Ultegra + kazeta-Kolik zubu MAX?

48 nepřečtených
  • makulin

    Chci se poradit, mam prevodniky 53/39 + prehazku Ultegra s kratkym raminkem a kazetu 11–23, coz technicky funguje dobre, ale moc to neladi s mymi fyzickymi chopnostmi. Chci teda vymenit kazetu a dat tam nejakou zubatejsi, nabizi se Sram 11–28, event. Campa tusim, ze 12–29. Nevim ale, jestli to s kratkym raminkem projde. Vozite nekdo takovouto kombinaci?

    0 0
    • Daf  

      S kratkym raminkem by to nemel byt problem. Dlouhy je potreba az u klik s trojprevodnikem.

      0 0
    • Vilém  

      Jeste dotaz.Kvuli Campe kazete bys preplital z. kolo?

      0 0
      • makulin  

        Ne ne, planuju koupit druhe kola a chtel bych Campy, jenze z financnich duvodu to nebude asi tak brzo :-(

        0 0
        • kubad  

          a to budeš měnit celou sadu??? snad si nemyslíš že ti bude Ultegra dobře běhat s Campa kazetou :-(

          0 0
          • Tinker  

            bude, úplně v poho! Já má třeba opak, Chorus sada + Ultegra kazeta (Sh ořech na Mavic Cosmos) a v poho.

            0 0
            • kubad  

              no právě Campa s kazetou Shimano běhá celkem dobře, obráceně je to mnohem horší. Nedávno sem prohazoval na zkoušku Duru a Record.

              0 0
              • brble  

                taky mám takovou zkušenost,nevim proč ale Sh na Campě nechodí bez problému. ale třeba sem to jenom neuměl doladit.

                0 0
          • makulin  

            Myslim si ze jo. Proc by nebehala? Zuby jsou stejne, kdyz jsou zamenitelne retezy, prevodniky, tak proc by kazety nebyly?

            0 0
            • Stendy  

              Bez problémů to nebude, protože Campa a Shimano má jinou šířku kazety – jednotlivé pastorky Campy mají mezi sebou jinou vzdálenost než Sh. Takže krajní polohy ti nepůjdou moc čistě.

              0 0
              • kubad  

                přesně ono to jakž takž chodí, ale není to čisté a občas neskočí, prostě fuj

                0 0
              • Tinker  

                U 9-ti kola byla jiná šířka, u 10s je stejná! Jak by jinak mohl dělat třeba Mavic kazetu 10s pro Campu i Sh stejnou? Já mám zkušenost s tím, že to funguje. Shimano kola (+kazeta) a celá Campa sada i naopak… Problém jsem jenom měl, když bylo už hodně jetý Campa řazení, polohy tam pak nepadaly přesně.

                0 0
        • Mug  

          A nebo Fulcrum kola se Shimano ořechem, to ale neřeší rozsah kazety ;-)

          0 0
    • kubad  

      prodej kliky a kup Compacty je to rozumější řešení.

      0 0
      • makulin  

        Uff, do toho se mi nechce,ty moje kliky jsou jak nove, skoda je menit

        0 0
        • kubad  

          když prolezeš cyklobazar zjistíš že by to ani nemuselo být drahé :-) možná levnější než nákup kazety

          0 0
    • jecnak  

      11–30 funguje. Jel jsem i na 11–32. Vsude se ale horni kladka vozi zubama po pastorku – problem to ale neni, nicemu to nevadi. Ja jezdim normalne 8ku 11–30 SRAM, 11–28 SRAM a 12–28 Shimano XTR.

      0 0
    • jecnak  

      BTW k cemu ti je nejmensi 11z? Osobne si myslim, ze by ti stacilo uplne v pohode 12–27, coz je normalni silnicni kazeta.

