• tyko

    Nazdarek bikeri.Letos jsem presel z pevneho biku na celoodpruzeny bike,konkretne trek fuel ex 2010.Jsem mile prekvapen co si s fullem o proti HT muzu dovolit.Chci se vas jen zeptat jake tlaky v kolech 2,2 pouzivate pri jizde lesem, sem tam koren,brod atd.pri vaze jezdce 80 kg? Diky za radu. :-)

    0 0
    • Vilém  

      Zda full, nebo HT, bych u tlaku v pneu nerozlisoval, ale je pravda, ze dost lidi to vozi natvrdo, protoze si rekne, ze ma preci fulla, tak nac mekky gumy:) Osobne vozim cca 30–35 psi v prednim a cca 35–40 v zadnim. Vaha tak kolem 90ti.

      0 0
      • tyko  

        Asi tohle rozmezi jsem odhadoval.Diky za radu

        0 0
      • MlokCZ  

        Při použití duší full umožní jít u zadního kola s tlakem o trošku níže, aniž bys začal prorážet.

        Pro tazatele, foukám na UST 2,25 RR a NN 25/30psi (přední/zadní) a vážím 70–72kg (jak kdy).

        0 0
    • zmolko  

      ja som na túto sezónu tiež kúpil fulla, gt force. na ht-cku som fukal velmi nizke tlaky, okolo 20–25psi (mam asi 62kg) a nikdy som nedostal defekt, myslim pri precvaknuti. teraz na fullovi mam galuskove ventily, tak mi neukazuje tlak, ale fukal som trosku viac. ked som jazdil len tak po meste, tak pri jazde cez obrubnik som vzdy sedel, sak mam fulla, nie? :) no kazdu chvilu som mal defekt na zadnom kolese. az potom som zistil, cim to je. tak teraz fukam viac a viac zdviham prdel.

      len taky moj pribeh co sa hodi k teme :)

      0 0
      • tyko  

        Co se tyka zobrazovani tlaku na pumpe,nebo kompresoru,tak na galuskovy ventilek pouzivam redukci asi za 25kc.Pozor,musi mit ve spod tesneni,o krouzek,a mas po problemu.Vyhnes se tim take k nechtenemu zlomeni osicky u galuskoveho ventilku pri foukani.

        0 0
        • zmolko  

          fukam bike nožnou pumpou na auta s meracom tlaku, ktora je na auto ventil. takze na galuskac nasadim tu redukciu o ktorej pises a fukam, len ten tlak mi nezobrazuje.

          0 0
          • Pesto  

            Tych redukcii je viac typov. Ja mam dve, jedna je dlhsia (ta tlak neukazuje) a jedna je kratsia tak, ze ked sa nasrobuje tak je horny okraj redukcie zarovno s povolenou ventilkou. Na tej kratsej v pohode ukazuje tlak aj rucny kompresor na benzinke.

            0 0
      • Kynio  

        měl si stejnej problém jako já. Říkal sem si, že mám fulla, tak přejedu vše co mi padne pod kola, sjedu všechny schody docela rychle a bude to pohoda. No kdybych 3× za 4 dny neprorazil dušu, mohl bych v tom pokračovat :D takže teď foukám na tvrdo. Neřeknu jakej tlak, páč nemám čím měřit :) v každým případě problémy s prorážením přestaly a já můžu zase sjíždět schody..

        0 0
        • zmolko  

          ja som tiez nechapal, preco mam kazdu chvilu defekt, dokopy asi 10, a niektore aj obojstranne (a pred tym som nemal ziadny, nikdy). najskor to bolo sposobene tym, ze mechanik, ktory daval ten bike dokopy pri kupe krivo nasadil pasku do rafku. ja som to opravil, no defekty pokracovali. az neskor som zistil preco :)

          teraz chcem skusit nasadit no tubes, ak mi to pojde, budem vozit nizsie tlaky.

