Prosím o pomoc při výběru kola…
Prosím o pomoc při výběru kola…
Nemám moc rád nestandardní věci, taže osobně bych Jekylla vyloučil. Byť vlastnosti můžou být kdoví jaký, já v těch hejblátkách žádný přínos pro jízdu nevidim.
S tím ti nikdo nepomuže.
Každý ti napíše, co by si koupil on – takže Jekyll.
Jedině Remedy.
Jedině Jekyll.
Jedině Remedy
Jezdím Remedy, výborný univerzál na vše, doporučuji.
Volim jekkyla je hezci a navic prvni hezkej bike od cannondalu – vec nevidana :)
Tak nevim,nevim. Chystám si půjčit nějaký testovací model,protože asi jenom tak,až se svezu,poznám pro co se mám rozhodnout…
rozumny…
Remedy jsem projel a byl jsem moc spokojenej takže remedy
cannon je hnusnej
Za me ani jeden. Cim vic cepu tim vic adidas :-)
Ups
Spatne zarazeno.
Teď je nařadě Jekyll, takže Cannon:-). Já bych bral víc ale Remedyho.
Jinak samozřejmě já bych vybíral uplně jinak, nevidim na těchto značkách a kolech nic extra za ty prachy…
A co bys doporučil?
Remedy je super, cena 75 u R8 mě nepřijde tak strašná, loni stálo o 10víc. Super univerzální kolo s nízkou váhou.
brácha má R8 model 10 a je to hodně univerzální kolo, váha 13.3 v 18.5. V porovnání s G Reighn bych řekl, že je to kolo víc směrem k CC a Giant více směrem k freeride.
v týhle katogorii je to hodně to hodně o specifickejch požadavcích. Když to budeš kupovat naslepo nebo bez předchozích zkušeností, nech si rezervu na nějaký poladění vidlice a tlumiče. To je důležitější než zvučný logo.
Cube, Ghost, Giant, Lapierre, Specialized nebo luxusnější záležitost jako Santa Cruz, Ibis, Intense, … je toho mraky.
Ale tim tě nechci zrazovat od těch dvou, jen to chce porovnat a zkusit i další, už jen kvůli geometrii a velikostem rámů…
Jednoznačně Jekyll, protože je to Cannondale! :)
Kdysi jsem měl Super V Raven, dnes už pro mě Cannon není co dřív..
Nemám rád Trek, ale rozhodně Remedy, protože Maajkee říkal CD
Jelikož Majkee nemá žádný kolo dýl než čtvrt roku, tak by mu nevadilo, že by čekal třeba s reklamací té tlumící hrůzy tři měsíce :-)) Mě jo.
A už jsou na to CD nějaké reference nebo je to jenom subjektivní histerie? ;-)
Na to ale žádný reklamace být nemůžou ;)
Tojo, protože lidi, který si to koupí, tomu moc nakládat nebudou :-)
NOo ještě aby tomu nakládali, když je to tak drahý :) Na nakládání jsou levný jebky! :)
avotomtoje… Na tyhle slepý vývojový větve velkého C musíš mít mentálně a finančně.
Jsem zvědavej, jak bude frčet předraženej čiptuning a stahování firmwaru do jejich dalších tlumičů…
Tak pořád lepší když se firma snaží něco vymejšlet, než když jen kopíruje a omýlá pořád to starý, to se musí velkýmu C přeci jen nechat, no ne? :)
Ale ke cti velkemu C je to ze uz konecne prisli na to ze ten jednocep je potreba aspon prepakovat :-)
Ale trvalo jim to dlouho, bohuzel vyvoj je zade dal, a berlicka v podobe tlumice je slepa ulicka. To uz pred par lety zjistili u Scottu :-(
Na který model Scottu narážíš? U Sparka zadní stavba pokud vím přepákovaná je, bohužel ale způsobem, který vyžaduje omezování tlumičem.
Narážel pravděpodobně na řadu Genius.
Pravděpodobně???
