• krokus

    Chci se zeptat, jestli se nedělá nějaký tlumič, který by měl 3 polohy – open, omezení a lock – a dal by se ovládat z řidítek. Vím o něčem takovém jen u Scottu (OEM tlumič na dražších variantách Sparku a Geniusu). To je ale docela drahá varianta, navíc není myslím ideální mít na kole OEM tlumič.

    Dost dobře nechápu, že takových tlumičů nejsou mraky. Konstrukčně by přece nebyl problém je vyrobit a řada jezdců by přepínání mezi třemi polohami jistě ocenila. Nebyl by pak vlastně už moc důvod mít HT (zvlášť v případě, že zamčený tlumič by se při velké prdě odemkl, aby se nezničil rám).

    Některé tlumiče jsou jen zamykací (Manitou Radium nebo tlumiče od DT Swiss – ten má i lockout na řidítka), některé mají jen omezení (např. propedal od Foxu). Pak ještě vím o Foxu Triad, který má všechny tři polohy – ty se však přepínají přímo na tlumiči. Navíc to je taky snad OEM komponent.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • McBlacky  

      zrovna triad s ovládáním na rodla bych bral všema deseti. když dám flašku do držáku tak to je trochu komplikovaný ovládání /S SJ/

      0 0
      • krokus  

        No a nešlo by to nějak zbastlit? Ale triad se asi na jiném kole použít nedá, viď?

        0 0
        • McBlacky  

          dá na všech co mají stejnou rozteč.

          přemýšlel jsem o tom a nic mě nenapadlo -mechanického- i za předpokladu, že bys musel točit jen na jednu stranu a tudíž přeskočit případnou „nechtěnou“ pozici

          0 0
          • mates555  

            a ta rozteč je kolik??? taky bych bral na svoje něco,jako je ten Triad…

            0 0
            • McBlacky  

              normálně jsi mě zvednul ze židle :)

              oko – oko 190, což je jeden ze standartů

              0 0
          • krokus  

            Parametry tohohle tlumiče jsem nikde nenašel. Prodává se někde samostatně? Poohlížím se po jiném kolu, než je Stumpjumper, po něčem víc xc. Možná Canyon XC…

            Kdyby se podařilo vymyslet to dálkové ovládání, tak by to fakt nemělo chybu.

            0 0
            • McBlacky  

              mám obě a jsou fakt dost jiný. Ale kdybych měl vzít jen jedno bude to SJ

              0 0
              • krokus  

                Můžu vědět proč?

                Mám teď Meridu 3000D, zdvihy 140/130. V těžším terénu je to kolo dobrý, ale v lehčím terénu je znát, že tolik nejede, a na silnici je to úplná bída. Nevím, nakolik je to dáno těmi zdvihy a nakolik konkrétním modelem. Navíc do opravdu těžkého terénu se stejně bojím, tam už mě nelimituje kolo, ale má bídná technika a psychické bloky.

                Uvažoval bych právě o tom Canyonu XC. Jak to žehlí a jak to jede? Nebo třeba Giant Anthem s Maestrem, i když nevím, jestli by těch 100 mm zdvihu nebylo už přece jen málo.

                Nejradši bych samozřejmě toho Sparka, ale tolik peněz se mi do kola dávat nechce.

                0 0
                • mr.antik  

                  Anthem X byl mohl být dobrá volba…

                  Ten určitě frčí i na asfaltu

                  0 0
                  • krokus  

                    Máš tohle kolo vyzkoušené? Jak to žehlí a jak moc se to houpe třeba při šlapání ve stoje? I když člověk asi nemůže chtít oboje, že jo:-) Nebo teda může, ale ne s většinou tlumičů, které se dneska prodávají. S meridou, kterou mám, šlapání ve stoje naprosto nemá smysl.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      Právě že tohle vyzkoušené nemám. Je obyč anthema no a to je raketa :-) Ani ve stoje se to nehoupe (ale když chceš tak to rohoupat jde).

                      Přepokládám že „X“ na tom bude podobně ale s větší rezervou ve zdvihu.

                      On v podstatě ani Reign se při šlapání ze sedla nehoupe.

                      0 0
                      • krokus  

                        Zajímavé. Budu si muset někde půjčit testovací kolo a pořádně to vyzkoušet. Menší pohyb v tlumiči při šlapání vestoje by mi asi nevadil, ale nesmí se to propadat jak česká koruna před rokem :-)

                        0 0
                      • krokus  

                        Zapomněl jsem dodat, že na tom anthemu by mi asi vadila vidlice fox se zamykáním na korunce – určitě bych chtěl mít lockout na řidítkách. Tohle by se ale dalo vyřešit výměnou.

