Ahoj, ptam se vas, kdo pouzivate tmel notubes.
Jak vypada ten tmel po zaschnuti?
Pouzivam caffe latex a ten pripomina zaschle chemoprenove lepidlo a tezko se ho zbavuje…
Je v tomto smeru notubes lepsi?
Ahoj, ptam se vas, kdo pouzivate tmel notubes.
Jak vypada ten tmel po zaschnuti?
Pouzivam caffe latex a ten pripomina zaschle chemoprenove lepidlo a tezko se ho zbavuje…
Je v tomto smeru notubes lepsi?
Je to lepsi, ale ne o moc :-)
takze z ramu a z kol to smyju jen s rozpoustedlem?
Obcas to totiz nekde ucakne, ani o tom nevim :-)
Z ramu jde notubes lip nez latexova sracka.
A hlavně NoTubes neucákne tak snadno jako Caffe Latex :)
no tak teda dobre, kdyz jinak nedate… :-)
Připojím se tady s problémem:
Najednou se mi stalo, že mi vzduch ze zadního kola začal utíkat skrz (okolo) jeden nipl (dost rychle) a tmel to vůbec nezalepí. Vůbec nevím, jak je to možný, pásku v ráfku mám (fulcrumy RM5). Kdyby měl někdo podobný problém a řešení, uvítám radu. Jestli to zkusit něčím zalepit (čím?) nebo něco jinýho? Díky
pokud utíká vzduch kolem niple, tak ti netěsní páska s tím tmel nic nezmůže
tak k niplu se tmelu moc nedostane, ale asi bych zkusil novou pásku
Příčina je jednoduchá, prostě ti netěsní páska v ráfku. Pokud máš kit od Rubeny, tak se ti odlepila oboustranka a pokud se ti tmel už dostal do ráfku, tak si s tím užiješ spoustu zábavy… Ať už nalepíš novou oboustranku jakoukoliv, tak se ti bude už vždycky odlepovat, protože tmel se dostane otvorem z prostoru ráfku pod oboustranku a jelikož je to vzlínavá a mastná mrcha, tak ti ji bude pořád odlepovat. Já kvůli tomuhle přešel na plnohodnotné UST ráfky a je po problému :)
Hm, tak to jste mě nepotěšili :( V dírách po niplích pod páskou už nějakou dobu zaschlý tmel vidět je, asi tam fakt nějak vyvzlínal a srazil se. Ale to se teda teoreticky musí stát s každou páskou, ne? Jakou pásku byste teda doporučili?
Odstranil jsi otřepy v otvorech? RM5 je má dost velké, pásku lehce proříznou.
Otvory jsem kdysi lehce zbrousil a páska proříznutá nikde nebyla… Ale i tak dík za radu.
Já jsem koupil první co jsem našel, oboustranná a drží, neodlepuje se (zatím?). Jsem zatím spokojen :)
A jakou jsi koupil? Dík
Dvakrát mi to ulítlo pod oboustranku a dal jsem to celý do pí… Nalepil modelářskou pásku se skelným vláknem (něco jako kafelatex)ventil z rubeny a svatej klid. Nakonec jsem koupil RM3 a superklid :-)
tak tak, UST rafek je nejlepsi reseni!
Dřív nebo později se k němu každý dopracuje :)
…nekdo drive a nekdo pozdeji…:)
Až bude od hlavy až k patě zas… od tmelu bude přemejšlet nad dvouma variantama. Hurá zpátky na stromy – duše. Nebo bezdušáky ráfky. Jinak daruji dvě gumový vložky rubena :-)
Jezdí duše, foukám zadek lehce přes 2 a přede lehce pod 2, nic neřeším, jezdím bez starostí a defektů a nepřipadám si, že bych lezl po stromech :)
Příští kola ale budou určitě UST, ať to taky vyzkouším :)
Ještě že máš erbaso. Bych se jinak hádal :-)
:D
no, to muzes bejt i tak…:) kdyz riznes plast ve vetsi rychlosti anebo kdyz nepouzijes NT tmel:))
Minulou sobotu jsem říznul. Tmel to nepobíral (5mm) ale i tak jsem na tom ujel cca 4 kiláčky. Patka dolu, utřít, zdrsnit, záplata, bombička a valím dál. Zatím to drží – musí – bo nový pláště chci nahodit až v půlce roku.
