturnu5, v bicyglech to za sto let zůstalo pořád u řetězu-takže to vypadá, že nic lepšího nebude, jinak by to tu už dávno bývalo bylo.

                    0 0
                    • scret  

                      presne tak:) sice uz tu byly naznaky remenu, ale ten ma zas jiny nevyhody… Takze zatim nez retez nikdo nic lepsiho pro MTB nevymyslel…

                      0 0
                      • Georrge  

                        vsechno ma svoje nevyhody :) i retez, a az nastane doba, kdy diky novym materialum a technologiim bude mit retez vetsi nevyhody nez neco jinyho a navic treba jeste bude drazsi, tak pak se od retezu ustoupi :)

                        staci pockat na rozvoj novych materialu, ktere treba u planetove prevodovky zajisti mensi rozmery, nizsi hmotnost a vyssi ucinnost. A pak se ty planetovky rozsiri :) a nebo bude neco jineho, nikdy nevis…

                        0 0
                        • pepek  

                          Až ty „nové“ materiály treba u planetove prevodovky zajisti mensi rozmery, nizsi hmotnost a vyssi ucinnost, tak to už budeš bydlet někde v LDN a bike už nebude tvoje hobby.

                          0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • scret  

                          no a prej uz cca pred 30 rokama prisli na to, jak sestrojit spalovaci motor do auta, ktery bude mit spotrebu do 3L/100km… a ze takovejch autaku dneska jezdi co?:) Jenomze, to by se nemohli zas vyrabet pseudoekologicky drahy hybridy a elektromobily:)

                          Samozrejme i retez ma sve nevyhody a ne male… ale zatim je to to nejlepsi co se da na bika pouzit… a ano, treba za 50 let bude neco lepsiho, kdo vi…? treba uz kola nebudou vubec ze?:)

                          Ja jen tvrdim, ze pravdepodobne v pristich 10–15letech nic lepsiho neprijde…

                          0 0
                          • Zlatka  

                            Tím jako myslíš, že během příštích 10–15 letech nic nepřijde, takže dle Tvého výpočtu přijde až za 16.

                            Velice se mýlíš, již rok 2013 a další bude velmi průkopnický, minimálně v nasazení palivových článků ve středních třídách automobilů s hybridním pohodnem a když se vrátím k cyklistice tak tam vidím obrovské skoky, které začnou také elektronikou, pak vývojem kol, především jejich materiálů, kde další kroky budou na dlouhou dobu zásadní, průlomové.

                            0 0
                            • scret  

                              bavime se o retezu, to je takove to, co beha po prevodnikach a pastorkach…

                              0 0
                              • Georrge  

                                sám si ty auta vytáhnul, tak teď nedělej ;)

                                0 0
                                • scret  

                                  precti si to jeste jednou Dzordzi:)

                                  celou dobu jsem se bavil o retezu a auta dal jen jako prirovnani, nikde jsem netvrdil, ze nebudou zadne inovace u aut! u kol co se tyka pohonu nebudou… ano, muzem to ovladat elekttronicky, ale porad bude behat retez po pastorkach!

                                  0 0
                                  • Bysto  

                                    ten Váš dlhodobý spor nemá chybu :D, na jednej strane škriatok, na druhej predajca a skladník :D,,vkuse, v každej téme, ja už z toho nemôžem :D, len tak ďalej, aspoň nie je nuda :)

                                    0 0
                                    • scret  

                                      jsem rad, ze jsi tak nad veci, uplne jsem se zacal bat, ze se do toho zacnes taky montovat, uff… :D

                                      0 0
                          • cabbage  

                            3L/100km není problém, problém je k takovému autu sehnat zákazníky..

                            0 0
                            • scret  

                              myslis? ja bych osobne byl rad, kdyby mi moje dodavka misto 8L zrala jen 3:)

                              0 0
                              • kubad  

                                to jo to já taky, akorát za to auto nechci platit 2× tolik :D

                                0 0
                              • cabbage  

                                Vím, jen to nebude dodávka:-P

                                0 0
                                • scret  

                                  tak malou jebku, ktera vazi 900kg neni asi problem dostat na takovou spotrebu… ale u tezkyho a velkyho auta uz jo…

                                  0 0
                            • Atilla  

                              Problém jsou emise.

                              0 0
                              • mr.antik  

                                a taky ortodoxní zákazníci zvyklí na to, že na poskakování po městě musí mít tunový kolos

                                0 0
                                • scret  

                                  ono zavedeni masivni bicyklove dopravy do mesta by melo spoutu vyhod – min infarktu, lidi by se nechovali tolik jako hovada, prtze kolo cisti hlavu, min smogu atd.:)

                                  0 0
                                  • hony007  

                                    Samá pozitiva a sociální jistoty :-)

                                    0 0
                                  • Zlatka  

                                    Lidi se chvají jako hovada ikdyby jezdili na tříkolkách, to je nezměnitelné. Je to v jejich povaze a pokud se tak ni trochu nechovají, tak je to hned vidět neb žijí na pokraji společnosti v krabicích, posraní a poblití.

