Totem Solo Air - problém s velkou linearitou

93 nepřečtených
  • Baba-Ji

    Když jsem šel do vzduchové vidle, počítal jsem spíš s možnou velkou progresivitou,zatím ale během ježdění řeším spíš opačný problém. Vidle se, pokud jedu se SAGem 25–30%, strašně propadá do zdvihu a ani utažení pomalé komprese do dostatečně neodstraní. Pro sichr jsem vyměnil všechny oleje, i v patroně(kde kupodivu bylo ještě o něco málo víc, než by mělo, v patroně se zdá, že všechno funguje), o něco málo se to zlepšilo, ale pořád je to tragédie. A jezdit nafoukaný na 15% SAG, abych nechodil na dorazech i na metrových skocích, je nesmysl.

    Napadlo mně jedině trochu zvětšit progresivitu dolitím trochy oleje do vzduchové komory.

    Máte s někdo se zvětšováním progresivity Solo Air vidle zkušenosti (třeba kolik oleje už je nesmyslné/nebez­pečné dolívat)?

    0 0
    • Baba-Ji  

      tak jsem na zvýšení progresivity našel tohle:

      http://forums.mtbr.com/…-541403.html

      ..dle všeho žádné přidávání oleje do SA komory, ale výměna planžet HS komprese by mohla pomoct …co si o tom myslíte?

      0 0
    • Baba-Ji  

      …nikdo žádný nápad, jak zvýšit progresivitu?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • jecnak  

        Nad vzduchovy pistek vlozit nejaky plast. Respektive nasroubovat ho nahoru na zatku/ventilek. Zmensis objem vzduchove komory a zvysis tak progresivitu. Jen si 100% vyzkousej, ze pri chodu na doraz si pistek o tu vlozku necvakne.

        0 0
        • Baba-Ji  

          pri hledani reseni meho problemu jsem na netu na tohle reseni taky narazil, nekde zase tohle reseni moc nedoporucovali, ale uz ani nevim proc. Kazdopadne to zkusim, je to jednodussi, nez menit planzety v patrone (ktere bych musel stejne pracne shanet).

          0 0
          • kOmE  

            To je problem s nevhodnou velikosti komory, ja na 180mm floatovi s tim problem nemam ,je lineatnejsi nez 160 ,ale na doraz to nejde ani z 4m dropu i kdyz povolim komprese skoro na minimum. Ja bych zkusil napred laborovat s dolitim oleje na pistek, aby jsi vedel pri jakym objemu uz je to ok a pokud by toho oleje bylo moc ,tak ho nahradil nejaky silonem ,ktery by snad nejak prichytit k vicku.

            0 0
            • jecnak  

              Jenze u soloairu by se mu olej temer ihned dostal do spodni komory kvuli automatickemu vyrovnavani tlaku.

              0 0
              • gazman  

                Presne tak olej je kokotina. Resil bych to jak tu uz kdosi psal zmensenim komory vlozenim nejakeho plastoveho teliska.

                0 0
            • Baba-Ji  

              když doliju olej na pístek, tak vetšina oleje stejně odteče pryč(do negativky? …Solo Air jsem rozebraný ještě neměl, tak nevím, kam to přesně odteče, každopádně odteče)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • kOmE  

                Ja si neuvedomil ,ze to rs delany pres vzduchovou negativku. Prave kvuli tomu linearnimu chodi jsem si kdysi nekoupil Lyrika. S mou vahou byl nepouzitelnej. Ale stejne bych sel cestou upravy velikosti komory ,nez utahovat komprese.

                0 0
          • jecnak  

            Treba u R7 Absolute MRD byl timhle zpusobem nastaven objem vzduchove komory uz od vyroby. Vlozka byla nasroubovana zevnitr na ventilek, ktery vycnival z horniho vicka na noze s pruzenim. Pokud pri dorazu nejde pistek do te vlozky, tak bych se toho reseni vubec nebal.

            0 0
            • Baba-Ji  

              řádově, kolik objemu komory bych měl ubrat? …ať si ušetřím čas experimentováním :)

              0 0
              • kOmE  

                Jestli to jde do dorazu ,tak to je minimalne 15mm x plocha pistku.

                0 0
              • jecnak  

                To zalezi na konstrukci vidlice. R7 byla hodne specificka zkracenou delkou kluzaku. Kdyz ale srovnavam s hodne progresivni Rebou, tak u te pri dorazu zbyvalo jen nekolik milimetru nad pistkem v pozitvce. Takze proste a jednoduse vypust vzduch, zmackni vidlici na doraz a zmer kolik mista mas nad pistkem. Pak si nech vytocit ze silonu vlozku. Nech treba dva milimetry pro vzduch mas to.