          0 0
          • Kynio  

            no furt se mi nějak nechce věřit bezdušákům. Jen možná blbej dotaz, ale nižší tlaky proč? Aby si necítil každej kamínek na zemi i přes to, že máš fulla? jinak co se těch bezdušáků týče, furt mě odrazuje moje smůla na defekty od hřebíků, trnů atd. Vůbec bezdušákům nerozumím, atak nevím, jak se lepí, nebo udržují..budu si muset pročíst web :)

            0 0
            • Kynio  

              no zůstávám u duší :D co čtu ty problémy tady na fóru, jsem rozhodnutej. Člověk jednoduše vymění dušu a jede dál a doma jen zalepí, hodí do báglu a dá se hned jezdit. S bezdušákem bych po dojetí dom musel ještě plášť opravovat a zase nasazovat na kolo atd atd..to je vopruz. A abych ušetřil nějakých 200g..za to to nestojí

              0 0
              • MlokCZ  

                To čteš asi hodně špatně. Bez duší hlavně 95% defektů, které teď máš, tak nebudeš mít vůbec.

                S dušemi jsem míval tak 10 defektů ročně (většina trny, sem tam proražení). Po přechodu na UST jsem už 2,5 roku bez jediného defektu, který bych musel řešit (tedy který by nezacelil tmel během jízdy).

                Po dojetí opravovat plášť? Pokud je to menší defekt, tak ho zacelí tmel a neřešíš nic. Pokud je to něco velkého typu říznutí, tak je plášť většinou v háji ať tam máš duše nebo ne.

                A čteš to asi hodně špatně i proto, že žádných 200g neušetříš. Pokud použiješ opět dušové pláště (tedy nejlehčí řešení) + bezdušovou sadu, tak to vyjde ± stejně jako s ultralight duší, takže neušetříš nic. A pokud půjdeš do odolnějšího řešení UST plášť + UST ráfek, tak naopak to bude o něco těžší.

                Smyslem bezdušových řešení je všechno možné jen ne ušetření váhy, ale snížit valivý odpor (významný rozdíl), umožnit jezdit nižší tlaky a eliminovat většinu defektů.

                0 0
                • maajkee  

                  jakto že se sníží valivý odpor? když hmotnost výjde na stejno.

                  0 0
                  • DaSnail  

                    neni tam duša. 8o)

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Už se to tu v historii rozebíralo mnohokrát, nejspíš kvůli tření duši vůči plášti ve chvíli deformace pláště/duše při kontaktu s terénem.

                    Každopádně je to mnohokrát potvrzené měřeními a v reálu je to i jasně poznat.

                    A pro pláště s menším vzorkem typu RR je ten rozdíl velký. Bez duší má RR jen 80% valivého odporu toho co má s duší.

                    Třeba pro NN je ten rozdíl o něco menší, tam je to 90%.

                    A valivý odpor nemá téměř žádnou souvislost s hmotností (bude tam pouze vliv na celkovou hmotnost soustavy, ale ten je zanedbatelný a rozhodující je váha jezdce + kola).

                    0 0
                    • maajkee  

                      hmm, zajímavé, pro závoďáky to asi nějakej význam má.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Pro závoďáky jistě. Ale pro turisty to má smysl úplně stejný, protože získáš nižší valivý odpor bez toho, abys mu musel něco obětovat (třeba zhoršení gripu u rychlejšího pláště) a to se snad hodí každému. A ještě za to dostaneš lepší grip než se stejným pláštěm s duší a lepší odolnost.

                        Za sebe můžu říct, že přechod na UST pláště byla jedna z nepřínosnějších změn na mojich kolech za posledních pár let vůbec.

                        0 0
                        • maajkee  

                          mě nějakých 10% menší valivý odpor nevytrhne, to přece furt neznamená, že se mi pojede o 10% líp, jsou i další faktory, který ovlivňujou jízdu.

                          A duši prostě koupím kdekoliv, zalepím ji kdekoliv a i říznutej plášť se dá v nouzi podložit kouskem gumy a někam dojet. Navíc střídám pláště jak ponožky, takže i montáž je s duší snadnější.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Časté střídání plášťů je jediná věc, která je u bezduší komplikovaná (to by se mi také dělat bez duší nechtělo). Na druhou stranu bez duší díky nižšímu valivému odporu tam klidně můžeš trvale nechat o něco pomalejší pláště a už tě to vůbec tak nenutí střídat.

                            Samozřejmě o 10% valivý odpor neznamená to, že bude stačit o 10% méně výkonu, vždy tu budou kopce a aerodynamika (i když ta na biku je znát více jen u chrtů).

