Tak se nám předchozí rychlodotazy přiblížily 2000, pomalu se načítá a je čas začít s novým vláknem. Původní vlákno je zde
https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-6
Doufám že se povede udržet vlákno ve stejné rovině jako to minulé.
Tak se nám předchozí rychlodotazy přiblížily 2000, pomalu se načítá a je čas začít s novým vláknem. Původní vlákno je zde
https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-6
Doufám že se povede udržet vlákno ve stejné rovině jako to minulé.
Prosím o radu.
Kompatibilita pravé brzdové páky pro M8120.
Kluk zlomil páčku, našel jsem jen M8000 a píší, že nepasuje pumpu na M8100.
M8100 je v německu za 380,– ale zrovna není skladem.
Víte někdo rozdíl? Pak jedině komplet pumpa za 880,–
Díky
vyřešeno v předchozím vlákně – je jiná
Praskla mně pružinka v ovládání teleskopky CB Highline 3 staršího typu – viz ilustrační obrázek (pružinka je pod modrým plastem). Nevíte, kdo tyhle sedlovky servisuje (nějak to nemůžu dohledat), případně nemáte někdo tuhle pružinku ze zničené sedlovky?
Dovozce je progresscycle, případně zkus na fb kontaktovat Michal Hovorka, to je jejich dlouhodobý servisak.
Dvě otázky..
1)
Rock Shox REBA 2023 Solo Air 110mm.
Pozoroval jsem teď, že po nastavení tlaku na řekněme 90 Psi, že si to během dne kleslo na cca 70 Psi(tam ale drží a děje se to opakovaně).
Zároveň ale se mi postupně zvedá zdvih, teď už je těsně nad 120mm. Tak jestli mi to třeba nebouchne do ksichtu:-D
2)
Nová, ještě nenasazená vidlice Fox 34 SC Performace 100mm.
Po nafouknutí na oněch 90 Psi se zdvih ustáli na cca 105mm(resp. vysunutí nohou), ale při zatažení za nohy lze vidlici ručně ještě o cca 1cm vysunout na zdvih cca těch 115mm.
Ano, já vím, první věc dám do servisu a druhou budu nejdřív testovat:-)
Ale kdyby někdo věděl…
1 – Není normální stav, radši bych ji rozdělal, nebo servis.
2 – Je normální stav, když trochu zapružíš, tak se tlak v komorách srovná a vidlice zajede na těch ±100mm, když za ní zatáhneš, tak vytáhneš i víc jak 100mm, jinak by byl využitelný zdvih reálně nižší.
Upustit, propumpovat, vypustit na doraz, odfouknout i z gufer a nafoukat za průběžného propumpování po cca 30 PSI.
Můžeš mít blbé těsnění a nebo to jen bylo jednou hodně blbě a hodně zbrkle nafoukané. Spíš ale to těsnění.
Viděl bych to spíš na vyskočenou segrovku pod sealhedem negativky. Vidlice teď visí jen na tlumení, který má pístnici delší (proto ten zdvih navíc) a to co nafouká do pozitivky mu postupně uteče i do spodní nohy (to ten únik tlaku). Takže prostě servis.
Pane Lorenc, uvezu to? Já mám zase dotaz na kliky, tentokrát bikové. Chci kratší, rovnou přejdu na 8bolt , jsou „levné“ a sram na to teď přešel všude.
Jen se nemůžu rozhodnout, jestli vzít wide osu nebo klasiku. Wide bude víc future proof kompatibilní s více rámy a systémy do budoucna, ale momentálně jde třeba s transmissionem dát 0offset prevodnik a non-wide kliky. Úplně mi nevoní zase zvětšit qfactor.
Díky za názor.
Poradíte mi jaký řetěz 8s teď vychází nejlépe z pohledu cena / výdrž? Protože mažu horkým voskem, který poskytuje menší ochranu, hledám řetěz který bude mít nějakou lepší antikorozní ochranu. Na značce mi nezáleží, i když všechny ostatní komponenty jsou Shimano. Řetěz může být klidně o něco dražší, pokud to bude znamenat delší životnost.
Zatím se mi nejvíce libí Řetěz Connex, 808, 8s, 114 článků, stříbrný – je poniklovaný a podle všeho je přímo navrhnutý pro 8s, jenom přemýšlím jestli to za těch 500 korun stojí.
Ahoj, poslal jsem ti do sz nabidku na retezy HG71, ktere mi zbyly doma. Vnejsi clanky maji povrchovou upravu a ty retezy mne nikdy nerezly. K tomu Connexu – zkusenost nemam, ale v testech nedopadaly dobre, podle me za tu cenu rozhodne nestoji.
V tomto případě je to jednoduché – u Sramu i Shimana platí čím vyšší řada, tím lepší povrchová úprava. Takže se dívej na nejvyšší řady výrobce, ty nejnižší naopak reznou i při zlém pohledu. Solidně na tom jsou i řetězy od Campagnolo, tam ani nezáleží na řadě, všechny na tom jsou nadprůměrně.
Díky za tip, prošel jsem jejich nabídku, a vypadá to zajímavě, nicméně cena i toho nejlevnějšího je dost vysoká. Nakonec jsem se domluvil s Hrabex1 na řetězech HG71 za super cenu. Nicméně až vyjezdím ty HG71, rád objednám něco s vyšší cenové hladiny, rád bych si zkusil sám porovnat o kolik bude větší nájezd, odolnost, a zda se mi to vyplatí. Vím že je tu všude spousta různých zkušeností, ale jsou dost rozporuplné, navíc aktuálních k vyloženě 8s řetězům zas tolik není.
Ahoj, chci vás poprosit o radu. Předesílám, že jsem si pořídil svoji první silničku „míšence“ (Campa, Shimano,Tektro…) z cca r.2006 a dávám ji do provozuschopného stavu.
Děkuji
co je naopak? Ty nabehy? Nabehy byvaji spis na spodni kladce. Bud jsou na ni nabehy, nebo jsou zuby tenci a nizsi (melke ty doliky, nebo jak to nazvat). Horni kladky byvaji bez nabehu a s vyssimi a silnejsimi zuby. Tenclanek neznam, smeroplatny je to, co rika vyrobce.
Naopak bylo myšleno tak, že kladka s náběhama má být dle článku na bajk.cz/data/clanek.asp?id_clanek=533 nahoře a bez náběhu dole. Díky za ujištění, že jsem to měl správně namontované a info. Teď jsem se pořádně podíval na kladky a jedna, ta s náběhama, má užší zuby než ta druhá bez náběhů. Jak bys to viděl s tím počtem zubů na kladce pro 10s kazetu, 10 nebo 11 zubů?
Nevim proc do toho furt tahac clanek o shimanu.
Mas na nich jasne napsano kam ktera patri, tak nespekuluj.
Jj, UPPER – horní, LOWER – spodní :-)
A co sakra vymýšlíš? Jasně se na nich píše která je která a že jsou na 10 rychlostí. Problém bude spíš v tý kazetě, bylo by tam potřeba Campa kazetu = i jinej náboj nebo celý zadní kolo. Nebo vyhodit komplet Campu (stejně na tom dnes už skoro nikdo nejezdí) a někde na bazáči sehnat 10 rychlostní Shimano.
OK, od 16:35 už nic nevymýšlím, s kladkama mi to je už jasný. S vyhozením Campy je dobrej nápad, dík.
Ahoj, drahá si na zimu oblíbila Rouvy. Půjčený Tacx Flow budu vracet, tak plánuju posadit její silničku do decathloního D100. Jenže Campa Veloce 10sp. Bude to chodit na shimano 10sp. kazetě? Internet jsem prolezl, někdo tvrdí, že jo, někdo že ne (resp. ne uspokojivě).
Nebude, ale v Shimano kazetě lze vyměnit podložky (měl jsem vyrobené hliníkové) a pak to funguje dobře. Jezdil jsem takhle kazetu Ultegru na Chorusu. Na trenažéru bylo mohlo stačit pár rychlých převodů a na ty to půjde asi seřídit, ale plný rozsah nejde.
Děkuju, toho jsem se bál. Tak holt objednám trenažér s přenosem přes zadní kolo namísto DD. Tacx flow už je ozkoušený…
Na 10sp ještě existovaly obojetný kazety Ambrosio, na Shimano ořech s campagnolo roztečema. Ale nevím, jestli to jde ještě sehnat a jak dobře to funguje.
Sháním levně 11s řetěz a narazil jsem na tento https://www.koloshop.cz/…lanku/117116 nemám žádnou zkušenost, je to nějaké průserové bláto, co nebrat nebo to na Savo bude stačit? Díky
Na trailbajku jsem jich protočil už nejmíň 13 a v poho. Jenom je to potřeba pořádně mazat, jinak to začne v mokru trochu reznout :-)
PS: jeden jsem přetrhnul, ale to byl nějakej špatnej kus
Jako LM – protáčím je na zimáku dokola asi po 600–700km a mně teda nereznou ani ve sračkách, takže buď hodně mažu nebo su slepej :-)
Zdar, seženu (kde) atyp brzdové lanko? Je to na starou Esku 26" s torpédem, přední brzda na páčce menší průměr válečku než standard.. Změřeno to (zatím) nemám.
THX, KTX@
Není to žádný atyp, běžné brzdové lanko dnes se uvádí pro MTB, to co máš na fotce vedle.
Má ale větší průměr válečku. Bude muset propilovat otvor v páce.
Stačí obrousit.
tomu jsem se právě chtěl vyhnout, brousit brzdové lanko (a zadělat si na jeho selhání)..
A co zkusit dát tu koncovku do páky, věřím, že se tam vejde.
nebo v pace vyvrtat vetsi diru pro sirsi valecek
Zkoušle jsem, nevejde. Ten atyp váleček je cca poloviční, fotka dost zdkresluje. Přeměřím pro příští generace..
To by mělo být ono.
S menším průměrem válečku jsem se setkal pouze na několika málo kolech z tehdejší NDR a to už je hodně dávno. U Esky vždy standartní velikost.
Měla to i dětská kola Velamos na přední brzdě, ocelová chromovaná páčka. Dnešní lanka mají průměr válečku cca 7 mm, lanka která tady řešíme měla váleček necelých 6 mm (tak kolem 5,9 mm).
