Stavba fitness kola nebo raději koupě?

68 nepřečtených
  • jirkous3

    Příští rok bych si chtěl pořídit nové fitness kolo, asi něco v tomto duchu. Mám docela jasné představy o velikosti rámu i konstrukci. Chci se tímto obrátit na zkušené stavaře kol, zda by mi poradili jestli si kolo nechat raději sestavit nebo koupit hotové. Jsem z Jižní Moravy a tak bych oslovil spíše někoho z této oblasti.

    0 0
    • jirkous3  

      Přibližná představa je asi něco takového: http://pcshop.pells.cz/…_d30700.html

      0 0
      • Madtomas  

        Z tech dvou moznosti radsi stavba. Nemuzu ale nedodat ze nevidim smysl proc to delat misto silnicky (a ten Pells je extrem kde tomu jen chybi berany, jinak zadnej rozdil)

        0 0
        • madcat  

          Pohodlnější posed pořád, i při brždění? Mně tato kategorie kol taky oslovuje víc než klasická silnička s beranama. Každej se nechce na kole tolik hrbit…

          0 0
          • Vilém  

            A neni to pak kratky, kdyz mas uchop o peknejch par cm bliz nez na silnicce?

            0 0
            • Singlespeed  

              Však právě o to jde. Posed je kratší, tedy vzpřímenější a tedy žádoucí pro ty, kteří se nechtějí hrbit.

              0 0
              • MlokCZ  

                Já bych si tím nebyl tak úplně jistý. Tedy souhlasím, že jde o to udělat vzpřímenější posed.

                Ale ne už vůbec tou metodou. Podle mě není řešení více posed zkrátit a přitom ponechat řídítka nízko (a že na takovém kole bude problém je snadno dostat výše).

                Pro narovnanější posed je daleko více potřeba dostat řídítka výše než jen zkracovat posed.

                0 0
                • Neunzikger  

                  Pořídí mužně ztopořený představec a má úchop vysoko i nepříliš blízko:

                  http://shop.dressler.cz/…robnosti.php?…

                  Taky nepovažuji za šťastnou ideu na celopevňáku sedět naštajf na žiletkovejch gumách. To aspoň zvolit CX rám, ten pojme objemnější pneu – které mohou utlumit nějaké drncání.

                  0 0
                • blaf  

                  kdyz pouzije optimalni silnicni velikost tak to bude mit s rovnyma riditkama imho kratky, takze vezme vetsi velikost a tim pujdou riditka i vys…

                  0 0
                • Singlespeed  

                  Když se na silničce chytnu za rovnou část beranů, napřímí se mi posed v porovnání s úchopem za páky, jejichž horní hrana je ve stejné výšce jako rovná část. Když se chytnu za spodek compact řídítek Ritchey WCS, který je sice o dost níž než rovná horní část, ale taky o dost blíže, posed se téměř nezmění. Z vlastní zkušenosti tedy můžu říct, že pro napřímení posedu je jeho zkrácení zásadní.

                  0 0
          • alinceb  

            Kolik toho máš na silničce odježděného?

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak to je individuální. Při brždění mi přišel posed příjemnější na biku oproti silničce vždy i před lety kdy jsem ještě berany jezdil rád. Nemluvě o tom, že silnička oproti biku vůbec nebrzdí.

              Před pár lety jsem zanebřel na berany úplně a byl to jeden z hlavních důvodů proč jsem silničku nadobro zrušil. Posed a převody jsem měl na poslední zcela vyřešené jak jsem chtěl, takže další důvod už byla jen menší univerzálnost pro jezdivé trasy (tím myslím pro trasy třeba 80–90% asfalt) a nepohodlí úzkých plášťů.

              Na silničkách (a to určitě 8+ různých kousků co jsem kdy měl) mám najeto kolem 50tis. km.

