• pajda

    Omlouvám se, že začínám vlákno už několikrát probírané, ale pořád v tom nemám úplně jasno :-)

    Skoro ve všech vláknech založených na téma full se zdvihy 140mm jsou doporučovány jako jedny z nejlepších kol Cube Stereo a Lapierre Zesty a vždy ještě několik dalších. Rád bych se ale zeptal konkrétně na srovnání těchto dvou. Co jsem tak pochytil z toho co tu už bylo napsáno, tak jde o kola na pohodovou jízdu terénem, bez nějakého velkého skákání. Obě jsou myslím pro rok 2009 s tlumičem RP23 s CT na min, ale Zesty nemá sériově Talas. Podle toho co píše Mlok, tak Stereo velice dobře žehlí a ochotně chodí do zdvihu, který má ale velmi progresivní konec, takže nechodí běžně na doraz. Při jízdě do kopce má ale díky hodně lineární charakteristice velký sag a proto je dobré toto (více než u ostatních kol) kompenzovat snižováním Talasu. O chování Zesty jsem toho bohužel moc nenašel – pouze že trochu víc „zamyká“ při šlapání (nevím přesně co si pod tím představit), že se dá jezdit pomerně dobře i ze sedla (což u této kategorie kol není zrovna obvyklé) a že má mírně větší pedal-kick než Stereo. Jak je to ale se žehlivostí, využíváním plného zdvihu a vůbec celkovým chováním a pohodlím kola oproti Stereu? Jak je na tom Zesty ve výjezdech – nechybí také to snižování zdvihu Talase? Bylo by třeba lepší Zesty + Talas než Stereo s Talasem?

    Mohli byste mi prosím doporučit jedno z těchto kol, když jezdím spíše lehčí nebo středně těžké terény téměř bez skákání, tak abych co nejvíc mohl využívat zdvih a prostě aby jízda byla pokud možno pohodlná? Doposud jsem jezdil na dost progresivním fullu 100/100, přičemž tak 3–4cm zadního zdvihu jsem vůbec nevyužil..

    A poslední věc – myslíte, že by bylo s nákupem lepší počkat na modely 2010?

    Moc díky za odpovědi.

    0 0
    • kloubik  

      Mlok Ti to napíše asi přesněji, za mě jsou si obě kola hodně podobná co se týká charakteristiky zadní stavby. Že má Stereo velmi progresivní konec zdvihu a nevyužívá ho je podle mě blbost a nemyslím, že to Mlok někde napsal. Naopak tam ta progresivita je jen velmi malá a podle mě kolo velmi snadno bude využívat téměř 100 % zdvihu.

      Zesty ten konec má lehce progresivnější, tzn. bylo by vhodnější pokud by sis sem tam chtěl během vyjíždky lehce poskočit, ale teď koukám, že tam od 2009 dávají tlumič s velkou komorou, takže to tu progresivitu možná eliminuje.

      Za sebe bych vzal Zesty, protože se mi mnohem víc líbí a rozdíl mezi těma kolama je podle mě minimální pokud pominu osazení a geomterii. Talas je otázka, asi by se hodil, ale já mám na Bluru LT 140 mm bez snižování a ve výjezdech nemám problém.

      Pokud už jsi výběr omezil jen na tyhle dvě kolo, snažil bych se obě projet a vzal to, který lépe sedne geometrií.

      Pokud nemáš možnost mít např. na model 2009 velkou slevu, počkal bych asi na 2010, protože jak tlumiče, tak hlavně Fox vidlice jsou pro 2010 hodně přepracované k lepšímu, takže by se mělo vyplatit počkat. Navíc nevím jak Lapierre, ale Cube už tenhle rok asi nikde v ČR neseženeš, jedině v zahraničí.

