Jaký je Vás oblíbený trailbike. Případně jaké jsou vaše zkušenosti z těmito koly na maratonech?
Jaký je Vás oblíbený trailbike. Případně jaké jsou vaše zkušenosti z těmito koly na maratonech?
Nikdy to nebude jako na chrtím fullu nebo Ht. Buď jsi schopen dojet do 10 místa tak zajedeš i na vratech od stodoly pokud ne tak určitý hendikep tam bude,pokud se pojedeš jen svézt bez ambicí na výsledek tak proč ne,při výběru dostatečně technického maratonu si některé pasáže užiješ určitě více než kámoši na chrťáku. :-¨)
pokud je prave ze schopny zajet do 10mista tam bych na trailbiku nikdy nejel protoze na HTcku bych mel s trochou stesti na bednu…
prave ze pokud do toho 10 mista nezajede tak je jedno na cem pojede…
Myslel jsem to tak že by smazal výkonností to,že jede na trailbiku a stejně zajede slušně.Nic víc bych v tom nehledal.
Tak do 10. místa to nehrozí :D. Je to na pohodu.
Trail jsem myslel něco na způsob Stumpjumpera FSR, Gianta Trance… atd…zdvih tak 130–140 s váhou do 13kg max!
Tak pokud je to na pohodové ježdění a sem tam nějaký maratonek pro zpestření…proč ne myslím,že to je nejrychleji rozvíjející kategorie a tyto kola uspokojí většinu bikové populace.
na FSR zapomeň to není kolo na takový věci, trance s trochou sebezapření by se dal, ale ty kola jsou primárně na něco jinýho než drtit kolem ANP do kopce a to je asi tak to jediný co by tě mělo na kole na maraton zajímat.
předpokládám že ten Trail nebude primárně na závod, ale na ježdění a k tomu si asi chce dát občas nějaký závod.
samo výsledný čas to určitě zhorší, ale problém v tom určitě není, přehnané ambice nepředpokládám
Proč myslíš? Takovej rozdíl od Epica to není a těma 140mm si člověk ve sjezdech skvěle vyhraje :)
140ky SJ at už 26 nebo 29 jsem jezdil občas v testu, stejně jako 29" epica a osobně mám srovnání s 26" modely, který mám doma. Od giantu jsem párkrát jel na anthemu a jednou na trance a celkem si stojím za tím co píšu.
SJ FSR ve sjezdu je skutečně kolo kde brzdíš jen do zatáček, ale aby to mělo v terénu smysl tak 2,4 předek a 2,25 zadek jsou minimum gumy se kterýma to je zábava. A na těch jet 90–110km v tempu je fakt mazec.
Nejde o to, že by to nešlo, ale přijde mi to asi jako koupit si krose a občas vyrazit na silniční závody (s rezervou).
Navíc si vem situaci, že na tom maratonu budeš celkem zakotvenej a právě tam kde to začně být zábavný se ti bude motat mrak lidí a co potom. Zrovna v nejtechničtějších místech často není kde předjíždět
Maraton je tak 5–7× za rok jen pro pocit, že si člověk zajede hezkou trať. Loni na Salzce bych fulla teda fakt potřeboval. Jinak hravý tratě s kámošema v Rakousku, Singltrek atd… no jsi asi první kdo mě od SJ FSR odrazuje :) zajímavý pohled. Myslíš, že by pro mě bylo něco vhodnějšího jo? :)
já tě od něj odrazuju na závodní použití, jinak to je super kolo. Je trochu línější, ale zase neuvěřitelně citlivé a v terénu parádní zábava.
já si toho vážím. Je fakt, že tak min. 50% jedu po silnici. Zbytek terén, takže chci nějakýho univerzála se kterým is užiju i v terénu :)
pokud to máš jako příjezd po silnici – terén a silnici domů, tak si zamkneš tlumič a pohoda. Pokud často střídáš úseky kde je potřeba do toho rubat s úseky kde je to zábava na otevřený tlumič tak bud vem verzi s brainem a nebo zvaž i něco jinýho. Ne, že by nešlo to zapínat a vypínat, ale dělat to často je pruda.
Při natavení, aby to v terénu šlapalo ideálně to na otevřený mod prostě houpe. Na přivřený nebo zavřený to zase v terénu není ono, i když teda i na propedal to funguje líp než některá konkurence :)
Jezdím domácí závod – Silesii, první rok kochačka na RB Monster AM s gumama FAT ALBERT 2,25 (na něm jsem jel i 12hod závod), druhý rok RB CR 1500 na RR + RoR, třetí GIANT TranceX 29 s NOBBY NIC. Letos jedu na 29 Enduru pokud do toho něco nevleze:-)
Pokud ti jde jen o projetí tratě a nasátí závodní atmosféry a prachu tak na trailbiku pohoda…
Co by jsi teda doporučil? :)
to je těžký, protože já až si budu vybírat nový AM/Trail kolo tak ho budu mít 100% jen na pohodový brouzdání terénem a vůbec nebudu uvažovat, že bych na tom makal, víc než bude nutný k tomu vysápat prudký a dlouhý kopce (abych nemusel jít pěšky). V téhle kategorii mám vyhlednuté aktuálně SJ FSR nebo Ghost Riot.
Kdybych chtěl něco co víc jede tak Fuel EX 29" nebo Trance 29". Ale Ex jsem jel jen v 26", to si testu na testu na jaře.
Navíc letos beru nového závoďáka, takže to je jen teoreticky.
No právě… když pojedu třeba 10km do kopce, tak stejěn pojedu téměř na kašpara, na to jsem už zvyklej :D. Ale právě se mi zdálo, že SJ FSR by při té váze mohl být v poho.
jen FYI – Blacky je chrt co jezdí na bednu – nevím, jestli je jeho pohled na věc pro tebe úplně směrodatný :)
To já vím :)
Fuel EX 29 jsem měl na test a jednoznačně překvapil.
Závody se ale nevyhrávají ve sjezdech…
Závody se vyhrávají když jedeš první a nikdo tě nepředjede.
Tazatel asi nebude závodník jen se chtěl utvrdit,že většinu roku se bude vozit a potom pojede s kámošema maraton…co na to říct bude to výzva ale určitě se to dá ale musíš máknout aby až dorazíš do cíle nebyla časomíra už na pivku. :-)
na maratonu (čp nebo srovnatelný podniky) do desítky na trailbiku nezajede nikdo
Nedělej víš koho… :-)
Bylo čistě o výkonu a k tomu to přirovnání…..Jako,že při dobrý fíze se nepůjde na tom maratonu v prvním kopci zabít a kolo dá na Bazoš. Nic víc. :-)
no jo no :)
jde o to jestli chce závodit (s časem, kamarádem, sám sebou). Nebo jen si projet trasu a neřešit kde zatočit a kde zastavit, prostě si to užít.
