• Art3as

    Ahoj všem bikerům.

    Mohl bych poprosit o rozseknutí výběru?

    Celkem mám 4 tipy. Ale nevyznám se v tom. Jsem nováček, a rád bych začal rekreačně jezdit. Hlavně silnice, cyklostezky, zpevněné cesty a lehčí terén.

    Tady jsou ty tipy:

    1.GHOST Square Cross Essential

    2. MERIDA Crossway 300 Matt Fog Green (Dark Green)

    3. Qayron RAM MKII 5

    4. Nějaký Canyon (v podobné cenové relaci)

    Co je prosím Vás z toho nejlepší? Ta poslední 4. volba je asi nejvíc komplikovaná, protože výběr kola je jen přes internet…

    Děkuji všem za případné tipy.

    0 0
    • Vilém  

      Proc tam mas toho gayrona?

      0 0
        MTBIKER doporučuje
      • Art3as  

        Protože jsem myslel, že je to stejná kategorie.. A docela tu značku chválí…

        0 0
      • Art3as  

        Mám ho rovnou vyřadit z výběru? Je to tedy víc kolo do horšího terénu, než cestovní kolo? Jestli chápu správně. Jde mi spíš o nenáročnou cykloturistiku se spolehlivým kolem…

        0 0
        • Vilém  

          Tak neni to trekove kolo, je to klasicky horak.

          Samozrejme, by se dal osadit trekovyma plastema a pak by to byl takovy odolnejsi kousek, jak klasicke treky.

          0 0
          • Art3as  

            Mám jít teda do toho horáče Qayrona?

            Z toho výběru dává největší smysl?

            Komponentově asi ano, účelově si nejsem úplně jistý.

            Přemýšlel jsem o denním dojíždění do práce (cyklostezka – asfalt, zpevněná cesta – štěrk) + víkendové výlety okolo 25–50 km. Mírný terén, ale třeba mě to chytne…

            0 0
            • Vilém  

              Taky zalezi jak jsi zvykly slapat, jakou kadenci, aby nenastala situace, ze budes ojizdet pouze male pastorky na kazete.

              0 0
        • roman 3D  

          je to normální horský kolo se vzduchovou vidlicí a má obě osy pevné a pohodové 1×11

          0 0
          • Art3as  

            Takže nejlepší ten Qayron + jiné pláště?

            Nebo je v téhle cenovce ještě něco podobného, ale víc trekového? a ne rychloupínáky?

            0 1
    • Art3as  

      Tak je pravda, že jsem teď dlouho na kole nebyl. Před tím jsem měl silniční (resp. favorita – kterého jsem si drobně vylepšoval některými lepšími komponentami). A využíval jsem spíš těžké převody. Ale dříve mě bavilo jet spíš na rychlost, nyní spíš na pohodu a užívat si jízdu. Hold stárnu či co.

      0 0
      • t29  

        klasický Favorit jiné než těžké převody neměl :)

        placka 32–34z na MTB zhruba odpovídá prostřednímu převodníku na systému 3×něco a díky větším pastorkům na kazetě dokáže nahradit i malý převodník, ale pokud potřebuješ 48z pilu, budeš muset zůstat u krosu s trojpřevodníkem.

        0 0
        • Art3as  

          Moc děkuju za vysvětlenou. Takže něco s trojplackou­. Chápu.

          Akorát ten kross vesměs nebude mít pevné uchycení, ale vesměs jde o rychloupínáky. Proto se mi ten Qayron líbil.

          Tak ještě něco pohledám. Každopádně děkuji.

          0 0
    • orm  

      Vzal bych canyon pathlite 6. Nic lepsiho nesezenes.

      1 1
      • Art3as  

        Děkuji moc za tip. Kouknul jsem teď i na něho. Jedné asi je, že má taky kola na rychloupínáky.

        Ale zase možná to nebude zas takový problém.

        0 0
        • orm  

          Nevidel bych v tom u crossu problem. Pripadne muzes koupit dt rws upinaky pro pevnejsi uchyceni.

          0 1
        • roman 3D  

          rychloupínák je v roce 2023 na kole za 25 tis. kč těžký přežitek

          0 3
          • Vilém  

            A jak je to s dusema?

            0 0
            • roman 3D  

              rozhodně ano, latexové

              0 1
              • Vilém  

                Tezky prezitek.

                0 2
                • roman 3D  

                  z duší bezdušáky uděláš ale z rámu s rychloupínákem rám s pevnou osou neuděláš

                  1 2
                  • Vilém  

                    Kdyz vymenis kola, tak udelas, kdyz vymenis ram, tak taky.

