Technika najizdeni ve velke rychlosti do ostrych nizkych klopenek

55 nepřečtených
  • Tulipanek666

    Cau,

    posledni tyden jezdeni na mym kole jsem zjistil, ze mam docela dost nahnano z najizdeni ve velke rychlosti do ostrych a nizkych klopenek, jak s tim bojujete Vy ? Dle hodne lidi se kteryma jsem vcera stravil den mi bylo receno, ze pred klopenkou si mam malicko pribrzdit ale ne tolik abych porad mel optimalni rychlost a zaroven z ni mohl vyjet ven v dobre rychlosti, zaroven mi bylo receno ze nemam brzdit v klopence pokud se za ni objevi skok, ze ten skok pak nemusim doletet coz jsem na vlastni kuzi zazil a ohranil totalne dopad jednoho mensiho skoku i pres vsechnu snahu to tam vytahnout.

    Jak s tim bojujete Vy ? Mate nejaky uzitecny rady jak na to ? V hlave to mam vicemene uz srovnane co se tyce vetsich skoku a posilaku atd, ale ty klopky nizky a ostry 90ti stupnovy do kterych to musite naklonit celym telem a jeste ve vetsi rychlosti, to je fakt svine v te hlave. Ale jak na to ??? :-(

    Diky !

    0 0
    • kubad  

      Proste to tam posles a postupně zvyšuje při pokusech rychlost. Nakonec tu bude klid

      0 0
    • oddie  

      Bojuju s tím tak, že je nejezdím :D

      0 0
    • wilda81  

      Kdo zabrzdí v klopce by měl viset! Rychlost si srovnej ještě před ní.

      0 0
      • -b-n-x-  

        Ale ja videl tusim Ratboye jak v nejakych klopkach dokonce smykoval :-)

        Jinak samozrejme ano. Uz kdysi mi kamarad vysvetloval, ze se brzdi pred zatackou a v zataccee (obecne) uz nikoliv. A od te doby se tohle snazim aplikovat vicemene vsude. Snad jen na lyzich je to jine :-)

        0 0
        • Goob  

          Patří to sice spíš ke Strakáčovi, ale „víceméně všude“ je špatně. Dále viz „trail braking“.

          0 0
          • -b-n-x-  

            No dobre. Pro moje ucely „vicemene vsude“. Takze v aute pri bezne jizde ano, s tim, ze pri tech beznych rychlostech stejne neni roblem brzdit i v te zatacce (kdyby nahodou neco). Na motorce jsem se nikdy nenaucil natolik, abych si tim popisovanym brzdenim pomahal, takze na motorce jsem se silnejsimu brzdeni v zatacce snazil hodne vyhybat, a brzdit hlavne pred zatackou. No a hlavne o cem se bavime – jezdeni z kopce na MTB: tady mi to prave prijde hodne dulezite brdit pred zatackou a ne az v ni. Jelikoz v ni prece potrebujes co nejvetsi prilnavost, tak je lepsi primo v ni brzdit co nejmin. Samozrejme je hafo situaci, kde je dobre si treba zasmykovat, otocit na prednim, atak. Ale obecne bych rekl, ze celkem ten princip (nebrzdit v zatacce, kvuli ztraty adheze) plati.

            0 0
            • McBlacky  

              Pokud se tady řešily klopky, tak přilnavosti pomáháš tím, že ve správnou chvíli ´pumpuješ´, to ti jednak dá přilnavost a druhak tě to vystřelí ven z točky. Akorát chyba v timingu je pak ven po tečně nebo vytřeš uvnitř :)

              0 0
              • -b-n-x-  

                No, uz jsem si cetl pokracovani teto problematiky kousek dale.

                A prijde mi to jako hodne prinosna diskuze.

                0 0
              • Goob  

                Jo, tohle jsem si myslel, že je jen pro zrychlení a na imágo, a že to zadupnutí spíš grip rozhodí. Dobrá diskuse.

                0 0
                • McBlacky  

                  když se díváš na profíky tak těch technik je víc. Někdy se vyplatí přizvednout předek a mít tak trakci vzadu (jako si ho přihodit dovnitř zatáčky). Když následuje za klopkou další klopka, je to zavřený a rychlý, tak máš tak akorát čas prohodit nohy a korigovat brzdou, naopak když pak je sekce kde je potřeba jet (na skok, rockgarden) tak to pumpnutí hodně zrychluje.

