• BB

    potřeboval bych znát váš názor na techniku jízdy ve sjezdu. Jde mi o jzezd v velkými, volnými šutry. Vyskytují se hodně v oblastech vápencových kopců, hlavně jsem se s tím setkal na Gardě, ale znám pár míst i v okolí Prahy. To, že je potřeba jít dostatečně za sedlo je mi jasné, že je potřeba hledat stopu, která se šutrům vyhne, ale to se nezdaří vždy. A jde mě o to, zda je lepší pevně držet řídítka a modlit se, že přední kolo nějak balvan odrazí, nebo nechat řídítka volnější, aby si spíše přední kolo hledalo cestu ?

    0 0
    • TinkTink  

      Hmm…a co takhle neco mezi? Hodne zalezi na vidli, ne? 63 mm si nehleda cestu stejne jako 150…

      0 0
    • enjoy  

      ja se snazim kocirovat to sam,nenechavat vsechno na kolu,to bych asi spatne dopad.taky mam z toho lepsi pocit a vic si to uziju.

      0 0
    • RUMcajs  

      Vono se dá kolikrát takovýmu problému ujet, jen se nesmí moc brzdit :-)))

      0 0
      • BB  

        o tom to je, pamatuji se, jak jsem na Leaderfox maratonu v jediném trochu náročnějším kamenitém sjezdíku opatrně hledal stopu, přičemž jsem několikrát zabalancoval a mimo mě se přehnal borec hlava nehlava, kamení nekamení, zadní kolo mu odskakovalo 30 cm a projel to. Chce to umět odhadnout přesnou rychlost vzhledem k velikosti šutrů.

        0 0
        • kovar  

          takle tak nejak to pozoruju, nejsem dobry jezdec, tak o technice jizdy toho moc nevim, ale po kameni to chce asi jet pokud mozno co nejrychleji, samozrejme zalezi na velikosti kamenu. Pevne drzet riditka ale ne krecovite, telo aktivne spolupracuje s kolem. Vzdycky jsem spadl na kameni pouze ve velmi male rychlosti pri intenzivnim brzdeni, nikdy ne, kdyz jsem to pustil. Hlavni je se nebat, pak to jede skoro samo.

          0 0
          • K2  

            Už se mi stal i opak. Pěkně jsem to pustil a jak to fičelo, tak jsem při vyhýbání nějaké překážce chytil vlnu, zařaly mi ujíždět obě kola, ale několika manévry, které řídilo moje podvědomí se mi to podařilo vrátit zpátky. Vypadalo to na škaredou tlamu. Jinak mám problémy pokud jedu pomalu složitým terénem, že se mi zastaví vidle o překážku, ponoří o svých 9 funčních cm z 10, k tomu se odlehčí zadní stavba, která mě posune ještě více dopředu a letím. Takže přiměřenou rychlost, těžiště dozadu a dostatečně široké řídítka pro citlivé manévrování (ještě záleží na geometrii biku)

            0 0
    • fousac  

      priznam se, ze technika neni moje silna stranka… a co se tyce sjezdu, jedu radsi pomalu, pokousim se volit stopu ja, ale stejne to tak nejak nechavam na osudu… nahoru nepoletim a dole me najdou… ;)))

      0 0
    • ravo  

      Snažím se dát bajku co největší volnost v rámci „řízené“ jízdy. V okamžiku, kdy se volnost změní v neovládatelnost, konči technika jízdy a nastupuje technika pádu:-)

      0 0
      • lněňa  

        jo tak to já se taky snažím dát kolu volnost, ale občas se nepodaří a tak aspoň potrénuji to padání

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • nitraq  

          Neříkaj ti doma Indy? Jako tomu archeologovi, víš:)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.