                    0 0
                  • orm  

                    Existuje zadni 10mm respektive predni 9mm pevna osa, kterou jde dat do ramu respektive vidlice puvodne na rychloupinak. To co pises tedy neni pravda.

                    0 1
                    • xtonda  

                      Tip na nějaký konkrétní produkt? Už mě párkrát napadlo vyměnit v náboji tu dutou trubičku za plnou osu a utahovat to matkama jako kdysi na Favoritu. To přeci musí být pevnější.

                      0 1
                      • orm  

                        Osy dela napr. dt swiss nebo novatec. U naboju je nekolik moznosti. Bud je napoj pro velke pevne osy, pak ti staci sehnat koncovky, to plati napr. pro dt swiss nebo se delaji konverzni kity, coz ma napr. novatec.

                        0 0
                        • Vilém  

                          A nebo je varianta kterou ma zrejme on a to je ocelova osa prumeru 10mm s vnitrni dirou 5mm. S tim nenadela nic.

                          0 0
                          • roman 3D  

                            supr rady, někdo si koupí kolo s rychloupínákem a bude hned řešit jak kočička s pejskem vařili dort místo toho aby si koupil rovnou kolo s 12mm pevnou osou a nemusel nic řešit

                            0 0
                            • Vilém  

                              Jaky rady? Upinaky tu resis akorat tak ty, vetsine ostatnich je jasne, ze resit je na trekovem kole nema zadny smysl.

                              3 1
                              • roman 3D  

                                já nic neřeším, jenom konstatuji že rychloupínák je na jakémkoliv kole přes 20 tís. faul:-)))

                                0 4
                        • xtonda  

                          Ale jestli to správně chápu tohle píšeš o konverzi náboje na pevnou osu.

                          Já myslel spíš u konusového náboje jako třeba Shimano dát pryč tu ocelovou dutou osu se závitem a místo ní dát plnou osu stejného průměru se stejným typem závitu přiměřeně větší délkou a v rámu nebo vidlici to fixovat matkou.

                          Něco jako tohle

                          https://www.global-sport.cz/…ena-140x95mm

                          https://www.global-sport.cz/…ena-175x95mm

                          Tedy za předpokladu, že půjde sehnat osa se stejným průměrem a závitem. Nenapadá mě proč by to nemělo jít, ale třeba mi něco uniká.

                          0 1
                          • Vilém  

                            Ano, jde to, ale proc to resit u takoveho kola?

                            U kola s horizontalnima, nebo proste posuvnyma patkama ano, ale tady?

                            0 1
                            • xtonda  

                              Zlepšení tuhosti, pokud hned nechci kupovat nové kolo, ta plná osa bude tužší než dutá a utažení matkou na každé straně předpokládám taky pomůže

                              0 3
                              • Vilém  

                                No rekl bych, ze trubka bude na ohyb pevnejsi nez kulatina. Problem je ten upinak a jeho maly prumer.

                                Ty odkazovane osy jsou blato. Kdyz jsem toto kdysi predelaval, tak jsem daval plne osy od shimana.

                                0 1
          • jirkous3  

            U trekového kola rychloupínák nevadí. Ta tuhost tam není tak důležitá jako u bajku. Naopak je výhodou při defektu. Vůbec bych se rychloupínáku ne­bál.

            6 1
            • Tomcat  

              Taky bych se toho nebál , člověk by se měl bát toho jak tu budou lidé otravovat …pomoc škrtají mi kotouče… kde nejčastější příčina je mizerná tuhost vidlice\rámu a posunující se náboj. A to nevyřeší na 100 jinak než výběrem jiného rámu\vidlice\ce­lého kola

              0 1
              • orm  

                Zas bych to tak nehrotil. Jezdilo se na tom desitky let.

                0 2
                • Tomcat  

                  Jezdilo se na tom ještě dýl bez pořádných kotoučovek…

                  0 1
                • Dan205  

                  Než přišel pan Dunlop, všichni jezdili na kostitřasech.

                  Pokud je někdo hluchý nebo mu nevadí škrtání kotoučů, proč ne. Já už bych to nechtěl.

                  2 0
              • jirkous3  

                Přesně tak, já mám na trekovém kole Cube rychloupínáky a nikdy jsem problém se škrtáním o kotouče neměl. A to na něm mám nahrkáno už hodně přes 20000 km. Nakonec, na trekovém úplně stačí kotouče 160 mm a ty nemají takovou tendenci škrtat. Naopak snadnost opravy defektu je výhodou. Bajky dnes jezdí hodně bezduše, ale u treků pořád ještě kralují duše. A kdo někdy zažil výměnu duše za deště někde v poli, tak ví, že každé zjednodušení je obrovskou výhodou.

