Tak se nám předchozí rychlodotazy přiblížily 2000, pomalu se načítá a je čas začít s novým vláknem. Původní vlákno je zde
https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-6
Doufám že se povede udržet vlákno ve stejné rovině jako to minulé.
Tak se nám předchozí rychlodotazy přiblížily 2000, pomalu se načítá a je čas začít s novým vláknem. Původní vlákno je zde
https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-6
Doufám že se povede udržet vlákno ve stejné rovině jako to minulé.
Prosím o radu.
Kompatibilita pravé brzdové páky pro M8120.
Kluk zlomil páčku, našel jsem jen M8000 a píší, že nepasuje pumpu na M8100.
M8100 je v německu za 380,– ale zrovna není skladem.
Víte někdo rozdíl? Pak jedině komplet pumpa za 880,–
Díky
vyřešeno v předchozím vlákně – je jiná
Praskla mně pružinka v ovládání teleskopky CB Highline 3 staršího typu – viz ilustrační obrázek (pružinka je pod modrým plastem). Nevíte, kdo tyhle sedlovky servisuje (nějak to nemůžu dohledat), případně nemáte někdo tuhle pružinku ze zničené sedlovky?
Dovozce je progresscycle, případně zkus na fb kontaktovat Michal Hovorka, to je jejich dlouhodobý servisak.
Dvě otázky..
1)
Rock Shox REBA 2023 Solo Air 110mm.
Pozoroval jsem teď, že po nastavení tlaku na řekněme 90 Psi, že si to během dne kleslo na cca 70 Psi(tam ale drží a děje se to opakovaně).
Zároveň ale se mi postupně zvedá zdvih, teď už je těsně nad 120mm. Tak jestli mi to třeba nebouchne do ksichtu:-D
2)
Nová, ještě nenasazená vidlice Fox 34 SC Performace 100mm.
Po nafouknutí na oněch 90 Psi se zdvih ustáli na cca 105mm(resp. vysunutí nohou), ale při zatažení za nohy lze vidlici ručně ještě o cca 1cm vysunout na zdvih cca těch 115mm.
Ano, já vím, první věc dám do servisu a druhou budu nejdřív testovat:-)
Ale kdyby někdo věděl…
1 – Není normální stav, radši bych ji rozdělal, nebo servis.
2 – Je normální stav, když trochu zapružíš, tak se tlak v komorách srovná a vidlice zajede na těch ±100mm, když za ní zatáhneš, tak vytáhneš i víc jak 100mm, jinak by byl využitelný zdvih reálně nižší.
Upustit, propumpovat, vypustit na doraz, odfouknout i z gufer a nafoukat za průběžného propumpování po cca 30 PSI.
Můžeš mít blbé těsnění a nebo to jen bylo jednou hodně blbě a hodně zbrkle nafoukané. Spíš ale to těsnění.
Viděl bych to spíš na vyskočenou segrovku pod sealhedem negativky. Vidlice teď visí jen na tlumení, který má pístnici delší (proto ten zdvih navíc) a to co nafouká do pozitivky mu postupně uteče i do spodní nohy (to ten únik tlaku). Takže prostě servis.
Pane Lorenc, uvezu to? Já mám zase dotaz na kliky, tentokrát bikové. Chci kratší, rovnou přejdu na 8bolt , jsou „levné“ a sram na to teď přešel všude.
Jen se nemůžu rozhodnout, jestli vzít wide osu nebo klasiku. Wide bude víc future proof kompatibilní s více rámy a systémy do budoucna, ale momentálně jde třeba s transmissionem dát 0offset prevodnik a non-wide kliky. Úplně mi nevoní zase zvětšit qfactor.
Díky za názor.
Poradíte mi jaký řetěz 8s teď vychází nejlépe z pohledu cena / výdrž? Protože mažu horkým voskem, který poskytuje menší ochranu, hledám řetěz který bude mít nějakou lepší antikorozní ochranu. Na značce mi nezáleží, i když všechny ostatní komponenty jsou Shimano. Řetěz může být klidně o něco dražší, pokud to bude znamenat delší životnost.
