• Salkrikaltor

    Mám klasické XC MTB, ale uvažuji o stroji na blbnutí a základy technického ježdění. Robustním, jednoduchém kole na ježdění na bikrosce, dirtech a v lese (koření, kamení, klopení). Nejde mi ani tak o rychlost, jako spíš kontrolu. Jsem úplný začátečník, co sotva objevil tajemství bunny hopu a nechce týrat horáka vylomeninami, takže do toho nechci investovat víc, než 10 000 Kč, bazaru se nebráním. A teď, jakou mám představu:

    • Rám ve stylu dirt jumpových kol, nízký, na 26“ kola

    • Brzdy vpředu i vzadu

    • Přehazovačka, abych na tom dokázal dojet 10 km ke spotům

    Představuju si to přibližně Mongoose Fireball, Spyder Croxo, Specialized Hard Rock. Nemyslím tím žádné konkrétní kolo, spíš jestli šlapohyb podobného vzezření naplní moje očekávání. A teď do mě: je to úplná blbost?

    0 0
    • Vilém  

      Z techto bych asi bral toho spydera. Sice jsou to obstarozni komponenty, ale neco by to vydrzet mohlo. Kdyby se zkusil natuknout prodejce, zda by neco neslevil.

      0 0
      • tigermoth  

        +1, to ti vydrží věky, osazení bylo pár roků zpátky tak nějak běžné u ekonomických skládaných FR apod. kol.

        0 0
        • Salkrikaltor  

          Proč padlo právě na Spyder? Neptám se, že bych pochyboval, na to vím moc málo, spíš abych dokázal identifikovat, jakých věcí si všímat, jaké věci on má a ostatní kola ne apod. Jsou třeba velké rozdíly v geometrii rámů? Jako laik v tom vidím spíš „nízký rám“, ale z fotky už nepoznám, které kolo se jak bude přibližně chovat, na to jsou si moc podobné (nebo nevím, kam koukat:-) Jediné, čeho jsem si všimnul, že ten Mongoose je hliníkový, což asi moc odolnosti nepomůže.

          0 0
          • tigermoth  

            Docela ok kola, Nevím jak náby ale ráfek nezničitelný (spešl je úplně mimo), solidní vidlice, historické ale dobré brzdy. Připrav se ale, že to nebude žádná gramařina. Jinak z hlíny je to tak nějak všechno:)

            0 0
            • Salkrikaltor  

              Současný stroj má v eMku údajně 14,5 kilo, v mém eLku možná o maličko víc, odhaduju, že by se váha kola na blbnutí pohybovala v podobných hodnotách. Jestli to má něco vydržet, nemůže to mít osm kilo. Jsem mladý muž v nejlepších letech, tak se snad kvůli tomu nerozpláču:-)

              Jak se na takových kolech skáče bunny? Vyváží geometrie vyšší váhu? Kvanta videí mi napovídá, že slušně, ale vlastní zkušenost nemám.

              0 0
              • puka  

                Řekl bych, že záleží u bunnyhopu na tom, jestli zvládneš manual. A váha prý nehraje až takovou roli při bhopu.

                0 0
                • Salkrikaltor  

                  A manuál na tom kvůli kratší délce kola a představci bude snazší. Samé dobré zprávy! Stejně je ta psychika hrozná – když člověk zkouší hopsat na rovině, bojí se pádu na krovky, ale když pak vyjíždí na schod, najednou nemá problém dostat kolo 40 centimetrů do vzduchu.

                  0 0
                • Honza21  

                  Ahoj, bunny hop a manual spolu vůbec nesouvisí. Na bmx jsem dával bunnyho 80 cm a manuál jsem byl rád, když jsem ujel 5 metrů:)

                  celkově k tématu: zrovna na dirt/street kole záleží na váze víc než v ostatních disciplínách a každý půl kilo dolů je ve vzduchu sakra znát.

                  0 0
                  • puka  

                    Záleží jakou jdeš na to technikou. Jestli zároveň, tak budiž, ale jestli jdeš prvně na zadní a pak se z něj odrazíš, tak to nějakou spojitost má. Navíc bmx má jinou geometrii.

                    Kdyžtak se podívej na toto. Na internetu najdeš plno návodů třeba od gmbn.

                    0 0
                    • Pepe72  

                      Stále nevidím souvislost !

                      0 0
                      • puka  

                        To už je asi chyba v tobě..

                        0 0
                        • Pepe72  

                          kdyby každý musel umět manuál dřiv než bunny tak jsou tu jen profíci jako ty !

                          0 0
                          • puka  

                            Neber to tak doslovně.

                            Raději mi ukaž pořádný bhop na ht bez použití manuálu nebo zdvihnutí předního kola.

                            0 0
                            • Strakááč  

                              raději mi řekni co to je bunnyhop..

                              když bunnyhop je výskok provedený výhozem nejprve předního kola, odrazem od zadního, přitažení zadního kola nahoru – k tělu a pak dopadáš.. to o čem píšeš je jen „hop“ obě kola najednou.. a to umí každý máslo ale né tak vysoko.. takže je to vlastně skoro k ničemu..

