Ahoj.Mam takový dotaz. Mám tlumic fox elite flout dps 165×45.Moje vaha je ± 93 kg.Foukam tam 300 psi a v servise mi řekli že tam foukam moc,na mou váhu. Nevíte někdo kde je zakopaný pes.Dekuju předem za info.
Ahoj.Mam takový dotaz. Mám tlumic fox elite flout dps 165×45.Moje vaha je ± 93 kg.Foukam tam 300 psi a v servise mi řekli že tam foukam moc,na mou váhu. Nevíte někdo kde je zakopaný pes.Dekuju předem za info.
A proč tam foukáš tolik? Nesnažíš se snížit sag pod rozumnou hodnotu? u EVOL komory je přepouštěcí kanálek více ve zdvihu a větší negativka a hodně malého sagu vůbec není možné dosáhnout a je ten tlumič určený k použití s větším sagem.
Pokud foukáš proto, abys nechodil po dorazech, tak to chce dát větší vložku do pozitivky.
Samozřejmě na každém rámu je to jiné dle reálného přepákování. Ale 300psi na tu hmotnost mi přijde opravdu už moc, to by musel být opravdu extrém mezi rámy, aby to bylo opravdu potřeba.
Ahoj,tak myslis že tam mám dát 30 procent,.Teď tam mam 25 procent. Musím vymenit vložku, protože jsem ± 55 až 60 procent zdvihu.Tato podlozka tam je.Tak jakou tam dat.Dekuji za info.Je to Scott Spark 950.
Tedka je tam podložka 0,95.
Tlumic foukam, na 25 procet sagu,me váhy.Uz nevim jak to napsat .Diky za info asi otravuji.Nejsem žádný elitak, jenom jsem chtěl poradit od odborníků. Když, odborníci u Svece, mi neporadily. Myslel jsem ze mi někdo, s vás bajkeru, poradi.Dik a omlouvám se ze jsem vás, obtěžoval.
A kolik využíváš zdvihu? Dáváš dorazy?
Právě že ne.Na tlumici asi 55 až 60 procent zdvihu.A u vidle to samé. Ale vydli bych neřešil, mel bych sundat token.Ptal jsem se Sevce, kolik je tokenu v této vedly a on mi neuměl,odpovědět. Objednal jsem si orech a uvidím a potom to budu řešit. Mě, hlavně zajímá tlumic co je na fotkách a píšu o něm.
Orech na sundani matice u vidle.
Vidle je 120 vzduch a přidávám foto
Takze bys rad zustal na stejnem sagu a vyuzival cely zdvih?
Ano.Presne tak.
Vyndej token.
Jsem rád, že mně někdo už pochopil.Dekuju za to.
Vyndam,až mi přijde nástrojový orech na racnu a uvidím co tam,je.Jestli dva nebo tři a nebo jenom jeden.
Já myslel z tlumiče. Ve vidlici jsou většinou 2ks
To je právě ten problém. Evol komora s velkou negativkou není určena pro tak malý sag. I když Fox má v manuálu 25–30%, tak snižovat to až na úplných 25% není moc dobrý nápad.
Přepouštěcí kanálek je prostě na to moc ve zdvihu.
Ono pak třeba při pokusu snížit sag z 28–25% je potřeba přifoukat strašně moc, až je to opravdu hodně přefoukané.
Zkus to foukat na aspoň trošku větší sag kolem 27–28%. Využití zdvihu máš opravdu šíleně malé, takže to chce nejen trochu snížit tlak (a navýšit mírně sag), ale ještě navíc zmenšit vložku v pozitivce.
Děkuji, vyzkouším to.
Ahoj, vypůjčil bych si vlákno na dotaz. Čím se dá nahradit v tlumiči Fox Float DPS Performance olej Fox float fluid? Potřeboval bych udělat přes víkend malý servis a zapomněl jsem ho přidat k servisní sadě a nevím jestli by se mi ho podařilo rychle sehnat. Stačí na to nějaký 5wt tlumičový olej? Díky.
Nn, použít se dá třeba fox gold 20
Hmm, tak to se obávám je jak z bláta do louže ;) ale dík.
OBNOVA VLÁKNA
Mám dotaz:
Lze provozovat tlumič Fox dps úplně bez tokenu, nebo tam musí být alespoň ten nejtenčí, růžový?
Nemusí
Dík za info!
Prosim o radu. Mam kolo canyon lux tlumic fox float dps po servisu. Cca po 1000km mi v zamcene poloze tlumic propada na 50% sagu a nevraci se. V cem muze byt problem?
Jak je na tom tlak?
Omlouvam se to jsem nenapsal, je tam mnou nastaveny tlak 200psi.
A když to necháš chvíli stát a pak propružíš, čvachtá to?
Nejspíš vadné těsnění na hlavním pístu – pretesnit.
Diky
Pretesneno diky
To jsem si nevsimnul, vyzkousim to.
Hezké nedělní odpoledne přeji.
Chtěl jsem se zeptat. Zvažuji nákup low cost fullu, který je osazen tlumičem: FOX Float DPS Performance, 210/55, r. 2022 nebo 2023 (nevím přesně) zdvih 150 mm.
Teď dotaz – vážím cca 100 kg. Je reálné, že ten tlumič, i když asi nafoukaný na max (?) bude jakž takž fungovat? Pokud bych ho měl hned měnit, už by ten poměr výkon / cena nebyl úplně ok.
Děkuji za info.
Bude. IMO se stejne na max nedostanes.
Děkuji – četl jsem, že to lidi dost mění za X2 (tomu bych se rád vyhnul).
