• The_Trooper

    Chci přejít na bezdušový systém, co jsem pročítal BF tak nejvýhodnější kombinace pro XC závodění je použít UST kola + klasický pláště + tmel. (neberu v potaz galusky TUFO)…

    1. Hrozí nějaké vyšší potenciální nebezpečí proříznutí či vyzutí

    (vyskočení) pláště u kombinace UST kola + klasický plášť oproti UST ráfku + UST plášti?

    1. Jak je to s instalací klas. pláště na UST ráfek a aplikaci tmelu

    postup?

    1. Jaký tmel použít a druhy aplikace tmelu do UST systému?

    konkrétně pro: Mavic Crossmax SLR + Michelin XC DRY 2 (590g)

    0 0
    • The_Trooper  

      něco s historie:

      • nejlepší možné řešení je UST plášť + UST ráfek , tmel nenínutné použít ale je to lepší. Mělo by to jít nafoukat

      dílenskou pumpou, někdo psal že to jde i malou pumpičkou.

      • další možné řešení je NoTubes ZTR ráfek + UST plášť. Zde musíšpoužít NoTubes pásku na zatěsnění děr pro niple, ráfek má UST patky alepší je použít tmel. Mělo by jít nafoukat pumpou.
      • další možnost je UST/NoTubes ZTR ráfek a klasický plášť. Zde musíšpoužít tmel, jinak to netěsní, klasický plášť propouští vzduch. Totouž pumpou ve většině případů nejde, musíš použít kompresor.
      • poslední možnost je klasický ráfek, klasický plášť a NoTubes kit, jeto páska s ventilkem a tmel. Tmel je nutný pro zatěsnění patek apláště, aby neutíkal vzduch, a jako prevence před průpichy. Toto jdenafoukat většinou pouze kompresorem.
      0 0
      • MlokCZ  

        K tomu doplním, že na UST ráfku často není sranda nahodit dušový plášť ani s kompresorem a je nutné i s kompresorem použít pomocné metody (třeba nahození jedné patky pomocí duše).

        0 0
        • The_Trooper  

          Tuto metodu chci právě zvolit :) no bude to porod.

          Před nafukovaní mám na ráfek a patky pláště použít mýdlovou vodu nebo speciální prostředek?

          Prý se mají při nafukovaní patky pláště tlačit do středu ráfku toho žlábku a né na okraje ráfku?

          Jak budu aplikovat tmel přes ventilek? (injektor či jiná metoda)

          0 0
          • MlokCZ  

            Já používal do teď pouze UST + UST variantu a žádné mýdlo nebylo třeba, vše v pohodě na sucho.

            A tmel jsem aplikoval vždy přímo do pláště než jsem nahodil patky (lepší kontrola stavu tmelu, rychlejší aplikace tmelu).

            Ty Marathony Supreme jsem ale zatím ještě nejezdil, jen jsem je na začátku zkusil nafoukat kompresorem a když to nešlo, tak ani pomocí duše nezkoušel.

            Takže jsem neměl nikdy důvod cpát tmel přes ventilek.

            A co se týká žlábku a patek při nafukování, tak vždy záleží na konkrétní kombinaci.

            UST pláště na UST ráfkách je vždy třeba cpát do žlábku. Dušové pláště většinou spíše naopak (tedy i třeba pomocí duše chytit jednu patku).

            0 0
          • Sidney  

            Není to tak hrozné. Před rokem jsem se do toho taky pustil – kola Crossmax SLR + Schwalbe (viz můj bajk). Po vyzkoušení už mám jasný postup, jak pláště nahazovat doma velkou pumpou. Prvně připravit jarovou vodu a čistý ráfek i plášť štětcem natřít, ať je tam hodně pěny. Pak použít normální duší a plášť napumpovat na max. doporučenou hodnotu (cca kolem 50–60 PSI). Mezitím si nachystám tmel Notubes do velké stříkačky a stále mám po ruce kbelík s jarovou vodou. Teď opatrně vypustím duši a plášť by měl zůstat zaskočený v patkách. Následně patku na jedné straně stlačím z ráfku, vytáhnu ven duši, našroubuji UST ventilek, pořádně shozenou patku a ráfek natřu jarovou pěnou a zkusím rukama shozenou patku jakoby natáhnout zpět do patky (u nového pláště to jde obvykle těžko, protože plášť ještě není vytahaný. Ještě před pumpováním přes ventilek stříknu celou stříkačku NoTubes do pláště tak, aby my nevytekl ven. No a teď už stačí kolo položit na zem (na plocho) a pumpovat. Doporučuji pumpovat co nejvíc a nejrychlejí. Někdy se plášť chytil po pátém zapumpování, někdy to trvá déle. Pokud nechce udržet tlak, tak je potřeba znova zkusit patku naskočit do ráfku. V momentě, jak plášť alespoň na chvíli udrží tlak, tak je vyhráno. V té chvíli opatrně plášť opět vypustím, doliju přes ventilek další 2 stříkačky tmelu (2× 20ml) a opět napumpuji. Plášť by už měl držet v patkách, tak napumpování není vubec problém. Pak už je jen potřeba kolem chvíli otáčet tak, aby tmel zalepil všechny dírky v plášti a nikde to neucházelo. Nakonec kolo projedu kolem domu.

