• Matej0088

    Zdravím všechny nadšence do cyklistiky. Chtěl bych se vás zeptat, jaký typ rámu je na fotkách. Myslím si, že to budu F12, ale nejsem si jist, určitě tady bude nějaký znalec. Vím, že v tomto stavu má tak hodnotu železa, protože bych řekl, že ani lak není původní, ale chci si ho uchovat. Ráfky také nejsou původní, tak by mě zajímalo, jaké ráfky se dávaly na začátku devadesátek a jaký typ Barumek byl obut? Také kolika kolečko zde originálně bylo a jaká byla případně původní barva? Děkuji za veškeré odpovědi.

    0 0
    • Vilém  

      Jako ze by tohle bylo ze zacatku devadesatek?

      0 0
    • psbiker  

      Já myslím, že ano. Zespodu je tam vyražené číslo, kde se dá zjistit rok výroby.

      0 0
    • cibi  
      • rok výroby vyčteš z výrobního čísla

      86 „f v kroužku“ XXXXX je r.v. 86

      Můj osobní tip podle mufen je 196×-197×

      zřejmě by to mohl být F12 z doby před patkou se závitem.

      Začátkem 90. let byly ráfky prakticky výhradně 18×622

      v 70 letech to bylo slozitejsi.

      https://sites.google.com/…oslovakia/04

      3 0
      • Matej0088  

        Rok výroby jsem už hledal a nenašel, takže buď bylo obroušeno, nebo je hodně zalakováno. Zkusím jemně lak obrousit šmitglem, jestli ho tam nenajdu.

        0 0
    • psbiker  

      Nebude to F1, ale je to pořád dobrý rám na stavbu retro kola.

      0 0
    • Tomcat  

      Nešlo by mysto toho seriálu, napsat jeden příspěvek na celý kolo? Je tam ještě spousta dílů…

      1 0
      • melda  

        Každý vyrobený fávo by mělo mít minimálně jedno vlákno. Víc nevadí

        4 0
    • mech1  

      Tady se o Favotitu něco píše. Můžeš studovat a porovnávat. https://sites.google.com/…oslovakia/02

      0 0
      • Matej0088  

        Koukal jsem na to, jen jsem tam nenašel stejné obtisky, myslíte, že tyto obtisky se dávaly na tento typ?

        0 0
        • cibi  

          orientuj se podle mufen, zkosení zadních vzpěr… prostě „železa“

          pokud je přelakovaný, teda podle detailů spíš přebarvený… nálepky origo nebudou.

          Podle fota celého kola bych odhadl že má za sebou „ránu čumákovku“ :-( vidlice mi připadá podkopnutá.

          2 0
          • Matej0088  

            Děkuji za radu, na vidlici kouknu a pošlu ještě její foto z blízka.

            0 0
            • cibi  

              Proste se podívej- hlavová trubka a horní část šavle vidlice má být v jedné linii.

              0 0
        • Vilém  

          Stejne s cim? Zacni tim rokem, pak vymyslej co dal. Zatim to vypada, ze se v tom placas a nemas vubec tuseni vo co go.

          0 0
          • Matej0088  

            Mě zajímaly tyto hlavní věci, abych se potom nějak v tom orientoval a sepsal co bude třeba a co ne. Teď dodělávám F20, takže bude muset počkat.

            0 0
      • bara2  

        Děkuji za odkaz, konečně jsem našla Růženčin rodnej list :-D

        3 0
        • Cabasekxxx  

          Nejlehčí převod 47×21 To je kuxva přísný :-D

          0 0
          • cibi  

            Tak ono časem ty převody zlepšili→ převodníky byly 52/46 a největší pastorky byly 22z. (min buď 14 nebo u šestikol 13)

            (moje kolo z cca 1984 to už tak mělo)

            Docela by mne zajímalo, kdy nastal přechod dvoutáců z 51/47 na 52/46.

            0 0
    • Matej0088  

      Zdravím, zjistil jsem další podrobnosti. Dnes jsem byl obrousit spodek, kde jsme číslo našel. Omlouvám se, s těmi devadesátkami jsme se hodně spletl. Výrobní číslo kola je: 66 f 02196. Origální barva je modrá, která je schovaná pod třemi vrstvami nátěru. Vidlici jsme bohužel vyfotit nestihl. Jaké na něm byly obtisky jsem si zjistil a teď tedy mám otázku na ráfky, kazetu a náboje . Jaké byly teď už ve výrobní roce 1966? Případně jaký typ Barumek se používal? Děkuji za odpovědi.

      0 0
      • cibi  

        prosím projdi si v klidu tyto stránky:

        https://sites.google.com/…oslovakia/01

        doporučuji do Tvé pozornosti zejména záložky : „značení a modely“ a „součástky“

        mnohé Ti zodpoví…

        Historie Favoritů je na těchto stránkách probrána velmi solidně.

        Rovněž lze zapátrat v galerii kol a připadně i u Štěrby, ale ten je víc zaměřen na historická/ závodní kola.

        Dále existuje facebooková skupina ohledně starých Favoritů,ale tam neporadím, bohužel sám facebook nepoužívám.

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.