• Kinetic

    Ahoj, v rámci zvažování investic do fulla od Canyona pro mě bude rozhodující Vaše review brzd. (Ale najezdim jen 1000km ročně)

    Četl jsem o Juicynách 3 hoodně špatného. Někteří jsou nadšení, jiní naštvaní. Tak co si o těch brzdách mám myslet? Opravdu je riziko nutnosti neustálého štelování a problémů (cinkání, zkřivení a přeplonění z výroby, vadnutí,..) tak vysoké? Majitelé ozvěte se!

    V takovém případě bych si připlatil 200 euro za vyšší model Canyonu s ORO 24. Tam bych se servisování snad neměl bát. Nebo? (Ale sakra já už ty peníze navíc vydat nechci, ale když by měl být problém s J3, tak je klidně obětuju)

    Co mě vždycky na véčkách štvalo, bylo seřizování pokaždé, když jsem vyndal kolo z rámu. Jak je to u těch hydraulik?

    Díky!

    0 0
    • marapara  

      Já myslím, že z juicy 3 nemusíš mít strach. Je to slušná brzda. A kdyby ti nestačily, tak je můžeš časem prodat v bazaru a koupit jiné.

      0 0
    • Neil100  

      Ahoj, vozím sice 7mičky, ale strach z nich opravdu mít nemusíš. Co jsem je zkoušel, brzdili hodně podobně(orig.des­ky). Svoje „Jéčka“ vozím cca 3 měsíce a ok, žádný problém. Takže, já jsem pro ně. H.

      0 0
    • H1J4CK3R  

      Já jezdim J3 a nikdá jsem neměl problém. Kámoš má J5 a brzdí to úplně stejně. O strach to fakt neni. U těch ORO bych se bál složitýho (resp. složitějšího) servisu.

      0 0
    • Garyk  

      Jdi do nich! Se 180 mm kotoučem vepředu to brzdí fakt dobře. Akorát jsem vyměnil origoš Avid destičky za Koolstopy (ale jen vepředu).

      0 0
      • Lister  

        jo to jsem udělal taky a v prvním sjezdu jsem to pustil jako obvykle a byl jsem málem totalcool taky :o)

        Z desek šel černý kouř, ohořela na nich ta červená barva, kotouč je taky očouzený a byla rozpálená i vidlice což se mi ještě nestalo :o)

        Asi jsem je měl nejdříve pořádně zajed…dneska to bylo lepší, ale pořád ještě ne úplně ono......

        0 0
        • Kinetic  

          Tak podle tvojeho popisu, to abych se jich snad vyvaroval! Jak dlouho si jako brzdil v kuse? Já vždycky brzdil přerušovaně – brzdit 1s, jet 3s, brzdit 1s…podle terénu teda. Tohle jako nesnesou??!? Nebo to je tim že nejsou zajetý ?(To bych pochyboval). Nebo že by 185 oproti 160 dělalo takovej rozdíl?

          0 0
          • Lister  

            ono to bylo tím že nebyly zajetý :o)

            jinak kdybych 1s brzdil a pak 3 sekundy čekal tak to bych se vymlátil v první zatáčce :o) tohle mělo sklon cca 20–25%

            0 0
          • kesu  

            ne je to tim ze ty kootstopy se prehrejvaj proste jako desky avid je v tom nevinne..

            0 0
            • Lister  

              to mi ani neříkej, já je bral právě proto, že jsem doufál, že hřát budou míň než Avidy :o(

              0 0
        • Kinetic  

          Ta velikost disku asi taky nebude tak zásadní. Rozdíl v obvodech 185 disku a 160 disku je „jenom“ 16%! (58cm oproti 50cm). Tak, a teď se vážně bojim.

          A co škrtání? Budu to mít v kombinaci se středama Alivio M-475. Prý to může být problém..

          0 0
          • RUR  

            Ty M475 bodou větší problém než ty brzdy:-D

            0 0
          • Houba2  

            Nechci rejpat, ale rozdíl v brzdném výkonu mezi kotoučem 160 a 180 je v brzdným momentu Mb=D/2*Fb (Mb-brzdný moment, D/2-poloměr kotouče, Fb-brzdná síla). No a moment nezávisí na obvodu ale na poloměru kotouče viz. rovnice.

            0 0
            • MlokCZ  

              To je sice pravda, ale je to úplně to samé, protože obvod je lineárně závislý na poloměru, takže poměr obvodů i poloměrů je stejný.

              0 0
              • palkac  

                seš rychlejší :-)

                0 0
              • Houba2  

                to sice ano, ale řekl bych, že brzdný výkon se počítá spíš z průměru (poloměru) než z obvodu. :-)

                0 0
            • palkac  

              na obvodu závisí, jelikož obvod je funkcí poloměru :-) a rozdíl je jen 2pi… takže poměr obvodů je to samé jako poměr poloměrů

              0 0
        • Garyk  

          Tak tohle Kinetic určitě slyšet nechtěl :-) Pokud to jsou funglovky (jak desky tak kotouč), chce to brzdit s citem, jinak je upečeš, ale to už víš… Po několika sjezdících si to sedne a je to v poho.

