Dobrý den, prosím, mohli byste mi poradit jaký je to typ rámu? Nikdy jsem se s ním nepotkal
Dobrý den, prosím, mohli byste mi poradit jaký je to typ rámu? Nikdy jsem se s ním nepotkal
Origo barva je šedá.
Tentokrat to asi nebude Liberta napadena kutilem, ale Favorit napadeny kutilem.
????
prostě opět a zase, bezcenný šrot
Tato probíhá standardní pohřební obřad u těchto rámů – co nejhůř ho vyfotit, založit mu jeho vlastí vlákno na Bike-fóru a pak ho vyhodit…
F12 1984, s odřezanými oky pro blatník?
Rám se neupravoval, jenom barva by mněla být jiná. A navíc nemá favorit f12 ploché spoje u sedlovky?
Rám se upravoval, viz třeba díry na držák lahve a přesně tahle upilovaná očka, o kterých píšu.
F12 měla salámy, ale do nějakého roku – měl jsem to třeba na F12 1969. Někdy v 70. letech se to změnilo na tyhle nevzhledné mufny.
To, co přikládáš jako obrázek, je něco jako F1S, kde jsou ty salámy zase jiné – podlouhlejší.
O fávech toho tak moc nevím, tak mě kdyžtak někdo opraví, ale u tohohle rámu mi to připadá dost jasné.
Po problému s přehazovačkou , tohle snad ani neřešte.
Favorit F12 special, (možná F12) , domácí úprava.
Nesedí mi tvar dolní spojky (trubičky) v zadní vidlici (za středy)… zde je obloukový, na mém kole F12sp byl přímý
přiletované závity pro košík, odřízlé oka pro blatníky. Možná zkrácená zadní vidlice, to z fotky nevidím.
zborcené oko pro podsedlový šroub- neopravitelné.
materiál rámu 11 523 (obyč ocel)
Majitel byl můj otec. Prý tam změnil jen barvu jinak nic tam neupravoval. V roku1986 dostal jako dárek to kolo. Byl jich jen pár kusů a jakmile přišla po dlouhé době do prodejny v Praze kola favorit, na zákazníky nezbylo, protože si to rozebrali zaměstnanci. Rám byl šedý a na sériovém kole nebyly blatníky. Chtěl ho upravit, ale před nástřikem na to zapomněl a už to tak nechal. Není tam ani úchyt na stojan
:-) můj první favorit byl 1984.
šedé se nedělaly- možná stříbrné? V té době už měl favo z fabriky metalízu- stříbrná, modrá, zelená…
Tvé kolo – pokud máš posuvku (šupleru) změř průměr sedlovky (toho na čem je sedlo, ne rámové trubky). Pokud nemáš šupleru omotej 10× nití a změř tu, potom vyděl PI a 10 :-)
Omlouvám se, ano byl stříbrný. Sedlovka má průměr 25,5, ale nevím možná tam byla původně jiná z důvodu že to vždy moc nedrželo. Ale to bude asi těmi zničenými úchyty.
pokud nebyl origo úchyt na stojan, je to F12special z 11 523
ověření je dle průměru sedlovky – pro CrMo (označení L-ROL)trubky byl stejný venkovní průměr ale slabší stěna, půměr vnitřní –26,2 a odlišné horní zakončení vzpěr zadní vidlice
Z fabriky to oka na blatník skoro zaručeně mělo, běžně se řezaly.
Úchyty na košík na dolní rámovce se začaly dělat až v 90.letech – Favorit Passat, takže doplněno.
(ale čepy pro přehazovačkové páčky ne)
Úchyt na stojan tam není.
To že to je větší průměr, je zcela možné. Protože tam nikdy dobře nedržela sedlovka(25,5) (proto je zničený úchyt).
Jestli se to řezalo tak se to muselo nějak i vyplnit. Díval jsem se na to a žádné stopy po svařování nebo kitu tam nesou.
Tím pádem je to asi f12 speciál?
Ty ramy se pajeji, ne svaruji, tzn pokud to nedelal nejakej matlal, tak nepoznas nic. Drzaky blatniku bych rekl, ze nekdo uriznul, ty patky nevypadaji zrovna netknute, ale na fotu je videt prd. Jak uz tu nekdo psal, ze je rozperka u stredu, v zadni stavbe prohnuta, to neni normalni stav. Stejne tak se zdaji patky pomerne zalite mosazi, coz z fabriky nebylo zvykem. Jak se pridelava zadni brzda neni videt, To ze neni plech na stojan taky nic moc neznamena, byl tam jen bodnuty a odstranit jej nezanechalo temer zadne stopy. Rikas ze do toho nikdo nehrabal, nikdo neupravoval a ty dirky na kosik se tam vzaly kde?
Aby bylo neco poznat, tak bys musel poradne odstranit barvu.
Dle meho je to druhy nejjobycejnejsi model co se delal, uplne obycejnej mel plechovy patky a motylky, ten lepsi mel patky kovany a rychloupinaky. Materialove bylo oboji stejny blato.
Když by to byla F1 sedlovka průměr 26,2mm a zakončení „salámy“, spodní mufna ne svařovaná, ale trubka. Toto je opravdu běžný sériový kousek s hodnotou 3,– Kč/kg.