      0 0
    • RedAce  

      Nechci zakládta nový vlákno, ale jsem před koupí nové 9sp. kazety. Řeším jestli 11–23 × 12–23 × 12–26. Nejvíc se přiklánim k 12–26, ale zajímaly by mě vaše názory.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Jestli to máš na závody a občas jezdíš sám a rychle, tak 11–23, pokud ale z kopců jezdíš v balíku, je lepší 12–23 kvůli té 16-ky, protože v balíku s 12-kou utočíš i velkou rychlost. S 23 se dá pohodlně vyjet většina našich kopců, takže 12–26 jen pokud ti to moc nejezdí. Než jsem si pořídil trojpilu střídal jsem 11–21 a 11–23, kterou jsem bral jen na jaře, než to začalo trochu jezdit a pak většinou jen na dlouhé a kopcovité štreky, jako třeba 250 km BT a KŠ.

        0 0
        • RedAce  

          Svoboďák měl 25 na letošnim Králi

          0 0
          • RedAce  

            teda loňskym… 2007.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Vloni jsem nejel, ale prý to byl hezký odšťavňovač na závěr, takže tam se asi ta 25-ka hodila. Ale určitě by to vyjel i s 23 :-). Kdysi se jezdil na závěr Shimanov a 23 mi stačila. Musela, když jsem tam víc neměl :-D

              Ale jak jsem psal, tohle běžně nejezdíš a většinonu na naše kopce 23 stačí.

              0 0
              • Gorgov  

                no letos by u kratky verze – tu sem jel,cca na 120km kochanov- podle me o dost horsi nez shimanov a 25 by tam byla dobra, sice sem to vyjel na 23 ale 25 by byla rychlejsi a necukli by mi tam…

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Proto si vozím trojpilu, že nemusím furt řešit převody a přehazovat kazety. Mám všechny převody pořád u sebe a hlavně až do 17-ky po jednom zubu. Já tu trojpilu ale už můžu zdůvodnit věkem :-D

                  0 0
                  • Gorgov  

                    :) kdo te zna te s tim zduvodnenim musi poslat nekam:) Je fakt, ze asi idealni pro ne uplne spickove vykonyho cyklistu bude optimalni trojpila a 11–21, ale ja bych si trojtac na silnici proste nedal. Ani kompata teda ne, ale je jasny ze na stary kolena se budou ruzny veci menit:)

                    0 0
                    • RADO77  

                      Já jsem ego odložil stranou a vozím trojpilu a 11–21. Na dlouhý triatlon, kde nesmíš jezdit v háku a je to super věc.

                      0 0
                • Rychlej turista  

                  Jo, tak to si dovedu živě představit :-)

                  Tuhle „sviňárnu“ jsem udělal na BT 2005 ve stoupání na Smrček. Je to asi 4 km kopec, ale s několika krátkými stojkami. Když jsem viděl, jak se všichni lámou, roztočil jsem kašpárka a odlítl. Poprvé jsem akorát roztrhal skupinku, co jsme spolu jeli od Pusteven, asi 100 km a když jsem to udělal podruhé, už jsem jel sám až do cíle na bednu. Bez toho převodu ani omylem a lámal bych se s ostatními :-D

                  0 0
                  • Gorgov  

                    hezký:) no my sme v podstatě tak v pulce toho kopce uz byli ucuklý v šesti, pak se to jeste trochu zvedlo, a chyt sem tam tak 20 metru a pak uz nemel sily to sjet, ikdyz uz to na hore bylo mirny, foukalo proti a tu skupinku peti lidi sem nedocvak, radsi sem pockal na dalsi 4 a pak dojel do cile s nima. verim, ze 25 vzadu by me v ty skupince udrezlo, ale to je zas to kdyby:)

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      To je právě těžký, před tou trojpilou jsem taky furt řešil převody. Kdysi dávno se na na BT jezdila ještě Všemina, naprosto šílený kopec. Poprvé jsem ji vyjel s 23, ale to jsem jel jen tak rychle, abych z toho kola nespadl a stejmě tepal 194. Hodinu jsem se z toho pak nemohl vzpamatovat. Tak jsem si na další rok poskládal 8-mi kolo s 28. Kopec jsem sice vyjel relativně v pohodě, ale jen o maličko rychleji, než pěšáci. Pak ale přišly roviny a tam mi převody po jednom zubu chyběly. Tak další roky jsem jezdil zase s 23 a Všeminu chodil pěšky, protože kvůli jednomu kopci ten převod nemělo smysl vozit :-)