          0 0
          • Lister  

            tohle byla výměna jen desek za ty Coolstopy, jinak už na nich jezdím rok :o)

            0 0
            • Garyk  

              Aha, to je jiná. Mně si ty Koolstopy sedly na zajetej kotouč dost rychle. Ne, že by brzdily nějak víc než originály, spíš malinko míň, ale maj výrazně lepší dávkování. Akorát se mi zdá, že docela rychle ubejvaj (mrchy – za tu cenu:-)

              0 0
        • Neil100  

          Hmm, hezký. Ono jestli bylo oboje fungl, tak je to fakt záhada… Slyšel jsi něco o zajetí kotouč. brzd?

          Doufam, že kinetic o nich ví něco víc než ty a tobě podobný, jestli ne Včka to jistí. A tobě přeju hezké „zapékací“ kilometry.

          H.

          0 0
          • Lister  

            ty seš drsnej týpek ti fakt řeknu.......

            0 0
            • gouryella  

              ale pekne vypecenej, coz? :-D

              0 0
            • Neil100  

              Jako sory, ale divit se, že nezajety kotouče nebrzděj, nevim nooo. Ty taky neboj,doufam že jsi těch 20–25% ustal. Zdar

              0 0
              • gouryella  

                to „ustani“ to bylo na mne? :-D Jestli ano…co ti je vlastne po tom? Chces to v binarce? :-D

                0 0
              • Lister  

                možná by bylo dobrý nejdřív číst a pak se navážet, kdybys to prošel celý, tak bys zjistil že kotoučovky mám rok, takže kotouče jsou zajetý......a navíc ty desky už za sebou měly cca 50km s pravidelným přibrždováním, tohle byl prostě první pořádný sjezd a neustály to :o(

                0 0
        • Lister  

          jen tak pro info – včera ten samý sjezd bez větších potíží i když pořád hřejou víc než původní Avidy, maximální síla taky menší, ale dávkovatelnost neporovnatelná – mnohem lepší a hlavně žádné nepatřičné zvuky a vibrace, takže to je nakonec celkem úspěch…jinak píšu o Koolstopech

          0 0
          • Lister  

            tak včera zase odešly :o(

            a to mají už dobrých 200km, dám jim ještě chvíli čas a jestli se to nezlepší půjdou dolů, protože se nehodlám zabít......nějaký tip na slušně odolné nevadnoucí desky ??????

            0 0
            • kovar  

              zkoušet a zkoušet. Různé značky. i třeba zde nedoporučované. Je to i možná kus od kusu, jak se číňanovi podařila namíchat „organická“ směs pro várku destiček, možná. Např jedna značka byla pro mě nebezpečná, totálně přestala brzdit po 50m lehkého brždění, jiní ji používají bez problémů.

              0 0
              • Lister  

                Koolstop jsou organiky?? No asi jo vhledek k tomu jak to vadne

                Asi zkusím nějaké syntetické goldfreny ty by mohl držet.....ale je to teda drähý špás tyhle pokusy :o(

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já bych tedy dříve dal ty větší kotouče a pak když to bude vadnout dál teprve řešil jiné desky.

                  0 0
                  • Lister  

                    no jo jenže tyhle teda vadnou extrémně – avidy vydržely celkem v pohodě 2 km sjezd po červené sjezdovce a pořád na brzdách, Kollstopy odešly po 500mm a to jsem brzdil přerušovaně a přebrždoval zadní kolo, protože jsem čekal že bude problém :o(

                    Jinak myslím že zajety snad by už měli být – 200km mi přijde dost.....

                    0 0
                    • vlk  

                      Jsem zvědav jak ti budou brzdit goldfreny DS s avidy. Mě na LX brzdách nebrzdili vůbec a dostalo se ke mě, že je to stejný i s XTR a xt brzdami od Shimana.

                      0 0
                      • Lister  

                        tak dobrá goldfreny ne :o)

                        PS: co to bylo vlastně za desky co si u nás uvařil při sjezdu z Křížáku?????

                        0 0
                        • vlk  

                          no ono je těch goldfrenů více druhů DS mají oproti ostatní poloviční koeficient tření. Kterési goldfreny Na Deore hyderách vychvalovali. Jen říkám, když už Goldfren tak ne DS.Jinak mám zkušenosti s Fastopy, což je něco obdobného jako originální shimana-možná o malinko méně vadnou-ale není to moc velký rozdíl.J8 měl Originál Goldfren DS,shimana lx organické, faststopy, koolstopy. Napsal jsem je postupně od nejhorších k nejlepším. Mě by zajímaly Jagwire a BBB.

                          0 0
                        • jakub  

                          no vidis a ja bych zase nedal na goldfreny dopustit… vcera jsem je hodil dozadu na SAINTA a skoro hned se rozbrzdily… jsou naprosto OKA

                          0 0
                          • vlk  

                            Hel a jaké konkrétní Golfreny máš-nemáš náhodou SD nebo něco podobného? Také jsem slyšel chválu na ty ostatní-jiné než DS.