                  0 0
          • -b-n-x-  

            Myslíš něco takového?

            https://youtu.be/JXQiHZ1av4Q

            0 0
            • McBlacky  

              zatáčku prakticky po předním v tý kudle, hmmm

              0 0
              • -b-n-x-  

                Mě právě připadá úplně zbytečné dávat rady založené na mistrovství z motogp někomu z bf :-)

                I když co já vím, tady jsou kolikrát borci neskuteční.

                0 0
                • Goob  

                  S tímhle bych úplně nesouhlasil. Sorry, že sem zase tahám auta, ale třeba o trail brakingu neví spousta lidí, kteří jezdí simulátory. Je dobré dávat příklady ze špičkového sportu, i když to my nedáme, alespoň víme, kterým směrem jít.

                  0 0
                  • novas752  

                    Auto se řídí úplně jinak. I ty motorky jsou dost odlišný.

                    0 0
                    • Goob  

                      Celou dobu reaguju na „všude krom lyží“ a dávám příklad z aut. Dál?

                      0 0
              • -b-n-x-  

                Jo, ja si az ted vsimnul, ze v tom videu je tento popisek: braking from 300kmh to 75kmh :-o :-o :-o No ty kokos! :-)

                0 0
              • kubad  

                to bylo brždění do zatáčky, tu už jel po obou :D

                0 0
                • -b-n-x-  

                  No. Ja bych rekl, ze prvni cast po prednim, pak po dvou, a pak zase po zadnim :-)

                  Ale je fakt, ze vetsinu zatacky se zatim jeste porad jezdi po dvou :-)

                  0 0
              • wilda81  

                Podržte mi pivo a sledujte…

                0 0
            • MirosPikos  

              Až budou mít ebajky kontrolu trakce :)

              0 0
      • Tulipanek666  

        To jsem zkousel, ale porad mi to nahanelo hruzu, nakonec jsem zabrzdil pred odpalem a vyjel ven mimo drahu radsi, nebot bych mohl opet ohranit dvojak.

        0 0
        • embi  

          Myslis kombo skok → klopka → skok v Komoranech?:)

          0 0
          • Tulipanek666  

            Je to tak, dava mi to dost zabrat, celkem zahul na muj mozek, a ta jeste mensi klopka za dirtovou vezi v Komo to je taky slusny terno… :-D

            0 0
            • embi  

              To ale neni nizka klopka:)

              0 0
              • Tulipanek666  

                A co to teda je :D Na muj vkus mi prijde dost nizka, chapu ze tam jsou uplne jini strelci co to zvladaj i s prstem v nose, ja bych byl uplne spokojeny kdyby tam ty klopky vsude meli alespon metr na vejsku, to bych se citil vic pohodlne, v hlave se mi furt honi myslenka ze pri rychlem najizdeni do ni tak z ni proste nejak vylezu pripadne kolo uz nenarovnam, ale asi to i patri k psychice rekl bych…

                0 0
    • JakeF  

      Mně pomáhá snažit se „padat“ do tý zatáčky ještě před tím, než ta klopenka začne. Ještě nezatáčet, ale už se do ní naklánět takovým stylem, že kdyby tam ta klopka nebyla, tak jde člověk k zemi. Pěkně se mi to trénovalo na Pekláku v jedný zatáčce dole.

      Brždění v zatáčce se to samozřejmě chce vyhnout, ale snáz se to říká než dělá :).

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Tulipanek666  

        Diky za tenhle clanek, ani jsem nevedel, ze existuje a to mam Pinkbike vicemene dost precteny :)

        0 0
      • Goob  

        Přesně jak píšu nahoře. Trail braking. V motorsportu je to technika, která odlišuje sváteční jezdce od závodníků. Tam do toho teda vstupuje ještě jeden faktor: přenos váhy dopředu>vyšší přilnavost předních kol.

        0 0
        • Tulipanek666  

          Diky za postrehy, cetl jsem ze je lepsi si do klopky pribrzdit malicko spise predni brzdou nez zadni, ze se do ni lepe vjede a rychleji vyjede, je to tak ?

          0 0
          • MirosPikos  

            Já ti nevím, ale klopenky jezdím hodně připosraně. Na podzim jsem si lízl přední brzdou a tak tak, že jsem to ustál. Pak jsem na to myslel a snažil se přední raději nepoužívat. Od tý doby ok. Ale musím na tom tak jako tak příští rok zapracovat. Klopený obecně. Jdou mi jen ty klopený po ježdění.