pro takovy pripady vozim jednu ultralight dusi… zatim pouzita jen jednou za cca 3 roky (chyba jezdce – sel do kytek plast i rafek)
ahoj , co dáváš za záplaty ? dneska jsem taky seknul asi 1cm… mlíko šlo proudem a nechytlo se :-) , radši jsem nahodil duši…
já dávám obyč velké na duše, ale dají se koupit i protkané na pláště
no velkou na duši jsem zkoušel , ale udělalo mi to takovou těhotnou bublinu (jak je to elastický ) . Budu muset koupit ty protkaný…
tak nalep zevnitř aj z vnějšku, vyboulené to bude dycky, to bys musel sešít
Ahoj,
chtěl jsem se zeptat jak často se musí tmel doplňovat do kol? Jak dlouho vydrží v koupené lahvi? Bojím se totiž toho, abych se nestal otrokem kol a stále nedoplňoval. Jo a ještě rubena kit má auto nebo gal. ventilky?
pokud moc nepícháš, tak tmel doplňovat moc nemusíš, vydrží docela dlouho (aspoň moje zkušenost).
Jinak rubena má galuskové, jako všechny tubeless systémy… autoventilky na tubeless snad ani neexistují, já si je musel vystřihnout ze schwalbe duší, blbě se ale pak zatěsňují.
V lahvi vydrží dlouho, mě zatím drží asi rok a půl. V kolech drží podle toho, jak často pícháš – já poměrně dost často, takže doplňuju (nebo bych aspoň měl :) tak třikrát do roka.
.
zalezi jak casto foukas, pokud se ti ztraci tlak a musis casto dofukovat, pak NT tmel vydrzi cca 2 mesice… Klidne i min…Je nachylny na vymenu cerstv.vzduchu… V UST gumach mi vydrzi cca pul roku, ale skoro vubec nedofukuju…
Kdyby někdo chtěl mám tu skoro celou láhev NoTubes starou 3 měsíce, nechám levně. Vrátil jsem se k duším, takže jí nevyužiji.
odkud jsi?
Litrovka nebo půllitrovka?
Bral bych!
475ml- 100ml= 375ml= 200kč
To teda není moc levně. Když můžu koupit nový 946ml za 490Kč.
Tak si ho kup. Nejlevněji je 475ml za 290kč, tak to nechám za 150kč. Při platbě na účet je poštovný za 40kč.
z kama si?
Od tebe hodně daleko. Jičín
porovnavaj zodpovedajuce balenie…
zas porc kupovat jen male baleni, kdyz to velke neni o moc drazsi…
Tak. Když se ten tmel stejně využije, tak malé dražší nemá smysl.
chtel bych se zeptat ohledne bezdusi s notubes tmelem, kdyz se jezdi na kole jen o vikendech (zavody), jestli ten tmel nezasycha, kdyz 5 dni kolo stoji na miste?
ne
a musi se dolivat vic nez kdyby se na kole jezdilo porad?
Ne, spíš opačně. Tedy více budeš doplňovat když budeš více jezdit.
ok, super, po zime to prehodim na bezdusaky
a jeste posledni dotaz, pujde pouzit tento plast, nebo se musi koupit tubeless verze
logicky je to jasne, ale zname vyrobce, nejde nejde, musis koupit tohle a nakonec vetsina veci funguje…
diky za rady ;)
Je to papirak, jak se doctes, zalepeni defeklu je zavisle tez na tloustce plaste, takze tady pri prvnim defektu budes davat dusi .)
Přiživil bych se k tématu – mám objednaný NoTubes ZTR Crest s páskou a ventilky + pláště Racing Ralph 2,25 SS a 475 ml tmelu – bude mi to stačit na výplň?
Kolik paru jsi si objednal?
bože, až som vyprskla :D
Nebude… I kdyz, pockej, ty tam chces v plasti krome tmelu i nejakej vzduch? :)
Je nějaká jiná funkční náhrada za tmel NoTubes? Po šesti dnech, 150 kilometrech a žádném dofukování je místo tmelu krásný ježek. FRM je NoTubes, Caffé je obarvená voda, Rubena taktéž na prd.
A ještě dotaz ohledně pásky – od NoTubes se dává ve dvou vrstvách nebo stačí jedna? Dosud jsem používal Caffé pásku.
FRM neni NT – odzkouseno!