Odmontoval jsem přesmykač, a ta součástka tam bud chyběla, nebo jsem jí ztratil :(. Mám jen jednu polovinu. Poradíte čím to nejlépe nahradit? Neprodává se třeba nějaké hotové řešení? Napadlo mě že bych mohl použit kus plastu co byl ke svítilně na upevnění na řídítka. Shimano uvádí poloměr 28,6 mm (1–1/8”)
Sakra, špatně zařazeno. Mám jich doma několik. Odkud jsi? A jaký přesmykač?
Polomer asi ne.
Takze ti jde o redukci prumeru? Pokud ano, tak plast asi nebude uplne to prave. Chte to nejaky pasek, treba duraloveho, plechu.
,
Fakt moc díky, jak jsem psal SZ, kamarád už vyrobil něco z plechu. Kdyby to nefungovalo, tak se ozvu. Je super jak BF funuguje, super komunita!
Ahoj, mám dotaz k silniční/cx sadě Sram Apex 1×11
dá se použít 12s sram řetěz a jaký
když jsem vyndal hadičku ze třmenu je tam červená oliva a zašroubovaný trn. Je to znovu použitelné?
Pokud bych potřeboval půjde použít třmeny od Sram Level T
Díky Kuba
Někde jsem se dočetl, že na Apex 11s jdou všechny 11s řetězy SRAM. Na ostatní dotazy jde použít univerzální odpověď ano. Pokud by opakovaně použitá oliva tekla, tak dát novou.
Na stejnej dotaz v jiným vlákně jsi mu ohledně řetězu odpověděl jinak :-D
Jo jo, tam jsem přehlídnul to 11s. Myslel jsem, že Apex je jen na 12s.
Nestačí se zeptat jednou? Navíc když už jsi jinde odpověď dostal.
Nevsiml jsem sinze blakno bylo nahrazeno novym, tak jsem se pro jistotu zeptal o v tom novem. No a ta odpoved byla dost nejista. Me domenky ani nepotvrdila a ani nevyvratila.
Na všechny tvoje otázky je odpověď ano, kdyby jsi ale hadici zkracoval, tak samozřejmě nová oliva i trn.
Když bude šikovnej, tak se mu třeba povede vypreparovat trn bez poškození.
Jako jo, ale kolik stojí takovej trn? Dvacku? Tak často to zas asi dělat nebude, aby ho nákup trnu s olivou zruinoval :-) Dávám raději vždycky novej komplet a nikdy nebyl problém, nepotřebuju, aby se mi vraceli se zablitým třmenem a deskama a hulákali na mě :-)
Jasný, souhlas. Stejně se to asi prodává komplet ta červená oliva.
Ok, nemám problém dát novou olivu a trn, jen mi to přišlo že to není zborcené jako u shimana a trn se dá díky torxu vyšroubovat, tak mě zajímalo jak to s tím je. A pokud tedy použiji řetěz Apex flattop 12s tak by neměl být problém? Znám to opět jen od shimana.
Ještě pro jistotu, jde o tyto olivy a trny.
Trn a oliva jsou v pořádku. Dej je tam v případě, že to poteče. Řetěz bych dal sram pc 1170 nebo x1.
vyšroubovat jde bez problémů, ale sleze s hadice i s olivou a ta je na něm namáčknutá a celkem blbě se sundává. ale jde to :D
Oliva nejde použít
trn jde vyšroubovat jde bez problémů, ale sleze s hadice i s olivou a ta je na něm namáčknutá a celkem blbě se sundává. ale jde to :D
.
Ahoj, mám problém při servisu zavzdušněného Rockshox Superdeluxe air.
Vypuštěn ventilkem tlak z IFP (nebyl skoro žádný) tj. vadné těsnění IFP. Olej je tedy v tlumiči natlakován spolu se vzduchem a tím pádem nejde vtlačit „IFP reservoir cap“ dovnitř IFP komory aby s IFP komora dala otevřít. Zkoušel jsem ve svěráku a IFP cap se hýbe ale je vidět že je dost pod tlakem.
Tedy dotaz: Jak nejbezpečneji otevřít aby mi to nebouchlo? :)
Kompletní servis jsem už kolikrát dělal ale teď mám lehké obavy…
Spodní oko tlumiče do svěráku a povolit vzduchový píst, opatrně po troškách povolovat dokud z toho bude prskat a syčet olej, prostě jak s natřepanou flaškou koly.
… a na pístnici namotej kousek hadru.
Ahoj, přidávám dotaz, z, v létě mnou založeného vlákna, které se ztratilo v davu. Tak ho položím zde:
,,Reaguji na svůj problém.
Doteď jsem nebyl schopný se dokopat k mému tématu. Sedlovka praskla vertikálně (cca 5 cm od objímky směrem k sedlu). Bylo mi řečeno, že tam prasklina není, ale byla. Tudíž oprava neproběhla. To je ale jedno, nechci nikoho vinit, takové věci se občas dějí. Nemusel jsem nic platit, když se na tom nedělalo, takže dobrý. Cestou na Lysou to ruplo už úplně. Vertikální prasklina asi 7–8 cm. Co mě teď trápí je tato otázka … U těchto modelů Giant TCR Advanced 2019 (už na kotoučích) prý bylo dost problému s tím, že sedlovky praskaly, protože integrované zámky nebyly vyladěné. Proto nechci riskovat, že koupím novou za 4 500,– Kč a znovu praskne. Sedlovku jsem dotahoval normálně na moment, ještě o 2 Nm méně, než je doporučeno + karbonová pasta. Vzhledem k tomu, že mám 95 kg si říkám, jestli to není problém i mé váhy? Takže, prodat kolo někomu lehčímu nebo koupit novou sedlovku, protože to mohla být vada nebo špatné zacházení od předchozího majitele (kolo bylo z druhé ruky) a jezdit?
Díky za rady!"
Koupit novou sedlovku...... pak to máš (mělo by být) se zárukou a můžeš to i s klidným svědomím prodat
Mají silniční lanka jiné provedení než MTB? Potřebuji lanko na Shimano GRX a ten čudlík mi přijde menší? Nebo v čem je lanko Dura Ace jiné či lepší?
Silniční lanka mají jinou koncovku (váleček je menší), je jedno jakou značku koupíš, ale nejspolehlivější jsou nerezové broušené.
Sypu si popel na hlavu, řadící jsou stejná, rozdíl je jen u brzdových.
Pro řezení jsou stejná.
Na MTB brzdu jsou jiná než pro sil.br.
Tady to lanko je zřejmě něčím potažené. Je to kvůli tomu přechodu přes ten plast nebo stačí dát obyčejné?
nerezové, nepotažené
Zkus sehnat řadící lanko broušené. Bude levnější než potažené.
Jak píší ,,kolegové,, :-)
To leda že by tam někdo dal lanko pro Campu – ty maj koncovku menší. Jinak by měly být všechny řadící stejný. Liší se samozřejmě povrchové úpravy lanek.
Jo,ta Campa:-)
klidně vem tohle:
https://www.kupkolo.cz/…-2m_z111648/
pokud je to lanko nerez a 1,1, které jezdí v bowdenu trochu lépe, tak moc nepozoruji rozdíly.
Potřebuji zvednout Rockshox Judy gold ze 120 na 130 nebo 140 a nikde nic nemuzu najit. Jde vyndat jen doraz na Shaftu nebo potrebuji cely novy shaft?
Judy má maximálně 120.
Ja je prave videl i na 130 a 140 tak jsem si riikal ze upgrade bude jednoduchej :-(
Judy má přepouštění vzduchu do negativky středovým ventilem v shaftu. Takže by to šlo ten gumový doraz v negativce zkrátit na 1/2. Ale trochu gumy bych tam nechal ;-).Ale má to jen 30 mm nohy, tak se to bude hodně kroutit.
Čau. Když mám ve vysavači tenhle motor, na vstupu mi ve stavu zapato lítá 12V, 15V, 70V a podobně, tak je někde něco upáleného cestou, co? Ta musí být taky 230V, nikde zadne trafo nevidím.
Je na motoru nejaky stitek? Meris to cim a na jakem rozsahu prepnutem?
Philips 300004572791 motor Domel 458.3.303–32 motor 900 W 230 V do vysavače…zkusím ho zítra připojit přímo na 230V, ale myslím, že chyba je někde před ním. Měřil jsem to multimetrem na AC,.rozsah si nějak nastavuje sám. Každopádně pokud nepůjde motor, tak jde vysavač do sběrného dvora, to se nevyplatí vyměnit.
Motor bude na 230V , ale ještě záleží, jestli tam není nějaká regulace nebo softstarter. Popřípadě přechoďák na navijáku, vypínači atd.
Nějaká regulace výkonu (otáček) tam určitě bude.
Nemusi.
Zalezi jak tomu hovi, zkusil bych motor naprimo, pokud pojede tak hledat problem vkabelu, vypinaci, navilaku…
Jo jo, může tam být nějaký přechoďák, co sráží napětí.
Zrovna před pár dny jsem opravoval vysavač Miele, který z ničeho nic nejel vůbec. Byl tam přechoďák na Fastonech u navijáku.
Regulace je v dnešní době elektronická, tam může odejít nejčastěji ten tranzistor nebo nějaká ochranná dioda.
Připoj motor na 230v přímo. Pokud nepojede, zkontroluj uhlíky, možná jsou již moc krátké a bude je potřeba vyměnit.
Pokud tomu nerozumíš, tak bych do toho moc nešahal ;-)
Už se nedává tepelná klikaci pojistka do přívodu skoro do držáku kartáče?
Dnes se šetří každý cent.
Vzal jsem motor do práce. Elektrikář mi řekl, že tyhle motory se točí od 12V. AC DC prý jedno. Tak jsme to zkusili a nic. Motor se nedá rozebrat. Takže novy vysavač.
AC DC jedno, ale no tak :) Motor lze převinout
Když to řekl elektrikář… :-)
A je na tom něco špatně, pánové? Převinovat to nebudu, nelze to rozebrat bez destrukce, jednodušší je koupě nového stroje.;-)
Ten motor je na 230V AC, takze spatne je to co ti tvrdil elektrikar.