                0 0
                • kOmE  

                  U vysoko zdvihove vidlice je nad pistkem vetsinou jeste dost mista. Myslenka valecku ,ktery by do nohy sel s mensim presahem ,aby drzel na miste zni dobre ,dat jednu 10mm s malou dirou uprostred a pripadne pridat nad jeste 5mm kousky.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Ventilek vetsinou presahuje pres horni zatku smerem dovnitr a je na nem zavit, takze se primo nabizi na nej tu vlozku nasroubovat. To mi prijde elegantnejsi.

                    0 0
                    • kOmE  

                      Ja prave koukal na tu zatku a prislo mi ze z ni ventilek nepresahuje. A reseni co navrhuju se da udelat pomerne snadno. Staci jen guma ,nuz a vrtak.

                      0 0
                      • Baba-Ji  

                        …a lepidlo ;)

                        ..btw, mam pocit, ze kousek ten ventilek precuhuje

                        0 0
                        • kOmE  

                          Tak ta guma by bylo bez lepidla ,kdyz to udelas tak by se tam musela nasunout silou. Ale jestli mas moznosti udelat to treba ze silonu i se zavitem ,pro prisroubovani na spodni stranu vicka tak proc ne.

                          0 0
                      • jecnak  

                        Ono to bude asi typ od typu, verze od verze, rocnik od rocniku.

                        0 0
                        • Baba-Ji  

                          no nasroubovat se to neda, paac sice ventilek couha „ze stropu“, ale kolem je takovy vystouply rantlik vicka.

                          Kazdopadne mezi vzduch. pistkem a vickem je pri dorazu nejakych 7cm mista, cili prostoru pro tuning habadej :)

                          0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • fousek  

              Toho vlozenyho spaceru se nikdy pistek nemuze dotknout, to by vzduch musel nekam ujit. Maximalne se snizi zdvih vidle. Nebo by ten spacer musel bejt tenkostena trubka, pak by ale moc progresivitu neovlivnoval

              0 0
    • pold  

      Nedělal jsem to na totemu ale na suntourech a nějakejch RS jo – silonovej prstenec na vršek pozitivky okolo ventilku – velikostí objemu prstence (tedy objemu který se ubere pozitivce) se to dá slušně naladit.

      0 0
    • Baba-Ji  

      tak jsem dal zespodu víčka, kolem ventilku váleček srolovaný z kartonu a slepený. Výška nejdřív 3,5 cm, posléze jsem ho zkrátil na 3 cm, ale stejně se nějaký zásadní rozdíl nekoná. Je to trošku ztuhlejší ke kenco zdvihu, ještě jsem to víc netestoval, tak uvidíme. Během týdne pak papírový váleček nahradím plastovým a třeba bude výsledek ještě o něco výraznější.

      jinak si pomalu začínám hrát s myšlenkou, že bych vzduch v levé noze vyměnil za Coil vnitřnosti, prodává to někdo u nás?

      0 0
      • gazman  

        Miruš provadel vymenu opacnou treba ty coil bachora jeste ma a dá.

        0 0
        • Baba-Ji  

          a na malou progresivitu soloAiru v druhe puli zdvihu si nestezoval?

          0 0
        • Baba-Ji  

          btw, ten tvuj WC Boxxer je s progresivitou v pohode? Jaky jezdis SAG bez toho, ze bys daval dorazy na ani ne metrovych dropech?

          0 0
          • gazman  

            Vozím SAG 25–30% nafoukáno 50– 55 psi a k dorazu se přiblížím tak na 3–2mm jedině pokud třeba zajebu 3m drop na předek, dopad v rychlosti před nějaký velký kořen, šutr, nebo když vletím moc rychle do masivní komprese, kde je navíc nějaký větší maras na zemi. Doraz dám fakt naprosto vyjímečně. Buttom out mám dotáhlý myslím 3 točky. Miro problém nemá, z počátku cosi říkal ale utáhnul komprese na tuším 6 HS a 4 LS a liboval si že to šlape jak má.

            0 0
            • Senoy  

              Rovněž se připojuji, mám svého Totema Solo Air Mission c. nafoukaného na 50PSI (mám kolem 110kg s vercajkem a kolem) a LSC i HSC na minimu. K dorazu jsem se dostal 3krát, jednou jsem šel přes řidítka, podruhé jsem přehlédl šutr a jel asi 4 metry po předním kole a do toho ještě zatáčel (nakonec lehl:-)) a potřetí při nepodařeném dropu, kdy mi to málem vyrazilo řidítka z rukou. Podle mě bude hodně záležet na hlavovém úhlu. V ruce mimo bajka je vidle neskutečně citlivá (tuning test, odtrh 6kg), na kole už mi tak nepřipadá, rozhodně žádná žehlička.