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Přesně, občas se na silnici na kolech najdou solidní hovada . Ale máš pravdu, prostě to je v jejich povaze a jsem rád, že jsem se dozvěděl, jak to vypadá u tebe doma…

                                      0 0
                                      • Zlatka  

                                        :D :D Ano, máš pravdu, jako vždycky.

                                        0 0
                                      • scret  

                                        kasli na ni, ja na ni uz taky prestal reagovat a hotovo…

                                        Uz i babicka mi rikala: „nepri se nikdy s blbcem, nemusel by si totiz vsimnout, ze je mezi vama rozdil“ :D

                                        0 0
                                        • Zlatka  

                                          Můj skvělý děd naopak říkal, že blbci se musí jednoduše dokázat, že je blbec. A to se mi podařilo, děkuji za spolupráci, nebylo to tak těžké jak se zpočátku zdálo.

                                          0 0
                                          • scret  

                                            osobne si myslim, ze pod tvym nickem se schovava vice osob, prtoze neni snad ani mozny u schizofrenika, byt takhle rozporuplny vytvor… Chvili s egem az do nebe, po chvili ubulinek, kteri se tvari ukrivdene atd.

                                            Dokazala jsi akorat to, ze se potvrdili Hekynenova slova!:)

                                            A jak jsem slysel, ani v osobnim kontaktu to s tebou nebude jednoduche a nebudes moc oblibena a dokonce padly i nazory na rozporuplnost tveho pohlavi. Chapu, ze jses z toho vseho potom cela rozmrzela a tak musis predvadet, to co tady…

                                            Nevadi, ztrapnuj se dale, ja to koncim i v tomto vlakne, zasirali jsme to tu az dost…

                                            0 0
                                            • Zlatka  

                                              Teď jsi se předvedl, ty jsi snad ještě více vylepaný idiot než-li ten hekynen. Osobně se neznáme, což velmi oceňuji neb bych se ani nemohla nikdy potkat s takovým individuem jaký jsi ty, neb s uchyláky se nestýkám..

                                              0 0
                                            • Kubiczech  

                                              Já bych chtěl vidět tebe, kdyby se o do tebe při každé nejmenší příležitosti navážela baterie neznámých hejhulů. Poslední dobou ji začínám trochu chápat, i když si za to pravděpodobně může sama.

                                              0 0
                                              • Zlatka  

                                                Tak za to si sama opravdu nemohu, neb si myslíš, že si mám nechávat od takových eee individuí nadávat? To se nezmůžou na nic jiného, co je to za parazit??

                                                0 0
                                              • scret  

                                                diky, dokazal jsi, ze lidi maj kratkou pamet… a Kvasnicka je vlastne ferovej typek:))

                                                Bohuzel nevis, jak tohle vzniklo ve vedlejsich vlaknech, kdy se stribrenka navazela neskutecnym zpusobem do JakeF a zacala ho zase urazet… Ale samozrejme se ted ozve jeji ukrivdena cast ega a bude tvrdit, ze si zacal on…

                                                Me nechavala klidnym asi az dodnes, kdy mi proste ruply nervy, prtze jak si sam potvrdil, lidi zacinaj moc rychle zapominat a to by se nemelo… Uz nekolikrat ji tu za jeji chovani hrozil banan, jednou ho dostala (nebo vickrat?) a ted se tu zacina velmi polehoucku a potichoucku opet projevovat… A ano, spousta lidi se tu na ni sesype, proc? treba ze nechteji zapomenout… Ale je pravda, nikam to nevede…

                                                0 0
                                                • Zlatka  

                                                  ?? Jsi ty kluku vůbec normální, asi ne..

                                                  0 0
                                                • hony007  

                                                  Třeba já bych docela rád zapomněl, ale ona se prostě dycky připomene :-(

                                                  0 0
                                            • Zlatka  

                                              Jednoho schizofrenika znám, je to z nakole.cz nick radka, ale s tou bych si fakt nerozumněla, to je jako chtít po mně abych tě milovala. :)))

                                              0 0
                                • cabbage  

                                  Málokdo si kupuje jedno auto do města, jedno mimoměsto, jedno na dálnici..

