čau bando, tak je to poprvé co váhám a rád bych slyšel Váš názor, zatím jsem vozil pláště 2,1, jelikož jsem se ale naplno vrhnul do závodéní, přemýšlím o 1,95kách. Jaké spatřujete výhody či nevýhody v užších pláštích?
čau bando, tak je to poprvé co váhám a rád bych slyšel Váš názor, zatím jsem vozil pláště 2,1, jelikož jsem se ale naplno vrhnul do závodéní, přemýšlím o 1,95kách. Jaké spatřujete výhody či nevýhody v užších pláštích?
Mam conti explorer 2.1 v reale tak 2,0 a nic to nedrzi…je jasne ze ide aj o styl jazdy..ale budem rad ked ich vymenim za NN 2.1
ja mam v planu koupit WTB exiwolf race DNA a nevim jakou velikost vybrat,rikam si, ze uzsi budou rychlejsi…
sirsi budou zase bytelnejsi a budou lip tlumit a drzet. Je to but a nebo. :-)
Už jsou nasazený ExiWolfy 2,1 a fakt jsou fakt širšínež 2,1 explorery
jj conti exp 2.1 a stojí za Ho.no! Ty se ojely jenom pohledem… To už víc vydržel identický Ingitor! :)
Nahodou na predku v kevlaru za 400 je genialni. Dozadu bych ho nedal
To možná jo, já ho vozil v zadu a zatížil ho 95kg živý váhy + něco mrtvý váhy :-) a mizel a mizel… A fakt už je nedám! :-)
samo ze hodne zalezi na povrchu,ja volim uzsi,nepotrebuju pohodli a navic blbec secko prehustuju,takze vic jak 2,0 nenavlekam,zalezi jak jsi dobry v technice jizdy a jak jsi pohodlny
Tak pohodlny clovek pri zavodeni byt nemuze, na to ja moc nehraju,proste dru jak kun…Jen by me zajimalo o kolik by byla 1,95 rychlejsi…Technika to je u me vzdy bud a nebo:-)
Měla jsem rubeny 1,9 – pěkně se čistily, pěkně valily, když jsem si na doporučení pořídila 2,0 hutchinsny, přišlo mi, že jsem se zastavila…Teď jsem před koupí nových plášťů a dám přednost raději užším…Kamarád ještě vozí kombinaci širší na předek,užší na zadek…
Kombinace me taky napadla,ale zase si rikam,aby to nepostradalo efekt,ci aby se bike nechoval divne a hlavne aby to nevypadalo jak pest na oko:-)
Kámoš si při amatérkých závodech hraje na chrta, nemohl si to vynachválit, ale já s tím zatím zkušenost nemám. Teď mám meziobdobí po tom, co mi hutchinson byl 2× proražen větví, že mám 2,0 kendu a 1,9 rubenu, ale ještě jsem neměla možnost vyjet, jsem toho času marod :-(
osobně si myslím že se na MTB nic užšího než 2,1 nehodí. Vozím většinou Ralfy v šíři 2,25.......
Mame stejnej vkus, taky 2,25 raplhy a bezvadny:)
jak ojedu 2,1 vzadu vratim se k zpet k nejakym 1,9–1,95 .. jediny plus co sem nasel je mensi pravdepodobnost „snake-bit“ – coz jak tu vetsina tvrdi je o technice
jastli jde o takové ty nedrncavé maratony tak klidně užší.. držet hůř to nebude, pojede to trochu líp a na HT pohodlí pláštěma moc nezachráníš…
Taky si prave rikam…Ze o tolik vic nestabilni to zase nebude
Já bych šel do širších,teď vozím Karmy 2,0 a jsou stejně rychlé jak Fast Track 1,9 nebo Speedblastry 1,95 a navíc jsou pohodlnější.Ale je to možná vzorkem.
Zkusím to převést na pneumatiky u auta. Každá pneumatika má tři základní faktory (kromě jiných), které jsou vzájemně propojené: Maximální rychlost Maximální tlak Maximální nosnost Obecně platí že maximální rychlost a maximální nosnost (zatížení) uvedené pro pneumatiku platí pouze při maximálním tlaku. Standarní maximální tlak běžné pneumatiky pro osobní auto jsou cca 3 bary. Pokud je taková penumatika nahuštěná na 2,2 baru pak je úměrně snížena nosnost i maximální rychlost takové pneumatiky (velmi častý jev = zničené pneumatiky přetížené rychlou jízdou na neodpovídající tlak = sjeté okraje pneu).