Ano. Zkusit ho můžeš i DC zdrojem třeba 12V, točit by se měl, tak jsem to myslel a on taky.
Myslis, ze motor na 230V AC se roztoci po pripojeni na 12V DC? To asi ne.
Řekl bych, že v něm ani necukne :-)
Vždyť si přečtěte ten výstřižek, který jsem přidal před chvilkou.https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Univerz%C3%A1ln%C3%AD_motor
A v nem se pise neco to tom, ze by se mel roztocit na 12V?
Ano, nekde se ss motory pouzivaji, treba v tycovyxh mixerech, ale to neni tento pripad.
Ano, může běžet na DC i AC, to z tvého výstrižku čtu. Ale pořád potřebuješ nějaký příkon. Umíš si představit ten proud při napájení na 12V, aby to dalo stejnej výkon, jako na 230V? To je jak kdybys chtěl žárovku na 230V krmit zdrojem na LEDky. Rozsvítí se ti? :-D
P=U x I
A ty víš, jaký tam šel proud? Při 230V se bude točit 10 000min-1. To nikde netvrdím, že bude dělat při 12V.
Možná než nerozumět psanému textu a věřit kde jakému elektrikáři, který nezná ani základy, tak vzít ohmmetr (multimetr) a změřit odpor všech vinutí a zkontrolovat uhlíky. Většina motorů do vysavačů je normálně rozebiratelna. Převíjet vinutí, pokud si to neuděláš sám, smysl nemá.
To že princip komutátorového motoru na AC a DC je stejný neznamená, že motor na AC se to roztočí na DC napětí a ještě o řád menší.
Jj, už to nechme. Samozřejmě jsme ho připojili na zdroj, který umí 12–230V nastavitelně a zkoušeli víc než 12V. Motor byl totiž zřejmě zaplaven, když s tím doma vysávali bordel ze sušičky. Díky za rady, přesto jde vysavač do sběrného dvora, cena opravy se blíží ceně nového.
Tak zrovna Miele má spoustu objednatelných náhradních dílů. Otázkou je, za jaký peníze vzhledem k novému stroji. Já bych nechal motor opravit nebo případně odborníkem potvrdit, že je to fakt na vyhození.
resim problem, na zadnim kole < DT 1900 > orech MS je kazeta SLX 10–51, jsem zjistil, ze pokud chytnu kazetu za nejvetsi pastorek, a budu sni hejbat smerem < k a od vypletu > ma kazeta vuli cca < 1–2mm > a jakoze pri tom pohybu lupe, pokud prstama otocim kazetu jakoze do zaberu, vule vpodstate zmizi
dekuji za radu
No buď je kazeta málo utažená nebo je vůle v ložiscích ořechu.
A nenapadne te overit, jestli ma vuli kazeta na orechu nebo cely orech?
jasny, zjistil jsem to vcera vecer, kdyz jsem menil plaste a sterchal jsem mlikem. dokazu doma tak max sundat tu kazetu, nebo vymenit retez, vic urcite ne.
tak jsem se optal, nez vyrazim za servisakem, no a hlavne mi odesla stara velka gola, a jeste jsem si nokoupil novou, proste jsem pako, no :D
Pokud to dělalo na volným kole, pak to nemusí znamenat chybu, zkus to na kole uplým v rámu.
dik, zjistim jestli je ta kazeta spravne utazena, pak to muzu vyzkouset nakole, stejne to chceme dneska projet prave kvuli mliku.
Zdravím, mám tlumič Fox RP23 u kterého vytekl olej u reg.kolecka a přepínací páčky.
Dá se těsnění vyměnit své pomocí a jaký olej tam patří .
Předem děkuji za radu.
Já bych to dal do servisu. Uvnitř pístnice hydraulického tlumiče je tyčka, na které je o-kroužek, nebo několik. K tyčce se dostaneš po odšroubování hlavy tlumiče , část s ventilkem. Olej bych tam dal 5w. Ale jestli tlumič chodí bez „mrtvého“ chodu (bez tlumení), tak bych ten únik neřešil.
v principu dá, ale když se takhle ptáš nevím zda je to dobrý nápad
na YT najdeš dost návodů
Víceméně nedá – nemáš jak natlakovat tlumení atd.
Servis.
Ahoj, mám dotaz ohledně vylisování ložisek ze spojky zadní stavby u Orbea OIZ, 2019 (starší verze rámu). Dvě ložiska na konci jsem si vyměnil bez problému. Další dvě ložiska viz. přiložený obrázek jsou zalisovaná v pouzdře, kde je uvnitř mezi nimi váleček, který má v sobě závit pro šrouby. Zkoušel jsem s ním pohnout, aby se mi vevnitř udělal prostor pro vyklepnutí ložiska, ale je to tam dost na těsno a žádný prostor se mi tam neudělal a nechci ten závit poškodit (ta sada podložek a šroubků s válečkem stojí cca 1200 Kč). Zkoušel jsem i prolisovat ta ložiska (tlakem z jedné strany, že by jedno ložisko pak vylezlo a druhé bych pak vyklepal), ale to se ani nehne a nechci si zničit tu spojku (nesmyslná cena skoro 4000 Kč). Díky za rady.
Na tohle potřebuješ vytahovák nebo vyražeč ložisek.
jj, podobně uložená ložiska na Spectralu (s trubičkou mezi ložiskama) jsem vytahoval tímhle
Zdravím, lze tyto kliky použít i bez toho powermetru? díky..
Samozřejmě, stačí nasadit DM převodník.
Dnes mi přestala fungovat volnoběžka – kazeta se točí jen s celým kolem a tím se točí pořád i kliky. Myslím si správně, že je problém v ložiscích v zadním náboji nebo ořech? Zvláštní je, že mi ve stejnou chvíli začalo ucházet zadní kolo, může to nějak souviset nebo je to náhoda?
A zároveň jsem několik týdnů jezdil s prasklým jedním drátem na zadním kole (a se zřetelnou osmou při jízdě) – mohlo to být příčina? V servisu mi řekli, že to ničemu nevadí, tak nevím.
nepises, jakej mas naboj, to je pak tezky. s uchazejicim kolem to pochopitelne nesouvisi. A vubec, proc to resis, bude nutny to rozebrat.
Buď ložiska nebo zatuhlá vazelína ve volnoběžce nebo zrezlá volnoběžka nebo ohnutá osa náboje nebo zaseklé něco mezi kazetou a výpletem.
Moc děkuju.
A nebo třeba tohle… To je asi ta nejhorší možnost, pokud je to praporkový freehub…
Tohle už je model frýzub :-)
… nebo zubless :-)
A může to způsobit ježdění delší čas s osmou při prasklém drátu?
To si nemyslím.
pokud tohle pises, tak to bude spis zanedbanej servis
To nepopírám. Hlavně letos jsem najel víc než minulý roky (cca 5 kk) a bylo hodně terénu, včetně bordelu (bláto, voda), tak si to vybralo svou daň.
Osmice namáhá ložiska v náboji. Těm v ořechu, na kterých se ti točí v podstatě kazeta, by to vadit nemělo.
Ok. To jsem chtěl vědět.
Gravelové ráfky DT Swiss GR 531, vnitřní šířka 24 mm: jak širokou pásku pro bezduše bych měl koupit? Někde uvádějí, že by měla být širší, jinde to neupřesňují. Díky.
Širší o 2 mm.
Z jakýho důvodu? To je něco spešl pro gravel/silniční ráfky? Na mtb ráfku 27mm totiž bez problému provozuju pásku 21mm a přijde mi to naopak lepší, že se plášť nepřilepuje tmelem ke kraji pásky a nemusím ji tak pokaždé vyměňovat.
Obecně platné pravidlo. Páska by měla být až do kraje ráfku, aby se při montáži pneumatiky nemohla shrnout. Ty mm navíc jsou na vyrovnání prohlubně v ráfku.
Tak tak, záleží jak se měří vnitřní šířka u ráfku s háčkem.
Jasně, že by to mělo být do kraje, já myslel že myslíš do kraje + 1mm ještě na boku na každé straně jakoby. Ty 2mm navíc k šířce jsou takové hodně obecné, protože prohloubení ráfku může být dost různé a pak to vůbec nemusí sedět.
Negativní palečky proč? Prostě jsem neměl po ruce širší pásku, tak jsem tam dal co byla a světe div se, žádné drama se neděje ;-)
Jak se ti co prilepuju? Proc bys neco menil?
U některých starších kombinací…patka pláště ke krajům pásky, která je až ke krajům ráfku. Páska sice za provozu drží ok, ale pak při výměně pláště ji plášt vezme s sebou a odlepí, takže pak musím nalepit novou.
To se mi nikdy nestalo, zvlastni. Co pouzivas za pasku, ze nedrzi? Davam zlutou, nebo ted modrou od Hanak Trade, pri instalaci nahrivam fenem, nebo horkovzduskou, na dobre odmasteny rafek. Tmel pouzivam Notubes, driv klasickej, nyni takovej ten s kouskama cehosi.
Dřív klasiku Notubes pásku, ale zhruba od předloňska tu žlutou Tesu taky z Hanak-trade právě proto, že líp lepí a je levnější. Plus dlouhodobě tmel Notubes (obyč i race). Ráfek taky vždy odmašťuju, ale pásku jen lepím a přitlačím…horkovzdušku nemám a s fénem se mi s tím nechce drbat. Nedávno jsem ale na kamošově ráfku zkoušel pásku Zeroflats a přišla mi super, dobře se s ní pracovalo a hned krásně držela.
+2 mm bych bral jako minimum, ja davam +3, ale zalezi i na tvaru, jak bylo receno.
Ahoj, jak široká řídítka dáváte dětem? Je na to nějaký vzoreček?
Malým na šířku ramen. Starší, závoďáci a plašani pak už širší podle toho na čem a co kdo jezdí.
Zdarec koupil jsem Elite suito a nahodil grail 6 s 10sp kazetou a řetěz mi vzadu vydává podivné zvuky a vepředu se asi otírá o přesmykač. Myslel jsem, že když koupím stejnou kazetu vyhnu se ladění řazení, což se mi úplně nechtělo, protože jsem to nikdy nedělal. Zároveň se mi nechce to dělat pokaždé, když přehodím kolo do trenažéru nebo na ven. Podle návodu jsem tam dal jednu podložku, chtěl jsem se zeptat jestli může být problém jinde nebo fakt budu muset pokaždé řešit řazení. Díky.
