Jak se vám jeví RS Totem air? Je rozdíl ve funkci mezi pružinou a vzduchem u RS tak markantní jako u FOX?Popř. pokud má někdo srovnání,aby sem napsal dojmy.Chystám se pořídit jednu z variant,ale nejsem rozhodnutý.
Dík.
Jak se vám jeví RS Totem air? Je rozdíl ve funkci mezi pružinou a vzduchem u RS tak markantní jako u FOX?Popř. pokud má někdo srovnání,aby sem napsal dojmy.Chystám se pořídit jednu z variant,ale nejsem rozhodnutý.
Dík.
to sou dotazy:)…kde nic není nemůže nic pružit ne;)…vzduchového totema sem nezkoušel ale i tak bych bez rozmýšlení bral pružinku…
to ja zase vzduch
kontrolní otázka :-) ty s někdy RS Totem vůbec viděls?
Pružina bude určitě lepší,ale taky těžší,záleží na tom,jestli těch 250g oželet nebo ne.Pokud by ten vzduch fachal dobře tak proč ne.Napiš jak se ti ten luft jevil.
já právě zkoušel jenom coil, na air bych měl strach vlézt…ne si dělám kozy:-D…jako jestli to chceš na toho treka tak tam tě nějakých 250g nezabije, no ni?
Ale toš kurde moš provde no.Na druhou stranu čemu mu neubrat 1/4 kila kdyby to nemělo nějaký markantní vliv na vlastnosti.
chtělo by to někoho kdo zkoušel obě a zároveň ani jednu z nich nevlastní, aby to bylo objektivní…
Cha cha no tak to jo!To by bylo ideální,ale myslím že tu nikdo takový nebude :-( A jak se ta pružina jevila tobě? Nebuď labuť a vymáčkni se.
ty fajnacká, někdo říká že totemy mají skrz 40mm nohy tupý chod, ale mi to tak nepřišlo, ikdyž v ní byla na mě o stupeň tvrdší pružina tak šla zezačátku do zdvihu pěkně hladce…ale 66 rc2× to nebyla ani náhodou;), ale ty chceš zas gramařit tak to pro tebe není(3kila:-D)…
No 66 se mi páči a i mám na ni i něco málo poježděné,je to fajna vidla,ale jak říkáš je to gevicht jak cyp.
http://www.mtbs.cz/…m07test.html
Tady píšou že vzduchovka je těžší ale myslej ten vyšší model…
Jo to jsem četl,ale normální vzduch bez té kokotiny je lehčí o cca 230g.
Myslim ze sem navazil 2710g se 180mm krkem u Totema Soloair
Solo air všude píšou 2676g no je to banda ojebáváků,já potřebuju 1.5" krk,ta bude možná těžší.
a nebude ten širší krk 1.5" spíše lehčí?
teoreticky by to mělo být +/- na stejno
vetsinou je 1,5 lehci:-). Ted si nevzpominam jestli to bylo s osou nebo bez (to sem hlava zabednena)
Proto píšu možná těžší :-) Spíš bude zakopaný pes v té ose a nebo někde ůplně jinde :-)
Trochu pozdě, ale nááhodou sem to tu zahlíd, tak 2-Step totemek 08(myslim) – 2933g, teď sem to z nudy vážil )
Všimli jste, že ten zajíc na fotce má parohy?:D
prikladam se taky k otazce…take by me to zajimalo-
dyt se ti nelibila :P na VPcku
ja vim ja vim…ale proste sem takovy nerozvazny…:) libi se mi v cerne galva uz se mi nelibi na 100% , a dvouberli na moje jezdeni neni dobra vec
ja bych po zkusenosti s lyrikama a s 66tkou vzal bez vahani 66tku,RS v tydle kategorii uz mi nesmi pres prah
jak to ? co se stalo??
hele ted bracha i kamarad posilal lyrika na reklamaci, jedna se nevraci druha chodi mizerne, jedna uz je zamitnuta.me chodi blbe, nicmene kaslu na to.To vse se tyka oem verzi.
