• Jakobo

    Hojahoj

    Rád bych se zdejšího b-f členstva zeptal na názor, co si myslíte o hodnotě starých přehazek, náboju, celých kol…? Ptám se, protože na kolejích kde bydlím (v zahraničí) máme kolárnu a v té je hromada starých kol. Nějake silničky, ale hlavně horské kola, asi jedny z prvních vůbec. Novější kola jsou uz přebrané a teď tam zbývají jen ty staré stroje, ikdyž možná o to zajímavější. Hodně se na nich najde řazení Shimano pozitron, Sachs a jiné, dnes už neznámé značky. Většina kol byla vyrobena firmou DBS, firma uz tehdy osazovala kola kvalitními sadami, náboje na průmyslech, středy vlastní konstrukce, horák s bubnovými brzdami a tak, do jisté míry rarity (to DBS se později spojilo s Bianchi). Spousta kol je bohužel poničena a rezavá, jak zůstala zapomenuta bývalými studenty/kami ve stojanech před budovami, než je kterýsi pracovník naházel na tu hromadu do kolárny. Najde se tam ale i pár skoro výstavnich kousků.

    Otázka teda zní, jestli má smysl zachránit nějaké to kolo a co s ním? Dík za názor a sorry za toto pro někoho zbytečné vlákno.

    0 2
    • Hnoj  

      Důkaz místo slibů. Fotky.

      0 1
      • witmar  

        Přesně, chce to fotky… hned bych se tím prohrábl :-)

        0 0
    • náčelník  

      Našel jsi poklad a ještě se blbě ptáš :)

      Určitě se tam najdou krásný věci.

      0 0
    • Jakobo  

      Tak pár fotek pro ilustraci. Na té první je horák DBS Offroad 1500 s řazením Sachs a bubnovými brzdami. Druhá fotka ukazuje chromovanou vidli silničního kola a zase bubnovky (uvnitř jsou průmyslová ložiska). V rohu je starý přesmyk Altus. Na třetí fotce je asi nejstarší horák s U brzdou pod zadní stavbou a v rohu fotka Pozitronu a pětikolečka 14 až 32 (!) zubů ve spojení s trojtácem 28/38/48 z jiného Offroadu 1500. Konečně, na poslední fotce je už poměrně nové kolo Kona Kilaeua z 95', podařený ocelák, pro mě ovšem malý.

      0 2
    • náčelník  

      Nějak to usnulo.

      Jakobo, jsi schopen a ochoten tu Konu dopravit do ČR? Mám o ní vážný zájem. Mail je v profilu.

      0 0
    • Jakobo  

      Dík za pozitivní ohlasy. Znovu jsem se díval na kola, tady je souhrn. Ta silniční a horská kola DBS jsou výjimečná spíš kvalitou provedení/osazením, materiál bude průměrný. Z dalších kol stojí za zmínku japonský Centurion, pocitově lehká silnička Buted tubes Tangen hi tension steel. Z horských kol pak Marin Muirwoods Designed & Manufactured in California, Cr-Mo buted tubes Tangen a japonský horák Miyata Terra Runner, Triple buted Cr-Mo. Je tady v katalogu z roku 86.

      Konu jsem přinesl domů a pořádně umyl, všechno šlo až s podivem snadno povolit a v hlavovém byla ještě i vazelína, konuse/misky nejsou nikde vytlučené. Jen se sedlovkou zatím po dobrém nelze hnout, rám je jinak OK. Řidítka jsou titanové, viz foto. Kolo jsem vážil na osobní váze ± 0,1 kg stylem já a kolo – já a výsledek pro komplet: rám, vidle, řízení, sedlovka, střed a nějaké objímky má 4 kg. Na kolo jsem pro představu hodil 28 kola co jsem měl po ruce, fotky jsou dole. Rám má fakt 19'', rozměr střed-střed je ale jen 410, horní trubka střed-střed má 575, rozvor je 1070.

      Teď plánuju, že si z jednoho novějšího rámu Hercules (něm.) nijak výjimečná, ale je hezký a hlavně má pro mě nutných 60 cm, složím po vánocích singla silničku 1:2,4 (kopce) a ten bude rovnou fixieready.

