Má zde nekdo podobné kolo jako já, a myslí si že je plně dostačujíci a zatím odolává novým technologiím a marketingové a módní masáži?:-)
Má zde nekdo podobné kolo jako já, a myslí si že je plně dostačujíci a zatím odolává novým technologiím a marketingové a módní masáži?:-)
čiastočne
jezdit se dá na všem, otázka je proč :D
Vzhledem k tomu, že vypadá jak nové, tak na to neježdění je zcela dostačující. (Sem-tam nafoukni gumy, aby nepopraskaly a skladuj to ve sklepě – UV záření škodí barvě a gumě)
Ale dyť má na tom natočeno 14 tisíc, což je slušné…
Na podobnem kole jezdim do prace. Na jezdeni po meste pohoda. Mam ho postavene na Acere, taky pevna vidle. Pristupuju k tomu pragmaticky, kdyz ho nekdo ukradne, nebude me to tak mrzet, a udrzba je radove levnejsi.
Ale kdyz jedu nekam do terenu a chci najet treba 100km, tak beru sveho normalniho bajka (Deore/SLX, odpruzena vidle). Tolik se pak netrapim, fakt mi prijde, ze to radove lip radi, je to cele lehci, lepsi brzdy (byt Vecka)…
Zastavam nazor, ze jezdit se da skoro na cemkoliv a vzdycky to bude kompromis. Ale opravdu uz jsou dneska lepsi kola (za 15 tisic bude radove lepsi kolo) prinasejici vetsi pozitek z jizdy :)
Je to asi tak – kolo takový na který mám a taky hlavně podle toho kolik toho najezdím.
Taky jezdím kousek starej deset let a v pohodě.Letos sem mu nadělil novýho epicona a jak si mlaská. :o)
vše je to jen o luxusu, kterým se člověk chce nechávat obklopovat..někomu stačí kolo z tesca,intersparu atd, někdo (jako já) by na to kolo nesedl, protože vím, že po pár km začne vše křupat, kolo je těžký, řazení nefunguje hladce, každou chvíli se něco sere atd..vše tohle ale někteří dokážou přežít a částečně tyhle problémy vyřeší, namazáním, štelováním atd a jsou spokojení..někdo to rád seřídí na začátku a pak sezónu jezdí bez problémů :) vždy a ve všem jde jen o luxus. K životu nepotřebujeme v podstatě nic z dnešní techniky, kola, počítače,televize, stačí nám přece jídlo a voda…vše ostatní je jen „něco navíc“
+1
Tak hlavně nezkoušej sedat na něco novějšího, aby ses náhodou nedivil jak je ta marketingová masáž účinná :-)
Jenže kde kdo a jak rozliší, že to nepropadání té „masáži“ je zpátečnický , konzervatismus, neschopnost se užit novým věcem, atd.. nebo jen nepříznivá finnanční situace a někdo pak dělá z nouze ctnost.
Důležité je ten rozumný střed. Nemusím podléhat masáži a tedy mít 2×10, tubeless, lefty, airspring, centrlock , dualcontrol a jiné věci . Stejně nemusím zakrnět v první polovině devadesátých let minulého století.
Takže můžu díky tomu jezdit na pohodlnějším, lehčím, odolnějším kole. Takže se mohu pohodlněj a rychlejc dopravit kam potřebuju.
Tyvoe s takovým srdceryvným textem jsem čekal aspon něco čtvrt století starého :-D jsem na tom uplne stejne jako ty, mám autora sice ročník 2003 a najeto zatím jen 10k ale nehodlám se ho zbavit jeste aspon dvě léta musí posloužit.
jako plečka do města dobrý :)
Mas bod.
