Poraďte rychlé pláště na asfalt 29×2.3 a 27.5× 2.8. Najlépe maxxis jako bezduše jsou pro mně nej. Kolo mám na horáka ,ale ted jezdím jen asfalt.
Poraďte rychlé pláště na asfalt 29×2.3 a 27.5× 2.8. Najlépe maxxis jako bezduše jsou pro mně nej. Kolo mám na horáka ,ale ted jezdím jen asfalt.
Maxxis Ikon, Schwalbe racing Ralph.
Po ikonech jsem prubnul Tufo xc 12 TR 2.25 a super spokojenost. Naměřená šířka 2.4. Ikony jsou proti nim hučáky a v terénu za sucha Tufo vede. Nazutí bez problému. Tufo jiná liga.
Jaka je vydrz vzorku?
Po 1tis. Km skoro neubylo. Plášť neháže a na suchu drží.
A jak je na tom fufo na mokru a v bahně oproti ikonu
A jak jsou na tom tufo oproti ikonum na bahně a mokru
Na asfalt nejrychlejsi a nejlehci Schwalbe Thunder Burt. Da se i lehci teren, ale jen za sucha.
na asfalt a sucho je nejrychlejší g-one speed
Tak jasně.
v rámci nějaké té lehké jistoty v terénu bych taky doporučil TB
TB do (pod)zimního bahýnka ideál.
škoda že sis nepřečetl pořádně dotaz a měl potřebu něco inteligentního plácnout
Přečetl, jezdí jen asfalt, na co tedy TB? Na náhodně natrefený terén TB oproti G-one v následujícim období stejně nepomůže.
Jj, jen asfalt.
Jj zkusil js3m s duší a jsou rychlé. Bez duše se obouvaji snadno ? Ted mám maxis do terénu a téměř bez dofoukávání.
Spíš ne, jako všechny Schwalbe jsou nový dost těsný. Většinou se dobře chytnou i na pumpu, ale narvat to do patek bývá oproti Maxxisu porod a čas od času moc nepomáhá ani napatlání patek pláště mýdlem apod.
Jo, je to tu pravidelné téma, každý chválí to své…
hej. mas recht :) tak prihodim – ja se po testovani vracim k schw nobby nic 2.35 na fullovi pro “drsnejsi” mtb. rychly, lehky, tichy, ale prorazi ho kazdy trn (jezdim duse). zkousel jsem mitas kratos 2.45 na cumaku a drzi, nepropalis ho nicim, ale je tezky a nejede. kratos 2.25 je jezdivejsi a taky vydrzi, ale na nobby nica nema. na ht se mi osvedcil na “expedice” asfalt/sotolina mitas scylla 2,25. rychlej a vydrzi. ostatni znacky co jsem zkousel mi v hlave nezustaly..
Ještě na zadek něco těch 27.5× 2.8. Kandidáta mám jen wtb ranger.
Fast Trak.
Ješté jsem našel 27,5" Plášť MTB Schwalbe G-One Allround MicroSkin TL-Easy v plusku
Proc na asfalt 2,3 resp 2,8?
protože to je pořád enduro HT a chci nechat dizajn enduro mám fr 29 x2,3 rr 27,5+
Pokud chceš Maxxis tak dozadu z jejich nabídky bude „nejrychlejší“ ikon 27,7×2,8, dopředu by bylo víc variant Ikon 29×2,35, Rekon Race 29×2,35 co je asi blbost mít vepředu, nebo Rekon 29×2,4. Ono to nezní jako kombo na asfalt ale nějak jsem to tak pochopil, když si měl v hledáčku wtb Ranger
nebo dozadu něco jako Super moto X 27,5×2,8
V 2,8 siri už z principu nebude rychlyho nic. Pustil bych nějakou tu kacku a pořídil na tohle ježdění dozadu nejaky obyč 29" kolo, pak bych na to třeba aspeny 2,25, ikony moc nejedou, případně jak někdo radil TB od Schwalbe.
kdyby to bylo jen na 29 tak bych zkusil Rekon Race 2,35. Na enduru to pojede až až a nebude to vypadat nějak nepatřičně k domu endurku. Sám bych ten plášť chtěl zkusit dozadu.
rekon race jede jako ďas, rozhodně líp než ikon (vozím vzadu 2,25) na tvrdým podkladu drží slušně, v sypkým už je třeba jezdit s rozumem)
Tak pro mně byl rychlý třeba wtb ranger 27,5 × 3,0.
Vittoria mezcal 29×2.25 a za mě velká spokojenost.
Jezdí tady někdo Pirelli Scorpion?