1+
Rok zpátky bylo měli napsané na flašce, to bych si nevymyslel.
jj, s tim jsem to taky kupoval:)) opak je ale pravdou!
Je to neco mezi NT a Cafelatexem…
mě dával FRM kubad s tím že je to stejný a řek bych že to skoro stejný je. :) akorát no tubes je větší vodička :)
driv udajne mel byt stejny jako NT, ale cca pred pul rokem jsem ho bral pro kamose a bylo to neco jinyho…
Co FRM vubec nezatahnul a to se vystrikal skoro celej, NT zvladl behem chvilky…
ten frm mi dával david předminuly leto ke kolum.
FRM je dnes jiný na bázi Latexu
Dám ruku do ohně za to, že stejný jako NoTubes není.
stačí jedna vrstva
Mam uplne stejnou zkusenost.. Zajimalo by me , kde udelali soudruzi z USA chybu?
Pokud je NT nejlepsi, jak se tady tvrdi, tak to asi znamena navrat k dusim..
Jinak jeste asi zkusim OKO PUNCTURE FREE, znate nekdo? Jak funguje?
neco delas blbe, mozna tam mas moc vody z toho kdyz si to nasazoval.
no ja sem vodu vubec nepouzil, tim to nebude..
jááá…a řekl bych že to vcelku jde sundat…
NoTubes v novém NN po třech týdnech… Chtěl jsem NoTubes dát ještě jednu šanci, ale očividně to v mém případě nemá smysl a zakotvím u FRM, který mám v zadním kole a nedělá žádný takový bordel.
Po třech týdnech tedy velká bída, jak už to není ani ježeček, ale pořádný ježek.
Na druhou stranu tmelu, který je ok tam máš pořád dost, tak kde je až takový problém?
Problém je v tom, že ten zbytek „vody“ už nefunguje tak jak má. Zkusil jsem malým hřebíčkem udělat díru do běhounu a absolutně se to nechytalo. Ten ježour vznikl z 80 ml tmelu.
A aspoň jsi připravený na pořádně velký defekt, ten ucpe pak celej ten ježek :-)
Škoda, že jsi to tam nenechal, zajímalo by mě co se z toho vyklube?
uplne normalni, ted mi to udelalo nekolik Schwalbe TLR…
Stejna velikost zviratka:)
Podle me, kdyz clovek ted doleje, bude to uz v cajku…
Já teď otevíral novou flašku a hrudka na mě vyběhla už z ní.
počkej chvílu, mě to na každém novém plášti udělá vždy jen ze začátku, tak ho vyndám, potom zase za čas vyndám menšího, a pak už nikdy, vždy je tam jen mlíko, chce to čas
defektím málo, zato pláště mi vzadu mizí docela rychle… vydrží mi tak sezonu, pak měním, takže moc várek tmelu se do nich nedostane :) minulý rok jsem v zásadě nahodil pláště, nalil tmel, po pár týdnech trošku dolil, a s tím jezdil až doteď, kdy jsem plášť říznul a měnil. Už to byl ale skoro slick.
A nebylo by lepší toho napoprvé dát míň a dříve dolít když větší množství neudělá dobře?
Ja dopadl stejne taky cca po 3 tydnech :( byl jsem spokojenej, ze plast neutikal, takze jsem ho za celou dobu dofukoval tak dvakrat… Nevim zda to nebylo tim, ze jsem tmel daval do plaste skrz ventilek strikackou (?). Loni jsem pouzival No-Flats a nic takoveho mi to nedelalo.
S tou stříkačkou by to taky mohl bejt jeden z vlivů, když to zmiňuješ… Já to dřív dělal stříkačkou a problémy jsem s tím měl, teď to leju od oka z flašky a už se mi nedělaj tak rychle. Ale může to být jen náhoda.
Asi spíš né. Já to dělám tak i tak dle konkrétního pláště a jak kdy a přijde mi to pořád stejné (tedy mě se dělají ježci minimálně).
pockam co udela nova (treti) davka tmelu …predim jsem na tom uz 14 dnu jezdil a pak mi pri zavode plast utekl, nedokazal jsem zjistit, zda mi odskocila patka (UST rafek), nebo jsem spatne dotahnul ventilek a zaclo to uchazet kolem nej… bylo to cca 4km pred cilem, takze jsem to dvakrat zkousel dofouknout, pak dal dusi a pri jejim nandavani jsem z plaste taky vytahnul maleho jezka
Já to tam lil normálně skrz „vykasanou“ patku.