      0 0
      • alinceb  

        Ne, ze by se ten Konik nelibil – naopak libi a moc, ale mohl bys vyfotit taky nejakou silnici (toho Centuriona) a tu potvoru, ze ktere chces zbastlit fixie…?jsi schopen neco dovezt do CR?:)

        0 0
      • náčelník  

        Můj zájem o tu Konu trvá.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • scalar  

        Kona je krásná, s tou stojí zato si pohrát, bude z toho i na dnešní poměry výborný bike…

        Marin bude taky skvělý, ta Miyata je spíš do vitrínky, geometrie je hodně zastaralá.

        Co má nálepku Hi-Tension steel nebo Hi-Ten je podřadné.

        Jinak jsou to krásná kola pro někoho, kdo se tím zabývá, ale jejich finanční hodnota je nevalná, v aukcích se prodávají za pár tisícovek v dobrém stavu. Takže spíš můžeš někomu udělat radost než zbohatnout :-)

        0 0
      • alinceb  

        Pokud se nepletu, tak ty rodla asi titanové nebudou…Titec myslím nedělá titanové díly a nebo ne výhradně. Je to na nich napsané?

        0 0
    • Jakobo  

      To Scalar: Souhlas, kolo musi byt ‚kolo‘, sam jsem v zivote par stroju poskladal, k tem kolum jsem prisel po haluzi a vydelavat na tom nechci. Spis mam strach, ze do kolarny nabehne uklidova ceta a taky uz tu asi dlouho bydlet nebudu, proto jsem zalozil toto vlakno. Pro me s mymi 195 cm je Kona stejne mala. Nicmene, Nacelnikovi jsem se uz ozval, od zacatku mel velky zajem, to Nacelnik: viz mail. To Alinceb. Hlinik to urcite neni kvuli tvrdosti. Jedine snad nerez, ale ta byva obvykle aspon nepatrne magneticka na neodymovy magnet. Hlavne jsou ty rodla neuverielne lehke. Jak jsem uz psal mailem Nacelnikovi, domu jedu ted busem bo vezu pro babicku v krabici damske kolo, se dvema krabicema a krosnou by me asi ridic zlyncoval. Prilezitostne kola vyfotim a nekam hodim, at to tu zbytecne neplnim.

      0 1
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Jakobo  

      Ahoj, vuziju starsiho vlakna. Nedavno jsem konecne hodil do kupy toto Nishiki Competition z roku 1981. V popisu jsem psal, ze mam jeste podobne osazene Shimanem 600, nejake DBS Internazionale z let 1976–1982. Ramy Internazionale, Professionale a nejvyssi La Migliore byly vyrabeny na zakazku u ramaru v Italii.

      Ram zpracovanim zrovna nenadchne, byl to nizsi model zavodni rady na trenink, pro zavody byly urcene modely Professionale a La Migliore. Ocel Columbus, vyrobce ramu nejaky Piazza. Jinak jen firemni polepy DBS. Stribrny lak po tech letech uz ztratil lesk.

      Sada Ultegra je kvalitou proti Suntour, Suginu a Dia Compe na Nishiki o hodne hodne slabsi, ale je zachovala, na kole se asi moc nejezdilo.

      Ram ma na delku 51 cm, na vysku 53 cm, hmotnost tak jak je na fotkach 10,2 kg

      Predstavec SR Royal

      Riditka SR Sakae Custom Road Champion Japan

      Rafky Mavic Speciale Sport, na galusky

      Sedlovka SR Laprade

      Hlavove sozeni Tange Levin

      Pedaly si ted nemuzu vzpomenout, myslim francouzske stjne jak klipsny (Leontyne?), kozene prezky

      Zbytek Shimano 600. Kliky maji 53/42 zubu, kazeta myslim 14–26, pak mam jeste jednu 14–22

      Co byste s kolem udelali, ma smysl do kola vrazet cas? Kolo mi uz doma lezi pres 3 roky a porad nevim co s nim. Napada me bud kolo prodat tak jak je, at si nekdo vyhraje, prodat jen ram s vidlici a komponenty hodit do bedny nebo ram hodit do noveho laku a kolo zrenovovat. Dik za nazory.

      0 1
    • AussigBiker  

      Kdyby někdo chtěl, tak zapomenuté palečky v Londýně:

      https://www.lidovky.cz/…rmy-trhy_ele

      0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.