Pořídil jsem WTB RANGER light fast rolling. Z mého asfaltu se objevil i štěrk. Mám najeto asi 700km. Nemám s čím srovnat, ale jsem spokojený. Na konci srpna bych chtěl vyzkoušet jiné a dozadu 29er.
Hledám rychlé a levné pláště 29" na asfalt a polňačky. Má někdo nějakou osobní zkušenost s těmito :
Schwalbe Hurricane, Schwalbe Smart Sam new 2023, CONTINENTAL Cross King Performance, VITTORIA Mezcal III drátová patka, Maxxis crossmark II ?
Rychlé pláště nejsou levné a levné pláště nejsou rychlé…
Místo CONTINENTAL Cross King si dej do výběru Race King. Na asfalt a polňačky je Cross King overkill, maximálně na předek.
Potvrzuju. Cross race king je v rychlosti a hmotnosti nedostizny. Na asfaltu, hladkym povrchu i polni ci lesni ceste nema konkurenci. Extra tichy, velmi nizky valivy odpor a je rychly.
Nesmi byt ale blato, mokry listi, mokra trava apod. To moc nedrzi a smeka se. Na suchu ale jede a drzi jako opravdovej king.
Thunder burt je oproti race kingu ve všem lepší. Valivý odpor je podobný (měření na válci má TB o chlup lepší, ale rozdíl minimální, v reálu jsem nebyl při dlouhodobém ježdění poznat rozdíl, na obou jsem najel 10tis. km+).
A v čem je TB lepší:
Jinak tedy za mě bych vybral Ray/TB pokud občas i opravdu terén, jinak klidně TB/TB. Contíky (CK/RK nebo RK/RK) bych v tomhle případě nebral. Srovnání mám mnoho tisích km na všech 4 kombinacích (na celopevńáku jsem vozil dlouhodobě TB/TB i RK/RK, na do rychla laděném fullu jsem dlouhodobě zase vozil CK/RK i Ray/TB).
Je to ale pro superground verze Schwalbe a protection Contíky.
U levnějších verzí (pro obě značky) se může chování od mojeho srovnání lišit a ani u jedné značky jsem ty levnější verze nejezdil.
Jo sorry, to jsem neuvedl. Popisoval jsem chovani s dusema.
Nevis, od kdy se z tech RK stala takova sracka? Vpredu mam plast koupeny v lete 2021 a zatim dobry (vpredu je ale nizky tlak) a vzadu mam jeste starsi a ten je krome par malych flicku od tmelu taky dobry.
A od Schwalbe preferujes spis Ray nez Ralph? S tim TB nevim, je skoro bez vzorku. Da se s nim v terenu aspon na suchu?
Predem dik za odpoved, na tebe ja dam :-)
To srovnání vyznělo možná až příliš negativně. Zase tak špatný RK není, také jsem ho vydržel jezdit těch 10tis. km+.
Jen prostě TB je lepší.
On se RK zase tak moc nezmněil. Jen ubyla protection vrstva z běhounu a zůstala jen na boku. To způsobilo některá ta negativa. Tedy horší odolnost běhounu a prochcávání tmelu. U někoho se ale ani jedno nemusí tolik nebo vůbec (prochcávat asi bude nakonec každému, jen to může trvat mnohem déle) v závislosti co se na tom bude jezdit (jak je to na běhounu šlupka, tak ježděním na šutrech to prochcává pak rychle, i když to nejsou defekty, je to na celé ploše). A obojí je problém hlavně na zadním (zadní mi vždy u každého pláště, kde prochcával tmel začalo mnohem dřívec a na předním se to někdy ani neprojevilo).
Zase je bez protection vrstvy na běhounu o něco pohodlnější. Stará verze s protection vrstvou všude byla skvěl odolná (na XC rychlý plášť), ale také to byl jeden z nejméně pohodlných XC plášťů.
Snake skin vrstva u superground verze není tak tuhá jako protection, takže pohodlí je slušné (existují ještě pohodlnější XC pláště, ale to je vždy na úkor toho, že to je už málo odolná šlupka) i když je i na běhounu.
2021 bude už spíš současná verze. Teď z hlavy si nevybavuju od kdy se přesně prodávala současná verze.
Ray/TB jsem jezdil i na 130mm fullu, samozřejmě to je jen do sucha. A i za sucha nelze čekat zázraky. Ale na to, jak má TB nízký vzorek, tak drží překvapivě dobře. RaR samozřejmě drží o něco lépe než TB, ale já současný RaR nemám moc rád (také jsem ho chvíli jezdil, ale ne tak dlouho jako TB).