Zatím se mi nejvíce libí Řetěz Connex, 808, 8s, 114 článků, stříbrný – je poniklovaný a podle všeho je přímo navrhnutý pro 8s, jenom přemýšlím jestli to za těch 500 korun stojí.
Ahoj, poslal jsem ti do sz nabidku na retezy HG71, ktere mi zbyly doma. Vnejsi clanky maji povrchovou upravu a ty retezy mne nikdy nerezly. K tomu Connexu – zkusenost nemam, ale v testech nedopadaly dobre, podle me za tu cenu rozhodne nestoji.
V tomto případě je to jednoduché – u Sramu i Shimana platí čím vyšší řada, tím lepší povrchová úprava. Takže se dívej na nejvyšší řady výrobce, ty nejnižší naopak reznou i při zlém pohledu. Solidně na tom jsou i řetězy od Campagnolo, tam ani nezáleží na řadě, všechny na tom jsou nadprůměrně.
Díky za tip, prošel jsem jejich nabídku, a vypadá to zajímavě, nicméně cena i toho nejlevnějšího je dost vysoká. Nakonec jsem se domluvil s Hrabex1 na řetězech HG71 za super cenu. Nicméně až vyjezdím ty HG71, rád objednám něco s vyšší cenové hladiny, rád bych si zkusil sám porovnat o kolik bude větší nájezd, odolnost, a zda se mi to vyplatí. Vím že je tu všude spousta různých zkušeností, ale jsou dost rozporuplné, navíc aktuálních k vyloženě 8s řetězům zas tolik není.
Ahoj, chci vás poprosit o radu. Předesílám, že jsem si pořídil svoji první silničku „míšence“ (Campa, Shimano,Tektro…) z cca r.2006 a dávám ji do provozuschopného stavu.
Děkuji
co je naopak? Ty nabehy? Nabehy byvaji spis na spodni kladce. Bud jsou na ni nabehy, nebo jsou zuby tenci a nizsi (melke ty doliky, nebo jak to nazvat). Horni kladky byvaji bez nabehu a s vyssimi a silnejsimi zuby. Tenclanek neznam, smeroplatny je to, co rika vyrobce.
Naopak bylo myšleno tak, že kladka s náběhama má být dle článku na bajk.cz/data/clanek.asp?id_clanek=533 nahoře a bez náběhu dole. Díky za ujištění, že jsem to měl správně namontované a info. Teď jsem se pořádně podíval na kladky a jedna, ta s náběhama, má užší zuby než ta druhá bez náběhů. Jak bys to viděl s tím počtem zubů na kladce pro 10s kazetu, 10 nebo 11 zubů?
Nevim proc do toho furt tahac clanek o shimanu.
Mas na nich jasne napsano kam ktera patri, tak nespekuluj.
Jj, UPPER – horní, LOWER – spodní :-)
A co sakra vymýšlíš? Jasně se na nich píše která je která a že jsou na 10 rychlostí. Problém bude spíš v tý kazetě, bylo by tam potřeba Campa kazetu = i jinej náboj nebo celý zadní kolo. Nebo vyhodit komplet Campu (stejně na tom dnes už skoro nikdo nejezdí) a někde na bazáči sehnat 10 rychlostní Shimano.
OK, od 16:35 už nic nevymýšlím, s kladkama mi to je už jasný. S vyhozením Campy je dobrej nápad, dík.
Ahoj, drahá si na zimu oblíbila Rouvy. Půjčený Tacx Flow budu vracet, tak plánuju posadit její silničku do decathloního D100. Jenže Campa Veloce 10sp. Bude to chodit na shimano 10sp. kazetě? Internet jsem prolezl, někdo tvrdí, že jo, někdo že ne (resp. ne uspokojivě).
