• makeit

    Koupil jsem ted kolo s touto vidlí. Tedy alespoň doufám, protože když si ale stáhnu manuál s offiko stránek suntouru, tak je tam návod na jinou vidli :-(

    Nemá tu někdo s touto vidlí zkušenosti? Kdesi (a bohužel i kdysi) jsem četl někde o nenáročném upgradeu této vidle.

    Měla by jít přestavit na větší zdvih vyhozením čehosi a do tlumiče patří jinej olej, ale nevím jakej…

    0 0
    • juli  

      :-) Změna zdvihu a olej do tlumiče u XCP 75? To asi né, tahle vidle nic z toho neumí.

      Asi máš jinou vidlici.

      téhle vidli je dokumentace na stránkách Suntouru normálně k dispozici.

      0 0
        Výběr z produktů
        HT PA03A platformové pedály, červené Skladem > 2 páry

        savings HT PA03A platformové pedály, červené

        1 019 Kč savings MOC 1 779 Kč

        SRAM Eagle AXS kryt baterie přehazovačky Skladem > 2 ks

        savings SRAM Eagle AXS kryt baterie přehazovačky

        409 Kč savings MOC 589 Kč

        Kellys SLANGER 30 rám Skladem 1 kus

        Výprodej -42% Kellys SLANGER 30 rám

        23 399 Kč -42% MOC 40 799 Kč

        Přejít do shopu (Komponenty)
      • makeit  

        njn ale ta co tu uvádíš je model 2010 a 2004…

        já mam v jedný noze olejovou patronu a v druhý pružinu a malou negativní pružinu jako na obrázku. Vidlice se dá zavřít z korunky

        0 0
        • juli  

          Archív:Dal jsem ti odkaz na XCP 75 2004.

          Ty máš asi XCP 75 LO. Odkaz na ní je na té stránce v odkazu. Stačí kliknou na SF-XCP75-LO a najdeš exploded view svoji vidle ;-)

          0 0
          • makeit  

            jsem asi debYl. Nějak mě zmátlo, že ta LO verze nemá na fotce gumové krytí nohou. To je ona! Dá se sní něco dělat? Kamarád prodal(vyměnil) RS Duka a koupil tuhle po tuningu od jakéhosi Martina nebo Milana z TT. A moc si ji pochvaluje (za tu cenu). Tak asi zas tak hrozná nebude.

            Dá se nějak „oživit“ chod? Jetá moc není ale chod je dost divnej.

            0 0
            • juli  

              he, jseš si jistej, že se ještě pořád bavíme o XCP 75? Nějak si nedovedu představit někoho, kdo vymění Duka za tuhle vidli, byť by byla od Milana. I když Milan umí s vidlemi kouzlit, tak kdo ví.

              Podle mého XCP 75 byť se zamykáním je prostě zastaralá vidle, jednak se nevyplatí s ní cokoliv dělat a druhak to nejde. Mimochodem na patroně by měla být černožlutá samolepka s výrazným nápisem Warning! a textem, který ti vysvětlí proč.

              Myslím, že platí to, co jsem napsal ve své první reakci.

              0 0
    • cuki  

      kdybys potřeboval nějaký díly mam jednu doma se zničenejma vnějšíma nohama. Tlumič vypadá netknutej

      0 0
    • potměšilý host  

      S touhle toho moc neuděláš, do patrony se nedostaneš, ta jde jen celá vyndat, ale olej v ní nevyměníš. Ale pokud ti někdo nabízí funkční patronu tak to je dobrý. Občas se stává, že patrona povolí a zavzdušní se a vidle má pak hroznej chod. Musí se pak patrona vyměnit.

      0 0
      • makeit  

        hmm to by mohlo bejt ono. Ona opravdu nejde rozebrat? Ani jinak odvzdušnit?

        0 0
        • potměšilý host  

          bohužel nejde. Je na ní dokonce varování, že je to nebezpečné. Je uzavřená. Když se zavzdušní vidle se propadá a celkově chodí trhaně. Nezbyde nic jinýho než ji vyměnit. Dobrou patronu poznáš nejlíp, když je venku z vidlice. Musí chodit plynule v celém rozsahu a lo ji zamkne. Ale když nezamyká, nemusí být ještě špatná patrona. Někdy se jen zasekne lo. Pod stříbrnou páčkou je takové plastové ozubené kolečko na kterém je krátký imbus. Když se zabere moc, kousne se a kolečko už nemá sílů to povolit. Stačí to kolečko vytáhnout a 4mm imbusem to povolit a zase to chodí jak nový.

          0 0
          • makeit  

            Tak jsem ji vytáhnul a zavřít jde, ale že by chodila plynule to bych úplně netvrdil a nebo je to hodně exponenciální průběh. Vidle vypadá netknutě.

            Když jde zavřít tak je to v pohodě?

            Jinak co z ní mam vyndat abych zvíšil zdvyh na 95mm? Někde jsem čet že ten elastomer co je v pružině ale to se mi nijak nezdá spíš bych to typpnul na nějakej bevnej plast pod pružinou…

            0 0
            • potměšilý host  

              ta guma, co je v pružině jen zmírní doraz při úplným stlačení vidlice. Ta zdvih neovlivní. Když vytáhneš vnitřní nohy z vnějších, tak ve vnitřních nohách jsou plungery, takové trubičky po kterých ty vnitřní nohy jezdí. Když je vytáhneš, je na nich nasazená pružinka horního dorazu a pokud tam jde zvýšit zdvih tak ješte takové plastové dorazy, které když vytáhneš, tak umožníš pohyb vnitřních noh po celé délce plungeru. Ale myslím si, že u téhle vidlice ta možnost není. Nebo alespon ty které jsem servisoval, tak ji neměly.

              0 0
              • makeit  

                Jo to chápu přišlo mi to divný, IMHO ten elastomer asi nemá cenu vyndavat, protože tlumí jen absolutní doraz.

                Ale co ten LO? Když se dá v pohodě zavřít tak je OK?

                0 0
            • potměšilý host  

              když jde zavřít je funkční LO, ale nemusí být v pořádku nápln patrony. Jestli se cuká ( hlavně v té horní poloze ) a vydává zvuky a nejde plynule je špatná.

              0 0
              • makeit  

                jj díky moc sice jsi mě moc nepotěšil ale co naplat..

                0 0
                • potměšilý host  

                  nic si z toho nedělej, koukni po lepší vidli, tohle je úplný základ a moc možností nenabízí.

                  0 0
                  • makeit  

                    jasný já ji mam na takový provizorní kolo, něco jako zimák do hospody :-)

                    0 0
              • makeit  

                první asi 4cm se nevrátí sama zpět pad zbylích cca 7cm jde dobře

                0 0
                • potměšilý host  

                  …hmm, tak to je patrona v háji. 4cm je dost.

                  0 0
                • potměšilý host  

                  …ale jestli je to na bahňáka do hospody, tak bych to neřešil. Veze tě stejně pružina, patrona jí jen lehce pomáhá a hlavně tlumí ten zpětný chod, takže to to bude v poslední fázi hůř tlumit a v té horní poloze trochu trhat. Ale některé vidlice nemají tlumení žádné a taky se ne nich jezdí.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.