              0 0
              • alinceb  

                V dnešní době, kdy si můžeš na silnici koupit X různých druhů oblouků a libovolně volit délku a sklon představce, mi to přijde prostě jako blbost. Jde postavit i silnička s velice vzpřímeným posedem a brždění je o zvyku.

                Když si na silnici blbě nastavíš posed tak, abys byl úchopu za páky natažený jako špagát, tak chápu, že je pak brždění nepohodlné. Ale i to se dá velice snadno řešit. Třeba přítelkyni teď budu do Alp na kolo přechodně montovat CX přídavné páčky (v místě montáže mám na bowdenu oboustrannou spojku). Po ČR je ale nevozí…

                Naopak oblouky mají proti rovným rodlům výhodu možnosti střídání různých úchopů, což je třeba pro mě dost důležité.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Oblouky mají více úchopů, to ale neznamená, že to díky tomu je pro každého lepší.

                  Pro mě mají aktuální spoustu zcela nevyhovujících úchopů.

                  Než jsem silničku definitivně vyhodil, tak jsem si dal tu práci a vyzkoušel cca 10 kousků různých beranů jak tvarově, tak různý drop/reach. Včetně i zkoušení různého natočení. Pěkný oprzu tohle na silničce testovat a pořád přemotávat.

                  Ale aspoň jsem si ověřil, že tudy cesta opravdu nevede.

                  Nejen, že mi to není příjemné jezdit na beranech, ale po 2h+ se ve všech zkoušených variantách vždy dostavila někde bolest (dlaň, zápěstí, různě).

                  Posed jsem měl poladěný stejěn jako na celopevňáku (a hodně s tím experimentoval), takže v tom problém nebyl.

                  Ohledně brždění to nikdy nebylo ono. Ať jsem zkoušel berany jakékoliv, tak při poladění spodního úchopu pro brždění nikdy nebyl ok už horní úchop (a opačně).

                  Oproti tomu na celopevňáku + Ergony → 7–8 hodin jízdy (delší vyjížďky už nevedu) a naprostá pohoda (žádné problémy, příjemný úchop, mnohem lepší brždění).

                  0 0
                • jirkous3  

                  Ono to chce si zkusit na fitness kole zajezdit. Já jsem dřív taky nedal na silničku dopustit, ale s přibývajícími lety jsem postoj změnil.

                  1. berany už stejně nevyužiji, prostě záda nejsou co bývaly
                  2. řídítka na fitness jsou širší a tudíž se na horším povrchu lépe

                  drží směr

                  1. fitness má většinou řešení pro montáž blatníků
                  2. rám je oproti silničce trochu odlišný a při posezu je

                  prostě znát

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Prave ze drtiva vetsina fitness kol je postavena na silnicnich ramech coz dava uplne katastrofalni posed a pro me tato kategorie postrada vyznam, silnicni kolo s rovnyma riditkama je uplny nesmysl. Schvalne se podivej na geometrii u stejneho vyrobce. Jak uz tu padlo, budes mit kratky posed a pritom riditka nizko, logicky se budes hrbit, je to horsi, nez jezdit na Liberte, protoze tam aspon sedis vzprimene jako u stolu.

                    Nastesti existuje i par ramu, ktere maji „normalni“ tedy delsi geometrii, treba MRX, Force a snad dalsi, na tyto ramy dobre sedi pevna vidlice, muzes dat Vcka nebo kotouce a zadni stavba ma 132–133 mm, takze das silnicni nebo horske kola. Takove kola stavi Scalar, jedno MRX mas nize v odkazu, velice se za nej primlouvam.

                    0 0
            • jirkous3  

              No, jestli je to dotaz na mě, tak už určitě nějaká stovka tisíc bude.

              0 0
              • madcat  

                To byl dotaz na mě – na silničce mám odjeto jeden okruh kolem brněnskýho velodromu :-D. A byla to celkem hrůza – jankovitá koza, stál jsem skoro na rukách, a i na tom „rovným“ betonu to drncalo :-). A furt jsem měl pocit, že při zabrždění zákonitě hodím salto vpřed.

