Cau
Jak dlouho vydrží tmel (no tubes) v pláští???
Cau
Jak dlouho vydrží tmel (no tubes) v pláští???
4 měsíce, 12 dnů, 7 hodin, 26 minut. Na sekundy jsem to bohužel neměřil…
Diky ale me stačí mesíce nebo roky
Je rozdil mezi no tubes a no tubes race v trvanlivosti???
Počítej měsíce. Záleží na počtu defektů, jak těsní/neštěsní plášť, kolik ti toho ufoukne ventilkem při huštění…
Trvanlivost si neeviduji. Prostě až jsem nasucho, tak nechám dolejt.
K tomu no tubes race. Nedávno jsem zrovna řešil, jestli mám jít do starého osvědčeného, nebo vyzkoušet nový race sealant. Trochu jsem pohledal na netu a našel následující https://www.notubes.com/faqs :
„Race sealant is very similar to our standard sealant, but designed for racing applications. The sealant contains both a greater amount as well as larger particles of our proprietary crystals. This increase allows for the sealant to seal larger punctures and keep you racing. Race sealant is made for race-day use and needs to be inspected more often than standard sealant, approximately every 3–4 weeks. Race sealant also cannot be injected through the valve; you must break the bead and pour the sealant directly into the tire.“
Jinými slovy, na to naše ježdění ber ten standardní, neb s tímhle novým může být víc sr*ní než užitku:D
Užitečná citace, díky. V létě asi budu muset dokoupit novou láhev, takže asi zůstanu u klasickýho NoTubes tmelu, kterej mam opakovaně po 4 měsících stále funkční/tekutej, takže na ježdění bez větších defektů a s lepením a duší v batohů není třeba kupovat Race.
Jak poznáš, že je po 4 měsících funkční?
Já mám zkušenosti, že i když vypadá při kontrole a doplnění se sundáním jedné patky pláště na první pohled ok (tedy jak tekutý, tak ani nezměnil výrazně barvu a konzistenci), tak stejně už často skoro vůbec nefunguje. Ověřeno již několikrát na větším defektu. Tmel z pláště si ani neškrtnul a díru nezacelil. Nový tmel dolitý z nově otevřené malé lahvičky (kterou trvale vozím) to pak zacelil v pohodě.
Tmel jsem po 4 měsících netestoval, ale většinou po tý době měním pláště (přední na zadek a na předek novej), takže měním í mlíko. Malý defekty vždycky lepí v pohodě, akorát asi u dvou lehce větších jsem musel zastavit a natočit kolo dirkou dolů, aby se defekt zacelil.
Jak dlouho po otevření flašky si tmel zachová vlastnosti?
Nasazoval jsem nový plášť, použil trochu starší NoFlats a ne a ne to zatěsnit, pořád to fučí kolem ventilku. Točení nepomáhá, štěrchání s ventilkem dole pomůže tak do 2 barů, ale jak to dofouknu, tak to zas funí a prská.
Tak nevím, jestli je problém ve stáří tmelu, ve značce nebo v pásce.
Kuk
Přesně nevím, ale asi rok starý NT jsem teď použil při nahazování a vše je cajk. Nemáš ten ventilek pootočený? Třeba ventilky od DT mají tvar uzpůsobený profilu ráfku.
ne, to jsem kontroloval, ventilek je rovnoběžně se žlábkem ráfku…
z vnitřku ráfku to může ucházet kdekoliv spatně nalepenou nebo perforovanou páskou. Tím se dostane dovnitř ráfku a ven z ráfku se dostane pro něj nejjednodušeji okolo ventilku. Takže to vůbec nemusí být problém mléka nebo ventilku
Páska by měla být OK. Je to spešlí 2bliss, zmačkaná není, vytahaná taky ne. Ale ještě ji ověřím.
Mate mě na tom, jak z toho stříká mlíko.
Dobre udelany system by mel drzet i bez mlika. Nekde tam mas diru. Nejspis nekde u ventilku.