                            0 0
                        • vlk  

                          To byly fastopy, ale zase celý ten kopec jsem brzdil-měl jsem zničený hlavko a tak jsem musel jet pomalu.

                          0 0
                          • vlk  

                            PS:A bylo to zajímavý, sice z nich ohořela barva a také poněkud zvadly, ale stále brzdily jakš takš.

                            0 0
            •  

              Teď na svých J3 mám vzadu Fastop a při delším intenzivnějším brzdění strašně vadnou – nedoporučuju – hledám jinou vhodnou alternativu k orig. destičkám.

              0 0
    • gouryella  

      Panove, ja bych se tedy – kdyz uz to budouci canyonista Kinetic malinko nadhodil rad zeptal na zkusenosti s formulama… Budou na prave se montujicim GC 6.0 – K18 (rozdil oproti 24 je minimalni) Treba tim Kinetica dokopem na tu XC4 :)) 4 Kinetic: to vis, chlapi tady me pres puvodne zamysleneho Treka 4300 pres Yellowstone 4.0 a Yellowstone 5.0 k tomu GC 6.0 taky dokopali :-D

      0 0
    • mosquito  

      na 1000 rocne ti budou stacit i vecka :)

      0 0
      • Lister  

        na mojich tisíc ročně bych véčka už nikdy nechtěl!!!

        0 0
        • simon111  

          No, tady ty brzdy mám na mojí Meridě TFS-500D. A jsou fakt super. Musím tedy říci, že jsem přesedlal přímo z véček, což byl skok extrémní a párkrát jsem si nabyl držku, protože jsem takový ostrý nástup brzd nečekal. Brzdí silně a razantně. Jsou super. Bohužel nemám možnost porovnání s mechanikama kotoučema.

          0 0
          • Kinetic  

            Tak je super, že říkáte, že jsou super a uškvaření bylo „neobornym“ zacházenim :-) Aspoň vím , jak je nezajíždět..

            Tak teď vím, že brzdí vážně dobře. Ale jak to máte s tim cinkánim, vrzánim a vůbec servisem těhle brzd? Nemusí se seřizovat nějak složitě, v některých threadech jsem se dočetl různé věci jako páčit šroubovákem, když to nejde kreditkou, snad to nezk…íš, ohnutý kotouče z výroby, srovnej to rukou nebo kleštěma apod. (Véčka jsem servisoval naprosto v pohodě).

            Dík a srry za blbý dotazy, ale některé thready a zahraniční fora mě docela zneklidnily…

            0 0
            • Neil100  

              Opravdu, pokud je vše fungl, nevidím důvod se čehokoliv bát. Cinkání je klasika.Jde o vcelku jednoduché vystředění třmene(viz manuál).A je pokoj. Pak je třeba víc zahřješ,tak zacinkaj a je zase pokoj.Tam hrajou roli setiny mm a to před jízdou vychytáš a po ostřejším brzdění to může být jinak,tak proto to občasné nicknutí.

              Jinak řešení šroubovákem,kre­ditkou, či když to nejde silou, tak to pujde určitě větší silou tu řešit nebudu .) Zatím.

              0 0
        • yetti  

          To jako, ze kdyz nenajedes 5000 rocne, tak se kotoucovky nevyplati? Co je to za pi.ovinu? Ja taky na biku nenajezdim vic nez 1000 za sezonu, ale jezdim na biku jenom na Sumave a ve sjezdech jsem za kotoucovky moc rad. Driv jsem jezdil V-cka a v dlouhych sjezdech jsem mel pocit, ze mi popraskaj slachy v zapesti.

          0 0
          • marapara  

            Ještě by ti mohla rupnout duše, když rozpálíš ráfek. To by bylo už ale horší…

            0 0
          • cabbage  

            …co maj řikat takový sjezdaři:-D

            0 0
          • Lišák  

            Smůla, že reaguješ na Listera, který je zastáncem kotoučovek i na „jeho 1000km“ :-)

            0 0
    • Zeppelin  

      Po zajetí brzdí skvěle, už s tim mam zkušenosti, neni problém seknout kolo při padesátce z kopce. Pokud nebudeš jezdit DH, tak ti rozhodně stačit budou. Co se týče štelování, je to snadný, může se stát, že ti bude kotouč škrtat o jednu stranu, dá se to napravit pomocí vizitky. Protože to jsou moje první kotouče, trvalo mi chvíli, než jsem přišel na to, jak to pořádně vycentrovat a už mám pokoj. U mě spokojenost 100 procent.

      0 0
    • Tomcat  

      Co od těch brz čekáš? To že najedeš 1000 je naprosto bezpředmětné. Brzdy nevolím podle toho kolik najedu a co pojedu!

      Proto někomu budou stačit XC brzdy s organickejma destičkama a někdo chopl na allmountain musi vzit brzdy malem na závodní DH.

      Juicy ani Hayes Sole nejsou špatný. Jen to je nejnižší model = nejslabší = nečekat od toho příliš.

      0 0
      • Garyk  

        No, J3 určitě budou slabší než Ultimate nebo Code, protože jsou konstrukčně jiné. Ale že by byly výkonem slabší než J5 či J7, to si nemyslím – mají totiž až na uchycení hadičky stejný třmen. A srovnávat je s jednopístkem Sole, to je trochu úlet.

