Tipy na fully s tlumičem pod horní rámovou trubkou

16 nepřečtených
  • in4mator

    Zdravím, poohlížím se po novém fullu a chtěl bych něco s tlumičem pod horní rámovou trubkou, hlavně protože se mi líbí klasická geometrie rámu, ale taky třeba proto, že je dál od země(=bordelu). Takže něco podobného jako Ghost na fotce v profilu. Zatím znám ty Ghosty ASX, Cube AMS nebo hodně zajímavý je Radon Skeen, ale to je už přes limit, který je 40.000.- Máte nějaké tipy na jiné zajímavé modely? Díky.

    0 0
    • in4mator  

      Jo a 29er nebrat…

      0 0
    • Výběr z produktů
      GHOST KATO Pro 27.5 kolo, grey/black matt Skladem > 2 ks

      -20% GHOST KATO Pro 27.5 kolo, grey/black matt

      23 199 Kč -20% MOC 28 999 Kč

      Lapierre XRM 6.9 29 kolo, šedé Skladem 1 kus

      Lapierre XRM 6.9 29 kolo, šedé

      95 199 Kč MOC 118 999 Kč

      GHOST Riot Trail 29 kolo, dirty blue/black Skladem > 2 ks

      -8% GHOST Riot Trail 29 kolo, dirty blue/black

      od 54 399 Kč -8% MOC 67 999 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Horská)
    • Mysee  

      Co třeba RB IQ? Mají dost volnost v konfiguraci komponentů. Na TestFestu jsem zkoušel 650B a skvěle to chodilo. Ve 26" se vejdeš do 40 se střední výbavou.

      0 0
      • PatrikL  

        Práve teraz je ale 26" IQ dosť odlišný rám, dosť zastaraný, takže ak RB full tak skôr by som odporúčal ostať pri tých 650b kolesách pokiaľ nevylepšia aj 26"/29" XC/AM fully :)

        0 0
        • Mysee  

          Samozřejmě že je už starší. Ale chtěl limit do 40 a závěs na horní trubku, tak jen radím. Jinak jsem rozhodně taky pro 650B, penězma bohužel zatím mimo rozpočet i pro mě. Jinak ale suprový kolo.

          0 0
    • Lišák  

      Vybirat si full podle umístění tlumiče jako jediného kritéria mi přijde poněkud podivné. Co funkčnost (linearita/pro­gresivita) systému, geometrie celého kola?

      P.S. Tlumič nahoře znamená zvýšení těžiště celého kola, což není úplně žádoucí.

      0 0
      • in4mator  

        Tak od něčeho se odpíchnout musím, vyzkoušel jsem různé nejčastější systémy odpružení zadní stavby – vahadlo vodorovně, vahadlo svisle, tlumič vodorovně, tlumič svisle, jednočep teda ještě ne, ani složitější systémy typu Santa Cruz, no a zjistil jsem, že v tom nepoznám větší rozdíl. Možná bych ho poznal, kdybych to všechno vyzkoušel hned po sobě nebo delší dobu než co je na testovací jízdy, ale takovou možnost nemám, takže volím osvědčený systém, který mně vyhovuje. Zase tak hluboko do toho nevidím. Samozřejmě umístění tlumiče není jediné kritérium, ale i po tomto vyfiltrování se dá ještě vybírat z různých geo.

        0 0
        • Lišák  

          Je celkem putna, jak je umístěno vahadlo, nebo tlumič (jestli vodorovně, nebo svisle). Důležité jsou poměry pák v systému a umístění čepů. Podobně se může chovat systém, který se od druhého na pohled diametrálně odlišuje a naopak – na pohled stejný full se bude chovat úplně jinak.

          Pokud je tlumič schovaný za sedlovou trubkou, tak z hlediska zasvinění bahnem/prachem je v celku jedno, je-li pod horní trubkou, nebo souběžně se sedlovou. Jezdil jsem to i to a nikdy nebyl problém.

          Jestli se Ti tlumič pod horní trubkou líbí (a chceš ho), tak máš jen zmenšený počet modelů, které by Ti mohly vyhovovat. Nic víc, nic míň.

          Proč chceš nový full?

          0 0
    • MavasH  

      Tlumič nahoře má třeba Scott Spark.

      0 0
    • Lišák  

      Teď se dívám na Tvůj profil-proč chceš měnit?

      0 0
      • in4mator  

        Já bych ani neměnil, byl jsem spokojený, ale Ghost už není. Respektive někde je, možná už rozdělaný na díly nebo sešrotovaný ve sběru. Léto je tady a já mám už jenom celopevňáka :(

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.