            Celé nahození pláště nevezme víc než 30 minut práce vč. úklidu, nahazoval jsem takhle plášť už 5 krát. Pokud jsou už pláště použivané, tak jdou nasadit většinou trochu snadněji. Pro první nahození jednoznačně doporučuji nové pláště!!!

            Jinak po roce používání mám jen samé dobré zkušenosti, defekt, který jsem musel řešit byl jeden a to z důvodu, že jsem v plášti neměl už skoro žádný tmel. Jinak jsem byl svědkem 2 defektů na předním kole, které se mi před očima zalepili a už jsem ani na plášti nenašel, kde to bylo.

            Co se týká jizdních vlastností, tak opět uspora na rotační hmotě a možnost jezdit nízké tlaky (cca 30–35 PSI). Používám pláště RacingRalph a RocketRon

            0 0
            • biker jura  

              ano tato metoda funguje spolehlivě. taky to tak delam je s rozdílem že nepoužívam jarovou vodu, ale davam si vic prace s tim opetovnym nahozením te jedne strany plaste(kterou jsem pred tim sundal abych vyndal duši) na rafek. Pak to chytne i bez vody a na par zapumpování. kazdopadne je to 100%ní a povede se tak nahodit každy plast(kdo říká, že ne, tak je bud netrpělivý nebo to děla špatně)

              0 0
            • tom_777  

              Tak to je pěknej, sofistikovanej postup.

              Kdybych Ti předved jak se nafukujou NoTubes ráfky, tak by sis musel myslet, že si dělám srandu…

              0 0
      • duk  

        Omylem jsem hlasoval pro UST + UST, za mě UST + UST + tmel, ve velkejch sračkách jezdím tlaky kolem 1,5bar a do kopce to drží jak přibitý, pár gramů navíc mě nezabije.

        0 0
    • ememem  

      1. tazko povedat, pokial sa pamatam este nikto to nespominal.

      2.povacsine blbo, bud kompresor zo vdzusnikom alebo pomocou duse. tmel dolejes neskor cez ventilok ked je to uz zaskocene.

      3. vyzera ze zatial jednotka je notubness

      inak imho najvacsia nevyhoda tohoto riesenia je mizerna odolnost bezych chrtich plastov na rozdrapenie hlavne zboku (obzvlast schwalbe) kde ti uz tmel nepomoze. odolnejsie verzie su zas bud drahsie alebo hmotnostne uz relativne blizko ust.

      0 0
      • McBlacky  

        1. tak obecně je UST plášť odolnější než ne UST proti proříznutí.

        ani bych neřekl že z boku, to už musíš hodně prasit. Já jsem za 400km na NT s pláštěm Specialized Fast trak LK už říznul/seknul 2× přes vzorek. Díry tak 4mm. Nevím jestli to není spíš smůla. Do letoška jsem říznul až k defektu tak 4× za 10 let

        0 0
        • MlokCZ  

          I z boku jsou ty UST odolnější, ta větší vrstva materiálu se projeví.

          Za těch 2,5 roku jsem měl více viditelných náznaků říznutí na UST pláštích, ale nikdy to nešlo skrz a vždy to drželo vklidu do konce životnosti pláště.

          0 0
          • The_Trooper  

            Kámoš má kombinaci Mavic Crossmax SLR + UST Michelin XCR DRY 2 tubeless 26×2,0 (690g) ta má být ve stejné šířce jako dušová verze Michelin XC DRY 2 26×2,0 (590g) ale není. Tubeless verze má mnohem menší šířku jakoby 1,8 a ještě k tomu má váhu ušetřenou na vzorku (menší vzorek do šířky) ale na úkor vetší tlouště celého UST pláště v průřezu… tudíž 690g

            Tak jsem si řekl že použiji mírně jetou dušovou verzi pláště s tmelem. Ale nerozumím té instalaci přes tu duši?

            0 0
            • MlokCZ  

              Nahodíš plášť s duší. Pak sundáš pouze jednu patku a duši vyndáš. Tím máš jednu patku nahozenou a je méně prostoru pro utíkání vzduchu při nahození bez duše.

              0 0
            • ememem  

              nafuknes s dusou jak normalne plast. vypustis vzduch, z jednej strany das opatrne plast dole aby si mohol vybrat dusu pricom druha strana plasta (patka) musi zostat zaskocena v rafiku. vyberies dusu, nasadis plast naspat a povacsine to uz dielenskou pumpou nafukas. mozes este pred nafukanim naliat tmel a opatrne rozliat po obvode plasta, trocha to pomoze. ak to nenaskoci tak bud kompresor zo vzdusnikom (bezne su viac menej na nic) alebo smola. inak nic v zlom skus haldat, je to tu najmenej 3×.

              0 0
            • duk  

              Já mám XC DRY2 Tubeless a na šířku maj při 40psi 52mm, takže s tou šířkou to není taková tragédie, a vážej oba pod 650 :-)

              0 0
              • jIrI___  

                Taky mám XC Dry2 Tubeless, šířka necelých 51 mm a hmotnost 691 g .