Vím jak to myslíš ale musíme se odprostit od toho jak uvažujeme většina normální populace netráví většinu volného času na kole i když se to tady tak zdá.Tazatel asi nemá vyhraněný styl tak hledá kompromis…Ale s takovým kolem to chce více inklinovat do terénu.
Do týhle doby jsem jezdil do práce, XC, maratony… čím ej člověk starší, tak výkonnost a čas šla rapidně dolů… Jasnš, jezdil jsem 12tis/ročně… ale to bylo :DD
na EX jsem byl na maratonu (jediným, co jsem kdy jel) 9. ale nutno podotknout, že v kategorii 50+ a startovalo nás 15 :D
První desítka se počítá. Mě jednu bednu v životě taky nikdo nevodpare. :)
bednu od whiskey?:-D
Tu taky :)
Pokud mas neco najeto, tak na tom maraton odjedes, ale jak moc to bude zabava zalezi na tom jak to pojmes – pokud pojedes od zacatku na vylet po bufetech a bude hezke pocasi, tak asi super, ale zase na druhou stranu neni u nas moc maratonu, kde takove kolo naplno vyuzijes.
Nekdo jezdi maratony na HT, nekdo na enduru.
Já se teda v těch kategoriích moc nevyznám, ale jeden 50km závod jsem si dal na tom co mám v profilu a můžu říct že na pohodové projetí technické tratě je to super. Až sem měl pocit že na rozbitějším povrchu jsem měl o hodně lepší trakci než 29HT, kteří na tom moc neumí. Na střed startovního pole je to teda pohoda kolo a nic moc neztratíš. U rychlé trati bude ale rozdíl fest poznat. Na hladkém budou vždy nějaké ztráty proti HT poznat. Jen teda na závod krapet přifoukávám pružení.
Každý rok nejaký maratón na Reigne čo mám v profile (váha v XC nastavení ku 14 kg), absolútne bez ambícií. Idem si zajazdiť s kamošmi a skúsiť nejaké iné trate ako mám pri dome. Jazdím väčšinou stredné trate (50–60 km) a nie je s tým žiadny problém. Zvyšok roka trasy aj okolo 60–70 km s prevýšením cez 2000 metrov a ide to napohodu. Ako sa začne chrtiť, tak to človeka za chvíľu vycuca zo síl.
Osobně bych se koukal po nižší zdvihové kategorii. Pokud tedy nemáš echt enduro ambice. S devětadvaceti palcovými koly se dá slušně zablbnout i na kole se zdvihem 100 či 120 mm a závod na tom odjedeš bez většího úsilí.
26", max 27,5" :)
Devětadvacítku bych automaticky nezavrhoval. Některá kola, kterým se dříve říkalo chrtí, jsou díky velkým kolům až překvapivě schopná na trailech. Celkem pozitivní recenze jsem v tomhle směru četl na Anthem X nebo Superfly.
Na šestadvacítkách si nepamatuju na žádné kolo, na kterém bych rád jel maraton a ve volných chvílích křižoval singly. Pohádky o zázračných univerzálech se mi nikdy nepotvrdily (u mě třeba Stump). Se sedmadvacítkama nemám moc najeto, takže budu raději zticha.
Ale nenutím, celkem chápu. (:
Já na 26" jezdím 15 let a doteď jsem na něm objel všechno a upřímě si nedovedu představit občas mít větší průměr. To že chci fulla je spíš důsledek mojí evoluce a pohodlnosti :)
Jo a fully 29" jsou prekvapive tezky mrchy.
Superfly FS je asi nejlepší univerzál. Anthem 29 někdy zkusím :)
Není trailbike jako trailbike.
Na Fuelu EX bych si nějaký závod klidně i střihnul, ale na Reignu bych to asi neriskoval.
Jinak i chrtí full když se dobře ohákne, toho zvládne hodně.
Mám Fuel Exe 2013 a závod bych na něm teda jet nechtěl:-). Oproti předchozímu modelu zkrátili zadní stavbu, což je super v terénu, ale na silnici mě všichni ujížděj i když mám zamknuto vpředu/vzadu. Pokud tazatel jezdí 50% silnici volil bych XC full, toho sem měl předtím (Canyon 100/115) a sjel jsem na tom skoro všechno.
Jsi si jist, že ti na silnici ostatní ujíždějí kvůli té kratší zadní stavbě? :)
Tak ještě v srpnu jsem je proháněl na canyonu a pak na mě všude čekali, co sem přesedlal na treka. Ale zase dolů čekám já, předtím to bylo tak šul nul stejně:-).
2013 má nejen kratší zadní stavbu, ale i položenější hlavu a nižší střed… celkově víc trail, seděl jsem na něm a mimo jiné bych musel mí větší, než jsem měl… ten starší (co jsem jezdil) byl víc chrtí..
ReignX z roku 2008 je vybornej chrti stroj.
no ja si na reignu dokazu zavod v pohode predstavit… kdyz sundam teleskop a nahodim lehci obudi tak jsem na cca 12kg a to zas tak spatne nebude…
to jsem na vaze HTcek v polovine startovniho pole…
Ty dostaneš Reigna na 12kg s lehčím obutím,tak to je asi hodně drahy :-)
neni, tedka jsem ho vazil v cyklostezkove verzi a jsem na 13kg
odecteme
kdybych neresil vidlici tak na 12,5kg se dostanes napohodu
200 za přední nábu, to tam ted máš něco co má 350gr?
nejakou no name… a pocitam k tomu tezke spice na prednim kole a perlicky navlecene na tech spicich :)
Nevíš kolik váží samotný rám s tlumičem.