        0 0
        • marapara  

          Srovnávat Sole a Juicy taky beru jako docela úlet, stejně tak jako srovnávat Ultimate a Code :)

          0 0
          • Garyk  

            Já je taky nesrovnával, jen jsem vyjmenoval (skoro) celou produkci Avidu :-)

            0 0
            • Tomcat  

              ono srovna J3 vs Sole neni zase od věci .

              • oboji je zakladni model
              • oboje brzdí průměrně
              • jsoou horší na údržbu a seřízení

              Můžu vás upozornit, že Sole rohodně jdou rozhodě by tu spoustě lidí stačilo, to že né každej je umí naladit je věc druhá.

              0 0
              • assassin  

                rekl bych ze j3 je jen OEM verze J5… J 7 maj stelovani vzdalenosti desek- takze jina paka… myslim ze vetsina dilu bude zamenitelna bez problemu… ja mel moznost jezdit na bighitu osazene J5 ..kolo ma 20kg, ja cca 92+naky kila obleceni atd… odpoledne trenovani jizdy po prednim/zadnim apod a nezaznamenal jsem jakoukoliv zmenu… jezdim darebne takze vse na brzdach ..vsenory, v nejdku to same a nikdy sem nepoznal ze by brzdy nejak zvadly… jestli trmen kotouc hreje nezkousim .. je jasny ze bych se spalil… kineticka energie se musi premenit na teplo.. to bude vsude stejne a odvod tepla bude u tech brzd plus minus stejnej.....

                jj principilne jsou na tom vsechny stejne velkej pist, malej pist a F1.s1=F2.s2 tzn. pritlacna sila bude sila na pace krat pomer ploch pistku… evidentne jde zvolit ten prevod ruzne a je uz na tom kterem vyrobci jak udela ten pomer draha paky vs. brzdna sila..... nedelejte z toho vetsi vedu nez to je.....

                BTW: sole sem mel brzdi v pohode… ani mi neprislo ze by bylo neco extra stelovat, jen mi nesedl tvar paky… je delana jakoby na brzdeni 4mi prsty jako na moto a to mi na kole nesedi… tam mi jeden prst na juicy uplne vyhovuje…

                0 0
        • Tomcat  

          bacha Ultimate jsou lehký Xc only ;-) Konstrukčně (princip) jsou stejný

          0 0
          • Garyk  

            Ultimate nejsou stejný, protože narozdíl od J3–7 mají jednodílný třmen. A ještě mě pouč, v čem jsou J3 horší na údržbu a seřízení od J5 a J7 :-)

            0 0
            • Tomcat  

              „Konstrukčně (princip) jsou stejný“ = stejný systém. To jestli třmen je z jednoho kusu nebo z desiti pokud výrobce něco zásadně nezblbne se na brzdivosti neprojevuje. Pevný třmen, pevný kotouč; uzavřená hydraulika s expanzkou; dva písky proti sobě.

              Jinak záleží na ročníku, 07 je opravdu z j7 nevychází, zato minulé byli akorát tovární tuning J7. J3 jsou OEM, takže žádný manuál k nim nedostaneš,

              J3 horší na údržbu a seřízení. No jsou OEM takže k tomu nedostaneš manuál ani nářadí. J3 myslím že pokud je budeš víc týrat dřív se ti zavzdušní =dřív budeš muset do servisu atd..

              0 0
              • Garyk  

                Víš, ty jsi velký teoretik. Já jsem k J3 manuál (a hodně obšírný) dostal. A protože je společný pro J3 a J5, jsou v něm vyznačené rozdíly mezi těmihle dvěma brzdami. Tedy jediný rozdíl: J5 má dělenou objímku páky, takže při instalaci nemusíš sundávat gripy. J7 mají navíc nastavení kontaktu destiček s kotoučem točítkem na páce. Jó, a ještě barva. Je fakt, že ta stříbrná na J5 je na údržbu určitě lepší, není na ní tolik vidět prach:-) Jaké nářadí rozdává Avid k vyšším sadám, netuším. Že by plnící sadu?

                0 0
                • Pavlos  

                  mozna torx

                  0 0
                • Tomcat  

                  Nevím kdo je teoretik pokud plácneš tohle : Ultimate nejsou stejný, protože narozdíl od J3–7 mají jednodílný třmen na mou reakci že 7,5 a3ky mají stejný princip (Konstrukčně (princip) jsou stejný). No to je agment jak Brno.

                  Pokud myslíš ža jsou 100% stejné půjde kombinovat díly mezi nimi, nemyslím jen detičky, ale jednotlivé šrouby, těsnění, pístky atd… nebo kde myslíš že se bere ta nižší cena jenom v objímce?

                  Jinak gratulace stáhnout společní manuál z netu pro 7,5 a 3ku, je opravdu náročný výkon hodný pokročilého uživatele PC :o)

                  0 0
                  • Garyk  

                    Ano, v principu jsou to hydraulické dvoupístkové kotoučové brzdy, ale konstrukčně jsou jiné.

