Neví někdo jakou viskozitu má tlumičový olej v tomto tlumiči? A kolik PŘESNĚ ho tam má být? V servisním manuálu jsem nic nenašel, nebo jsem to přehlédnul. Neumím anglicky, tak jsem hledal nějaké číselné hodnoty.
Dík Lišák
Neví někdo jakou viskozitu má tlumičový olej v tomto tlumiči? A kolik PŘESNĚ ho tam má být? V servisním manuálu jsem nic nenašel, nebo jsem to přehlédnul. Neumím anglicky, tak jsem hledal nějaké číselné hodnoty.
Dík Lišák
Nikdo nic?
MAXIMA 5 wt 199 Kč
Tlumičový olej od firmy Motorex je určen do systémů vidlic a tlumičů Manitou. KValitní olej s trvanlivými vlastnostmi vytváří podmínky pro ideální průběh tlumení jakéhokoli´tlumícího systému. Dodává se s viskozitou 5wt.
toto jsem nasel na: www.progresscycle.cz/…ou/firma.asp?…
5W jsem tam nalil, ale je to málo. Musím mít téměř uzavřené tlumení.
SPV tam slouzi jako tlumeni? zkus prosim te jeste popsat co se deje kdyz nastavis odskoky na max./min. atd…
Měl jsem na tlumiči „stuck-down“. Tak jsem ho rozdělal podle manuálu, z negativní části tlumiče jsem tím pádem vypustil tlak, který se tam dostal z pozitivky. Když už jsem to měl rozdělaný, tak jsem pokračoval dál (podle manuálu) a rozdělal i tlumicí část. Olej nebyl už úplně čistý, tak jsem ho vylil do pixle a nabral do stříkačky. Bylo ho tam 18ml, ale při rozdělávání mě něco málo uteklo. Nalil jsem tam nový Denicol SAE 5, 20ml. Do SPV komory jsem stříknul kapku RedRumu, aby byl pístek mazaný i shora.Celé jsem to seskládal a namontoval. Při zkušební jízdě jsem cítil, jak při pohybu zadní stavby jde něco „kov na kov“. Jelikož „O“ kroužek na válci ukázal, že pružení na doraz nešlo, tak to muselo být při zpětném chodu. Tlumení jsem skoro uzavřel, napřed to klepalo dál, ale pak se to (asi-už jsem byl skoro doma, neměl jsem víc času) uklidnilo. V SPV komoře vozím 40–60PSI Takže tak. Musím to zkusit pořádně projet a vyzkoušet různé režimy. Zatím sháním informace.
takze se ti zda ze to junguje az na ty zvuky ok? …lepils ty veci jak pisou tim loctitem…?
Loctitem jsem nelepil, nikde po něm v originálu nebyly stopy a navíc jsem měl všechno mastný.
V pouzdrech vakl není.
Pokud budu mít čas, tak to ztr večer rozdělám.
jeste bych se podival na vakl v tech pouzdrech za ktery je to chyceny…
v navofu tam pisou ze ta tlumici cast se ma plnit tak, ze vlastne tu tlumici „patronu“ vlozis do toho oleje a primov olejove lazni to skladas a jen rukou dotahnes. potom vytahnes a dotahnes nakonec klicem ve sveraku. mozna je tam malo oleje…
taky si myslím, že asi to je ten problém.. Málo oleje ⇒ vzduchová bublina, která dělá paseku při tlumení.
Pánové díky, měli jste pravdu. Po doplnění oleje se tlumič chová tak, jak má. Testováno sice jen 15km v terénu cestou do práce, ale vypadá to dobře.
Ještě jednou dík!
tak to jsem rád že to vyšlo
Večer to zkusím rozdělat a znovu naplnit. Toho oleje tam ale mám dát kolik? Podle obrázku 13. otvorem pro jehlu ho tam nalít až poteče ven?
Jasně, blbě jsem to pochopil. Složím to v pixle plné oleje.
sam s tim nemam zkusenost, ale jen proto ze ti nikdo neodpovidal tak sem se podival do tech navodu tak snad to bude tim a pomuze ti to… P.S: psal sem ti na icq, ale ty tam asi nebyvas co?
Olej doplněn, tlumič složen, venku prší… Zkouška bude jindy :-/
A swinger se nemusí po šáhnutí do tlumící části pak zpětně hustit na velké tlaky jako jiné tlumiče? Tím myslím, že pokud ano, tak jak tohle chceš řešit, když předpokládám chceš měnit olej v tlumící části.
Swinger má v tlumicí části píst SPV komory, takže se snad přímo komora hustit nemusí. Tlak se dává do SPV. Aspoň myslím. Už jsem to kuchnul, takže je to stejně jedno.
nemáte někdo návod jak rozebrat tento tlumič? spíš jestli na mě neco nevyletí a tak, kolik oleje ap.