      0 0
    • warzone  

      Ja by som ti predsalen do toho vyberu este trochu skocil…Nakolko uz 2 dni testujem Specialized Stumpjumper fsr Elite ⇒ http://www.specialized.com/…CBkModel.jsp?…

      vyborna,univerzalna geometria(hoci ja mam radsej este trocha kratsi posed-viac Enduro…),Talaska sa tam super hodi a z 32mm vidiel je to jedna z naj vidiel.Bike je lahucky,slapa­vy,nezlakne sa ani tahsich terenov,zadok krasne zehli a co ma najviac prekvapilo-po zmene prepakovania z 2007 modelov nehupe!Fakt som bol z toho milo prekvapeny,nutnost pouzitia Propedalu ci dokonca locku som necitil.SJ FSR 2007 som niekolko mesiacov vlastnil,tak a rozdiel je citit.Okrem toho som s nim aj co-to poskakal a no problem,pri spravnom dofuknuti tlmica samozrejme.

      Okrem toho si pisal,ze zadny zdvih moc nevyuzivas ani pri 100mm fullovi a SJ ma 120(ale pocitovo by som povedal skor viac).

      0 0
      • kloubik  

        Tu Tvojí poznámku o nevyužívání zdvihu jsem moc nepochopil. Píše, že nevyužívá, ale asi ne proto, že by nechtěl, ale protože měl blbý kolo – asi progresivní tlumič i zadní stavba kola. Naopak chce využívat zdvihu co nejvíc.

        A za sebe bych asi doporučil spíš těch 140 mm. Jinak mě např. SJ nevyhovoval, protože má strašně krátkou zadní stavbu a ve výjezdech se mi to nelíbilo. Pokud přidat něco do výběru, tak bych hlasoval pro Giant Trance X. Ale ty 2 kola který zmiňuje se mi líbí víc.

        0 0
        • pajda  

          Díky za názor, je to přesně jak píšeš – rád bych využíval co nejvíc zdvihu i při té svojí pohodové jízdě, ale kolo co teď mám je spíš takový „chrtí full“, tj. canyon vader 2007 (na www.canyon.ch), kupoval jsem to před rokem a půl z druhé ruky a po přechodu z HT jsem z toho byl nadšený, ale bohužel ne moc nadlouho, navíc když teď jezdím už skoro jen v terénu, asfalt minimálně.

          Zesty a Stereo se mi líbí obě, na tom Stereu by mi asi trochu vadilo to umístění tlumiče, ale rozhodující by měla být spíš funkce. Trochu se u toho Sterea teda bojím toho velkého sagu při vyjíždění prudších kopců – kybych měl pořád snižovat Talas nebo přinejmenším zapínat propedal a každou chvilku se ohýbat k tomu tlumiči, tak by mě to asi brzo dost štvalo.

          Ještě tak trochu pokukuju po Canyonu AMku (asi 7.0), hlavně kvůli ceně a výbavě, ale nevím jestli není pro moje účelu už moc progresivní.

          Zkusím ještě vložit obrázky průběhů těch staveb..

          0 0
          • MlokCZ  

            S tím sagem to neber tak, že na Stereu bude 2× větší než na jiném 140mm fullu. Teď jsem to zkusil srovnat přesněji číselně v Linkage a vyšlo mi, že když Stereu se sag zvedne o 20mm, tak při stejné situaci to bude u Zesty o 17–18mm, což není nijak zásadní rozdíl. Na AMS 125tce to pro stejnou situaci vychází ale třeba už jen 14–15mm (část je také dané nepatrně menším zdvihem). A pak 125tka x Stereo je už třeba v reálu celkem znát (s tím sagem ve výjezdu).

            Každopádně to jsou v celku velká čísla, všechna kola jsem nastavil na svojich 70kg (tak znám nejlépe průběhy a dokážu nejlépe nastavit tlumič, aby to sedělo s reálem) a výjezd jsem simuloval tak, že jsem zvýšil zatížení zadního kola o 10kg (což je pro mojich 70kg dost dobře možné). Tím chci hlavně demonstrovat, že k nárůstu sagu dochází obecně poměrně hodně při 140mm zdvihu a ten obecný nárůst u všech fullů je oproti HT nesrovnatelně větší než rozdíly mezi jednotlivými fully mezi sebou. Proto se to snižování zdvihu vidlice používá.