                        0 0
                        • mr.antik  

                          Podle mě nemá smysl zamykat vidlici, stačí se naučit jezdit víc v klidu a nehoupat se na tom kole. Pro závodní účely to chápu…

                          0 0
                          • krokus  

                            Nevím, no, na HT mám Rebu s poplockem a zamykání využívám dost často. Neříkám, že jsem díky tomu o moc rychlejší, ale mám z toho tak nějak lepší pocit.

                            0 0
                            • mr.antik  

                              Jestli rozhoupeš přední vidlic při normální jízdě, tak se nedivim, že se pod tebou full houpe :-) Prostě nesmíš tak dupat do podálu a houpat tělem, ale hezky točit nohama…

                              Ale určitě se Gianty daj bez problému půjčit, tak to chce zkusit…

                              0 0
                              • krokus  

                                Myslel jsem při jízdě vestoje. Mám tu rebu nastavenou dost na citlivo, nedovedu si představit, že by se dalo šlapat vestoje bez jejího pohupování. Ale možná někdo s excelentní technikou šlapání… Jinak talas na meridě se mi při šlapání ve stoje taky houpe.

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  To je jasný, já třeba šlapu ve stoje jen chvilkama, abych odpočinul zádum a tak.

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  Ze sedla se bude více houpat každá aspoň trošku citlivá vidlice.

                                  Na chrtějšího fulla, kde se bude více jezdit ze sedla, tak zamykání vidlice z řídítek pochopím překvapivě i já odpůrce locků.

                                  Upravená Reba na 115mm se mi ze sedla také houpe hodně.

                                  O upraveném Talasu ze sedla ani nemluvě, to je vyšší zdvih a tam to bude vždy.

                                  140mm+ fully ale nejsou prostě určené na dupání ze sedla, takže tam to nemá smysl moc řešit.

                                  Excelentní technika šlapání ze sedla nic neřeší, sice jde šlapat i ze sedla tak, aby se vidlice téměř ani nehnula, ale to je pro samotné šlapání na nic, pak nemá ta jízda ze sedla skoro smysl.

                                  Ale u tlumiče mi přijde ovládání z řídítek skoro zbytečné (a to myslím pro častější přepínání páčky tlumiče), to teď myslím u kol, které mají dobře dostupnou páčku tlumiče.

                                  Budu teď předělávat AMS 125tku (když bude další Stereo, tak tohle kolo jak je by bylo k ničemu a nevyužité) na chrtější kolo a bude výměna rámu za AMS Pro + u-turnová Reba.

                                  A právě plánuju na tomhle kole více ježdění ze sedla. Dálkový lock na tlumič mi ale netrápí a úplný lock taky ne (RP23 s CT střed + propedal na trojce mi bohatě stačí na jízdu ze sedla na takhle nízkém zdvihu aby se to v podstatě téměř ani nehlo při rovnoměrnější delší jízdě ze sedla, jen při krátkodobém maximálním záběru to už zcela nedurží, lock netřeba – jen na tohle kolo nepřijde supercitlivý tlumič s CT méně než min nebo z TF tuned, ale něco kolem CT střed, uvidíme jak to bude s boost valve). Pushlock u Reby na řídítka tam ale přijde (Reba bude jako vždy upravená, takže o to více nezamčená ze sedla houpe).

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  Dobře si ale rozmysli co a jak s tím budeš jezdit. Já takhle předělávám jen jednoho z fullů, který bude na vyjížďky s méně terénem.

                                  Jako hlavního fulla do terénu bych těch chrtích 100mm nechtěl ani náhodou.

                                  U mně to bude spíš skoro náhrada za celopevňáka (zatím si ho ještě nechávám, ale možná že ho pak zruším, uvidíme časem). HT s odpruženou jsem nakonec zavrhnul zcela, už mi vyloženě začalo vadit ta nevyrovnanost, když je pak odemčená vidlice a pevný zadek.

                                  0 0
                                  • krokus  

                                    Mám teď Meridu AM 3000D. Nevím, nakolik je to dáno zdvihy, ale to kolo prostě nejede. Je to můj první full, takže nemám moc srovnání. Nedávno jsem se byl projet na starém HT s Rebou. Zprvnu jsem byl nadšený z toho, jak famózně to jede, na konci vyjížďky už jsem ale byl pěkně vyklepaný. Přece jen jsem si už zvykl na komfort poskytovaný fullem…

                                    Chtělo by to asi něco kompromisního. Kolo, se kterým nebude otrava jezdit ani po asfaltu. Chci vyzkoušet toho Anthema; půjčím si testovací kolo, uvidím, jaké z toho budu mít dojmy.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Tu Meridu jsem kdysi jel, ale už je to delší čas a přišlo mi, že za pedálem nejde nijak excelentně, ale ani že to není žádná hrůza na danou kategorii zdvihu.