Tak ono je to spíš o tom, že DPS je tlumič na xc/lehký trail. Na kolo se 150mm zdvihem už moc nestačí – nemá moc možností nastavení a je malý = v delších sjezdech se zahřívá a nepříjemně tuhne.
Mám tenhle tlumič na dc kole se 120 mm zdvihu a tam funguje výborně. Na 150 mm a metrak váhy to nemusí stačit.
No právě. Já teda po pravdě na tom asi nic noc jiného než bych sjel na 120 mm jezdit nebudu (výjmečně). Je to prostě možnost koupě 150 mm kola za dobré peníze. Vzhledem k mým skoro 2 m a metráku váhy jsem z gramaření vyrostl. Raději něco odolného:(
no což ten tlumič teda není…
Což už vůbec není X2 VVC :)
Co superdeluxe RC2T Air
To je dobrý tip- jen o třicet tisíc výš (pravda je to taky upgrade na karbon, což mi ale u 150 mm zdvihu je více méně jedno.
nikde o žádném x2 nepíšu…
x2/dhx2 je jak maxxis závodní gumy, na jeden víkend :-D
Super Luxus v luftě mám na kole, a oproti tomu, jak se na něho tady pěly slávy, tak jsem zatím tak trochu zklamaný… Konkrétněji – ještě ho budu ladit, ale už pomalu uvažuji o náhradě… ;-)
Asi tam bude hodně efekt přestupu z FourBy4 + DHX2 na VPP + vzduch, a skoro metrák ve výstroji… :-)))
to neokecáš, prostě to nechodí, pero i vzduch X2 mi na tom samém vpp chodí perfektně a taky mám metrák :-D
Máš Deluxe ultimate s HBO v 210×50? Jestli jo,tak ho beru a kup si X2, na bazaru je jich nových spoustu.
Super Deluxe air se asi s HBO ani nedělá, ne? Mám 230×60 navíc s ložisky, takže to do moc rámů nepůjde… :-) Ještě mu dám šanci a zkusím si s ním pohrát, ale zatím to není bůh ví co.
jsou s HBO ale jen pro oem myslím a tady :-) https://r2-bike.com/…d-Mount-2023
Dělá, jen není nastavitelný. Teď je konečně na prodej i pro koncové zákazníky. A máš to v ultimate, nebo select?
No vida. Díky za info. To ještě raději zapátrám, co to mám přesně za verzi. Jde to dohledat jak u Foxu podle kódu?
Jinak je to Ultimate na Santovi. Neříkám, že je úplně nepoužitelný, ale přestavoval bych si větší citlivost na menší rázy. Vedle Mirorkova pružiňáka byl ten rozdíl v odtrhu propastný… :-)
píšťalky na metrák nebrat :-)
No jo, pružina je pružina. Pokud ti na tom rámu vychází rozumná tuhost pružiny tak moc nevidim důvod se dál zaobírat vzduchovym. Zvlášť na virtuálu, kde se neni třeba bát nadměrného pohupování apod.
pokud se nepletu, tak pístnice na sobě má z čárek takovou pyramidu.
Ps:: A točíš točítkama na správnou stranu? Už jsem se taky setkal s tím, že to furt lidi utahovali a říkali, že to není citlivější. Mám ho v pružině a super. Storia je sice lepší v podpoře zdvihu, ale za ty prachy super tlumák.
Ve vzduchu si ho pak dám na trailbike.
Jo jo.. Točím správně, ale taky jsem nad tím ze začátku maturoval. Aneb jak udělat jednoduchou věc komplikovanější… :-)
Ono nejde i to co by si sjel ale jak rychle. 150mm dovolí přirozeně o dost vic než 120 a související konstrukce kola. Takže prostě rychleji pojedeš. Jak moc by ti ten tlumič vadil je ve hvězdách, někdo to asi neřeší, někomu to drásá nervy. Akorát když už tak bych ho rozhodně neměnil za X2. Zaprvé je to hrozně drahý tlumič, za druhéne moc spolehlivý. To když už zůstat u Foxu tak Float X. Nebo třeba RockShox Super Deluxe Ultimate.
dpx což vychází z float x už jsem letos reklamoval (vrátili hned prachy), superdelux coil dokonce 2× :-), takže spolehlivost je dnes super všude :-D
když máš štěstí na servis, kde fox (x2/dhx2) opravdu umí a nepoužívají ten origo shit kit, vydrží klidně sezonu
Dpx vychází z platformy float. Je to float dps s nabastlenou expanzkou. Float X je novější větší mohutnější a zdá se velmi spolehlivý, minimálně ve srovnání s X2 a DPX/DPX2.
RockShox tlumiče od té doby co mají v názvu Deluxe jsou obecně velmi spolehlivé l, ať už je to kalý velký nebo pružina. Jasně, sem tam se pokazí cokoliv.
Napsal jsem chybu, myslel jsem dhx, ne dpx…
Čau, prosímtě a kterej servis to umí? Servisoval jsem DHX2 v kolofixu a ten to asi nebude, páč tlumák vydržel neklepat tak do prvního bikeparku.
Je to tak, origo těsnění stojí za prd, mě nevydržel naposled ani týden. Pak jsem ho dal Kamilovi a po roce je stále ok a to už ho jezdí mladý a ten se s tím necrcká jako já. Teď jsem mu ho sundával z kola a kontroloval, že ho pošlu na servis a prd, nic neklepe, nic nečvachtá. Před tím nemyslitelné :-)
Super díky. Příští servis zkusím tam.