              0 0
              • Baba-Ji  

                no právě, ty máš 110kg, já mám nějakých 72, takže mám v SA vzduchu jen napliváno, což možná právě tomu SA nesedí

                0 0
                • Senoy  

                  110 mám i s kolem a vercajkem, čistá váha něco málo pod 90kg. Ale i tak vozím nízký tlak dle tabulek. 65kg kamarád se stejnou vidlí vozí 52–55 PSI! Myslím si, že nízký tlak u mě bude způsobený větším hlavovým úhlem. Jak jsem psal, v ruce zobe jak XC vidle, ale progresivní charakter zůstává. je to přeci jen FR vidle. SAG neber jako jediný výchozí ukazatel nastavení tlaku! Pokud se moc propadá, přifoukej. Kamarád se řídil u svého Lyriku 2-STEP SAGem a foukal i na 20% a pořád se bořil do zdvihu. Přidal nízkorychlostní kompresi na max a po čase mu v ní začalo klepat, jak byl tlumič neustále přetěžován. Následoval servis vidle u Milana, oprava a nyní po jeho radě fouká mnohem více. A funguje, jak má (až na ten 2-STEP, který je zase v háji). Než začneš vidli rozebírat, zkus přidat tlak. Pokud ani to nezabere, bude ti ještě zbývat rozebrání vidle, kontrola hladiny oleje, popřípadě jeho výměna, pokud je jetý. Na další úpravy tlumicí patrony to chce nějaké zkušenosti a nechal bych to na odborníkovi nebo někom, kdo s tím má zkušenosti. Přeci jen to není zrovna nejlevnější vidlice.

                  0 0
                  • gazman  

                    SAG má zásadní vliv na trakci, pokud bude foukat na sag 15–20% tak bude trakce předního kola dost omezená. Já bych to takhle neřešil.

                    0 0
                    • Baba-Ji  

                      nehledě na to, že je kolo při 15% docela nakoplé, což při přejezdech nebo prostě když jedu klasicky v sedě, docela nepříjemné, dolekopcom to samo neřeším, tam jsem ve stoje na kole se SAGem někde za 30% určitě

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Otázkou taky je, jestli SAG měříš na rovině, nebo z kopce. Hodně lidí radí sag na FR/DH kolech ladit s kolem ve sklonu kolem 20°. Já osobně mám v Boxxeru nejměkčí pružinu, sem lehce nad váhovej limit tý pružiny, a stejně na rovině mám sag pod 20%. S dorazama sem problém neměl ani na větších dropech, když to šlo, tak třeba ze 3m ± na placku, no, až odešla komprese zas ;-(

                        0 0
                        • Baba-Ji  

                          takže na FR/DH řešit SAG na vidli „zkopce“ 20°? Zajímavé a dává to i docela smysl.

                          …jak je to potom se stanovování SAGu na tlumiči, klasicky? Páč tam by člověk z kopce zase asi nastavil SAG příliš velký a šel by často na doraz, bych tipoval.

                          0 0
                          • KRAJIC  

                            Základ asi je na FR kole při nastavování nesedět na prdeli – jelikož geometrie cpe těžistě fest dozadu. Když na tom budeš seďět tak si vidlici podfoukáš a tlumič přefoukáš – při dolekopcom tě to bude kopat na předek.

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                            • Baba-Ji  

                              ja to delam tak, ze nastavim vidli a pak ve stoje propruzovanim biku doladim zadek, tj hledam ten bod, kdy reaguje podobne predek i zadek

                              0 0
            • Baba-Ji  

              já teď i s 3cm válečkem vozím LS 7, HS 6 myslim, když utáhnu LS víc, na propadání už to prakticky nemá vliv, když HS utáhnu víc, na větších nerovnostech(pře­jetí >10cm) akorát cítím větší hranu.

              Teď jsem „Mirušovi“ psal a zdá se mně, že mám fakt nějaké divné komprese, možná moc nebo málo oleje v patroně, zkusím s tím ještě polaborovat. Při 25–30% SAG chodit při brždění za 3/4 zdvihu vidle mně přijde naprd, ve větší rychosti to docela dost destabilizuje.

              0 0
              • Baba-Ji  

                …s 3 cm válečkem v SA pod víčkem

                0 0
              • gazman  

                Kdyby tam bylo moc oleje, tak to na doraz právě nedáš nikdy a pokud by ho bylo málo, tak při max dotažených kompresích bys musel jasně cítit, jak nekde v průběhu zdvihu hladina oleje narazí na mechanismus regulace kompresí.

                0 0
                • Baba-Ji  

                  No já teď měnil olej v patroně a zdálo se mně, že je ho tam od výroby trochu víc, než by mělo, resp. dle tabulky. Nalil jsem tam teda trochu míň a zdá se mně, že vliv nastavení kompresí byl poté znatelnější.