                0 0
        • jirkous3  

          Jednu starší silničku doma mám, v mládí jsem na ní ujel spoustu kiláků, ale už mne na ní bolí záda. V padesáti to prostě chce rovnější posez. Fitness mám vyzkoušený od kamarádů, naprosto mi vyhovuje i díky širším řídítkům.

          0 0
      • MlokCZ  

        Pokud určitě chceš tenhle typ kola, tak proč ne, určitě bych raději stavěl.

        Pokud jsi vyloučil silničku a preferuješ trochu narovnanější posed a rovná řídítka (případně užší vlajdy), tak bych ještě uvažoval zda nepostavit celopevňáka bike a to spíše 29tku (nejen kvůli vlastnostem větších kol, ale také největší výběr plášťů s případnou možností použít i ty úzké silniční).

        Záleží co od toho očekáváš. Pokud se postaví cokoliv s narovnanějším posedem a není spodní úchop beranů, tak pro opravdu rychlé ježdění to stejně bude limitovat aerodynamika.

        Takže je pak otázkou jak moc má smysl dávat úzké pláště, aerodynamiku už to stejně nezachrání. A široké mohou přinést daleko více pohodlí + daleko větší univerzálnost (možnost to brát občas i terénem, za sucha objemné slicky dovolí dost).

        Objemné slicky pak mají i nízký valivý odpor a ne potřebují na to až tak nabušit a tedy zachovají i pohodlí.

        Daní za to je o něco vyšší hmotnost.

        0 0
        • Peslezedirou  

          Cha cha :-)

          Na to si občas vzpomenu při cyklokrosu, když si zkracuju cestu lesem, příště požídím cintíky 4000 v 25mm, zas až tak hůř to nepojede, nebo spíš to nepoznám.

          0 0
        • jirkous3  

          Celopevňáka bike přestavěného na úzké pláště používám nyní. Není to špatné, ale přeci jen trochu těžší řešení a když už nové kolo, chci něco lehkého, ale současně pohodlného na dlouhé vyjížďky po pevném povrchu. Vůbec mi nejde o rychlost, ale spíše o „lehkost“ při jízdě. Když už vyjedu, tak přibližně na 100 km a v mém věku už je únava dost znát.

          Jak už jsem psal, pro fitness jsem rozhodnutý, ostatně dva kamarádi mají Meridy a tak jsem měl možnost to otestovat.

          0 0
    • jirkous3  

      Je zde někdo, kdo by byl schopný mi takové kolo postavit?

      0 0
      • Marskatin  

        Dle mého názoru bude se stavbou problém v tom, že bude problém sehnat samostatný fitness rám. A pokud sehant půjde určitě nebude na výběr. Je to podle mě dost okrajový segment trhu.

        0 0
        • jirkous3  

          To mě nenapadlo, ale máš zcela jistě pravdu. Tím pádem je v podstatě rozhodnuto o koupi hotového kola.

          0 0
        • Luma  

          Taky si myslim,ze sehnat fitnes ram bude problem.Jedine to postavit na trekovem nebo krosovem ramu,nebo i mtb a dat to na kotouce.Pekne fitnes kolo dela Specialized na kotoucich za cca 35tisic.

          0 0
        • Marskatin  

          Tak jsem se díval na ten pells aeron tiagra. Je to postaveno na normálním silničním rámu (nijak extra dlouhém). Takže pokud by ti to délkově vyhovovalo, máš výběr v podstatě ze všech silničních rámů.

          0 0
          • jirkous3  

            Ovšem jeden z mých hlavních požadavků je možnost instalace lehkých blatníků. Silničky mívají dost úzkou vidlici (ten Aeron asi taky) takže ve skutečnosti se budu muset poohlížet spíše po kolu s véčkami nebo kotoučemi a širší vidlicí.