                            V nouzi si na tom ale bez duší naprosto stejně, protože vždy můžeš v extrému typu pořádně říznutý plášť tam tu duši prostě vložit a v tu chvíli si na tom úplně stejně jako s dušemi. Takže je to tak, že 95% (já za poslední dva roky 100%) defektů ušetříš a u zbylých 5% to vyjde nastejno.

                            Jinak ale dělej jak chceš, mně je úplně fuk, jestli budeš jezdit s dušemi nebo bez nich.

                            0 0
                            • maajkee  

                              jasný, mně to za ty prachy navíc, prostě nestojí, jsem zkrátka konzerva, nikdo mi nevezme duši :)

                              0 0
                              • ememem  

                                prachy, jak sa to vezme. ono dokonca ani ta pociatocna investicia moze byt takmer nulova. jestli mas ust rafky resp. planujes nakup kolies a kupis ust rafky tak je to naopak usetrenie. nekupujes ziadnu sadu, mozes kupit tie najobycajnejsie plaste (nie ust- kukni na notubes zoznam nedoporucenych) + liter notubess mlieka za 5 stovak a mas to pri svojich kilometroch na par rokov. usetris hlavne defekty, lepenia, fukania atd. to je samozrejme ta „chrtia varianta“ ale mne to zatial pol roka vcitane jazdenia v mraze funguje. je mozne ze po sezone budem hovorit inak ale zatial nevidim dovod.

                                ja ked som jazdil s dusou tak som musel kupovat double defense resp. nejaky ekvivalent inac som pichal furt. a tie su drahsie jak ust nehovoriac o obyc. plastoch.

                                takze v mojom pripade sa o prachoch navyse hovorit neda.

                                0 0
                                • maajkee  

                                  ale vždyť je to přece krásný, prorazit na vyjížďce duši, člověk si sedne na louknu, svítí sluníčko, krásně hřeje, voní přiroda, člověk si odpočne, nasadí kolo a frčí dál! :)

                                  0 0
                                  • ememem  

                                    no, sme asi dost rozdielne povahy :-)

                                    0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Zvlášť když přitom než stihneš zastavit zrušíš ráfek a ještě se málem slušně vysekáš ve vyšší rychlosti.

                                    Prostě paráda.

                                    0 0
                                    • maajkee  

                                      No vidíš, to se mi nikdy nestalo.

                                      Každopádně to samý se může stát i s bezdušákama :)

                                      A i tak, to k bajku prostě patří, kdo nikdy nepadá, tak nejezdí pořádně :)

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Stát se může cokoliv. Ale zrovna v té situaci, kdy se mi to stalo, tak bych bez duší vůbec nedefektil a nedošlo k žádném problému.

                                        Pravděpodobnost, že se to stane bez duší je mnohem menší, protože to skoro vždy vznikne právě proražením a to bez duší skoro vždy eliminuješ.

                                        A ta poslední věta mi od roku 2006 (kdy mě odvezla po pádu sanitka a mohl jsem být rád, že jsem to přežil) nepřijde ani trošku vtipná. Po téhle zkušenosti jsem získal úplně jiný pohled na věc.

                                        0 0
                                        • maajkee  

                                          no jo, máš naprostou pravdu, ale ta louka… :)

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Posedět na louce je někdy super, ale já k tomu tedy opravdu nepotřebuju nějaký defekt, ono to jde i bez něj.

                                            0 0
                                            • maajkee  

                                              to ne, vidím jak uháníš a řka si, no to je paráda ty pneu, si na posezení na louce ani nevzpomeneš :)

                                              Defekt člověka ale krásně uklidní :)

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Uprostřed pěkného rychlejšího mírně technického sjezdu s šutry tedy opravdu zastavovat nebudu. Zvlášť když po levé straně je sráz dolu a po pravé sráz nahoru a na obou hustý les (tedy výhledu nula) :-)

                                                A možná Tebe defekt uklidní, mě tedy leda naštve (a to jsem spíše flegmatik).