Samozřejmě že narážel na Scott Genius – kolo které má stejný systém a hodně podobný tlumič jako nový Jekkyl – ještě aby ne, když je vymyslel stejný člověk.
Šetři s otazníky na horší časy.
Hlavně, že se mu dostalo odpovědi, ne? Pravděpodobně proto, že kubadovi do hlavy nevidím a zdaleka nevím všechno o tom, jestli tenhle tlumič nebyl třeba i na jiným Scott kole. Třeba jsem si doteď myslel, že stejně fungoval i předchudce Geniusu LT Ransom.
u Scottu sem řešil jen ten tlumič s kterým bylo hoooodně problémů
To mi došlo, ale díky.
to bylo jen na ransomu bohužel kde nebyl inverzní ale normální,genius funguje a fungoval dobře
jj Ransom ho měl taky
To se nehodí zrovna u firmy, která dělala přímý jednočepy nevalné funkce (byť hezky opracovaný) tak dlouho, že na to málem dojela…
Nicméně máš pravdu, zkoušet nový věci je potřeba, ale nic pro mě :-)
Tak protože to skvěle fungovalo :)
tak to je vtip, velké C co zaspalo dobu a tohle je první inovace po pár letech
a co třeba BB30? super v, jekyll, scalpel, fatty, lefty, to je málo vynálezů? :)
jenže ty jsou právě z doby velké slávy…
Myslím, že to není tak moc let dozadu a nedá se vymejšlet do nekonečna, každopádně o tolika patentech se může spoustě firem jen zdát.
2002 dali BB30 na trh s prvním Scalpelem,
nevim, já nejezdim na patentech, mě stačí když kolo funguje jak má :-)
Narážim na jednočepový fully Rush/Prophet prodávané ještě v roce 2010…
tak tak, starý Jekyll začal se dělat v roce 2002 tuším byl na svou dobu OK. ale po něm už nic zajímavého.
Zase na druhou stranu, pokud jde o systém přepákování, tak si obě uvažovaná kola můžou podat ruce, stejně tak mají oba nastandardní tlumiče – i když je pravda, že jeden je nestandardní o trochu víc. Osobně ten tlumič na Remedym nechápu, protože čistě teoreticky se chová úplně blbě – asi ho budu muset někdy vyzkoušet.
Remedy má téměř normální tlumič:)
Podle mě by fungoval líp, kdyby měl zcela normální HW tlumič :-)
A jednočepové fully Cannondalu nefungují? Nebo obecně jednočepy jsou kola nefungující?
tak samo to funguje, skus si to ale srovnat sám na zdvihu kolem 140–150mm jak se ti bude jezdit na 1čepu a jak třeba na VPP
nebo DW linku případně dobře udělaném 4čepu.
No tak jednočep by měl být teoreticky vždycky citlivější, na druhou stranu větší houpačka (což někomu vadit nemusí) a určitě jednodušší na údržbu.
Ono kdyby to nefungovalo a lidi to nekupovali a nebyli s tím spokojený, tak už by to dávno nevyráběli, nemyslíš?
Tak to rozhodně není.
Jednočep může být jak hodně citlivý a přitom hodně houpavý, tak necitlivý a přitom dobře jdoucí za pedálem.
Téměř vše je dané umístěním čepu otáčení zadní stavby (jak moc je vepředu a vysoko oproti středu).
A u těch nehoupavých jednočepů je to dané jen obrovským nárůstem pedalkicku.
Přepákované systémy přinášejí mnohem větší možnosti ovlivnit průběh a dělat velmi odlišné průběhy (pro různé požadavky různých jezdců), umožňují dělat dobře jdoucí stavby za pedálem bez velkého pedalkicku. Více se daří skloubit současnou nehoupavost a citlivost (i když to budou vždy dvě protichůdné vlasnosti a naprosto nehoupavý a supercitlivý full neexistuje).
Údržba je to poslední. Tady je stejně dané z 90% konkrétním zpracováním daného rámu a ne počtem čepů.
