Tedka jezdim klasiku 11–32 a 22–32–44. Pri pouziti kazety s nejvetsim pastorkem 27zubu mam strach, ze bych to nemusel do prudkych stoupani utahnout.
22/32 dava pomer 0.688 a 22/27 dava pomer 0.815 , coz mi pripada dost velky rozdil.
Tedka jezdim klasiku 11–32 a 22–32–44. Pri pouziti kazety s nejvetsim pastorkem 27zubu mam strach, ze bych to nemusel do prudkych stoupani utahnout.
22/32 dava pomer 0.688 a 22/27 dava pomer 0.815 , coz mi pripada dost velky rozdil.
Záleží jak jezdíš, pokud jedeš kopec silově s menší frekvencií tak je to OK pokud jezdíš frekvenčně bude to asi problém. Já vozím na kole 44/29 a 12–34 tj nejlehčí 29–34 poměr 0,85 a jde bez problémů vyjet prakticky vše
Já mám 11–28/22–32–44 a to co bych neutáhl bych ani neustál:-)
druhy nejvetsi kolecko na 11–32 by melo bejt 28, tak si ho tam dej v nejakym prudkym kopci a uvidis (27 bude jeste o chlup tezsi ;-)))
Na HT vozím 11/28 a na fullu 11/32, u všech trojpila. Sice v kopci jezdím menší frekbenci, ale stejně mi je příjemnější 11/32. Pokud jedu na HT s 11/28 tak to ze začátku nevadí, ale po pár hodinách je to celkem znát. S 11/28 vyjedu prudké kopce stejně jako s 11/32, ale jsem dřív ko.
Problem je na delsich marathonech, kde je clovek na konci tak v haji, ze vezme za vdek i necim vetsim nez 27. Jezdim 11–28, ale treba na 200ku Salzku si tam dam 30z.
Jezdím 11–25. Na suchu mi to stačí, v blátě nejezdím.
to asi neni uplne normalni :D
Je to stejné jako 29/33. A na suchu mi to opravdu stačí.
Záleží jak a co jezdíš. Jestli jezdíš dlouhé tratě, výlety, raději lehčí převody. Jestli máš kazetu 11–32, zkus jezdit předposlední pastorek, to je nejjednodušší přiblížení, :-).
ja ted resim jestli 11–32 nejni moc tezky a ty zacnes s timhle :D ale kdo chce na bednu musi zkratka trpet
Pane Lorenc,uvezu to?Ne.A teď?:-)
Teď už jo… a NEHOUPAT!
taky jsem jezdil 11–32, ted mam 11–28– neni to o moc velky rozdil a vyhovuje mi ze jsou mensi skoky mezi prevody…
Prosimte, kde jsi koupil devitku 11–28?
Nekupoval jsem ji- mel jsem starou 8-cku a pouzil jsem z ni 26z takze mam ty nejvetsi misto 24–28–32 24–26–28
Tak to jo. Uz jsem se lek ze to nekdo vyrabi ;)
dlouho jsem vozil 8kazetu 11–28, taky se mi líbilo jemné odstupňování a razil jsem názor, že s tím vyjedu vše.
teď mám 9-ku 11–32 a hlavní plus vidím v tom, že daleko víc toho vyjedu na střední a nemusím v kopci dávat malou. to je podle mě největší výhoda větších pastorků.
No tak prostě zkus do kopců neřadit nejlehčí pastorek, ale jen ten druhej co má 28 zubů…Uvidíš, jesi to budeš dávat nebo ne. Mně by to třeba ani nevadilo, nejlehčí převod jezdím fakt výjimečně, ale dost v kopcích řadím prostřední pila- velkej převodník(32–32) protože se mi nechce shazovat a následně nahazovat řetěz na prostřední placku :-) a tady by 27 místo 32 bylo dost těžký. Nehledě na to, že přijdeš o nejtěžší převod(44–11), což by mně vadilo.
chtel bych videt jak se da jezdit na prevod prostredni pila- vlekej prevodnik(32–32) :)
musis udelat na retezu smycku ;-)
A tak nějak on vytváří ty vysoké AVG-prostě udělá smyčku někde na kabelu a ono se to naklonuje dvakrát.
Dneska 75km za 3 hodiny v terénu a kopcích.. a včíl mudruj ;-)
No ty „terény“ a „kopce“ bych chtěl vidět. Ani na té Čebínce jsi eště určitě nebyl.
Byl.. tejden po tom, cos to uved v bonbónkách, bo kde to bylo..
nenechavej si to pro sebe, zkus to prodat na nejakym zavode. na b-ch-b by ti to stacilo na prvni padesatku ;-).
;-) najedu nějaký kilometry a pak se uvidí :o)
Člověk to po sobě jednou nepřečte a hned má kýbl sraček na hlavě :-D
Jo jo 32 se většinou vozí ale občas se hodí:).
asi vezmu obe. 12–27 a 11–32(34). a budu davat dle trasy, kterou budu predpokladat, ze pojedu.
Ale nebude mit vliv na plynulost razeni to, ze jedna bude jetejsi ?
12–27 KCNC , 11–32(XTR07) retez KMC X9 nebo CN7701
Nechceš teda vzít raději 11–30? Kompromis…nebavilo by mě přehazovat kazety.
no jo a kdo ji dela, kde se da koupit ?