                2 1
    • PremyslN  

      https://www.marinbikes.com/…s/2024-dsx-1

      https://www.marinbikes.com/…s/2023-dsx-2

      popř. podle rozpočtu klidně vyšší model. Zvážil bych tu (odpruženou vidlici), protože na cykloturistiku ,je to akorat kus závaží a je to naprosto k prdu a budeš na tom řešit zbytečnej servis. Podle plánovaného využití, je ta odpružená vidlice fakt zbytečnost.

      DSX1 jsem kupoval na začátku roku ženě a je s tim maximalne spokojena, váha pohodlí , celkově se jedna o velmi příjemné a univerzalni kolo, je to takovej gravel s rovnejma řídítkama.

      0 0
    • jirkous3  

      Dobře zvaž co chceš opravdu jezdit. Trekové kolo už je dnes tak trochu specialita a často se nahrazuje gravelem. Ten je více sportovnější, ale při spojení s backpackingem se na něm dají jezdit i dlouhé štreky. Osobně jezdím hodně na trekovém kole Cube Tonopah a říkám mu takový malý traktůrek. Nevadí mu i několikadenní jízda dešti, trojplacka poskytuje na dnešní poměry obrovské množství variací a jemné odstupňování. Rám má velké množství otvorů k upnutí všech možných nosičů a brašen. Otázkou je: Využiješ to? Osobně střídám trekové kolo s fitnesem Lappiere a to je zase oproti trekovému traktůrku úplné letadlo. Do terénu nic moc, ale na jednodenní výlety po cyklostezkách supr kolo, však taky váží 2/3 toho trekového. Tak o tom popřemýšlej a raději si pár kol někde vyzkoušej, ať víš, co Ti bude nejvíce vyhovovat.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        2 0
    • Art3as  

      Ještě jednou děkuji moc všem za Vaše tipy. Určitě se vypravím někam do prodejny a tam si nějaká kola vyzkouším. Ať vím. Moc si toho vážím, protože mám zkušenost, že leckdy prodejce ve snaze prodat vás klidně do něčeho natlačí, aniž to člověk chce či potřebujeme. Takhle budu mít aspoň nějakou berličku.

      Díky

      0 0
    • Elbrus  

      https://www.bikemax.cz/…disc-0-2023/?…

      zvaž ještě tenhle kousek skvělý rozsah převodů jak do rychla tak do kopců a když trochu poladíš posed a představec nahodíš třeba pláště tufo thundero pojede parádně. Do lehčího terénu typu cyklostezky, šotolina sem tam nějaká lesní,polní cesta ideální. Sám na něm brázdím Beskydy určitě někde vyzkoušej pokud budeš mít šanci hodně zdaru při výběru kola!

      0 2
      • roman 3D  

        rychloupínáci nebrat

        0 5
      • Art3as  

        Děkuji za tip. Zítra ho půjdu vyzkoušet. Myslíš, že by stačila i nižší řada Giant Roam Disc 1 2023?

        Jsem zvědavý, jaký z něho budu mít pocit ve srovnání těch předchozích kol.

        0 0
          • Vilém  

            Vybira trekinga. Tam jiste oceni zvysenou tuhost, o ktere pisou s tom clanku.

            0 0
          • Cabasekxxx  

            A četl jsi ten článek celý? Nebo jsi si z něj vybral jen to co se ti hodí?

            0 1
          • orm  

            Je fakt srandovni, ze tu o nezbytnosti pevne osy pise clovek, ktery zaroven popira, ze by se na vidlicich musel delat servis a pak je radsi dojebane posila dal ;-).

            1 1
            • roman 3D  

              ještě jsem neměl nespokojeného kupujícího, cena je vždy velmi příznivá, navíc většina vidlic byla ještě v záruce

              0 0
              • orm  

                To neco meni na tom co jsem napsal?

                0 0
                • roman 3D  

                  ano, nebyly dojebané ale pěkně funkční:-)

                  0 0
                  • Lišák  

                    Ale plně funkční vidlice může být jen pokud je vyčištěná a namazaná, což ty tvoje opravdu nejsou.

                    0 1
                    • roman 3D  

                      krásně čisté a namazané nohy silcalem, jako nové

                      0 0
                    • Vilém  

                      Neblbni, namazal by to a zjistil by, ze je to houpaci kun, to nemuze dopustit, radsi necitlivou mrchu.