                                      U 100mm chrtího fullu to ale bude v terénu velký skok k horšímu (oproti Stereu je to třeba obrovský rozdíl). Já vím naprosto přesně co mi u takového fullu čeká a že do náročnějšího terénu bych to nechtěl.

                                      Ale protože to je právě i na dost asfaltu (mám teď problémy se zánětem šlach na rukou a bude to asi bohužel na dlouho, na pevnou vidlici teď nějaký čas nemůžu vůbec sáhnout, zatím dokonce vynechávám kolo zcela než se to zlepší), tak mi to vadit nebude.

                                      Já třeba v sedle na tom 100mm fullu nebudu skoro rychlejší (srovnání pro stejné pláště, které ale stejné nakonec nebudou, tím se ten rozdíl plášti zvětší), tohle je u Sterea u mně naprosto v pohodě.

                                      Ale budu mít tu možnost dlouhodobé jízdy ze sedla (místo celopevňáku), o kterou mi tu především jde (pro asfalt a lehký terén).

                                      A dělal si nějaká aspoň orientační měření, co znamená, že ten full nejede? Tím myslím stejná trasa na pohodu projetá na té Meridě a pak na HT a srovnání průměrů.

                                      Jestli to jsou objektivní ztráty energie a opravdu si o hodně pomalejší nebo je to jen pocit, že to nejede.

                                      Já už tu psal mnohokrát, že třeba na rovině na celopevňáku mám pocit, že to letí a při okamžitém vystřídání, že full jede mnohem hůře. Ovšem pak kouknu na rychlost (tepy jedu stejné) a ono jedu úplně stejně rychle a je to jen pocit.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        To srovnání na rovině celopevňák x full je samozřejmě pro jízdu v sedle. Ve výjezdu a hlavně při jízdě ze sedla tam samozřejmě je slušný rozdíl (dost ale udělá to, že celopevňák je o 3kg lehčí).

                                        0 0
                                      • krokus  

                                        Tak úplně objektivní srovnání nemám. Rozdíl by to skutečně asi nebyl velký, tak 1 km/h nebo i míň. Ale záleželo by dost na profilu a na podílu asfaltu. Čím více kopců s asfaltovým povrchem by tam bylo, tím větší by daný rozdíl byl. Souhlasím, že je to dost o pocitu, ale právě ten pocit je pro mě důležitý. Mé staré HT úplně jinak akceleruje – i když je to do značné míry dáno lehkými zapletenými koly.

                                        Zkoušel jsem tu Meridu poladit trochu víc do XC: dal jsem na ni úzká rovná řidítka s rohy, pláště s menším vzorkem, delší představec s negativním úhlem. To kolo ale stejně o moc líp nejelo a akorát se z něj stal prasopes.

                                        Přemýšlel jsem, že bych mu koupil třeba nějaká dobrá zapletená kola, ale obávám se, že dramatické zlepšení by nenastal. Spíše bych vážně zvolil nějaké kolo víc do xc. Jiného fulla jsem ještě nezkoušel, bude to tedy chtít půjčit si pár testovacích kol, aby si udělal lepší obrázek o tom, co mi vyhovuje.

                                        Řeším bohužel ještě jeden dost nepříjemný problém – zdravotní stav svého pozadí. Před rokem jsem byl na operaci hemeroidů, od té doby nemám klidu. Jízda v terénu tomu samozřejmě moc dobře nedělá, zvláště jízda na HT. Jinak bych se klidně i k HT vrátil. Řeším tedy jednak to, jaké kolo, pak ale i to, jestli vůbec nějaké kolo. Přitom ještě nejsem tak starý, ach jo…

                                        0 0
                                        • McBlacky  

                                          tak ty zapletený kola maj zrovna na akceleraci vliv jako prase. s těžkejma kolama nejede nic

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Přesně tak. Já pak srovnávám vše při stejných kolech (a to v celku slušných) i pláštích, takže srovnání kola nijak neovlivní.

                                            0 0
                                          • krokus  

                                            No zas tak těžká ta kola možná nejsou. Je tam ráfek DT Swiss 430, dráty samozřejmě nějaké horší. Náboje XT, ale to asi na akceleraci nemá vliv. Na HT mám Mavic 717, dráty ztenčované.

                                            0 0
                                            • McBlacky  

                                              vážil jsem DT 420 SL a měly 440gr, to je o 40–50 víc než mavic. rozdíl 2,0 drátů /444gr oba výplety/ a 2–1,5–2 /283gr/ je taky už něco jinýho. ty náby budou stejný těžítka oboje.

