Tuning vidlice Fox 34 FLOAT CTD 160mm

32 nepřečtených
  • X-biker

    Rád bych se informoval na možnosti a zkušenosti s úpravami a úpravci vidlice Fox 34 Float 160mm CTD Evolution series (z kola Specialized Enduro 2013 26").

    Vidlici foukám na 80psi (vážím 73kg) jezdím AM/enduro a bike parky (na skokách občas jde na doraz), ale co mi nejvíce vadí a co bych chtěl vyřešit/upravit je počáteční chod vidlice, když jedu v sedle je absolutně necitlivá na nerovnosti např. při jízdě po poli či šotolině v sedle. Když vedlě mě jede kolega s RS PIKE tak mu to krásně chodí 20–30mm a zobe každý kamínek. Po delší jízdě mi mravenčí ruce jak kdybych makal se zbíječkou…

    Po jízdě čistím kluzáky a mažu sprejem Brunox na vidlice.

    Pokud máte někdo nějaké zkušenosti s úpravou či tunery (např. Suspension Clinic atp.) dejte vědět zkušenosti. S Milanem jsem to už řešil.

    0 0
    • mr.antik  

      no a je už zajetá? nějaký měsíc to potrvá

      0 0
      • X-biker  

        Ano kolo mám skoro rok, sice jen cca 1000km, ale polovina v těžším terénu či bikeparku :-)

        0 0
    • sjusko  

      Tuning foxe dělá Milan, kontakt zde: http://www.tuning-test.cz/

      Přijde mi na tvojí váhu těch 80PSI moc, jak daleko chodíš od dorazu?

      0 0
      • MirosPikos  

        Tak jak je to s tím Milanem, ať ho neotravuju. Dělá nebo nedělá tuning vidlic u něj nezakoupených?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • kubad  

          kromě vidlic co má v nabídce se dá domluvit na servis/ ladění jiných vidlic

          0 0
          • svářeč  

            nj,koukal jsem že bos je od něj.

            akorát asi budeš trošičku těžší…nebo pro koho byla původně vidla laděná?

            0 0
            • kubad  

              muhehe tam nebylo co ladit, stačí si ji nafoukat na vhodný tlak :D

              a hlavně podle návodu vyrovnat tlak v komorách

              0 0
              • svářeč  

                sem dnes točil různě tím štelunkem dole na noze a nevím teda vůbec,na co tam je,ale když povolím na max obě matice,zdá se že je měkčí.ale vím prd,byl jsem už stahanej jak kůň ,tak sem to zase tolik nesledoval,hlavně že to jelo:-D

                až dohledáš manuál,tak si to taky přečtu:-)

                0 0
        • MirosPikos  

          Holt se ze mě bude muset stát zaběhlý zákazník :) Už jsem s ním několikrát v minulosti komunikoval, naposledy ohledně Aurona a ptal jsem se, jestli se něco dá dělat s CTD Evolution. Nezeptal jsem se ale, jestli mu to mohu poslat. Říkal jen, že jsou problémy s patronou CTD. Takže jakmile zanevřu na záruku, zkusím Milana.

          Ale než zkusím Milana, tak pořeším sám ten olej.

          0 0
    • Kami  

      ou, i novej model má takový neduhy? :-O Snad to nějak vyřešíš a napíšeš do vlákna co dělat, aby byl float citlivější. Též by mě to zajímalo.

      0 0
    • Ondra P.2  

      ja mam fox 34 float 2014 ale factory.

      nicmene jsem ji poslal hned po koupi na servis, pac se mi to nezdalo ta citlivost a oni mi tam dali hustci olej do spodnich nohou, ten se lip udrzi tam kde je potreba, taky hodne pomuze dat pred jizdnou na 5 minut kolo vzhuru nohama, on ten olej stece az pomuze v promazani.

      kazdopadne ja ji ted mam jak maslicko.

      ma ta evolution ctd patronu ?

      jinak co vim tak s evolution byly dost problemy, sbad byl nejaky upgrade servis zdarma pro ne. svec to ma i na strankach.