K tem standartnim,pres leto jsem jezdil lyrika soloair,stejnak byl tupej.Kamarad ma uturn,v tom vrze,vselijak lupe a navic ma vakl.(jetej od rijna).krom toho taky nechodi nicmoc.
66tka ma vakl jak krava uz z vyroby.rychloupinaci osa je hodne zvlastni.Aby chodila do zdvihu musis laborovat s hladinou oleje v tlumeni.O funkci systemu nastaveni RC3 si myslim svoje jelikoz pri jakekoli krom open polohy je tupa(tohle je ovsem s lyrikem s mission kontrol) uplne shodna vlastnost.Jenze 66tka chodi slusne,je celkem citliva a hlavne chodi porad stejne nezavisle na podminkach.Krom toho ma podle meho lepsi system tlumeni diky cemuz lepe hospodari se zdvihem v rozbitejch pasazich pod brzdou.
No mas zajimavy zkusenosti, muj Totem neni uplne bez problemu, ale chod ma rek bych na vzduch vynikajici, pak sem se svez na Lyrikovy 2-step a chod podobnej mymu totemu. Hmm je to zajimavy.
Zatim vsechny M co sem zkousel az na jednu 66RC2 tusim, pridrhavaly. Po uprave jsou malinko citlivejsi nez muj Totem
Mno co jsem mohl zkouset Lyrica Soloair, a Totema coil, tak pruzina bude o stupinek citlivejsi, ale abych pravdu rekl, tak se ty rozdily vymazaly 40mm nohama u Totetmu.. Proste je krapet tupejsi, a proto bych sel do pruziny, nebo zkusil poslat toho vzduchoveho Milanovi, jestli nejak neumi snizit odpory..
Jinak nevim jak nove, ale starsi 66 byly rozhodne citlivejsi, ale vahou bys si rozhodne nepolepsil.. :-)
btw: jak chodi ten indian s Intrisic patronou? Je to krasne citlive jak s TPC+, nebo je tam hranka na zacatku? Chtel jsem si to zkusit, ale potom uz bylo pozde :-D
Ty já ti nevím mě se zdá vinetou docela dobrý,ale mám tam ne mě hodně měkkou fedru,takže těžko říct.Myslím že kdybych tam dal patřičnou pružinu,abych nechodil na doraz tak už bych tak spokojený s citlivostí nebyl.Moment utržení je podle FOXky o hodně větší,horší než u marz. co jsem měl kdysi na HTčku.
Tvrdi pruzina by pocatecni citlivost moc pritlumit nemela.. Al pokud je na tom bidne uz ted..
Srovnani nemam, bohuzel. Ale muzu rict ze muj Totem je zatim nejcitlivejsi vidlice bez upravy co sem mel moznost zkusit. Upravena 66 je ze zacatku citlivejsi, ale je silene progresivni
to jsem prave psal vyse,musi se z ni vylejt olej a foukat na nesmyslne nizky tlaky.Aspon me to u Aty problem vyresilo
Ja sem do M aby chodila jakz takz nefoukal nic
jenze ja musim,nemam pruzinu:)
fousek porovnava s moji pruzinovou 66 vf2 model 06 tusim… vzduch zadnej, oleje tak akorat aby to trochu tlumilo(neni tam patrona)
Jezdil jsem jenom pružinu,chodem mi přišla dobrá,ale všem co znám a dávají tomu teče,po opravě je chvíli pokoj a pak zase,asi bych do toho nešel.
Kurde nestraš,to je nemilé,kolik takových lidí znáš,co jim to chcáká.
