Zdravim, zajímal by mě vás názor na tento typ odpružení. Jak houpe, jak jede atd. Giant píše že nehoupe na rovině a výborně žehlí v terénu, to musí být trochu přehnané ne ? něco za něco. Jde mi spíš o XC jízdu … dík za všechny názory …
Zdravim, zajímal by mě vás názor na tento typ odpružení. Jak houpe, jak jede atd. Giant píše že nehoupe na rovině a výborně žehlí v terénu, to musí být trochu přehnané ne ? něco za něco. Jde mi spíš o XC jízdu … dík za všechny názory …
muzu napsat ze funguje dobre…
Mam Trance X a maestro funguje super
Mám tahy Trance X a Maestro opravdu funguje jak Giant píše. Do kopce nehoupe a z kopce kopíruje perfektně.
jjjj maj to vymakaný :)
Mám Anthema a fakt pohoda. Ani propedal nepoužívám. Max. při dlouhých přesunech po silnici.
V jakémkoliv terénu to jede jako čert, na afaltu trošku míň než HT.
ze zkusenosti z trance X 3, muzu rict ze je to zehlicka jako prase :-) Na asfaltu zadny houpani a ani do kopce (to zcela ztuhne). Existuje je jeden specificky povrch na kterem se houpe… kdyz jedes po mekem zvlnem písku.
taky se pridavam ke kladnemu hodnoceni. Mam Reigna a propedal nezapinam nikde. Na bezne silnici to pracuje dle oka max 5mm pri normalni jizde a to rozhodne neslapu idealne, kdyz dotoho zacnu dupat jak do zeli tak se to rozhoupe ale neni to zadna tragedie. Pri zapnuti propedalu razantne ztuhne a rozhoupu to jen pri jizde ve stoje. No a v terenu pracuje super tam nemuzu nic vytknout, mozna jen rezonace zadni stavby ale to bude mit nasvedomi spis spatne serizena brzda nebo krivy kotouc
Tak upřímně řečeno. 5mm pohyb na tlumiči při šlapání v sedle je houpání opravdu hodně velké.
CHystám se ke koupi svého prvního fulla, a zatím taky vede Maestro, ale taky se my ty jejich proklamované vlastnosti zdály jako dobrý marketing…bohuzel jsem jeste nemel tu cest se na nem svezt…ale je dobre si precist ze to funguje :-) Jen zvazuji jestli to stoji za tu vysokou investici oproti ctyrcepu (napr. Trance X3 vs nejaky Canyon Nerve XC…)
„za tu vysokou investici oproti ctyrcepu“ – ja myslim ze cenove se uz skoro srovnali, ikdyz Canyon bude mozna o kousicek levnejsi… Ale kdyz to srovnas s jinyma znackama, tak ceny jsou standard… Takze to neni tim ze si priplacis za maestro:)
Rozdil je hlavne ve vybave za stejnou cenu…Nerve Xc 7 je na SRAMu 9 s Elixir R za 1800EUR, http://www.canyon.com/…es/bike.html?…
a Trance X3 je za 53tis na Elixir 5 a SLX…o kolech ani nemluve…
Proto mluvim o vyssi investici :-)
I presto jsem zatim rozhodnutej pro Giant, preci jen ho budu mit na par let, a komponenty na nem asi mezitim otocim…
sorry, s cenou Canyonu nejde moc srovnávat, tam je nižší cena daná způsobem prodeje, a vykoupená složitější zárukou
presne tak
Vim ze je rozdil ve zpusobu prodeje (a taky marketingu a pristupu k zakaznikovi), ale beru to jako koncovy zakaznik, ktery ty prachy ma zaplatit :-)
no by mě zajímalo jak si jako koncový zákazník to vybrané kolo prohlédneš a vyzkoušíš, až ti něco odejde a budeš to posílat germánům, tak zase oceníš výhodu a cenu mít záruku v obchodě za rohem :D
ale souhlas cenu a kvalitu mají u Canyonu dobrou
a nejsou takhle E5 stejny jako Er? a jinak rozdil mezi SLX a X.9 takovy neni…
Taky přidávám super kladné hodnocení. Zbytečně se nehoupe a jede za pedálem, přitom je to žehlička parádní, dokonce i na moji váhu :-)
Zdravim, mám loňský model Trance X3 a až doteď jsem byl se zadním odpružením celkem spokojený. Měl jsem nedávno ale možnost porovnat na stejném úseku Trance s Canyon Nerve AM a celkem mě překvapilo, jaká žehlička Canyon byl. Jednalo se o rychlejší „kořenovitý“ singl (lávky na Točné), kde Trance oproti Canyonu jakoby nestíhal a kopal, až byl občas problém zůstat v pedálech. Zkoušel jsem si pohrát s nastavením odskoku, ale kýženého efektu jsem nedocílil (SAG mám nastaven na výrobcem doporučené maximum). Po přečtení různých vláken zde na BF jsem dospěl k názoru, že takové je chování sériově dodávaného tlumiče Float R.