U biku nás asi maximální rychlost nebude zajímat, ale nosnost už jo. ⇒ pokud hledáš komfort pak většinou širší pneumatiky mají větší nosnost takže si můžeš dovolit nižší tlak aby zůstala nosnost stejná jako u užší s vyšším tlakem. Výsledkem je větší komfort, ale také větší valivý odpor (větší styčná plocha s vozovkou, více deformací pláště). Tohle nevyužiješ pro chrtí jízdu ale tam kde potřebuješ zajistit maximální styčnou plochu pneu s podkladem. Pokud hledáš rychlost pak potřebuješ co nejmenší styčnou plochu s vozovkou a co nejmenší deformace pláště pro snížení valivého odporu = úzká pneumatika na maximální tlak.
Pokud vezmeš třeba pláště Schwalbe NN v 1,8 pak je maximální zatížení 125 kg, v rozměru 2,4 je to pak 150 kg www.schwalbe.de/…ppe/produkt/?…
Je nutné se tedy rozhodnout co potřebuješ.
Diky za vycerpavajici odpoved,nedelas v pneuservisu? :-) tak abych rekl pravdu, jde mi hlavne o vykon, zatim jsem mel 4× 2,1 a 1× 2,2,tak chci zkusit, jestli uzsi nebudou rychlejsi,ale zase nechci valet hubu nekde v blate.. Mam v planu WTB exiwolf race DNA v kevlaru, nebo Maxxis Crossmark Exception
tak si vyber dezén, který ti vyhovuje a pokud nemáš 100 Kg, tak jdi do užšího rozměru s vyšším tlakem.
PS. v penuservisu jsem naštěstí nikdy nepracoval :-)
Asi vezmu ty uzsi WTBcka,kdyz to pude stat za prdek,koupim jine a bude…:-) Diky!
Já bych šel do Maxxis Crossmark, mám je objednaný je velikosti 2".
Jina vec, mozna jeste dulezitejsi: u MTB je potreba myslet taky na grip- adheze- prilnavost. U MTB plastu pujde vzdycky o kompromis mezi prave prilnavosti a rychlosti plaste, coz ruzni vyrobci resi ruzne, meksi smes nemusi nutne znamenat vyssi valivy odpor. Dalsi a hodne dulezity faktor je i samotna vaha plaste. Nakolik je ta ktera vlastnost dulezitejsi pro konkretniho jezdce nebo konkretni teren uz je na kazdym :o)
V první řadě je nutné myslet na hmostnost jezdce a podle toho nastavit správný tlak, respektive vybrat pneumatiky s odpovídající nosností. Podhuštěný plášť se rychleji zničí a to ať ojetím vzorku nebo vlastní deformací.(Pláště větších rozměrů mají povolený nižší minimální tlak) V druhé řadě je nutné zvolit odpovídající vzorek a typ směsi, podle plánovaného použití (budu jezdit v bahně, po silnici,atd). Výška vzorku a typ směsi budou rohodovat o valivém odporu (ve vyšších rychlostech se do valivého opdporu zahrnuje i airodinamický odpor pláště, tedy jeho šířka, ale to je spíš pro sislnici, respektive opravdu vyšší rychlosti)
Pokud máš toto ujasněno můžeš se rohodovat jakou pneumtaiku od jakého výrobce si vybereš, takže vlastní hmotnost pláště je už jen důsledek tvého výběru.
Jinak adheze jako taková (teoreticky) závisí pouze na součiniteli tření pneumatiky a podkladu a gravitačním zrychlení = maximální teoretické zpomalení máš 9,81 m/s ať máš na kole brzdy a pláště jaký chceš.
Pouze Hutchinson 2.00…absolutne bez defektu…vozil sem michelin a radsi sem je dal kamosovi na jezdeni po meste..:-) fakt
vozim maxxis medusa 1.8 drat a spokojenost,dřiv sem jezdil 1.95 a nic širšího ne
ano existují i lidé, kterým lože z hřebů připadá pohodlné :o))))))
Sado-maso-uzeniny! :-)))
vozim 1,5 Medusy drát :)))
ale za celou sezonu sem je měl asi jen 3× obutý, mám to jen na neextrémnější bahno.
tady ale nejde o silničky :)
:)))
no ot už zavání masochismem..
Po prechodu z 1.8 Meduzy na Ignitor 2.1 jsem sice zaznamenal o trosku vetsi pohodli, ale zdaleka to nevyvazilo prilnavost Meduzy.
zalezi na podminkach, povrchu trati, delky zavodu. Obecne preferuju 1.9–2.0 jednou jsem jel 90km zavod na 2.1 z-max a byla to pekelna drina …
tak zkus něco kratšího :)))
dobrá rada nad zlato :)
Ticho! Všechny vás zabiju!