Přesně 3,nejlíp uděláš,když se o tom pobavíš s Windblowem,ten měl hnedle 2 po sobě.
ku… ja myslel ze to bude drzak vidlice a ne zadnej ........:(
redukce je třeba toto a to tam dej radši nějakou jetou 40,kterou si můžeš v případě potřeby snížit
když marunu tak rok 07 a starší…konkrétně 08čky sou asi největší mrdky co vim, komplet všecky(včetně 888 rc3 WC) po pár měsících vakl ve futrech:(…
Obědnal jsem tvrdší pružinu do toho vinetua co tam mám fčil abych nechodil po dorazech a seru na to.Chvilu ho ještě podrtím a potom se uvidí,ale asi tam vrazím posléze ten boxxer.
dobře si zrobil;)…jenom já osobně nerad dvoubrejle jak to není na vyloženě DH mašině, ale to už je tvoje věc, boxxer je určo hodně vklidu vidla…
Tež nejsu žádný ortodox dvojbrejlák,ale co tam chceš nacpat.Maruna je gevicht jak cyp,totem mi vyznívá jako že je furt zepsutý a ještě je za něho pálka jak cyp.Ten boxxer je za „hubičku“ dokonce i u nás,váha rozumná,dimenzovaný je dostatečně a spolehlivost i funkce těch starších modelů je dobrá kámoši je jezdí,takže hotovo.
Měl bych dotaz ohledně Totema 2010.
Na stránkách Sramu jsem se dozvěděl že se dělají totemy
ve verzi Standard a DH a jsem z toho trošku zmatený.
DH verze má systém Mission control a ten standard motion control.Jiného rozdílu jsem si nevšiml.
Na českém shopu třeba tady mají uvedeno že mají všechny verze(DH i Standard) mission control.
Tyto dvě verze dělali i v loňském roce nebo je to něco nového?
Jinak by mě zajímalo cokoli ohledně této vidlice hlavně proč je vyrábí ve dvou verzích…
DH verzia nema floodgate, a ma rychlu a pomalu kompresiu a nastavenie odskoku pre zaciatok a koniec zdvihu.
Standardna ma floodgate a len 1 odskok.
Motion control je tusim len 1 odskok a 1 kompresia, lacna oem varianta.
r.
Já chci určitě mission control,tedy toho DH.Jen mě zaskočilo že jich je tolik.
Běžně prodejné totemy budou tedy hlavně verze DH…
no musim rict ze mam i misson control, i floodgate… a prijde mi to jako uzitecna vec myslel jsem si ze to nebudu vyuzivat…ale hodi se to po takovem prejezdu na hrebeni s obcasnym sjezdem to dobra vec opravdu je. (floodgate)
na mou otázku v emailu už nemusíš odpovídat,přečetl jsem si to tady později:)
Jinak ja mam floodgate na Lyrikovi a použil jsem to snad jen když jsem to zkoušel ale je možné že na pružinovém totemovi se bude hodit.
Cau,
mam totem solo air 2007, po 1 sezone som ho prestaval na coil, je citlivejsi na male nerovnosti a chod sa mi paci viac.
r.
Mám dotaz. Mám nový RS Totem coil mission control 2008 a v pružinové noze dole něco klepe v počátku stlačení. Rozebral jsem to, ale vypadá ok. Je to klepání normální?
Je to sice boxxer ,ale levá noha se moc lišit nebude.
tak zase něco špatně, do prd…
kdyz je venku hodne velky mraz jako napr. ted posledni dny taky mi v tom klepe…a docela dost …ja bych to neresil
Me taky, ale v pravy noze, tam kde je Mission control, kapku se to ozyva i pod 10c, ale za mrazu to klape uz dost a klape to pri rychly expanzy, ale asi je to normalni.
presne tak jak pises ! neresim to
Tak mě tam zatím nic neklepe a to ani v mínusových teplotách a jsem zvědav kdy to začne:)
delal mi to i domain…je pravda ze to klepe v –17 coz uz je dost vysoka teplota…
Tak to až v takových teplotách nejezdím,max jsem ochotný vyjet do –10°C…no uvidíme,zatím je to OK.