Psal jsem Milanovi ohledně úpravy tlumiče a snížením Compression Tune by se prý dosáhlo pouze o trochu lepší citlivosti, navíc prý teď tlumiče neupravuje. Předpokládám tedy, že na vině je fixně nastavený ProPedal → dá se nějakým způsobem úplně vypnout ?
Přemýšlel jsem i nad koupí RP2/RP23, ale na ten tuto sezónu nebudou finance. Nicméně bych rád aspoň částečně tento „problém“ vyřešil, protože se chystám v létě do Jeseníků/Rychleb a do Walesu.
Má někdo zkušenosti s úpravou tlumiče Float R ve spojení s Maestrem ? (nejlépe také na Trance X)
Předem díky za jakékoliv názory.
Ohledně možností úpravy tlumiče od FOXe zkus Dana Boubína z Bikelive. Já jsem si u něj vloni nechal upravovat RP23.
Dva důvody. Rkový tlumič a větší pedalkick u Trance.
Když Gianta, tak nikdy ne s Rkový tlumičem. To ostatně asi platí pro všechna kola, která mají žehlit
No, to už teď vím také :)
Jde mi teď ale o to, co s tím, respektive, zda-li se Rkový tlumič dá upravit tak, aby pracoval jako RP23 s vypnutým propedalem, nebo jestli se u něj dá hýbat pouze s hodnotou Compression Tune … ?
Myslím, že v Bikelive dokáží propedal z toho úplně vykuchat. Zeptej se přímo u nich.
Ok, zkusím se obrátit na člověka z Bikelive, co psal výše Pijer. Jinak jak moc si myslíš, že odstranění propedalu pomůže ?
Určitě se projeví dost. Ale jak moc pomůže v té dané situaci nelze říct. Není jak určit, který z vlivů v tu chvíli byl jak významný. I to záleží na tvojem stylu jízdy.
Aha, no o pedalkicku jsem toho tady přečetl už také hodně (a už jsem ho párkrát pocítil), ale doteď jsem myslel, že se projeví hlavně v záběru a ne když na kole pouze stojím a ve sjezdu nechávám pracovat odpružení (navíc na prostřední převodník) …
Na prostřední převodník bude mnohem méně výrazný, takže se nebude konat žádné brutální kopání, které by třeba mohlo sestřelit z kola.
Ale zase jedeš rychleji, jedna překážka za druhou. A přes pedály bude pedalkick kopat sice mnohem méně výrazně, ale zato často a vytrvale.
Pro Trance X 2009 a převod 32/20 (tedy prostřední/prostřední) vyjde na trošku větší překážce ze sagu (vzal jsem 25%) do řekněme 75% zdvihu protočení pedálů zpět o 5,5°.
Není to nijak extra velké číslo, na každé větší překážce tě to ale o tohle protočení pořád kopne. A i když spousta lidí to třeba nebude vnímat, že to je pedalkick, tak se to projeví na celkovém chování kola.