      0 0
      • X-biker  

        CTD mám, ale mám vidlici pořad otevřenou, CTD používám jen na tlumiči.

        Milana jsem kontaktoval a psal právě o problémech s CTD takže by nerad upravil vidlici a pak mi zamítl Švec reklamaci z důvodu zásahu do vidlice jiného člověka než jejich techniků. Každopádně komunikoval se mnou ihned a velice příjemně takže si myslím, že ač nejsem jeho zákazník, že by vidlici udělal.

        Ještě zkusím kontaktovat Švece jestli by s tím on něco v rámci záruky neudělal.

        Otáčet kolo před jízdou, aby stekl olej je celkem otrava tohle není cesta, kterou bych chtěl jít.

        Jestli platí kolik kg váží jezdec = tolik PSI foukat vidli tak si myslím, že to mám ještě OK (73kg + boty + oblečení + batoh = tak 76kg určitě a foukám na 80PSI), na skokách to občas cinkne, ale při normální jízdě rychlebky, beskydy atd. dostanu kontrolní gumičku těsně pod korunku takže zdvih využívám naplno :-)

        Psali mi slováci ze suspension clinic, že mají vyrobený a otestovaný vlastní výrobek dílu, který ve vidlici vymění na průtok oleje jestli jsem to dobře pochopil a vidlice bude citlivější a hladší chod. Cena 60E + pošta tam a zpět takže nějakých + 600Kč.

        0 0
        • X-biker  

          psal mi technik od Švece:

          Dobrý den,bohužel vaše vidlice je to nejobyčejnější co FOX vyrábí a žádná možnost tuningu u Evolution serie není.Tuning lze provádět jen u Performance a Factory Serie kde lze přehozením platformy CTD docílit zjemnění nebo přitvrzení chodu vidlice.

          S pozdravem Marek Slavíček

          Fox Service centrum CYKLOŠVEC s.r.o.

          0 0
          • Ondra P.2  

            Hmmm, to je proste kram no, to prodej a kup si toho Pika, ten jde sehnat za dobry penize.

            0 0
          • Ondra P.2  

            Hmmm, to je proste kram no, to prodej a kup si toho Pika, ten jde sehnat za dobry penize.

            0 0
          • prtavec  

            Dostala se mi do rukou upravena CTD patrona od Svece (ten tuning o kterem se technik zminuje), ktera by mela zlepsovat citlivost vidlice. Az namontuju a otestuju, tak zkusim sepsat postrehy. Kazdopadne uvodni „hranku“ pri chodu to uplne neodstranilo, je citit primo na samotne patrone. Pry za to muze spodni tesneni, ktere na pristi rok Fox modifikoval a tenhle neduh by se mel odstranit. Podle infa by melo jit nove tesneni pouzit na CTD patrony (minimalne na moji, coz je rok 2013 34")…

            Jinak jsem narazil na to, ze TF Tuned nabizi zamenu CTD patrony za jejich RC2, to muze byt taky zajimava alternativa…

            0 0
            • tonik666  

              Podle mě pokud chceš pořádně tunit, tak zapomeň na švece a zkus a) TF Tuned (UK) nebo b) Toxoholic (DE, nevím, zda stále funguje, bo ho koupil Fox) c) Přímo lidi z mtb-news.de (pár lidí tam tuní).

              Bude to ale stát balík.

              0 0
        • Ondra P.2  

          Ta citlivost na maly nerovnosti nebude zas tolika zavisla na tom kolik nafoukas, teda pokud tam nenafoukas o sto vic. S tim asi moc nic neudelas.

          Kazdopadne ja mam 87 kg a foukam na 80psi a je to akorat . Zkus ufouknout a vem si sebou pumpicku a zkousej.

          0 0
          • X-biker  

            Nemám co zkoušet ani co ufukovat, asi jezdíš XC a můžeš jezdit s nízkým tlakem já si sem tam i skočím a to bych chodil na doraz pořád…

            0 0
            • Ondra P.2  

              34 foxku jen na XC :D docela tezitko na XC ne ?