Nebude, ale v Shimano kazetě lze vyměnit podložky (měl jsem vyrobené hliníkové) a pak to funguje dobře. Jezdil jsem takhle kazetu Ultegru na Chorusu. Na trenažéru bylo mohlo stačit pár rychlých převodů a na ty to půjde asi seřídit, ale plný rozsah nejde.
Děkuju, toho jsem se bál. Tak holt objednám trenažér s přenosem přes zadní kolo namísto DD. Tacx flow už je ozkoušený…
Na 10sp ještě existovaly obojetný kazety Ambrosio, na Shimano ořech s campagnolo roztečema. Ale nevím, jestli to jde ještě sehnat a jak dobře to funguje.
Sháním levně 11s řetěz a narazil jsem na tento https://www.koloshop.cz/…lanku/117116 nemám žádnou zkušenost, je to nějaké průserové bláto, co nebrat nebo to na Savo bude stačit? Díky
Na trailbajku jsem jich protočil už nejmíň 13 a v poho. Jenom je to potřeba pořádně mazat, jinak to začne v mokru trochu reznout :-)
PS: jeden jsem přetrhnul, ale to byl nějakej špatnej kus
Jako LM – protáčím je na zimáku dokola asi po 600–700km a mně teda nereznou ani ve sračkách, takže buď hodně mažu nebo su slepej :-)
Zdar, seženu (kde) atyp brzdové lanko? Je to na starou Esku 26" s torpédem, přední brzda na páčce menší průměr válečku než standard.. Změřeno to (zatím) nemám.
THX, KTX@
Není to žádný atyp, běžné brzdové lanko dnes se uvádí pro MTB, to co máš na fotce vedle.
Má ale větší průměr válečku. Bude muset propilovat otvor v páce.
Stačí obrousit.
tomu jsem se právě chtěl vyhnout, brousit brzdové lanko (a zadělat si na jeho selhání)..
A co zkusit dát tu koncovku do páky, věřím, že se tam vejde.
nebo v pace vyvrtat vetsi diru pro sirsi valecek
Zkoušle jsem, nevejde. Ten atyp váleček je cca poloviční, fotka dost zdkresluje. Přeměřím pro příští generace..
To by mělo být ono.
S menším průměrem válečku jsem se setkal pouze na několika málo kolech z tehdejší NDR a to už je hodně dávno. U Esky vždy standartní velikost.
Měla to i dětská kola Velamos na přední brzdě, ocelová chromovaná páčka. Dnešní lanka mají průměr válečku cca 7 mm, lanka která tady řešíme měla váleček necelých 6 mm (tak kolem 5,9 mm).
Odmontoval jsem přesmykač, a ta součástka tam bud chyběla, nebo jsem jí ztratil :(. Mám jen jednu polovinu. Poradíte čím to nejlépe nahradit? Neprodává se třeba nějaké hotové řešení? Napadlo mě že bych mohl použit kus plastu co byl ke svítilně na upevnění na řídítka. Shimano uvádí poloměr 28,6 mm (1–1/8”)
Sakra, špatně zařazeno. Mám jich doma několik. Odkud jsi? A jaký přesmykač?
Polomer asi ne.
Takze ti jde o redukci prumeru? Pokud ano, tak plast asi nebude uplne to prave. Chte to nejaky pasek, treba duraloveho, plechu.
,
Fakt moc díky, jak jsem psal SZ, kamarád už vyrobil něco z plechu. Kdyby to nefungovalo, tak se ozvu. Je super jak BF funuguje, super komunita!
Ahoj, mám dotaz k silniční/cx sadě Sram Apex 1×11
dá se použít 12s sram řetěz a jaký
když jsem vyndal hadičku ze třmenu je tam červená oliva a zašroubovaný trn. Je to znovu použitelné?