Caffé Latex a chemoprénové lepidlo ? Ten film co to udělá jde dolů naprosto skvěle navlheným hadříkem. Já to používám od začátku a žádné žmolky to nedělá. Rocket Rona a jeho malé dírky, co jsou v bocích už do výroby, to spolehlivě zacelí. Navíc opravdu super pění, což je fajn na těsnění patek už odzačátku, ta pěna dost pomůže s nahazováním pláště.
Jejich ventilky jsou taky moc fajn, co ale není fajn je ta jejich páska. Pokud možno je lépe vzít NoTubes pásku.
Měl jsi s tím CL už nějaký defekt? V ucpání díry mi připadal naprosto tragický, jak kdyby tam člověk měl místo něj jen vodu.
Ja si posledni dobou kladu otazku, zda-li ty lehounke slupky, at uz od Schwalbe nebo od Conti, ktere vetsina (vcetne me) tak rada vozi, vubec nejaky tmel pri beznem defektu zachrani. Pokud to je trn, tak to podle me chytne kazdy tmel. Pokud o kamen, klacek, strep, hrebik, apodne, tak to u tenkych plastu (RAR, ROR, RK) proste tmel neveme zadny, tomu uz moc neverim.
Copak dáš UST plášť na normální ráfek? :o) Jen se ptám, nevím o tom, na defekty netrpím (ťuk ťuk), takže i ty „šlupky“ jsou v pohodě :o)
Nějakou dobu jsem vozil tubeless Michelina na normálním ráfku a bez problémů :)
No já právě přemýšlím, jestli nadále kupovat ty šlupky, nebo ust, kdyby tam šly… Ale na defekty netrpím, tak snad to bude i do budoucna stejný :o)
Zachrání, v Ralfíkovi EVO jsem loni dovez hřebík až do cíle, tam jsem ho vyndal, tmel akorát zasyčel a bylo to v pohodě. Jinak je ale jasný, že to pobere menší díry, než u UST pláště…
podle mě pokud se jedná o kruhový průraz (hřebík, trn, apod.) tak se to zatěsní dobře i u šlupek, páč plášť se trochu stáhne kolem díry a tím je menší plocha na zatěsnění. U řízlin (i malých) je to horší, tam se totiž řízlina rozevírá a tmel to nebere… teď nasazuju trochu tlustší gumy (SS 2,4 a 2,25) tak snad to bude i líp těsnit malé řízlinky :)
S Latexem jsem zabodl kus pěkně ostrého jehličí do boku a maximálně utěsnil bok Rocket Rocna, který mívá díry. Jehličku jsem vyndal, vyblublal tmel a nic. Ani to potom z té díry nekapalo. S NoTubes měl defekt kamarád, říznutý plášť, asi tak 5 mm díra o kovovou trubku s ostrou hranou. Nevzal to absolutně a musela tam tak jako tak jít duše.
Latex nehrudkuje a díky tomu že pění o milion procent lépe těsní patky už při nandavání, což může být pro někoho přínos.
Je pravda, že v nových Rubena sadách je NoTubes tmel?
Případně jak poznám novou od staré? Používáte někdo úspěšně vůbec ten původní tmel od Rubeny, třeba na doplnění – mě se doma válí dvě lahvičky a je mi líto je vyhodit.
To netuším, ale měl jsem tu sadu se šedým tmelem (100 ml), kupovaná někdy loni, a nic moc, spíš nic. Hrudkovatěl už při nalévání, ucpával ventilek a moc nezatěsnil. Nějak se mi to s ním nelíbilo, NoTubes mi přišel mnohem lepší.