                                              ve výsledku máš ±250 gr navíc pokud máš alu niple a normál tak další rozdíl 38gr+. to už je při akceleraci poznat :)

                                              ty 430 budou v reálu podobné jako 420 SL. dost možná to jsou stejný ráfky jen jinak brandovaný, protože DT ofiko 420 SL neprodává samotný

                                              0 0
                            • jIrI___  

                              Na HT jsem taky vidlici zamykal hodně často, ale teď na fullu jsem ji zamknul snad jednou :). Nevím čím to je, nejspíš psychologický problém :-D

                              0 0
                              • krokus  

                                Myslíš to, že jsi ji dřív nezamykal, nebo to, že ji teď zamykáš?:-)

                                0 0
                                • jIrI___  

                                  Složitá otázka, těžko na ní odpovědět :). Prostě bych se teď nejspíš obešel i bez zamykání, na HT to nepřipadalo v úvahu. Spíš jsem ji předtím zamykal moc často.

                                  0 0
                                  • mr.antik  

                                    spíš bych řek, že se to pohupování rozdělí rovnoměrně mezi předek a zadek a není pak tolik výrazné.

                                    Taky na HT vnímám pohupování víc než na fullu.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Při jízdě v sedle bych řekl, že to vše přejde více na tlumič a vidlice se ani nehne (tedy aspoň při mojem šlapání to tak je i pro citlivé vidlice).

                                      Při jízdě ze sedla zase naopak, tam to víc pobere vidlice a více se rozhoupe.

                                      0 0
                                      • fousek  

                                        Zase kdyz se vidlice pridira, tak pri jizde ze sedla se nemusi ani hnout, mam to vyzkouseny na Drop-offu (na bighitu jinym zpusobem prudsi kopec nesel vyjet)

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Tak to je jasné. Takové vidlice ale nemám k dispozici. Jediná moje vidlice, která nechodí zcela dle mojich představ je Talas 07 RL a to i po úpravě. Prostě proti Talasu 08 RLC chodí hůře, část je daná konstrukcí té vidlice, kde na plném zdvihu je příliš malá negativka, což je u 08 už poměrně vyřešené a lepší a u 2010 zcela.

                                          A i ten Talas 07 RL se kterým úplně spokojený nejsem se houpe ze sedla pořád dost (samozřejmě myslím otevřený).

                                          Tenhle Talas půjde naštěstí pryč, protože AMS 125tka jak tu píšu bude předělaná na AMS Pro a vidlice se také mění.

                                          A už zůstanou jen ty Talasy, které chodí super.

                                          0 0
                                          • krokus  

                                            Souhlasím, je to dobrá vidlice, ale když jsem se byl nedávno projet na HT s upravenou Rebou, byl jsme překvapený, jak pěkně to proti Talasu žehlí. O to víc to ale schytal zadek:-)

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Tak u mě takový rozdíl není. Když srovnávm s upraveným Talasem 08 RLC, tak upravená Reba je nepatrně citlivější, ale rozdíl je dost malý (ten Talas má odtrh někde kolem 6–7kg, ta Reba 5kg). A když vezmu u Talasu to, že má vyšší zdvih + high speed expanzi, tak Reba i přes o chlup lepší citlivost nemá šanci (maximálně třeba na ne úplně pěkném asfaltu nebo jiném povrchu, kde jsou překážky nizoučké a rozhoduje citlivost a ty výhody Talasu jako zdvih a high speed expanze se neprojeví vůbec, tam je pak ta Reba o chlup lepší).

                                              Oproti druhému Talasu RL 07 i když je taky upravný je rozdíl ve prospěch Reby už větší.

                                              0 0
                              • mr.antik  

                                taky bych řek že je to psychologie. Opodstatně to má u závodníku třeba když spurtujou, zrychlujou při nástupu atd…

                                0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
                • McBlacky  

                  v terénu je to něm pohodlnější a ve sjezdu jistější. proto si já fully pořizuju :)

                  na asfaltech a šotolinách je na tom líp canyon

                  kola jsou srovnatelný, zdvihy taky, rozdíl je v tlumiči /XC má SPV, SJ má PP/ a rodla vs vlaštovky

                  0 0
                  • krokus  

                    Promiň, co je SPV? A PP je propedal? Už je těch zkratek na mě nějak moc. NN, RR, CT, TT atd. atd.:-)

                    0 0
                    • McBlacky  

                      SPV je funkce tlumičů a vidlí od Manitou. V podstatě to funguje trochu jako terralogic od foxe. U vidlí se to moc neosvědčilo, ale u tlumičů to šlape skvěle.

                      tlumič ne zavřený na rovném podkladu, rána ho otevře, a pokud následuje terén, zůstane otevřený, pokud to byla jediná díra/kořen/šultr párkrát to houpne a opět se zamkne.

                      PP je propedal, tam záleží na nastavení urovně

                      0 0
                      • mr.antik  

                        No SPV by bylo dobré, kdyby šlo vypnout… nebo pro chrtí použití

                        0 0
          • smallbrother  

            mně by možná stačilo jen střídání mezi OPEN-LOCK, na to by šla použít páčka z Pushlock od RS.