                0 0
                • duk  

                  Ty moje nejsou šedý, ale jsou celý černý, tak je to asi nějáká lepší série :-)

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Máš recht. Ty moje jsou XCR, ale jaký je v nich rozdíl netuším. Asi jen to, že jsou užší a těžší :-D

                    0 0
                    • The_Trooper  

                      Prosim tě, vidím že používáš tubeless micheliny. Jaky je ve srovnaní valivý odpor A.T. vs DRY 2? Jak je na tom A.T. se zanášením vzorku v bahně?

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Netuším. Jednak nepoznám rozdíl ve valivém odporu a jednak je vozím jen chvilku. A.T. vozím na předku, má znatelně vyšší špunty než Dry2. Každopádně ale i na zadku bude mít A.T. mnohem vyšší životnost, na Dry2 mi připadá hodně jemný vzorek a moc velkou výdrž si od něj neslibuju. Na téhle kombinaci jsem odjel letošní blátivou Šelu bez větších komplikací, takže zatím spokojenost. A.T. se zanáší určitě míň než Crossmark, ale víc než Bulldog. Líp to nesrovnám :)

                        0 0
        • ememem  

          to 1. jasne, mal som na mysli to vyskocenie

          0 0
          • McBlacky  

            ne UST pláště mohou vyskočit snadněji. UST mi přijdou, že se nandavají na ráfek hůže, že jsou jakoby na průměru menší.

            Třeba papírový schwalbe nový nandáš i rukou, UST bez montpák ani omylem

            0 0
            • ememem  

              Třeba papírový schwalbe nový nandáš i rukou, UST bez montpák ani omylem – to bez debaty

              ne UST pláště mohou vyskočit snadněji. – teoreticky asi hej ale este som nepocul o takomto pripade, zatial co viem vyskakovali tie minulorocne prave ze ust schwalbe (asi chyba vyroby). si myslim ze aj ne-ust velmi nema dovod vyskakovat lebo by to malo drzat minimlane tak dobre ako v normalnom rafiku. je fakt ze ked su podhustene resp. volako podfuknu a nejak to hned nezareistrujes tak to moze byt neprijemne.

              UST mi přijdou, že se nandavají na ráfek hůže, že jsou jakoby na průměru menší. – a neni to skor tym ze ten ust rafik ma vyssiu stenu?

              0 0
              • McBlacky  

                spíš pokud ho nafoukáš na moc, 50 a víc psi. pláště nemaj až tak dobře provedený patky a když se sejde výrobní defekt patky a vyšší tlak tak to prostě vyletí

                asi to nebude ráfkem. na stejný kola dáš ne ust líp než ust

                0 0
      • Lsdenski  

        rád bych v budoucnu zkusil FRM Zero a skládací Maxxis Crossmark. Nedaleko mám benzínku s kompresorem…

        0 0
      • MlokCZ  
        1. Tady bohužel je nutná často kombinace obojího, tedy kompresor + pomocí

        duše. Já třeba Marathony Supreme kompresorem doma bez pomocné nenahodím (ani si to neškrtne).

        0 0
    • mirav  

      Kluci, neblbněte. Zdraví máte jen jedno.

      UST ráfek má jiný tvar než předpokládá neUST plášť.

      Žádným tmelem to nedoženeš a v extrému z toho bude huba.

      Některé UST pláště (nechci jmenovat) jsou tak poddimenzované a mimo rozměrové tolerance, že hází a někdy i samy seskočí z ráfku.

      Za mě jen a jen UST+UST

      0 0
      • MlokCZ  

        Všechny UST ráfky mají oficiálně povolené použití i dušových plášťů a ty dušové tam drží taky velmi dobře (i když UST bude držet ještě lépe). Naopak i dušový plášť drží na UST ráfku lépe než na klasickém.

        V tomhle problém rozhodně není.

        0 0
        • ememem  

          tiaz si myslism, jedine co je zname ze vystrelovalo z ust rafkov boli ust schwalbe plaste zrejem z rady 2009.

          0 0
          • MlokCZ  

            A to byla jen nějaká série, myslím, že pouze 2,1. Já mám doma více kusů NN 2,25 2009 a problém žádný.

            0 0
            • mirav  

              Chápu, ale nějak nevim, proč nedodržet co výrobce předpokládal a co garantuje. Smysl polovičatých řešení mi nějak uchází. Jak říkám, zdraví je jen jedno.

              0 0
              • Lsdenski  

                pravda je že pro někoho jsou ušetřený gramy primární, ale funkce a životnost jsou mnohem podstatnější. alternativou může být pro někoho třeba Python Tubeless Ready s tmelem.

                0 0
            • kolda  

              sakra, nestresujte me, ja vozim lonsky ust schwalbe 2,1…

              0 0
      • Lsdenski  

        když jsme u UST tak mne přijde že Hutchinson začne puchřet dřív než plášť pomalu sjedu… Maxxis je v tomto směru odolnější a tolik z něj neuniká vzduch…

        0 0
        • mirav  

          Já mám už jen Pythony a ne, že bych mu neměl co vytknout, ale po zajetí dofukuju tak jednou za měsíc. Mě se líbí, jak jsou přesný a kola neházej.

          0 0
          • Lsdenski  

            jj já byl taky spokojenej a vyzkoušel jsem Crossmarky.přijdou mi podobný jako Python

            0 0
      • The_Trooper  

        Toho se právě bojím že při těžším sjezdu to vyskočí s patky…

        Jáke vozit tlaky 2–3 bary?