                      0 1
        • Elbrus  

          Díval jsem se na něj a vidlice a rám by měl by měl být totožný liší se to jen nižší řadou řazení a přehazovačkou namísto 2×11 převody 2×10 je to hruběji odstupňované pokud budeš mít možnost k vyzkoušeni určitě na něj sedni. Pocit ti řekne víc. K pevným osám na treku je to věc názoru. Dost záleží na váze jezdce a stylu jakým chce jezdit.

          0 0
    • Art3as  

      Ať koukám jak chci, tak trekingové kolo do 25 000 s náboji s pevnou osou fakt nevidím.

      Asi se budu muset smířit s těmi rychloupínáky… Zajímavé je, že u horských kol to není takový problém.

      0 0
      • šlapatko  

        Problém je Roman 3D. Pevné osy jsou fajn, ale dá se jezdit i bez nich. Zrovna u crossu bude pevných os jako šafránu:-)

        2 0
    • Dudys27  

      kdyby byl zájem prodávám toto za mě poměr cena/výkon super :)

      https://www.bike-forum.cz/…h-expert-5-0

      0 0
    • Art3as  

      Jenom pro info.

      Naživo jsem zatím zkoušel MERIDA Crossway 300 a GHOST Square Cross Essential.

      Nebyla to vůbec špatná kola, ale úplně nadšený jsem zatím taky nebyl. I když jenom krátké popojetí u prodejny toho moc neřekne…

      Taky asi nemůžu chtít za ty peníze svatý grál. Ale půjdu vyzkoušet ještě další kola, která jste mi doporučovali.

      Merida se mi zdála taková víc subtilnější, ten Ghost trochu robustnější. Merida bude asi víc na silnici (trojplacka), ten Ghost asi víc do terénu (jednoplacka a vypadal trochu bytelněji a malinko lepší výbava možná – hlavně vidle). Klidně je ale možný, že až vyzkouším další vzorky, tak se třeba vrátím a přehodnotím. Nechci to úplně zavrhnout.

      Opět se opakuji ale opravdu všem moc děkuji za Vaše tipy a názory. Zkušenost druhých (a také hlavně zkušenost vlastní) člověka posune dál, než čtená teorie:)

      0 0
      • jirkous3  

        Pokud budeš chtít jezdit nějaké dlouhé výpravy, trojplacka bude výhodou. Jednak nedochází k tak velkému opotřebení nejmenšího kolečka, na které většinou jednoplackáři po silnici jezdí, ale taky si snadněji najdeš při jízdě na rovině proti větru optimální převod. Na druhou stranu je ten systém složitější o přesmykač, a v terénu je jednoplacka obrovskou výhodou, o tom není pochyb.

        0 0
    • Art3as  

      Další kolo naživo byl ten Qayron mk II 5. Jako kolo to je moc pěkný, ale univerzál to asi fakt nebude. Typický horák. Oproti Meridě či Ghostu je to fakt masivní kolo. Kvalita je to určitě. Ale podle mě rozhodně víc do terénu. Jako klasické výletní asi ne. Jiné pláště mě pan prodavač nedoporučoval. Prý to pak postrádá smysl takové kolo. Tak půjdu na další tipy.

      0 1
      • roman 3D  

        pan prodavač je odborník, je vidět že se vyzná

        0 0
      • Slavik  

        Toho prodavače si važ! Na fábii taky nebudeš cpát super prémiové drahé pneumatiky. Anebo budeš, ale nemá to význam.

        1 0
        • Tomcat  

          Ce taková TDI kombi s OZ , Sparco a Bildstainem je záruka největšího borce před provinčním marketem. Teda než přijedou nakoupit Pražáci cestou na chalupu.

          2 0
        • Art3as  

          Prodavač byl fakt v pohodě. Chválím. Nenutil a trpělivě odpovídal + přidal vlastní názor.

          0 0
          • černápole  

            Gravel bys nechtěl nebo jdou berany mimo tebe?

            0 0
            • Art3as  

              Gravel jsem nějak nechtěl… Cenově jsou většinou o dost výš. Nevím, jak jsou na tom kvalitativně ty levné gravely. Ale koukám, že treková (trekingová – či krossová) kola jsou pomalu minorita. Úplně bez problémů a bez kompromisů bych si vybral u horského kola a u silničky… Zatím je to u toho prováděného výběru treku o kompromisech.