            0 0
          • MlokCZ  

            Ten průběh Canyona AMka 09 jsem ještě neviděl takhle změření s tlumičem. Dle Linkage to vypadalo, že to bude lepší pro 09 a opravdu, teď se mi to na dané přepákování opravdu líbí, s high volume tlumičem z toho vzešel už opravdu pěkný průběh.

            0 0
            • pajda  

              Ten průběh AMka jsem našel tady (ve stejném testu jsou taky Zesty a Stereo). Co mě ale při procházení těch všech možných staveb dost překvapilo, jak se liší průběh Zesty 914 oproti Zesty 314 – vždyť od pohledu ty kola vypadají skoro stejně, 914ka má snad jenom zadní stavbu karbonovou – tak že by to udělalo tolik?

              0 0
      • pajda  

        Díky za radu – Stumpa jsem měl možnost vyzkoušet, ale ve verzi „Comp 2008“, teda bez Talase. Pocitově mi tam hlavně asi nejvíc vadila ta vidlice F120RL, přišlo mi, že nebyla tak citlivá tak jako ta co mám teď – F100RLC (2007). Zadní stavba mi sedla určitě mnohem líp než ta moje, zdvih se mi zdál mnohem větší, ale vím už jaké jsem měl pocity při přechodu z HT na toho svého zatím jediného fulla, tak bych tentokrát už nechtěl udělat chybu a koupil bych raději něco se zdvihem rovnou těch 140 – a ještě raději ne moc progresivním.

        0 0
        • warzone  

          Ok teda, tak medzi tymito dvoma Zesty bude slapavejsi,lepsie pojde za pedalom a Stereo mi zase pride pevnejsi,pri spravnom tlmici by netrebalo ani riesit nejake natahovanie sa za propedalom a pod. Za mna oba fajn,osobne sa mi viac pozdava Stereo.

          0 0
    • MlokCZ  

      Já bych si počkal na modely 2010 a to jak kvůli tlumiči, tak kvůli vidlici. Stejně je otázka, jestli vůbec jsou ještě nějaké 09 modely k mání.

      Na Stereu se na daný zdvih dá také poměrně dobře ze sedla. Jenže ono stejně i když to celkem jde se zadní stavbou, tak horší to je s vidlicí (a tu v terénu určitě nebudeš kvůli tomu zamykat).

      0 0
      • pajda  

        Díky za odpovědi! Počkám teda raději na ty modely 2010. A mohl bys mi prosím ještě napsat – kdy by asi tak byla u Sterea nejvhodnější doba na objednání a taky kde? Jestli si to raději nechat poslat např. z CRC, nebo bude lepší kupovat to u nás? A jestli u nás, mohl bys mi prosím doporučit nějaký konkrétní obchod? Na internetu jsem našel nějaký cyklosport RIK a nebo taky Trinnity, bohužel ceny u obou jsou (byly) tak cca o 10 tisíc větší než po přepočtu např. z CRC. Vím, že jsi dříve psal, že je možné zkusit domluvit lepší cenu i u nás, ale nevím jestli toto půjde třeba i u nového modelu, spíš bych si to dovedl představit při nějakém výprodeji..tak ne­vím.

        Taky mi pořád nějak nejde z hlavy ten Canyon AMko – za tu cenu bych asi kolo s podobnou výbavou nesehnal. A navíc když píšeš výše, že je průběhem zadní stavby s tím tlumičem s velkou komorou na tom taky velice dobře. Nevíš ještě jaký Compression tune na ty Canyony dávají? Jde to třeba poznat z toho grafu?

        0 0
        • MlokCZ  

          Nejlepší je předobjednávku cca v září, záleží kdy přesně se objeví nevé modely, takže čas předobjednávek se už blíží.

          A CRC x nákup v ČR závisí na konkrétních cenách, co seženeš. Osobně (rozhoadně nepsat maily, minmálně telefonovat, ale osobní návštěva je vždy lepší) si zajdi k některým prodejcům a zkus se domluvit jakou na předobjednávku nabídnou cenu. Kde to bude nejlepší se říci takhle předám nedá, ty ceny nejsou nijak přesně stanovené. A ta sleva když se jedná o předobjednávku by se měla dát sehnat určitě 10%, není vyloučeno, že někde i nepatrně více. Také to záleží na tom, jaké ceny budou pro nové modely stanoveny. Seznam prodejců Cubu je na stránkách cyklosportu RIK (současný dovozce Cubu do ČR). A srovnání s CRC vždy záleží také na aktuálním kurzu.