        Je bezpečné vozit nižší tlaky pod 2 bary nehrozí k úniku vzduchu díky malému tlaku??

        0 0
        • ememem  

          este raz – neni zname ze by klasicky plast vyskocil z ust rafika. inak preco by mal? drazka je vacsia tak to nutne musi drzat lepsie jak na klasickom rafiku.

          pod 2 bary =~ 30PSI bych uz pri tejto kombinacii asi nesiel ale tazko povedat.

          0 0
          • McBlacky  

            při použití s duší. při použití klasického pláště na NT systém a ust ráfků – typicky cmaxy a FM-, to vyskočit klidně může

            0 0
            • camlost  

              pokud si dobře vzpomínám, na videu na notubes.com zdrsnil ten chlapík vnitřní boky ráfku ZTR Olympic smirkovým papírem.

              děláte to taky tak? nevím, zda to může mít nějaký výrazný vliv, ale docela mě to zajímá. NT budu zkoušet s RR po víkendu, tak abych to přežil :-).

              0 0
              • McBlacky  

                když to nesjede do pár km po nasazení tak už pak ne. Takže ze začátku piánko :)

                já teda na olympiku a crestu nic nedrsnil. Podle mě blbost. Při tom tlaku nějaký šmirkování nemůže mít velkej vliv.

                0 0
        • roud  

          vozím 2–2,5baru s obyč pláštěma s mlíkem…

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • krokus  

      Budu teď pořizovat UST ráfek – nebo spíš skoro UST, FRM 333. Pořád váhám, jestli jít do bezdušáků nebo ne. Jak u UST řešíte výměnu plášťů? Máte několik párů kol? Když je počasí proměnlivé jako teď, je přece potřeba zvolit plášť podle aktuálních podmínek. Nebo vozíte nějaký kompromis typu NN+RR?

      0 0
      • tom_777  

        Tak já mám teď nově dva bezdušový páry kol právě proto abych nemusel přezouvat.

        Ten pár co nevozím je odloženej na manželčině kole, takže to není vyloženě zhejčkanost, jen jsem jedny kola měl a druhý byly s novym kolem… :)

        Vloni jsem vozil univerzální kombinaci a vlastně to bylo v pohodě a měl jsem lepší výsledky než letos… :O

        Další lidi maj jedny pláště na „sucho“ a jezděj na tom i na mokru na to jsou dobrý třeba Fastraky, Michelin XC DRY II Rocket Rony…

        0 0
        • krokus  

          Uvažuju, že bych vozil na předním i zadním Nanoraptory, ale je to fakt kombinace hodně do sucha. Lákaly by mě taky Race Kingy Supersonic, jenže ty je prý dost problém předělat na UST. Anebo teda něco od Schwalbe. Zatím fakt váhám…

          0 0
          • jonti  

            Nanoraptory jsou super, a ani v mokru se uplne neztrati. Btw mam dva uplne novy v bazaru :)

            0 0
            • krokus  

              Souhlasím, je to dobrý plášť. Možná škoda, že nejsou trochu širší – třeba jako ty Race Kingy.

              0 0
    • tom_777  

      mě se Michelin XC A/T moc osvědčily pro bezdušový použití s mlíkem, vždycky šly krásně nafoukat, pokusně těsnily i bez mlíka a vzledem k váze je jasný že je to kus gumy a ne nějaká šlupička…

      0 0
    • RacerX  

      Mám ráfky NoTubes ZTR Flow a gumy Kenda Excavator, myslíte, že se to podaří nasadit? Dnes jsem gumy vyfouknul, že vyndám duši a zkouknu to, ty gumy tak držely v patkách, že jsem to nechal…jenže mi to nedalo a pak jak osvícení tento tread. Jinak ráfky mají pásku, mám NoTubes ventilky i mléko.

      0 0
      • tom_777  

        chce to dobrý motpáky a trpělivost, myslím že to pak nafoukneš bez duše dílenskou pumpou

        0 0
        • RacerX  

          jo díky za podporu, přesně tohle jsem potřeboval slyšet, zítra jdu do toho! :o)

          Jen se zeptám, kolik tam mám maximálně fouknout?

          Jakej maximální provozní?

          0 0
          • tom_777  

            Foukat málo – podle váhy, nehrozí cvaknutí duše. já foukám pláště široký 53 mm (vel. 2,0–2,25 podle firmy) kolem 30psi – vážím +/-75

            Při prvním nafoukání je jasně slyšet kdy plášť naskočí do ráfku a pak ufouknout.

            Na ráfkách ZTR je tabulka max tlaků podle šířky pláště.

            0 0
            • RacerX  

              díky za rady, tak doufám, že budu zručnej jako ty, půjde mi to a snad to stihnu taky do 3 (hodin)

              :o)

              0 0
              • RacerX  

                Tak, chtěl bych poděkovat všem kdo radili jak UST ráfek a normal plášť dát dohromady. (ZTR Flow + Kenda Excavator]

                Vše jsem si připravil, nasadil redukce na ventilky, nalil mléko No Tubes, nastartoval kompresor :o) a…kompletní nafoukání, zapadnutí do patek, věřte mi, trvalo 50 vteřin obě dvě kola!!! Kdo dá příště závody? :o)))

                Ještě jednou děkuji všem kdo radili k věci!