                              Manuál, Bunyhop a rovnováha – (třeba stání na místě nebo jízda po úzkej lávce atd..) jsou základní triky.. který by měl Jezdec zvládat, nebo se je snažit učit..

                              0 0
                    • Salkrikaltor  

                      Asi záleží, co berete jako manuál. Není potřeba umět po zadním odjet pět metrů, aby se skočil bunny hop, ale je potřeba umět zvednout přední kolo tělem a ne přitažením k bradě. Spojitost tam vidím, ale ne závislost.

                      0 0
                      • puka  

                        +1

                        0 0
                      • Pepe72  

                        Ještě jsem manual ani nezkoušel a bunnyho udělám-jak na prázdno tak na panely nebo přes překážku. bohužel na zadní mi jde pouze silou.

                        0 0
                      • Honza21  

                        pět metrů v manuálu je docela trapas:), ale nadruhou stranu pět metrů manuálu a potom třeba bunny do schodů…

                        souhlasím, že zvednout přední kolo a nevyrazit si při tom zuby je základ pro bunny hop.

                        Ještě aby jsme nebyli úplně ot: z vybraných 3 bych nevzal ani jedno, spíš bych se sháněl po nějaký stavbě na NS rámu a podobně, prostě něco modernějšího.

                        0 0
                        • Salkrikaltor  

                          Díky za názor! Co si můžu představit pod „modernějším“? Změnila se materiály, geometrie nebo kompatibilita komponent?

                          0 0
                          • Honza21  

                            Ahoj, obecně jde řict, že čím novější kolo/rám tím „modernější“ geometrie – např. kratší zadní stavba jak píše Pepe.

                            Z toho tvého výběru – mongoose je celkem těžítko a ty ostatní dle mě tu cenu už dneska ani zdaleka nemají.

                            Ale fakt hodně záleží, co na tom budeš chtít jezdit, třeba i se singlespeedem jde ujet tich 10 km:).

                            Dále když budeš jezdit v lese, tak se ti bude hodit přední brzda. Ale na dirt/street tě bude spíš omezovat až ohrožovat.

                            0 0
                  • blaza84  

                    Pět metrů manuálem na bunnyho stačí … :)

                    0 0
    • Pepe72  

      Na blbnutí krátký rám- at mužeš jak na zadní ta na přední.

      0 0
    • Salkrikaltor  

      Měl bych možnost sehnat Mongoose Fireball cca za 8 000 Kč v dobrém stavu, prakticky neježděného a v základní sestavě. Byla by to rozumná volba? Trochu mě děsí mechanické kotoučovky (patrně první adept na upgrade:-) ale na ostatní komponenty už moje znalosti nestačí: co vidle, ráfky a rám vůbec? Četl jsem nějaké recenze, na rám většinou chvála za odolnost, na brzdy reakce „smíšené“, na vidlici prakticky žádné…

      0 0
    • Salkrikaltor  

      Další možnost se naskytla: Agang EXE a.m. Ale přiznám se bez mučení, že tohle kolo mě moc za srdce nechytlo i při ceně 6000 Kč.

      (Nerad to sem servíruju takhle postupně, ale procházím nabídku a s prodávajícími komunikuju postupně.)

      0 0
      • Tomcat  

        Dkey tyhle kola na inzerát budou v +75% šrot. Kterých se děti chtějí zbavit za velké peníze ve vidině že si pořídí lepší.

        Obzvláště ten inzerát na SPECIALIZED HARD ROCK je excelentní vyjebávačka.

        Bohužel tohohle odpadu je už na trhu moc a nabídka převyšuje poptávku. Jenže puboši nemohou zlevnit, nebo nemusej.

        Jestli seženeš nový Moongose , nebo toho Autora tak by to bylo OK .

        Jen ten link na Authora je dost popletenej Author Exe rozhodně nemá v popisu Boxxera WC. A kdyby, nebude za 9000 jako spíš s tím osazením v popisu za 90000,–…

        0 0
        • Salkrikaltor  

          Prima, díky. Zatím se názorově blížím k tomu Mongoose, pokud se majitel neprojeví jako „Ještě jsem vám zapomněl říct tady o té prasklé…“ Na kravení by snad stačil a pokud by se při osobním vyzvednutí netvářil jako „sotva jetý“, můžu si to rozmyslet.

          0 0
          • Tomcat  

            Tak jasně že na živo to bývá jiné a lehce jeté tohle je vždy něco jiného než XC kolo pro primadony.

            Výhoda EXe a Mongoose je že ocelový rám svaříš épe a on si toho od svých majitelů nechá dovolit taky dost..

            0 0
    • pellsroot  

      Specialized P3

      0 0
    • pellsroot  

      Do fireballu bych za ty peníze vůbec nešel. Náby nic nevydrží a ráfky jsou bláto. Ten Hardrock max hodnota 4k. Spyder nevypadá špatně ale myslím že ta P3 je za slušné peníze.

      0 0
      • Salkrikaltor  

        Těžko se reaguje, když dotyčný majitel Spešlu moc informací nesdělil a fotky to moc zachránit nedokázaly:-) Díky za tip, ale myslím, že P3 není pro mě, už jen kvůli absenci brzdy či přehazky. Jasně, asi to jde doplnit, ale preferuju „hotovku“.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.