                    Jak moc jsou ty brzdy dobrý nebo špatný, ukáže čas. Ale nepřijde mi fér odsoudit je jen kvůli tomu, že jsou OEM. Windows mám taky OEM a nepřijde mi, že by mi chodily pomalejc než krabicový. A taky byly levnější…

                    No, a jestli dokážeš z netu stáhnout vytištěnou a svázanou brožurku, tak to jsi frajer :-)

                    0 0
              • marapara  

                Nářadí … stačí 5 mm imbus a trochu zručnosti k nastavení třmene s destičkama ku kotouči, jinak nevím proč bych k tomu jednoduchému úkonu potřeboval manuál :). Údržba … v podstatě žádná. Nezamastit kotouč a sem tam brzdu umýt, popř. kontrola stavu destiček. Co na kotoučích chceš víc udržovat nechápu :)

                0 0
              • Vilém  

                To ze neni rozdil v brzdivosti mezi trmenem z jednoho kusu a sroubovanym je blbost.

                0 0
                • Tomcat  

                  To blbost teda je, protože záleží na provedení. Takže to jestli to je nebo není z jednoho kusu není garantem brzdivosti nebo špatné funke. Je to cesta kterou se vydá výrobce a jezdci to může být úplně jedno prože jak píšu nahoře pokud výrobce neco zásadně nezblbne , tak to nepozná.

                  0 0
    • gouryella  

      a..ty formule, jezdi je nekdo pls?

      0 0
      • MlokCZ  

        A co by si chtěl vědět? Na jednom kole mám J7 a na druhém K24. Oboje na 180/160 (tedy J7 na 185/160). K24 brzdí líp (ale i J7 brzdí slušně, ale snesl bych u nich 200/185 kotouč, u K24 mi 180/160 stačí), dávkování mě subjektivně přijde u obou dobrý. Páka je individuální záležitost, mě sedí v ruce slušně obě (akorát tak karbonová je hodně příjemná na omak a když je zima). A jedna drobná nevýhoda K24 oproti J7. K24 více cinkají (ale také nic tragického, prostě kotoučovky), protože mají menší vzdálenost destiček od kotoučů.

        0 0
        • gouryella  

          Prave to cinkani me zajima nejvic no. Te ze jsou to jedny z nejlepsi hyder v teto cenove relaci uz jsem tak nejak zaslechnul.. A neusadi se? Urcite jde o tuhosti ramu ci vidle, to je jasny, ale nejak vyladit by to jit melo, ne? Aby necinkaly…

          0 0
          • MlokCZ  

            Cinkání myslím za jízdy rovně a po silnici. Tam to s tuhostí nesouvisí a cinkání vzniká rozvibrováním kotouče, které vznikne od hrubého vzorku pláště. A tam to hlavně závisí na plášti, na rychlosti jízdy (většinou to dělá jen při nějaké rychlosti) a pak na vzdálenosti destiček od kotoučů. Na obou kolech jsem jezdil ve předu s NN a každá ta brzda cinkala při trošku jiné rychlosti, ale je to pouze po asfaltu. V terénu o nich nevim ani o jedněch, tam si taky pravděpodobně sem tam cinknou třeba v prudkém náklonu (kde už o tuhosti jde), ale tam to neregistruju.

            A protože po silnici moc nejezdím, tak je mi to úplně fuk. A občas tedy jedu a to cinkání mi nevadí. Ty J7 když si na té silnici cinknout, tak je to zase možná malinko hlasitější.

            A vyladit to nijak nejde, s usazením to nesouvisí (a to už stejně dávno jsou, mě se usazujou hydry tak prvních 10–20 ostrých zabrždění, což je první vyjížďka). Ty K24 mám poladěné perfektně a to lépe než ty J7. Ofrézované dosedací plochy mám na obou kolech a seřízené brzdy taky. Ale na K24 jsem pečlivě narovnal kotouče, u J7 jen když se ohne více jinak na ně prdim (taky ta větší mezera u nich snese více ohlý kotouč).

            0 0
        • JSt  

          to snad ne. prezentujes tu, ze mas necelych 70kg a nestaci ti 180/160. co probuh jezdis? ja se 160/160 j3 nemam problem, vazim jak ty. obcas jsou citit desky, ale to je tak vse.

          0 0
          • MlokCZ  

            To není otázka co jezdím, ale jakou silou chci mačkat brzdové páky a už jsem tu hodněkrát psal, že mám slabé, ale citlivé prsty. Na J7 se 185kou prostě musím občas brzdit dvěma prsty a to se mi nelíbí (při prudkém brždění z větší rychlosti a pak při technických hodně prudkých sjezdech, které jedu krokem, takže i 500m dlouhý sjezd se jede poměrně dlouho a tam mi jeden prst taky odchází).

            0 0
            • JSt  

              to je divny. ja brzdim jednim i na veckach :-). ale je to o serizeni a nastaveni pak. relativne kratky krok a mackat za konec paky (ale to je jasne). ze bych mel silny prsty si rozhodne nemyslim ;-).