A spousta lidí je ale spokojená téměř s čímkoliv a marketing dokáže prodat lecos.
přesně tak
Pokud by někdo při smyslech kývnul na tříměsíční čekačku, tak si ani nic jiného nezaslouží.
Rozhodně Remedy.
Remedy ! ! !
Remedyho jsem jezdil a je to rozhodně super kolo, v amerických testech několikrát dokonce vyšlo lépe než SC nomad C a Ibis mojo hd. Na FR ho moc nedoporučuju ale na dlouhý vyjížďky horama to bylo fakt skvělý. Na novýho jekylla se moc těším, až si ho půjčím. Vzhledem k tomu, že jsem už remedyho měl vzal bych asi jekylla (taky kvůli zadní pevný ose remedy je celkem měkkej). Pokud chceš ale prověřenou jistotu vem remedyho. A taky mě štve že ten tlumič na novým jekyllu nemá lock:(
tady je docela zajimavá recenze. Ale dost záleží na konkrétnim nastavení, výběru tlumiče atd. Vyloženě špatný asi žádný nebude:
Z těhle dvou určitě Remedy. Já bych si vybral sice něco jiného, v každém případě považuju ale Remedy za slušnou volbu.
Před asi 3 tejdnama jsem měl možnost projet oba na testu. Z kopce jedou oba stejně, ale Canon mě naprosto dostal jakým způsobem jede do kopce, za mě tedy Jekyll. Ale je to jen osobní názor, tobě může sedět něco jinýho, doporučuju projekt oboje osobně.
Ještě aby nejel, vždyť ve výjezdovém režimu funguje na progresivních 90mm a ještě s napřímeným sedlovým úhlem, v nejvyšší verzi bude stoupat srovnatelně s lehkým XC fulem.
A z toho důvodu bych bral právě Jekylla, byť s hodně atypickým tlumičem. Na Remedym jsem jel a nějak mě teda nenadchnul.
kurnik opravdu mám chuť si toho jekkyla někde na testovačku půjčit :O)
Taky bych se na něm s chutí projel :)
Včera jsem měl tu čest otestovat letošní Cannondale a to modely Scalpel a Jekyll. Scalpel je taková malá raketa, neskutečně tuhý celopéro, co jede jak vystřelený z děla, sedí se na něm trochu po silničářsku (víc nakloněnej nad řídítkama a tudíž těžiště víc v předu), z čehož jsem měl trochu obavy, ale hřbet mě z toho nakonec nebolel a za chvilku jsem to už ani nevnímal. To kolo je fakt neskutečný a kdo chce mít pod sebou stíhačku co zvládne i středně těžkej terén, ten nemá co řešit. Jenže pak přišel technickej singl trek a tam začal Scalpel trochu nestíhat, přední kolo na kořenech uskakovalo a i zadek byl takový „nakopávací“, takže to byl víc boj…ale do zatáček jde víc než ochotně a akcelerace ve výjezdech úžasná, takže se to dalo zvládnout…ale pak jsem osedlal Jekylla 4 a to bylo, jako kdybych přesedl do tanku! 150 zdvih, strmější hlavovej úhel, 2,4 banány…není nic co by tě mohlo zadržet! Jede to fakt jak buldozer, kterej zdolá jakoukoliv překážku, přitom obratnej a hbitej… ten rám je fakt kur**** tuhej, takže to kolo i s plně otevřeným zdvihem (dá se přepnout i na 90) se pořád dere dopředu, takže výjezdy i hodně prudký nejsou žádnej problém. To kolo má pouze dva „nedostatky“. První, že na něm člověk okamžitě získá pocit falešně nezranitelnosti a jaksi samozřejmě jede plnej kotel i tam, kde obvykle šahá na brzdu a pak se stane to co včera mě, že se nevejde do točky, protože prostě jede jako prase :-)))) a druhej, že základní model stojí 70 tyček. Jinak ale bez pardonu nejlepší celopéro na kterým jsem kdy seděl (aktuálně jezdím Giant Trance X2), láska na první pohled a plná hlava konspiračních teorií jak se k němu dostat!!!