(ta 12–27 vazi ca 130g, coz je dost dobra vaha, oproti XTR, ktere ma o 100g vice)
Koukal jsem na nabídku a 11–30 jsem nenašel, jen na osm pastorků :o/ A to jsem žil v domnění, že se XT dělá i 11–30 :/
Tohle je popis známého co ji vozil kazeta KCNC :-) „na 260. km jejího života mi začal divně přeskakovat řetěz …“
Dobrá gramařskká úprava :-)
vidim, ze ma i KMC reteaz.
no pokud kezdil nekde v bahnitem pisku pak jo. ale jinak ta kazeta ma taky 4nejvetsi pastorky titanove – zbytek alu. takze by to melo byt stejne jako u xtr
XTR má tuším 4 Ti a zbytek ocelové – a v tom je ten rozdíl !!! živitnost Alu kazety je hodně problematická
www.titanwills.cz/ tady mají zajimávé nabidky na skládané kazety verze 11–30 tam je
www.kcnc.com.tw/…wWeb/rd9.htm tady máš 9-kové kazety KCNC o titanu tam není ani slovo, je to z bloku hliníku a nejmenší kolečko je ocel. Je to přesně ta porouchaná viz obrázek kousek víš :-)
vychazel jsem z tohoto popisu, ktery je u 10tkove kazety, nicmene jsem se spletl a 4 nejvetsi jsou tvrdy Alu
web7.srv11.mw-internet.net/Kassette%20vorne
u 9tkove to vypada 4nej – tvrdy hlink, dalsi 4 – scandium, nejmensi CrMo www.kcnc.com.tw/…wWeb/rd9.htm
Scandium :):):):) Slitina hliníku to je :)
To je právě ten *******, pokud si to tedy nepleteš, malý pastorek je daleko více zatížený a jestli je ze slitiny hliníku, tak to jsou vyhozené peníze. Za další: Slitina titanu může mít velice solidní pevnost, ale na otěr to také nebude žádná hitparáda.
Kazeta 130g bude mít minimální životnost v bahně a o trošku větší v suchu na silnici.
datum :)
„Pane Lorenc uvezu to nebo si mám přidat cihlu?“ „Ještě“ „A teď?“ „dobrý“
:-D
:)
slušný archivar :)
Okruh okolo kaňonu Du-Verdon (tam je prudkých stoupání spousta) jsem jel na kombinaci 11–28/26–36–48 (cross s pneu WTB Nanoraptor 29×2,1). Co nešlo urvat v sedě, to jsem dal ve stoje. Když chceš jezdit do kopce, nemůžeš na tom pořát dřepět jako paní Radová :-))
utiahnut to utiahnes, ale co tym ziskas, okrem toho ze pojdes do vyssich tepov aj ked sa ti to mozno zrovna nebude hodit?
Treba na to dať pozor. Viem že sa jedná o MTB, ale ja som pred pár dňami menil kľuky na cesťáku a „hrdinsky“ som vymenil aj počty zubov, takže namiesto 34 na malej píle som zobral rovno 39 zubovú…a ejha…do kopcov ,kde som predtým vyšliapal s prstom v nose, som včera ťahal na najľahšom možnom prevode už kdesi v polovici 8km stúpania…a to som mal fakt obavu či nebudem musieť tlačiť (hrozná to predstava :-((( ).
Silničařina je o utrpení, odolnosti a schopnosti snášet bolest ;-) Já letos použil zatím nejlehčí převod na Pustevny a sice 39×19. Zbylé dva pastorky jsou čisté a jak nové. Diesel Power! :-) Spíše při každé vyjížďce chybí jedenáctka pastorek.
To říkám furt: „Per tam velkou!“ :-)
mně kolena řikaj něco jinýho
Když se jdem projet, tak je to spíše: „Dáme malou? Ale **** s tym, to se vyjede i na velkou“ :-)
Nuž, doteraz som kopce jazdil skôr z nutnosti,aby som sa potom druhou stranou spustil ;-), ale teraz s takými prevodmi to už bude fakt boj a výzva. Len v kopci nezastať, nezastať za nič na svete, lebo sa už nerozbehnem ;-)).
Nechápu, jak vám může chybět jedenáctka. :-) Jezdím 50×12 a na takový problém jsem fakt nenarazil, do cca 62–63 km/h se s tím dá šlapat i spurtovat, pak už stejně zalehávám… :-)
To máš jednoduché – jsem naučený na nízkou kadenci a vyhovuje mi.
Jj, jasně, mě spíš vyhovuje kvedlat jak večerníček. :-)
Mimochodem stoupání na Benkovice a Domoradovice znáš. Tam mě jednou proháněl pincek a byl jsem nucen vyjet to na 53×19 až 53×17 podle sklonu, ale nedostal mě :-)
Hehe, to jsou pěkné kopce. Od té doby, co je nový koberec na Benkovice, tam jezdím rád (pokud jsem doma). Jednou jsem to sprintoval, ale za Avií, to bylo taky dobré tornádo. :-)
Domoradovice jsou taky zážitek, když to jedeš s magorama a pod 30km/h nejdeš. Hlavně ten závěrečný úsek, tam plivu ven plíce po kusech. :-D
Jezdím trochu víc frekvenčně, tak jsem zvolil 11–36 společně s 22z malou plackou. Z počátku se mi všichni smáli, ale kopce ukázali, že to byla správná volba. Ne že bych to s méně zuby nevyjel, ale je to pohodlnější. A ti co se smáli mi jí občas závidí :)