vubec nevim ale moc tezke to nebylo…
tumate chlapci:)
Ram s tlumakem a hlavovym… vel.L
reign se da dostat na 12kg… Ty novejsi jsou snad jeste lehci… V odpovidajicim setupu tomu kolu se ale na 12kg samozrejme clovek uz nedostane… Viz. muj reign, ktery pak presel k noxovi:)
ja byl tehdy na cca 12,7kg s komplet UST resenim s mlikem… takze se da jen na obuti sundat cca 300g (snake skin verze)… Dalo by se 100g usetrit na klikach… Jsme cca na 12,3kg vcetne pedalu bez snizeni odolnosti…
na zavodech nepotrebujes takovou odolnost…
reigna sem bezne jezdil na cca 13,5 kg a zdalo se mi to ok a celkem levne…
jj, na maratony se to samozrejme da odlehcit… ale i tak to nebude vylozene levny:)
Jinak zrovna tenhle ram, ikdyz jede dobre, tak bych ho na maratony netahal a to ani trencleXe:) Kdyz jede clovek v poklidu, pak ok… kdyz ale chces chrtit, brzo cloveku dojde…
LV s DT tlumakem byla oproti tomu raketa:)
Reign pod 12 by asi šel postavit v pohodě. Můj Reign s teleskopem, napínájem NN 2,4 SS byl kolem 12,9 kg. Bez teleskopu (250g), napínáku (125g), rockringu (80g) a kdyby se daly 2,25 NN/RR místo NN-2,4-SS (200g), sundaly kovový gripstopy (30g), daly lehčí gripy (50g) a lehký nášpapy místo půlkilovejch nukeproofů (200g) by byl pod 12 taky.
no, ono to je vzdycky takovy teoretizovani, ale skutecnost je pak jina…:)
Jinak jak jsem psal, ty novejsi ramy jsou jeste lehci… Takze da se, v klidu to uplne zas nebude, bude cloveku trochu i penezenka krvacet:)
Bavim se o vel.L… mensi ramy budou zas o chlup lehci…
Pritelkyne ma TranceXe (tusim 08 nebo 09?) a dostal jsem ho na 11,9kg vcetne cca 300g Exustar pedalu ve vel.S… Dalo by se jit jeste o kus niz – cca 200–300g – ale uz bych krvacel…
Reign ram nebyl pokud vim o moc tezsi…
No já se poesru radostí, když se s Trancem dostanu pod 13, ale taky to zadarmo nebylo :D
njn, musis se vic snazit:)
naseho TranecXe mame na Fox 120RL, RP2, komplet XT 3×9(saltr XTR), karbon vlajdy cca 150g, RF Deus sedlovka, sedlo kolem 200g, kola Hope, WCS draty, alu niple, rafky ZTR ArchEx, vzadu RWS, brzdy Hayes Stroker Trail, NN 2,25 SS/RaRa 2,25 SS…
Jsou tam teď nově Cmaxy, pláště původní byly SS, nové jsou jenom EVO, bude předělané z duší na bezduše, nové gripy a sedlová objímka, snad to něco hodí, jinak už není moc kde shazovat, pokud bych do toho nechtěl dát nekřesťanský peníz. Ty tam zase nemáš teleskop, na tom dost ušetříš. V příštích měsících snad převážím, sám jsem zvědavý.
usetri se cca 250g bez teleskopu…
hod aktualni foto, at to muzeme zhodnotit:)
Aktuální foto nemám, ještě není vše komplet hotové a přece si nedovolím na bf hodit něco co není ve finální podobě :D
Tak nakonec nový setup trance váží 12,6 KG, což mi přijde celkem slušné, čekal jsem víc.
to neni zle… tolik vazi moje LV s teleskopem:)
Nj, ty máš zase jiný zdvih, tak se to těžko bere, zase máš mnohokrát dražší komponenty, já jsem taková střední třída :o))
bylo to mysleno ironicky:)
JInak kdyz mas CMaxy ST, tak bys to myslim i na rozumne cenovejch dilech mel stlacit niz, neco tam mas tezky… Resp. asi vsechno trochu…
CO konkrétně ti přijde těžké a dalo by se tam za rozumné peníze stlačit dost hmotnosti? Jsem o tom přemýšlel a na nic moc jsem nepřišel, to možná v budoucnu kazeta, ale to je tak 70g, sedlo, které už ale lehké stojí dost peněz a nic jiného mě nenapadá.
nevidim aktualni setup, vyfot a hotovo:)
Jinak s tim gramarenim je to tezky, vetsinou to byva tak, ze na kazdym dile je to treba 20–50g a pak najednou je z toho klidne pul kila…
Ale těch peněz, co stojí těch 20 g tady a 50 g támhle:)
To nechám na jaro, v bytě se mi to nechce fotit, zas at to má nějakou úroveň :D Jinak kola Cmaxy, pláště nobbynick EVO, pěnové gripy, sedlová objímka na imbus, jinak vše při starém, to by mě zajímalo, na čem bys chtěl pogramařit, je mi jasné, že když vyměním plno dílů a na každém ušetřím pár gramů tak to hodí hodně, ale výměna těch pár dílů by stála pěkný balík a podle mě to nemá smysl, ale pokud by tě napadlo něco, kde ušetřit relativně levně, bez ztráty funkce tak sem s tím, mě právě nic nenapadá.
siwoe a mam snad telepatii, ze vim co tam mas naveseny?:)
To co mas v profilu?
jinak s Evo plastema to mas teda jeste tezsi nez jsem myslel…:) Cekal jsem, ze tam mas alespon SS…
Telepatii nemusíš mít, vidíš v profilu, SS tam byly, ale koupil jsem kolo s EVO pláštěma a nechtěl jsem to přehazovat, až to sjedu dám zase SS.
ale nemuzu vedet, co se zmenilo a co ne… Sice jsi psal kola, ale vim, jestli zbytek je stejnej?
Stacilo napsat, dily stejny co mam v profilu, jen kola jsou CMaxy… hotovo dvacet…:)
takze vidim, mas teleskop… No to neni zly…
Vyhodit duse, dat mliko – ale to nebude vahova uspora, spis funkcni…
rodla jsou alu? kazetu dat XT – zas nejaky gramy… Kolik vazi predstavec? Co brzdy?
Duše tam už nejsou, tak rodla i představec jsou alu ale myslím že ve své kategorii patří určitě k tomu lepšímu, představec je lehoučký a řídítka taky zrovna ingoty nejsou, to bych tam musel dát nějaké schmolke nebo podobně aby to byla ořádná váhová úspora. Jak jsem psal, kazeta až se kdyžtak tahle sjede ale je to kolem 50g, brzdy elixiry jsou relativně lehké.
takze koukam na katalog.udaj rodel a prej 276g!