Kazeta na trenažeru sedí trochu jinak daleko od rámu resp. přehazky než kazeta na náboji. Takže buď si musíš sehnat desetinový podložky a jednu z nich vypodložit tak, aby to sedělo obojí stejně, nebo budeš muset při přehození trenažer/kolo vždy doseřídit.
pokud chci dát XD kazetu na XDR ořech tak tam musí být podložka a já se ptám jaká ? a kde ji sehnat … googl moc nepomohl
díky
Normální podložka pod kazetu 1,8mm.
takze klidne tohle? https://www.bike24.com/p2559522.html
Klidně, dočasně lze využít i podložky od pastorků z jakýkoli HG kazety
Ahoj, prosím o potvrzení, že tyhle DT Swiss kola na 370 nábách (https://www.bike24.de/p1858552.html) půjdou pomocí přílusných adaptérů předělat na rychloupínáky? Díky
A bude pasovat dopředu tohle: https://www.bike-discount.de/…nversion-kit
Ano: HWGXXX0006383S a HWGXXX00S3801S
Díky!
Pokud bys chtel zadni konvezni kit vcetne RU mam doma, kdyztak sz
SZ
Ahojte, jsem úplně blbej, pls jak sundam ten plast od kazety? Bojím se za to zarvat, ať něco neposeru. Kdyz taham, jde cela kazeta z ořechu…Díky…
Je to tam jen naražený, jednou rukou kazetu, druhou rukou plast. Jestli nejde silou, půjde silou větší.
Šlo větší silou, díky moc…????
… nebo plochým šroubovákem.
Byl jsem servisovat brzdy a teď mi páky (GRX RX400) zabírají až příliš nízko. I když je mám šroubem nastavené na nejvzdálenější pozici (je tam sedm stupňů), při plném brzdění se řadící páčka téměř dotýká řídítek. Byl jsem přitom zvyklý, že brzdy zabírají hned shora a i když brzdím naplno, vejde se mi pod ně na řídítka prst.
Pomohlo by, kdybych shora do odvzdušňovacího otvoru na pákách dolil hydraulický olej? Nebo tímto směrem to nepůjde a musím na to zespodu (a tedy znovu asi do servisu)?
Musí se dát kalíšek.Jednak prohnat od třmene a pak je potřeba s kolem dělat ,,prostocviky,,V pákach bývají ty bublinky sakramentsky schovaný.
Pomohlo. Minimálně za pokus to stojí. Při sjetých destičkám mi to dělalo to samé. Stačilo pár kapek oleje, jak píšeš. Jde to i bez kalíšku.
A nehrozi pak prasknuti membrany jako u mtb, az da novy desky? Pouziva se na to takova plastova kosticka misto desticek, aby tam ty kapaliny bylo spravny mnozstvi.
Hrozí. Ale když si při výměně desek páku otevře tak už zase nehrozí. Přebytek prostě ukápne ven.
Která vazelína se více hodí na závit středového složení Parktool Polylube nebo MOTOREX Bike GREASE?
Dal bych tam neco lepsiho, na tomto miste na kvalite pouzite vazeliny obzvlast zalezi.
Toto Loctite 8007 odzkoušeno .
Ad VILEM: Mohl bych Tě prosím požádat o informace složení lepších vazelín? Nejsem v tom úplně kovanej a tak jsem tam vždy dal nějakou vazelínu a … dobrý. Nejsem si jist jestli to nedělám blbě. Nechám se rád poučit. A nemyslím to nějak blbě. Jako čím se řídit a tak. Díval jsem se na – https://bagry.cz/…ych_mazivech
Co by jsi doporučil a proč.
Abych nekoho neuvedl v omyl, jednalo se o ironii. Na BSA zavit muze dat cokoli doma najde.
Park Tool ASC-1 AntiSeize montážní pasta
Čau, lehce jsem zachyboval a místo HG ořechu na kazetu PG1210 11–50 12s jsem koupil xD ořech kola. Bude fungovat spolehlivě a má někdo vyzkoušeno kazetu GX XG-1275 10–50(asi nejlevnejsi na XD a 12s) v kombinaci řazením NX 12s, řetěz SX 12s a kliky NX 32z? Jako mělo by to jít, nikde jsem nenašel nějaká varování, ale …
Buď rád, že si koupil kola s xD ořechem, aspon konečně budeš moct použít plnohodnotnou 12s kazetu. Jasně ta GX bude v pohodě fungovat, dala se nedávno koupit za 2k, myslím že zas v lednu nějaké akce budou, pokud nespěcháš.
U nás v ČR ji mají od 4000, to je peklo. Německo je zase levnější.
Ahoj. Při nedávné vyjížďce a výšlapu do kopce se mi přestala točit volnoběžka s ořechem, musel jsem pak 17 km pěšky na vlak. Když jsem se podíval “dovnitř”, tak všechny praporky kromě jednoho vysypaný a ořech zničenej. (viz fotky).
Co sem udělal špatně, že se to na rok a půl starým kole po 6 tis. km takhle vysype? V servisu to bylo 2×. Je to XC HT. Je pravda, že to nešetřím a jezdím hodně terén a prudký kopce, ale že to nevydrží ani dvě sezony bych teda nečekal. Vapkou to nemyju, ale jezdím i v dešti. Jedná se XD ořech a náboj Superbubbo X od Sunringle (zřejmě odnož značky Reynolds).
A ještě dotaz. Myslíte, že to lze (ten ořech) reklamovat? Tuším, že spíš ne, ale nemám zkušenost.
Díky moc.
K něčemu podobnému jsem měl nakročeno u Bitexu. Dle vyjádření reklamačního technika byl ořech nadměrně zatěžován použitím kazety s příliš velkým pastorkem, reklamace neuznaná. Reálně to byl spíše levný bláto materiál, něco podobného být tipoval i v tvém případě :)
ořech nadměrně zatěžován použitím kazety s příliš velkým pastorkem
Jak velký pastorek můžeš použít?
Mají to napsané ve specifikaci toho ořechu? Co jsem zběžně koukal, tak tam nic takového nemají (kikoti fakt:-))
To spíš vypadá na takový „prozákaznický“ přístup – argumentovat čímkoliv, jen aby mohli zamítnout reklamaci. Jestli to nemají v dokumentaci, tak v dalším kole budou argumentovat nadměrnou váhou jezdce nebo častým ježděním do kopců… :-)
To se musím schválně podívat, co mají rodiče za náboje u elektrokol. Tam to dostáva zabrat tak 2× víc a drží.
Díky. Bláto to je evidentně, levný už bohužel ne :-). No zkusím jim napsat, za to nic nedám.
Jinak nevím, mám na tom kazetu s 52z pastorkem, která tam byla i při nákupu, tak tenhle argument o příliš velkým pastorku by snad neobstál.
Takhle vydrbanej ořech jsem ještě neviděl. Zřejmě dost mizernej materiál.
Možná praskla ta pružinka, a už to jelo …
Tak ono se to tam semele jak v mlýnku, páč ty úlomky nemají kam utéct.
Tak tak. Na tohle jsou asi rachet systémy bezpečnější.
A to jsem myslel, že ty už si viděl všechno :-).
Zdravím, jak je to s horníma krytkami hlavového složení můžu vyměnit krytku za jakoukoliv? Na kole mám krytku s těsnící gumou která už netěsní
Myslíš tím víčko hlavového složení? Můžeš tam dát cokoliv. Já tam mám nahatou slečnu.
Nemyslím, myslím to co kryje ložisko
Tak to jo, těsnění by nebylo na škodu.
Moc ne. Různý průměr a řešení toho těsnění, různá výška rozpěrného kroužku nad ložiskem…
Chci si koupit nějaké lepší imbusy s rukojetí. Sada co se mi líbí má imbusy 2, 2.5,3, 4, 5, 6, 8 a 10mm. Chybí tam 1,5 mm, který v některých sadách je. Využiji ho někde na kole?
Možná ano, možná ne. Záleží co máš za kolo.
Asi ne
Přinejhorším pak skočíš někde do železářství a ten 1,5 mm inbus si koupíš samostatně za pár Kč :-)
Ale na co jsem ho potřeboval už si teda nevzpomenu.
jde provozovat 11sp Sram hazka (rival/force) na 11sp GRX pákách ? nevidím důvod púroč ne ale raději se ptám …
nikdo nezkousel mixovat ?
oficialne to urcite kompatibilni neni. Divil, bych se, kdyby to fungovalo, protoze ani shimano silnicni x shimano MTB navzajem kompatibilni nejsou (mysleno 11rychlostni)
Poměr řazení u jednotlivých výrobců a sad.
no diky ale nejak v tom neumim cist :-)
koukej do sloupecku Deraileur ratio, kompatibilni systemy by mely mit stejny.
Shimano MTB 10 by melo mit pomer 1.1, protoze je kompatibilni jak se shimanem 11, tak se sramem 7–9.
Shimano 10sp nema stejny pomer jako SRAM 7–9. Nejak to chodi, ale k dokonalosti tomu chybi podlozka, ktera se na shimano saltr, pri kombinaci se SRAm razeni, musi dat.
chtel jsem jen rict, ze je treba brat ty hodnoty s rezervou a uved jsem pripad, kde to vylozene nesedi.
Mech- prosím odkud ta tabulka je?
jinak perfekt!
je tam dokonce potvrzeno i mé empirické zjištění že lze místo přehazky 9× dát plechovou 6× hrůzu…
(vždy se mluví jen o kompatibilitě 7–9)
Novější verze
chybi sloupec s vyrobcem
az do 8 pastorku se nemenily roztece mezi pastorky
6–7 bylo stejne, 8 byla roztec mensi.Bylo to 5 vs 4,8 mm.
Dovolím si vás oba opravit. 6–7–8–9 jsou rozteče pokaždé jiné, ale u přehazovaček je možná záměna směrem k nižším řadám. Např. přehazovačka 9sp dobře funguje na 7, ale 7 na 9 není optimální.