                0 0
                • tom_777  

                  já foukám dílenskou pumpou – tohle by bylo jako závodit na kole proti motorce – takže závod v nafukování asi nebude :)

                  ráfky ZTR jsou nejlepší :) i když mám teď s novým kolem ty maviky a ty taky nejsou úplně špatný

                  0 0
                  • RacerX  

                    jsem to foukal v pneuservisu, mám ho za barákem…kolo nafouklý asi za 1,5 vteřiny :o)

                    0 0
                    • RacerX  

                      Já se na to vy..ru. :o)

                      Dnes jdu ke kolu a přední bylo poloprázdné. V pátek na projížďce, včera to vše drželo stejný tlak, ale dnes ušlé.

                      Ventilek jsem zkontroloval, patky gumy a usazení také ok, tmelu tam mám 60ml, zkoušel jsem s kolem točit snad na všechny způsoby, ale pořád lehce uchází…

                      Co mám teď dělat? Díky

                      0 0
                      • Hnoj  

                        Nafouknout a možná dát tam víc tmelu, když někomu dělám NT, nikdy nedává pod 1DCL.

                        Každopádně při jízdě ti to ucházet nebude, takže žádnej stress.

                        0 0
                      • McBlacky  

                        asi stokrát jsem tady psal, že je dobrý těsnost kontrolovat po nasazení NT systému vve vaně/umyvadle prostě ve vodě. Kde to uchází, tam to naklonit a mlíko to zalepí. Takto opakovat dokud to neuchází nikde. funguje to 100%

                        0 0
      • jIrI___  

        Přeju ti hodně trpělivosti. Větší nervy než při nasazování/na­fukování bezdušáků na „Tubeless Ready“ ráfkách jsem u kola ještě neměl, lítalo i nářadí po dílně :).

        0 0
        • tom_777  

          nevim a nechápu možná to bylo těma tvejma

          • ráfkama já se ZTR neměl problémy nafoukat většinu gum

          teď nově jsem nahazoval nový Rubeny na ZTR Olympic – cca 3 minuty i s nasazením kola do rámu – navíc jsem použil caffe latex protože ho měli zrovna v Nevixu na krámě

          a UST gumy continental RaceKing na UST ráfku jsem taky nafouk po nalití jednoho kelímku mlíka za pár minut doma pumpou

          0 0
          • krokus  

            Tak to je solidní čas. Věřím, že mě to zabere pár hodin:-)

            0 0
        • MlokCZ  

          Nejsou ráfky jako ráfky, ty jsi to nenasazoval na ZTR.

          0 0
    • KAPLIS  

      Já jsem se konečně odhodlal přejít „zkušebně“ na bezduš. Rok jsem jezdil xtr kola + duše + IRC MythosII. Objednal jsem si Rubeny v tubeless supra a mlíko. Než přily, tak mi to nedalo, nahodil jsem ty ojeté IRC co to udělá. Foukání kompresorem „nasucho“ nic. Namazal jsem patky jarovou vodou a chytly se hned. Vypustit, nalít mlíko, nafouknout. Překvapilo mně, že i přes to, že jsem kolem točil tak aby mlíko bylo všude tak druhý den byly na bocích kapky. Nechal jsem je ležet na boku a průběžně protáčel. Asi 2 hod z každé strany a je to ok. První vyjížďka byla „super“. V sobotu ráno, jsem seřídil posed na novém kole a jel to projet na Silesku. Sice jsem moc nepoznal výhody :-), ale dobrá zpráva je, že tlak pořád drží.

      Teď mám dilema. Nechat to na IRC na dojetí, nebo nahodit Rubeny? Budou ty obyč pláště bezproblémů fungovat? Na kolik to foukat? Váha 76kg a s duší jsem dával 3 bary. Je větší (pokud vůbec) riziko, že to vyzuju bez duše než s duší?

      0 0
      • ememem  

        ked to drzi a vydrzalo avod tak asi to bude okkazdopadne irc nepatri do skupiny plastov podporovanych pre notubess system (vid stranka notubes) tak bych bol opatrny, mas to ale na ust rafikoch, tazko povedat.

        0 0
      • capo  

        Já bych se nebál dojezdit ty IRC. Sám mám UST kola a obyč gumy, a krom toho že se počase pomalu tlak ztrácí to jiné nevýhody nemá. Svléknutí se myslím obávat nemusíš.

        0 0
      • mirav  

        Jasně vyzkoušej rubeny. Mají dle specifikací skvělou váhu.

        Otázkou ale je, jestli to právě není ta zrada (ta skvělá váha).

        Kdo četl mezi řádky loňskou anabázi reklamace „Bum, prásk“ Radka Hulana, a měl podobnou zkušenost, tak se holt musel smířit s tím, že buď bude kupovat kvalitní prověřené pláště renomovaného výrobce, dodržovat výrobci doporučené šířky a tlaky, anebo si jede na vlastní triko.

        Já mám jasno. Spolehlivost a odolnost proti píchnutí převážila nad váhovou úsporou, možná i nad pohodlím a vlastnostmi v extremu.

        Duši už rok nevozím a pumpičku (50g) mám na okrasu.

        0 0
    • pustipav  

      A proč bys to dělal? Dej si Bezdušovy gumy na bezdušový rafek… třeba hutchinsony

      0 0
    • oldaka  

      Poradte nejakou lehouckou pumpicku na cesty – jen pro jistotu kdyby tmel defekt nezacelil.