          Já mám třeba všechny fully koupené v ČR a na CRC bych je levněji neměl (v některých případech maximálně ± stejně).

          Z grafu se compression tune nijak nepozná. Sice by nepatrně graf ovlivnilo, jenže tak málo, že v tom rozlišení grafu co jsou k dispozici to není poznat a hlavně se neví ani nafoukání tlumiče pro které to bylo měřeno, tím to už nelze poznat vůbec. A CT u Canyonu netuším. Na CT bych to ale nevázal, když za 800Kč tohle můžeš nechat v Bikelive změnit.

          A ceny jsou u Canyonu dobré hlavně pro ty nižší modely, pro ty vyšší s lepší vábavou to už zas takový zázrak není. Cube se slevou nevychází osazením o moc hůře (Stereo nepatrně hůře, 125tka někdy dokonce i nepatrně lépe).

          0 0
          • ceo  

            Jenže on srovnává právě

             

            Zesty 314 – 53t. CZK (Zamo) – fox 32 Float RL/Float R /crossride/de­ore kliky

            Stereo s Foxkou jsem našel u dovozce (the One)  Fox 32 Talas/Float RP23/ DT Swiss/XT kliky  za 79.990,–

            (v 2010 určitě bude zase K24 s Foxkou za nějakých 60–65t.)

             

            A oproti tomu AM6 už za nějakých 48t. má  Fox 32 Talas RLC/RP23/sin ringlé/ SLX kliky …

            Základní AM ko je v podstatě osazeno jako střední Stereo, při ceně pod základním stereem (které má revelation ) a výrazně lépe osazeno než základní Zesty, přitom pod jeho cenou..

            uvidíme  jak to bude pro 2010, ale tazatel se zdá, že právě pokukuje po „základních“ modelech a tam je Canyon výhodností (cena osazení) hodně vepředu..

            0 0
            • MlokCZ  

              Taky jsem psal, že Canyon má hodně dobré ceny pro ty nižší modely.

              The One verze se ale srovnává dost blbě. V první řadě je nutno započítat, že reálně (když to bude brát na předobjednávku, tak určitě) cena bude někde kolem 70–72tis., takže znatelně nižší.

              No a osazením je pro The One variantu o třídu výše, to se nedá srovnávat. Ono se to nasčítá, to máš kola, brzdy a spoustu další drobností.
              A pak je tu zásadní rozdíl, AM6tce chybí pevná osa a z tohoto důvodu bych si u Canyonu AM6tku škrtnul i kdybych chtěl šetřit, protože tohle dodatečně pořešit nepůjde (za rozumné poníze). Tedy tady začínáme na AM7čce, tam už pevná osa je.

              S variantou The One je třeba srovnávat AM8čku, ta je v podstatných věcech už zcela srovnatelná, jen pár drobností má horších. Cenově AM8čka při dnešním kurzu někde kousek přes 60tis. Takže ano, Canyon vychází cenově skutečně o trošku lépe, ale není ten rozdíl nijak extra velký.

              Se Zesty souhlas, tady jsou ceny za dané osazení dost vysoké.

              A když uvažuje o Stereu s Talasem, tak nemohl uvažovat o té nejlevnější variantě s RVL.

              0 0
        • MlokCZ  

          A ten průběh Canyon jsem psal, že je výborný na dané přepákování. Z mojeho pohledu a požadavků na průběh Sterea pořád nemá (taky mít nikdy nemůže při zachování přepákování, v tuhle chvíli je to asi maximum co lze z toho typu přepákování dostat).

          0 0
          • pajda  

            Moc díky za odpovědi! Ještě nad tím budu chvíli přemýšlet, ale zatím se mi to Stereo líbí nejvíc.