Takze jenom na rodlech bys v klidu mohl dat kolem –100g:)
Sedlo minimalne dalsich 100g… Kazeta 50g… a uz jsi na ctvrt kile:)
Ovšem sedlo + rodla aby to takhle vyšlo to bych do toho musel dát 5 tis. a to si jako rozumný upgrade neobhájím ;-)
kdo pise o nejakym rozumnym upgradu?:) snizovani vahy neni vubec nic rozumnyho!:))
Tohle si uz musis mentalne obhajit sam:) pak ale nemuzes „brecet“, ze ta vaha je takova jaka je…
Tak jako tak pul kila sem nebo tam nehraje roli, resp. jedine, kde to poznas jsou kola, tot vse… Zbytek poznas jen na zavesny vaze:)
Ja treba poznam tech cca 3/4 kila – LV nalehko a LV natezko… Beze zmeny kol… Pul kila nepozna snad ani superman:)
Já nebrečím nad váhou, já jsem právě nadmíru spokojen na 130/130 fulla s teleskopem mi 12,6 přijde rozumná váha, aniž bych do toho narval mrtě peněz za gramařské komponenty, jak jsem psall na kolo střední třídy mi to přijde dobré, to tys začal psát, že by se ještě dalo ušetřit, tak mě zajímalo, na čem bys ušetřil, ale utvrdilo mě to v tom, že to jsou věci, které nemají valný smysl a stojí balík.
„ale utvrdilo mě to v tom, že to jsou věci, které nemají valný smysl a stojí balík.“
stoji balik… no, tak CMaxy asi taky nebyly za hubicku:) z toho jsem predpokladal, ze cca 2,5–3litry za rodla neni takova tragedie…:)
Ja si nemyslim, ze je vaha 12,6kg vcetne teleskopu tragedie… Psal jsem, ze by se dalo stahnou v klidu, coz se da kolem 250g a to to jeste nebude moc bolet…
Nepsal jsem uz nic o tom, ze je to rozumne…
170g riditka fungujou uplne stejne jako 300g… Stejne tak kazeta SLX jako XT.. XT ma sice vic pastorku na unaseci, ale v realu je to myslim jedno… Jsou i pohodlna do 200g a nestojej majlant, presto pokud ti stavajici vyhovuje, bude fungovat stejne atd. atd.:)
Cmaxy vyšly na 7 klacků a ušetřili 600 gramů, řídítka+sedlo by ušetřili 200 a přišli by na 5, takže mi to nepřijde ekonomické, navíc kola člověk pozná stokrát víc než řídítka :) nebo teda spíš řídítka nepozná vůbec :D
tak to uz jsem psal…
Modli se, že to tady nečte joudys, jinak se dozvíš něco o 3,5 minutách na hodině, pokud dobře počítám jeho teorii :D.
???
Áále, byla jedna gramařská diskuze, kde výše zmiňovanej poznal na rychlosti každej gram ;).
aha, tak to jsem nejak nezaznamenal… Zas pokud je kolo lehci a jeste k tomu ma vhodnou barvu, je jasny, ze i casy jsou o dost lepsi:)))
no, to by ma celkom zaujimalo ze co. (ako neberme ze ma ocelovu sedlovku a pod.) som sem nedavno daval volakde foto aj s porovnanim vahy medzi komplet mojim starym XT 3*9 (okrem kluk) a xtr 3*10. neviem uz presne, ak sa ti chce pohladaj ale celkovy rozdiel vysiel do 50g (nie 500 :-) ) gramov.
precti si to jeste jednou a pak komentuj…
Psal jsem, ze klidne 50g na komponentu a kdyz se jich takhle sejde vic, muze to pul kila udelat…
a ja sa pytam co su v reale tie komponenty kde z voleja das na jeho biku v profile http://www.bike-forum.cz/…l-13695.html na kazdom komponenete dole 50g ze mu to v sumare urobi pol kila.
SLX vs XT kazeta – 100g.
easton Havoc 750mm karbon (235g) vs ritichie 740mm (274g)- 40g
Sedlo Gobi (270g) vs. něco lehčího (200g) – 70g
U kazety je rozdíl tak cca 50g a né 100g,teda pokuď bude stejný rozsah.
ze by tu bylo tve povestne chytani za slovicko?:)
Kdyz uz chces chytat, psal jsem 20–50g na komponentu:)
Jak jsem psal vys, staci cist… Kazeta cca 50g, rodla klidne 100g, kliky klidne taky 50g, sedlo klidne 200g, predstavec myslim urcite kolem 20–30g, srouby do titanu… dalsi gramy razeni, saltr, smyk…
a mas tam klidne pul kila… Da se, kdyz se chce… neni to ale o par stovkach…
Staci ti to takhle?:)
Ten představec má 115g, který představec bych tam proboha musel dát, abych ušetřil 20–30g? :D To by byla zase nějaká „krávovina“ typu AX lightnness nebo schmolke za 7 klacků :D
treba syntace…
Na webu syntace jsem nanšel žádný představec, který váží 95g nebo méně v délce 70mm.
oukej, usetril bys jen 13g:) F109
Tak na predstavci bys moc neusetril, na zbytkku uz ale jo…
Nicmene, zadarmo to je jen malokdy:)))
Neříkám zadarmo, ale mělo by to mít nějakou rozumnou cenu ;-) Sem si aspoň teď ujasnil, že nic už asi nemá cenu upgradovat, max možná brzdy až mě začnou ***** bo nejsem schopný je seřídit aby neškrtaly a hodiny se mi nad nima trávit nechcou xD
jj, proste avidy jsou na…
Tak rozumna cena je pro kazdyho jinde…
Kup si shimana a budes mit po starostech:)
Jak jako po starostech?
Pred chvíľou som tu čítal, že XT tečú.