      0 0
    • The_Trooper  

      Co se tedy týče mlíka můžu použít do UST systému CafféLatex naplň jaké s ním máte zkušenosti?

      Je nutný i CafféLatex Injector nebo je to zbytečná investice a koupit radši litr No Tube tmelu ?

      0 0
      • roud  

        vem NOTUBES

        0 0
      • scret  

        pouzivam NoTubes

        0 0
      • The_Trooper  

        Jak tam mlíko dostanu bez injektoru? Nebo to pohodlnější s tou stříkačkou?

        0 0
      • jIrI___  

        Vlákno věnované Caffe Latex . Já mám CL, ale moc mě neoslnil a příště bych bral raději NoTubes. Pokud by někdo měl zájem vyzkoušet, tak mi asi ještě 0,5 l CL tmelu zbylo, jen osobní předání.

        0 0
      • tom_777  

        vyzkoušel jsem oboje Caffe i NoTubes. Je to jako s pivem z Plzně a německým plzeňskýho typu – nalejt se můžeš oběma, ale rozdíl tam je:)

        0 0
        • Pijer  

          Nezkoušel jste někdo míchat Caffe Latex s NoTubes? Mohlo by to využít lepší vlastnosti od obou pěnění a lepší zacelování, nebo je to blbost?

          0 0
          • Rychlej turista  

            Je to někde v historii.

            0 0
          • biker jura  

            jo, mam to tak v jednom kole pote co jsem koupil trochu caffe latex od znamýho. jelikož caffe latex byl na ho.no a bylo mi ho lito vylít, tak jsem tam dolil no tubes. vysledek: funguje to dobře, ale myslím že jen diky notubes. caffe latex už nikdy více!

            0 0
            • The_Trooper  

              Říkáš caffe latex nebrat? Večer dělam objenavku na kupkolu tak raději vezmu ten tmel slime ale take jsem na něj neslyšel žádné chvály… pak tam mají ještě tmel od rubeny tak nevím..

              0 0
              • biker jura  

                tmel od rubeny je to stejne jako no tubes takže vem ten. caffe latex je mnohem horší a slime neni moc odzkoušeny tak nic nevymyslej:-)

                0 0
              • Hnoj  

                Co jsem tak zkoušel (a to jsem zkoušel kde co), tak nejlepší tmel je No Tubes, po něm No Flats Racer (ten ale rychle vysychá) a pak Blue Doc od Schwalbe.

                0 0
                • mirav  

                  Dávám GEAX GTT, kvůli těm 2 rokům výdrže, nic jiného jsem nezkoušel. V čem je NO TUBES lepší, ať neumřu blbej?

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Lepí rychleji a spolehlivěji.

                    0 0
                    • ememem  

                      navyse gtt ma taku cudnu vlastnost ze tym ze je pomerne husty ma tendenciu urobit vnutri v kolese taku zrgcnutu gucu – zavazicko ktora nema moc snahu sa roztekat po obvode kolesa. je sice fakt ze som to nudzovo pouzil ako notubes nahradu v obyc. plasti(cize na nieco na co to urcene nie je) ale neviem preco by sa to v ust malo spravat inac. za mna notubes.

                      0 0
                  • Rychlej turista  

                    Bebí :-)

                    0 0
                    • McBlacky  

                      takhle roztlemenou díru ti zalepilo NT jo? docela bych to něním podpořil, bud záplatou z genuine inovation, nebo bych to podlepil. Při jízdě v kamenitým terénu by se to mohlo uvolnit.

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Zalepilo, ale ne hned. Asi týden jsem to nechal zrát. Dal jsem pak na tom na dvakrát asi 100 km, ale každou chvíli si to odplivlo. Teď jsem to podlepil.

                        0 0
                        • McBlacky  

                          to jsem si myslel, když to je takhle rozjetý, tak to nedrží.

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Ale aspoň je na tom hezky vidět, jak tmel NoTubes funguje. A že je nesmysl, jak se tady tvrdí, že dušové pláště s NoTubes nedrží tlak a že přes stěnu pláště tlak uniká. Pokud se teda zátěr udělá pořádně.

                            0 0
                            • McBlacky  

                              prvních pár týdnů se tlak ztrácí víc, pak u tolik ne. je dobrý po prvním měsíci dolít tmel, nebo ho tam ze začátku dát víc

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Já to dělal přesně podle toho videa na NoTubes a tlak mi to drželo hned.

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  asi máte u vás těžší vzduch s většíma molekulama :)

                                  já to válel po stranách snad 10 minut na každý kolo a stejně to ze začátku ucházelo, ve vodě nic. ale je možný že třeba RoR je řidší než FuF

                                  0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    To nevím :-) Ale já to protřepával, jak je v tom videu, pak položil na kýbl, zase chvíli protřepával, pak položil na kýbl na druhou stranu a tak furt dokola jsem si s tím večer u televize hrál :-)

                                    0 0
                                  • RacerX  

                                    Teď jsem jsem se koupal s kolem ve vaně dobrejch 15min., neobjevila se jediná bublinka. Tak uvidím, zítra doleju mléko a jebu to.