                      0 0
                • RADO77  

                  JJ Kochanov, ten je rozhodně horší než Shimanov, jednak je prudší a hlavně je blíž cíli. Když jsem jel krále v r. 2006 (200), tak jsem udělal úplně stejnou zkušenost. Jeli jsme ve skupince a já toho měl plné zuby už pod kopcem. Když se ten kopec najednou zlomi do stojky, tak jsem hodil kašpara a skupinka byla za mnou…

                  Do trojpily mě uvrtal tchán, který jezdí už 40 let a jinak je zarytý konzervativní silničář, ale v tomhle pochopil, že jako hobík, který nemá najeté brutální porce kilometrů je trojpila v kopcích obrovská pomoc. Čím máš víc roků, tím více to platí. Sice občas vypadám na triatlonech jako exot, ale je mi to jedno.

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Ono jde taky o to, že na 200. km je ten kopec trošku jiný, než na 50. km. Pak toho kašpárka jako když najdeš :-D

                    0 0
    • Gorgov  

      neni to trochu velkej skok? co zkusit 12–25 pripadne 27? nebudes mit ani problem se shanenim…

      0 0
      • RedAce  

        chi sram, protože je nejlevnější. nejradši bych vzal max23, ale bojim se, abych se v kopcích „nedusil“.

        0 0
        • Gorgov  

          aha, to chapu, sram se da hodne levne. Ja osobne jezim na desitce 12–23 naopak kvuli jemnymu odstupnovani. 11 vyuziju dost malo casto, na treninku to ozelim, zato 18ka je dost casto vyuzitelnej pastorek pro me.

          0 0
    • mirek33  

      Zajímavé informace o záměnách (rozměrech) jsou tady sheldonbrown.com/k7­.html

      0 0
    • yetti  

      Nechci Ti do toho kecat, ale na silnici je uz kazeta s 25 zuby velikej rozdil proti 23. Takze kdyz koupis beznou kazetu s 27zubama, tak uz s tim musis na silnici vystacit vsude a takova kazeta si bude s Tvoji prehazovackou 100% rozumet. Proste 4 zuby vzadu jsou na silnici strasne moc. Za davnych casu jsme na silnici jezdili 7kolovy kazety 12–21 s prevodnikama 42/53 a taky se dalo :-)

      0 0
      • MlokCZ  

        Před xx lety jsem taky jezdil třeba na Favoritu s jednou plackou a pětikolečkem a nějak to šlo. Ale drtil jsem šíleně těžký převody ať jsem chtěl nebo nechtěl.

        Ale proti ostatním, co tu píšou mám výkonnost o několik tříd nižší a než jsem prodal silničku (po xx letech co jsem ji vždy měl), tak jsem se nakonec při mojí současné frekvenční jízdě (a výkonnosti k tomu) dopracoval až na compacty 50/34 a k tomu desetikolečko 13/29 a s tím jsem byl maximálně spokojený. Nejtěžší převod mi akorát stačil (ale jezdil jsem tedy převážně sám, v háku by se i mě šiknul o malinko těžší, buď oz zub vzadu nebo o klasiku vepředu s 53).

        A když i Rychlej turista vozí trojplacku a využije ji, tak dost ostatních méně výkonných než on (a že těch tu bude většina) může mít potřebu převodů lehčích (vlastně těch 34/29 nejlehčí není o moc lehčí převod než při je na trojplacce s 11/21 kazetou).

        0 0
      • yetti  

        Pokud se tady resi Kochanov, Simanov a podobny zhuverilosti, tak na to nebude nikdy dost prevodu, ale na bezny jezdeni v Cechach kdekoli po silnici je prevod 39/27 dostatecny i pro toho, kdo nema najezdeno a komu to nestaci tak muze jit do kompaktu a porad to bude cistejsi reseni nez cpat na silnici 28 a vic zubu, aby mu kladky skrtaly kazetu. Nezijeme v Himalajich :-)

        0 0
    •  

      Zdravíme Ječňáka!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.