To samé jsem pro srovnání spočítal z modelu Canyonu AM. A i přes mírně vyšší zdvih, tak když by šel také ze sagu (25%) do 75% toho mírně vyššího zdvihu, tak protočení pedálů bude jen 3°.
I přes mírně vyšší zdvih je pedalkick jen poloviční.
K tomu pedalkicku se přidá ten Rkový tlumič a ještě mírně vyšší zdvihu Canyonu AM a celkově může být rozdíl opravdu velký.
Můžeš zkusit jeslti pocítíš rozdíl když tam necháš těžší převod. Nechat tam ale extra těžký převod stejně není řešení, pokud zrovna nevíš, že je to delší souvislý sjezd (jinak ten těžký převod může být problémem).
Hele kdyz uz se tu bavite o tom pedalkicku, nemas tam srovnani jednotlivych VP systemu? Mysleno Maestro, DW-Link, VPP… Zdvihy treba kolem tech 150mm. Jenom tak ciste ze zvedavosti :o)
Spousta těch rámů tam určitě je. Ale zase už mi nebaví to sem pořád kopírovat.
Linkage má i zdarma demo verzi a i ta má přístup do DB modelů, takže šup a podívej se sám :-)
Jediné co vím z hlavy a je zajímavé. Tak starší a novější Blur se proklatě liší. Starší měl hodně velký pedalkick, novější verze II má poměrně malý a chováním se blíží v tomhle spíše průměrným horstlinkům (co se týká pedalkicku).
No prave ze sem tam nasel jenom same stare strepy a DW Link a hlavne Maestro prakticky zadene, ale kaslal to pes… :o) Zkusim zase nekde porovnat v terenu jestli se postesti.
Modely tam pořád přibývají, před rokem jich tam byla tak polovina. Nevím kdy jsi koukal.
Maestro je tam opravdu hodně:
To mi nepřijde jako prakticky žádné.
Ibis Mojo tam vidím starší 2006 a novější v HD verzi a to 2010
Samozřejmě je nutné koukat do online DB. Ne jen stáhnout Linkage a koukat do modelů, které jsou přímo u toho (tam jsou jen staré vykopávky).
Ahaaa.. Diky moc za upozorneni. Tak to jdu zkusit dohledat. Jsem nevedel, ze to takhle funguje :o)
U free verze je tam možná nutná nějaká mailová registrace, netuším přesně. U placené to jde rovnou (jen dáš tlačítko „search web library“) a následně si můžeš daný model uložit lokálně a přibude k tomu základu, co tam už je při stažení Linkage.
A je tu i opačný vliv. Když jedeš sjezd a stojíš v pedálech celou vahou a stojíš jako pecka, tak stavbu pořád zamykáš (není potřeba šlapat, pořád bráníš svojí vahou protočení pedálů zpět).
Tady pak bude hodně záležet jak jezdec pracuje. Když na každé větší překážce se snaží pracovat tělem a odlehčit, tak současně pomáhá i odpružení (v kritickou chvíli přestaneš svojí vahou stavbu zamykat).
No tak půl na půl, podle toho, jak jsem unavený. Většinou se snažím před překážkou odlehčit/zvednout přední, popřípadě se i snažit překážku přeskočit, což mě ale v případě více kořenů za sebou většinou vytrestá :)
V kořenové pasáži nejde samozřejmě o to překážky přeskakovat (to ani nejde, nemůžeš jednu přeskočit a vletět skokem do dalších). Ale jde o práci tělem, tedy správně se „vlnit“ s kolem tak jak jdou překážky rychle za sebou. Kolo neodlepuješ v tu chvíli vůbec od země, jen pracuješ s těžištěm.
Ani to přední vyloženě nezvedáš, ale jen odlehčuješ.