                                    0 0
                                • MlokCZ  

                                  Mně tedy ztrácí tlak i UST pláště + NoTubes tmel. Samozřejmě nic velkého co by vadilo. Je to cca 2–3psi týdně, což znamená, že jednou za týden musím foukat (při ježdění 25/30psi je ztráta 3psi proklatě už znát).

                                  Je to podobné jako jsem to měl u ultraligt 1,9–2,1 duši vozené ve 2,25 plášti. Těžké duše držely tlak výrazně lépe.

                                  Prostě vzduch vždy bude pomalinku pronikat přes stěný pláště nebo duše a ani tmel tomu nemůže zabránit. Tmel zacelí ty rychlejší větší úniky přes stěnu pláště, ale to pozvolné ne.

                                  Ono bude hodně záležet na další věci a to objemu plášťů. Objemnější budou ztrácet tlak výrazně rychleji, protože mají mnohem větší plochu.

                                  Při testu pod vodou mi samozřejmě nikde nic neutíká.

                                  0 0
                        • ememem  

                          to je ta diera co sme sa o volakde bavili o podliepani? moja bola este o nieco vacsia, do ciela to s dofukovanim vydrzalo (co je dokaz ze notubes tmel fakt funguje) ale jazdit bych sa asi s tym uz bal. som to sice podlepil aj pojazdil ,drzi to ale psychicky som to vzdal a ked dosli ust tak to prehodil. skratka ja na tie splupkove plaste (hlavne bocne steny) nemam nervy aj zas ked to lahulinke koleso je hodne velke lakadlo…zas jazdne vlastnosti ust su nepochybne lepsie, si treba vybrat.

                          0 0
              • ememem  

                NOTUBESS a nespekuluj. (dovody- vid. histotria)

                0 0
    • Hnoj  

      ZTR Ráfek + obyč guma + tmel. Tohle řešení je (IMHO) nejlepší, nejlehčí a nejlevnější.

      0 0
      • luke scott1  

        no já mám UST ráfky a UST pláště + tmel,tady dávám pár fotek jak je jednoduchý to tam natlačit obyčejnou stříkačkou přes ventilek

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • krabica  

        +1

        0 0
    • The_Trooper  

      Píšu po 3 měsících zkušenostech UST zápletu s dušovým pláštěm (mavic SLR + Michelin XC DryII + notubes), měl jsem možnost porovnat s UST pláštěm michelin XCR DryII a můžu říct že si už UST plášt nekoupím a budu volit kombinaci UST ráfek + dušova verze pláště…

      Po 7 dnech ježdění UST michelin XCR DryII jsem prořízl.. hold smůla.. nasadil jsem starou dušovku XC dry II a pohoda (nutnost použít kompresor)… Když defekt příjde tak příjde prořízlý plást nezastaví ani tmel..

      Výhody: levnější, lehčí, spolehlivé, větší objem ve stejné šířce… (testováno u pláštů michelin)

      Další spokojenost mám s tmelem No Tubes.. dokonce zalepil i díru po 3mm hřebíku :)

      Foto tmelu no tubes po sundání pláště… zbytek tmelu jsem vylil.. zůstal v něm jakýsi patvar gumy a patky byli pěkně utěsněné…

      0 0
      • JakeF  

        Jo, tenhle patvar se mi tam udělal taky. Skoro bych řek, že tam je houby platnej a že by to tmel dělat neměl :-).

        0 0
        • MlokCZ  

          Tohle se někdy po nějaké době u NoTubes tmelu udělá. Proto je třeba občas kontrolovat, vyhodit a doplnit.

          0 0
          • JakeF  

            Díky za pěknou radu. Ale ten plášť byl znovu nasazenej cca 19.7. po 3 Vrchách Vysočiny a tmel jsem vylejval 7.8. na Krakatitu Dobříš. To snad ne, že by se tmel musel měnit každé dva týdny, když po třech už to tam bylo… Napadlo mě akorát to, že jsem tam při montáži nechal nějaký bordel, na ten se to nalepilo a jak se to v tom kutálelo, tak se to nabalilo a spotřebovalo skoro všechen tmel.

            0 0
            • MlokCZ  

              Já kontroluje tok po 3–4 měsících a někdy tam taková sraženina je, někdy není. A když už tam je, tak většinou menší než na obrázku.

              0 0
            • Rychlej turista  

              Ten tmel gumovatí na vzduchu, takže asi častěji vyměňuješ vzduch, jinak nevím. Já nafoukám a jezdím. Jednou za týden dva tam dám šťouch dva a jezdím dál :-)

              0 0
      • biker jura  

        přesně tak, klasický plášť preferuji taky a nikdy sem s tím neměl problémy

        0 0
      • mirav  

        Nějak to máš přischlý za 3 měsíce provozu.

        Geax GTT po roce provozu se spotřeboval, ale je furt vazkej.

        0 0
    • Swoby  

      nechci zakládat nový vlákno kvůli takový prkotině…

      jde jezdit v pohodě s UST ráfkem + duší + klasickej plášť (popř. UST plášť)

      A jakej je rozdíl mezi plášti TLR A UST??

      Díky

      0 0
      • prvniodkonce  

        ano, duse a plast na ust rafcich no problem.

        0 0
        • ememem1  

          ano ide, otazka je preco.

          0 0
          • prvniodkonce  

            Např. když jedu někam na týden do háje jen s batohem.