no ale jak tak koukam na pocasi klepat to prestane kdyz ma prijd tak brutalni obleva :(
mě to klepe ikdyž je nad nulou…
Mně v Lyrikovi solo air neklepe nic, ale zatím jsem venku v teplotách nižších, než asi +7°C nebyl…
treba dnes je uz jen –2 az –3 a uz mi to taky neklepe…normalne to jen stuhne nic vic…procital jsem i nejake zahranicni fora a docetl se ze to je bezne…i u modelu 2010 takze v pohode. Psalo se ze prave kolem –7 a vys to klukum dela, resilo by to jedine vymena ojele s jinou W
Já bych to neřešil Fransoa.Nic se tím nekurví.
jo jo , seru na to…
Neni to uplně k tématu, ale nechtěl sem zakládat nový, páč je to blbej dotaz, a opravňuje vás k úsudku že sem debil podle mejch postupů )
Tudíž, dneska sem tak rozebíral Totemka, že ho dostanu zpátky na 180mm. Ani nevim jak, ale to se mi povedlo, ale je tu taková drobnost – jak sem sundal spodní nohy, tak z pravý nohy (kde je Mission Control) vyteklo kopec oleje, usoudil sem že to je olej z tlumení (kterej by podle mě, potažmo videa od RS vytýct neměl?). No každopádně teď mám sice 180mm, rebound damping chodí, ale komprese bych řek že ne (mám dodělanou ruku, tak to moc nevyzkoušim ani doma, ale nejde tomu ten „lock“).
Předpokládám, že jediný, co tomu chybí, je nalejt olej do tlumení, ale spodem, kudy vytek, sem to nedokázal, a na sundání vršku MC mám moc tlustej francouzák ) Bude teda stačit, když sundám vršek pravý nohy, naleju tam 137ml oleje a zavřu, nebo to musim znova rozebrat, a udělat něco jinak?
Další věc je, jestli je rozumný používat znovu olej co sem z toho vylil, protože chci vidlici kompletně repasovat za pár měsíců, tak abych to neměnil na dvakrát, ale je v tom 5W trocha 15W, tak abych to moc nezeslonil ;(
Bude dobrý když zrovna vyměníš těsnění na spodku tý pravý vnitřní nohy, jinak to co tam naliješ začne pravděpodobně vytékat zase. Olej bych dal novej.
Vidím to stejně, měl jsem tuhle závadu na BOXXERovi je to O-kroužek který je na duralovém špuntu,který uzavírá tlumič.Sundáš segerku vytáhneš to vyměníš těsnění a basta.Olej bych dal rozhodně nový páč tento cos tam měl se smíchal s mazacím olejem,ve kterém může být dosti abrazivních částic,které se tam dostanou přes prachovku na kluzácích a mohl bys podřít vnitřek nohy coč by byl pro funkci tlumiče fatal error:-(
Díky vám oběma. Nakonec sem to hodil Krabovi, bo rameno se mě beztak ne a ne spravit, tak jim to tam nechám a sám si to udělám (servis!) holt až příště ;)
Ale chápu to dobře, že teda asi bude mrtvej nějakej O-kroužek na spodku vnitřní nohy jak je ta segerka, tak za ní, a kolem toho to proteklo? Že bych pak čekal že to proteče i bez rozebírání, tak je mi divný, že tlumení chodilo ok.. Ale nevim, neměl sem to rozebraný komplet, tak si to příště líp prohlídnu a bude se vidět )
No tak mohls to chytit když tam ještě bylo dost oleje aby tlumení fungovalo, další pokračování toho problému je, že vidle nechodí do celýho zdvihu bo ten olej dole funguje jako doraz. Ta segerovka drží špunt, ve kterým jsou dvě těsnění(okroužky), jedno po obvodu a druhý vevnitř co po něm jezdí „pístnice tlumiče?“ možná by se to tak dalo nazvat :-) No a to vevnitř už je omletý, když se na něj podíváš okem pravděpodobně nic neuvidíš, ale těsnit už prostě nebude
Naprostý souhlas, mohu jen dodat že u mě bylo v kopru to vnější, asi jsem mu pomohl při montáži.
Abych nemusel tahat pumpu airu se vyhejbám. Mimo pacienti kteří řeší tuning vidlic nejčastěji vlastni různé vzduchovky.