Mě 8sp Altus na 9sp kazetě chodí v pohodě.
ne, 6, 7, 8, 9 mají stejné ratio, ale jiný cable pull, tedy i rozteč pastorků je různá. Z té tabulky je to jasně patrné a uvádí to i jiné zdroje
Jo, hodnoty jsou zaokrouhlený na jedno desetinné místo, takže zdánlivě stejné stejné být nemusí a taky to může být blbě změřené.
dík za bezva tabulku a bez keců…
Nevěděl by prosím někdo, jak je široké čelo tohohle představce? Nikde jsem tuhle míru nedohledal. Děkuji pěkně.
Enve Stem Alloy Mountain 35 (300–1027–005)
46mm :-)
Na novém kole mam tlumič Fox Float X Factory. Před první projíždkou jsem mu lekce postříknul "nohu " silikonem, zapumpoval a otřel, tak jako jsem to dělal 15 let na předchozím kole/tlumiči každých cca 100km. Nicméně jsem si všiml, že po jízdě (zatím byly 2) je gumový kroužek na spodku nohy od oleje, takže tam nějaká kapka z tlumiče zteče. Mam si dělat obavy, nebo to můžou být nějaké zbytky oleje z výroby a za chvíli to přestane? Bez jízdy z tlumiče nic neteče ani po několika dnech. Díky
Po pár jízdách by to mohlo přestat.
Nebo to časem vyteče komplet jako můj Fox Float X Performance po 25 hodinách jízdy :-/
Stačí sledovat zda rám není od oleje (měl jsem zapatlaný předek sedlové trubku + nad středem taky).
Taky jsem zažil. Jak u nového na kole tak po full servisu. Normální chování. Ono to přestane a na funkci nemít vliv. Moje z kušenost.
Dotaz začátečníka se vzduchovou vidlicí (dosud jsem měl jen pružinové).
Pořídil jsem si ekolo s vidlicí Rock Shox Recon Silver RL a v dokumentaci doporučují, že každých 50 hodin provozu má vidlice projít servisem. Viz také https://www.youtube.com/watch?…
Jak je tento limit důležité dodržovat (a tedy i hlídat celkový čas)?
Pokud to nebudeš dodržovat, tak vidlice bude postupně ztrácet citlivost. Což tě může trápit ale taky nemusí. Záleží na použití kola.
Ale pokud to budeš ignorovat fakt dlouho (roky?), tak si můžeš vidlici poškodit.
Hele, z praxe. Jednou za rok servis.
Záleží v jakých podmínkách se jezdí. V bahnu, mokru nebo naopak hodně prašnu je dobré dělat spodní nohy i častěji, naopak když to tímhle bordelem člověk moc netahá tak se dá prodloužit i na cca 100h. Netřeba sledovat hodiny, stačí znát nějakou dlouhodobou průměrnou rychlost – na jednom kole se ploužim ale často v bordelu – tam to dělám jednou za 500–700km, na druhym kole jezdim rychleji a většinou celkem čistě – tam mi to stačí jednou za 1500–2000km
Oservisovaná vidlice je trochu citlivější než neoservisovaná a výrazně lepší než zanedbávaná. Většina lidí na to zvysoka kašle.
Díky všem. A ještě se zeptám.
Nalinkované video je docela návodné. Děláte si servis sami nebo raději do necháváte na odborný servis (vynechávám možnost nemám na to čas)?
Mno posoudit jestli to zvládneš nebo nezvládneš je na tobě. V tom videu je vše důležité, akorát Recon Silver vypadá uvnitř maličko jinak – stačí pohledat recon silver service manual pdf.
Malý servis Rockshoxu (Pike) jsem si dělal doma sám 4× ročně. Zhruba po těch 50 h jízdy. Vždycky, když mě z toho začaly víc bolet ruce :-). Pak to zase chvíli chodilo dobře. Na velký servis po 200 h (výměna těsnění) jsem to posílal do servisu. S tím se mi nechtělo drbat.
Po výměně za Manitou Mattoc Pro jsem žádný velký úbytek citlivosti nepozoroval celý rok a tak jsem do toho nelezl.
První malej servis si udělej sám,ať vidíš,jak to uvnitř vypadá..vazelíny nahraď oleji
Pamatuji jak mi servisák řekl,tam není co by se p… ,a posralo
U druhé jsem volal z trailu,že vidle se přidírá..na malém servisu nedali olej..
Od té doby si servisuji sám,co dám,tlumák po servisákovi otevírám a domazávám po svém :))
Prosím ještě o potvrzení. Do obou tubusů patří „jen“ 6ml oleje? Ptám se proto, že na videích, co jsem viděl, se tam lilo oleje mnohem více a poněkud mě to znejistělo.
Vidlice je Recon Silver RL 27.5" Boost, plné znění servisního manuálu je na adrese https://www.sram.com/…-english.pdf strana 92.
Podle té tabulky ano, 6 ml oleje do každé spodní nohy.
On to RockShox občas v nové verzi servisního manuálu trochu změní ale tvůj odkaz je na poslední verzi manuálu, takže bych se řídil tím.
Díky.
Mám na kole aktuálně tento převodník 32z, 3mm offset, chtěl bych dát 36z. Poradíte mi prosím jestli je lepší koupit redukci, abych tam mohl klasický levnější https://www.kupkolo.cz/…rna_z100506/?… nebo jinak? I s ohledem na to, že později budu určitě dávat jiný střed a kliky, tento Power Spline po 1,5 roce trochu drhne, takže stejný už nechci.
No to musíš vyměnit celý kliky. Dal bych tam fc-m6100 nebo 7100 a střed bb-mt501.
No, chtěl bych opravit starou silničku a průšvih za průšvihem, mj. praskla zadní osa. Je to dutá osa s roztečí 135mm průměr 9,5 mm, celk.délkou 145mm, na rychloupínák, s konusy, na závitové vícekolečko. V rámu jsem změřil silniční rozteč 130mm, ačkoliv podle všeho to je původní nába, co tam výrobce dal. Stejně bych radši znovu koupil 145mm osu. Celá nába se mi měnit nechce (vysoká pracnost).
Jen by mě zajímalo, jakou délku osy byste koupili vy? ideálně konkrétní odkaz
_____________________
Příklad Noname 145mm
Už jsem si říkal, že bych mohl koupit celou nábu od Force , a použít jen tu osu, možná i ty kuličky kdyby to náhodou sedělo. Jenže tam píšou „průmyslová ložiska“. Oni tam dali věnečky, nebo co tam dali?
osu bych tam dal podobnou té puvodní, no name 145mm. Náboj má nějaký název?
Dej tam stejnou jako jsi naměřil. Hlavně dej zpátky správně podložky pod konusy.
Pokud jde o cenu – kup libovolný Force náboj, pro šroubovací by mohlo vyhovovat toto:
https://www.kupkolo.cz/…kem_z101316/
Jen teda jejich konusy nejsou 100%
Ahoj, mám střed BB92 na rámu se zadní osou 135×9 (rychloupínák). Ke středu byla dodána i 2,5 mm podložka. Mám ji dávat na pravou stranu, nebo ne?
Jestli máš rám BB92 tak bez podložky, pokud mufnu 89,5, tak s podložkou vpravo.
Ne, ta se dává pouze pokud je mufna široká 89,5mm. Pokud máš mufnu 92mm tak tak být nemá.
Paráda, díky moc!
Měnil jsem v autě termostatický ventil u chladiče a po týdnu je prázdná nádržka, ztratilo se asi 1,7L (červená kapalina). Když mi kdysi slzičkovala armatura na topení, stačilo ji rozebrat a máznout vazelínou. Lze to udělat stejně, nebo co lze použít na glykol? Zřejmě to prolíná pod sponou na přípojce hadice.
řešil jsem, nakonec jsem bohužel měnil hadičku, byla v oblasti nátrubku vymačkaná.
Potom mi mechanik říkal, že jsou důležité i spony, klasické šroubovací mají nedotáhnuté (placaté) místo – ovšem s novou hadičkou fungovala
Zdravím.
Na starém crossovém kole mám odpruženou sedlovku SR Suntour s průměrem 27,2 mm. Kolo půjde jako záložní na půdu a patrně tam natrvalo zůstane. Místo něho mám nové kolo se sedlovkou o průměru 34,9 mm. A tam by odpružená sedlovka BYSCHULZ 34,9 stála 4 až 5 tisíc. Levnější Suntour pro 34,9 odpružené sedlovky nenabízí.
Vyhazovat peníze, když mi zbude odložená SR Suntour se mi moc nechce a tak bych použil odloženou SR Suntour s redukcí SHAMANRACING 34,9/27,2 za cca 300Kč. Otázka zní, bude to fungovat nebo se dá skoro jistě čekat nějaký problém např. v neodstranitelném vrzání? Na „krásu“ kašlu, jde mi o funkčnost a můj zadek.
Namazat a bude to fungovat.
Osobně bych měl strach z té redukce.
Důvod?
Dle mého možný problém vrzání .
OK, uvidím. Za ty 300 i vzhledem k ostatním to stojí za pokus.
Vubec bych se nejakeho vrzani nebal, proc by to melo vrzat?
Neni problém. Maximálně tam ještě strčit těsnící kroužek 27,2 od fiziku apod. Aby se tam drážkou v redukci nedoatávalo tolik špíny.
Díky všem.
Teď koukám, že sedlovka 34,9 není chyba, ale že to fakt existuje, k čemu je to dobrý? Vždyť i 60 cm sedlovky na skládačky mají jen 33,9.
Jinak ta Suntor odpružená sedlovka je asi jediná rozumně funkční za slušnou cenu, všechno ostatní bez ohledu na průměr je přes 4000. Já ji tedy kvůli zámku, který neumožňuje plynulé nastavení sklonu sedla, dal pryč a pořídil Thudbuster. Pokud tobě vyhovuje a je ve slušném stavu, tak kup tu redukci a uvidíš, však to jsou jen tři stovky.
Taky tak. Je to Haibike a tam je všechno krapet jinak. Průměr jsem byl měřit 2×. Poprvé, když jsem to zadal 34,9 a odpružená sedlovka do google, tak jsem myslel, že jen blbě měřím.