A to som mal zrovna v pláne ich dať namiesto Elixir 5.
co vim, tak to snad tekly jedny z prvnich serii… Ja sam jsem zadny tekouci shimana jeste nepotkal…
ja som si pri vylahcovani biku ciste zo srandy kazdy komponent prevazil a dsot casto som bol prevapeny. hovorim ak pohladas su tu volakde aj foty. je fakt ze som nesiel do nejakych extremov lebo mam 100kg ale caso medzi znackovym carbonom a slusnym hlinikom neni rozdiel vacsi jak par gramov. mam carbon sedlovku aj riaditka, sworks predstavec s titanovymi srobmi, komplet xtr s vynimkou kluk (2*10 na chinok prevodnikoch, sedlo som uprednostil aby ma netlacila rit ale nijak extra heavy neni, RM0 kolesa a viac ma v rychlsoti nenapada. ked som to menil z XT a slusnych Al komponentov tak som celkovo ziskal desiatky mozno dvadsiatky gramov, pol kila ani nahodou. netreba moc verit tym katalogovym hodnotam, casto su uplne out.
nemluvim o katalog.vahach… Dily na vaze mam taky…
Dohadovat se nepotrebuju, ja dostal kdysi z 14,5kg reigna na 12,6kg na UST plastich s mlikem… za zachovani stejne odolnosti, mozna jeste o chlup zvyseni…
chces mi povedat ze mas hlikoveho reigna na ust co ma v stave ready to go 12.6kg? ja sa nechcem hadat ani rypat ale rad by som to videl na vahe. nehovorim ze je to apriori nemozne ale fakt by som rad videl co to ma na sebe.
tak se mi podivej do profilu:)) Jinak s Thorem mel cca 12,7–8… S RVL tech 12,6kg…
Ano, bylo to tehdy jeste bez teleskopu…
Ale dnesni ramy jsou zas lehci cca o 200g, takze se to smaze…
hm, ked to tvrdis tak ok, na pohlad by som tipol tak hadam aj do kila viac viac.
bylo to nekolikrat zvazene:)
Nechápu nic :). Na Fuelu EX nemám žádné vyložené těžítko, rám sám o sobě je taky lehký, šlupky od Schwalbe a jsem těsně pod 13 kg.
Hmmm, syntace, hope, cx-r dráty, ztr, easton, semtam nějaký xtr, semtam nějakej titan. Pak to jde. Mimochodem ten 2013 reign byl hrozná šlupka, na poklep to znělo jak plechovka vod piva.
hehe, takhle si vzdycky pripadam, kdyz se vazej víly:) kubad je vzdycky cca o kilo min a to ma stejnou odolnost kola… Tak jsem to uz vzdal a postupne spis uz vahu pridavam:)
Taky nemám na kole vyloženě těžké věci a jsem na cca 13kg.Rám s tlumičem a hlavkem važí 3100g.
EX je pomalu o půl kila lehčí http://stusa.rajce.idnes.cz/…y_hmotnosti/#… . No, prostě mám ještě co vylepšovat :D
Máš to nějaké čudné, šak tam nic těžkého nemáš ne? To jsou beztak ty váhy z DX, co si váží co chcou :D
Dělal jsem součet hmotností jednotlivých komponentů, závěsnou váhu nemám :D. Sedlo má 300 g, pedály 350 g, sedlovka 300 g, vidle 1700 g, Cmaxy zvážené nemám, ale taky to nebude moc málo. Jak jsem psal – nic extra těžkého ani nic extra lehkého. To se prostě nasčítá a proto tu čumím s otevřenou hubou na ty váhy Reignů.
Jak už jsem psal, já budu rád, když budu pod 13, ale to mám oproti tobě ještě teleskop a ty budeš mít více věcí lehčích, možná bys to měl hodit celé na závesnou váhu někde v cyklokrámě třeba a možná se budeš i divit, že budeš třeba na 12,5 :)
tu mas STcka – jen na 20mm osu (rozdil moc asi nebude)
Dík, to je o trochu méně než jsem tipoval (1800 g).
Cmaxy byly dycky lehké kola, tos je teda hodně podcenil ;-)
CMaxu je kvanta druhu a rocniku, takze nelze takhle konstatovat…
Ale samozrejme byly vzdy jako lepsi trida az top z nabidky Mavicu…
nee, vzdyt kolem 1750–1800g maj v realu moje SXka…:)
Novy STcka jsou jeste lehci, ubrali draty, pozmenili naby atd…
Tuším že ty moje 2013 STčka mají udávanou 1590g.
Crossmax SX 2012 jsem navážil 1805g (včetně koncovek 15mm/12mm). Udáváno je 1755g.
Když oni to děsně váhově hrotí :-)
Já byl teď nedávno ještě těsně pod 13kg (s AMS 150) a už jsem teď zase v klidu přes 13kg co vozím pružinu ve vidlici (DPC).
Ono když se na věcech, které řeší pohodlí váhově nešetří, tak to skáče hned. Tím u sebe myslím 300g sedlo, 300g Ergony s mini rohy, přes 200g řídítka i když jsou jen 62cm (alternativa s požadovaným zdvihem a úhly neexistuje).
K tomu zůstávám i pro chrtí variantu plášťů u UST (tedy cca 650–700g jeden kousek) a nehodlám na tom nic měnit dokud nějaké budu mít (RoR mám zásoby, RaR se ještě dělá). Tedy naopak pro nechrtí pláště bych UST už nepotřeboval, třeba HD jsou odolné i ve snake skinu dost (na moje ježdění).
Shimano brzdy (aktuálně vozím SLX) také nejsou nejlehčí, kliky aktuálně vozím také „jen“ SLX (a nemám potřebu dávat nějaké dražší).
A podobně negramařím ani u celopevňáku, kde i přes snake skin pláště (UST ve 29" nejsou) jsem na 10,5kg a to rám je poměrně lehký. Ale zase to samé jako u fullu (sedlo, gripy, řídítka, kliky, brzdy).
A na kolech také raději větší odolnost než extra nízkou hmotnost (Red Zone XLR a Red Metal 29XL, oboje kolem 1750g).
Ale aspoň jsem v pohodě v tom, že je mi úplně fuk, že to není oboje třeba o 1kg lehčí (což by ale bylo sakra drahé při zachování některých těžkých věcí typu sedlo, gripy, řídítka a těch se rozhodně nevzdám).
A to nevozím ani teleskop.
Tak to ani nemyslím, spíš jde o pár detailů kde se ztráty funkčnosti nažene oproti defaultnímu osazení půlkilo až kilo. Příklad – normální holzfeller forbec od truvativu má pomalu 300g. Syntace megaforce má cca 120. Karbonový easton řídítka jsou na 170g oproti obvyklým 300, nedejbože 450 jako třeba u starejch pointů. Sedlo od sycrosu (dokud se dělalo) mělo i při parádní pohodlnosti deklarovaných 235g a v reálu 210, to co standardně dávaj na AM kola má kolem 350. Lehký výplet, lehká kazeta, atd. atp.
Vybíral jsem nedávno taky trail bike, ale ježdění maratonů nebylo podmínkou, ono dneska zapneš platformu na jakémkoliv fullu, že ti to až tak houpat nebude a zbytek bude hlavně o pláštích.