              0 0
              • MlokCZ  

                Seřízený brzdy mám dobře a brzdí dobře (v porovnání se spoustou ostatních brzd brzdí prostě jak by měly). A za konec páky samozřejmě brzdím taky. Na V-čkách jsem brzdil většinou dvěma prsty a občas i třemi. Např. při sjezdu z Javoru když jsem do 3/4 kopce brzdil dvěma prsty jsem začal dostávat křeče do prstů.

                0 0
              • MlokCZ  

                Možná na to má vliv i délka prstů, mám je i hrozně krátký. Třeba na dualech bez pohnutí celou rukou nezařadím na převodníku na větší placku, protože tam nedošáhnu.

                0 0
            • MlokCZ  

              A v takovém technickém prudkém sjezdu (ani nemusí být tak technický, stačí když je hodně prudký a do toho prudké točky, které třeba ani při tom sklonu nedam a o to víc musim brzdit, protože v tom padáku musím zastavit) když se jede krokem a je nutné držet brzdu souvisle není problém ani 160-ku kotouč uvařit. Ale tento případ není moc častý, takových sjezdů tu moc není. Příklad takového sjezdu, třeba z Hřešihlav dolu k Berounce po červené. Tam to prostě rychle nedám a na brzdách jsem celý sjezd. Někdo s lepší technikou to dá třeba snadno a rychleji a pak nemusí tak brzdit.

              0 0
              • JSt  

                to je prave vono. naucit se brzdit s kotoucama. mam je chvilu a taky jsem zpocatku v technictejsich pasazich furt pribrzdoval (s celistovyma brzdama naprosto normalni). pak mi pod kopcem smrdelo oblozeni (ale nevadlo to). imho kdyz je clovek „sikovnej“ uvari i tu 180 :-). ja to beru tak, ze cim mensi kotouc mi staci, tim lepsi. nebude tak nachylnej na skrkani, nedava takovy kour vidli a je lehci (to posledni ber hodne s humorem :-)).

                0 0
                • MlokCZ  

                  To já vim jak brzdit s kotoučema, v tom problém není (a kotouče už jezdím fakt dlouho, nejmíň tři roky, už ani přesně nevim). Ale prostě v takovém sjezdu brzdy pustit nemůžu, protože už bych pak nezastavil (jsem za sedlem a musím udržet jízdu krokem, jinak končím). Na to je to moc prudký. Ono by to chtělo dávat do takových sjezdů sedlo dolů, jenže zase jich nejezdím tolik a se sedlem hýbu hrozně nerad (potřebuju mít sedlo hodně přesně nastavené a pak při vracení si s tím vždy déle hraju).

                  0 0
                  • JSt  

                    si namaluj lihovkou rysku na sedlovku. ja to tak ma O:-).

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Na to je metod spousta. Jsem třeba měl jeden čas objímku na blikačku na sedlovce a to úplně dole. Takže se to jen zasunulu až k té objímce. Ale to mojí lenosti dávat sedlovku dolů nepomůže, stejně jen hledám výmluvy, proč ji dolu nedávat :-)

                      0 0
                • Lister  

                  teda nechápu proč se tady píše pořád o tom naučit se brzdit kotoučema :o( Prostě kotouč by měl brezdit v tu chvíli a tak dlouho jak já potřebuji a ne jak bude chtít on…a pokud to nestíhá tak to není brzda pro mě. Na véčkách se mi nikdy nestalo abych je uvařil, ale u kotoučů cítím vadnutí dost často a to mě na nich sere a proto půjdu příště do 180mm, škrtání mě nevadí, protože mě škrtají pořád i ty 160mm, váha mě netrápí a designově se mi to líbí víc :o)

                  Jinak brzdím jedním prstem – prostředníčkem, od té doby co jsem opustil brždění prsteníčkem, jsem na páky jiným prstem nešáhl :o)

                  0 0
              • MlokCZ  

                V neděli s K24-kami jsem byl v pohodě a celé odbrzdil jedním prstem (to jsou ty jediné, kde si vystačím s tou 180-kou vepředu) a nebyl problém ani na červené na 1km dlouhém úseku mezi malým Prenetem a Děpolticemi. Tam jsem se to odvážil občas i malinko pustit po těch šutrech (pro někoho možná lehký úsek, pro mě tak akorát), takže jsem při brždění byl fakt rád, že brzdím jedním, protože na těch šutrech pouštět více prstů z řítek ve chvíli kdy se to trošičku rozjelo (tím myslím tak na 25, přesně netuším, na tacháč jsem v tom sjezdu fakt nekoukal) by byla krize.

                0 0
          • assassin  

            ja po dni jizdy z kopce na norco campu necejtil prsty a mam 200kotouc a hayes mag...... zalezi co a jak chces brzdit… …osobne nevidim duvod proc tam nedat nejvetsi kotouce co jsou.. a davat 160 apod… proste cim vic to brzdi tim lip…podle me…

            0 0
            • JSt  

              ty jezdis asi neco jinyho nez xc, ze? ;-) tam bych asi taky vyzadoval vetsi kotouc. ale na to me proplouvani lesem 160 bohate staci.