Osobně jsem zastánce obecně určité „dobrovolné“ skromnosti a strop pro HT a silnici je pro mě limit cca maxim.25l, hlavně protože vím, že dražšího by bylo pro mě škoda, u kol do města a na nenáročné přesuny jsem dokonce fanda pořádnýho punku a alternativního oldschoolovýho pojetí. Drahá a luxusní kola mě nijak neiritujou a jejich majitelům je přeji a fandím jim( zvlášť když vím, že je fakt užijou), ale vadí mi, když se někdo s bajkem za 60–80l posmívá někomu s kolem za 15l( to platí i o autech, bydlení, oblečení-prostě obecně), zvlášť když vím, že si na něj nevidělal sám- a to asi hlavně chtěl Mr.PŠ taky vyjádřit.
Ale nijak moc to neřeším a nemedituju nad tím :-)
Kola sou stejnej spotřebák jako mobil,auto a jiný věci.Musel bych se zbláznit kdybyc měl držet krok s produkcí a mít každou novinku co pustěj do světa.
Samozřejmě že se mi líbí celopéra za kilo.Ale vzhledem k tomu že nejsem žádnej závodník tak je mě líto dát za kolo i 3pětky.Nenajezdím tolik abych musel řešit váhu,špičkový osazení atd.
Ale zas pro lidi který závoděj to určitě smysl má.Taky nikdo nejde jezdit okruhy s civilní fabií že.
A když si někdo potřebuje zvětšit péro tím že si koupí kolo za kilo jen aby měl pořádnýho bimbse tak ať si ho koupí.Jestli se někdo zadluží je to jeho věc.
Celý je to o tom jak snadno ten člověk ty prachy vydělá.
I když vyjímky potvrzujou pravidla a znám typoše co bere minimum a koupil si na lízačku mášu za dvěkila jen aby ji měl.To že už nemá na benál a skoro nejezdí je věc jiná.
Takže jak se říká – dle chuti každého soudruha :o))
To samé mi stojí někde v dílně, už pár let na něm nikdo nejel a nutně by potřebovalo pár oprav. Asi prasklá zadní osa, ráfky na pokraji smrti, nechutný vakl v ose klik a celý pohon by si zasloužil vyměnit. Ale nemám důvod ho spravovat, za jedno v 17,5" je mi už docela malé, zimáka nepotřebuju a peněz na rozdávání taky nemám. Navíc ve srovnání s tím co mám teď to fakt nejede.
Ja mám sračkový nový cross ktorý je na hovno už len preto že je to cross, s vidlou ktorá je ťažká a na hovno, rám o veľkosti 22" ktorý je na moju výšku 184 cm na hovno, hydr. magura Julie ktoré sú na crossa úplne na hovno,plášte do terénu ktoré v teréne nikdy neboli (takže tiež o hovne), sračkový poťah na sedlo tiež od hovna, hovňácke spätné zrkadielko a dve kapsičky na ráme ktoré sú o hovne, lacný tacháč z Lidla pre hovná. Časom chcem dokúpiť odpruženú sedlovku o ktorej viem že bude na hovno,ale aj tak ju chcem. Blatníky na daždivé jesenné počasie mám už doma, ale mám tušáka že to bude vypadať tiež na hovno. Nemám SPD ani fajnové tretry, nemám GPS ani pulzmeter, prilbu Lazer a CRAFT gate s vložkou som kúpil za babku vo výpredaji v Intersporte spolu s rukavicami.…Drží mi to už pár rokov,asi je to tiež na hovno.
Hlavné je že ma to stále moc baví a dúfam že aj dlhé roky baviť bude.
Tak to ti pomůže už je vééééélikááááánskááááá záchodová mísa a hodně vody…;)
+mydlo
+100
taky mám dost starý kolo a taky zatim nepodléhám marketingové a Blackbikerově masáži…
Live is too short to ride crappy bikes
edit: Life…
pointa je myslím jasná i bez editu :)
Jezdim DiamondBacka Vectra comp, koupen kolem roku 2000, uz presne nevim. Jezdi to, radi to, brzdi to… co vic si prat, samozrejme v ramci moznosti.