            Potřeboval bych ale ještě prosím poradit s velikostí rámu vzhledem k tomu velkému posuvu sedla dozadu při vytahování sedlovky – rozhoduji se mezi M a L.

            Měřím cca 181cm a délku nohy jsem změřil tím postupem s knížkou :-) cca 84,5cm, možná až 85cm. Důležitější budou ale asi míry, které jsem naměřil na svojem současném kole – od pedálu po horní plochu sedla mám 91,5cm, což mě teda dost překvapilo, když i vezmu v úvahu tloušťku podrážky boty a prohnutí sedla, tak mi to přijde vzhledem k délce nohy nějak moc (?). No každopádně mi to tak docela vyhovuje. Vodorovnou délku horní rámové trubky mám 595mm a délku představce 110mm, vzdálenost střed – konec sedlové trubky 480mm a sedlovku (350mm) vysunutou 22,5cm, takže 12,5cm schovaných (sedlo mám tlusté od lyžin po horní plochu cca 4cm).

            Když se dívám na geometrii Sterea, tak u velikosti M je vodorovná délka horní trubky 585mm, takže představec bych měl mít teoreticky 120mm, ale pro AM fulla spíše raději o něco kratší, takže tak 100–110mm nebo ještě míň, nevím jestli bych se tam pak ještě pohodlně poskládal. Délka sedlové trubky je tam 450mm (asi od středu, nejde to moc z toho obrázku poznat). Sedlovku bych pak měl vysunutou 25,5cm, takže už by to musela být 400mm sedlovka.

            U velikosti L je horní trubka 598mm, takže představec bych myslím mohl mít v klidu 100mm. Sedlová trubka je tam 490mm, takže bych měl sedlovku vysunutou 21,5cm.

            Přikláněl bych se ve svém případě k velikosti L, navíc s tím, že pro rok 09 ten rám hodně snížili a pro 2010 zůstane nejspíš stejný. Je to dobrá volba?

            0 0
            • BB  

              Když vezmeš L budeš litovat, žes nevzal M a naopak. Jseš velikej jak já, tak tohle dilema znám. Nezapomeň na jednu věc. Kromě délky rámu a představce do posedu ještě mluví šířka řídítek. Např. rozdíl mezi řídítky širokými 24 palců a 27 palců lze srovnat, jako rozdíl mezi představcem 100 mm a 130 mm. Takže když tam dáš 27 palců široká řídítka, tak se poskládáš i na Mko s předtavcem 100 mm. Mko bude vždy obratnější a M je vždy nejhezčí ze všech velikostí. Fulíky mají taky položenější hlavu, takže delší rozvor, tak nemusíš mít strach, že bys z Mka přepadával přes řídítka. Takže já bych šel do M a řídítka okolo 680 mm.

              0 0
            • MlokCZ  

              S velikostí to nebude tak úplně jednuché, ale nejspíš 18tku.

              Já měřím 182cm, nohy 84,5cm, tedy dost podobné parametry. Ale dále mám extrémně krátké ruce a pak poměrně krátkou stehení část nohy. To znamená vozím sedlo posunuté poměrně dopředu oproti ostatním a i přesto, že sedlo vozím poměrně vepředu, tak kvůli těm strašně krátkým rukám potřebuju hodně krátký posed a řídítka hodně vysoko.

              A pro 18tku mi to vychází následovně. S vysunutím sedlovky mám ještě velkou rezervu, ona se standardně dodává ta Syntace dost dlouhá (teď si nejsem jistý jestlí 400 nebo 420mm, jsem ji neměřil). Na hraně by mi stačila 350mm sedlovka, takže rezerva u té delší je velká. Teď ale nastává ta komplikace s tím sedlovým úhlem. Při mojem vysunutí sedlovky musím mít sedlo posunuté dost dopředu (ono to zase tak extrémně vepředu není, ale ta Syntace sedlovka má hrozně dlouhé ližiny, které vlastně simulují hokejku i když zámek je rovný). Pro zcela ideální stav bych potřeboval sedlo v zámku posunout trošku dozadu. Na fullu to naštěstí nijak moc nevadí, tam pruží zadní stavba a že posun v zámku trochu omezuje pružení sedla se dá přežít. Pokud máš kratší stehení část nohy, tak to při stejném vysunutí sedlovky budeš mít tak akrotá. Pokud bys ji ale vysouval více, tak začne být problém a jako já budeš muset cpát sedlo hodně dopředu.

