Trail 24 přestavba - V-brakes nebo disc ?

41 nepřečtených
  • ramdam

    Zdar,

    Přestavuju 24” Cannondale trail z roku 2014 a vzhledem k tomu, že je vzadu sedmiplacka na závit a vepředu trojtác, měním mimo jiné na pohon 1×10.

    Což znamená že budu pořizovat dozadu nový kolo.

    Rám má navářky i na disc, ale v součané době ( původní) jsou tam V-čka.

    Chci s dcerou jezdit traily typu Mariánský Údolí, Jedovnice, Vysočina … ale žádný extrémy – sám to jezdím na historickým scott scale 60 z roku 2007 kterej má Večka..

    Nevím, jestli to zadní kolo postavit na V-čkách nebo tam mám hodit disk. Vepředu zústanou Véčka zcela jistě.

    Co myslíte?

    0 0
    • Vilém  

      Pana Lorence uz jsi se ptal?

      Pokud bude vepredu vecko zcela jiste, tak mi prijde jako zbytecnost davat dozadu kotouc.

      0 0
      • ramdam  

        Pan Lorenc říkal že to kolo iveze:)

        . Uvažuju tak že většinu času se brzdí zadní brzdu a tak kdyby tam byla ta účinnější že by to tak to jako kombinace dávalo celkem smysl

        0 0
        • Lišák  

          Účinější je brzda přední. Zadní jde rychle do smyku. Pokud chceš, aby holka jezdila bezpečně, tak ji napřed nauč, že přední brzda není jen na okrasu.

          Děcka jsem od mala učil brzdit oběma zároveň. Na 20" kole, když měli první použitelné ráfkové brzdy, jsem jim přední povolil tak, aby se kolo nedalo zablokovat a postupně jsem přitahoval. Nikdy se nestalo, že by kluk, nebo holka šli přes řídítka a nikdy se nestalo, že by nedobrzdili.

          P.S. Proč myslíš, že silné motorky mají vpředu dva velký kotouče a vzadu jeden malý? Pokud má auto kotouče a bubny, tak kde má kotouč a kde buben?

          P.P.S. Jak píše Vilém – nechal bych „V“.

          0 0
        • Vilém  

          Nauc ji brzdit, odpoj ji zadni brzdu. Takto bys jen menil plaste, jak by porad smykovala.

          0 0
          • ramdam  

            O tom to přece není. Smykovat může úspěšně i s véčkama, jen bude muset zabrat.

            A o tom celým ten dotaz je..

            0 1
            • Vilém  

              Na me dotaz pusobi spis tak, ze jsi chrtel potvrdit svuj zamer, dat dozadu kotouc, coz se vsak nesetkalo s pozitivni odezvou, protoze, pro ostatni, je to nesmysl.

              0 0
              • ramdam  

                Protože mi zatím nikdo nedal relevantní důvod myslet si, že V-brdy vpředu i vzadu dávají větší smysl než mít vzadu kotouč a vepředu Včko či naopak.

                0 0
                • DePaX  

                  Tam dej mechanickou, 140mm kotouč, pokud možno stejný páky…

                  0 0
                  • ramdam  

                    Mechanickou jsem zatím nezvažoval a nemám s tím žušenost … jestli je to kompromis, nebo si to bere ‘ to horšl ‘ z obou:) …

                    0 0
                • haďák  

                  Relevantní důvod už tu padl – větší brzdný účinek potřebuješ na předním kole. Viz příměr s motorkama, nebo autama.

                  Pokud někdo brzdí víc zadní brzdou, než přední, tak prostě neumí brzdit.

                  Z tohohle pohledu je zadní kotouč v kombinaci s předním véčkem nesmysl a zbytečný overkill. Když už taková kombinace, tak kotouč vpředu a véčka vzadu.

                  2 0
                  • ramdam  

                    Chápu to dobře, že špalek vepředu i vzadu bude brzdit lépe a s vynaložením menší síly než když bude vzadu kotouč?

                    Nebo v čem přesně je ta výhoda špalků vepředu i vzadu?

                    0 1
                • kejda  

                  Pro dítko, které váží nula nula nic jsou véčka imho ideální volba…kolik je té tvé dcerce?