            0 0
            • Marskatin  

              Ta poznámka byla čistě ke geometrii kola. S blatníky to je bohužel jak píšeš. Do Aerona rozhodně nepůjdou. Takže buď zaměřit pozornost k cyklokrosovému rámu nebo postavit nějakou lehkou rychlou střelu na krosovém rámu.

              0 0
    • jecnak  

      Pouvazuj nad cyklokroskou. Daji se koupit i velmi turisticky ladene kousky s uchyty blatniku a nosice a na kotoucich.

      0 0
      • jirkous3  

        Taky jsem na ní uvažoval, ale nesedí mi berany. Jak jsem psal, vzhledem k věku a zádům preferuji širší úchop a rovná řídítka.

        0 0
        • jecnak  

          Neni v tom pripade lepsi vzit nejakou 29ku a na ni nahodit uzke plaste?

          0 0
          • jirkous3  

            To nevím nejsem až takový znalec. Myslím, ale, že tak úzké pláště by na ty ráfky nešly. A celkově ten rám bude asi těžší. Nevíc bych preferoval osazení spíše silničními komponenty.

            0 0
            • jecnak  

              Bezne se da na rafek vnitrni sirky 19mm dat 23mm silnicni plast. Ram muze byt tezsi i lehci. Proc silnicni komponenty moc nechapu. Mozna tak vetsi prevodniky.

              Mimochodem v jake cenove relaci se hodlas pohybovat. On totiz pak rozpocet dost znacne muze zmenit situaci.

              0 0
              • jirkous3  

                Jako strop mám 30000, ale raději bych se pohyboval okolo 25000. Hard překopaný na fitness mám nyní, není to špatné, ale s novým kolem bych se chtěl pohybovat do 10 kg a ty silniční komponenty jsou většinou lehčí. Prakticky vůbec nejezdím v terénu, max. nějakou tu panelku a vždy jsem byl silničář… tak mne to prostě k tomu více táhne.

                0 0
                • jecnak  

                  Doporucil bych ti si nejaka fitness kola pujcit a k tomu nadavkem nejakou cyklokrosku na kotoucich a pak treba jeste nejakou pohodlnou silnicku – Trek Domane, Spesl Roubaix apod. Myslim si, ze dost tapes v tom co vlastne chces a jaka je realita jizdniho projevu jednotlivych kol. Pak bych se rozhodl co dal.

                  Ono totiz stejne jako mezi cyklokroskami je mezi fitness koly velky rozdil – nektere jsou vyslovene silnicky bez oblouku (nedas blatniky) a nektere jsou spis jako krosky. Pri vzprimenem posedu a blatnicich navic nehrozi vyssi rychlosti po silnici, takze bych uvazoval i sirsich plastich se vzorkem kvuli pohodli a moznosti si obcas zkratit cestu po polnacce nebo lesni ceste.

                  0 0
                  • jirkous3  

                    To co navrhuješ je sice hezké, ale půjčit si tolik kol nemám příležitost. Dva kamarádi mají fitness od Meridy, takže ty mám vyzkoušené. Na silničce jsem jezdil ještě před deseti lety a určitě to nějakých 100000 kiláků bylo. Samozřejmě by se mi líbilo přijít do krámu, vyzkoušet deset fitness kol a pak si vybrat, jenže kde takový krám je?

                    Naopak přesně vím co chci. Nechci kolo rychlostní ale určené na delší vyjížďky, okolo 100 kiláků pouze po zpevněném povrchu. Proto chci kolo lehké, úzké pláště, rovná řidítka, blatníky, geometrii přesně podle mých parametrů, možnost košíku na láhev a nějaké další drobnosti. Nejraději bych preferoval kolo postavené, ale jak tu někdo psal, fitness rám neseženu. Dobrý nápad je, postavit to na cyklokrosovém rámu, ale sám to neumím. Takže buď někoho seženu nebo koupím hotové fitness kolo.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Spousta obchodu umoznuje si pujcit kola, staci trochu aktivne zjistovat. Silnicka pred deseti lety a dneska se porovnava dost tezko. Dneska je fakt mnohem vetsi sire moznosti od zavodnich raket az po turisticke specialy.