                                                0 0
                                              • jIrI___  

                                                Defekt mě tak maximálně nasere, ne uklidní :)

                                                0 0
                                                • maajkee  

                                                  no vždyť vám to neberu :) Já na kole nejezdím abych se nasíral, ale naopak :)

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Já zase nejezdím na kole proto, abych měl možnost řešit defekty :-)

                                                    Někdy můžem vyrazit na vyjížďku. Každý kilometr Ti propíchnu duši a už se těším, jak budeš s každým dalším flastrem čím dál klidnější :-)

                                                    0 0
                                                  • maajkee  

                                                    hele, to je trochu blbost, za jednu vyjížďku jsem snad nikdy v životě víc jak 2 defekty neměl, tak v 95% vyjížďek žádnej defekt nemám. Jseš prostě starej nervóza no :)

                                                    0 0
                                  • camlost  

                                    mas to skoro spravne, jen jsi zapomnel zminit jednu drobnost – spravne ma byt:

                                    … prorazit na vyjížďce duši, člověk si sedne na louku do mraveniště, svítí…

                                    :-)

                                    0 0
                                    • maajkee  

                                      jj, mravenci jsou fajn :)

                                      0 0
                                      • pepek  

                                        No poslední moje defekty nebyly zrovna na prosluněné louce:

                                        1. V zimě, –6 st, vlhko, kamarádi zmrzlí a nasraní.
                                        2. V zimě, 0 st, tma, v oboře, kolem někde jeleni.(plno

                                        jelenů, daňků, muflonů a kdoví čeho)

                                        1. V zimě, –5 st, ve sněhu, prochladlej, trvalo to snad půl hodiny

                                        (komplikace s páskou)

                                        Takže při defektu nemusí zrovna relax.

                                        0 0
                                  • RacerX  

                                    jo, to si dokážu představit, defekt, slunce, louka a miliony komárůůůů :o)

                                    0 0
            • pitos  

              Je jedno jestli máš fulla nebo ne, tvrdá guma ti nebude sedět v terénu nikdy tak dobře, jako když ji nafoukáš na nižší tlak.

              I když jak se podívám na tvé silniční pláště, tak to je jedno,ty ti nebudou držet nikdy nikde :)

              0 0
              • MlokCZ  

                Přesně tak. Navíc se ale přidává to, že na některém povrchu mají pláště méně nafoukané i menší valivý odpor.

                0 0
              • Kynio  

                Jasný no, ty pláště mám v plánu měnit. Furt to v terénu ustřeluje a o kořenech ani nemluvím. Chci je měnit, protože řeším bezdušáky. Tyhle pláště sem kupoval ještě na obyčejným horalovi, kdy sem jezdil převážně po asfaltových stezkách atd. Až s příchodem fulla sem začal brát lesní cesty vážně :)

                Jinak Mloku díky za opravení a vysvětlení a hlavně vypsání tvých zkušeností s UST plášti.. O váhu mi opravdu nejde. Sere mě s prominutím prorážení duše a neustálý lepení duše. Jak tak čtu, tyhle tmely a spreje opravdu fungují jen na bezdušových pláštích. V duších ne, kvůli pohybu duše v plášti při jízdě. Jakej máš názor na KIT, kterej mi vytvoří z obyč ráfků bezdušový? Vyplatí se do toho investovat 1500Kč, nebo je lepší raději přeplést kola na nový bezdušový ráfky??mám 36 drátů..jinak kolo viz můj profil, určitě ses už mrknul :) předem díky za rady

                0 0
                • MlokCZ  

                  V dušových pláštích tmel funguje taky, ale pouze zase v případě ježdění bez duší. I když u UST plášťů funguje nepatrně lépe díky silnější stěně pláště.

                  Kde akorát nefunguje, tak to je v duších.

                  Výhody a nevýhody UST + UST řešení oproti dušový plášť + dušový ráfek + sada už tu byly také mnohokrát, ale ještě jednou:

                  • UST + UST řešení je těžší
                  • UST + UST řešení je odolnější (i když v případě třeba Schwalbea použití double defense verzí pro dušové pláště a bezdušovou sadu tobude podobné s odolností)
                  • UST + UST vyžaduje speciální ráfky
                  • UST + UST řešení má snažší montáž (téměř vždy jde bezkompresoru, u dušových plášťů jak kdy a často to nejde bezkompresoru)
                  • UST + UST řešení má větší jistotu držení pláště v ráfkuv extrémních situacích jako hodně špatný dopad s většího skoku (toale samozřejmě neznamená, že by ti co používají dušové pláště aráfky + bezdušovou sadu nějak často svlékaly plášť z ráfku, jen toriziko je tu mírně větší)
                  • UST + UST řešení těsní i bez tmelu, takže můžeš třeba zkusitplášť aniž bys dával tmel, nemůže to samovolně přestat těsnit (tímmyslím bez defektu)

                  Já jsem pro svoje ježdění zastáncem UST + UST řešení (a to i přesto, že mám doma kompresor), prostě mi více vyhovuje. Mám ale na všech svojich kolech UST ráfky.