            0 0
        • JakeF  

          Over time and with focused practice, a rider can ultimately learn to let the brakes off completely, in more and more corners. However, there will always be downhill corners where a rider can use trail braking through the corner for better control, stability and exit speed. Racers can even use this technique to gradually build up there confidence and speed through corners that they don't know well, by gradually trail braking less and less, depending on what the section of corner and trail will allow them to do.

          No nevím, podle toho popisu to nezní jako něco, co by člověk měl cílit dělat… Samozřejmě když by tě měla zatáčka poslat ven rychlostí co nezvládneš, tak je brzdit potřeba.

          0 0
          • Goob  

            U kol se absolutně necítím být povolaný na to říct, jestli se to dělá cíleně (podle tohoto popisu ano – there always will be atd atd -, protože asi nikdo nedokáže jet absolutně bezchybnou kudlu všude), ale reaguju v návaznosti na první reakci, kde někdo popisuje metodu brzdit v přímce > v zatáčce ne jako aplikovatelnou úplně na všechno. U aut a motorek je naopak trail braking projevem jezdeckého mistrovství a jen lamy brzdí pouze v přímce před vstupem do zatáčky.

            0 0
            • JakeF  

              Podle článku píšou, že je lepší v zatáčkách nebrzdit, ale že realita je taková, že bys pak na prudších tratích měl na výjezdu ze zatáčky takovou rychlost, že bys to nezvládnul v další sekci… S čímž naprosto souhlasím.

              Já zase nejsem expert na moto, ale není to tam o tom, že přeneseš váhu na přední kolo/kola a díky tomu máš chvilku lepší trakci? Toho na bajku docílíš „propumpováním“ zatáčky spíš než brzdou, což mi i na motorce přijde praktikovatelný dost omezeně, v autě samozřejmě vůbec.

              0 0
              • Goob  

                Jojo, je. Tam jde o přilnavost předních kol, tady u trail brakingu u kol je to podle článku stabilizace kola zadní brzdou.

                Asi jsem to měl napsat znova pod bnx, tady je to nepatřičné (navíc fakt nejsem na kole žádný supertechnik, v životě by mě nenapadlo hádat se s kapacitami).

                0 0
          • MichaelSimek  

            Ja to obcas pouzivam ne kvuli rychlosti, ale kvuli stabilite, zadni brzda hodne lehce me vzdy uklidni predek

            0 0
            • JakeF  

              Může být… Já to samozřejmě dělám taky, ale vždycky jsem to připisoval spíš nedostatku skillu a připosranosti :)). Ale když už to někde znám natolik, že zvládnu pustit brzdy, tak mi přijde, že to mám víc pod kontrolou a víc to tam můžu narvat i přes nějaký díry nebo kořeny, jak není zanořená vidle a přední kolo nepřenáší dvě síly naráz.

              0 0
              • MichaelSimek  

                Ono hlavne asi bude o dost vic zalezet na „shapu“ ty klopky, sklonu trejlu, vjezdu a vyjezdu a co je za tim. Mozna je to tim ze v nekterych me to tahne dozadejs tak kdyz dam trosku zadni brzdy tak me pekne srovna a projedu to s vetsi kontrolou.

                0 0
        • krabica  

          Ty vole, jsem asi borec, na tohle jsem si přišel sám, ale stejně jezdím jak ********… :-D Má to nevýhodu, člověk snadno upeče zadní brzdu…

          0 0
    • duk  

      https://youtu.be/J_IFoSKTl1Y tady můžeš zkusit okoukat tu velkou rychlost :-D

      0 0
    • novas752  

      V Komo můžeš trénovat na sérii klopenek co se vlní okolo té problematické, ty jsou dost podobné. Ale jako malou klopku si představuju spíš tu hned po rozjezdu doprava. :)

      0 0
      • Tulipanek666  

        Zrovna s tema ostatnima nemam takovy problem, sam jsi mohl videt v nedeli, a ani nemam problem s tema jeste mensima u prave lajny ktera navazuje na ,,ploutev''. Spis mi jde o jednu urcitou specifickou klopku do leva ktera je proste rychlejsi nez ty ostatni. Tam do ni jedes fakt totalni kudlu ze ani nevis ktera bije. Oproti tem jinym klopkam, nahani to hruzu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.