              0 0
              • assassin  

                ale jo na to co ja jezdim by asi stacilo i min… ale me prijde spokojit s horsim brzdnym ucinkem kdyz snadno muzu brzdit lip se slovy me to staci zvlastni… mozna teda je i nakej duvod proc dat mensi kotouce ale ten ted fakt neznam, klidne se necham poucit… napadej me strvacne hmoty, ale tech par gramu navic nebude znat jako treba blato na pneu, ze velkej kotouc zohybam o kameny atd asi na XC taky prilis nehrozi…

                0 0
                • JSt  

                  tak jeste jednou… ja to beru tak, ze cim mensi kotouc mi staci, tim lepsi. nebude tak nachylnej na skrkani, nedava takovy kour vidli a je lehci (to posledni ber hodne s humorem :-)).

                  0 0
                  • Lister  

                    může mi prosím někdo vysětlit jak je možné že větší kotouč dá víc pokouřit vidlici…tedy mluvím tady o tom že potřebuju jen stejný brzdný účinek jako s menším, e to nebudu rvát do maxima, protože podle mě při stejné brzdné síle bude zatížení vyvinuté na vidlici menší než u menšího.

                    Pokud by to bylo naopak tak by nejvíce ničily vidlici véčka, protože jsou nejdál od středu........

                    0 0
                    • Pavlos  

                      vetsi kotouc ma vetsi paku

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Už se to tu rozebíralo hodněkrát, to že má větší páku je úplně jedno a mám na to naprosto stejný názor jako Lister. Taky s větším kotoučem budu vyvíjet úplně stejnou brzdnou sílu jako s menším a dám pokouřit vidlici naprosto stejně, jen díky větší páce mi na to bude stačit menší síla na páce (a tedy pro mě konkrétně pohoda vždy jedním prstem). S menším kotoučem bude jediný rozdíl, že sem tam musím přidat druhý prst pro větší sílu na páce.

                        0 0
                        • JSt  

                          vyrobci vidlic jsou uplne hloupi a spatne to spocitali, ze udavaji k nekterym vidlicim maximalni prumer kotouce. ;-)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Jakou tohle má souvislost s tím co jsem napsal? A co podle tebe ti výrobci při omezení na větší kotouč vlastně počítali?

                            0 0
                          • assassin  

                            je to fuk, vetsi rameno/mensi sila a naopak… podle tveho tvrzeni by nejvetsi kour davali vidlici prave vecka… rameno sily je tam oproti kotouci mnohem vetsi…

                            jinak doporucuju si nakreslit jaky sily na kolo pusobi pri brzdeni a popremyslet o tom… maslim ze vidlici nejvic dava pokourit prave brzdeni samo o sobe protoze ji ohyba ramenem dotykovy bod kola vs teziste a setrvacnou silou bikera + kola… proti tomu je sila kterou tam vnasi trmen vedlejsi…

                            0 0
                            • JSt  

                              vecka pusobi soumerne – nekrouti vidlu. paku maji o par desitek cm kratsi, takze e-e. urcite pri stejne brzdne sile zatizi vidlu stejne 180 i 160 kotouc, to jo. ale ten 180 bude brzdit nejspis vic – vic zatirizi vidlicu.

                              0 0
                              • assassin  

                                hele ja sem rikal ze maj vetsi paku podle tvoji teorie … ktera spocival ze maj 180kotouce vetsi nez 160 … podle te co ted rikas -ze vcka maj o par desitek cm mensi ji ma mensi i ten 180mm kotouc … nebo na kazdej pripad pouzivas jinou teorii…

                                to myslim ze to ze je brzda jen na jedne strane nezatezuje vidlici krutem…mozna se pletu…nemam ted cas nad tim premyslet…

                                brzdit by meli obe stejne… jen jedna na to bude vyzadovat vetsi silu na pacce … jak rikam… zatizeni od ohybu pres setrvacnou silu ktera ma pusobiste v tezisti proti reakci ktere bude v dotykovem bode kola -kde pusobi brzdna sila bude o dost vetsi......

                                soucinitel treni guma afalt dovoluje brzdeni se zpomalenim cca 1G (10m/s2) at je brzdovej system jakej chce… pokud to nejakej system nedokaze je podle me nedostatecnej … tzn brzdi hur/lip je v tomhle pripade mimo … pokud neco brzdi hur je to podle me spatne.....

                                uff to jen ze me to bavi premejslet nad tim , jinak je mi samo fuk na jakejch kotoucich kdo jezdi a jak je s tim spokojenej… jen se snazim vyvracet nektere nazory ktere jsou podle me v rozporu s fyzikalnimi zakony.....

                                0 0
                                • JSt  

                                  ten trmen je snad prisroubovanej ve stejnym miste at mas 160 nebo 180 kotouc. jen je pri vetsim kotouci dal od nohy vidle. sila pusobi ± do stejneho mista. tak mi tady nepodsouvej neco, co jsem nenapsal ;-). mne je to taky jadno, at si kazdej vozi jaky kotouc chce. jen me zarazilo, ze mlokovi pri stejne vaze jak ja, predpokladam velmi podobnemu stylu jizdy je 180 malo a mne bohate (i jinym v mem okoli) staci. mne nic nevyvratis, ma vira je pevna a neotresitelna :-p. spis ty pises bludy, ze mensi kotouc brzdi jako vetsi. ale to je jedno…

                                  0 0
                                  • Manas  

                                    Mensi kotouc brzdi stejne jako velkej, na to abys vyvinul stejnou brzdou silu musis vic drtit paku. Dej si tam 180 a brzdi – staci jeden prst. Se 160 zastavis na stejne draze – ale s dvouma prstama na pace.