            0 0
            • MlokCZ  

              Dobrej bastl.

              0 0
            • McBlacky  

              tak to je peklo :) já to měl na author ERA a místo páčky tam byla kladka se šroubkem a pod ní pružinka. systém jako lock RS vidlí v podstatě. fungovalo to tak nějak, nic zázračnýho

              0 0
            • krokus  

              Hezké. Ještě vymyslet něco takového pro Fox Triad:-)

              0 0
    • Hnoj  

      Já můžu jen dodat, že jsem uživatelem takového tlumiče a je to skvělé :-)

      0 0
      • mr.antik  

        A co kola, kdy upleteš? Rád bych se je vystavil ať se mám po večerech na co dívat :-)

        0 0
    • milan1  

      Nerozumím, jak si představuješ ty tři polohy ale poloha odemčeno a zamčeno a ochranu proti proražení má i ten nejlevnější zmiňovaný Manitou Radium. Zamčený tento nejjednodušší tlumič dokáže předvést téměř pevné kolo.

      To, co zmiňuješ u Scotta jsou specializované tlumiče, které mají jednu funkci navíc. Zvyčují progresivitu chodu.

      Co to je? Zamčený tlumič se ve výjezdu klidně propadá a noří se postupně, podle zatížení až se ustálí na hodnotě, kterou dovolí pružina tlumiče. Jestliže je průběh lineárnější, klesne více, když je progresivnější, klesne méně. Tohle je hlavní smysl Scottových udělátek. Tato funkce je obdobou snižování zdvihu u vidlic. Dělají totéž ale v opačné funkci, nedovolí zadní části tolik podklesnout. Výsledek na geometii pro výjezd je obdobný.

      0 0
    • smallbrother  

      Fox Float RPL má tři polohy – propedal, open, lock. Při lock to je fakt tvrdý. Jak je to s ochranou proti proražení netuším. Ovládání je klasicky páčkou, kdy ta lock-out poloha nemá pevný zacvacknutí jako u zbylých dvou, takže ovládání na tlumiči je o něco snažší.

      0 0
      • milan1  

        Při lock je to tvrdé jedině v nejtvrdším továrním nastavení.

        právě Fox je v tomhle dost problematický a tohle nejspíš vede i Krokuse k jeho threadu.

        0 0
        • smallbrother  

          tak to mám. Při zamknutí je tlumič úplně tvrdý, nemá ani žádný sag.

          0 0
          • milan1  

            No a tohle nastavení znamená, že i v nejvíc otevřené poloze je kladen dost velký odpor. Propedál nastaven natvrdo a nejde žádným vnějším mechanismem snížit.

            Právě proto se provádějí úpravy, které ale zase nedovolí zamykat zcela natvrdo.

            Tohle je prostě Fox a jeho propedal.

            0 0
            • smallbrother  

              pro mě jsou i tyhle tři polohy moc, dřív se mi to staral Brain :)

              Dálkově z řídítek to jde řešit asi jen nějakým kutilským způsobem, co?

              0 0
              • milan1  

                Já bych neviděl problém v ovládání, jistě se dá něco sehnat ale důležitější jsou spíš parametry nastavení jakými to disponuje. Tys zatím porovnával stále stejné, tedy takové, které blokují funkci odpružení dost výrazně.

                0 0
            • MlokCZ  

              Pro klasické verze Fox tlumičů to tak přesně je a nelze nijak dosáhnout stavu, že otevřený je supercitlivý a na propedal se to blíží locku a pro upravený v TF tuned platí to samé.

              Triad a RPL verze má ale open/propedal/lock, takže tam lze mít compression tune na nízké hodnotě a tedy supercitlivý tlumič, málo omezující propedal a ještě i lock.

              Mimo Spešl, který používá Triad se ale RPL verze běžně na kolech vůbec nevidí a ani nevím, jestli se dá samostatně koupit, možná vůbec nedá.

              A také se uvidí, co 2010 s boost valve. Zatím mám spíše obavu, že se stejně budu muset nechat úpravou boost valve zcela zbavit (tedy na Stereu, na AMS Pro jak píšu výše, že bude jeden chrtí full jako náhrada celopevňáku, tak tam to s boost valve možná bude ok).

              0 0
              • McBlacky  

                ten triad na spešlu je právě takhle udělanej na open je to citlivý perfektně, ale za tu cenu, že na hladkým po rovině a do kopce to dávám na PP protože to opravdu houpe dost, šlapu dokulata cad85+. PP je nastaven tak, že když ho zapomenu dát na open tak to zjistím v terénu až po chvíli, že mi to přijde málo citlivý, má to ale daleko do chrtích nastavení PP když to celý zatuhne k nepoužití.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já mám RP23 upravený v TF tuned úplně stejně (možná omezuje Push platforma ještě méně), samozřejmě s tím, že tam nemám už ten lock. Někteří by možná ani nepoznali, když se ta platforma zapne.