Taky záleží jaký máš cenový limit. Jinak za mě bych doporučil jako trail biky Giant Trance, Trek Fuel EX, Ghost AMR, Canyon Nerve Al. Nejlepší to máš otestovat, v dubnu bude určitě vělo test fest, tak si tam zajeď a otestuj to, co si myslíš že by ti vyhovovalo, nikdo za tebe kolo nevybere.
50–70t. a chci to už teď :D
Tak 70 tis. je rozumný limit, za to koupíš AMRko klidně v carbonu nebo ostatní na hodně slušném osazení a pod 13 se určitě vlezeš.
Zatímco Spešl, Trek (po změně geo) a Giant padnou ± každému tak Canyon a Ghost si chce osahat aby jsi pak nebojoval s geo
70 to je už slušnej randál…za to už se povozí. :-)
Teď jen vybrat…to bude oříšek za tyhle prachy toho je mraky a všechno tááák krásný.
no já jsem už na 85% rozhodnutej mezi Stumpjumperem FSR Expert nebo Giantem Trance X2 nebo novým…
Ten Trance kdyžtak aspon X1 ne X2, stump bude určitě super kolo, ale zase je to 29ka(neberu jako výhodu ani nevýhodu).
no toho Stumpa chci 26"
toho 2014 sehnat bude v čr celkem problémek
jde o starší kousek :) 2012
Nechce se mi věřit, že je někde na obchodě nový stump 2012.
Jezdim na SJ 26 s tlumičem Triad. Jezdím na tom do práce po asfaltu, pak po práci směr Točná a podobně. Za mě příjemnej univerzálek. Většinou jedu se zapnutým propedalem, otevírám na sjezdy. někdy (na delší asfalty) i přitvrzuju tlumení. Vlastnosti se dají hodně ovlivnit nastavením tlumiče, od houpajdy po skoro chrtí stroj.
hehe, přesně tohle potřebuju slyšet :). Kdyby mi to místo dovolilo, tak mám kole alespoň 3, ale takhle to vyhrává SJ. Přesně jak píšeš. Do práce to mám po silncici nějakých 20 tam a 20 zpět. A když se šlověk vydá na bajkování o víkendu, tak je rád, že nějkam přijede a zablbne :)
To co píše Martinson, tudíš že jede jede po asfaltu, zapne platformu a kolo jede, tak tohle umožňujou dnes snad všechny tlumiče, takže toho dosáhneš na jekémkoliv fullu, rozhodně to není výhrada spešlu, jinak toho stumpa experta, seš si jistý že ho někde mají? A za kolik ho můžeš mít, vím že ve výprodejích to šlo okolo 45 tisíc.
Taky to mám tak. SJ FSR 26" s Triadem, perfektní univerzálek. Na vyjížďkách často nakládám i hardtajlistům do kopce, když jsem rozježděný, z kopce se o tom už vůbec nebavím :).
Bez ambicí na bednu, což bych stejně neměl, bych si s ním klidně střihl maraton. Aspoň si člověk užije trochu zábavy.
Občas s ním jezdím i do práce a taky jedu po asfaltu 22 km. Z práce pak do terénu.
a co takhle 60 po asfaltu? … jeste tak trochu koukam na cambera 26" …
IMO na asfaltu bude víc záležet gumách než na tom jak se houpe zadní stavba
tak gumy jsou jasny… Schwalbe RR 2,25 DD :)
Tak ty to tubou už docela brzdit. DD verze jede opravdu dost mizerně. Pokud nemusíš nutně jezdit DD verzi (třeba kvůli tomu, že u snake skin máš neustále defekty na běhounu co nedá tmel), tak rozhodně raději snake skin verzi.
A s rozumnou odolností (tedy škrtám obyč TLR verzi RaR) jede nejlépe UST RaR i přesto, že je nejtěžší (je ale 127tpi a zase má o něco nižší valivý odpor oproti snake skin verzi).
Já jezdil DD 2 roky a byl jsem s tím maximálně spokojený! :)
To je právě otázka. RR omezí potenciál trailbiku v terénu, podle mě by bylo lepší něco jako RoR nebo třeba Ardent
RoR je fajn v UST na traila, ale vzadu mizí neskutečně a cena není malá.
pokud není extra bahno tak 2,4NN a 2,25NN dozadu a máš trail vyřešený
Já jsem teď na zadním kole po 2 letech přešel z Ardenta na NN 2, 35 pcs a mám takové rozporuplné pocity. Má sice o trochu lepší grip, ale na asfaltu je výrazně horší. Navíc ted mám na něm cca 400 km a už se začínají trhat figury. Dost pochybuju že mi vydrží 1500 km jako Ardent.
Dopředu Ground Control, dozadu Fast Trak. Výborná kombinace, v Control verzi slušně odolný, bez problémů na bezduše a narozdíl od Schwalbe fungujou bez problémů s NoTubes tmelem. Žádný prosakování, zatím bez ježků a asi i díky tomu mi zacelil větší defekty, než kdy na Schwalbe. Jsem celkem nechápal, to skočím vyfotit…
Procvaklý o šutr proti ráfku, ve kterým po něm zůstal zub… Plášť na vyhození, ale i když to pomalu ucházelo, dalo se na tom nouzově dojet. Ze Schwalbe mi i při menších dírách mlíko akorát stříkalo ven. Původně jsem to plánoval taky hned měnit za Schwalbe, který jsem předtím roky vozil, ale po zkušenostech mi přijdou Spešlí pláště o level jinde…
Dá se ujet i 60 km, ale to už pomelu nepotřebuješ fulla :). Hodně záleží na pláštích, já vozím Contíky X-King 2,4" RS vepředu a 2.2" RS vzadu. Jede to celkem svižně a v terénu docela drží. Není to ale optimální kombinace plášťů do hodně kamenitých terénů.
tak ty jses v tomhle extrem:) ja jsem si schvalne na kolo dal XK RS 2,4… abych ti mohl validne napsat, ze je to na h…:)) na rafkach 21mm se s tim da… ale max na sotolinky apod. ..nic do tezsiho terenu… V kazdym naklonu se to nebezpecne zvejka a na vetsim hrbolu neni problem moznost kopnout rafek…
Jinak to jede jako prase, to zas jo…
jj zkoušel jsem a šly po první vyjížďce – otřel jsem se někde o šutr a začal nokem týct tmel jaxviň… Teď jezdím vzadu XK Protection 2.4 a jede to taky slušně a na ráfku 25.5 foukám 1.8 a je to fpoho :)
Vysolit 70t. za Spesla nebo za Gianta mi prijde investice bez fantazie. Ja bych koukal po Ibisu, Pivotu, Ellswortu, Knolly, Santa Cruz, Liteville nebo Rocky Moutain. Pokud za 50t. tak asi nic lepsiho nes S nebo G nesezenes
A já myslel, že chce za těch 70 celý kolo, ne jen rám :).