Když jsem používal takhle rychlé pláště na fullu, tak proto, že jsem s tím jezdil i ne málo jezdivých tras a asfaltu, takže jsem chtěl, aby to nevibrovalo na asfaltu. To Ray/TB splňuje perfektně. Ray/RaR už rozhodně ne. Vzorek RaR poměrně vibruje (při určité rychlosti na pěkném asfaltu). V tomhle je RaR horší než RK.
Ray jsem ale vždy vozil jen vepředu a tam je na danou kategorii velmi dobrý, jak drží. RaR bych zase dával jen dozadu (a vozil jen vzadu), takže tyhle dva pláště bych mezi sebou ani nesrovnával. Ray vzadu už jsem také viděl, ale nikdy nezkoušel.
nerikam, ze jede spatne, ale rikat necemu takovymu protection je tak trochu podvod. A kdyz prochcava, nemelo by se tomu rikat ani TLR. Uvidime, co bude dal, ja na MTB moc nejezdim a nez sjedu stavajici plaste, treba bude zase vsechno jinak.
dik
Ono je to těžké. Lidi chtějí často přehnaně lehké pláště a pak to tak dopadá.
Zcela bez náznaku prochcávání tmelu jsem až s přechodem na 1kg+ pláště.
Já vozím Cross King( Black chilli) a žena Mezcal (ale kevlar, ty béžové) a Cross king je na asfalt sice opravdu trochu overkill, ale taky jedou.. Ale oproti Mezcalům jsou o hodně víc slyšet.
Šel bych být tebou do Mezcal.
CST B-Trail 29×2,25.
Kevlar, možno použít i jako bezduše, lehké (kousek přes 500 g), rychlé, na Tvé použití ideální (nehodí se do těžšího terénu), cena pod 1000 Kč.
Jezdím na XC kombinaci F-Arden Race, R-Ikon a chtěl bych na druhou sadu výpletu ještě nějaké rychlejší pláště na asfaltové cyklostezky (kdy se jen minimálně počítá s terénem).
Napadl mě Maxxis Torch nebo Pace, máte ještě nějaké další tipy? 29", kevlar.
Dík.
EDIT: Teď jsme sjížděli cyklostezku kolem Bečvy a uvedená kombinace mi přišla zbytečně „do terénu“.
Nevíte reálnou šířku Thunder Burt 2,25 vs Ikon 2,20? Už jsem to psal, ale mám málo místa v zadní stavbě a Ikon 2,20 je už tak maximum.
Ikon nevim. U 29×2,25" TB (super ground verze) to bylo dle kusu různé (je možné, že v různých sériích se to lišilo). Na 23mm ráfku jsem měl i po čase ježdění kus 56mm, ale také i jen 53mm.
A pak strašně moc dělá jaké se vozí tlaky. Jsem se tu teď snažil roztáhnout co nejvíce nějaké kusy 2,6" Rock Razor a Wicked willu. Nechat je delší dobu na maximálním tlaku trochu pomůže a tak jsem se dostal aspoň na 62mm při provozním nízkém tlaku. Ale když to bylo delší dobu blízko maximálního tlaku, tak to mělo až i 65–66mm (tohle je vše na 30mm ráfku). Při snížení na provozní tlak se ale zase vrátí zpět a už se to pak dále nevytahuje.
Kdybych vozil vyšší tlaky, tak by to mohlo být klidně kdekoliv až k těm 65–66mm.
Maximální tlaky na tom nebude vozit nikdo, ale aspoň trochu vyšší tlaky než já určitě kde kdo.
Jo …cca 55 jsem mel 2.25 TB (30 rafek)
PS. Jestli hledas 2.6 co ma 65 na provoznim tlaku, tak přesně to ma můj Ground Control grid 2.6 (rafek 30) …asi podobná pneu jako je ten Wicked Will
https://m.pinkbike.com/…7-tires.html
Ten jsem ale neměl..tak nevím )
Celých 2,6" nepotřebuju. Já vozil vepředu 2,4", ale když už to bylo jen 58mm, tak to už bylo opravdu příliš málo a proto jsem tam dal 2,6" a mám z toho poctivou 2,4" a to stačí.
Takže teď jsem s objemem pneu spokojený.
Ikon má 57,5 mm.
Díky. Mám ráfek 27mm a duše. Tlak vzadu okolo 2,2.
Dá se v pohodě nasadit kevlarový skládací plášť jako např. Thunder Burt na levný hliníkový ráfek, který je na levných kolech kolem 17tis. (Merida Big Nine 60) ?
Je pocitově poznat rozdíl těch pár wattů mezi light butyl duší a latex duší 26" Michelin C4 ?