koupil jsem rubena sadu pro pritelkyni a zjistil, ze pasky jsou na h… a tmel jsem nemel odvahu ani pouzit… Takze vyborne vyhozeny 4kilka:))
no tak nebudu riskovat a vezmu caffé latex ventilky a další tentokrát litrovku notubes. Může se to nějak skazit? Budu to mít tak na rok
jen to dobre zavri aby k tomu nemohl moc volny vzduch, jinak v poho…
Jen to zkysne. :)
zkousels?:)
Tak ho dám do lednice no :-)
To si pak zase dej pozor, aby ho někdo nevypil :-)
Tak přidám své zkušenosti. Jak mi přišel tmel a rubena sada jsem tu asi někde psal, že jsem se celkem vztekal s pláštěma, ale jsem spokojenej. Asi po 3/4 roce mám první defekt na bezduších (defekt asi po dvou letech), prorazil jsem přední plášť o šutr při sjezdu tak ve 40–50. Ten zvuk byl jasnej, syčení kola jak se otáčelo taky, tak jsem zastavil, vyndal kolo, dírou k zemi jsem zatřepal a syčení ustalo. Známky zbývajícího tmelu v plášti žádný, jako na potvoru jsem si dneska nevzal nic kromě tatranky a pití, takže jsem nasranej pokračoval na 0,5baru po asfaltce domu, asi 20km. Doma jsem vyfoukl plášť a dolil tmel (poprvé po instalaci :-O) a kolem pláště mi vytekla čirá mastná tekutina, což byl asi zbytek toho tmelu. Na ježka nekoukám, snad tam nikde není. Takže za mě notubes tmel za 1. Btw rána řez tak 2–3mm na běhounu RoR 2,1 pacestar.
Já se k tomu furt nemůžu dokopat, teď jsem koupil nový plášť TLR, dal ho dopředu, ale zatím s duší.
Poslední vyjížďku jsem ve sjezdu někde cvaknul, fakt si nejsem vědom jak.
Jediný co vím, že jsem z polňačky vylít na silnici asi 50km/hod a měl v plánu přejet asi 500m a zase ze silnice zmizet.
Táhlá zatáčka z kopce a já zjistil, že mi nějak plave přední kolo. Ale jen chvilku, tak vteřinku nebo dvě.
Pak už jsem jel po ráfku a byl jsem rád, že jsem dokázal kolo udržet mimo svodidla a ještě zastavit. Naštěstí nic zrovna nejelo.
Takže možná už je čas zahodit duši.
Jak jsem psal, na defekty mám štěstí, zatím první po zhruba dvou letech :o) ťuk ťuk. Nemít tam tmel, tak se projdu s kolem 20km domů. Návrat k duším mě zatím nečeká, teda na mtb, na silničce už jsem se vrátil :o)
Mam kolesa rm5, vpredu x-king rs,vzadu raceking supersonic, obe 2.0. Chcel by som prejst na bezdusaky.
1.Pocul som ze continental sa blbo utesnuje je to pravda? Zvládnem to aj s continental alebo mam kupit radsej schwalbe tlr ktore sa vraj nahadzuju lepsie aj lepsie tesnia? Mam len dielensku pumpu, kompresoru by som sa radsej vyhol.
2.Ak schwalbe ktorý model aby to bolo co najviac podobne xking a raceking, jazdim aj asfalt a tam je to celkom rychle hlavne raceking.
3.Ktorý kit pouzit? Radsej original http://www.notubes.com/…-P49C12.aspx alebo Rubena + notubes tmel, prípadne nieco ine?
Rychlej dotaz
Jakoj tmel koupit? Pořát No Tubess i když už je to ten ekologicky přívětivej? Rok jsem to nesledoval, tak nevím jestli se to někam neposunulo.
Co Rubenu?
Rubena je jediná na které se snad všichni shodnou, že sice zatěsní, ale defekt moc nezacelí.
Já mám rád Caffé Latex, několikrát mi už zafungoval. NoTubes jednou rovněž, ale udělal parádního ježka (nicméně ještě dost zůstalo v tekuté formě). Je možné že to je tím, že na ráfku byl zbyteček Caffé Latexu, jinak nevím.
Na to bacha, co zůstane po vyndání ježka už moc proti defektům nefunguje…
No a jaký je aktuální stav NoTubes? Zrovna chci předělávat kola a začetl jsem se v tomhle vlákně a už se mi opět líbí duše docela ;o).
Moc spokojenej nejsem, ale o ničem lepším nevím a nechce se mi zbytečně experimentovat a pak mít problémy v závodech, tak to radši častějš měním… Příští rok asi hodím Rocket Rony v UST, kde by měl NoTubes fungovat výrazně líp a na XCčko budu vozit Tufo se standard tmelem v gumách a Extreme v záloze v dresu pro větší defekty.
Tufo a Extreme – to jsou druhy tmelu nebo ? … Takhle daleko ještě ve výuce nejsem ;o)
http://www.tufo.com/tufo-tmel/
Ale budu to dávat do galusek, kde prostě nutně potřebuju, aby to neudělalo ježka jako NoTubes, protože už bych ho nevyndal :D.