              A teď jsem ještě přeměřil tu vzdálenost od pedálu po vrch sedla (pedál v poloze, kdy je nejdále od sedla + sedlo měřeno cca v místě zámku) a mám to 92cm, tedy máme to skoro stejné. Výše tedy než já mít sedlo nebudeš a tedy pokud máš nepatrně delší stehení část nohy, tak sedlo budeš mít přesně akorát pro 18tku velikost.

              A teď délka rámu. Normálně se dle virutální horní rámové trubky srovnává dobře, ale u Sterea je to poměrně zavádějící údaj. Aby tenhle údaj byl srovnatelný, tak musí být ± standardní úhel sedlovky. Když tady není, tak sedlovka v místě měření může být posunutá dopředu a tedy ve skutečnosti bude ten rám delší než se zdá dle toho čísla (obzvlášť pro 20tku velikost). 08 Stereo a 07 AMS 125tka měly uvedenou ± stejnou délku horní rámové trubky (nějaký rozdíl cca 2mm tam byl, ale zcela zanedbatelný). V reálu když mám vše nastavené stejně (přezadně stejně posunuté sedlo vůči pedálům), tak Stereo je o celý 1cm delší než 125tka.

              Já vozím Stereo s 9cm představcem + tam mám ještě daná řídítka s 40mm zdvihem + poměrně úzká (62cm) a takhle mi to sedí perfektně. Ale je to kvůli těm mojim superkrátkým rukám. Ale pokud bys měl sedlo trošičku více vzadu než já + necháš originální řídítka (o dost širší než 62cm), tak i když budeš mít výrazně delší ruce, tak by to mohlo být ± akorát dlouhé (pro tu 18tku).

              U 20tky můžeš mít problém s výškou hornší rámové trubky. Já to mám pro 18tku tak akorát. Díky přepracovaném rámu a většímu slopingu tam je více místa než u modelu 08 co mám já, ale ta 20tka je zase o dost vyšší než 18tka.

              A souhlasím s tím co psal BB.

              0 0
              • pajda  

                Díval jsem se Ti do profilu a vysunutí sedlovky vypadá docela přirozeně, bál jsem se, že už to bude moc, takže ta velikost M-18 palců bude asi v pořádku i pro mne.

                Takže mockrát díky za rady Tobě i ostatním!

                0 0
            • tomek  

              Já měřím 177cm a mám STEREO 18". Mám dost dlouhé ruce a vozím představec 110mm.

              0 0
            • alex33  

              S tou velikostí dej fakt bacha při výšce 183 rozkrok 85cm dlouhé stehení kosti ruce jako orangutan mi sedí 20" JAK ULITÝ PŘI 10 CM představci,opačný problém jako mlok potřeboval jsem sedlo dostat dozadu nastavení mám myslím ideální viz foto

              0 0
              • MlokCZ  

                Na té 18tce by sedlo pro tuhle délku nohou bylo už více vzadu (20tka počítá se sedlem výše, proto má nepatrně větší sedlový úhel, aby při použití sedla hodně vysoko nebylo příliš vzadu). Ale samozřejmě s délkou by byl u 18tky problém. Tedy pro předozadní posun sedla bych na tom já byl lépe na 20tce a Ty na 18tce. Ale ani jeden nemůžeme mít tu druhou velikost kvůli délce. Já bych navíc měl problém v výškou horní rámové trubky. Nohy máš dlouhé téměř stejně, nemáš problém s málo místem nad horní rámovou trubkou?