no jasne ze cely kolo :D. a 70 je limit. Jasny, ze cim min tim lip
Jen tak mimochodem, proc se tak urputne branis 29? pripadne 27,5?Kolik meris? Ja jezdil 26 taky 20 let, a ted mam 29 a nemuzu si to vynychvalit. Nereknu ti proc se mi na tom jede lip oproti 26. Mam doma stale Fuel EX8 se 140 zdvihama na xtr. Paradani kolo ale proste na te 29 mi pocitove jede vyrazne lehceji. V terenu jsem zatim nenasel prekazku na ktery si bud nerozmlatim drzku nebo ji na 29 sjedu. Nemotornost 29 jsem taky v absolutne v nicem nezaznamenal. Hele nez das 70 za toho spesla, zkus si neco, fakt. Jak uz ti tady mnozi napsali, zkus malinko pozdrzet to nadseni z noveho kola a nejlepe VCERA ho mit(znam to setsakra dobre kdyz se pro neco nadchnu…:)) a zkus se svezt na Epicu 29 na STJ 29 na LVcku nebo na necem jinem. Dneska ten vyber je tak obrovsky, ze by byla hrozna skoda tech 70 dat do 2 roky stare zalezitosti(tim netvrdim ze to kolo je spatne, to chran buh)
Čím jsi dosáhl toho zvýšení zdvihu na EXku, jiný rozměr tlumiče?
nic jsem nezvysoval, spis jsem se upsal. Je tam samo 130
27,5" jsem mel pujcenou a v pohode, ale 29" ani moc nechci. Mám 182cm.Při představě, že se s takovým strojem taham do prudkyho dlouhyho kopce mi neprijde moc fajn… to ta 26" nebo 27,5" je daleko lepsi :) a o DH ani nemluvim :)
Jo beru za cely kolo, staci kontaktovat prodejce, za 70t. bude pekne osazenej hlinik, nebo karbonovej ram na zakladni sade. Za 70t. uz je moznosti mrak, ale je urcite jednoduzsi koupit S, protze to ma kazdej a je to nejlepsi.
Nejlepsi?:) Ehm… Jako S dobry ale nejlepsi?:) To smrdi peknym flamem:)
Možná pro kamarády, ale pokud na tom má prodejce vydělat tak ani omylem a v carbonu bys k tomu dostal možná tak vidli a tím končíš a to z velký známosti
Koukni se na starší modely, karbon v pohodě. Otázka jaká je reálná dostupnost, pořád se nabízejí modely 2013, která byla vyprodána už v únoru 2013…
Třeba hir když už chce tu 26, vel L.
bavíme se taky s Fouskem o Ibis, SC, LV, Ells, Pivot…
Jsem vůl, nečetl jsem to celé…
Tak dobra, karbon asi nee, ale hlinik s normalnim osazeni by se mel povest za beznou cenu. Samozrejme na tom kole bude co upgradovat, ale uz to bude kolo, z kteryho muze mit velkou radost
Jedno pro priklad
Je pravda ze tyhle kola se prodavaj kapku jinak nez S a G a nejsou na ne slevy, takze osazenim muzou bejt seriovky o dost lepsi. Na druhou stranu dulezity komponenty jako tlumic a vidle bejvaj na tehle kolech top uz v zakladu.
Zrovna ten Sektor na odkazovaném biku moc top není…
Mas pravdu Sektor neni hi-end vidle, ale porad je to slusna alternativa.
vec nazoru, ja zas nechapem to pozerstvo ze musim mat nutne nieco ine jak osvedceny standart pri ktorom ked uz nic ine tak su aspon muchy zname.
Ja nevim ja bych to nebral jako pozerstvi. Me se treba VPP libi jako system. FSR je proste zcela jiny koncept ne? Vsechny ty vyse zminene znacky maji svuj zpusob reseni. A samozrejme se mi musi to kolo libit i vzhledove. Konkretne treba to novy S-enduro se mi libi rozhodne bych ho zkusil.
ked nieco konretne chcem lebo viem preco, paci sa mi a pdo. to je ok. narazal som na Vysolit 70t. za Spesla nebo za Gianta mi prijde investice bez fantazie.
Je to taky o tom, jak ty kola fungujou, Specialized funguje dobre, Giant myslim ze jeste kapku lip nez S, ale treba SC je jeste kapku jinde. A asi bych radsi hur osazenou kultovku, ktera funguje spicove nez karbonovou seriovku, ktera funguje jenom dobre.
Bych tu prásknul, kde pracuješ… Ale myslím, že už si to většina lidí domyslela :D.
To by me docela zajimalo co by si napsal? Zrovna vsechny znacky, s kterejma mam (nebo v poslednim roce mel) co do cineni jsem neuvedl, tedy jednu jo, ale od te kupujiciho odrazuju. Takze myslim, ze zaujatost u me neobhajis:-)
tak to neviem posudit, az tak senzitivny nie som aby som som to poznal. ale moc sa mi to nezda.
zrejme mas dobry kontakty, za 7petek mit ibis, Lv apod.:)
Budes rad, kdyz k tomu budes mit hlavko a vidli, natoz cely kolo:))
Trailbiky jsou koukám oblíbené. Já bych si koupila Sparka :)
Počkat, Uzzi už není trailbike? :-)
:-) dneska přišla, nemůžu se vynadívat…
Chválím přístup! Většina lidí by hned vyrazila jezdit, ale s tím díváním se člověk líp zapadne na B-F :)
Jasně, protože Intense prodává celá kola v každém druhém kšeftu ;-) přišel mi po dvouměsičním čekání rám.