Počkej – ty máš galusky, já myslel, že pláště?
Jinak XC – tam dáš Tufo … a kde potom necháš NoTube?
Jojo, teď mám pláště na ZTR. Příští rok budu mít Rovaly a na nich časem nejspíš RoR UST na turistiku a možná i delší maratony a k tomu druhý kola na XCčko s největší pravděpodobností od Tufo komplet kola+galdy.
Za mě FRM.
Kterej je ten FRM?
EDIT- už vidím, ale moc ho nenabízejí.
Lidi, co Schwalbe tmel, má to už někdo ?
Koukám na něj
prenalepkovany NoTubes :-)
Takže zkusím tu Rubenu nebo ten FRM
Rubena je k prdu, FRM je ns bázi latexu nejezkuje, ale zase tvoří povlak na vnitřní pláště.
jedno balení mě komplet ztuhlo pras léto v nenacTe flasce :'(
Takže vše šrot. Já tedy když loni na podzim čistil pláště od NoTubess tak povlak na nich byl taky za ten rok pořádnej. Drhnul jsem to rejžákem ve vodě a pak dal duše. Letos se pouštím znovu do pokusů.
tak jestli přenálepkovanej, tak snad i přebarvenej. To mělo šedou barvu :D
Ja uz pul roku pouzivam ZeroFlats co jsem koupil misto NT kdyz nebyl a uz jsem u nej zustal , nedela jezky a zatim vse zalepil.
Náhodou jsem při prohlížení katalogu Schwalbe na to také narazil.
A já už z tmelem NT končím…opět a zase se vytvořil ježek a zůstala po něm pouze „voda“ která nic nezalepí.
V sobotu jsem pláště nahodil a dnes už slyším jak se něco v kolech kutálí,tak jsem sundal jednu patku-vyndal ježka-vstekle s ním jebnul do koše-dolil trouchu mlíka-smontoval…tak jsem zvědav jak dlouho to vydrží.
Je na čase přejít na jinou značku,protože to už není normální.
po 2 sezonách sundané NN 2,4 Snake skin tmelu dost, ježek žádný, nános na stěně pořádný za tu dobu dolévalo se několikrát :D ježek není
Nejhorší je,že ježek se mi vytvoří i při každem dalším dolití,že to není pouze při montáži nových plášťů.
už jsem vyzkoušel snad všechny možné způsoby montáže a výsledek nula.
Ježek se vytvořil:
A pokaždé ježek.
a tmel NoTubes?
Ano,asi mám prostě smůlu a zdejší podnebí tomuto mlíčku nesedí :-)
Ale těší mě, že nejsem sám s takovými problémy :D
Já jsem první používal Joe´s no Flat a s ním jsem byl opravdu spokojený,ale je dražší než NT. Až doberu ten malý zbytek NT tak jdu zpět k Joe´s
Magoři…vůbec nechápu, co máte za problémy…mně stojí kola v garáži půl roku bez hnutí a ježky nemám žádné (aspoň myslím, bo nemám průhlédné pláště…).
a máš tam vůbec nějaké mlíko? Víš jak to dopadlo 2 roky zpět na Sudetech :-D
Teoreticky by tam něco být mohl, protože kola půl roku drží stejný tlak, takže těsní. Na sudetech to byla smůla, za to nemohlo nedostatek tmelu, ale kovová špona, která po zalepení tmelem a opětovném pohybu po terénu zase udělala dírku a tak to šlo Xkrát než jsem to dopičoval do cíle (plus sjetý plášť).
Já jsem také myslel, že to dělají nečistoty. A tak jsem oba plášťě hezky ve vaně vypral a odmastil jarovou vodou. Nechal jsem je uschnout stejně tak jsem očistil ráfky a odmastil lihem. Na patky jsem žádné mazání nepoužil. Výsledek po 14 dnech v zadním plášti (který byl nový) ježek cca 3cm a v předním plášti, kterej jsem už rok dříve jezdil s dušema nebyl. Další kontrola za měsíc a ve předu nic a vzadu také ne. Na konci sezony náznak malého vzadu a ve předu vůbec.
vzdy se mi to stava u noveho plaste… U jeteho tmelem uz ne…
U mě je to jedno :-(
Mě se to ježí jen u nových plášťů , po vyndání ježka a dolití už nic.