Je to tužší. Bývá to hlavně na různých elektrokolech. Plus to na mohutnym rámu působí líp.
Třeba u trailovejch kol a teleskopek se zdvihem nad 200 je určitě výhoda v bytelnějším provedení a větší životnosti futer. U obyč sedlovky a krosového, nebo XC kola s nízkým zdvihem je takovej průměr k ničemu a zbytečná váha navíc.
Pokud by někdo uvažoval o podobném řešení, tak rozhodně ne s edukcí SHAMANRACING. Doporučím spíše najít soustružníka. Cena bude možná vyšší, ale klid za to stojí.
Redukce na první pohled po vybalení vypadá pěkně, ale použitelnost je na pováženou.
Pominu to, že vnitřní průměr byl patrně soustružen ze dvou stran a soustružník se tak nějak nestrefil v souososti. Ale to, že výrobce na už tak lehce nepovedený výrobek nastříká hromadu barvy místo případného eloxu (když už to chtěl mít hezké), je nepochopitelné.
Výrobce by snad měl vědět, že se zde hraje o desetiny a silná vrstva barvy navíc shora i vevnitř z výrobku udělají nepoužitelný paskvil. Pokud jsem nechtěl ztrácet čas a peníze reklamací, tak jsem musel tu barvu zbrousit a když se k tomu připočte nesouosost obou konců, tak to bylo na palici.
Na fotkách je vidět nesouosost a začátek sundávaní barvy.
To ti nezbyde než ten soustruh, většina dalších výrobců tenhle rozměr nedělá, musel bys mít dvě, něco jako z 27,2 na 31,6 a pak za 31,6 na 34,9.
Bohužel k soustruhu už přístup nemám, ale už to mám hotové. Nejdřív jsem na hraně soustružnického nože radeco upnutého ve svěráku sedřel vevnitř lak co to šlo a zbytek až na hliník smírkem na kulatině. Z venku smírek v pásu a obrousit opět až na hliník. Pak ještě bylo třeba vyřešit a dobrousit tu rozdrbanou souosost, protože sedlovka zajela tak do 3/4 délky a tam se zasekla. Strávil jsem s tím snad 2 hodiny a tolik sprostých slov jsem snad nevypustil z huby za posledních 10 let.
Ta je angleset. Kdyby tomu udelali peknou reklamni pohadku, tak za to lidi budou jeste priplacet.
dam kazetu pg-1231 na cca 15 let stare kola fulcrum racing zero 26" s shimano orechem ? ted je tam nejaka bajkova 10s shimano kazeta. chtel bych na to kolo dat AXS saltr
ano!
Ahoj, mám rám na RU a náboj 12×142 s redukční vložkou na RU. Do zadní stavby se to vleze, ale rychloupínák je pochopitelně krátký.
Otázka první je, jestli je to od začátku blbost nebo bych tak mohl zužitkovat zapletená kola.
Otázka druhá zní, jestli se dělají delší rychloupínáky.
rám na RU je na 135mm nebo 142mm náboj?
jinak jde spousta nábojů výměnou koncovek předělat na 135mm/ rychloupínák což je standard a pak nemáš problém
Rám je na 135 mm. Zkoušel jsem to a vypadá to, že i přes delší osu je to bez problémů. Problém je krátký rychloupínák.
O tom vím, ale tyhle koncovky jsou tady k nesehnání. To by jinak byla samozřejmě nejsnazší cesta
Do 135mm ramu cpes 142mm nabu? To jsi jako propiloval patky ramu? To je dobra cunarna.
Odhadují to na spojení pružnosti materiálu, hrubé síly a absence zdravého rozumu.
Nemusí to tak být. Některé naby mají vyměnitelné koncovky na 135RU a 12/142. Například Mavic XA a další.
Ano, ale to by nepsal že má 142mm náboj s redukční vložkou a pak by nebyl rychloupínák krátký
Jo jo, nevíme co má za nábu ani rám. Je to věštění z křišťálové koule. Možná má Trek.
Nestrašte mě. Mám na zadním kole RU Boost. Chci pořídit náhradní pár kol. Myslel jsem že jednoduše ukážu na náboj Boost zadní, ale on pro Boost RU asi neexistuje, potřebují tam taky klasiku ořec ne Shimano spleen. myslel jsem, že to vyřeší třeba Force naba 148, a k ní se přidá redukce na Ru. Není to tak? dik.
Ale existuje. Boost náboj pro rychloupínák je širokej 141mm. Tam kde jsou výměnné koncovky se dá vzít normální boost 148 na pevnou osu a zredukovat – stejně jako dřív na klasice 142 vs 135mm.
omlouvám se, že nechápu dost rychle. To stejné jsem zamýšlel udělat pro Force Team náboj, např. https://www.pepebike.cz/…6-der-32der/
ale zde nade mnou někdo popisuje, že se tato osa 148 do „klasiky“ rámu pro RU Boost nevejde, Chci si udělat jasno, co mám pohledat, radši bych levnější náboj s HG, koupit levnější ráf a chlapovi to dát, aby vyrobil levné kolo. Pro mé použití je zbytečné, vrazit vyšší jednotky tisíc do kola, které jezdí jenom opatrnou jízdu. Dík za odpověď
Pořád ještě nevíme, jaká je vzdálenost mezi patkami v rámu. Nebo už se to někde objevilo? Je to pro RU boost? Předpokládám, že ano.
ano, je tam původně RU Boost – z pohledu z vrchu asi kolem 150 mm mezi ploškami rámu. Je to E Giant Stance, asi 5 let, jsou na něm široky 27,5 ráfky a gumy 1,6. Chci pořídit ráfky tak 30 mm, a nábu levnou, snad Force, bez direct zapletení, prostě ušetřit na kole pro výlety ne po skalách. Dík za zájem, už mně tady mockrát pomohl nedělat ukvapená rozhodnutí.
https://www.axit.cz/…d/204-cerna/?…
AXIT nezklame :-)
dík,
na AXIT jseem nekoukal, klasika řehtačka, cena až moc dobrá, víc než dvě ložiska nepotřebuji, pokud nepůjde se zárukou Force Team, beru Novatec, měl jsem ho a ještě ho mám na RB IQ a fachá.
Myslím, že Force je levnější Novatec.
https://www.koloshop.cz/…-cerna/61388
Bohužel není skladem.
Boost RU existuje. Vezme se normalni boost naba a daji se na ni koncovky pro RU verzi.
Nejde to vsak u vsech,ale treba u DT to jde.
A jeste jeden dotaz. Pujde ti vubec seridit saltr, kdyz bude kazeta posunuta o 3,5mm jinam?
To bude další vlákno.
https://www.trekbikes.com/…n/p/W563568/
Něco takového?
Jo, to je ono. Díky
https://www.trekbikes.com/…ger/p/10875/
Ještě delší.
Neví někdo, od kterého modelového roku má Specialised Epic HT a Chisel HT UDH patku?
Zkoušel jsi hledat před tím než ses zeptal?
Třeba u Chisela není o UDH na ofiko webu ani slovo… takže nezkoušel
Právě, že jsem to nikde ve specifikaci nenašel, ale vím, že od určité doby alespoň na Epic HT UDH patka je.
Ahoj, poraďte prosím, jak mám připojit trenažér Wahoo Kickr move přes WiFi? Trenažér to umí, umožnilo by to firmware update a připojení by bylo lepší. Mám i aplikaci Wahoo SYSTM, ale nevím co dál. Trenažér zatím běží přes Bluetooth a mobil na Rouvy. Díky.
Myslím jak spárovat Wahoo trenažér s aplikací Wahoo. Nejde mi to spárovat vůbec, ani přes Bluetooth… Nevím jak!
Přitom spárování s Rouvy bylo velice jednoduché. To nastavení připojení trenažéru přes WiFi se prý musí udělat jedině přes aplikaci Wahoo a to jednou provždy (nastavím trenažéru svou WiFi síť a heslo). Pak ho už mohu používat třeba na Rouvy nebo Zwiftu přes WiFi.
Tak vyřešeno. Přes aplikaci Wahoo SYSTM spárování nelze provést. Přes aplikaci Wahoo funguje vše bez problémů.
Zdravím je tento převodník už KO po výměně řetězu to při záběru vydává divný zvuky ale tipuju že je po smrti už na starém to neděla a ty zuby mi přijdou některé vymačkané
To už nejsou zuby ale spíš žraločí ploutve :-)
Kup novej.
Docela jo.
Prosím, jak poznám, která kladka je dolní? Děkuji
Co si najít fotku (servisní manuál) tý přehazky dle typu, kterej je na ní vyraženej?
Tak tak, koukni na novou přehazovačku, jak píše Kouba ;-)
Ta s Tčkem. Jako tension. Druhá má G – guide je vodící, vrchní.
Perfektní, moc děkuji.
Jinak původní hazka má obě kladky stejné.
Můj postřeh.. Požádáš o radu… začínáš slovem „prosím“… odpoví jeden, který ti poradí hovno …přidá se druhý … poradí to samé…a až třetí ti poradí a Ty jsi na tolik slušný , že poděkuješ . KLOBOUK DOLŮ :-)
Děkuji
Každej přeci pozná, že spodní kladka má díry a horní nemá. A když si náhodou všimne šipky směru otáčení, tak je to bonus.
Poslyš, ty jsi nějaký chytrý, Určitě mi najdeš XT 10sp šaltr v originále s děrovanou spodní kladkou, viď? XTR má třeba děrovanou horní. ;)
Máš pravdu, 8000 řada mi unikala jako 10sp.
Jejda :-)
Co naděláš , downgrade 8000 serie z 11sp na 10sp, byl obraz úspěchu ;) a 786 měla originálně plné.
Já mám hazku, kde jsou obě kladky stejné. Obě s paprsky.
A na jedné je šipka (asi směr otáčení)
Ano, přesně tak. Na té napínací kladce. Nevím proč.
Spodní kladka má náběhové zuby, proto má na sobě šipku. Horní je jedno jak ji namontuješ, XTR má šipku i na horní a je děrovaná.