              Jezdim/skacu a na doraz to jde v extremech, ne bezne. Problem s tim nemam.

              0 0
          • Ondra P.2  

            A kolik mas SAG ? 30% ?

            Furt si myslim, ze nejlepsi cestou, jak to vyresit, je koupit jinou vidlici. Jasny je to investice, ale vyresis tim vse najednou…

            0 0
            • pocestny  

              To jsou zas takové XC-rady. Rostič to má nafoukané na víc PSI, bo skáče.

              Já bych šel teoreticky tímhle směrem: Do tlumení nalít řidší olej a zvýšit progresivitu vycpáním vzduchové komory. Ad. jak u Pika vkládají bottomless tokens, a v diskuzi tam psali, že do Foxů stačí vzduchovou komoru zmenšit nalitím oleje… Teď je otázka, jestli to je ozkoušená věc, nebo jenom kec.

              Pak můžeš foukat menší tlak, začátek bude citlivější protože přes CTD poteče řidší olej a průběh bude progresivnější. Co? Je to kravina? Nebo to stojí za zkoušku?

              Podle mě to zvládne doma a investice 0 Kč.

              0 0
              • Concorde  

                U duroluxe jsem musel foukat cca 120–130psi aby mi nechodila nadoraz. SAG cca 5%. :)) Zmenšil jsem komoru tím olejem a ted foukám cca 50–60psi a sag pěkných 30% a po dorazech nechodím. Jen to chce ohlídat, aby tam toho oleje nebylo moc (hydraulický doraz). Co jsem měl rozebrané starší floaty tak to bude fungovat stejně: víc oleje = víc progresivní.

                0 0
          • tonik666  

            Mám s výbavou taky tak 90kg a mám spíš míň, 70psi a po dorazech nechodím ani vzdáleně.

            0 0
    • natureman42  

      Opráším vlákno :

      • rád bych zvýšil progresivitu u svý FOX FLOAT 34 CTD 160mm 2015 .. bohužel fox original tokeny do vzduchovky nabízí až od modelů 2016 (tj. s FIT4 patronou)
      • existuje kit včetně tokenu na přestavbu – https://www.pinkbike.com/…ing-kit.html , ale stojí docela ranec..
      • olej do komory lejt nechci, protože (dle infa od více lidí) „protože by to ucpalo vyrovnávací průchod mezi pozitivní a negativní komorou, proteklo do negativní a bylo celý na prd“
      • do PUSH industries sem psal, ty nic takovýho nenabízí

      Nemá někdo ánung, jeslti se nedá do někde (i mimo evropu) sehnat něco ověřenýho a funkčního, co se do vzduch. komory nacpe a zvýší to její progresivitu a nebude to stát pomalu jak pulka nový vidle?

      Díky za cokoli.

      0 0
      • allrose  

        Pokud tam máš toto (nebo jinou kombinaci pružina /vzduch) ,tak

        • pro nasazení tokenů musíš koupit víčko z novějších modelů,které to mají a token (pokud ti tam zbývá volné místo v komoře v plném zanoření)
        • tento kit ti to předělá na dualair s automatickým přepouštěním vzduchu po vzoru soloair,pokud ti sag vyhovuje tak je to zhola zbytečná investice
        • olej do komory lít mušíš na mazání pístku a je to spíše výhoda tohoto systému (můžeš mazat i vazelínou,ale to je spíše kontraproduktiv­ní,memáš přepouštěcí kanálek,tak ti přetečení nehrozí)
        0 0
      • Strakááč  

        Stačí ti cokoliv co nějakým způsobem bude držet pod vickem v komoře… já mám suntour vidlu vicko bez zavitu, bez tyčky.. a vytočil jsem si ze dřeva presnej průměr.. nalysoval do víčka.. ono to nasalo olej tak se ještě roztahlo lehce a drží a funguje.. kecy typu že je to prasarna… si nechte.. nevidím jedinej problém… to tak mít už to je rok co to funguje… tak vyysli něco podobnyho co jen nacvaknes na tyčku… nevymejšlel bych nic drahyho.. můžeš tam dát prakticky cokoliv..

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.