                      Stavitelu kol je tu taky nekolik – Scalar, Hnoj, Majkee a asi i dalsi.

                      0 0
          • Jezevec70  

            Taky bych byl pro to vzít třeba krosový rám, pevnou karbon vidli, silniční záplety, převody dle preferencí. Těžší to o moc nebude než silniční fitnes a bude možnost bez problémů použít blatníky, příp. širší pláště a nosič.

            0 0
            • jirkous3  

              Pořád ale zbývá otázka, kdo to dokáže vše složit aby to správně fungovalo. Já sice nejsem úplně neschopný, ale zkušenosti co se dá k čemu použít nemám.

              0 0
              • Jezevec70  

                Stavitelé tu schopní jsou.

                http://www.bike-forum.cz/…sany0418.jpg

                Hmotnost prý 9,8 kg.

                0 0
                • jirkous3  

                  To by mohlo být ono,na koho se obrátit? Můžeš doporučit?

                  0 0
                  • Erknold  

                    Podobná zahrada, podobná kola, že by to byl… http://www.bike-forum.cz/…edavani.html?… :)

                    0 0
                  • Neunzikger  

                    Píšeš, že jasně víš, co chceš a upřednostňuješ osobní jednání a máš reálný finlimit. Tak s tím navštiv cykloservisy v okolí, kam až jsi ochoten za tím cestovat.

                    A jestli chceš tady něco předem probrat, tak se vyjádři konkrétně.

                    geometrie rámu

                    blatníky dlouhé či jen na sedlovku?

                    úchyty na nosič?

                    typ brzd: kotouče, ráfkové V či silniční

                    max. objem pneu

                    převody 3×10? Jaké rozsahy?

                    Tady se Ti třeba lidi vyjádří, co se vylučuje a co lze.

                    0 0
            • Vilém  

              tak silnicni zaplety asi ne, na crosovy ram.

              0 0
              • nitraq  

                Proč by ne?

                0 0
                • Vilém  

                  No protoze silnicni zaplety maji jinou roztec nez crosove ramy.

                  Co to je za kola na scalarove vytvoru, to nedokazu identifikovat.

                  0 0
              • Jakobo  

                Tyto ramy maji zadni stavbu 132–133 mm, das tam jak 135 mm horske nebo 130 mm silnicni kolo, ty 2 mm plus nebo minus ram zvladne.

                0 0
                • Luma  

                  Anebo zaplest silnicni rafky na mtb nabu a dat kotouce

                  0 0
            • Singlespeed  

              Ke krosovému rámu se velmi často nedají použít silniční kliky, neboť velká placka brousí spodní šavli (já mám na klikách Sora 46 zubovou placku, klasický kompakt 50 zubů nemá šanci).

              0 0
    • Hlad17  

      A co tohle. Je to pohodlné ale oproti silničce mírně ztrácí. Převody 3×10, s berany 2×10. http://cyklobazar.cz/…-carpe-diem/

      0 0
      • Vilém  

        Aneb proc si nezpropagovat vlastni inzerat.

        0 0
      • jirkous3  

        Hezké kolo, ale asi by se Ti nechtělo čekat rok, než budu kolo kupovat.

        0 0
        • maajkee  

          Chceš kupovat kolo za rok a řešíš to teď? :)

          0 0
          • jirkous3  

            Raději ještě jednou opakuji základní dotaz:

            „Příští rok bych si chtěl pořídit nové fitness kolo, asi něco v tomto duchu. Mám docela jasné představy o velikosti rámu i konstrukci. Chci se tímto obrátit na zkušené stavaře kol, zda by mi poradili jestli si kolo nechat raději sestavit nebo koupit hotové. Jsem z Jižní Moravy a tak bych oslovil spíše někoho z této oblasti.“

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.