Rychla pomoc, kamoska ma Exceed r 2020 a red ma pravdepodobne strzeny neco, co utahuje sedlovku, nemate odkaz, jak to tam vypada. Tahle reseni neznam, nez to podelam, diky
Je tam takový bazmek, který kopíruje tvar sedlovky a tlačí na ni jak utahujes ten šroub. Napiš na podporu Canyonu. Ten díl bude v rozkresu kola na jejich stránkách.
jj dikes, tj az ta druha moznost
Zdravím, měl bych na vás jeden dotaz ohledně sram kazety. Dával sem teď kolo na servis a mechanik mi řek něco, o čem nejsem přesvědčenej že je pravda: Říkal že pokud se používá kazeta GX, tak je blbost tam dávat řetěz X01/XX1, že tyto kvalitní řetězy tu GX kazetu vymačkají a přispívají k její nižší životnosti. Je to pravda? Měl jsem zato, že kazeta GX se od vyšších modelů liší jen tím, že je nýtovaná, a ne tím že její pastorky jsou z měkčí ocele. Co vy na to?
Je to blbost můžeš použít jakykoliv eagle řetěz na gx kazetu
Je to blbost. Naopak s řetězem z vyšší řady se řazení citelně zlepší.
Gx kazety zcela jistě jsou z měkčího materiálu než x01/xx1, vydrží mnohem míň. Ale jestli jí lepší řetěz opotřebí rychleji než horší je dost sporné, osobně si to nemyslím.
plati jen jedno: cim je retez v lepsim stavu, tim mene se opotrebovava kazeta a naopak. A lepsi retez vydrzi v dobrym stavu dyl nez horsi. Ostatni je nesmysl.
Tak jsem trochu brousil po webu a zjistil že X01 by měla mít lepší povrchovou úptavu než GX (%nevyjádřeno), rozumím tomu tedy tak že materiál ocele je stejný. U zlaté XX1 kazety se někde uvádí že její povrch nitridováním by opět měl zvýšit odolnost. Bylo by celkem zajímavé zveřejnit graf opotřebení kazet GX vs X01 vs XX1
Podle mě není. Gx má pastorky vyražený z plechu a snýtovaný navzájem. X01 a XX1 jsou frézovaný z 1 bloku oceli (+ hliníkový velký pastorek). Což bude z principu trochu jiný materiál.
Povrchová úprava je imho spíš pro vzhled – i na starších kazetách, kde je ze zubů povrchovka pryč, se nevymačkávají tak rychle jako gx. X01 i XX1 vydrží oproti GX docela nesmysl.
pořídil jsem na dětské kolo kratší kliky s hollowtech středem, vyměnil jsem, ale když dotáhnu kliky, tak se mi netočí. když je trochu povolím, tak je to ok, ale to je předpokládám špatně. je možné, že je to tím, že je „moc dlouhý“ střed a měl bych ubrat podložky? nebo jsem udělal něco špatně?
HT kliky se nedotahuji, jen se vymezi vule a pak se dotahnou dva srouby na klikach.
Podložky pod misky dle šířky domku, pak nasadit kliky a plastový šroub v levé klice dotáhnout tak, aby nebyla stranová vůle. Pak dotáhnout dva šrouby na levé klice a máš hotovo.
hmmm, to mam teda asi něco trochu jiného:
Není na levé klice na vnitřní straně vymezovač vůle?
Je
Tak jej zašroubovat do krajní polohy, a pokud i tak se po montáží kliky netočí a není tam vůle, tak holt vyhodit jednu podložku. A až to půjde dotáhnout a zůstane tam vůle, tak ji pak vymezit tím vymezovačem.
špatně je montáž – domeček a středem máš moc široký, chyba bude v podložkách, po dotažení klik šroubem tam musí být lehká vůle, ta se pak vymezí tou plastovou maticí na levé klice
díky všem, říkal jsem si, že to tak asi bude, ale nikdy sem to nedělal, tak sem nechtěl nic zkazit
cau dva dotazy ohledne naboju
Vite nekdo?
na doplneni – jde mi pouze o DTswiss. A XDR jako takovej by sirsi byt nemel, jen drazky zacinaji o 1,8mm bliz vypletu (?).
No tam se to právě liší. Ořech je širší, rozšířený v místě toho drážkování pod velkým pastorkem, ložiska jsou dál od sebe. XDR je určen pro silniční náboje, který mají užší tělo a volnoběžku posunutou víc do středu oproti mtb nábojům.
Nasadit to jde, ale náboj je pak 150 místo 148 a koncovka neni na osu nasunutá tak moc jak by měla.
aha ok. Ale je zvlastni ze konverzni kit, specifikovanej na 142×12 normalne existuje
https://r2-bike.com/…mm-Thru-Axle
a co vidim jiny konverzni kity tak se nelisi pro boost a neboost. Tak mi pripada logicky ze by to melo bejt jedno – je jen sirsi telo o 6mm a vsechno ostatni je stejny…
edit – tady je dokonce explicitne ze to je fuk.
https://r2-bike.com/…mm-Thru-Axle
cili kdyz je to jedno pro XD, a pro 142×12 existuje konverze na XDR, tak by to melo byt jedno…
Protože v případě DT právě není 142×12 jako 142×12 – jeden je silniční, druhý mtb. Pro mtb náboje jsou jiné ořechy než pro silniční náboje.
https://www.bottico.cz/…ity-mtb-1753
Ano, boost a neboost mtb náboje už jsou z hlediska ořechů stejné – rozdíl je pouze v šířce těla a osy, ostatní díly jsou stejné.
Ok diky. Asi napisu do boticca, co oni na to
XDR je silniční a tam Boost neexisatuje, proto není,
bude to v pohodě fungovat musíš vzít i s origo XDR koncovkou
a na jakou vidlici máš 20×100mm nepamatuju že by něco takového existovalo?
s tím zkracováním asi jo, ale opatrně musíš trefit polohu kotouče
vidle je Moto UD120 Cannondale
https://bike-forum.cz/…ow-high-cost#…
a jako Cdale nezklamal – vzal jsem to znova suplerou a je to 20×95mm :)))). No koupim to a pak to zkusim nejak domerit a trefit. Mam sice origo moto naboj s kolem, ale znas to, neni dost sexy a dost lehkej.....
aaa tak už vím proč nevím, :D
tak snad to klapne
Ahoj všem. Mám problém s duálem Shimano BR-R785 – teď v zimě velmi často při řazení promáchnu naprázdno, když řadím dolů. Nemáte někdo rozkres páčky? Respektive je to opravitelné nebo je předpokládám nějaké ozubené kolečko unavené věkem :-)
U MTB řazení se takto v chladu projevuje ztuhlá vazelína v mechanismu. Stačilo vnitřek prostříknout WDčkem a problém byl vyřešen.
Jo pardooon, to je silniční páka :-)
Princip je stejny. Totez se tu momentalne resi v jinem vlakne.
Ano, to jsem zachytil. Jen jsem si myslel, ze to bude jinak technicky resene. Nicmene nemate nekdo rozkres prave sinicni shimano paky na prvocinitele? Chtel bych tam overit jeste jednu vec. Diky
Takovy rozkres neexistuje, dily se nedodavaji. Tzn maximalne nejake YT video, kde paky nekdo kucha.
Zkus pohledat v servisních manuálech, já vloni řešil tiagru a našel toto
Mně blbla takto páka z vyšší řady. Pomohlo oddělat dekl mechaniky, vyčistit co šlo a zpátky trošku namazat silikonem. Bordelu tam bylo už dost. Mechaniku bych ze začátku nerozdělával, složit to zpět by byl opruz
fakt bych do toho nelezl :D stačí prostříknout silikon olejem
Zdyn to sem před časem dal rozebrané :D
Mno tpc :-D
To už je spíš do tématu Stavebnice nás baví – Lego, Merkur, Seva apod :D :D
Rozdělávání bych se pokusil pokud možno vyhnout. První krok zkontrolovat že nikde nezavazí guma přes páku, druhý krok pořádně vyčistit čističem na brzdy apod., promazat. Pravděpodobně to pomůže. Pokud ne, tak je to stejně spíš neopravitelné.
Jj, toho, ze je to jeji labuti pisen se prave bojim :-)
Když dáš do google katalogové číslo svojí páčky a pak se proklikáš na web shimano, najdeš tam různé manuály. V některých z bude podrobný rozpis. Až mě překvapilo, jak podrobné informace jsou dostupné. :)
Potřeboval bych prosím poradlit. Jaký basic cyklocomputer vybrat a hlavné osadit na aero řidítka s integrovaným představcem? Na řidítkách je nějaká příprava zespodu – 2 šrouby. To je doufám nějaké běžné řešení. existuje nějaký basic compl který tam jde dát?
Přijde mi že podle fotek tam půjdou našroubovat cyklopočítače od Garminu ale i dalších výrobců. Já jsem hodně spokojený s Cycplus M2 z Aliexpressu , ale dá se koupit i u nás. Psal jsem na něj recenzi tady. Má celkem přesnou GPS, všechny základní funkce, ukládá trasy, teploměr, ANT, bluetooth, rychlé spárování s telefonem, a data z aplikace se dají snadno exportovat do Stravy a Trainingpeaks. Teď jsem ho našel na Allegro za 750 Kč, to je méně, než za kolik jsem jej kupoval z Číny. :)
Díky moc. To je idelální levné řešení! Jen nevím jestli je v tom balení ten typ držáku který potřebuju?
V balení bylo několik kusů příslušenství, večer to pohledám. Nebyla by lepší fotka těch řídítek? Přijde mi že se to do toho prostě zacvakne a bude. :) Jinak bych k tomu ještě zvážil z Číny ten měřák kadence a rychlosti z kola. I když ty data z GPS jsou dost přesné a stačila by jen kadence. Jenže v setu 2 ks je ten rozdíl ceny už jen malý.
Prosím tě pohledej to. Asi bych do toho šel.
Tak jsem to našel. Je tam pouze díl (vpravo dole), který je možné připevnit pomocí gumiček (to nedoporučuji) nebo je možné jej přikotvit pomocí přiloženého šroubku ve středu toho bazmeku. Každopádně když se zívám na fotku co jsi sem nahrál, tak myslím že žádný další kus ani nepotřebuješ, a můžeš tam ten cyklopočítač rovnou zacvaknout, to toho kusu co je na tvém obrázku vidět jen z půlky vpravo vprostřed. Montuje se to tak že to na to položíš, pootočíš a tím se to zamkne. Fakt by mi nejvíc pomohla fotka :). Hledal jsem na ten systém další držáky (používám to i na mobil a chci i na vape) s některé vypadají na první pohled jinak ale přitom jsou na to určené a fungují na stejném principu.