Hezkej marketing :-)
Hned takovy masakr po dnesni registraci.
strmější hlavovej úhel, no to musí hbitost když se ti zavřou řidítka na každým druhým šutru :-)
tyčka sem-tyčka tam, uhel-neuhel…can on tail je best velociped evr!
Tak potom co jsem pozjištoval,přiklánim se spíš k Remedy,ještě mi vlezli do hlavy v úvahu GT Force 1.0 a Specialized enduro a pith. Na enduru se bojim,že pak moc nadřu a Pitch mě láká cenou.. tak se nemůžu rozhodnodnout.
GT Force je taky takový malý tank, ale je to docela kompaktní bajk :)
Jde mi taky o to,aby to bylo trochu jezdivý,ale GT se mi líbí. Jěště nevím ty jednočepy,jestli to bude výhra. Přeci jenom mám 105kg a měřím 188
Jestli jezdívý spešl, tak bych rozhodně raději volil STJ – zdvihu má dost a pojede dobře.
No jezdil jsem I-Drive 5, předchůdce Force, zdvih 130/130 a při vhodné kombinaci plášťů je to docela jezdivý bajk.
trochu problémek u GT Force je zadní kyvka. Těch Forců kolem mě jezdí asi pět a za poslední dva roky měnili všichni prasklou zadní kyvku a někdo i dvakrát :-/
pitch jezdivý nebude :-) Možná z kopce :-)
Tak potom co jsem tady pročet i jiné diskuze a porovnání,tak skončím nejspíš u remedy. Cannona jsem vypustil z hlavy a co mě ještě zaujalo byl Cube stereo a Specialized enduro. Bohužel jsem ještě neměl možnost se projet,ale snad to, špatná volba nebude…
K enduru bych snad mohl neco rict po vikendu, cekam na pedaly, ale jak tak koukam na geosku, videa. Priorita bude dolekopcom:)
tak jsem teď testoval i jekylla a musím říct, že to není špatný kolo. Vybírat si mezi remedym a Jekyllem byla by to těžká volba. Jekyll je v základním setupu hodně těžkej, přišlo mi že má určitě přes 14,5kg. Kdybych si ho ale mohl poskládat sám vzal bych si jekylla. Vedle Remedyho bych řekl, že má citlivější zadní stavbu, naopak remedy má podle mě víc FR geometrii. Na jekylla bych doporučil 160mm vidli a šlo by na tom postavit docela slušný jezdivý endurko.
Co se týká tlumiče, tak v tom výjezdovým modu to působí jako skoro zamčený, u geniusu je tlumič v prostředním modu daleko aktivnější.
jinak na dlouvý vyjížďky bych si vzal geniuse, ten je fakt nejuniverzálnější, pokud bych nechtěl nic moc řešit vzal bych remedyho a pokud bych si chtěl to kolo poskládat zval byhc asi jekylla. Ještě jedna věc hraje pro jekylla a to je tuhá zadní stavba díky X12ose
Genius jezdí kamarád ač na starším modelu a chválí si to,ale mě Scott moc neoslovil i když jsem po něm minulý rok hodně koukal a přemýšlel nad jeho koupí. V tu dobu byl můj horký kandidát Spešl Enduro,ale to mi potom rozmluvily,že to je víc sjezdové a dát na tom třeba 60km je prý vražda. Taky neplánuju po koupě kola nějaký tuning,max grypy nebo nějaké maličkosti a nebo až se něco vysere. A ještě Trek mě láká zárukou,při mé váze 105kg je možné,že to třeba praskne,když s tim budu hodně prasit.Rozhodně šetřit to nebudu:-)Tlumič a vidle by snad mohli být v poho i na tu mojí váhu,nebo ne?
na kole se zdvihama 180/200 jezdím běžně vyjížďky přes 80km:-)
nevím jak tohle enduro ale ty minulý se houpaly no.