                  Tím samozřejmě nechci tvrdit, že dušové pláště s bezdušovou sadou jsou špatné řešení, každé má prostě svoje a je na každém co preferuje.

                  0 0
                  • Kynio  

                    Dokonalý srovnání :) nevěděl jsem, že jde použít dokonce i dušový plášť k bezdušový sadě. Dejme tomu, že bych chtěl tuhle možnost vyzkoušet, máš tip na nějakou tu sadu pro předělání dušových kol na bezdušový? Aby po tom nebylo prd, něco to vydrželo a nestálo moc peněz? díky

                    0 0
                    • Kynio  

                      promiň beru zpět prosbu o doporučení :) pročtu si historii ve fóru. Je tu toho hodně a určitě něco najdu, nechci tě zbytečně otravovat

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Naopak, pokud použiješ dušový klasický ráfek a bezdušovou sadu, tak je lepší dát dušový plášť. UST plášť bych dával jedině na UST ráfek nebo skoro UST ráfky (tím myslím NoTubes ráfky apod. které jsou uzpůsobené i pro UST patky).

                      A ty skoro UST ráfky typu NoTubes, tak ty jsou právě vhodné bez duší pro použití obou typů plášťů.

                      Na UST ráfek tedy můžeš taky použít dušový plášť bez duše, ale zrovna tahle kombinace je na nahození asi úplně nejhorší a i s kompresorem to nemusí jít bez pomocné metody (nahození jedné patky s duší).

                      A praktické zkušenosti mezi jednotlivým bezdušovými sadami nemám, doma mám pouze zbylé gumové pásky z NoTubes sady, kterou jsem kdysi chtěl použít a nakonec ani nezačal jezdit (pouze jsem kdysi svedl tříhodinový boj o nasazení bez kompresoru, který jsem prohrál a nenasadil a více už to s bezdušovou sadou neřešil) a místo toho přešel na UST + UST řešení.

                      0 0
                      • krokus  

                        Chci se zeptat: Dá se na NoTubes ráfku jezdit s UST pláštěm bez tmelu? Asi ne, že?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Nezkoušel jsem. Někdo tu psal, že takhle měl nasazené chvíli NN UST a tlak držel. Ale je to řešení na hraně, kolem pásky to nemusí 100% těsnit.

                          0 0
                    • jIrI___  

                      http://www.kupkolo.cz/…it_5896.html troufám si říct, že nic levnějšího neseženeš.

                      0 0
                    • zmolko  

                      skus pozret tuto temu: NT Home Made

                      0 0
                      • ememem  

                        na to bych sa uz dnes vytento…ak chces sicher tak kup origos nt sadu, ak chces lacnu tak http://www.kupkolo.cz/…it_5896.html. minimlane v kvalite home made to urcite bude, o pracnosti sa skoda bavit.

                        0 0
                        • zmolko  

                          no, pasku do rafiku mi doniesol tatino z roboty-elektrikarsku izolepu + vodarensku teflonovu (ta izolepa by myslim stacila), cize zdarma. ventil ti staci vystrihnut zo starej duse (ja som nasiel doma ust) + vodarenske tesnenie, ktore mi doniesol brat z roboty, cize tiez zdarma. uz len kupit tmel = cca 490kc. cize celkove naklady okolo 20€ a mam to na par rokov.

                          0 0
                  • ememem  

                    k prvemu bodu ohladne hmotnosti – v konecnej sume ust + tmel kontra obyc. plast + dusa je to ale cca 20–30g za cenu radovo vyssej odolnosti. jestli ale zoberies nejaku odolnejsiu variantu plasta (s-skin,d-defense, supersonic a pod.) prip. obyc. plast + hrubsia dusa tak to vyjde nastejno ak nie v prospech ust.

                    vynimku tvoria mackovia ako FA, ale to je tym ze su s-skin+ust cize vlastne 'zdvojena" ochrana. naco to je dobre neviem lebo hmotnost je uz znacna a aj jedno bez druheho odolne viac ako dost. asi je to skor myslene na jazdeni z kopca jak dokopca.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To bylo srovnání jen těch dvou bezdušových řešení mezi seboum, ne srovnání oproti duším.