                  Ale díky tomu, že stavba Sterea jde velmi dobře za pedálem, tak se to nijak drasticky nehoupe ani na open. Stump je oproti Stereu o dost houpavější při šlapání, takže chápu, že se to pohupuje docela dost na open i při slušném šlapání.

                  0 0
              • milan1  

                Já jsem tyhle tlumiče tak nesledoval ale podle toho, co píšeš je to jiná, nová konstrukce.

                0 0
              • Palo TT  

                Asi sa OEM Triad zapacil, lebo v modelovej rade FOX 2010 sa namiesto RP2 objavilo prevedenie RPL.

                Mate skusenosti s tym vzduchovym X-FUSION? Celkom ma ta ich stranka zaujala. Doteraz som ich vnimal ako low-end tlmice – videl som ich len na nizsich modeloch Specialized.

                Inspiracia FOXom (dizajnova urcite) je zjavna, cena tusim o nieco nizsia. Maju aj nejaku platformu. Servis vzduchovej komory doma – predavaju aj nahradne tesnenia (paradoxne su drahsie ako tie od FOXu)

                +Navyse maju dialkove a zaujalo ma aj toto:

                http://www.x-fusion.cz/…al%20Chamber

                Podla popisku je ta druha komora upgrade kit vhodny na vsetky ich vzduchove tlmice. Zaujmavy napad ako alternativa k FOXackemu high volume. Navyse moznost dalej laborovat s objemom tej komory a tlaku v nej.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ty X-Fusion by mohly být také velmi dobré. PVA verze se mi líbí.

                  Jen verze RL mi přijde debilní, protože dle manuálu se reguluje rebound a maximálním přivřením odskoku se to zamkne. A tohle mi přijde velmi nevhodné, tedy to, že se omezuje expanze a ne komprese. Tím v omezené/zamčené poloze bude tlumič mít tendenci zůstávat ve zdvihu místo aby sag snižoval jako při omezení komprese, což je úplně špatně.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    No ale ve zdvihu je to lepší při výjezdech…

                    Já zas pokukuju po těch pružinových, jestli bych přeci jen tu pružinu nezkusil…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Při výjezdech a lepší mít tlumič ve zdvihu? Tam je to právě přeci ve zdvihu zcela špatně.

                      Celá snaha ve výjezdu je nezvětšovat sag na tlumič nebo ho ještě naopak snížit a zvýšit sag vidlice (tedy tu snížit), abys měl nějakou rozumnou geometrii pro výjezd.

                      K čemu by bylo dobré zvětšovat sag na tlumiči při výjezdu? Ono už stačí, že se zvětší sag na tlumiči větším zatížením zadního kola a sníží se odlhečením předního sag na vidlici. Už tohle dělá u fullu špatnou geometrii do výjezdu. A teď když tomu ještě napomůžeš tím, že zamkneš expanzi a přitom máš povolenou kompresi…

                      0 0
                      • mr.antik  

                        jojo, beru zpět, představoval jsem si to přesně obráceně

                        0 0
                      • friblos  

                        vozil jsem RL a při zamčení se vytáhl- osobně mi to vadilo tak jsem ho radši vůbec nepoužíval

                        0 0
                    • Palo TT  

                      Nie je, bike sa bude stavat na zadne koleso. Dole treba predok (vidlu) a nie zadok.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ono ani kdyby nešlo o stavění na zadní, tak v mírnějším kopci, kde by to stavění ještě tak nevadilo bych na tak nakloněném sedle opravdu sedět už nechtěl (mně tedy to sedlo vadí i když se jen nekompenzuje změna sagů změnou rozložení váhy na přední a zadní kolo).

                        0 0
                  • Palo TT  

                    RL – ovladanie jednou packu je divne, ale podla manualu v poslednej polohe (ktora nasleduje za polohou s max. rebound) zvysuju vraj kompresny utlm a nie uzatvaraju rebound.

                    Ak by si clovek nalepil nejaku zarazku na telo tlmica, aby trafil naspat svoj povodny rebound, tak by sa to dalo aj pouzivat :)

                    Tuto verziu tlmica maju nizsie verzie Specialized FSR. Mozno s tym ma niekto prakticku skusenost…

                    0 0
                  • nobody  

                    zeptám se tě, jak moc je potřebný propedal? Uvažuju nad fulem (s tlumičem bez propedalu X-fusion O2RC ) a nevím jestli si nepřiplatit na tlumič s propedalem? Na stávajícím HT jsem lock na vidlici ještě nepoužil :). Full by byl do terénu a někdy i asfalt, nejezdím závody, ve stoje šlapu 1–2 za vyjížďku na protažení zad, celkově nejezdím nějak extrémně rychle.