                  0 0
                  • gazman  

                    Málo oleje – komprese na začátku zdvihu nebudou fungovat.

                    Moc oleje – vidle bude progresivnější a to třeba až do té míry, že ji nedáš na doraz vůbec, ale tímdle způsobem bych zvýšení progresivity neřešil, mohlo by dojít k destrukci pístnice tlumiče, nebo jeho jiných částí. Nic jiného než tydle dvě věci se nepřesným množstvím tlumičového oleje dít nebude.

                    0 0
      • pold  

        Myslím, že je to koncepčně správná cesta, akorát si nejsem jist tím materiálem – karton který je porézní asi moc objemu neubere… a progresivitu zvýší právě zmenšený „zbývající“ objem v pozici na dorazu. Nevím jak Totem, ale na 32mm nohách na SR Epicon, RS Reba, Recon a RVL je vliv vložky u ventilku na progresiviru poměrně zásadní – a rozpoznatelný po pár metrecjh jízdy.

        0 0
        • gazman  

          Vidím to podobně, karton je nevhodný.

          0 0
          • Baba-Ji  

            je mně jasné, že karton není nic extra, ale narychlo o víkendu se mně nic shánět nechtělo, u kámoše už mám objednaný plastový válec

            0 0
            • gazman  

              O.K. já jen abys to nebral tak, že zmenšení komory nepomohlo. Provizorka je provizorka, o tom žádná.

              0 0
    • Specík  

      Hlavně bacha na to na jaký tabulky se díváš !! Já minulej rok koupil Lyrika 2011 u Žitnýho, a říkám si že je tam podle tabulek (který jsem dostal spolu s vidlí moc oleje) – tak že trochu upustím, a bylo to ještě horší – nakonec jsem zjistil, že ty tabulky co jsem měl u vidle jsou z jiného roku. Takže na tabulky koukat jedině na webu RS :)

      Edit: špatně zařazeno :)

      0 0
      • Baba-Ji  

        chápu, ale všechny tabulky, které jsem našel hovořily o jednotném množství oloje v MiCo RC2DH patroně – 203ml (±3ml)

        …z fabriky tam mohlo být ± 210 – 215ml

        0 0
    • Baba-Ji  

      Tak jsem byl včera trochu otestovat vidli v lese a jsem z toho jelen.

      Jedu do lesa, nafoukáno kolem 25% SAG. Samozřejmě, po chvilce ježdění jsem na jednom malém skoku dopad trochu víc na předek a doraz na vidli jako prase, až se ozvala kovová rána. Vidle se mně nejdnou zdála hodně měkká, najednou měla SAG přes 30%. Dofoukám, vidle ztuhla o dost víc, SAG se přesto udržel mezi 25–30%, což jsem trochu koukal, jak teď vidle byla nafoukaná bych tipoval menší.

      Celou dobu mám LS-6, HS-9.

      No na trailu jedna báseň, vidlice chodila do zdvihu jak by ± měla, říkám si paráda. Jedu z lesa zpátky, cca 2km, ještě dám pivko na spláchnutí žízně a pak domů. No když jsem dojížděl k baráku, tak už byl SAG zase nějakých 15–20%, což nechápu. Kdyby vidle jen trochu znecitlivěla, pochopím to, ale tohle?

      Dneska po cestě do práce pořád jedu na nějakých 15–20%.

      Je tohle normál? …nebo mně někde utíká příliš vzduchu do negativky, nebo naopak …nebo už jsem z toho magor

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • goofy  

        Asi sis odpovedel sam. Budes mit chromy Soloair ⇒ servis

        0 0
        • Baba-Ji  

          zkusím to vyreklamovat(samo jsem prosral garanční prohlídku po měsíci ježdění, tak nevím…), ale možná je tam jen vedřené nějaké těsnění nebo podobná blbost

          0 0
      • kOmE  

        Jeste ze mam toho jednoduchyho Floata

        0 0
      • gazman  

        Tak to je jasné, buď mechanismus „přepouštěcího ventilu“ nebo těsnění na pístu.

        0 0
    • Atilla  

      Hele to bude asi opravdu něco špatně. Já teď měl doma SA RC2DH 2012 a ten byl oproti méme coilu 2011 o dost víc progresivní a to tak, že při stejném sagu mi na coil chodil 5mm od dorazu a u sa skoro 20mm!

      0 0
    • Baba-Ji  

      Tak jsem rozmontoval SoloAir a teda nic špatně jsem tam nenašel. Popravdě jsem od SA čekal nějaké sofistikovanější řešení jen pár gum a dvě pružinky.

      0 0
    • mr.antik  

      nevíte někdo, jak by se dalo zamezit tomu soloair cvakání v mrtvém bodě? Za jízdy to neřešim, na funkci to vliv nemá, jen když s tim hejbu v ruce, mám pocit vaklu.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.