Tak je na čase začít s kilometrovým stavebním a komponentovým threadem (a kibicováním) :-)
Já jsem během podzimu testoval Stumpa FSR 29,Camber 29, Camber EVO 29,Trek Fuel EX 29, Scott Genius 29. Za sebe na naše maratony jednoznačně doporučuji 29 a s těchto trail biků jednoznačně Scott Genius 29 hlavně pro jeho Twin Loc. Jinak dá se říc, že většinou hóódně podobný kola (až na Camber)
Jo a jinak jsem hledal něco podobného a zjistil, že univerzál prostě není. Myslím tím univerzála, který jede pocitově svižně a při tom i s hravou elegancí v terénu. Na marathony jedině 100fulla ( třeba s hravější geo) nebo HT. To je, ale jen můj názor.
takovy univerzal samozrejme nepredci nikdy „special“ a bude v nejake vyhranene discipline vzdy na …
Myslim, ze ale pro tazatele bude nejaky 29kovy Spark nebo neco podobneho dobre kolo… Jeste to hodne slusne pojede a pritom v terenu se neztrati…
Myslím že Anthem 29 vyšel v nějakém německém testu jako super kolo jak na maratony tak na takové lehké blbnutí, traily a podobně, třeba by to byla dobrá varianta.
jj, taky myslim…
Nebo neco podobnyho, kol je dneska hodne… a netreba se zamerovat treba jen na 29… I nejaka treba 120mm 27,5ka muze dobre jet… s malym kompromisem na maratonu…
Třeba od canyonu ten nový Nerve Al by s jeho úhlem hlavy atd mohl být celkem rozumný kompromis, za 55 je i slušně vybaven.
Já třeba i zkoušel Spark 27.5 a tam je zdvih 120/70/0, ale těch 120 bylo použitelný jaksi jen při cestě dolů. Jinak to na 120 dost houpalo a tak většinou jezdil na 70zdvihu a to už radši HT. HT 27.5 Scale mě oslovil víc než ten Spark.
jel jsem jen na 26 Sparkovi a packa Twinlocku se mi hodne libila… sice paka jako prase, ale funkce a ucel dobry…
Co se tyka kola, tak Sparky udajne houpou trochu vic (na danej zdvih)… ja nic takovyho vylozene nepozoroval, ale precijen jsem uz spis zvyklej na vyssi zdvihy a tam to proste vzdy trochu houpe…
Jinak napada me, co zkusit 29 GT Zaskara fulla? projizdel jsem to a docela me bavil… A mozna by ses vesel do limitu i s karbonem…
Canyona jsem nezkoušel, ale zdvih 110/110 by mohlo být univerzální.http://www.canyon.com/_cz/mountainbikes/bike.html?b=3183#tab-reiter2
V testech chválený novej S.Camber s podobným zdvihem mě vůbec neuchvátil. Mně připadal jako nudný bike od hospody do hospody.
Camber je zvláštní kolo. Znám pár lidí co si ho super chválí, mě přišlo, že měl smysl ve 26" když byl epic 100, camber 120 a stump 140. Teď u 29" už nevidím moc důvod proč brát Camber, místo Epica. Leda snad nechuť k brainu
Dá se porovnat SJ29 a Camber 29? Oba znám jen jako 26. Camber teď vidíš spíš jako alternativu k Epicovi?
Klasický Camber je teď trailově střižený Epic, Camber Evo se zase přiklání ke Stumpu. Osobně mi to dává větší smysl než v 26", kdy to kolo sice papírově bylo přesně mimo, ale v reálu pak Stumpík nejel o nic hůř.
SJ29 se dá trochu porovnávat s Camber EVO 29. Camber 29 (bez EVA) má dle mě smysl jen v superlehkém setupu(Sworks,expert), aby se trochu přiblížil k Epicovi. Epic 014 s novým Brain má zadní stavbu takovou více lineárnější a není tam takový ten kopanec, takže bych radši volil Epic než Camber. Když Camber 29, tak EVO.
camber 29 jsem nejel tak ti neporadím. Sj fsr už je fakt solidní kalibr. Podle mě na český hory a traily ideální kolo. Nahoru to chce trochu víc fyzičky než xc fully, ale v terénu to bohatě vynahradí.
Jak vidíš z názorů výše na Camber není jednoznačný názor.
Já osobně vidím, že mezi Epic a SJFSR je brutální rozdíl, ale jestli tam Camber logicky zapadá a k čemu je blíž to si musí každý rozhodnout podle sebe. Převzal roli XC FSR který taky bylo tak nějak divný a mělo vyplnit rozdíl mezi epic a stump v 26".
Je totiž otázka jestli tenhle prostor vyplnit je potřeba. Ideální je mít jak Epic tak Stump a je to vyřešený :)
a co takhle Camber 26?
Ten jsem jel a přišel mi líný jako prase. Takový Stump s nižším zdvihem nepřinášející žádné výhody, zbytečné model.
takže radši Stumpa :)
mě přišel v pohodě, dá se na tom časem postavit celkem slušný a svižný xc kolo, který v terénu nabídne na 10mm fakt pěkný průběh a žehlí až nečekaně velký překážky. Na 140 stumpovi to vždycky bude už trailový kolo.
jakou chceš velikost – prodávám TREK Fuel EX 9.9 – Top karbon. Teda jen rámovou sadu s vidlí apod… někteří z bf ho znají, s cenou jde samo hnout :) a doskládat to na komplet už tak moc stát nebude..
Hezké, ale já chci určitě L, mám 181cm a navíc bych asi vzadu chtěl víc jak 100mm. Ale jinak moc hezký :)
Vzadu to má 120 mm, ohledně velikosti s tebou souhlasím.
tak prd :DDD jo tak to určitě L… já to měl tak na hraně a mám 176… ale je to 120/120 ;-)
aha..tak to sorry :), no ale ta velikost je důležitá :)
Všem děkuji za rady. Makonec to vyhrál tenhle krasavec, kterýho jsem pořídil za opravdu luxusni prize :)
Krasavec, to je nový bike? Na kolik to vyšlo, pokud to není tajné? :) Jinak stumpa na maratony, to mi už přijde celkem hraniční :D
a tak ked to neni na umiestnenie a vyberie si pekne horske tak sa to v pohode a aspon si to z kopca trocha uzije.
Novej není, ale hodně hodně zachovalej :) 31t.
Jo, pěkná cena.
Tak to je hezká cena, mohl tam být ještě teleskop i za ty prachy :o)))
to zase nechci :) … i kdyz kdovi kam me tenhle stroj potáhne :D
Gratuluji, ja vcera narazil na toto http://www.phenix.cz/…BSCBlurXC%5D?…
ale bohuzel, letos to nove kolo nevyjde :(
jo Blur je taky pěkná hračka :)
Pěknej