Když jsem ho teď našel na tom allegru za 750, tak ho mám v plánu koupit pro přítelkyni. Jestli chceš, můžeš ho koupit, otestovat a když to nebude sedět tak ho od tebe koupím. Jinak na nabití s připojenými senzory vydrží přes tak 30–40h (vetšinou nabíjím dříve).
To na fotce od Corbusiera je krytka hlávka a podložky a krytka pod představec ;-)
Tak to jsem fakt kkt :D Neměl by jsi fotku kde to teda má být, nebo odkaz na nějaké řešení kde je to rozkreslené? Rád bych se v tom zorientoval, když už jsem tu šířil nesmysly. :)
Odkaz na rodla je o post níž. Pro uchycení držáku jsou tam pouze zespodu ty dva šroubky, další možnost je nějak přímo na rodla, ale jsou plochý, tak je potřeba s tím počítat.
To je moje chyba. Měl jsem to uchycení líp popsat. ta moje fotka je na řidítka zespodu. šrouby jsou ve směru jízdy za sebou. Montáž držáku komplu by byla tedy ze spodu. Podle mě by ten kompl mohl fungovat s tím co sem dával Polka.
uchycená na ty dva šrouby je standard
těch držáků je kopec na Ali
určitě i na eshopch v CZ
stačí aby bylo uložení pro comp co chceš používat
Ne vždy to platí, na nově koupenýho Icana jsem si kopil tenhledržák a musel jsem ten držák zbrousit, aby se mně vešel do výřezu řídítek.
Objednal jsem si teď pár kusů na Ali, tak uvidím, jaký mají výrobní tolerance:-).
A byla chyba v řídítkách nebo v držáku? :-)
To nevím, neznám standardní rozměry:-).
s drážkou se nepočítá. jen ty dva šrouby :D
Jo, Ali je fajn. Jen trošku zaneřádí mailbox. Toto je pro 3 koupené kousky.
Byl to držák pro Bryton a 2 čidla kadence/rychlost.
Tak si vyčekni emaily. Mně žádné emaily nechodí…
jj, zrušit posílaní mailů a aplikaci na telefonu odebrat práva na notifikace, jinak to takhle často bude otravovat tam :-)
Jj, díky. A vůbec moc díky všem za příspěvky.
Osazoval jsem teď mezi svátky zřejmě stejná rodla, ale šlo mi pak jen o uchycení světla, takže jsem našel na ty dva šroubky tento úchyt, kde je oddělávací ta část na uchycení computeru, který nepoužívám. Je tam více adaptérů a něco podobného prodává přímo i výrobce těch rodel. Pokud chceš ale fakt základní kompl, tak bych to nějakýma delšíma gumičkama přidělal přímo na rodla nebo forbec…uchycení nebude vypadat uplně super, ale funkci splní.
Díky, toto je taky paráda. Základní kompl by stačil, ale uchycení samozřejmě vypadat super musí – je to pro ženskou!!! :))) Takže to nakonec dopadne, že jí koupím levnýho garmina a bude pokoj. Pak jí k tomu k narozkám přikoupím radar, který se jí už taky líbí…
Mě na těch zařízeních odrazuje to neustálé dobíjení.....i ten elektrickej šaltr mě 2× za rok vytrestal. Pak člověk jede přes noc na Praděd a aby měl tři nabíječky. Ale na ženě bych to vyzkoušet mohl:)
a co hroznyho se stane, kdyz na garminu dojde baterie?
neulozi seti trasa woe preci
no o tom mi ani nemluv. Trasu kterou neuložíš, tak jsi vlastně nejel!!!
a vzdycky jeto ten nejbrutalnejsi trenink za posledni 2 roky :DDD
kdyz zjistis, ze mas o host min, nez poloviny kapacity, prepnes do uspornyho rezimu a vydrzis jeste nekolik hodin.
Pak jeste muzes prepnout na inverzni display, tim taky neco usedris, popr. odpojit periferie.
A kdyz ani to nepomuze, muzes spachat ritualni sebevrazdu, to ti pomuze nejvic :-)
Horší než sebevražda, když nedáš na Stravu dnešní švih.
Comp by byl ženy takže by šlo k rituální vraždu. Což by mohlo někdy pomoct dost. Ale už jsem se rozhodl, žadný garmin nedostane. Radši si koupím něco pro sebe.
Správně.
nikdy jsem ho neměl, ale hádám že se vypne a už nefunguje.:)
Neznám moc ženských, který by vydržely déle než baterky v Garminu..... myslím na kole
A držák jsem kupoval tento
Já jsem teď koupil Geoid CC600 https://www.aliexpress.com/…2885716.html je to rebrand Magene C506SE.
Je to asi nejlevnější komp s podporou radaru. V balení je i vložka do držáku se šroubky. Ještě jsem s tím zatím nejel.
Krásná cena, zajímalo by mě jak dobře funguje ta navigace. Hlavně to jak se do ní zadává trasa a jak dobře to umí pracovat s cyklostezkami a tak. Zůstávám u mapy.cz hlavně kvůli tomu.
Trasu si můžeš naklikat na mapy.cz a potom vyexportovat přes GPX do toho kompu. Minulej týden jsem koupil přímo Magene C606 import trasy funguje bez problému, ale jak naviguje ještě vyzkoušený nemám.
Dneska jsem to vyzkoušel a navigace mě moc nenadchla, naznačení křižovatek u navigační trasy se zobrazuje jen pokud byla trasa vytvořena přímo v aplikaci. Při importu GPX z mapy.cz to tam není, ukazuje se jen lomená čára na bílé obrazovce. Přiblížení trasy určuje komp sám a nelze to ovlivnit, vyhovovalo by mi větší přiblížení. Navigační obrazovka má pevné rozložení, Takže místo celkem zbytečné položky Heading tam nelze dát třeba tepovku.
Ale jinak to funguje dobře, přesnost GPS v pohodě, počítání nastoupaných metrů taky, akorát teploměr je blbě zkalibrovaný, ukazuje to asi o 4 stupně víc. Umí to až 10 datových polí na obrazovku, má to wifi, snímač intenzity okolního světla, takže to umí adaptivní jas obrazovky. Upozorňování z radaru taky ok, navíc se dá nastavit datové pole, které ukazuje vzdálenost auta v metrech.
To je blbé, že u importovaných tras nezobrazuje mapu. Totéž mám u jednoduššího compu bez mapových podkladů, takže upradovat na tento model pro mne nemá smysl…
Sice jsem navi ještě nezkoušel, ale když doma pustím navigování po trase vytvořené na mapy.cz a naimortované do Magene, tak normálně podkladovou mapu vidím. Myslím normálně OSM s celým okolím trasy (všechny okolní ulice atd.)
Ale model C506SE / CC600 mapy vůbec nemá jen se zobrazuje čára podél které se jede na bílém podkladě s tím že tam jsou naznačeny křižovatky viz obrázek, podobně to má třeba Bryton 460. Ale tohle se tam ukáže jen u tras vytvořených přímo v aplikaci OnelapFit,
Jo tak ta nevím, já mluvím o C606. Ta v sobě má open street mapy a člověk si může stáhnou mapy zemí které potřebuje.
A proč mluvíš o C606, když je řeč o C506SE / CC600?
Moje chyba, přehled jsem se.
Rozpadl se mi plíšek(podložka) pod uzávěrem kazety. Jak to řešíte? Náhradní doma nemám. Udělám z plechovky? Nebo nedám žádnou?
Není potřeba.
Ahoj, prosím o radu. Mam přední set brzdy xt 8120, a chtěl bych ho použít jako zadní brzdu. Je to možné? Stačí jen hadice? Pokud ano, který typ? Díky moc
A paka na anglicke, ci trialove, strane ti nevadi?
Jsem idiot. Dik
Nekdo to tak dava, bud skalni motorkari, nebo ti trialisti, proto ten dotaz.
Ja vím, jen mi to nedošlo.
Nazdar, neporadí někdo znalý konkrétní osku 5. mm RU pro zadní boost? Náboj jsem našel Max1. Novatec už boost nedělá. Osky pro vozíky a pro trenažery jsem z pátrání vyřadil, rám nemůžu vyhodit, ptž je to E-Stance. Adaptéry pro drahé náby nechci. Nezkoušel někdo vyřezat závit na lepší kulatině?
Dík
Tak tyden nazpet se to tu resilo a padlo i par odkazu.
Napr i kdyz teda tento system stoji za vyliz prd*l.
Dík. Vložil jsem na Bontrager RU dotaz, zatím z webu neodpovídají. Je to pro mě snad možné řešení. 5mm Oska Bontrager vs 5mm díra v nabe Max nemusí suvně lícovat, proto se ptám, jestli někdo konkrétně nevyzkousel.
nevím co chceš aby přesně lícovalo? ta oska to jen stahuje, nic víc
Jo, jde mi o to, aby jeden výrobce nevyválcoval osu 5,05 mm a jiný si dal záležet na tom, aby díra byla přesně 5,00mm.
Díra v ose pro RU bývá tak 5,3 – 5,45 mm.
tvoje starosti bych chtěl mít – neřeš to
Ver tomu, ze suvne licovat bude.
Díky za pozitivní zprávu.
Nemáte náhodou někdo vyzkoušené, zda ořech náboje na kolech Roval SL, který má mít vnitřnosti jako DT 240, je stejný a kompatibilní s ořechy DT 350?
Na nových kolech tam bude ořech z 240 = Ratchet EXP. Na cca 5 a více let starých by mohl být Ratchet = stejný jako 350.
Zajímají mě náby konkrétně na těchto kolech: https://www.specialized.com/…148/p/157852?…
Zubatky jdou prý vytáhnout ven obě jako u DT 350, tak to bude asi starší verze s klasickým Ratchet systémem.
Pokoušel jsem se dohledat náhradní díly dle kódu produktu ale nic jsem nenašel.