Pokud bych potřeboval půjde použít třmeny od Sram Level T
Díky Kuba
Někde jsem se dočetl, že na Apex 11s jdou všechny 11s řetězy SRAM. Na ostatní dotazy jde použít univerzální odpověď ano. Pokud by opakovaně použitá oliva tekla, tak dát novou.
Na stejnej dotaz v jiným vlákně jsi mu ohledně řetězu odpověděl jinak :-D
Jo jo, tam jsem přehlídnul to 11s. Myslel jsem, že Apex je jen na 12s.
Nestačí se zeptat jednou? Navíc když už jsi jinde odpověď dostal.
Nevsiml jsem sinze blakno bylo nahrazeno novym, tak jsem se pro jistotu zeptal o v tom novem. No a ta odpoved byla dost nejista. Me domenky ani nepotvrdila a ani nevyvratila.
Na všechny tvoje otázky je odpověď ano, kdyby jsi ale hadici zkracoval, tak samozřejmě nová oliva i trn.
Když bude šikovnej, tak se mu třeba povede vypreparovat trn bez poškození.
Jako jo, ale kolik stojí takovej trn? Dvacku? Tak často to zas asi dělat nebude, aby ho nákup trnu s olivou zruinoval :-) Dávám raději vždycky novej komplet a nikdy nebyl problém, nepotřebuju, aby se mi vraceli se zablitým třmenem a deskama a hulákali na mě :-)
Jasný, souhlas. Stejně se to asi prodává komplet ta červená oliva.
Ok, nemám problém dát novou olivu a trn, jen mi to přišlo že to není zborcené jako u shimana a trn se dá díky torxu vyšroubovat, tak mě zajímalo jak to s tím je. A pokud tedy použiji řetěz Apex flattop 12s tak by neměl být problém? Znám to opět jen od shimana.
Ještě pro jistotu, jde o tyto olivy a trny.
Trn a oliva jsou v pořádku. Dej je tam v případě, že to poteče. Řetěz bych dal sram pc 1170 nebo x1.
vyšroubovat jde bez problémů, ale sleze s hadice i s olivou a ta je na něm namáčknutá a celkem blbě se sundává. ale jde to :D
Oliva nejde použít
trn jde vyšroubovat jde bez problémů, ale sleze s hadice i s olivou a ta je na něm namáčknutá a celkem blbě se sundává. ale jde to :D
.
Ahoj, mám problém při servisu zavzdušněného Rockshox Superdeluxe air.
Vypuštěn ventilkem tlak z IFP (nebyl skoro žádný) tj. vadné těsnění IFP. Olej je tedy v tlumiči natlakován spolu se vzduchem a tím pádem nejde vtlačit „IFP reservoir cap“ dovnitř IFP komory aby s IFP komora dala otevřít. Zkoušel jsem ve svěráku a IFP cap se hýbe ale je vidět že je dost pod tlakem.
Tedy dotaz: Jak nejbezpečneji otevřít aby mi to nebouchlo? :)
Kompletní servis jsem už kolikrát dělal ale teď mám lehké obavy…
Spodní oko tlumiče do svěráku a povolit vzduchový píst, opatrně po troškách povolovat dokud z toho bude prskat a syčet olej, prostě jak s natřepanou flaškou koly.
… a na pístnici namotej kousek hadru.
Ahoj, přidávám dotaz, z, v létě mnou založeného vlákna, které se ztratilo v davu. Tak ho položím zde:
,,Reaguji na svůj problém.