              0 0
              • rimuln  

                V 04/2019 by tvou cenu splnoval v podstate i Kellys Phanatic. Nicmene se divam, ze to co ja mel katalogovych cca 25 a v realu za 22 je ted tvrde pres 30 (Phanatic 70) a Phanatic 90 je uz kolem 40:(. Mam nalitano na te 70 aktualne kolem 12000 a nestezuji si. Jen se mi podarilo prorazit asi patronu na zamykani vidlice, tak byla na vymenu. Jinak si na toho Kellyse nestezuji. Nejdriv jsem jezdil 47 Smartsamy a ted v podobne siri G One Race z gravelu jako bezduse v- protoze jsem si poridil k tomu HT Karbon kvuli zavodum v terenu a z nej se stal uz jen bike do prace a na prevazne silnice/sotolina rodinne vylety.

                Ten Phanatic je 3×10 na Deore a vzduchova vidle. ale samozrejme QR

                0 0
              • jirkous3  

                Ona už se ta treková kola moc nevyvíjí. Nejspíše proto, že dosáhla stavu, že až tam ani není až tak moc co zlepšovat. Nehraje se tam o každý gram jako u silničky ani nejlepší pružení a brzdy jako u bajku. Cestovatelé oceňují spíše jednoduchou opravitelnost, dostupnost dílů všude po cestě a pohodlnost. Navíc jde o kategorii, které asi nejvíc konkurují ekola.

                0 0
              • Baka  

                Já byl na jaře naprosto presvedcenej, že koupím toto:

                https://www.joybike.cz/…rey-pearl-2/?…

                Taky jsem chtěl trekingové kolo se vzduchovou vidlicí. Nakonec jsem skončil v červnu u Kellys Soot 50 s beranama a zatím spokojenost. Bál jsem se neodpružené vidlice, ale nechybí (při mém ježdění 90% silnice).

                0 0
                • jirkous3  

                  Osobně jsem z osobních zkušeností přišel na to, že dobrá pevná karbonová vidlice dokáže malé silniční nerovnosti tlumit lépe než odpružená. A při jízdě do kopce vestoje je taky výhodou. Ovšem v terénu samozřejmě vítězí odpružená. Proto jsem taky tazateli psal, že je dobré vědět předem, co chce vlastně jezdit. Z beranů má mnoho lidí strach, ale ony už to dnes nejsou berany v devadesátých letech. Více připomínají jen zahnutá řídítka z kola Eska a to je úplně něco jiného. Bohužel, jak píše tazatel, gravely nyní frčí, takže jsou dražší než treková kola.

                  1 1
                  • Dan205  

                    Mám stejnou zkušenost. Když jsem vybíral nástupce krosového kola, na zkoušku jsem vidlici zamknul a myslel jsem, že mi po pár km upadnou ruce. Z toho důvodu jsem gravel vyřadil z výběru. Naštěstí jsem ho ale zkusil a přesně, s karbonovou vidlicí je to úplně něco jiného.

                    0 1
                    • Jezevec70  

                      Hlavně dělají rozdíl pláště. Tedy spíš tlak a šířka.

                      0 3
                      • jirkous3  

                        I vzorek a samozřejmě hmotnost pláště. Nicméně zase. Bude rozdíl kolo pro jezdění s rodinou po cyklostezce „od občerstvení k občerstvení“, pak kolo na sportovnější cykloturistiku a dálkovou cykloturistiku s bagáží. Ovšem vyměnit pláště už se dají vždy, stejně to je spotřebák.

                        0 0
                • Drejkys  

                  Proč jsi nakonec ten Levit nevzal, zkoušel jsi ho? Já o něm totiž taky uvažuji. Nebo jiné doporučení? Chtěl bych spíš vzprimeny posed a klidně pevnou vidlici.

                  0 0
                  • Baka  

                    Nezkoušel, prostě když jsem dříve zkusil ty berany a sedlo mi to, tak vyhrál Soot. Jen u těch gravelu obecně mi chyběly lehčí převody, ale s tím GRX to jde. Všude v okolí mám kopce.

                    0 0
    • Art3as  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • šlapatko  

      Dost se mi líbí tenhle směr. Gravel flat bar. Pevné osy, moderní převody. Samozřejmě někde v horách a lehčím terénu mohou chybět převody. Když už gravel, tak salsa Cutthroat a nebo něco podobného. Tam narveš i odpruženou vidlicí. Cena je ale jinde.

      https://gravelbike.cz/…riditky.html

      0 0
      • Lišák  

        Dost se mi líbí tenhle směr. Gravel flat bar.

        Tak já jsem zrovna na opačné straně. Když úzký gumy, tak berany. Tam, kde tě pustí úzká guma nepotřebuješ pořádný kormidlo. A úzký rovný řídítka jsou snad výhoda jen pro ty, co z nějakého (většinou psychického) důvodu nemůžou jezdit pohodlnější berany.

        No flat bar gravel na 2,25 gumách už zase není gravel. :-)

        1 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.