                      A tam i když vezmeš double defense pláště, tak budeš na tom pořád o něco lépe s váhou než s UST.

                      0 0
    • Pi†el  

      Zalezi i na konkretnich plastich. Chce to pouzit i trochu zdraveho rozumu. Na omak to nemuzes mit jak beton, ale ani tak meky, aby kdyz se o kolo opres, si sel s rafkom na zem..

      0 0
    • Oakey  

      Pár dní zpátky sem nasadil nový Maxxis Advantage 2,25 a na svejch 90kg čistá váha, tj. přes 95 s výbavou sem fouknul předek na doporučený min. – 35 PSI a zadek se zdá ideál v rozmezí 43 – 45 PSI.

      0 0
    • Hynas  

      Nanoraptory vozím bezdušově a foukám tak, že když zmáčknu shora oběma palci proti ráfku, tak o třetinu to bude určitě. A nemůžu si stěžovat a to i na fullu. Na asfaltu rozdíl minimální oproti betonovým plášťům, v terénu neskutečný. Za poslední dva roky jeden defekt, ale nic, co by notubes nezvládl.

      0 0
      • MlokCZ  

        Zajímavé, že tak málo defektů. Já na různých kombinacích UST NN a RR mám za 2,5 roku defektů cca 20. Vše malé defekty typu trny a přesný počet nevím, vždy jen odhaduju podle nalezených míst zacelených tmelem. Jen z Korsiky (kde jsou ale všude extra trny) jsem si mohl přivést 4–5 defektů.

        Každopádně počet je nepodstatný, také jsem ani jeden z těch defektů nemusel řešit, vše zacelil tmel a to ještě tak, že jsem nikdy ani neměl větší ztrátu tlaku.

        Jinak zcela souhlas.

        0 0
        • zmolko  

          ja som jazdil 1,5 sezony na meride co mam v profile, su tam obycajne x-mission plaste, skoro slicky. mam cca 62kg a fukal som priblizne na 20–25psi. jazdil som vsetko, nijak som ho nesetril a nemal som ani jeden defekt. je to zaujimave, mozno za to mozu aj tie anti-snake bite rafiky, neviem.

          a jak som uz pisal vyssie, potom som si kupil fulla, fukal som ho trochu viac a kazdu chvilu defekt, no to bolo kvoli sedeniu pocas prejazdu obrubnikov :)

          0 0
          • Kynio  

            No vidím to tak, že z důvodu nedostatku financí, budu foukat kola rozumně a nebudu sjíždět schody :D potom až zase finance budou, asi přejdu na UST+UST ať mám pod zadkem ještě větší pohodlí :)

            0 0
            • MlokCZ  

              Jinak ani bez duší nemůžeš foukat neomezeně málo. Pokud je kvalitní ráfek, tak lehoučký kontakt s překážkou, která jde až na ráfek mu neublíží (a s duší už bys prorazil).

              Ale pokud by to byl extrém a překážka šla ještě velkou silou na ráfek, tak rovnou zrušíš ráfek a je vymalováno.

              Snížení z 30/35psi, kde jsem ojediněle zadní prorazil s dušemi na 25/30psi bez duší ráfek přežívá dlouhodobě (tím myslím že jsem po těch 2,5 letech na UST nenašel při posledním doplňováním tmelu a kontrole ráfku aní náznak problému nebo pozůstatek kontaktu s překážkou) v pořádku i když teď to ohledně průrazů šetřím mnohem méně.

              0 0
            • pitos  

              Potom je ještě jedno řešení,neseď pořád na tom kole(jen potvrzuje, že full ti může vzít i to minimum techniky co si přineseš z HT) a nauč se jezdit.