                                    0 0
                                    • JSt  

                                      pri stejnem stisku paky brzdi vic. nic jineho jsem netvrdil. z cehoz plyne, ze pri stisku vsi silou bude maximalni brzdna sila vetsi (otazka, jestli to prenese guma). to pak muzes tvrdit, ze kantiky brzdi stejne jak kotouce, jen musis mackat paku x prstama ;-).

                                      0 0
                                      • Manas  

                                        No to je pravda. Akorat u tech kantiku bys to asi musel mackat obouma rukama :-)

                                        0 0
                                  • assassin  

                                    jj to s tima pakama mozna psal nekdo jiny… nechce se mi to cist znova … za to sorry… vicemene to neni mysleno nejak zle proti tobe, jen se mi to nevic hodilo nalepit na tvuj prispevek:) verim ze to neberezka jako nakej utok proti tobe…

                                    hlavne ze to brzdi me… tim s tematem koncim:)

                                    0 0
                                    • JSt  

                                      neblbni ;-). dyt sme si jen vymenili par radku o brzdach. nevim, co bych mel brat jako utok… jj, to je nejdulezitejsi, ze nam to brzdi ;-).

                                      0 0
    • Kinetic  

      Dobře, díky moc za názory k J3! Navíc po dnešním projetí (velké díky 2Phoebe!) Magury Julií se mimo jiných vytratily také moje obavy z hydraulik… Ale teďka jen takový hloupý dotaz. JEZDÍTE NĚKDO ORO 24 (18)? Máte možnost porovnání s J3? Jaký z nich máte dojem, chyby, servis v ČR,..? Díky.

      0 0
      • MlokCZ  

        Porovnání výše, sice s J7, ale to by neměl být nijak zásadní rozdíl.

        0 0
      • Standa  

        jezdil jsem J5,J7 ,teď mám K18 a na novém kole louise.S J5 jsem jezdil v zimě,tam jsem dvakrát řešil nevracející se pístek-nemyslím tím promazání,to nepomohlo,ani celá rozborka a složení. Co se týče konkrétně přehřívání,tak např.při sjezdu z Č.hory po Andělu(sjezdovka) jsem díky své netechnice nucen před každou příčnou škarpou zabrzdit na doraz a svědomitě mohu říci,že to vydrží všechny výše zmiňované brzdy.Ora a Louise zůstanou i dole jednoprstovky,juicy trochu zvadnou,ale nic tragického.Při vozíkovém testu-udržování stálé rychlosti na 20km/h odejdou všechny po dvou km a 250metrovém převýšení.Všechny téměř na stejném místě v posledním prudším sjezdu.Když budu porovnávat max. brzdný výkon,tak louise jsou na tom o chlup lépe než ora.Juicy opět trochu pozadu.Dávkování u přední je u mě opět vítěz louise,dá se to prostě v sedmdesátce zcela kontrolovaně zmáčknout a nechat odlehčit zadní kolo,jde to i u formulí,ale tam nemám takovou jistotu,protože abych docílil takového zpomalení musím už použít větší sílu na páce a tam už se ten cit ztrácí.Zadní brzda má nejjemnější dávkování ORO a pak juicy.Louise mám i vzadu 180mm a již při malém tlaku na páce se koušou.Kvůli přehřívání s vozíkem jsem již hodně experimentoval jak s kotoučema,tak s deskami.Nechce se mi to ani rozepisovat,bylo by to opravdu na dlouho,ale závěr je takovej,pokud s vozíkem do alp tak na véčkách :)

        0 0
    • Kinetic  

      ORO 24 (18) pls. (to jen pro zviditelnění)

      0 0
    • Kinetic  

      ORO 24 (18) pls. (to jen pro zviditelnění) PS: Strach z J3 byl rozptýlen, rozdrcen a uschován do té nejzadnější části mého mozku…Teď se hraje na city a o 200 euro.

      0 0
      • gouryella  

        Vezmi tu XC4 cece. Kdyz uz, tak sakra at uz! :-D

        0 0
        • poiko  

          taky bych tech 200 e pridal. pak te to casem bude mrzet, zes nepustil chlup

          0 0
      • Phoebe  

        Brzdy, ráfky, náby, pohon (řazení, přesmyk, šaltr) jsou lepší = XC4

        0 0
    • CZiko  

      no já s ní mám zkušenost asi takovou, že když jsem jí zkoušel ještě nezajetou na kole od kámoše, tak brzdila fakt hodně slušně, pak se mu ale nějak podělal pístek na zadní brzdě… pokud ale vím, tak od té doby s ní žádné problémy neměl:)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.