                    0 0
                    • fousek  

                      Pokud jednocep, popripade prepakovanej jednocep tak bez propedalu ani ranu. No a ctyrcepu(FSR) zalezi na konkretnim modelu. U VPPcek taky, ale u Gianta a SC bych propedal fakt uplne vynechal.

                      0 0
                      • mastihuba  

                        já mám zkušenost jen s FSR XC, takže za mne propedal ano na rychlejší výjezdy po asfaltu, ale nevim nač propedal u jednočepu, tam se přeci zadní stavba (u většiny?) zamyká šlapáním. Moh bys to pro lamy trochu rozvest?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          U jednočepu se stavba může zamykat šlapáním opravdu hodně a také téměř vůbec, to záleží na konkrétní konstrukci. A neřekl bych, že je nějakých jednočepů z toho většina.

                          U FSR platí totéž, i když jsou tam v praxi menší rozdíly, tedy FSR, které se zamykají šlapáním opravdu hodně v podstatě neexistují žádné. FSR obecně bývá spíše houpavější až na některé vyjímky jako Stereo, Zesty a pár dalších.

                          Jinak propedal (a jakákoliv jiná platforma) není jen o omezování pohupování, ale také o snížení sagu při zapnutí (dynamicky to díky větší kompresi udrží výrazně nižší sag).

                          A tedy může být platforma nastavená tak, že neomezuje moc, jen decentně, kolo pořád slušně funguje a zajistí to, že se tolik nenavýší sag ve výjezdu. A protože se při výjezdu přenese více váhy na zadní kolo, tak decentní omezení platformou ve výjezdu vůbec není na škodu a stále může zadní kolo perfektně kopírovat terén.

                          Takhle mám já třeba na upraveném tlumiči nastavenou Push platformu a podobně se chová propedal u RP23 na jedničce (pro CT min a střed).

                          0 0
                    • MlokCZ  

                      Hodně záleží na konkrétní stavbě a pak také hodně záleží na zdvihu. U vyššího zdvihu potřebuješ více kompenzovat negativní změny geometrie změnou rozložení váhy na přední a zadní kolo a tedy pak se ta platforma více hodí, zvlášť když nemáš snižování zdvihu na vidlici.

                      Já bych třeba chtěl platformu na každý zdvih. Na nízkém zdvihu nebude snižování zdvihu na vidlici a kompenzace změny geometrie zapnutou platformou stačí. A také pro nižší zdvih to lehounké omezení většinou stačí i na jízdu ze sedla.

                      Pro větší zdvih se pak ocení i to lehké omezení zadní stavby do výjezdu pro jízdu v sedle. Tam to už na jízdu ze sedla nestačí (samozřejmě třeba CT max na tlumiči + 3jka propedal stačí na cokoliv tedy i na jízdu ze sedla na vyšším zdvihu na jakékoliv stavbě, protože to je téměř lock, ale pak zase už stavba nebude fungovat vůbec).

                      Každý to má ale jinak a každý si musí ujasnit sám, jestli platformu využije nebo ne.

                      U X-fusionu bych případně vzal ten PVA, ten má poloh více a každá bude omezovat jinak, to mi přijde ideální.

                      0 0
                    • nobody  

                      konkrétně něco z kolekce GHOST ASX

                      0 0
                  • fousek  

                    Mel sem Glyde RL a lock fungoval standartne, zamklo se to pri maximalnim vysunuti pistnice, akorat se stavalo ze se rebound pri jizde v terenu povoloval

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Už to na pravou míru uvedl PaloTT. Tedy ta páčka nejprve navyšuje tlumení expanze a pak na závěr uzavře kompresi (já mrknul předtím jen na tu první část a viděl, že ta páčka navyšuje expanzi a už jsem to nedočetl do konce).

                      Tedy ten lock takhle použitelný je a zamyká to správně kompresi.

                      Ale zůstává to, že po odemčení je problém se trefit zpět do nastavené expanze.

                      Kombinovat takhle páčku je debilní řešení.

                      0 0
                  • Garyslow  

                    Myslím si, že značka X-Fusion pomalu, ale jistě leze na světlo. Hodně jsem váhal zda uchovat při pořizení kola tlumič O2 PVA nebo překop na FOX RP23(vím co 23 dokaže). Mám PVA 3/4 roku a jsem namíru spokojen,…bez problemů. Je pravda, že bylo třeba hodně špekulovat a ladit na moji váhu 90kg. System Valve,…opravdu využiju.

                    Dobré srovnání!!

                    http://bb.nsmb.com/showthread.php…

                    0 0
                    • milan1  

                      Jestli jsem správně porozuměl tomu testu, tak tam jako hlavní vychází to, že Fox přestože vykazuje lepší využívání zdvihu, tak se nezdá tak komfrotní.