                                  0 0
                                  •  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                    0 0
                                  • mr.antik  

                                    no protože se to nevyplatí…

                                    0 0
                                  • black.horse  

                                    Tak dovedu si představit střídat dvě auta, prcka do města + větší na vejlety… Ale to spíše se nabízí kombinace větší auto + skůtr na proplétání městem, jako to dělá kámoš:-)

                                    0 0
                                    • cabbage  

                                      Přijde mi lepší mít jednu oktávku, protože rozdíl na spotřebě druhý auto nezaplatí nikdy a největší překážkou v parkování jsou modré zóny, ne velikost auta.

                                      0 0
                          • Georrge  

                            motor sis sice vybral pro sve argumenty spravne, ale i tam jde vyvoj dopredu, sice ne spotrebou, ale divej se jak rostou vykony a prubehy vykonu tech motoru :)

                            nebo se podivej na podvozky a pneumatiky aut, tam to je taky krasne poznat. Starsi auta prenasi hluk do kabiny od motoru, od gum, od karoserie, jsou proste desne hlucna, jsou pomala, vsechno jde ztuha a v zatacce mas pocit, ze ji neprojedes… a nemusis chodit az tak daleko, takhle se chovaj i feliny. Dnesni auta jedou lepe, drzi na silnici lepe, nemas strach jet vic jak stovkou a to ani za spatnych podminek a zerou stejne jak ta felda pri dvojnasobnem vykonu. Njn, zadny pokrok se nikde nedeje :)))

                            0 0
                            • hony007  

                              Jo, akorát ta felda má nesmrtelné motor, zatímco ty dnešní sou rády třeba za 200 tis.

                              0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                            • scret  

                              ntvl, ty uz musis popijet nebo co…

                              Tak znovu, precti si to jeste jednou a treba tentokrat pochopis… Docela me to mrzi, prtze jsem te mel za vnimaveho…

                              Ja netvrdim a nikde jsem netvrdil, ze u aut neni zadny vyvoj, jen to, ze neni vule vyrabet motor s tak nizkou spotrebou… Nikdo to nezaplati, ropna lobby taky nepotrebuje nizsi spotrebu, pseudoekologie ala elktromobily a hybridy dokaze vytahnout z kapes lidi vic prachu…

                              tak kde chce najit vuli u vyrobcu kol??? Uz to chapes??

                              Hezke, ze se tu bavime o vyvoji novych materialu atd., ale nejdriv musi byt ta vule vyrobcu a kdyz alespon u nas lidi resej cenu retezu na kupkole, tezko by si koupili nejakej kardan nebo planetovku apod. za desetitisice…

                              Pocitam ze ikdyby se veci hnuli, tezko dokazes stlacit vahu na rozumnou mez…

                              Dal je dost proti narocnost servisovatelnosti, nebo myslis, ze si to opravis doma? nebud naivni…

                              Vyrobci budou tlacit smer pristich par let k elektronice atd. Myslim, ze je to dost jasne…

                              0 0
                              • cabbage  

                                Jaká ropná lobby? Udělat motor s výrazně nižší spotřebou splňující kdejaké kokotiny v emisích prostě nelze.

                                Kdyby někdo udělal použitelné auto s výrazně nižší spotřebou, tak se u něj zákazníci poperou.

                                0 0
                                • scret  

                                  a arab utre?:) asi jsem se nakazil od Rychl.turisty a jeho konspirac.teorii, ale nejak se mi tomu nechce verit:) To ale neznamena, ze mam pravdu… je to jen muj nazor…

                                  0 0
                                  • cabbage  

                                    Arab ví že auta s nižší psotřebou najedou víc km;)

                                    To je jak úsporný zářivky – nic neušetříš, jen víc svítíš.

                                    0 0
                                    • scret  

                                      do urcite miry asi ano, ale ve vysledku by sla spotreba asi o fous dolu… ikdyz zas by rucnikari zvedli cenu:) skoro by to bylo na samostatnou debatu:)

                                      Tak jako tak budou asi porad vychechtany..

                                      0 0
                              • Georrge  

                                njn kdo ma furt cist mezi radky a hledat tam to co tam neni :) obcas se to nepovede, ale po tomhle tvojem prispevku uz to tam vidim.

                                a s tou vuli ti dam za pravdu, je jasny ze kdyz se k tomu nikdo nebude mit tak to nikdo nevyrobi ikdyz moznosti k tomu budou, ale zkousi se vsechno mozny a tak bych nic neodsuzoval, nechame se prekvapit. Velke spolecnosti asi opravdu pujdou smerem elektroniky (ostatne uz jdou), a par mensich nadsenych firem treba casem prijde s necim zajimavym.