              0 0
              • Kynio  

                Jistě, že v terénu na kole furt nesedím. To bych si brzdo to kolo taky mohl odrovnat..největší nerovnosti stejně přeskočím. Bylo to celkem složitý naučit se pak na fullu skákat, ale nakonec se zadařilo celkem dobře :) To, že sem si prorážel duši nebylo obrubníkem, ale posledním schodem na schodišti. Tam dostane zadní kolo vždy nejvíc zabrat. A tomu zabránit nejde, protože poskočit tak, jako při najíždění na obrubník, už není tak jednoduchý při sjíždění schodů. Řekl bych, že to spíš ani není možný a navíc by to nemělo asi žádnej efekt. Ohledně bezdušovek popřemýšlím. Rozhodně po přečtení historie se začínám bát kitu na vytvoření bezd. kol. Možnost svlíknutí pláště z ráfku, nemožnost fecování obyčejnou pumpičkou atd. Moc se mi nechce sebou vozit bombičky se stlačeným vzduchem. Takže pak bude jistější zainvestovat do nových ráfků a plášťů. No uvidíme :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Sebou pro větší defekty, který by nezacelil tmel se vždy vozí duše, ať máš řešení jakékoliv a tedy případná oprava v terénu je skoro stejná jako s dušemi. Jen navíc budeš trochu ******** od tmelu (nic hrozného) a pak budeš muset pečlivě zkontrolovat celý plášť, protože v něm mohl zůstat nějaký trn, který pak následně píchnul vloženou duši (a bez duše to zatěsnil tmel).

                  Takže žádné bombičky se vozit nemusí.

                  0 0
          • MlokCZ  

            Ten přechod na fulla ale znamenal, že jsi předtím na HT nejezdil žádné pořádné terény nebo aspoň ne vůbec trošku agresivněji.

            Jinak bys totiž s tím tlakem prorážel na HT minimálně zadní jak na běžícím pásu.

            Přepočítám-li to ± na svojí váhu, tak je to cca 23/28psi a ještě navíc pro méně objemné pláště než vozím já. Tohle vozit na HT, tak kupuju každý měsíc aspoň jeden nový zadní ráfek.

            Tedy na HT i pro objemnější pláště jsem foukat mnohem více, abych neprorážel. A proto když jsem pak na fullu jezdil skoro to samé (i když třeba o trošku rychleji), tak jsem mohl naopak začít foukat o malinko méně. Ale ani tak to s dušemi nešlo pod 30/35psi, to až když jsem vyhodil duše.

            A nevím v jaké rychlosti jsi zkoušel ty obrubníky v sedě, ale v terénu se dostávám do situací, kdy je to pro šanci na průraz mnohem větší šance než obrubník (u obrubníku, když se neuráčím zvednout ze sedla, tak to nebývá ve velké rychlosti), jednak kvůli větší rychlosti a druhak v rozbitějším terénu nemůžeš vše přeskočit jako ten obrubník ani když chceš).

            0 0
            • zmolko  

              na tom ht som fakt tolko fukal, je to az neuveritelne. tie obrubniky som chodil v dost velkej rychlosti, mozno cca 10km/h, ale stalo sa mi to aj napr. pri skoku z obrubniku. skusim tie no tubes, aj tak som ich vzdy chcel, uvidim ci mi pojdu.

              0 0
          • MlokCZ  

            Jinak já mívám většinu defektů trny a ty píchnout jakýkoliv plášť. Tady hlavně záleží co a kde se jezdí.

            0 0
            • lutte1  

              No vidíš já měl asi 2 trny za tu dobu co víc jezdím (3roky).

              Jinak samý proražení a to vždy mojí chybou.(málo jsem foukal nebo moc prasil) :)

              I tak těch proražení nebylo moc,rozhodně né tolik, aby mě to donutilo měnit systém plášťů. :)

              Tím ale nepopírám výhody sytémů Notubes a UST.

              0 0
            • camlost  

              jj, trny jsou peklo. ust mam od prosince, zatim jsem si zadneho defektu nevsiml.

              tlaky vozim od 20 psi vys podle nalady (70 kg, 2.2" plaste). aktualne tam bude neco kolem 30 psi, v sobotu jsem to trosku prifouknul.

              0 0
            • Marccoo  

              Já nejezdím nikde,defekt žádný :)

              Ale po pravdě,radši bych měl pořád díru v kole než být pořád někde včudu a kola jenom lenivý a já taky:(

              0 0
      • krokus  

        Jak jsi spokojený s nanoraptory používanými bez duše? Jezdím je už dlouho s duší, jsou to myslím dobré pláště. Uvažuji o přechodu na bezdušový systém.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.