                      Tohle je dost zásadní téma pro zdejší diskuzi. Lepší využívání zdvihu je způsobeno větší komorou – high volume a tedy vzduchovou částí a horší pocit z jízdy je zase způsoben tlumičem, tedy olejovou částí, tedy oním propedálem.

                      Tyhle rozdíly tady mlok a ostatní znají moc dobře ale zatím myslím nepadlo téma oddělení části vzduchové a olejové pro posuzování tlumiče. Téma to ostatně nevyžadovalo, bylo o ovládání tlumící olejové části a jejího nastavení.

                      Takže tohle jenom připomenutí na okraj.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Mně vadí na X-Fusion jedna věc a to, že je v TF tuned neupravují a tedy pokud nebude sedět jak je, tak smůla. Fox mi naladí přesně jak chci.

                      A v tom srovnání není zmíněno nastavení u Foxe, čímž je celé srovnání ne moc vypovídající. Navíc u boost valve RP23 bude těch proměných nastavení tlumiče více.

                      Zatím co jsem zjistil, tak boost valve bude dost pravděpodobně stejně nechat vykuchat, že s boost valve citlivost perfektní nebude asi ani při jeho přenastavení. Uvidíme.

                      0 0
                      • Headcrab  

                        trosku offtopic dotaz primo na Tebe…nebo na kohokoliv…jakej tlumic a vidle by byla podle tebe vhodna na RB mosnter AM base z dilny rock shox (popripade x fusion)? Rad bych to kolo, ale rozhodne ne s tim pruzinakem a italskou vidli…vetsina lidi radi Pike, ale jakej? ja se tom opravdu velice malo orientuju, jediny co jsem postrehl byl podstatnej rozdil na testovacce mezi base a race verzi :) diky

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tlumič neporadím, to musí někdo, kdo to kolo jezdil více a má to s více tlumiči otestované. Radit jen dle průběhu zadní stavby zas tak moc nejde.

                          S Pikem je to těžké. Vidlice je to sice dobrá, ale chybí ji high speed expanze. Já bych dnes 140mm+ vidlici bez high speed expanze už nekoupil (nezávisle na tom, co to je za vidlici).

                          I jsem hodně rozmýšlel, jestli na přestavovaného fulla na 100mm dám Rebu (právě proto, že také nemá high speed expanzi), ale nakonec ji tam dám protože to není až tak hrozné u menšího zdvihu a hlavně jednu mám volnou doma.

                          0 0
                          • kubad  

                            moje řeč, sice je Pike s Uturnem pěkně citlivá vidlice, ale ta HS expanze tam chybí

                            0 0
                          • krokus  

                            Dala by se high speed expanze u Reby dodělat? A mělo by to vůbec smysl?

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              To je dotaz spíše na Milana, já netuším. U Piku to myslím možné bylo, takže možná i u Reby.

                              Smysl by to mělo, ale na čím menším zdvihu se bude jezdit, tím menší. Na 100mm bych se na to vyprdnul, ale pokud by byla na max zdvihu, tedy 115/120mm dle modelu, tak už je to na zvážení.

                              Já ji hned dodělávat nechat nebudu, uvidím, jak moc bude chybět. S tím, co chci na kole s Rebou jezdit zas moc chybět nebude.

                              0 0
                            • milan1  

                              Smysl by to moc nemělo.

                              Pístek na Rebě ( jakémkoliv klonu Reby i Pike) je na dříku nastříknut a nejde jednoduše sundat.

                              Přestavba se zachováním dílů je nimračka, která se těžko zaplatí a cesta výměnou celého komletu je ještě dražší.

                              0 0
                        • mr.antik  

                          Já bych na to dal 150 – 160, jestli to má být AM

                          0 0
          • McBlacky  

            já mám pocit, že při lock u triadu se zamezí průtoku oleje uplně a nehne se to ani mm

            PP záleží od nastavení z fabriky.

            0 0
    • misak.kadlec  

      Fox Float RPL je ten samý tlumič jako Fox Triad akorát Triad je přímo od Foxe vyladěn pro Specialized. Při úplném locku se zadní stavba stavba stejně pohybuje, sice v v řádech mm ale zato naprosto netlumeně jako by kopala, asi je to spůsobeno stlačitelností oleje. Na druhou stranu Fox triad na spešlech je podle mně velmi dobře naladěn na open poskytuje vysokoucitlivost na propedal je tak akorát omezen a pro šlapámí ve stoje se dá lock použít. Jinak jak na vidlice tak na tlumiče fox existují dálková ovládání jen si nemůžu vzpomenout kdo to vyrábí, možná to tu někdovědět bude.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.