                                Ono totiz aby se male firmy dostaly do popredi, tak musi prijit s necim novym, s necim prevratnym, a nemuzou se soustredit na to co delaji velke firmy, protoze nemaji prostredky na to udelat to lip jak ony, takze zkousi neco jineho a prave v tomhle casem treba prijde neco zajimaveho. Ja se proste necham prekvapit :)

                                0 0
                                • scret  

                                  :)

                                  jj, kdysi prisel asi jako jeden z prvnich v MTB s elektronikou Cannondale i zamykani Lefty… Dneska se to cpe do pruzeni, coz je podle me hodne zajimavy do budoucna a dalo se to trochu predpokladat, razeni tu uz je u silnic a prijde pocitam i do MTB… Karbon se bude zlevnovati u zvucnejsich znacek…

                                  Castecne mas pravdu, ze mensi firma musi prijit s necim inovativnim, zas velka firma ma na to prostredky…

                                  Docela mne zajima, jak se budou vyvijet nanotechnologie v ramci cyklistiky…

                                  0 0
                                  • Georrge  

                                    je zajimave ze zkousky s elektronickym pruzenim uz tu byly, a ted to zkousi znova, asi nebyla ta spravna doba :) ted kdy je na elektroniku vsechno to ma vetsi smysl. Ja se tomu ani moc nebranim, elektronicky propedal zni dobre, aspon se v tom nebudu muset furt vrtat ja. A az vyresi „nesmrtelne“ baterie (treba dobijeni z nejake casti kola) tak mi to nebude vadit uz vubec :)

                                    a na nanotechnologie jsem taky zvedavy. Skoda jen ze to jde tak pomalu a clovek ty novinky tak nejak automaticky prijima protoze to neni zadny boom, takze za dvacet let si reknem ze se to moc neposunulo protoze to bude prichazet pomalu a hned si na to budem zvykat, chtelo by to proste ted videt co bude za 10 let :)

                                    0 0
                                    • scret  

                                      jj, elektronika v pruzeni mi taky prijde zajimava… nastavit si pruzeni podle terenu, zmacknutim tlacitka podle urciteho modu…

                                      0 0
                                  •  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                    0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                    • kralovek  

                      nez se od vynalezu vozu tazenyho konma preslo na „modernejsi“ pohon ubehlo nekolik tisicileti.

                      Proste se jen ceka az to nekdo vymysli.

                      0 0
        • kralovek  

          Nevim, jen tak fantasmagorim :o)

          0 0
    • bimjeam  

      Odpoveď manažéra SRAMu Chrisa Hiltona na to, kedy možno očakávať posun technológie XX1 v nižších sadách:

      “We’re not going to become our own competitor sooner than we have to. Making a cheaper/higher value version isn’t a big issue, but at the end of the day we’re a business. When we’re selling as many US$300 cassettes as we can make, why would we produce a US$100 one and watch people spec that instead?

      At the moment we have a product with no competitors. It’s great to have the volume market, but brand strength, identity and innovation is built through cutting edge componentry, and the rest will follow.

      Ultimately, we try to provide options for our customers. If we provide the options they want, we are successful, if not… Can you let me know what your readers want? That’s the customer!”

      Celkom zaujímavé čítanie : http://www.bikeradar.com/…ilton-36019/

      0 0
      • Tina  

        pekne to povedal :)

        Prečo by sme vyrábali lacnejšie verzie XX1 keď momentálne nemáme v tomto segmente konkurenciu a dokážeme predávať 300dolárové kazety :D

        Biznis je biznis a bajkeri sú u SRAMu až na druhom mieste ;)

        0 0
        • JakeF  

          Tak nějak se jim ten vývoj zaplatit musí…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • mr.antik  

          divim se že to řekl takhle naplno, že si nevymyslel nějakou pořádnou pohádku

          0 0
          • Tina  

            presne na to poukazujem :)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • destr  

      Může mi někdo poradit, jak se sundává kazeta XX1 z ořechu? Nic jsem nikde nenašel.

      0 0
      • prtavec  

        uplne klasicky jako 9/10 speed… bic + stahovak na kazetu, zadna veda v tom neni, jen ta matice neni samostatne, ale integrovana v kazete…

        jen pozor, zoubky te matice se rady vymackavaj, pokud neni stahovat nasazen dostatecne hluboko…

        0 0
        • destr  

          Aha, no právě když sem se na to díval, tak se mě to moc nepozdávalo, že by se to tam vlezlo, ale stahovák u sebe teď nemám.

          0 0
    • Necris  

      Děláte jako kdyby vás na tom nutili jezdit. ;) Všude kde se vaše rychlost/kadence pohybuje v mezích zadní kazety a převodníku jste přece za vodou.

      A nemýlím-li se, řadit pouze vzadu bez házení vpředu znamená plynulé změny převodů po celém rozsahu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.