Doteď jsem nebyl schopný se dokopat k mému tématu. Sedlovka praskla vertikálně (cca 5 cm od objímky směrem k sedlu). Bylo mi řečeno, že tam prasklina není, ale byla. Tudíž oprava neproběhla. To je ale jedno, nechci nikoho vinit, takové věci se občas dějí. Nemusel jsem nic platit, když se na tom nedělalo, takže dobrý. Cestou na Lysou to ruplo už úplně. Vertikální prasklina asi 7–8 cm. Co mě teď trápí je tato otázka … U těchto modelů Giant TCR Advanced 2019 (už na kotoučích) prý bylo dost problému s tím, že sedlovky praskaly, protože integrované zámky nebyly vyladěné. Proto nechci riskovat, že koupím novou za 4 500,– Kč a znovu praskne. Sedlovku jsem dotahoval normálně na moment, ještě o 2 Nm méně, než je doporučeno + karbonová pasta. Vzhledem k tomu, že mám 95 kg si říkám, jestli to není problém i mé váhy? Takže, prodat kolo někomu lehčímu nebo koupit novou sedlovku, protože to mohla být vada nebo špatné zacházení od předchozího majitele (kolo bylo z druhé ruky) a jezdit?
Díky za rady!"
Koupit novou sedlovku...... pak to máš (mělo by být) se zárukou a můžeš to i s klidným svědomím prodat
Mají silniční lanka jiné provedení než MTB? Potřebuji lanko na Shimano GRX a ten čudlík mi přijde menší? Nebo v čem je lanko Dura Ace jiné či lepší?
Silniční lanka mají jinou koncovku (váleček je menší), je jedno jakou značku koupíš, ale nejspolehlivější jsou nerezové broušené.
Sypu si popel na hlavu, řadící jsou stejná, rozdíl je jen u brzdových.
Pro řezení jsou stejná.
Na MTB brzdu jsou jiná než pro sil.br.
Tady to lanko je zřejmě něčím potažené. Je to kvůli tomu přechodu přes ten plast nebo stačí dát obyčejné?
nerezové, nepotažené
Zkus sehnat řadící lanko broušené. Bude levnější než potažené.
Jak píší ,,kolegové,, :-)
To leda že by tam někdo dal lanko pro Campu – ty maj koncovku menší. Jinak by měly být všechny řadící stejný. Liší se samozřejmě povrchové úpravy lanek.
Jo,ta Campa:-)
klidně vem tohle:
https://www.kupkolo.cz/…-2m_z111648/
pokud je to lanko nerez a 1,1, které jezdí v bowdenu trochu lépe, tak moc nepozoruji rozdíly.
Potřebuji zvednout Rockshox Judy gold ze 120 na 130 nebo 140 a nikde nic nemuzu najit. Jde vyndat jen doraz na Shaftu nebo potrebuji cely novy shaft?
Judy má maximálně 120.
Ja je prave videl i na 130 a 140 tak jsem si riikal ze upgrade bude jednoduchej :-(
Judy má přepouštění vzduchu do negativky středovým ventilem v shaftu. Takže by to šlo ten gumový doraz v negativce zkrátit na 1/2. Ale trochu gumy bych tam nechal ;-).Ale má to jen 30 mm nohy, tak se to bude hodně kroutit.
Čau. Když mám ve vysavači tenhle motor, na vstupu mi ve stavu zapato lítá 12V, 15V, 70V a podobně, tak je někde něco upáleného cestou, co? Ta musí být taky 230V, nikde zadne trafo nevidím.
Je na motoru nejaky stitek? Meris to cim a na jakem rozsahu prepnutem?
Philips 300004572791 motor Domel 458.3.303–32 motor 900 W 230 V do vysavače…zkusím ho zítra připojit přímo na 230V, ale myslím, že chyba je někde před ním. Měřil jsem to multimetrem na AC,.rozsah si nějak nastavuje sám. Každopádně pokud nepůjde motor, tak jde vysavač do sběrného dvora, to se nevyplatí vyměnit.
Motor bude na 230V , ale ještě záleží, jestli tam není nějaká regulace nebo softstarter. Popřípadě přechoďák na navijáku, vypínači atd.
Nějaká regulace výkonu (otáček) tam určitě bude.
Nemusi.
Zalezi jak tomu hovi, zkusil bych motor naprimo, pokud pojede tak hledat problem vkabelu, vypinaci, navilaku…
Jo jo, může tam být nějaký přechoďák, co sráží napětí.