Může někdo stručně vysvětlit rozdíl mezi trailovým kolem, endurem a AM??
mě se zdá, že to je skoro to samý- těžká kráva s gumama od traktoru co jede jen z kopce, ale asi se pletu..
Může někdo stručně vysvětlit rozdíl mezi trailovým kolem, endurem a AM??
mě se zdá, že to je skoro to samý- těžká kráva s gumama od traktoru co jede jen z kopce, ale asi se pletu..
To je „možná“ enduro, ale Tvé definici odpovídá spíš sjezdové kolo ;) …
Vzdyt ma pravdu. Dneska jsem potkal holcinu na XC HT, ktera byla na kole jen proto, ze kvuli kolenu ted nemuze behat, a musel jsem docela prislapnout, abych jel vedle ni. :D
Troll?
Enduro je zavodni kolo na enduro. Vozi se tezke plaste (profici casto DH plaste), velke zdvihy, dlouhy reach, polozena vidlice a dlouhy rozvor.
Trail je kolo na „blbnuti“. Zdvihove se pohybuje mezi XC koly a enduro koly, vozi se stredne tezke plaste (do 1 Kg), reach casto podobne dlouhy jako u endur, ale nekteri vyrobci prisli na to, ze tak dlouhe kolo je mene zabavne a delaji trailova kola s mensim reachem. Strmejsi hlavovy uhel nez u endur a kratsi rozvor. Daji se rozdelit do 2 podkategorii podle toho, jestli maji bliz vlastnostmi k XC, nebo k enduru.
AM je v podstate zanikla kategorie kol, ktera by odpovidala trailovemu kolu, ktere je vlastnostmi blize enduru nez XC.
Tak to vidim ja.
EN kola jsou na zavodni enduro jezdeni rychlost>hravost
AM na nezavodni enduro-like jezdeni hravost>rychlost
TR mensi zdvih, lehci, vic slapaci nez EN/AM ale do tezsiho terenu a pohodlnejsi nez XC rychlost+hravost v mensim gnar!
+1
Podle této definice je třeba Capra 27 ryzi Allmountain ;)
Presne.
Resp. to am tam dela bordel, nekteri vyrobci jako am oznacuji kde co od 120 po 180mm