                  0 0
    • kubad  

      Vykašli se na to a pořiď nové kolo, tohle nemá smysl přestavovat a vrážet peníze.

      1 1
    • Georrge  

      Kotouče dopředu i dozadu.

      0 0
      • ramdam  

        No dopředu ne, mám tam dobrou vidli. Kdybych neměnil zadní kolo, nechal bych to na V-čkách celý. Uvažuju o tom jen vzhledem k tomu že to kolo tak jako tak měním…

        0 0
        • oddie  

          A co tam máš za vidlici? Koukám letmo na popis toho kola, no, spíš bych to taky viděl na to, co píše Kubad…

          0 0
          • ramdam  

            Je tam first air. Rozhodně nechápu proč bych si měl přát na 24 kolo nějakou jinou.

            0 0
            • kubad  

              A ta nemá úchyt na kotouče?

              0 0
            • oddie  

              First Air je OK, to spíš ten zbytek kola… A ta firstka nemá úchyty na kotoučovku???

              0 0
              • Vilém  

                Co by nemela, ale predkem nebrzdi, takze to nema smysl.

                0 0
                • oddie  

                  No normálně mě to znejistělo, že jsem se musel kouknout na fotku staré 24", jestli tam jsou :D

                  0 0
                  • ramdam  

                    ty vole to je jak s děckama.

                    Nejsou.

                    Jednou pro vždy. Nejsou :p

                    0 1
                    • oddie  

                      No já je tam zrovna mám.

                      0 0
                      • ramdam  

                        No … já ne:)

                        Každopádně, tak otázka nestojí…

                        Já zkrátka nevím jestli na ježdění v lehčím terénu bude mít pro dítě co odrostla 20” smysl nasazovat kotouč na zadní kolo. A to je celý…

                        0 0
              • ramdam  

                Hele, first air rozhodně OK je. Rám je taky fajn. Kliky chci přesně s ideálním Q faktorem, mám k tomu deore 1×10, jsou tam black jacky co můžu použít…

                Chtěl bych vidět kde jinde bych za 10k pořídil tolik muziky…

                0 0
        • Georrge  

          Buď do toho nehrabat vůbec, nebo pořádně a tedy kotouče i dopředu!

          1 0
    • psbiker  

      Ne.

      edit (na detske kolo ok)

      0 0
    • Trance  

      Paneboze, co to je za uvahu? Co ti tvoje mala udelala? Dej na obe kola kotouce!

      0 1
      • ramdam  

        Hele sorry, ale kdybych si chtěl číst výkřiky do tmy, jdu si přečíst na FB něco od fanoušků Babiše a Okamury.

        0 2
      • kycis  

        Proč? Dobře vyladěný vcka s kvalitními spalkama brzdí na děcko úplně v pohodě. Za mě je ale důležitý mít stejný páky na obě ruce, nedovedu si představit mít na každý ruce nejen jinej tvar paky, ale ještě kontaktní bod v jiné vzdálenosti od řidítek. Za mě nechat vcka, koupit kvalitní lanka, bowdeny a špalky a na lehký traily není co řešit. Malej v 7 letech jezdil na vckach červenou enduro lajnu na Plešivci a s brzděním neměl problém.

        2 0
    • šlapatko  

      Dětské kola se zde řeší roky. Rady si dostal, ale meleš si svoje. Úvaha 1×10, k tomu adekvátní délka klik jsou v pořádku. Vykašli se na kombinaci brzd a nech V brzdy. Stačí jen předělat zadní náboj.

      0 0
      • kocers  

        Ještě bych dopnil kvalitní a dobře nastavitelné páky brzd → Avid Speed Dial 7 Dával jsem je na 20" a jsou super → dá se měnit průběh chodu páčky a tím měnit potřebnou sílu pro brzdění.

        0 0
        • kejda  

          Měli jsme je také na 24" v kombinaci s Deore véčkama a brzdy to byly skvělé.

          0 0
        • oddie  

          Ty mám asi ještě někde doma, kdyby je někdo chtěl :) Musím se podívat…

          0 0
        • kycis  

          yep, presne ty tam na 24 mame. Paradne vyladis vzdalenost paky i brzdnou silu, je to chce hezky vycentrovany rafky.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.