            0 0
            • ememem1  

              nechapem, presiel som niekolkokrat krizom alpy s batohom z miesta a do miesta b na cistom ust s rezervnou ultralight dusou v zasobe kvoli pripadu ako tento ktory som ale zatial nikdy nepouzil. ja to naopak vidim na podobne akcie ako idelane riesenie kedze jedina „vada“ ust a to vyssia hmotnost zrovna pri podobnych podnikoch nehra naprosto ziadnu rolu a zostavaju len vsetky vyhody. v com by mal byt akoze pri podobnych akciach v cistom ust rieseni problem?

              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • TomT  

      Předevčírem jsem koupil Maxxis Larsen TT v kevlaru, s tím, že ho nasadím jako bezdušak a vůbec nejde nahodit:( Napatlal jsem ráfky mejdlovou vodou, zkoušel nafouknout kompresorem co mám doma a nic, usoudil sem že je to moc prdítko kompresor, tak sem šel za známým do servisu a tomu se to taky nepodařilo, myslíte že se to podaří kompresorem na pumpě? Taky mě napadlo že je to tím, že ten plášt je takovej dost volnej, k montaži a demontáži neni vubec potřeba montpaka…

      0 0
      • kubad  

        no prostě občas nějaká guma nejde :D ideál je aspoň TLR verze

        0 0
    • mirage  

      Taky chci přejít na bezdušáky, mám normální ráfky DT SWISS a zvažuji jestli dát UST pláště nebo normální u obou verzí dám mlíko. Akorát jaké ty pláště dát.Všude se jen píše o verzi UST ráfcích a ktomu pláště, ale opačně né.

      0 0
      • Kubiczech  

        Pláště dej normální, respektive normální tubless ready pláště. S DT ráfkama očekávej boj s nahozením, raději rovnou pořádný kompresor, než se s tím patlat.

        0 0
        • mirage  

          Ty ust by tam nebyli dobré, všude píšou že jsou silnější a víc vydrží. Tak že bych tam mohl nechat svoje RR, utěsnit ráfky páskou nalít mlíko a to je vše?

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Kacen  

      Pánové, neukamenujte mě, pokud se ptám jako LAMA. Nicméně rád bych také přešel na bezdušový systém a potřebuji poradit.

      Mám klasické ráfky SPINERGY Xyclone Enduro. Dá se tam použít UST plášť KENDA Nevegal s těsnící páskou a mlíkem?

      Nebo jde UST plášť, díky tvaru patek, používat pouze s UST ráfky, tudíž bych musel sehnat plášť TR nebo se pokusit použít běžný plášť???

      Díky

      0 0
      • kubad  

        ani Hnoj v Bikez Spinergy bez duše nenahodil a to má kopec zkušeností, mě se to teda po boji povedlo, ale tvar ráfku je na to extremně špatný.

        UST pláště v žádném případě, můžeš zkusit různé Tubeless Ready pneu

        0 0
      • Hnoj  

        Já to zkoušel s UST pláštěm a k tomu gumovou páskou No Tubes, což je v 99% případu zaručnej recept, ale SPINERGY ráfky jsou hluboký jak Macocha.

        Možná se ti to povede, ale hodně o tom pochybuju :-(

        Spíš naděláš hodně bordelu a budeš nasr****.

        0 0
        • Kacen  

          No nazdar…

          Nicméně díky za praktické zkušenosti. Přes zimu to testnu a uvidím.

          0 0
        • McBlacky  

          jedinej kdo vím, že je nahodil a neříkal nic o prudě byl Pendolíno. Ale zase co on nezpraví na kole to už nikdo.

          0 0
        • Rubi  

          staci na notubes pasku nalepit penovou pasku na sklo a nahodis vsechno, pekne to vyplni hluboke rafky a udrzi plast pobliz patek…

          0 0
    • prochm  

      Mám dotaz. Dají se tyto úzké pláště použít bez duše na bezdušový ráfek? Samozřejmě za použití tmelu. A také, jestli to má vůbec smysl, když to bude v podstatě jen na ježdění po asfaltu. Jinak bylo by to do ráfku WTB KOM i23.

      http://www.kolokram.cz/…rekking.html

      0 0
      • scret  

        pokud to bude na jezdeni po asfaltu, nevidim jediny duvod vozit bezduse… Pokud pichnes, tak to do 5minut vymenis i s kafickem:)

        0 0
      • Pajas04  

        A vydrží ráfek těch 5–6 barů, které do toho budeš muset dát?

        0 0
        • prochm  

          A proč bych to měl tak brutálně hustit na 6 barů? Ale tak snad s nějakými 5 bary by neměl mít kvalitní ráfek problém.

          0 0
          • McBlacky  

            bajkej a 5bar už taky může být jeho pohřeb

            0 0
            • kubad  

              zaleží na šířce pneu

              s 35mm mužeš určitě foukat víc než s 56mm

              0 0
              • McBlacky  

                to je jasný na ZTR ráfcích to je rovnou psaný kolik je max při jakým rozměru. Ty nejlehčí race měly snad pod 40psi u 2,2 rozměru

                0 0
          • Pajas04  

            Protože 30mm široká guma takový tlak potřebuje.

            A 5 barů může být konec ráfku, přesně jak píše Blacky.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.