Možná to spíše nazvat přenášení váhy mezi předním a zadním kolem. Nedokážu to přesně popsat, nejsem žádný excelentní technik, tedy natož abych to správně vysvětlil.
V pasážíš, kde se jede rychleji a jsou překážky větší než daný zdvih může pobírat je to nutnost, jinak to ani projet nejde.
Jo, vím co myslíš. Taky bych se nenazval technickým jezdcem, ale jako pytel brambor zase snad nejezdím :)
neni to zpusobeno i vyssim zdvihem Canyonu? Taky uvazuji nad koupi Trance, puvodne jsem mel v hledacku Nerve XC, ale vsude na Maesto ctu vesmes chvalu…jak se oproti Tranci chvoa ten Nerve na rovine kdyz slapes?
No ten rozdíl ve zdvihu není podle mě až tak velký (Trance X 127mm vs. Nerve AM 140mm). Jinak u Canyonu jsem na asfaltu využíval zaplý propedal (na hodnotu 2), ale musím říct, že na rovině v sedle s vyplým propedalem bylo pohupování minimální.
Ale jak se nad tím teď tak zamýšlím, tak na obou kolech jsem jel prakticky stejnou trasu (cca 35km, s Canyonem ještě o jeden výjezd/sjezd v Prokopáku navíc) a musím uznat, že z jízdy na Trancu jsem přijel unavenější, ale velkou měrou se na tom možná podílejí použité pláště – na Trance vozím Nevegaly 2.35/2.1 a na Canyonu byly NN 2.4.
Samotná stavba by na únavu měla mít jen minimální vliv. Zato pláště při větším rozdílu valivého odporu (a ten tady bude) budou mít vliv mnohem větší.
Ty Nevegaly z toho sundej! :-) Řekla bych, že ty k únavě přidají nejvíc. Pokud chceš nějaké podobné pláště, hoď tam NN nebo Mountain Kingy.
Nojo, když oni mě už tolikrát podržely v situacích, kdy už jsem se viděl na zemi, že na ně nedám dopustit :) Nicméně dozadu asi dám něco jiného (rozhoduji se mezi NN a Maxxis Ardent), mám tam Stick-E směs, která se sjíždí rychlostí blesku …
A zkoušel si i jiný pláště? :-) Mě zatím v krizovkách podržely všechny co mají trochu vzorku a měkčí směs. Aly ty Nevegaly jsem vyhodila po první vyjížďce (byly na novém kole), protože by na mě všichni museli pořád čekat :-)
Krom Nevegalů jen ty NN 2.4 SnakeSkin, který mi nepřišly špatný, ale mám porovnání jen na suchu, takže nemůžu úplně hodnotit. U těch Nevegalů mám vyzkoušený, že celkem drží i v mokru.
NN na mokrým kamení žádnej zázrak
Na mokro, aby to podrželo to chce ještě výrazně měkčí směs než má NN. To pak ale jedině na přední, vzadu zmizí hned a nepojede.
Mám Trance X3 2011 a som maximálne spokojný. Ani pri silovom šliapaní nepozorujem pohupovanie zadnej stavby a pri zjazdoch je to úplná pohodička. RP2 žehlí výborne.
Pozn.: Ak náhodou uvažuješ o kúpe staršieho Trance, tak si hlavne pozri aký má tlmič, pretože X3 2010 má „len“ R a aj nižšiu výbavu oproti tomuto roku …
mám anthéma X2 2010 a můžu říct,že super.Velká spokojenost,prohupování je minimální.
Také mám Anthema X2 a spokojenost velká !!!
Já mám Trance X3 2010 a naprostá spokojenost. Systém Maestro podle mě funguje perfektně a to i s Floatem R-kem.
Canyon jsem nejedzdil, ale třeba Stump Jumper od Spešlu mě vůbec neseděl(geometrie)
Podle mě nejde jenom o systém pružení, ale i o to, jak ti vyhovuje geometrie. Pokud sedne, tak s Maestrem rozhodně neprohloupíš!!!