jinak pokud to bereš takhle vzal bych asi remedyho
Jo,díky za názor,teď mám do úterý volno,tak se pokusím ty kola oběhat,abych si to upřesnil a věděl konkrétně kde to koupím. Ale jak už jsem napsal,vidím to na 90% Remedy,tak snad mi sedne :-)
Dnes jsem měl možnost projet Regin2 a Enduro(expert)2010. Regin není špatný,ale přišlo mi,že se hodně houpe,možná že to bylo špatným nastavením a vidle hodně citlivá. Naopak Enduro mi spíš připadlo na FR,celkově tužší. Zajímavá je cena u něho cena, cca 60k. V pondělí zkusím remedy a pak kupuju,nebo se asi nedočkám :-)
Za me jednoznacne enduro, ale vyzkousej a uvidis co sedne tobe. Enduro bylo daleko citlivejsi a pritom mi neprislo pomalejsi nez remedy. Koukam, ze jsi z Turnova, tak si zkus treba sjezdy z Kozakova, ja tam prave na enduru blbnul celej den a nejvetsi parada.
…a pokud bych si chtěl to kolo poskládat zval byhc asi jekylla
Někde se dá sehnat samostatný rám? To by mne hodně zajímalo.
Cannona jsem už vypustil,věřím,že bude taky dobrý,ale zatím tomu tolik nevěřím. Do finále se dostalo enduro a uvidím,jak se bude chovat remedy…
to už je spíš o tom, jestli volit víc do XC nebo víc do FR
Ty možná ano, ale osobně bych si koupil Jekylla, jen se mi nelíbí osazení a raději bych si ho postavil – takže by se mi hodně líbilo, kdyby se dal sehnat jen karbonový rám v zelené barvě.
Za samotné Cdale rámy chtějí vzhledem k cenám komplet biků brutální peníze. Kdysi jsem se na to už ptal. Teda ne konkrétně na Jekylla, ale u něj to předpokládám nebude jiné.
Jako ostatně u všech velkých výrobců, Když jsem sháněl od Gianta Trance nebo Anthem tak nový rámy stojej defakto stejně jako nejlevnější komplet model :)
To se fakt potom většinou vyplatí koupit ten nejlevnější model a prodat z něj díly:)
Jak píše maajkee – asi jako u všech.
Ale asi máš pravdu, taky se bojím, bojím, že jen za samotný karbonový rám s tlumičem budou chtít tak odhadem 80tisíc. Kdyby byl do 60, tak bych uvažoval.
to bys musel být fakt mimo dát tolik peněz za rám C :-(
Liteville 301/601 je někde jinde a cena je někde v těch relacích které bys byl ochotný dát.
Ale ono to tak bude vycházet. Právě že problém je v tom, že i při 60tis za samotný rám by se to pohybovalo ve vodách toho nejlepšího, co se dá sehnat. Celé kolo s podprůměrným osazením stojí 115tis, za to se dá běžně postavit ultimátní reketa bez kompromisů :-(
zjišťoval jsem před dvěmi měsíci cenu canona claymore a ca. 67000,–
takže jekyl v hliníku bude ca. to samé a carbon ca. 100000,–
Jen uporňuji, že cena byla ofiko…
Takže 70tisíc bylo za hlínu? No to jsou fakt padlí na hlavu :-(
jo, přesně tak, blbci jsou co koupí-frajeři co prodají…čekal jsem dost, ale toto předčilo mé očekávání… :-(
…a ještě k tomu nějaký obyč FR kolo :-)) Jako koncept univerzálu se mi líbí, ale bohužel to není jen o rámu.
Tak u odpružení je to dost o rámu, ale je pravda, že je to pálka.
To kolo se mi líbí, navíc parametrově 100% padnoucí geometrie. Jako hodně by se mi líbilo Mojo SL-R, ale je trochu kratší.
poptával jsem před časem MOTO C a šlo to ale bylo to drahý
Riešil som skoro rovnaký problém. Vyhral Rocky Mountain Slayer.