                0 0
                • alex33  

                  Problém není ale je to na hraně,asi tak 2 cm rezerva být roura kousek výše tak si asi narazím…:-)

                  0 0
              • pajda  

                Tak nevím – to Tvoje kolo, tak jak to máš na té fotce taky vypadá velice pěkně, sedlovka vysunutá od pohledu tak akorát. Ono asi když je člověk tak něco mezi, tak nejspíš snese obě velikosti. Sám mám teď na kole rám 18", přitom je tam nálepka, že je to pro výšku 170–180cm a já mám lehce přes a sedí mi to myslím docela dobře, navíc se mi líbí jak je v terénu kolo lehce ovladatelné. A toho Stumpa 08 jak jsem psal na začátku mi půjčil kamarád (velikost L) na projížďku nějakých 40km a taky jsem neměl žádný problém. Přitom ten Stump měl vodorovnou délku horní trubky 625mm, ale zase krátký představec – myslím že 80mm. U toho Sterea je to kvůli tomu sklonu sedlové trubky asi trochu komplikovanější – škoda že tam nemají ten rám víc zakótovaný, zkusil bych si to nakreslit a porovnat s tím co mám teď :-)

                Mohl bys mi prosímtě ještě změřit kolik máš tu vzdálenost od pedálu v dolní poloze k horní ploše sedla a kolik máš vysunutou sedlovku – od konce rámové trubky. Jo – ještě mě napadá – mají vlastně modely 08 stejně dlouhou sedlovou trubku jako modely 09? U 09 je větší sloping, ale zase je tam ta výztuha – tak jestli zůstala sedlová trubka stejně dlouhá?

                0 0
                • tomek  

                  koukni na

                  http://www.bike-forum.cz/…il-5342.html

                  je to 18" a kámoš co ho má taky má 183cm…

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Sedlová trubka je dlouhá pořád stejně. Co se změnilo je výška středu, ten šel cca o 1cm dolu. Tedy s tím slopingem dohromady tam bude nad horní rámovou trubkou místa o dost více.

                  Vybíral bych tedy především dle délky rámu. Pro tu 18tku 2008 to vychází o cca 1cm více než údavají (jak už jsem psal). Jak to ale s délkou vychází pro 20tku netuším. Pro srovnání s jinými rámy by musel být přesný obrázek, kde by kromě skutečné sedlové trubky byla naznačena virtuální sedlová trubka, která by odpovídala klasické a ten rozměr horní virtuální horní rámové trubky byl změřen k ní.

                  0 0
                  • pajda  

                    Tak tu poslední větu jsem musel číst 4× :-), ale je to přesně jak píšeš..

                    0 0
                • alex33  

                  Sedlovka je vysunutá 22,5cm od objímky po lyžiny,střed-hrana sedla 77cm,pedál ve spodní úvrati v nejdelší poloze 94,5cm mohl bych mít sedlo klidně o 1 cm výše,ale mám to nastavené aby se mi dobře lezlo za sedlo a nemusím snižovat sedlovku

                  0 0
                  • pajda  

                    Dík! Já mám vzdálenost pedál-sedlo 92cm, takže bych měl tu sedlovku zasunutou asi o ty 2–3cm víc než máš Ty.

                    0 0
        • kloubik  

          Trinnity určitě vynech – vypadá to že jsou před krachem. Vybrali od lidí peníze a kola nedodali. Řeší se to tady aktuálně v jiném vláknu.

          0 0
    • faba  

      Na Stereu jsem nejel, ale u Zesty je to opravdu tak, že na šlapání to téměř nereaguje a přesto je to krásně citlivé. Bylo to Zesty 514 takže Fox 32 Float RL 140 a Float R. Zamykání tlumiče by bylo naprosto zbytečné. A je taky hezčí :-)

      0 0
      • MlokCZ  

        Neříkám, že Zesty nejde dobře za pedálem, to jde. Ale jakmile jsi to jel s Rkovým Floatem, tak to automaticky tlumič omezuje, takže jsi to vlastně vůbec nejel s plně otevřeným tlumičem. Ta úroveň propedalu na Rkovém tlumiči není sice nijak extrémne velká, ale s otevřeným RP23 se stejným compresion tune se to srovnat nedá. Zesty ani Stereo bych nikdy s Rkovým tlumičem nebral, oba tyhle rámy rozhodně chtějí plně aktivní tlumič.

        0 0
    • Stereo  

      Pochopitelně Stereo :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.